abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66658582
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:04 schreef Butterfly91 het volgende:
Ik heb me ook ingeschreven voor Journalistiek.
Krijg je nog een uitnodiging oid voor die selectietoets of moet je je gewoon de 1e zaterdag van april melden bij de SvJ?
Al gevonden
quote:
In de derde week van maart ontvang je informatie over het tijdstip van de toets. De toets vindt plaats op de eerste zaterdag van april in Utrecht.
pi_66746261
Hoi,

Ik heb mijn P in Zwolle gehaald, ben er 1,5 jaar tussenuit geweest en ga nu in het tweede jaar beginnen in Utrecht. Is er misschien iemand die me een lijst van vakken en boeken van dit jaar kan geven?
pi_66788903
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:34 schreef 0100 het volgende:
Heb me inmiddels ingeschreven bij de school voor journalistiek Binnenkort is de toets. Iemand nog tips misschien. En schrijven jullie je nog voor een andere opleiding in?
Ik ben zelf vorig jaar door de test heengekomen, dus kan je wel wat tips geven.
De actualiteitsvragen gingen over het nieuws wat voorafging in de 6 maanden voor de toets. Voorbeelden van vragen die bij mij gesteld werden waren wie de minister van buitenlandse zaken van amerika was (rice) en wie de Afrikacup had gewonnen.
Met andere woorden, er zitten hele algemene in, dus even goed kijken wie leiders van landen zijn en wie er belangrijk is in de Nederlandse politiek, daar werd ook wel iets over gevraagd. En verder belangrijke sportuitslagen, rampen en opmerkelijke dingen.

Algemene kennis was echt van alles, van kunst tot schrijvers van boeken, dus das lastig om voor te bereiden.
En er is ook een onderdeel waarin je je werkervaring en motivatie moet opschrijven. Zou ik vantevoren even voor jezelf thuis in het klad schrijven (het motivatie gedeelte dan ), dan heb je al een beetje in je hoofd wat en hoe je het wil neerzetten, want heel veel tijd heb je daar niet voor. Ik had door deze voorbereiding maximale punten op dit onderdeel, dus zou ik zeker even doen

Hoop dat je hier wat mee kan, succes in ieder geval!!!
Heb uw naaste lief
want dat ben ik - Loesje
pi_66789266
0100; als je even een PM stuurt met je mail adres stuur ik je tig pagina's 'Kennis van de Wereld' stellingen die 'juist' zijn. Dan heb je iig een idee wat er gevraagd wordt (oke in dit geval wel in Tilburg) .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  zaterdag 7 maart 2009 @ 21:46:39 #205
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_66810707
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 01:07 schreef febster het volgende:
0100; als je even een PM stuurt met je mail adres stuur ik je tig pagina's 'Kennis van de Wereld' stellingen die 'juist' zijn. Dan heb je iig een idee wat er gevraagd wordt (oke in dit geval wel in Tilburg) .
Bedankt, ben ik erg blij mee. Heb je een PM gestuurd.
pi_66811302
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 21:46 schreef 0100 het volgende:

[..]

Bedankt, ben ik erg blij mee. Heb je een PM gestuurd.
Je hebt mail .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
  zaterdag 7 maart 2009 @ 22:25:51 #207
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_66811736
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 22:06 schreef febster het volgende:

[..]

Je hebt mail .
Thanks
pi_66834271
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:20 schreef Sonja87 het volgende:
Hoi,

Ik heb mijn P in Zwolle gehaald, ben er 1,5 jaar tussenuit geweest en ga nu in het tweede jaar beginnen in Utrecht. Is er misschien iemand die me een lijst van vakken en boeken van dit jaar kan geven?
Niemand?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:07:27 #209
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_66912004
Dan post ik hier ook maar weer eens een keertje. Zwolle, klas 1 represent !
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_67075251
Gaan er morgen nog meer mensen naar de meeloop dag in Tilburg?
pi_67076422
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:20 schreef MxM het volgende:
Gaan er morgen nog meer mensen naar de meeloop dag in Tilburg?
Hoe laat is die? Kan ik de nieuwe generatie even keuren .
pi_67080592
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:59 schreef febster het volgende:

[..]

Hoe laat is die? Kan ik de nieuwe generatie even keuren .
Het begint om 11 uur met een korte introductie door ene meneer Mol, vervolgens zit ik de rest van de dag in lokaal 30 waar ik verschillende lessen zal bijwonen. Later op de dag krijg ik een rondleiding door ouderejaars en is er tijd vrij gemaakt om met hen te praten.

Ik ben benieuwd!
  zondag 15 maart 2009 @ 20:14:45 #213
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67080645
Voor journalistiek heb je geen opleiding nodig. Iederaan mag zich journalist noemen. Gewoon een beetje gaan onderzoeken en schrijven, de rest gaat vanzelf. De meeste journalisten zijn overigens mislukte neerlandici etc.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67080937
Er is een verschil tussen jezelf een journalist noemen, wat iedereen mag, en daadwerkelijk een goede journalist zijn. En daar heb je een opleiding voor. Net als dat iedere gek zich communicatie-adviseur mag noemen, terwijl het niet hoeft dat diegene daar de kennis voor heeft.

Ik zeg overigens niet dat je alleen een goede journalist bent na een opleiding journalistiek, maar het is wel 1 van de wegen.
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 15 maart 2009 @ 20:24:42 #215
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67080991
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:22 schreef jakkop het volgende:
Er is een verschil tussen jezelf een journalist noemen, wat iedereen mag, en daadwerkelijk een goede journalist zijn. En daar heb je een opleiding voor.
Ja, die heb je, maar die heb je niet nodig. Een goede journalist word je in de praktijk, niet in de schoolbanken.
pi_67081882
Lees mijn post anders nog eens, en probeer het dan nog een keer.
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 15 maart 2009 @ 20:54:20 #217
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67082132
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:47 schreef jakkop het volgende:
Lees mijn post anders nog eens, en probeer het dan nog een keer.
Jij zegt dat een opleiding één van de wegen is om een goede journalist te worden. Daar ben ik het dus niet mee eens. Een goede journalist word je alleen in de praktijk, niet in de schoolbanken.

Snappez-vous?
pi_67083218
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij zegt dat een opleiding één van de wegen is om een goede journalist te worden. Daar ben ik het dus niet mee eens. Een goede journalist word je alleen in de praktijk, niet in de schoolbanken.

Snappez-vous?
En dat kom je melden in dit topic omdat...?
  zondag 15 maart 2009 @ 21:25:35 #219
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67083402
quote:
Op zondag 15 maart 2009 21:21 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

En dat kom je melden in dit topic omdat...?
... het over "Opleidingen Journalistiek" gaat.
pi_67083558
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Snappez-vous?
Kan je me dan uitleggen waarom veel journalisten die goed terecht gekomen zijn Journalistiek hebben gestudeerd?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_67114856
Nog meer mensen al de uitnodiging voor decentrale selectie Utrecht ontvangen?
@ MxM, hoe beviel de meeloopdag in Tilburg? Ben wel benieuwd...
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
pi_67116396
quote:
Op maandag 16 maart 2009 20:51 schreef Drexl het volgende:
Nog meer mensen al de uitnodiging voor decentrale selectie Utrecht ontvangen?
Ontvangen
pi_67120688
Hebben jullie de uitnodiging per email ontvangen zoals ik? Nee, zeker?
pi_67127432
quote:
Op maandag 16 maart 2009 23:01 schreef Oliezuiper het volgende:
Hebben jullie de uitnodiging per email ontvangen zoals ik? Nee, zeker?
Ja ik heb 'm ook ontvangen per mail.
Blijf kijken.
pi_67129094
Zaterdag 4 april om 10:50..
Die toets duurt overigens vreselijk lang naar mijn mening? Tot half 4 s'middags verplichte aanwezigheid. Maar ik weet vrijwel zeker dat ik er zo doorheen gejast ben
Gewoon omdat het kan
pi_67129491
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:29 schreef DannydeK het volgende:
Zaterdag 4 april om 10:50..
Die toets duurt overigens vreselijk lang naar mijn mening? Tot half 4 s'middags verplichte aanwezigheid. Maar ik weet vrijwel zeker dat ik er zo doorheen gejast ben
Ja dat had ik ook niet verwacht! Er zit nog wel een uur pauze tussen, maar dan nog.
Ach, we zien het wel.
Blijf kijken.
pi_67129645
quote:
Op zondag 15 maart 2009 20:13 schreef MxM het volgende:

[..]

Het begint om 11 uur met een korte introductie door ene meneer Mol, vervolgens zit ik de rest van de dag in lokaal 30 waar ik verschillende lessen zal bijwonen. Later op de dag krijg ik een rondleiding door ouderejaars en is er tijd vrij gemaakt om met hen te praten.

Ik ben benieuwd!
Hoe vond je het?
pi_67129780
Vraag me sowieso af wat de moeilijkheidsgraad is van de toets. Is het actuele gedeelte wel echt actueel? 6 maanden is wel erg ruim genomen, en wanneer men specifieke vragen gaat stellen over vage zaken van 6 maanden geleden, denk ik niet dat veel mensen dit zullen weten
Hoorde trouwens dat je een 1 of ander kampeer weekend hebt eind juli..
Gewoon omdat het kan
pi_67129923
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:51 schreef DannydeK het volgende:

Hoorde trouwens dat je een 1 of ander kampeer weekend hebt eind juli..
Ghehe. Bedoel je introweek? Volgens mij is dat eind augustus, Utrecht dan.
Blijf kijken.
pi_67130008
Ik krijg altijd een ontzettend EO gevoel bij intro initiatieven..
Een introductie dag, no problem. Maar kamperen in tentjes is wel heel erg happyhappy-joyjoy
Maar ik loop veel te hard van stapel, eerst maar eens 80% halen.
Gewoon omdat het kan
pi_67131323
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:30 schreef M_arijn het volgende:

[..]

Ja ik heb 'm ook ontvangen per mail.
Ow ok, dan is het goed
Ik vond het wat verwarrend omdat ik vorig jaar ook had meegedaan en toen kregen we de uitnodiging per post. Dus we moeten de uitnodiging ook uitprinten, aangezien we die moeten meenemen Heel handig!
pi_67131698
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:40 schreef Oliezuiper het volgende:

[..]

Ow ok, dan is het goed
Ik vond het wat verwarrend omdat ik vorig jaar ook had meegedaan en toen kregen we de uitnodiging per post. Dus we moeten de uitnodiging ook uitprinten, aangezien we die moeten meenemen Heel handig!
Ja inderdaad. Maar zo ook wel makkelijk, heb je de informatie meteen digitaal. En ik print gewoon alles op mn stage uit.

Blijf kijken.
pi_67132099
Is dit niet ontzettend fraudegevoelig? Stel dat ik iemand anders zou laten gaan? (niet dat ik dat doe, maar zou dit niet makkelijk kunnen ?)
Gewoon omdat het kan
pi_67132164
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:03 schreef DannydeK het volgende:
Is dit niet ontzettend fraudegevoelig? Stel dat ik iemand anders zou laten gaan? (niet dat ik dat doe, maar zou dit niet makkelijk kunnen ?)
Zonder ID heb je geen toegang. Dus alleen met een dubbelganger zou je de boel kunnen flessen ja.

En lol @ gewoon omdat het kan
Blijf kijken.
pi_67132330
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 10:58 schreef DannydeK het volgende:
Ik krijg altijd een ontzettend EO gevoel bij intro initiatieven..
Een introductie dag, no problem. Maar kamperen in tentjes is wel heel erg happyhappy-joyjoy
Maar ik loop veel te hard van stapel, eerst maar eens 80% halen.
Ik had er ook totaal geen zin in (niemand vindt dat leuk), maar geloof me, het waren echt leuke dagen
pi_67132686
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:11 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Ik had er ook totaal geen zin in (niemand vindt dat leuk), maar geloof me, het waren echt leuke dagen
Hoeveel dagen waren het in jouw jaar?
Blijf kijken.
pi_67132692
Ach als ik met een paar mooie dames in een tent lig hoor je mij ook niet snel klagen maar iets zegt mij dat dit niet het geval zal zijn...
Gewoon omdat het kan
pi_67133189
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:24 schreef M_arijn het volgende:

[..]

Hoeveel dagen waren het in jouw jaar?
Drie geloof ik (twee nachten).
pi_67134155
Ben ik trouwens de enige die het vervelend vind een pen te gebruiken om je motivatie/schrijfvaardigheid test te maken? Mijn handschrift is niet bepaald kunstig (op zijn zachts gezegd). Bovendien, welke respectabele journalist gebruikt er nog van dat middeleeuwse schrijfgerei?
Gewoon omdat het kan
pi_67134263
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:13 schreef DannydeK het volgende:
Ben ik trouwens de enige die het vervelend vind een pen te gebruiken om je motivatie/schrijfvaardigheid test te maken? Mijn handschrift is niet bepaald kunstig (op zijn zachts gezegd). Bovendien, welke respectabele journalist gebruikt er nog van dat middeleeuwse schrijfgerei?
Als je snel even iets ergens op wil krabbelen is het toch wel prettig dat je het zelf nog kan lezen maar verder heb je gelijk.
Blijf kijken.
pi_67134426
Leuke opleiding, je kan er geen ruk mee later:

Er is een overschot aan afgestudeerde journalistiek studenten die geen baan kunnen vinden in journalistiek. Dit komt o.a. door de digitalisering van de media en de versnelling van informatie naar burger.
pi_67135177
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:24 schreef devl1nsect het volgende:

Er is een overschot aan afgestudeerde journalistiek studenten die geen baan kunnen vinden in journalistiek. Dit komt o.a. door de digitalisering van de media en de versnelling van informatie naar burger.
Je hebt hier inderdaad een goed punt, 1 van mijn zorgen als ik journalistiek ga studeren. Ik heb het echter altijd al willen doen, ook toen ik ICT deed. ICT is iets wat ik goed kan, maar ik ben er echt helemaal klaar mee. Zolang je gedreven bent, kom je er wel.

Maar als "de nieuwe media" uiteindelijk groter wordt dan een krant (dat is onvermijdelijk), hebben deze websites ook mensen nodig die het van content voorzien. Als het medium veranderd, wil dat niet zeggen dat de behoefte aan goede journalistiek verdwijnt. Die behoefte zal er altijd wel blijven. Het is wel zo dat je erg dynamisch moet zijn en veel lef moet hebben.
Gewoon omdat het kan
pi_67135331
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:51 schreef DannydeK het volgende:

[..]

Je hebt hier inderdaad een goed punt, 1 van mijn zorgen als ik journalistiek ga studeren. Ik heb het echter altijd al willen doen, ook toen ik ICT deed. ICT is iets wat ik goed kan, maar ik ben er echt helemaal klaar mee. Zolang je gedreven bent, kom je er wel.

Maar als "de nieuwe media" uiteindelijk groter wordt dan een krant (dat is onvermijdelijk), hebben deze websites ook mensen nodig die het van content voorzien. Als het medium veranderd, wil dat niet zeggen dat de behoefte aan goede journalistiek verdwijnt. Die behoefte zal er altijd wel blijven. Het is wel zo dat je erg dynamisch moet zijn en veel lef moet hebben.
Met dynamiek en lef kom je een heel eind natuurlijk. Plus je moet uit stralen in je werk. Wordt je een 'zesje student' zal het lastig gaan worden t.o.v. iemand die wil uitblinken.

Echter, wil je niet werken bij de lokale omroep (verdient niet genoeg). Er is NU al een overschot van afgestudeerde journalistiek studenten die geheel ander werk verrichten.

Journalistiek, communicatie, commerciele economie en de creatieve beroepen. Leuke opleidingen, alleen een overschot van afgestudeerden die moeilijk een baan kunnen krijgen in het afgestudeerde.
pi_67137846
quote:

Wooo, breaking news, bedankt man!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_67138712
Ik hoop dat iedereen zo denkt als hij
Maar mocht het HU niets worden i.v.m. een slechte toets, dan moet ik naar Tilburg gaan (het meest dichtbij op Utrecht na). Is de opleiding hier ook goed geregeld, en hoe staat Tilburg bekend om journalistiek?

Want ik neem aan dat Utrecht juist een goede naam heeft omdat er kwalitatief goede studenten de opleiding volgen, gezien het feit we dus een procedure moeten doorlopen die in Tilburg niet van toepassing is.
Gewoon omdat het kan
pi_67140660
Ik heb mij afgelopen november ook opgegeven voor die toets. Wat geven ze de planning laat door. Pas tweeënhalve week van tevoren. Precies in dat weekend moet ik (journalistiek) werk doen en kan daarom niet. Jammer.
quote:
Is de opleiding hier ook goed geregeld, en hoe staat Tilburg bekend om journalistiek?
Die vraag heb ik hier ook wel eens gesteld en ik krijg alleen maar negatieve reacties. Op een ander forum zei men zelfs dat het werktempo een stuk lager ligt in vergelijking met Utrecht en Zwolle. Wat daarvan waar is weet ik niet. Ik ken zelf iemand die een gesprek had voor 21+ toets om toegelaten te worden. Hij is weggestuurd met de letterlijke mededeling 'niet geschikt' toen hij vertelde over zijn ADHD.

[ Bericht 5% gewijzigd door alexis_ op 17-03-2009 16:42:06 ]
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:06:13 #247
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_67150020
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:56 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Met dynamiek en lef kom je een heel eind natuurlijk. Plus je moet uit stralen in je werk. Wordt je een 'zesje student' zal het lastig gaan worden t.o.v. iemand die wil uitblinken.

Echter, wil je niet werken bij de lokale omroep (verdient niet genoeg). Er is NU al een overschot van afgestudeerde journalistiek studenten die geheel ander werk verrichten.

Journalistiek, communicatie, commerciele economie en de creatieve beroepen. Leuke opleidingen, alleen een overschot van afgestudeerden die moeilijk een baan kunnen krijgen in het afgestudeerde.
Hier heb je naar mijn mening gedeeltelijk gelijk in. Aan die zesjes-mentaliteit kan ik me dan ook ergeren.
Zelf kies ik deze opleiding om vooral mijn schrijf- en presenteer kwaliteiten te verbeteren. Bovendien natuurlijk ook om meer inzicht te krijgen in de media. Het is algemeen gericht. Wil je bijvoorbeeld politiek-verslaggever worden dan is deze opleiding niet genoeg. Of je moet zelf heel veel kennis hebben of politicologie gaan studeren. Zelf weet ik gelukkig, vooral voor mijn leeftijd, veel over de politiek. Ik denk er ook over na om na deze studie nog politicologie te gaan studeren. Maar als je creatief bent, lef hebt en vooral genoeg inzicht in de maatschappij kan je het zeker wel ver schoppen. Ook Twan Huys(NOVA), Bram Vermeulen(NRC) , Astrid Kersseboom(NOS) en Suzanne Bosman(RTL Nieuws) hebben op een school voor journalistiek gestudeerd. Ik heb trouwens ontzettend veel gehad aan Maw (maatschappelijke wetenschappen) . Ik weet het politieke systeem + alles over de publieke omroepen en media. Hopelijk dat dit ook bij de toets in mijn voordeel werkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door 0100 op 17-03-2009 21:15:39 ]
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:53:29 #248
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_67154203
Ik denk dat het ook veel handiger is om in dat geval een bachelor in politicologie te doen, gevolgd door een master in journalistiek. Overigens lijkt het me uberhaupt verstandiger om je tijdens je bachelor in een onderwerp te specialiseren om enkel tijdens de masterfase het journalistieke vak onder de knie krijgen; daar lijkt me geen 4 jaar voor nodig.
Oh really?
pi_67154278
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:29 schreef alexis_ het volgende:
Ik heb mij afgelopen november ook opgegeven voor die toets. Wat geven ze de planning laat door. Pas tweeënhalve week van tevoren. Precies in dat weekend moet ik (journalistiek) werk doen en kan daarom niet. Jammer.
Het was allang bekend dat de toets op 4 april zou plaatsvinden hoor.
Blijf kijken.
pi_67155982
Heb in dec en feb contact gehad. In beide gevallen is mij geen datum gegeven.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 23:44:02 #251
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_67156011
quote:

Shit, echt? Jakkop, wat moeten we nu doen ?
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_67167654
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:43 schreef alexis_ het volgende:
Heb in dec en feb contact gehad. In beide gevallen is mij geen datum gegeven.
Vreemd. Het is namelijk altijd de eerste zaterdag van april.
// Last.fm
pi_67236787
Weet er iemand wat voor vragen je krijgt bij het gedeelte over "inzicht in de wereld van de journalistiek en media"?
Gewoon omdat het kan
pi_67243888
Bijvoorbeeld dit: Het Amsterdamse hotel Krasnapolsky, staat in de hoofdstad ook wel bekend als "Kras". In welke krant zou de kop "Brand in Kras" kunnen staan?

A. NRC Handelsblad
B. Parool
C. Volkskrant
D. Trouw
Eins, zwei, hoeplakai.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:03:20 #255
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_67244019
Ik heb de SvJ in Utrecht gedaan en had voor mijn afstuderen al een baan - om de studenten even een positief verhaal ook mee te geven. Ik heb 4 jaar in tijdschriftjournalistiek gewerkt en ben nu 6 jaar programma ontwikkelaar voor televisieproducenten.

Wat me opvalt dat mensen dan vragen als ik dat vertel "Goh, vind je het niet jammer dat je niet meer in de journalistiek zit?" Ik vind dat je dan zo'n enge kijk op het vak hebt - alsof alleen werken voor de volkskrant of het NOS Journaal journalistiek werk is Ik denk dat je vanuit Journalistiek de media in kan stromen in de breedste zin van het woord
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:01:12 #256
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_67256648
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:57 schreef jakkop het volgende:
Bijvoorbeeld dit: Het Amsterdamse hotel Krasnapolsky, staat in de hoofdstad ook wel bekend als "Kras". In welke krant zou de kop "Brand in Kras" kunnen staan?

A. NRC Handelsblad
B. Parool
C. Volkskrant
D. Trouw
B toch ?
pi_67256860
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:01 schreef 0100 het volgende:

[..]

B toch ?
Yep.
pi_67354098
Zitten hier ook mensen die overwegen zich aan te melden voor de master Journalistiek & Nieuwe Media aan de UvA? Of Journalistiek & Media in Leiden?
I long to see you in the morning light
I long to reach for you in the night
Stay, lady, stay, stay while the night is still ahead
pi_67357237
Nog anderhalve week te gaan... zijn jullie al een beetje zenuwachtig ?

[ Bericht 0% gewijzigd door M_arijn op 25-03-2009 11:07:48 ]
Blijf kijken.
pi_67576043
kuch.
Blijf kijken.
pi_67579476
Ik ben niet zenuwachtig . Ik kijk gewoon elke dag het journaal en probeer met regelmaat programma's als Nova te volgen, meer kun je niet doen (toch).
pi_67588257
Hayyy
Ik ga ook zaterdag mee doen aan de toets!!
Ben wel een beetje zenuwachtig hoor!
pi_67590699
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:57 schreef jakkop het volgende:

A. NRC Handelsblad
B. Parool
C. Volkskrant
D. Trouw
Makkelijk zeg.
pi_67597458
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:54 schreef MissGolightly het volgende:
Zitten hier ook mensen die overwegen zich aan te melden voor de master Journalistiek & Nieuwe Media aan de UvA? Of Journalistiek & Media in Leiden?
In Rotterdam ook nog een optie
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_67599153

Hopelijk is het leesbaar maar dit is de actualiteittoets die wij hebben gehad een maand geleden. Dan geeft het mensen voor Utrecht een idee wat je kan verwachten.

Ja/nee stellingen dus, norm was bij ons dat je er minimaal 10 goed moest hebben, maar het antwoord fout is gelijk -1. Het aantal vraagtekens dat je mag invullen is onbeperkt.

Voorbeeld: 30 vragen, 16 ingevuld, 14 vraagtekens, 12 goed, 4 fout, is dus een score van (16-4-4) 8, is dus niet gehaald.

ik heb hem natuurlijk wel gehaald

[ Bericht 40% gewijzigd door febster op 01-04-2009 00:22:16 ]
pi_67601888
quote:
Op woensdag 1 april 2009 00:13 schreef febster het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hopelijk is het leesbaar maar dit is de actualiteittoets die wij hebben gehad een maand geleden. Dan geeft het mensen voor Utrecht een idee wat je kan verwachten.
Niet echt, want in Utrecht krijg je meerkeuzevragen met vier mogelijke antwoorden en een normale puntentelling.
quote:
Ja/nee stellingen dus, norm was bij ons dat je er minimaal 10 goed moest hebben, maar het antwoord fout is gelijk -1. Het aantal vraagtekens dat je mag invullen is onbeperkt.

Voorbeeld: 30 vragen, 16 ingevuld, 14 vraagtekens, 12 goed, 4 fout, is dus een score van (16-4-4) 8, is dus niet gehaald.

ik heb hem natuurlijk wel gehaald
Is het niet bizar simpel als je maar 33% goed hoeft te hebben voor een voldoende ?
pi_67610069
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:33 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Niet echt, want in Utrecht krijg je meerkeuzevragen met vier mogelijke antwoorden en een normale puntentelling.
[..]

Is het niet bizar simpel als je maar 33% goed hoeft te hebben voor een voldoende ?
Ik vind van wel . Maar zoals je ziet moet je wel redelijk de specifieke details weten en vaak weet je alleen de hoofdlijnen. Plus dat gokken genadeloos wordt afgestraft hoor je toch vaak dat de toets niet gehaald wordt.
pi_67610546
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:33 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

[..]

De toetsen zelf als je eenmaal aan de opleiding bent begonnen zijn net zo makkelijk.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_67636406
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:23 schreef febster het volgende:

[..]

Ik vind van wel . Maar zoals je ziet moet je wel redelijk de specifieke details weten en vaak weet je alleen de hoofdlijnen.
Hmm, lijkt me inderdaad wel lastig, die details!
Blijf kijken.
pi_67641370
2,5,7,13,17,19,21 en 26 zijn toch behoorlijk pittige vragen imho .
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:49:12 #271
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_67683996
Morgen de toets .
pi_67684262
Ja, morgen is het zo ver. Welk onderdeel wordt het meest gevreesd?
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:37:40 #273
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_67685549
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:58 schreef Drexl het volgende:
Ja, morgen is het zo ver. Welk onderdeel wordt het meest gevreesd?
Ik vrees voor Algemene ontwikkeling en het betoog. Schrijven gaat bij mij redelijk maar ik weet natuurlijk niet de schrijf-kwaliteiten van de concurrenten . In elk geval succes. Dat de besten mogen winnen!
pi_67721772
En hoe was het?
pi_67721810
Het was druk! (iets van 750 mensen)
Toets ging wel goed voor m'n gevoel, actualiteitentoets was makkelijker dan ik had gedacht en algemene ontwikkeling en inzicht in de media gingen ook wel goed. Over die andere twee kan ik niks zeggen eigenlijk.
Al met al ben ik best tevreden
pi_67729460
Zeker druk!

Actualiteiten vond ik juist pittig! Het meeste wist ik wel maar kon het niet even snel invullen zeg maar.
Mediakennis was wel een eitje en ook algemene kennis was te doen.

Grappig, het onderwerp van het betoog was of de media te veel berichten over schietpartijen op scholen en of ze daardoor mensen op ideeen brengen. Daar had ik net een hele discussie met mn moeder over gehad, dus hoefde deze alleen maar goed te verwoorden.
Blijf kijken.
  zondag 5 april 2009 @ 16:25:07 #277
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_67732226
Ik had nog ff de antwoorden gecheckt en heb ongeveer rond de 20 fout van de 90 vragen. Ik heb geen idee of dat goed is
  zondag 5 april 2009 @ 16:26:53 #278
161207 jakkop
rennen!
pi_67732280
Goed genoeg.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_67732336
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:25 schreef 0100 het volgende:
Ik had nog ff de antwoorden gecheckt en heb ongeveer rond de 20 fout van de 90 vragen. Ik heb geen idee of dat goed is
Makkelijk.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_67733695
Ik heb er, als ik die nieuwsbericht koppen fout reken, ongeveer 26 fout. Als ik ze goed heb dus ongeveer 21.

Toch twijfel ik erg hoor, er waren zoveel mensen dit jaar. Het zal echt afhangen van mijn betoog en motivatie. Daar heb ik geen heel slecht gevoel over, maar ik heb ook geen idee hoe ze dat beoordelen.
pi_67734010
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:54 schreef MissGolightly het volgende:
Een wat late reactie, maar toch. Ik studeer journalistiek aan de UvA, maar heb wel de minor gevolgd in Leiden. Amsterdam kent een strengere selectie, duurt een half jaartje langer en kent zowel een audiovisuele als een schrijvende variant. Vooral vanwege die laatste reden heb ik voor Amsterdam gekozen, al bestaat de opleiding ook al wat langer en is die daardoor meer 'geïnstitutionaliseerd' (= beter aangeschreven).
Ook in Groningen zit trouwens een master die goed aangeschreven staat. Groot voordeel van Leiden vind ik dan wel dat je goed de mogelijkheid hebt om naar het buitenland te gaan (Indiana of Stellenbosch). De uiterste aanmelddatum voor de UvA was trouwens 1 april, dus ik hoop dat je die gehaald hebt als je voor de UvA wilde gaan...
pi_67743263
Voor de geinteresseerden, de vragen van de actualiteitentoets.

1.De PVV schiet omhoog en omlaag in de prognoses. Waarvoor staan de letters PVV?
a. Partij Voor de Vrede
b. Partij Van Verdonk
c. Partij Voor de Vrijheid
d. Partij Versus Vreemdelingen

2.Na een roemrijke carriere in ons land stopte een bekende Nederlandse rockband er onlangs mee. Welke?
a. De Dijk
b. Toontje Lager
c. The Shoes
d. Krezip

3. George W. Bush sprak en kreeg een schoen naar zijn hoofd. Uit welk land kwam de schoenengooier?
a. Iran
b. Irak
c. Pakistan
d. Noorwegen

4. Wie viel bij de Oscaruitreiking in februari 2009 postuum in de prijzen?
a. Heath Ledger
b. Sean Penn
c. Brad Pitt
d. Frank Langella

5. Het ABN Tennistoernooi kende dit jaar niet de gedoodverfde winnaar Nadal. Wie werd het wel?
a. Roger Federer
b. Franz Mustert
c. Greg Wilson
d. Andy Murray

6. Bij welke club vertrok Willem van Hanegem dit seizoen als trainer?
a. FC Utrecht
b. Feijnoord
c. Willem II
d. Sparta

7. Wee kenden Bill Clinton in het hoogste Amerika ambt; zijn vrouw Hillary doet het dunnetjes over. In welke functie?
a. Vice-president van de VS
b. Minister van ontwikkelingswerk
c. VS-ambassadeur in Europa
d. Minister van Buitenlandse zaken

8. Bisschop Richard Williamson werd in 2009 gerehabiliteerd door paus Benedictux XVI. Deze kreeg om die reden een storm van kritiek over zich heen, omdat Williamson:
a. pedofiele priesters in de VS in bescherming had genomen
b. vraagtekens zette bij de onfeilbaarheid van de paus
c. massahuwelijken in de buitenlucht had gesloten
d. de massavernietiging van joden tijdens WO II openlijk had ontkend

9. Welke partij heeft de meeste zetels binnengehaald bij de Israëlische verkiezingen in februari 2009?
a. Die van Benjamin Netanyahu
b. Die van Ehud Barak
c. Die van Avigdor Lieberman
d. Die van Tzipi Livni

10. Wie is voor de rest van dit seizoen aangesteld als trainer van de Engelse voetbalclub Chelsea?
a. Henk ten Cate
b. Guus Hiddink
c. Leo Beenhakker
d. Co Adriaansen

11. Hoe heet het Italiaanse eiland waar begin dit jaar veel Afrikaanse vluchtelingen aankwamen?
a. Sardinië
b. Sicilie
c. Formentera
d. Lampedusa

12. Hoe heten de twee belangrijkste Palestijnse politieke bewegingen?
a. Hamas en de Islamitische Jihad
b. Hamas en Hezbollah
c. Hezbollah en Fatah
d. Fatah en Hamas

13. Wie volgde Ahmed Aboutaleb op als staatssecretaris van sociale zaken toen hij burgemeester van Rotterdam werd?
a. Marijke Vos
b. Jeltje van Nieuwenhoven
c. Jet Bussemakers
d. Jette Klijnsma

14. Wie leidt de Onderzoeksraad voor de Veiligheid, die de precieze oorzaak probeert te achterhalen van de vliegtuigramp met Turkish Airlines op Schiphol in februari 2009?
a. Pieter van Vollenhoven
b. Minister Eurlings (verkeer en waterstaat)
c. Minister Hirsch Ballin (justitie)
d. Selahattin Alpar (turkse ambassadeur in Nederland)

15. Welke advocaat probeert bij de Hoge Raad voor elkaar te krijgen dat Wilders niet vervolgd wordt voor zijn uitlatingen over moslims?
a. Gerard Spong
b. Wim Anker
c. Bram Moszkowicz
d. Oscar Hammerstein

16. In welk land koos de bevolking er via een referendum voor dat de president eindeloos herkiesbaar blijft?
a. Colombia
b. Bolivia
c. Mexico
d. Venezuela

17. Welke minister ging met Willem Alexander en Maxima mee naar Antarctica in februari 2009?
a. Minister Van der Hoeven
b. Minister Koenders
c. Minister Plasterk
d. Minister Rouvoet

18. In welke stad staat cafe De Kachel, waarvan de eigenaar door de rechter bestraft werd wegens overtreding van het rookverbod?
a. Tilburg
b. Gouda
c. Groningen
d. Arnhem

19. Welke bank is door de kredietcrisis geheel in handen van de Nederlandse overheid gekomen?
a. ABN Amro
b. Fortis
c. Rabo
d. Postbank

20. In welke Belgische plaats vond het drama plaats waarbij baby's in een kinderdagverblijf met een mes werden gestoken?
a. Mechelen
b. Hasselt
c. Dendermonde
d. Leuven

21. In welke functie is Neelie Kroes ook wel 'de machtigste vrouw van Europa' genoemd?
a. als minister van verkeer en waterstaat
b. als Europarlementariër voor de VVD
c. als Eurocommissaris mededinging
d. als voorzitter van de Europese Commissie

22. Wie is commandant van de Nederlandse strijdkrachten?
a. Dick Berlijn
b. Peter van Uhm
c. Elmert van Middelkoop
d. Jan-Peter Balkenende

23. De gang van zaken rond de Nederlandse besluitvorming ten aanzien van de oorlog in Irak moet worden uitgezocht. Hoe gaat dat gebeuren?
a. De regering stelt een parlementaire enquete in
b. De Tweede Kamer heeft besloten tot een parlementair onderzoek
c. De regering stelt een onafhankelijke onderzoekscommissie in
d. De Tweede Kamer stelt een onafhankelijke onderzoekscommissie in

24. Geert Wilders werd niet in Groot Brittanië toegelaten in februari 2009. Wat deed de Nederlandse regering toen?
a. Zij was het er niet mee eens maar vond dat Wilders desnoods zelf maar actie moest ondernemen
b. Zij riep de Britse ambassadeur op het matje
c. Zij vond dat de Britse regering gelijk had en deed daarom niets
d. Zij maakte de zaak aanhangig bij het Internationaal Strafhof

25. Hoe heet de architect die het gebouw van de Chinese TV in Bejing ontwierp?
a. Aldo van Eyck
b. Rem Koolhaas
c. Hendrik Berlage
d. Gerrit Rietveld

26. De sombere voorspellingen voor de Nederlandse economie in februari jl., die de Nederalndse regering in mineur brachten, kwamen van:
a. het Centraal Plan Bureau
b. de Sociaal Economische Raad
c. Het Centraal Bureau voor de Statistiek
d. de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid

27. De Amerikanen doen er alles aan om de Taliban in Afghanistan te bestrijden. Waar hebben de Taliban hun voornaamste uitvalsbasis?
a. Iran
b. Pakistan
c. India
d. Rusland

28. In het 'Palazzo di Pietro' vind in juni van dit jaar een veiling plaats van:
a. een grote collectie bezittingen van het Vaticaan
b. het dagboek van de vorige paus
c. de nalatenschap van Pim Fortuyn
d. kunstschatten van Yves Saint Laurent

29. Welke Nederlandse zangeres werd ontdekt via YouTube en treedt nu op in de VS?
a. Ilse de Lange
b. EliZe
c. Birgit Schuurman
d. Esmee Denters

30. Het kabinet discussieert nog over de aanschaf van de JSF. Het gaat hier om:
a. een nieuwe straaljager
b. een kernreactor
c. een hogesnelheidstrein
d. een weersatelliet

31. De nieuwe Amerikaanse minister van Buitelandse zaken bezocht China. Wat was volgens betrokkenen het belangrijkste gespreksonderwerp?
a. De mensenrechtensituatie in China
b. De economische betrekkingen tussen de twee landen
c. de strijd tegen het terrorisme in de wereld
d. de klimaatproblemen in de wereld

32. De Amsterdamse wethouder Tjeerd Herrema trad in februari 2009 af wegens
a. de hoge kosten bij de aanleg van een nieuwe metrolijn in Amsterdam
b. een schandaal rond de prostitutie in de rosse buurt
c. problemen bij de verbouwing van het Rijksmuseum
d. ontoelaatbare contacten met de Amsterdamse onderwereld

33. Welke stad heeft als eerste in Nederland de ov-chipkaart verplicht ingevoerd?
a. Eindhoven
b. Amsterdam
c. Rotterdam
d. Den Haag

34. Wie is in Nederland onlangs gekozen tot 'dichter des vaderlands'?
a. Gerrit Komrij
b. Ramsey Nasr
c. Dries van Wissen
d. Simon Vinkenoog

35. Over welke oud-minister gaat het boek 'Twintig maanden knettergek' dat in februari van dit jaar verscheen?
a. Ella Vogelaar
b. Rita Verdonk
c. Gerrit Zalm
d. Geert Wilders

36. Het internationale Strafhof in Den Haag vaardigde in maart jl. een arrestatiebevel uit tegen de Soedanese president Omar al-Bashir. Waarom is dit zo bijzonder?
a. Omdat het de eerste zittende president is tegen wie zoiets gebeurt
b. Omdat Soedan het Internationale Strafhof helemaal niet erkend heeft
c. Omdat Omar al-Bashir al dood is
d. Omdat Omar al-Bahir al op de vingers is getikt door de Verenigde Staten

37. In welke dierentuin overleed begin maart 2009 de olifant Annabel door een val in de droog liggend egracht rondom haar verblijf?
a. Dierenpark Blijdorp in Rotterdam
b. Dierentuin Ouwehand in Rhenen
c. Dierenpark Emmen
d. Dierentuin Burgers' Zoo in Arnhem

38. Welke sport beoefent het Sri Lankese team dat begin maart doelwit werd van een aanslag in Pakistan?
a. Hockey
b. Voetbal
c. Cricket
d. Honkbal

39. Hoe worden veel sportclubs momenteel hard geraakt door de effecten van de kredietcrisis?
a. Het aantal leden loopt overal opeens schrikbarend terug
b. Sponsors trekken zich opeens massaal terug
c. De overheid heeft de clubs opgedragen hun lidmaatschap veel goedkoper te maken
d. De omzet van de kantines bij de sportcomplexen loopt sterk terug.

40. Michelle Obama beloofde haar dochters Sasha en Malia een puppy. De nieuwe 'first dog' in het Witte Huis wordt een:
a. Duitse Herder
b. Deense dog
c. Afghaanse windhond
d. Portugese waterhond
Blijf kijken.
  maandag 6 april 2009 @ 09:57:47 #283
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_67751342
Die vragen zijn nogal......makkelijk.
Primum non nocere
pi_67757913
Best wel een eitje idd .
pi_67778494
Zo sta je als SvJ student opeens op GS . *klik*
pi_67787131
quote:
Op maandag 6 april 2009 09:57 schreef Florian_ het volgende:
Die vragen zijn nogal......makkelijk.
Understatement

Belangrijk om te weten ook:
Michelle Obama beloofde haar dochters Sasha en Malia een puppy. De nieuwe 'first dog' in het Witte Huis wordt een:
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:48:16 #287
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_67794617
37/40 actualiteiten, 21/25 inzicht in media en 24/25 algemene ontwikkeling.. ik dacht dat mannetjes en vrouwtjes merels niet van elkaar verschilden :x
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_67805710
Ik was er ook en heb speciaal voor de gelegenheid een accountje aangemaakt. Ik heb van de actualiteitentoets 31/40 goed, inzicht in de media 17/25 en algemene ontwikkeling 21/25. Ik baal er eigenlijk van, want ik had zeker tien vragen meer moeten weten. Het betoog schrijven op zichzelf ging goed, maar ik schrijf erg groot en lelijk, dus ik moest wel mijn kladversie inkorten. Mijn motivatie had ik op de valreep af, daarom heb ik hem niet kunnen controleren op spellingsfouten en niet alles kunnen opschrijven wat ik wilde. Afwachten maar. Het was wel echt geniaal dat iedereen na afloop zwart ging rijden in bus 6.
pi_67805855
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het was wel echt geniaal dat iedereen na afloop zwart ging rijden in bus 6.
Joah echt kei-stoer man!

Succes though
pi_67806205
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:13 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Joah echt kei-stoer man!

Succes though
Ik zeg niet dat het stoer was, maar dat het echt geniaal dat wil zeggen droog was. De bushalte stond werkelijk bomvol met mede-journalisten in spe en zeker de helft ging via de achterste deuren de bus in zonder te betalen. Maar bedankt alvast!
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:30:30 #291
51794 Rahl
pi_67806402
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:24 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het stoer was, maar dat het echt geniaal dat wil zeggen droog was. De bushalte stond werkelijk bomvol met mede-journalisten in spe en zeker de helft ging via de achterste deuren de bus in zonder te betalen. Maar bedankt alvast!
Ik reed er langs met de auto inderdaad, het zag zwart van de mensen!

Hoe zit het trouwens met de verhouding plaats/aanmeldingen in Zwolle?
last.fm
pi_67806933
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:30 schreef Rahl het volgende:

[..]

Ik reed er langs met de auto inderdaad, het zag zwart van de mensen!

Hoe zit het trouwens met de verhouding plaats/aanmeldingen in Zwolle?
Dat was relax voor jou, want ik heb zeker een kwartier gewacht. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het in Zwolle zit. Mocht ik niet bij de beste 180 zitten, ga ik sowieso loten voor Utrecht en daarna bekijken wat de andere opties zijn. Hoe gingen jouw schrijfopdrachten trouwens?

[ Bericht 0% gewijzigd door Opnaarutrecht op 07-04-2009 21:12:18 ]
pi_67807048
Haha ja die bussen inderdaad. Was wel een goede oplossing, anders zou het uren duren .
Wat betreffende de toets, net nagekeken op die site: actualiteiten: 30/40; inzicht in de media: 20/25 en algemene ontwikkeling 22/25. Betekent dus 80% goed, hopelijk is het genoeg.
Het lijkt me dat Rahl reeds het een en ander kan gaan vieren.
Willem Frederik Hermans
pi_67807853
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:49 schreef Drexl het volgende:
Haha ja die bussen inderdaad. Was wel een goede oplossing, anders zou het uren duren .
Wat betreffende de toets, net nagekeken op die site: actualiteiten: 30/40; inzicht in de media: 20/25 en algemene ontwikkeling 22/25. Betekent dus 80% goed, hopelijk is het genoeg.
Ja inderdaad, ik ben uiteindelijk ook maar ingestapt. Rahl kan inderdaad bijna de champagneflessen ontkurken. Hoe gingen jouw betoog en je motivatie?
pi_67808148
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:11 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Ja inderdaad, ik ben uiteindelijk ook maar ingestapt. Rahl kan inderdaad bijna de champagneflessen ontkurken. Hoe gingen jouw betoog en je motivatie?
Betoog kan ik niet veel over zeggen. Spelling en grammatica zijn meestal wel in orde, maar vond het een beetje lastig om het betoog goed te beargumenteren in die korte tijd. Ook omdat je maar een klein velletje kon gebruiken. Over de motivatie valt ook weinig te zeggen, die is ook aan subjectiviteit onderhevig.
Willem Frederik Hermans
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:22:10 #296
51794 Rahl
pi_67808220
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:47 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Dat was relax voor jou, want ik heb zeker een kwartier gewacht. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het in Zwolle zit. Mocht ik niet bij de beste 180 zitten, ga ik sowieso loten voor Utrecht en daarna bekijken wat de andere opties zijn. Het gingen jouw schrijfopdrachten trouwens?
Betoog ging wel redelijk, had een leuke uitsmijter (vond ik zelf) en een leuke titel, voor de rest is er niet heel veel wat je kan doen in een half uur. Denk niet dat ze iets verwachten wat direct publiceerbaar zou zijn. Motivatie ging ook goed, ik ben gemotiveerd genoeg en ik had al bedacht wat ik er wilde opschrijven.
quote:
Pff, ik weet het niet hoor. Lijkt me dat de schrijf-onderdelen ook zwaar wegen.
last.fm
pi_67808339
Trouwens, als ik de topics van voorgaande jaren lees, dan valt het me op dat bijna alle FOK!kers wel bij de 180 zitten. Dat geeft misschien wat meer rust.
Willem Frederik Hermans
pi_67808841
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:20 schreef Drexl het volgende:

[..]

Betoog kan ik niet veel over zeggen. Spelling en grammatica zijn meestal wel in orde, maar vond het een beetje lastig om het betoog goed te beargumenteren in die korte tijd. Ook omdat je maar een klein velletje kon gebruiken. Over de motivatie valt ook weinig te zeggen, die is ook aan subjectiviteit onderhevig.
Komt mij bekend voor .
pi_67809235
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:25 schreef Drexl het volgende:
Trouwens, als ik de topics van voorgaande jaren lees, dan valt het me op dat bijna alle FOK!kers wel bij de 180 zitten. Dat geeft misschien wat meer rust.
Dat geeft de burger moed .
pi_67812951
quote:
Die site? Is er een site met de antwoorden of bedoel je dat je gewoon op internet heb gezocht??
Als er een site is met de antwoorden zou ik die ook heel graag willen bekijken!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')