abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60162853
Als een links kabinet als de huidige met rechtse maatregelen komt, dan lijkt de beer wel los. Voor mij de ultieme metafoor voor iets waar je echt niet langer meer omheen kan....

Een paar voorbeelden:

Knoet 1

Zelfs hogeropgeleiden worden aan laaggeschoold dwangarbeid geschopt. Zelfs als ze de pech hebben allochtoon of aardig op leeftijd te zijn en geen werkgever is die op ze te wachten staat.....Een pure repressievorm dat mensen totaal geen uitzicht biedt op duurzaam werk. Doel

Knoet 2

Staatsecretaris Albayrak: wil de meerman cellen in stand houden terwijl er plek zat is. Maar staat ze niet stil bij het feit dat met een schraal of bedenkelijk regime de mensen hierdoor niet beter in de maatschappij terugkomen. Doel

Knoet 3

Eenmaal verdacht, altijd verdacht. Minister Hirsch Ballin (justitie) wil af van de onherroepelijke vrijspraak. Een zeer slechte zaak. Want dit werkt wel erg laagdrempelig in de richting van het OM om willekeurige burgers bij het minste of geringste verdenking te vervolgen...... Het leidt tot een regelrechte politiestaat. Typisch rechts. Doel

Mijn haren rijzen te bergen, als ik zie dat een links kabinet met zulke rechtse maatregelen komt.

Vind u ook dat Nederland in ene rap tempo aan het verrechtsen is. Of anders: in een rap tempo veramerikanseert?
pi_60162910
Je overdrijft. Er zijn ook zat voorbeelden waaruit blijkt dat NL op sommige gebieden ook verlinkst.
pi_60162939
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:14 schreef Roccultane het volgende:
Je overdrijft. Er zijn ook zat voorbeelden waaruit blijkt dat NL op sommige gebieden ook verlinkst.
zoals?
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:17:18 #4
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_60162977
Ach, zolang de belastingdruk stijgt, asielzoekers een generaal pardon krijgen en de milieuhype voorduurt zou ik toch niet willen stellen dat Nederland verrechtst.
Pugna Pro Patria
pi_60162989
De volgende vraag zou dan logischer zijn: is het "slecht" als wij zouden verrechtsen? (vooropgesteld dat we dat aan het doen zijn, waar ik al mijn twijfels over heb)
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:22:09 #6
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_60163071
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:17 schreef Scorpie het volgende:
De volgende vraag zou dan logischer zijn: is het "slecht" als wij zouden verrechtsen? (vooropgesteld dat we dat aan het doen zijn, waar ik al mijn twijfels over heb)
Antwoord: nee.
Pugna Pro Patria
pi_60163081
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

zoals?
Vorige week liet de minister van ontwikkelingssamenwerking weten miljoenen naar Zimbambwe te sturen, terwijl Vogelaar bezig is in verpauperde wijken miljoenen euro's stuk te slaan. Op veel fronten wordt de 'inkomensafhankelijkheid'; geďntroduceerd. De hoogte van de kinderbijslag en het gratis gebruik van AWBZ-voorzieningen worden afhankelijk van het inkomen. AOW'ers krijgen vanaf 2010 te maken met een oplopende extra belasting bij een inkomen, naast de AOW, boven de 18.000 euro (correct me if i'm wrong).

Bovendien geeft je zogenaamde veramerikaanse kabinet ruim baan aan de collectieve sector. Vorig jaar groeinden de voor prijsstijgingen gecorrigeerde collectieve uitgaven in 2006 al (edit: met 5,3 procent. In 2007 nemen de reële collectieve uitgaven weer met 3 procent toe en dit jaar nog eens 2,75 procent (voorspelling).

En je stokpaardje, exboriante inkomens van topmanagers. Wie meer dan 185.000 euro verdient, mag boven dat bedrag zijn pensioenpremie niet meer aftrekken. Voorts wie in een kapitale villa van meer dan 1 miljoen woont, moet ook nog eens een hoger forfait betalen. Om nog maar te zwijgen over de slurptax voor dure auto's. En hogere btw, hogere accijnzen, hogere energiebelastingen, etc. Dus dat het kabinet rechts is, valt wel mee. Het heeft ook zat linkse maatregelen genomen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:24:37 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_60163125
Ja. Alle drugs worden verboden en religie slaat om zich heen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:37:49 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60163350
Het Nederlandse volk zélf verrechts in rap tempo. De regering volgt schoorvoetend en met tegenzin, maar kan er niet onderuit. De meeste maatregelen zijn symboolpolitiek.

Dat Nederland nog steeds extreem tolerant, royaal en zachtzinnig is komt omdat het ons economisch zo voor de wind gaat. Wanneer de mensen honger krijgen zullen ze de straat op gaan en dan zul je pas zien wat een rechtse potentie Nederland werkelijk bezit.
The End Times are wild
pi_60163387
Al die gestudeerde figuren met hun vinex woning zijn veroordeeld om daar de rest van hun leven te blijven.
*****Kraak........
pi_60163396
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:37 schreef LXIV het volgende:
Het Nederlandse volk zélf verrechts in rap tempo.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:55:49 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_60163644
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:37 schreef LXIV het volgende:
Het Nederlandse volk zélf verrechts in rap tempo. De regering volgt schoorvoetend en met tegenzin, maar kan er niet onderuit. De meeste maatregelen zijn symboolpolitiek.

Dat Nederland nog steeds extreem tolerant, royaal en zachtzinnig is komt omdat het ons economisch zo voor de wind gaat. Wanneer de mensen honger krijgen zullen ze de straat op gaan en dan zul je pas zien wat een rechtse potentie Nederland werkelijk bezit.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 bleek de bevolking ineens heel links te zijn geworden na wat ingrepen van een rechts kabinet tijdens een recessie. En tijdens de kamerverkiezingen haalde het linkse viertal (inclusief CU) samen 71 zetels, dat is meer dan ooit.

De meeste Nederlanders zwabberen gewoon van links naar rechts naar gelang het ze zelf het beste uitkomt.
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:08:58 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_60163929
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:12 schreef EchtGaaf het volgende:

Knoet 1

Zelfs hogeropgeleiden worden aan laaggeschoold dwangarbeid geschopt. Zelfs als ze de pech hebben allochtoon of aardig op leeftijd te zijn en geen werkgever is die op ze te wachten staat.....Een pure repressievorm dat mensen totaal geen uitzicht biedt op duurzaam werk. Doel

Jij voelt je gewoon echt te goed voor dat werk he? Gewoon bang dat je zelf ooit in een door de overheid voor je geregeld baantje aan het werk wordt gezet.
  donderdag 17 juli 2008 @ 14:39:28 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60166294
Hoe kan dat met een links kabinet?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60166371
Volgens mij volgt dit kabinet geen ideologische lijn. Er zit geen consequente visie achter, maar ze houden gewoon zichzelf bezig. Maatregelen volgend uit prestatiedrang. Daarom stellen ze waarschijnlijk ook zo teleur.

Ze zijn hun ideologische inspiratie kwijt of vergeten, lijkt het wel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Picchia op 17-07-2008 14:48:15 ]
pi_60166612
Als je bekritiseerd en afgekeurd wordt door alle stromingen, inclusief je eigen, dan doe je toch iets verkeerd.
  donderdag 17 juli 2008 @ 15:11:00 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_60166968
De ideologie van de "Nanny State" wordt door dit kabinet anders prima ten uitvoer gebracht.
  † In Memoriam † donderdag 17 juli 2008 @ 15:17:35 #18
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60167128
Verrechtsing niet persee, maar het veroverheid vooral in een rap tempo. Mensen mogen zelf niet meer nadenken en traditionele links en rechtse ideeen worden daarvoor ingezet.
Carpe Libertatem
pi_60167143
quote:
Het leidt tot een regelrechte politiestaat. Typisch rechts
. Wat maakt dat de Sovjet-Unie en Nazi-Duitsland dan? Onzin dus.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 17 juli 2008 @ 15:28:36 #20
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_60167367
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja. Alle drugs worden verboden en religie slaat om zich heen.
Drugs heeft niks met links of rechts te maken maar met de mate van liberalisme.
Vandaar dat zowel de VVD en D66 voor legalisering zijn, terwijl de ene partij qua standpunten, onder de streep, licht aan de rechterzijde zit en de andere aan de linker
The best firms advertise the least...
  † In Memoriam † donderdag 17 juli 2008 @ 15:30:57 #21
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60167419
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 15:28 schreef edcetera het volgende:
Vandaar dat zowel de VVD en D66 voor legalisering zijn, terwijl de ene partij qua standpunten, onder de streep, licht aan de rechterzijde zit en de andere aan de linker
De VVD was trouwens wel een van de hardste schreeuwers voor een paddoverbod.
Carpe Libertatem
pi_60168794
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 14:39 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe kan dat met een links kabinet?
Omdat vandaag de dag een links kabinet geen links kabinet meer is.
pi_60169774
Hou toch eens op met dat links/rechts geneuzel. Alsof linkse mensen niks willen doen aan criminaliteit of mensen aan het werk willen.

Alsof rechtse mensen tegen milieu maatregelen zijn.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_60169955
Ik wou net zeggen, in in elk geval het eerste en het derde voorbeeld dat de TS aanhaalt zie ik weinig 'rechts'.
pi_60170090
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 17:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hou toch eens op met dat links/rechts geneuzel. Alsof linkse mensen niks willen doen aan criminaliteit of mensen aan het werk willen.

Alsof rechtse mensen tegen milieu maatregelen zijn.
Valt me wel op dat rechts voor verharding is. Links niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')