Even in het kort de situatie:
Vanaf april ben ik met mijn gezondheid aan het kwakkelen, opgezette keel, rode keel, geen stem, griepachtige verschijnselen, koorts.
Een paar keer een verkeerde diagnose, tot twee weken geleden een antibioticakuur die niet aansloeg, nu is er dan na een bloedtest Pfeiffer uitgekomen.
Ik zit nu 2,5 week thuis en ben nagenoeg nergens toe in staat, op een "goede" dag lukt het me om even naar de supermarkt twee straten verderop te lopen.
Vanmorgen moest ik bij de arboarts komen, haar commentaar was alsvolgt:
-Ik kon op mijn leeftijd geen last hebben van pfeiffer, als ik het al had moest ik er tegen kunnen op mijn leeftijd.
-Ik moest aangeven welk moment op de dag ik me goed voelde en toen ik aangaf nog geen goed moment te hebben op een dag antwoordde ze dat zij dan bij deze besloot dat het de ochtend werd.
-Ze beweerde dat medische wetenschappelijke onderzoeken allemaal uitwezen dat je na je dertigste geen last meer van pfeiffer kan hebben.
-Op mijn aangeven dat ik door mijn huisarts en informatie die ik opgezocht had anders was geinformeerd, namelijk dat hoe ouder je bent en hoe langer je met pfeiffer loopt, hoe meer last je ervan kan hebben.
-Ik moet volgens haar alleen aan mijn conditie werken en reintegreren in het arbeidsproces, liefst al tijdens mijn vakantie maar dit heb ik pertinent geweigerd.
-Ze vroeg ook hoe ik het dan deed met huishouden en de kinderen als ik beweerde niet te kunnen werken...
Wat ik al gedaan heb:
-Mijn afdelingshoofd in een mail gestuurd met mijn relaas over bovenstaande.
-Via de site van arbonet een klacht ingediend.
In hoeverre is een beslissing van een arboarts bindend en wat kan ik daar tegenin brengen?