Hoe oud waren zij toen?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 21:50 schreef verita het volgende:
Persoonlijk geen ervaring maar een nichtje van mij wel: anderhalf jaar zoet. Neef van mij: half jaar.
Sterkte! En beterschap!
Geluk bij een ongeluk dan, want het kan haast niet anders of mijn kids hebben het wel van mij opgepikt. Dan zijn ze daar vast vanaf.quote:Op zondag 20 juli 2008 00:11 schreef Timemonger het volgende:
Klopt, het verschilt enorm per persoon. Boven de 10 jaar kun je er ziek van worden, de meeste mensen worden voor die leeftijd immuun zonder symptomen. Krijg je het na je 10e, verloopt het 50% van de keren asymptomatisch of met milde keelontsteking, en de andere helft van de keren met pfeiffer. Loop verschilt énorm. 30 jaar is inderdaad zeldzaam, maar kan goed.
quote:Op zondag 20 juli 2008 01:31 schreef paarse_paashaas het volgende:
Ik had 't op m'n 23e ofzo. paar maanden thuis gezeten, beetje niets kunnen doen. Niet bepaald de leukste periode ooit. 1 tip: goed uitzieken, niet te snel weer aan 't werk/ terug naar school, daar krijg je snel genoeg weer spijt van.
De meeste dokters zeggen dat je Pfeiffer niet meer dan 1 keer kan krijgen, maar helemaal 100% zeker is dat niet. Sommige dokters zeggen dat je bij een tijdelijke slechte weerstand weer last van de verschijnselen zou kunnen krijgen.quote:Op zondag 20 juli 2008 10:23 schreef Viking84 het volgende:
Kun je Pfeiffer eigenlijk vaker dan één keer krijgen? En gaat het vanzelf weer over bij voldoende rust? Op mijn 17e heb ik ook een maand of drie last gehad van verschrikkelijke moeheid. Moest toen hele dagen werken en dat trok ik echt niet. Probeerde om 14 uur alweer naar huis te kunnen, lag om 20 uur 's avonds al op bed en was de volgende ochtend ook totaal niet uitgerust. Of het Pfeiffer geweest ik weet ik niet. Ben er niet mee naar de dokter gegaan, vreemd genoeg.
Ja, je blijft het bij je dragen, ze testen bij pfeiffer 2 factoren.. namelijk de acute pfeiffer en de aanwezigheid van. Die tweede blijf je altijd zien als je het ooit gehad hebt.quote:Op zondag 20 juli 2008 10:38 schreef Seventees het volgende:
Je blijft het altijd in je bloed zien?
Zou best willen weten of ik het gehad heb, eigenlijk.
Naar wat ik begrepen heb weten de doktoren dat ook niet helemaal zekerquote:Op zondag 20 juli 2008 12:46 schreef oompaloompa het volgende:
Voor zover ik weet, kun je het technisch gezien niet meer dan een keer krijgen, maar kan het virus, door niet goed uit te zieken, aanwezig blijven en opnieuw de kop op steken als bv. je weerstand laag is.
Helemaal zeker weet ik dit niet, dus vertrouw er niet 100% op.
De huisarts die mijn eigen dok vervangt voor vakantie nu is wel homeopatisch georienteerd, daar ben ik alvast blij mee.quote:Op maandag 21 juli 2008 10:36 schreef Sowflow het volgende:
Neem het serieus voordat het chronische vorm aanneemt.
Vooral heeeel veel NEE zeggen tegen dingen die je normaal doet. Activiteiten behoorlijk reduceren dus...
Kijk ook eens verder dan de reguliere zorg, er zijn meerdere benaderingen voor gezondheid en welzijn. Sommige manieren kunnen passender zijn dan de standaardbehandelingen die we voor onze neus geschoven krijgen.
Vergeet niet dat onze huidige medische wetenschap zeer jong is vergeleken met andere methodes. Bovendien is de technologie waarmee we "wetenschappelijk" meten nog jonger en is verre van volledig.quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:01 schreef Timemonger het volgende:
Nou sowflow, mooi verhaal. Veel alternatieve geneeswijzen zijn getest, en altijd is de grootste verliezer de homeopathie. Dat is BEWEZEN niet werkzaam. Voor uitgebreide uitleg ben je van harte welkom in de pm.
Ayurveda is niet alleen dubieus(al werken sommige kruiden inderdaad, de rest is onzin), maar ook gevaarlijk, omdat de kruiden dikwijls vergiftigd zijn met zware metalen of kankerverwekkende stoffen. Ook de traditionele chinese geneeswijzen zijn gevaarlijk, de laatste tijd vooral door onvermelde toevoeging van aristolochiae, beter bekend als pijpbloemen. Deze bloemen bevatten een extreem kankerverwekkende stof: van een groep van 100 vrouwen die ermee behandeld werden, kregen er 30 binnen 10 jaar nier- of urinewegkanker; VEEL meer dan op populatieniveau(deze kankers zijn erg zeldzaam).
Orthomoleculaire geneeskunde is gebaseerd op principes die volledig nergens op gebaseerd zijn en aantoonbaar weerlegd door de moderne wetenschap. Ik heb me er niet in verdiept en kan slechts verwijzen naar www.kwakzalverij.nl.
Acupunctuur is werkzaam, maar het maakt niet uit waar je prikt en hoe. Vind je het fijn: doen.
Massages en andere feel-good-therapieën: prima, de psyche is een sterk geneesmiddel!
Mensen, wees alsjeblieft voorzichtig met alternatieve geneeskunde, het gaat te vaak mis.
Ontopic over de pfeiffer: ik heb 2 weken onderzoek gedaan naar het virus in verband met gerelateerde carcinomen, en heb daar vernomen dat je het inderdaad terug kunt krijgen als je immuunsysteem ernstig verzwakt is. Dit verschilt per individu, en hangt heel erg van de omstandigheden af. Het is in ieder geval erg zeldzaam. Chronische pfeiffer is ook zeldzaam, en al is de oorzaak van de chroniciteit onbekend, het wordt gezocht in een kleine afwijking in het immuunsysteem.
Ik ben zeer sceptisch tegenover alternatieve geneeswijzen, maar ik heb homeopathie zien werken... bij onze vorige hond.quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:01 schreef Timemonger het volgende:
Nou sowflow, mooi verhaal. Veel alternatieve geneeswijzen zijn getest, en altijd is de grootste verliezer de homeopathie. Dat is BEWEZEN niet werkzaam. Voor uitgebreide uitleg ben je van harte welkom in de pm.
Homeopatisch middel testen t.o.v. placebo en kijken of er verschillen gevonden worden lijkt me een redelijk objectieve test. Weet niet wat daar aan verbeterd zou kunnen worden?quote:Op woensdag 23 juli 2008 11:08 schreef Sowflow het volgende:
[..]
Bovendien is de technologie waarmee we "wetenschappelijk" meten nog jonger en is verre van volledig.
"Getest", zegt me helemaal niets. Welke criteria zijn er gebruikt? Dezelfde waarmee de reguliere behandelingen worden getest? Lekker handig...
Dat ernstig verzwakte immuunsysteem, kan dat een gevolg zijn van tot je 18e overal antibiotica voor krijgen vanwege een gaatje tussen de onderste twee kamers van je hart?quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:01 schreef Timemonger het volgende:
Ontopic over de pfeiffer: ik heb 2 weken onderzoek gedaan naar het virus in verband met gerelateerde carcinomen, en heb daar vernomen dat je het inderdaad terug kunt krijgen als je immuunsysteem ernstig verzwakt is. Dit verschilt per individu, en hangt heel erg van de omstandigheden af. Het is in ieder geval erg zeldzaam. Chronische pfeiffer is ook zeldzaam, en al is de oorzaak van de chroniciteit onbekend, het wordt gezocht in een kleine afwijking in het immuunsysteem.
je hebt een pm terug!quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:20 schreef Timemonger het volgende:
Je hebt PM MarMar, anders wordt dit één groot preektopic.:)
Heb wel geslapen ja! Werd alleen vroeg wakker van de wekker van manlief en daarna ging het niet meer zo super. Maar vanmiddag nappytime met de kleine! (kijk ik nu al naar uit!)quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:20 schreef Sowflow het volgende:
"Ik zou wel meer willen weten over je onderzoek Timemonger, aangezien de arboarts beweert dat ik op mijn leeftijd tegen Pfeiffer moet kunnen en er geen last van kan hebben."
Hey joh, wat shit voor je van vandaag... De arbo-arts zegt natuurlijk wat in zijn straatje past. Ik ken meerdere dertigers die Epstein hebben. Ik hoop dat je nu toch nog een beetje kan slapen...als het goed is, is dat iets waar je heeeeel goed in bent ;-)
De vereniging tegen kwakzalverij zou eigenlijk de vereniging tegen niet door ons bedreven geneeskunst moeten heten. De voorzitter is een gyneacoloog .. maar hij denkt dat ie overal alles vanaf weet .. de rest van die club bestaat uit bobo's uit de farmaceutische industrie.quote:Op woensdag 23 juli 2008 00:01 schreef Timemonger het volgende:
Ayurveda is niet alleen dubieus(al werken sommige kruiden inderdaad, de rest is onzin), maar ook gevaarlijk, omdat de kruiden dikwijls vergiftigd zijn met zware metalen of kankerverwekkende stoffen. Ook de traditionele chinese geneeswijzen zijn gevaarlijk, de laatste tijd vooral door onvermelde toevoeging van aristolochiae, beter bekend als pijpbloemen. Deze bloemen bevatten een extreem kankerverwekkende stof: van een groep van 100 vrouwen die ermee behandeld werden, kregen er 30 binnen 10 jaar nier- of urinewegkanker; VEEL meer dan op populatieniveau(deze kankers zijn erg zeldzaam).
Orthomoleculaire geneeskunde is gebaseerd op principes die volledig nergens op gebaseerd zijn en aantoonbaar weerlegd door de moderne wetenschap. Ik heb me er niet in verdiept en kan slechts verwijzen naar www.kwakzalverij.nl.
Acupunctuur is werkzaam, maar het maakt niet uit waar je prikt en hoe. Vind je het fijn: doen.
Massages en andere feel-good-therapieën: prima, de psyche is een sterk geneesmiddel!
Mensen, wees alsjeblieft voorzichtig met alternatieve geneeskunde, het gaat te vaak mis.
De mensen uit de farmaceutische industrie ben ik al meerdere malen tegen gekomen op de werkvloer. In de psychiatrie is het nog veel meer een hekel punt. Naar mijn idee wordt daar veel te snel en te veel met pillen gesmeten, terwijl het vaak een kwestie is van verwerken en dingen een plek geven.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:14 schreef De_Fotograaf het volgende:
[..]
De vereniging tegen kwakzalverij zou eigenlijk de vereniging tegen niet door ons bedreven geneeskunst moeten heten. De voorzitter is een gyneacoloog .. maar hij denkt dat ie overal alles vanaf weet .. de rest van die club bestaat uit bobo's uit de farmaceutische industrie.
de "truuk"die deze mensen gebruiken .. alles wat niet van hun komt wekt niet, en mocht het nu toch werken .. dan zeggen we toch gewoon dat het geen ziekte is .. makkelijk zat.
voorbeelden :
Bekken instabiliteit... er zijn alternatieve therapieen die hun nut bewezen hebben , dat zint ons niet dus zeggen we dat bekken instabilliteit niet bestaat
Multiple sclerose hebben ze ook eens zoiets van gezegd
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wetenschappelijk onderzoek naar misschien nuttige behandelingen of aanvullende therapieen worden door deze club systematisch gefrustreerd. Ze vinden ook dat je geen wetenschappelijk onderzoek mag doen naar alternatieve of complementaire therapieen. Hierdoor ligt nederland op dit punt jaren achter op andere westerse landen als duitsland en de VS
Aan de andere kant hoor je ze NOOIT over basis artsen die zich voor plastisch chirurg uitgeven, wat illegaal is en wat ECHT kwakzalverij is. bv figuren die in een of andere wazige cosmetische chirurgie kliniek werken.
Er zijn aardig wat gerennomeerde artsen die de heer renckes om deze reden niet uit kunnen staan .. en terecht.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:35 schreef Speedfight het volgende:
Ik heb in maart tehoren gekregen dat ik Pfeiffer heb. Ben nu 16. Heb er heel veel last van gehad, huilbuien, school was te vermoeiend en vaak lukte meer dan 2/3 uur me niet. Tijdelijk gestopt met sporten en werken. Maar ik ga telkens te snel weer beginnen met van alles doen en daar krijg ik dan grote tegenslagen van. Nu lijkt t eindelijk beter te gaan. Hoop dat t zo blijft als school weer begint. Schijnt dat men er altijd last van blijft houden als je niet goed op je lichaam let.
Klopt idd volgens mij dat t niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk is. Ik kon me ook nergens op concentreren en teveel geluid om me heen brak me echt. Vind t knap dat je kan computeren, dat was veeeel te zwaar voor me afgelopen maanden, of heb je een laptop?
Ah, een bijnaleeftijdsgenoot dus.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:22 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik heb sinds ongeveer 5mnd last van pfeiffer.Soms heb ik een tijdje bijna nergens last van,dan ben ik wel moe maar dan gaat het allemaal wel en dan heb ik opeens weer dat ik gewoon een paar dagen nok in bed lig,ook ben ik veel misselijk,voel ik me over me helemaal niet lekker,spierpijn en m'n menstruatie blijft ook al weg.Komt allemaal door de pfeiffer zegt de doktor.Hopelijk gaat het snel beter want vrolijk word je er niet van.(ik ben trouwens 31)
Er word idd verschillend op gereageerd,meestal wel begripvol maar soms heb ik wel het gevoel dat mensen denken dat ik me aanstel.Nou moet ik ook zeggen dat ik me snel schuldig voel,vooral tegenover werk en m'n man, ik wil/moet nog zo veel doen en dan lukt het gewoon niet.Ben heel vaak te moe om eten klaar te maken of hondjes uit te laten en daar baal ik enorm van.Soms heb ik ook dagen en dan gaat het wel,daarom maakt het voor buitenstaanders het soms ook wel moeilijk denk ik.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 11:45 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ah, een bijnaleeftijdsgenoot dus.
Hoe reageert jouw omgeving en werk etc.?
Ik zie een grote tweedeling namelijk; de ene kant van mensen die vol begrip zijn en zeggen dat je vooral naar jezelf moet luisteren en vooral niet te snel moet willen en aan de andere kant mensen die het idee hebben dat je je er maar overheen moet zetten en dat het dan heus wel weer gaat. (Helaas die laatste groep vooral op het werk)
Op mn werk, goeie vraagquote:Op maandag 25 augustus 2008 16:58 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Er word idd verschillend op gereageerd,meestal wel begripvol maar soms heb ik wel het gevoel dat mensen denken dat ik me aanstel.Nou moet ik ook zeggen dat ik me snel schuldig voel,vooral tegenover werk en m'n man, ik wil/moet nog zo veel doen en dan lukt het gewoon niet.Ben heel vaak te moe om eten klaar te maken of hondjes uit te laten en daar baal ik enorm van.Soms heb ik ook dagen en dan gaat het wel,daarom maakt het voor buitenstaanders het soms ook wel moeilijk denk ik.
Het is iig heel erg verveelend en word en soms helemaal niet goed van
Hoest nu op je werk? Ben erg benieuwd wat er uit je bloeduitslag komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |