abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60183148
FNV wil keurmerk voor gsm

AMSTERDAM - Een nieuw keurmerk moet het publiek informatie geven over het stralingsniveau van mobiele telefoons. De vakcentrale FNV wil dat het kabinet zo'n keurmerk in het leven roept.

"Toestellen die relatief weinig straling geven, moeten een groen vignet krijgen en slechte toestellen een rood vignet", aldus Wim van Veelen, adviseur arbeidsomstandigheden bij FNV.

"Zo kan het publiek bij aankoop van een nieuwe gsm in één oogopslag zien welk toestel het minst gevaarlijk is."

Gezondheid

De vakcentrale vindt dat het stralingsgevaar van mobiele telefoons meer aandacht verdient omdat steeds meer onderzoeken zouden aantonen dat veelvuldig mobiel bellen schadelijk is voor de gezondheid.

Ratten

"Onlangs stierven bij een Belgisch onderzoek 16 van de 17 aan straling blootgestelde ratten aan een tumor", aldus de FNV. "Ons genetisch materiaal komt voor 90 procent overeen met dat van ratten. Ook een groot Europees onderzoek toonde aan dat DNA-structuren worden aangetast."

Volgens de FNV doet de Nederlandse overheid nu te weinig om het publiek te informeren over de gevaren van mobiel bellen. "Postbus 51 had allang spotjes kunnen maken waarin ze adviseren niet te bellen in een lift of een ondergrondse parkeergarage en zoveel mogelijk gebruik te maken van een earphone in het oor", zegt Van Veelen.

Verklaring

De FNV-deskundige wijst er op dat Duitsland al een keurmerk voor mobiele telefoons heeft ingevoerd. De regering in Frankrijk heeft mobiele bellers in een officiële verklaring gewaarschuwd voor eventuele gezondheidsrisico's. "Nederland heeft dus nog heel wat te doen."

Van Veelen vindt dat werkgevers ook meer moeten doen. "Vooral medewerkers die lang en veel met een mobieltje bellen, zoals vertegenwoordigers, moeten door de werkgever op de risico's worden gewezen", vindt Van Veelen.

Borstzak

"Hoeveel werknemers weten dat het mobieltje dragen in je borstzak dicht bij de hartstreek of in je broekzak, dicht bij de voortplantingsorganen, zelfs door fabrikanten wordt afgeraden? Voorkomen is beter dan genezen, dus laten we niet wachten op ernstige ziekten op de langere termijn."
bron, nu.nl

Als je dat zo leest is het onbegrijpelijk dat die mobiele telefoon niet verboden is, zo te zien is het nogal gevaarlijk.
Aangezien vele mensen de hele dag met zo´n ding aan het oor lopen en het op het lichaam dragen is het toch wel gek dat onze overheid doet alsof er niks aan de hand is.
Hoe zou dat nou toch komen?
O ja, ze verdienen er heel veel geld mee en hun maatjes in het bedrijfsleven ook dus dan mag het volk ziek worden natuurlijk.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:18:05 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60183223
Telefoons, computers en auto's verbieden!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:23:11 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_60183323
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Fietsen is ook levensgevaarlijk, verbieden die handel.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:24:36 #4
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60183353
gasfornuis ook verbieden! en CV's zijn ook slecht..
jongens waar is mijn grot?!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60183393
Ach, die waarschuwingen zeggen me niet zo heel veel, dat is puur een kwestie van je indekken. Zoals je kunt opmaken uit de toon van FNV ( ) is dat ook wel nodig. Ben wel benieuwd naar serieuze onderzoeksresultaten over dit onderwerp. Ik heb in elk geval geen behoefte aan bull shit regelgeving en wat er in de TT staat zal ik maar niet serieus op ingaan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60183423
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:
gasfornuis ook verbieden! en CV's zijn ook slecht..
jongens waar is mijn grot?!
Je kunt het beste de hele dag en nacht in een bunker gaan zitten, maar goed, de meeste ongelukken gebeuren thuis. What to do, what to do?
pi_60183525
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze weren wel oude auto´s uit de steden (waar om de minuut vette vliegtuigen overheen vliegen) en ze verhogen wel de accijnzen om je te straffen voor het rijden met een diesel dus daar moeten we wel weten dat het slecht is voor ons.
Audaces fortuna juvat
pi_60183561
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:23 schreef mstx het volgende:

[..]

Fietsen is ook levensgevaarlijk, verbieden die handel.
Misschien heb je wel gelijk, anders zouden ze ook het roken wel verbieden in de horeca.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:37:39 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60183633
Komkommertijd
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:53:40 #10
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_60184044
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:37 schreef Hyperdude het volgende:
Komkommertijd
Die zijn groen! Verbieden! Teveel vitamines ga je ook dood van!

En als de meeste ongelukken thuis gebeuren, waarom wonen we dan niet allemaal in het huis van de buurman!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:03:04 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60184288
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 10:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Die zijn groen! Verbieden! Teveel vitamines ga je ook dood van!

En als de meeste ongelukken thuis gebeuren, waarom wonen we dan niet allemaal in het huis van de buurman!
Dinkelland
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60184457
Prima idee. Iedereen stoort zich toch mateloos aan mensen die bellen in de trein ? Of van die jongeren die in de trein ringtones gaan vergelijken ?

Tevens hoeven stewardessen in vliegtuigen er niet meer op te letten of iedereen zijn telefoon wel heeft uitstaan !
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:13:24 #13
116015 SicSicSics
pi_60184537
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dinkelland
Gaaf! Met z'n allen, voor de veiligheid!

Kunnen de ziektekostenpremies omlaag, verzekeringspremies omlaag, kunnen we gewoon door blijven bellen, etc.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:17:28 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_60184661
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
Prima idee. Iedereen stoort zich toch mateloos aan mensen die bellen in de trein ? Of van die jongeren die in de trein ringtones gaan vergelijken ?

Ik stoor mij sowiezo aan veel mensen.
Kan daar ook wat aan gedaan worden?

NB. In hoeverre is het FNV eigenlijk een partij in deze?
Mij vertegenwoordigen ze iig. niet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_60184915
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:09 schreef LangeTabbetje het volgende:

Tevens hoeven stewardessen in vliegtuigen er niet meer op te letten of iedereen zijn telefoon wel heeft uitstaan !
Dat hoeven ze sowieso niet. Als die dingen echt gevaar opleverden bij het vliegen mochten ze niet mee.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:26:11 #16
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_60186427
HOAX
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 12:31:03 #17
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60186550
En vervolgens gaat iedereen klagen, die een telefoon met een groen vignet heeft, dat ze nergens bereik hebben omdat het signaal te zwak is.
Carpe Libertatem
pi_60187127
quote:
"Ons genetisch materiaal komt voor 90 procent overeen met dat van ratten. Ook een groot Europees onderzoek toonde aan dat DNA-structuren worden aangetast."
Als ik een mens en een rat zo eens naast elkaar zet, dan vallen mij toch, als ik even kijk met een kritische blik, een aantal zeer grote verschillen op. Die 10 procent is volledig bepalend van hoe een wezen zich manifesteert en dus ook waar het gevoelig of niet gevoelig voor is (de straling is niet-ioniserend dus zal een eventuele afwijking voort komen uit warmte-effecten, het volume van het organisme is dus van groot belang).

Bovendien is, mocht de straling al schadelijk zijn, dit afhankelijk van het gebruik en niet zo zeer van het stralingsniveau zelf. Net zo goed als je wel eens een biertje kunt drinken zonder alcoholist te zijn.

Het vakbondsgepeupel gaat hier dus weer lekker kort door de bocht zoals we van hen gewend zijn.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:38:26 #19
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60188174
Gaat de FNV zich ook al hiermee bemoeien?

Het is toch een VAKbond en geen politieke partij?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2008 @ 13:42:10 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60188270
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:38 schreef Martijn_77 het volgende:
Gaat de FNV zich ook al hiermee bemoeien?

Het is toch een VAKbond en geen politieke partij?
Truukje om de werknemer minder met een mobiel van de zaak te laten rondlopen wellicht.

Als schadelijkheid daadwerkelijk aangetoond kan worden, wat ze niet zal lukken, maar dat terzijde, dan is prima vergelijkbaar met het willen hebben van beschermende kleding oid. voor bepaalde beroepen. Iets waar de FNV zich dus prima mee kan bemoeien.
Carpe Libertatem
  vrijdag 18 juli 2008 @ 14:01:32 #21
116015 SicSicSics
pi_60188786
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Truukje om de werknemer minder met een mobiel van de zaak te laten rondlopen wellicht.
Dat of nog banaler.

Jezelf de media in ouwehoeren met een semi belangrijk en - schokkend persbericht in de hoop op nieuwe aanmeldingen.

Er zijn zat mensen die nu denken: 'Wat is die FNV goed bezig en betrokken zeg, daar laat ik me graag een paar 10'tjes door uit mijn zak kloppen!'
Fine, fuck you then!
pi_60194500
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als ik een mens en een rat zo eens naast elkaar zet, dan vallen mij toch, als ik even kijk met een kritische blik, een aantal zeer grote verschillen op. Die 10 procent is volledig bepalend van hoe een wezen zich manifesteert en dus ook waar het gevoelig of niet gevoelig voor is (de straling is niet-ioniserend dus zal een eventuele afwijking voort komen uit warmte-effecten, het volume van het organisme is dus van groot belang).

Bovendien is, mocht de straling al schadelijk zijn, dit afhankelijk van het gebruik en niet zo zeer van het stralingsniveau zelf. Net zo goed als je wel eens een biertje kunt drinken zonder alcoholist te zijn.

Het vakbondsgepeupel gaat hier dus weer lekker kort door de bocht zoals we van hen gewend zijn.

Als het zo is dat fabrikanten het afraden om een mobiel dicht bij je hart of bij je voortplantingsorganen te dragen dan zal er wel iets zijn wat niet helemaal gezond is.
Audaces fortuna juvat
  vrijdag 18 juli 2008 @ 18:45:38 #23
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_60194755
De overheid moet in principe heel weinig verbieden. En als ze dan iets moet kiezen, dan in ieder geval geen mobiele telefonie..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_60197873
Het is waarschijnlijk alleen voor PvdA'ers schadelijk:
quote:
Ratten

"Onlangs stierven bij een Belgisch onderzoek 16 van de 17 aan straling blootgestelde ratten aan een tumor", aldus de FNV.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 18 juli 2008 @ 22:03:39 #25
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_60198135
Ringtone: Piepblieb.. Piepblieb.. Piepblieb..

Een willekeurig kabinetslid neemt oproep aan: Ja, halloooooooooooooooooooooo, met (insert willekeurig kabinetslid)?! Met wie heb ik 't genoegen?

Antwoord beller: SILENCE, I KILL YOU, I KILL YOU!!!!

(x 200)

..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')