Wat grappling en wat kickboksenquote:
cool... gewicht lengte leeftijd?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:42 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Wat grappling en wat kickboksenOverigens heb ik dat kicken nooit echt gekund, dus hou het maar bij boksen
![]()
Uhm , je denkt er toch niet echt over om gevechten te gaan fixen tussen forumleden?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 16:45 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
cool... gewicht lengte leeftijd?
als ik er een uitdaging in zie... why not?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:10 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Uhm , je denkt er toch niet echt over om gevechten te gaan fixen tussen forumleden?
En wat is jouw vechtsportervaringquote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:29 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
als ik er een uitdaging in zie... why not?
imho teveel internet helden op fok die zeggen dat ze highleveltothemax zijn
Haha succes hoor, maar dat laatste zinnetje van jou klopt niet helemaal als je naar dit topic kijkt. Hier wordt weinig / niet opgeschept over eigen kunsten. We zijn meer liefhebber van de sport dan echt mma beoefenaar. Doe zelf trouwens jiu jitsu. Dus volledig mma... hmm voorlopig maar nietquote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:29 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
als ik er een uitdaging in zie... why not?
imho teveel internet helden op fok die zeggen dat ze highleveltothemax zijn
Idd zeg, GSP, Brock, Huerrta, word een heerlijke showquote:Op woensdag 23 juli 2008 00:12 schreef Semargofni het volgende:
Zowel UFN als Affliction tof! Kijk nu al uit naar de volgende UFC die card is ook niet mis.
Ben toch benieuwd hoe en waar je dat zou gaan doen?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 22:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
okegeen animo
Heb Cage Rage 27 binnen zo ff kijken
Besides... de kans dat iemand van ons vrijwillig in BB's guard springt is vrij kleinquote:Op woensdag 23 juli 2008 01:33 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Ben toch benieuwd hoe en waar je dat zou gaan doen?
Overigens den kik neit dat wij tegen elkaar zouden vechten, wij zijn allemaal topicvrienden
Tja, als ik kijk naar Fujita en Crocop die Fedor al een keer goed op zijn benen hebben kunnen laten wankelen, denk ik dat ik Couture helemaal een aanslag gaat plegen op Fedor.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:53 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Maar goed, Silva vs Fedor moet toch nu wel een keertje komen lijkt mij. Al gaat dat natuurlijk lastig worden.
Denk niet dat Randy Fedor kan verslaan trouwens. Heb niet veel gezien van Fedor behalve dit gevecht. Maar ben wel benieuwd wat er allemaal nog gaat komen
quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:58 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Tja, als ik kijk naar Fujita en Crocop die Fedor al een keer goed op zijn benen hebben kunnen laten wankelen, denk ik dat ik Couture helemaal een aanslag gaat plegen op Fedor.
quote:Op woensdag 23 juli 2008 08:59 schreef Dacide het volgende:
[..]
Besides... de kans dat iemand van ons vrijwillig in BB's guard springt is vrij klein
quote:Robbie Lawler vs. Scott Smith
Lawler gaat pwnen al geef ik Smith veel meer kans dan dat hij in de betting lines krijgt!!
Toch ga ik voor een KO in de 3e ronde!![]()
Thomas Denny vs. Nick Diaz
Denny is gewoon heel onberekenbaar dus ik weet niet echt goed wat ik aan hem heb.
Nick Diaz komt terug van een hoop controversie rond de KJ Noons fight dus die zal zich
zeker willen bewijzen met een overwinning. Daarom ga ik voor een 1st round victory voor Nick Diaz!
Nick Thompson vs. Jake Shields
Fight of the night written all over, wat een matchup!! De UFC zou willen dat ze deze mannen
op hun roster hadden staan. Dit gaat echt een WAR worden, mark my words!! Thompson is een grote underdog in dit gevecht maar dat kan ik absoluut niet zeggen. Ik vind beide heren erg underrated!!
Dit is voor mij dan ook echt een pure gok wie er zal gaan winnen, vandaar dat ik wederom voor een upset ga![]()
Nick Thompson by way of brutal submission![]()
Antonio Silva vs. Justin Eilers
Weer een moeilijk te voorspellen fight wat mij betreft.. Eilers is een underdog maar heeft wel de tools om het Silva erg lastig te maken en we hebben allemaal kunnen zien dat hij (Silva) absoluut de cardio mist om langer dan 1 ronde voluit te gaan. Zijn match tegen Ricco was gewoon crap! Ik zie trouwens net dat het een title fight van 5 rondes is. Ik ga maar weer voor de upset
Eilers 4th round (T)KO!![]()
Wilson Reis vs. Brian Caraway
Dit gaat een all out submission WAR worden. Reis wordt betiteld als het grootste talent binnen EliteXC maar Caraway is ook een submission freak! Ik gok het op een 2nd round victory voor Caraway (hoe kan het ook anders, de underdog)
Shayna Baszler vs. Cristiane Cyborg
Als Baszler het ergens moeilijk mee heeft dan is het wel met dames die KO power hebben en laat dat nou net Cyborgs specialiteit zijn.. toch geef ik het voordeel aan the Queen of Spades omdat ze haar submission zo mooi kan uitvoeren
Travis Galbraith vs. Rafael Cavalcante
Boeit me niet echt veel, laten we maar voor Rafael gaan met wederom een knie tegen Travis's kop
hehe ik zag gister ook zoiets bij cage rage 27. iemand ging KO en toen switchte ze naar een camera die waarschijnlijk op de grond stond voor 1 seconde... beetje jammerquote:Op woensdag 23 juli 2008 01:41 schreef Unstoppable het volgende:
ps; cameraman heeft niet helemaal begrepen wat er aan de hand is:
[ afbeelding ]
Tjeez, wel duidelijk dat ze een lange break hadden gehad (waar Dream nog gemakkelijk een fight tussenin had kunnen stoppen btw). Zo verschrikkelijk negatief steeds over Yamazaki v Tokoro. Doet je organisatie ook lekker uitkomen![]()
Veel snellere break-up dan anders ook in dat gevecht, begin te denken dat het aan mij ligt![]()
weet ik ook nog niet joh...quote:Op woensdag 23 juli 2008 01:33 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Ben toch benieuwd hoe en waar je dat zou gaan doen?
Overigens den kik neit dat wij tegen elkaar zouden vechten, wij zijn allemaal topicvrienden
UFCquote:Op woensdag 23 juli 2008 10:23 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Maar wat kijken jullie allemaal zodat ik het ook kan kijken!
zo te horen is MMA niks voor jouquote:Op woensdag 23 juli 2008 12:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:
oke ik heb net even wat Cage rage gekeken en dat vond ik wel erg leuk..
vroeger ook wel UFC gekeken alleen vond ik dat heel erg veel grondwerk en zoeken naar submissions zoeken en weinig actie
MMA wel.. maar als er alleen grondtechnieken worden gebruikt vind ik het minder spannend. zeker na de eerste ronde is de stamina van menig persoon zo teruggelopen dat ze vaak een halve minuut achter elkaar op adem komen / geen beweging inzit.quote:
In de begintijden van mma was het grondspelletje vaak dusdanig onderontwikkeld waardoor het leek alsof ze alleen maar uitrusten op de grond (wat ze vaak ook deden).. Sinds een jaartje of 8 is MMA dusdanig doorontwikkeld waardoor alle vechters behoorlijk all round zijn (en dus ook het grond werk beheersen). Dus zeggen dat UFC te veel saai grondwerk heeft komt doordat jij geen kijk hebt op het grondspelletje waardoor het saai wordt. Als je het spelletje steeds beter door begint te krijgen zie je ook in steeds vroegere stadia de bedoelingen van alle bewegingen.. en zo wordt het steeds spannender om te kijken.quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:24 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
MMA wel.. maar als er alleen grondtechnieken worden gebruikt vind ik het minder spannend. zeker na de eerste ronde is de stamina van menig persoon zo teruggelopen dat ze vaak een halve minuut achter elkaar op adem komen / geen beweging inzit.
Ik snap dat dit nodig is (been there done that) maar ik vind het dan minder vermakelijk worden om naar te kijken.![]()
kan zijn dat ik toen een paar slechte/trage wedstrijden heb gezien hoor.
zal vanavond wel weer eens wat opzoeken
quote:Op woensdag 23 juli 2008 13:43 schreef n00cL30n het volgende:
Tja.. de dingen die ik van Cage Rage had gezien... waren vaak verrassend.
natuurlijk zit hier een kern van waarheid in, het grondwerk op zich vind ik mooi en kan ik ook wel van genieten. Maar het komt in mijn ogen ook vaak voor dat men moe word en uitrust op de grond.quote:Op woensdag 23 juli 2008 14:01 schreef Dacide het volgende:
[..]
In de begintijden van mma was het grondspelletje vaak dusdanig onderontwikkeld waardoor het leek alsof ze alleen maar uitrusten op de grond (wat ze vaak ook deden).. Sinds een jaartje of 8 is MMA dusdanig doorontwikkeld waardoor alle vechters behoorlijk all round zijn (en dus ook het grond werk beheersen). Dus zeggen dat UFC te veel saai grondwerk heeft komt doordat jij geen kijk hebt op het grondspelletje waardoor het saai wordt. Als je het spelletje steeds beter door begint te krijgen zie je ook in steeds vroegere stadia de bedoelingen van alle bewegingen.. en zo wordt het steeds spannender om te kijken.
Als je toch zo'n (klaarblijkelijk) brede vechtsport basis hebt... neem dan eens wat lessen bjj.. absoluut een aanrader om grondspelletje beter door te krijgen.. Ik heb zelf ook judo gedaan, maar het grondwerk daarbij heeft toch vaak een heel andere insteek als bij het echte bjj of grappling. (veel meer nadruk op het Nage-waza dan op Katame-waza )
bingoquote:Op woensdag 23 juli 2008 14:27 schreef Dacide het volgende:
Geloof me.. dat doen ze niet... (althans niet op de manier zoals jij denkt)
De hedendaagse MMA generatie heeft zo'n enorme conditie... Die trainen gewoon op 8 ronden ipv 3 0f 5(titel gevecht)...
Punt is dat veel vechters komen uit het BJJ wereldje en juist deze mensen willen naar de grond toe (alwaar ze vaak idd de tijd ervoor nemen om iets uit te richten... (regel 1 in bjj: position before submission)
Maar waar jij op doelt lijkt meer op de worstelaargeneratie. Amerika heeft een zeer sterk worstelcultuur (college wrestling)... deze worstelaars krijgen vaak wel een vechter op de grond maar hebben dan vaak gebrek aan techniek om deze wedstrijd te beindigen... zo is ook ooit de term "lay 'n pray" onstaan.. Dus simpelweg je tegenstander neerhalen, punten scoren op basis van takedowns en voor de rest alleen maar de tegenstander op de grond houden...
ja idd... dat is vaak boring..
een van de beste voorbeelden: download The Ultimate Fighter seizoen 1.. en bekijk de aflevering met chris leben tegen josh coscheck... Josh (D-1 college wrestler) wordt sindstoen ook wel de Coscheck "Mat" genoemd... dit omdat ie meer als een mat over zijn tegenstander ligt. hij wint ook nog op basis van punten..
Volgens mij moet je gewoon lekker K-1 ofzo gaan volgenquote:Op woensdag 23 juli 2008 14:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
bingoje snapt wat ik bedoel. mensen naar de grond werken en dan niet de techniek of de kracht meer hebben om het af te maken!
Ik vond deze match erg vermakelijk om naar te kijken
Stav Economou vs. Piotor Kusmierz
Cage Rage 27
quote:Op woensdag 23 juli 2008 15:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:
zo word ik gelijk aangevallen als ik zeg dat ik een aantal ufc wedstrijden gekeken die ik saai vond.
Ik vond het juist wel een vermakelijke wedstrijd omdat:
- ondanks dat ze moe werden (eigenlijk pas in de 3de ronde) ze toch veel bleven staan en ook hoeken en jabs bleven uitwisselen.
- ik het opvallend vond hoe Stav door bleef gaan nadat hij toch een aantal flinke tikken had gekregen
-grondwerk zat actie in
het grondwerk wat is saai vind is wanneer iemand wil proberen te mounten en gaat liggen bedenken hoe hij dat gaat doen waardoor beide fighters 1 minuut stil liggen en niet bewegen.
Nogmaals er is niets mis met grond werk alleen had ik een aantal afleveringen ufc gezien waar heel veel lay and prey werk bij zat.
om dan te zeggen dat ik maar k1 moet gaan kijken vind ik vrij kortzichtig.
Ik geef ook gelijk aan dat ik misschien een paar slechte wedstrijden heb en het vanavond of morgen nog eens objectief ga bekijken.
niet gelijk zo in de stress schieten
Ik val je niet aan maar je spreekt jezelf tegen.. grondwerk tussen Stav en die kroaat was gewoon ronduit slecht, stav heeft een behoorlijke ground n pound game (normaal gesproken) maar dat kwam er nu ookal nauwelijks uit.. op de eerste ronde na was het een slechte match ondanks dat er altijd een kans was dat er iemand KO zou gaanquote:Op woensdag 23 juli 2008 15:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:
zo word ik gelijk aangevallen als ik zeg dat ik een aantal ufc wedstrijden gekeken die ik saai vond.
Ik vond het juist wel een vermakelijke wedstrijd omdat:
- ondanks dat ze moe werden (eigenlijk pas in de 3de ronde) ze toch veel bleven staan en ook hoeken en jabs bleven uitwisselen.
- ik het opvallend vond hoe Stav door bleef gaan nadat hij toch een aantal flinke tikken had gekregen
-grondwerk zat actie in
het grondwerk wat is saai vind is wanneer iemand wil proberen te mounten en gaat liggen bedenken hoe hij dat gaat doen waardoor beide fighters 1 minuut stil liggen en niet bewegen.
Nogmaals er is niets mis met grond werk alleen had ik een aantal afleveringen ufc gezien waar heel veel lay and prey werk bij zat.
om dan te zeggen dat ik maar k1 moet gaan kijken vind ik vrij kortzichtig.
Ik geef ook gelijk aan dat ik misschien een paar slechte wedstrijden heb en het vanavond of morgen nog eens objectief ga bekijken.
niet gelijk zo in de stress schieten
Oke even lezen svpquote:Op woensdag 23 juli 2008 15:35 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Gast je komt het topic binnenstormen met dat UFC saai is. Je een mma tournooi wilt organiseren en je genoten hebt van Cage Rage.
1) UFC is _DE_ mma organisatie van de wereld. Dat is geen mening, dat is gewoon een feit. Met uitzondering van de HW's heeft de UFC de topvechters van de wereld wel zo'n beetje te pakken.
2) mma tournooi
3) Cage Rage helemaal de bom vinden is gewoon vaag. Over het algemeen zijn dat toch echt wat matige events met C-vechters. Het feit dat die op de grond weinig presteren zegt meer over hun skills dan over de matigheid van de UFC.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.snappie?Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
point takenquote:Op woensdag 23 juli 2008 15:44 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Ik val je niet aan maar je spreekt jezelf tegen.. grondwerk tussen Stav en die kroaat was gewoon ronduit slecht, stav heeft een behoorlijke ground n pound game (normaal gesproken) maar dat kwam er nu ookal nauwelijks uit.. op de eerste ronde na was het een slechte match ondanks dat er altijd een kans was dat er iemand KO zou gaan
ook mijn mening. groundgame kan erg vermakelijk zijn als het goed uitgevoerd wordquote:en ik raad je K-1 aan omdat je de groundgame dan vermijd, maar goed het is me inmiddels duidelijk dat je niet perse wat tegen de groundgame opzich hebt
het is idd ook soms saai als er erg weinig gebeurd op de grond, ik zie ze ook liever beide toe-to-toe harde punches uitdelen.. maar de groundgame is ook schitterend (mits goed uitgevoerd natuurlijk)
Vooral die van al Turk vond ik mooiquote:daarbij komt nogus dat de matches van al Turk en Baroni vééél beter waren, in zowat alle opzichten.. vandaar dat ik erop reageerde
hehe ik zat al te kijken waar zn scheen wasquote:Op woensdag 23 juli 2008 17:10 schreef roepdeman het volgende:
Waarom de groundgame zo mooi is....
[ afbeelding ]
Een Fucking Gogoplata vanaf de mount!!!
Cage Rage...Het niveau is gewoon matig, meestal zorgt ProElite er wel voor dat er een waardige main eventer aanwezig is, maar voor echt talent hoef je het niet te bekijken. Alhoewel Imanari mooi was om te zien! Als er al echt talent rondloopt dan wordt die overgehemeld naar EliteXC, dus zie ik die daar wel. Sowieso zou ik je adviseren om naar EliteXC te kijken waar er toch meer 'slugfests' plaatsvinden en DREAM voor de meestal prachtige grondgevechten.
Net als DREAM zijn UFC, Affliction en Sengoku gewoon vaste kost.... Zelfs de TUF fights zijn vaak een stuk professioneler dan Cage Rage (helaas)
sengoku zal er nooit komen vrees ik.... In den beginne dacht ik dat hun wel "ff" de pride opvolgers zouden worden... mooi niet... Sengoku gaat het niet redden denk ik.quote:Op woensdag 23 juli 2008 17:10 schreef roepdeman het volgende:
Net als DREAM zijn UFC, Affliction en Sengoku gewoon vaste kost.... Zelfs de TUF fights zijn vaak een stuk professioneler dan Cage Rage (helaas)
Kijk UFN maarquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Oke ik ben een grote jongen (qua leeftijd)
En ik durf ook te zeggen wanneer ik er naast zat.
Heb net ff UFC 82 gezien....
VETTE SHIT!
Paar grote namen bij he, ik heb er nu al zin inquote:Rich Franklin vs. Matt Hamill
Dan Henderson vs. Rousimar Palhares
Karo Parisyan vs. Yoshiyuki Yoshida
Chuck Liddell vs. Rashad Evans
Roan Carneiro vs. Ryo Chonan
Tim Boetsch vs. James Lee
Matt Brown vs. Dong Hyun “Stun Gun” Kim
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |