abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73989284
of
- Maak een vierkant met Rectangular
- Maak nieuw layer en vul met zwart
- Ga naar Select > Modify > Contract > 2px
- Ram op DEL
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_73989542
TVP

Paar maanden terug ben ik veel werk verloren omdat ik mijn externe harde schijf had laten vallen. Heb nog wel een aantal PNG bestanden die ik op mijn Deviantart had.

Stock

Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 16:56:48 #243
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_73989716
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:52 schreef IkBenOzan het volgende:
TVP

Paar maanden terug ben ik veel werk verloren omdat ik mijn externe harde schijf had laten vallen. Heb nog wel een aantal PNG bestanden die ik op mijn Deviantart had.

[ afbeelding ]

Stock

[ afbeelding ]
Mooi hoor. En nu?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_73990346
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:18 schreef denthemen het volgende:
donroyco, is het nog gelukt?

Verder heb ik nogmaals een vraag/verzoek, dit keer is het wat kleiner:
http://www.folderfactory.nl/previewPDF/A5-folder_D--Modern_3.pdf in deze folder zie je aan de rechterkant een 9 tal vierkantjes. Die vierkantjes zou ik ook graag op deze foto willen hebben:
[ afbeelding ]

Zou iemand deze voor mij kunnen maken? Ik heb het zelf proberen te doen, maar ik krijg alleen maar vierkanten die niet gelijk zijn
Pak de rectangular marquee tool (waarmee je dus vierkanten kunt selecteren). Kies dan bovenin je scherm bij 'Style' voor Fixed Size in plaats van Normal. Vervolgens zet je bij zowel width als heigth 33,33% neer. Als je nu in je afbeelding klikt krijg je een vierkante selectie die exact 1/3 van de breedte en 1/3 van de hoogte is.

Als je die vierkante selectie helemaal links bovenin de hoek zet, kun je met de liniaal een hulplijn trekken, tegen de rechter zijkant en onderkant van je selectie aan. Dan verplaats je je selectie helemaal naar rechts onder, en zet je weer twee hulplijnen tegen de bovenkant en linker zijkant van je selectie aan.

Op die manier kun je vrij eenvoudig hulplijnen trekken waarmee je je afbeelding in 9 precies gelijke stukken kunt hakken.

(hulplijnen trek je overigens door op je liniaal te klikken en naar je afbeelding te slepen... als je liniaal niet zichtbaar is: druk CTRL + R, als je hulplijnen niet zichtbaar zijn: druk CTRL + H)

Edit: Oh, en je afbeelding moet natuurlijk wel vierkant zijn. Als 'ie niet vierkant is werkt de bovenstaande manier natuurlijk nog steeds, maar zijn je vlakken niet exact vierkant.
pi_73991820
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 17:14 schreef Omniej het volgende:

[..]

Pak de rectangular marquee tool (waarmee je dus vierkanten kunt selecteren). Kies dan bovenin je scherm bij 'Style' voor Fixed Size in plaats van Normal. Vervolgens zet je bij zowel width als heigth 33,33% neer. Als je nu in je afbeelding klikt krijg je een vierkante selectie die exact 1/3 van de breedte en 1/3 van de hoogte is.

Als je die vierkante selectie helemaal links bovenin de hoek zet, kun je met de liniaal een hulplijn trekken, tegen de rechter zijkant en onderkant van je selectie aan. Dan verplaats je je selectie helemaal naar rechts onder, en zet je weer twee hulplijnen tegen de bovenkant en linker zijkant van je selectie aan.

Op die manier kun je vrij eenvoudig hulplijnen trekken waarmee je je afbeelding in 9 precies gelijke stukken kunt hakken.

(hulplijnen trek je overigens door op je liniaal te klikken en naar je afbeelding te slepen... als je liniaal niet zichtbaar is: druk CTRL + R, als je hulplijnen niet zichtbaar zijn: druk CTRL + H)

Edit: Oh, en je afbeelding moet natuurlijk wel vierkant zijn. Als 'ie niet vierkant is werkt de bovenstaande manier natuurlijk nog steeds, maar zijn je vlakken niet exact vierkant.
Héél erg bedankt man! Het is gelukt!!
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_73997546
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:56 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Mooi hoor. En nu?
Bedankt. En nu? En nu niks.
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_77690272
Bam, dit topic was ik kwijt.
Ik snap het even niet meer.
Ik heb een layer met een lijn

Als ik het oogje weghaal, dan verdwijnt die ook in mn werkgebied.
Maar ik kan hem vervolgens niet selecteren met Cltr+KLik op mn layer.
Dan geeft die als error dat er minder dan 50% geselecteerd word. wat dus niet het geval is.
wat ook raar is dat ik hem niet op het preview plaatje zie

Snapt iemand het?
pi_77691335
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:04 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Bam, dit topic was ik kwijt.
Ik snap het even niet meer.
Ik heb een layer met een lijn
[ afbeelding ]

Als ik het oogje weghaal, dan verdwijnt die ook in mn werkgebied.
Maar ik kan hem vervolgens niet selecteren met Cltr+KLik op mn layer.
Dan geeft die als error dat er minder dan 50% geselecteerd word. wat dus niet het geval is.
wat ook raar is dat ik hem niet op het preview plaatje zie

Snapt iemand het?
Is je lijn toevallig gedeeltelijk transparant? Het mooie van Photoshop is dat je namelijk ook (gedeeltelijk) transparante selecties kunt maken (bijvoorbeeld met een fade erin), maar als geen enkele pixel in je lijn voor meer dan 50% zichtbaar is, zal er niets geselecteerd kunnen worden.

't Is vrij makkelijk na te bootsen: open maar eens een nieuw document, trek met je pencil tool een lijntje van 1px dik (gewoon 100% opacity) en probeer die met Ctrl+Klik te selecteren: dat gaat prima. Pak nu je gum en stel de opacity daarvan in op 50%... Gum dan over je hele lijn heen en probeer hem nog eens te selecteren: je zal nu die error krijgen, omdat hij méér dan 50% zichtbaar moet zijn. Als je in plaats van 50% nu 49% weg had gegumd, zul je zien dat de lijn gewoon weer met Ctrl+Klik geselecteerd kan worden.

Kortom: waarschijnlijk is je lijn niet helemaal solid, of in elk geval niet voor > 50%.
pi_77692223
Al die tekst dus voor niks
Hij is 100% Solid
pi_77692277
Zoveel tekst was het niet.

Maar da's wel raar dan inderdaad... Wat is het wel precies voor lijn dan? (hoe heb je 'm gemaakt)
pi_77710205
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 01:16 schreef Omniej het volgende:
Zoveel tekst was het niet.

Maar da's wel raar dan inderdaad... Wat is het wel precies voor lijn dan? (hoe heb je 'm gemaakt)
4 layers gemerged (cltr+e) die waren gemaakt met een polygon.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 19:30:40 #252
27454 InTrePidIvity
pi_77710843
Kan je niet een .psd uploaden ergens?
pi_77717719
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 19:30 schreef InTrePidIvity het volgende:
Kan je niet een .psd uploaden ergens?
Hem mn eigen host. rapidshare. dus moet wel lukken . Sec.
pi_77721347
Sorry, maar die lijn is toch echt deels transparant hoor... (edit: voor 80% zelfs)

Wat ik al zei dus: hij mag niet meer dan 50% transparant zijn, anders pakt 'ie hem niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Omniej op 07-02-2010 01:26:00 ]
  zondag 7 februari 2010 @ 15:44:17 #256
270782 Tazar_Yoot
Je moet wat.
pi_77731506
quote:
Op zondag 7 februari 2010 01:18 schreef Omniej het volgende:
Sorry, maar die lijn is toch echt deels transparant hoor... (edit: voor 80% zelfs)

Wat ik al zei dus: hij mag niet meer dan 50% transparant zijn, anders pakt 'ie hem niet.
Bij mij niet !
pi_77734499
Nou, ga maar eens met een willekeurige brush over je achtergrondlayer heen.

Die brush zul je door je streep heen zien, oftewel hij is transparant.

Als ik een nieuwe, witte streep maak en die naast de jouwe zet, komt hij pas op een opacity van 20% overeen met de jouwe. Voor PS zal 'ie dus onzichtbaar zijn als je hem probeert te selecteren.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:43:36 #258
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_77781084
Tévépé.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 18 maart 2010 @ 11:49:28 #259
27454 InTrePidIvity
pi_79289107
Ik wil met Photoshop een .PDF maken, met daarin een voorbeeldadvertentie. Het .PSD bestand bestaat vrijwel alleen uit vector-informatie (logo's in .eps en tekst). Als ik de .PDF opsla onder drukwerkkwaliteit, dan gaat het allemaal goed, maar dan is het meteen 20MB groot.

Ik moet er echter ook een voorbeeld van rondsturen, dus dat gaat met dat formaat niet werken. Als ik 'm opsla onder 'Kleinste bestandsgrootte", dan blijft de tekst gewoon scherp, maar worden de logo's heel onscherp en blurry, alsof ze omgezet worden in pixels. Is er een manier om dit tegen te gaan?

Heeft InDesign bijvoorbeeld meer mogelijkheden hiervoor? Ik weet dat het voor advertenties en drukwerk in het algemeen een betere optie is dan Photoshop, maar ID heb ik nog niet onder de knie.
pi_79289153
En opslaan als "Save For Web" ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')