Op mijn vorige werk bij een commercieel mannen IT bedrijf zaten meer mensen te internetten dan op mijn huidige werk in de ambtenarij...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:59 schreef BitterBal88 het volgende:
Ja, heb je net je WO of HBO diploma gehaald, krijg je een puik baantje. Wat doe je dan? Juist hele dag beetje internetten. FOK!en, telegraaf lezen, spelletjes spelen.
En ik maar denken dat alleen ambtenaren en europarlementariers het deden.
klacht: Mensen die niet eens werken op hun werk.
En ja TS is jaloers.
Word receptionist.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:06 schreef JediMasterLucia het volgende:
Heehe, zo'n baan wil ik ook wel: de hele dag een beetje internetten en er nog voor betaald krijgen ook nog![]()
Heel veel FOK! ers posten gewoon vanaf hun werkquote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:09 schreef HostiMeister het volgende:
Een baan, waarbij je kan internetten... poe hee, bestond er maar zoiets...
Serieus? Dat mag toch helemaal niet?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:14 schreef BitterBal88 het volgende:
[..]
Heel veel FOK! ers posten gewoon vanaf hun werk.
HOAXquote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:14 schreef BitterBal88 het volgende:
[..]
Marketingquote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:09 schreef HostiMeister het volgende:
Een baan, waarbij je kan internetten... poe hee, bestond er maar zoiets...
Ik zie het ! !! !!11 1quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:05 schreef bvvt het volgende:
Internet is mijn werk.
maar veel surfen heb ik de tijd niet voor
way too busy
Whehe totdat ze bij de baas op het matje moeten komen, omdat hij hun internetgedrag heeft gemonitord en geanalyseerd.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:14 schreef BitterBal88 het volgende:
[..]
Dat mag de baas heul niet. Mag niet door de wet bescherming persoons gegevens. Hij moet eerst zeggen we gaan nu monitoren.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:43 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Whehe totdat ze bij de baas op het matje moeten komen, omdat hij hun internetgedrag heeft gemonitord en geanalyseerd.
Boh gek, heeft ie precies gezien wat jullie allemaal op Fok hebben getikt![]()
Meld.t ik kijk altijd uitzendinggemist en zo en dan nog productiever zijn idd ja....quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ghihihi als ze mijn internetgedrag op het werk ooit gaan analyseren is het denk ik wel redelijk einde oefening denk ik... En dan nóg productiever zijn dan collega's,..
Waaronder ikquote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:04 schreef Zeitgeist het volgende:
Studies hebben uitgewezen dat mensen die een beetje privé internetten juist gemotiveerder zijn
Ik nie begrijpuh.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:37 schreef ondeugend het volgende:
Ik zit op mijn werk en ik internet nu. Mocht mijn baass protesteren dan ontsla ik hem gewoon... opnieuw .
Je zit in de prostitutie en zoekt dan wel een andere pooier ?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:37 schreef ondeugend het volgende:
Ik zit op mijn werk en ik internet nu. Mocht mijn baass protesteren dan ontsla ik hem gewoon... opnieuw .
En vognels een enlsege stduie..quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:04 schreef Zeitgeist het volgende:
Studies hebben uitgewezen dat mensen die een beetje privé internetten juist gemotiveerder zijn
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:22 schreef beelz het volgende:
Internet op werk is okay
Ik moet zelfs van mijn baas de hele dag internetten. Het is zwaar werk
Server niet gevondenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:54 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die denken dat IT beheerders het iets interresseert wat iemand zijn internet gedrag is
Of je moet naar www.ikwileenstijveophetwerk.nl gaan dan valt het wel op
Maar meneer de baas mag dan wel lekker Fok!'en zekerquote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:57 schreef LXIV het volgende:
Er wordt in Nederland onder werktijd belachelijk veel ge-internet. Ik denk zeker gemiddeld 1 uur per werknemer per dag. Voor kantoorpersoneel is dat gemakkelijk vier keer zoveel.
Reken maar eens uit wat dat op jaarbasis aan arbeidsproductiviteit kost. Daar kun je de hele vergrijzing plus 10x een generaal pardon van betalen. Of iedereen voortaan gewoon om half drie naar huis sturen.
Als ik een eigen bedrijf had zou ik ook nooit, nooit, nooit iedereen gewoon internet op zijn compu geven. Enkel misschien reisplanner en wat van dat soort sites. Een werknemer kost zó 20 euro per uur. Reken maar eens uit wat dat kost per jaar!
Ja, dan hou je werknemers overquote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:40 schreef LXIV het volgende:
Meneer de baas betaalt zijn salaris helemaal zelf, dus die mag ook helemaal zelf weten wat 'ie onder werktijd doet.
Gelukkig internet ik gewoon op kosten van de staat, dus kost het niemand geld.
Dit is pas m'n 86'stequote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:04 schreef Juicyhil het volgende:
Hoe dacht je dat iedereen zoveel posts op z`n naam heeft hier?
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:09 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Dit is pas m'n 86'ste kloon![]()
.
Yep, zo zou ik 't ook doen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:57 schreef LXIV het volgende:
Er wordt in Nederland onder werktijd belachelijk veel ge-internet. Ik denk zeker gemiddeld 1 uur per werknemer per dag. Voor kantoorpersoneel is dat gemakkelijk vier keer zoveel.
Reken maar eens uit wat dat op jaarbasis aan arbeidsproductiviteit kost. Daar kun je de hele vergrijzing plus 10x een generaal pardon van betalen. Of iedereen voortaan gewoon om half drie naar huis sturen.
Als ik een eigen bedrijf had zou ik ook nooit, nooit, nooit iedereen gewoon internet op zijn compu geven. Enkel misschien reisplanner en wat van dat soort sites. Een werknemer kost zó 20 euro per uur. Reken maar eens uit wat dat kost per jaar!
Jij wilt werken onder zo'n censuur? Wat zijn dit voor communistische praktijken? Meen, een goede vertrouwensband, dat zegt jullie natuurlijk niks. Jullie werken vast allemaal bij een bedrijf met een paar duizend medewerkers onder de zoveelste managerquote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Yep, zo zou ik 't ook doen.
In principe alles geblokkeerd op bepaalde goedgekeurde zakelijk relevante sites na. Wil men een site toevoegen aan die lijst, dan kan dat op aanvraag.
En buiten kantoortijden en in de lunchpauze ook alles vrijgeven.
Dan een paar 'publieke' pc's op de afdeling die niet geblokkeerd zijn, met monitor duidelijk zichtbaar voor iedereen.
Dat werkt voor de meeste functies prima.
Heeft niks met censuur te maken, het is gewoon een vrij zakelijke aanpak. Je gaat ook geen tv neerzetten op de afdeling.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:15 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Jij wilt werken onder zo'n censuur? Wat zijn dit voor communistische praktijken? Meen, een goede vertrouwensband, dat zegt jullie natuurlijk niks. Jullie werken vast allemaal bij een bedrijf met een paar duizend medewerkers onder de zoveelste manager.
Bij ons wel, lekker de tour aan!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:27 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Heeft niks met censuur te maken, het is gewoon een vrij zakelijke aanpak. Je gaat ook geen tv neerzetten op de afdeling.
Als je mensen nou afrekent op wat ze gedaan hebben, dan kunnen ze zelf hun tijd invullen. Is het niet klaar, dan word je gekort op je salaris. Simpelquote:Heb gewoon gemerkt dat het in de praktijk prima werkt, en dat je eigenlijk stiekem wel blij bent dat je niet in de verleiding komt om weer hyves/msn/centerparcs/whatever op te zoeken.
Heel goed voor mensen met iets minder zelfdiscipline, waarvan er altijd wel wat tussen zitten.
Zo werkt dat bij ons ook. Je bent helemaal vrij in je doen en laten. Al ga je iedere dag om 12 uur naar huis of al zit je de hele dag te internetten, TV te kijken, pauze te houden etc. Bij ons hoor je dan ook regelmatig MSN, hyves en youtube geluidjes, en niemand die er wat van zegt. Als het werk maar klaar is en goed is, dan zul je niemand horen klagen. Is dat niet het geval, dan ben je gewoon de lul, en terecht. Als je zulke vrijheid krijgt moet je dat niet uitbuiten vind ik.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:31 schreef Boomfluisteraar het volgende:
[..]
Bij ons wel, lekker de tour aan!![]()
[..]
Als je mensen nou afrekent op wat ze gedaan hebben, dan kunnen ze zelf hun tijd invullen. Is het niet klaar, dan word je gekort op je salaris. Simpel.
Maar wanneer valt iets onder zakelijke websites. Tijdens mijn stage is het wel eens voorgekomen dat ik iets over actionscript of javascript op internet moest zoeken en het antwoord op diverse fora stond.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:34 schreef DennisMoore het volgende:
Dat laatste is heel sterk afhankelijk van de functie en in hoeverre 't meetbaar is, of het individuele of groepsprestaties zijn etc.
Is gewoon veel eenvoudiger om tijdens kantoortijden alleen zakelijke sites toe te staan.
In de lunchpauzes en voor/na werktijd kun je wel gewoon overal op. Perfect compromis.
Als ik én mn werk ruimschoots afkrijg, en ook nog eens 2 uur tijd per dag overhoud voor internetten, dan moet ik toch eens gaan nadenken of dat werk nog wel uitdagend genoeg is...quote:Op maandag 21 juli 2008 09:10 schreef Devlinsect het volgende:
Wanneer je aan je productienormen voldoet en verder goed functioneert, zie ik geen problemen.
Sorry hoor, maar ik kost 110 euro per uur. Zelfs een loodgieter kost al gauw 60 euro per uur. Ik weet niet wat voor werk er gedaan wordt voor 20 euro, maar dat is echt zeer weinig.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 13:57 schreef LXIV het volgende:
Geef mij die job waarin ik niet de tijd heb om te Fokken. Ben er al maaaaaaaaaanden op zoek naarquote:Op maandag 21 juli 2008 09:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik én mn werk ruimschoots afkrijg, en ook nog eens 2 uur tijd per dag overhoud voor internetten, dan moet ik toch eens gaan nadenken of dat werk nog wel uitdagend genoeg is...
Hier momenteel ook, het is nu vakantieperiode, dus er is geen bal te doen. Vorig jaar zaten we zelfs multiplayer spelletjes te spelen over het netwerk... In de zomervakantie is het 100x rustiger dan tijdens de normale periode (90% van de klanten bestaat uit basisscholen) en moeten wel nog wat dingetjes worden utigezocht, maar daar heb je meer dan genoeg tijd voor. Maar geloof me: ik ben liever de hele dag druk bezig dan dat ik steeds maar weer heel Fok! langs moet gaan... De dag gaat heel langzaam voorbij zo.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Op mijn vorige werk bij een commercieel mannen IT bedrijf zaten meer mensen te internetten dan op mijn huidige werk in de ambtenarij...
Dat komt omdat je brein niet functioneert.quote:
Ik heb m nu wel zo'n beetjequote:Op maandag 21 juli 2008 11:12 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Geef mij die job waarin ik niet de tijd heb om te Fokken. Ben er al maaaaaaaaaanden op zoek naar
Ik kan werkelijk niet geloven dat ik die baan heb. En ik spendeer relatief weinig tijd op fok! maar ik chat de hele dag door op het werk. Ik verveel me dood, ik snap echt niet dat mijn werkgever me zo'n contract aangeboden heeft.. Ik verdien veel, heel veel geld, met niets doen. Na een jaar zou hij toch moeten weten dat ik mijn werk in de helft van de tijd af krijg. Ik bood hem zelfs aan er 5 uur vanaf te halen.. Maar nee, hij biedt me een supercontract aan. Op maandag getekend, op dinsdag al spijtquote:Op maandag 21 juli 2008 11:12 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Geef mij die job waarin ik niet de tijd heb om te Fokken. Ben er al maaaaaaaaaanden op zoek naar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |