abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2009 @ 23:44:02 #251
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_67156011
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:24 schreef devl1nsect het volgende:
Leuke opleiding, je kan er geen ruk mee later:

Er is een overschot aan afgestudeerde journalistiek studenten die geen baan kunnen vinden in journalistiek. Dit komt o.a. door de digitalisering van de media en de versnelling van informatie naar burger.
Shit, echt? Jakkop, wat moeten we nu doen ?
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_67167654
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:43 schreef alexis_ het volgende:
Heb in dec en feb contact gehad. In beide gevallen is mij geen datum gegeven.
Vreemd. Het is namelijk altijd de eerste zaterdag van april.
// Last.fm
pi_67236787
Weet er iemand wat voor vragen je krijgt bij het gedeelte over "inzicht in de wereld van de journalistiek en media"?
Gewoon omdat het kan
pi_67243888
Bijvoorbeeld dit: Het Amsterdamse hotel Krasnapolsky, staat in de hoofdstad ook wel bekend als "Kras". In welke krant zou de kop "Brand in Kras" kunnen staan?

A. NRC Handelsblad
B. Parool
C. Volkskrant
D. Trouw
Eins, zwei, hoeplakai.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:03:20 #255
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_67244019
Ik heb de SvJ in Utrecht gedaan en had voor mijn afstuderen al een baan - om de studenten even een positief verhaal ook mee te geven. Ik heb 4 jaar in tijdschriftjournalistiek gewerkt en ben nu 6 jaar programma ontwikkelaar voor televisieproducenten.

Wat me opvalt dat mensen dan vragen als ik dat vertel "Goh, vind je het niet jammer dat je niet meer in de journalistiek zit?" Ik vind dat je dan zo'n enge kijk op het vak hebt - alsof alleen werken voor de volkskrant of het NOS Journaal journalistiek werk is Ik denk dat je vanuit Journalistiek de media in kan stromen in de breedste zin van het woord
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:01:12 #256
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_67256648
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:57 schreef jakkop het volgende:
Bijvoorbeeld dit: Het Amsterdamse hotel Krasnapolsky, staat in de hoofdstad ook wel bekend als "Kras". In welke krant zou de kop "Brand in Kras" kunnen staan?

A. NRC Handelsblad
B. Parool
C. Volkskrant
D. Trouw
B toch ?
pi_67256860
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:01 schreef 0100 het volgende:

[..]

B toch ?
Yep.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_67354098
Zitten hier ook mensen die overwegen zich aan te melden voor de master Journalistiek & Nieuwe Media aan de UvA? Of Journalistiek & Media in Leiden?
I long to see you in the morning light
I long to reach for you in the night
Stay, lady, stay, stay while the night is still ahead
pi_67357237
Nog anderhalve week te gaan... zijn jullie al een beetje zenuwachtig ?

[ Bericht 0% gewijzigd door M_arijn op 25-03-2009 11:07:48 ]
Blijf kijken.
pi_67576043
kuch.
Blijf kijken.
pi_67579476
Ik ben niet zenuwachtig . Ik kijk gewoon elke dag het journaal en probeer met regelmaat programma's als Nova te volgen, meer kun je niet doen (toch).
pi_67588257
Hayyy
Ik ga ook zaterdag mee doen aan de toets!!
Ben wel een beetje zenuwachtig hoor!
pi_67590699
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:57 schreef jakkop het volgende:

A. NRC Handelsblad
B. Parool
C. Volkskrant
D. Trouw
Makkelijk zeg.
pi_67597458
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:54 schreef MissGolightly het volgende:
Zitten hier ook mensen die overwegen zich aan te melden voor de master Journalistiek & Nieuwe Media aan de UvA? Of Journalistiek & Media in Leiden?
In Rotterdam ook nog een optie
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_67599153

Hopelijk is het leesbaar maar dit is de actualiteittoets die wij hebben gehad een maand geleden. Dan geeft het mensen voor Utrecht een idee wat je kan verwachten.

Ja/nee stellingen dus, norm was bij ons dat je er minimaal 10 goed moest hebben, maar het antwoord fout is gelijk -1. Het aantal vraagtekens dat je mag invullen is onbeperkt.

Voorbeeld: 30 vragen, 16 ingevuld, 14 vraagtekens, 12 goed, 4 fout, is dus een score van (16-4-4) 8, is dus niet gehaald.

ik heb hem natuurlijk wel gehaald

[ Bericht 40% gewijzigd door febster op 01-04-2009 00:22:16 ]
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_67601888
quote:
Op woensdag 1 april 2009 00:13 schreef febster het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hopelijk is het leesbaar maar dit is de actualiteittoets die wij hebben gehad een maand geleden. Dan geeft het mensen voor Utrecht een idee wat je kan verwachten.
Niet echt, want in Utrecht krijg je meerkeuzevragen met vier mogelijke antwoorden en een normale puntentelling.
quote:
Ja/nee stellingen dus, norm was bij ons dat je er minimaal 10 goed moest hebben, maar het antwoord fout is gelijk -1. Het aantal vraagtekens dat je mag invullen is onbeperkt.

Voorbeeld: 30 vragen, 16 ingevuld, 14 vraagtekens, 12 goed, 4 fout, is dus een score van (16-4-4) 8, is dus niet gehaald.

ik heb hem natuurlijk wel gehaald
Is het niet bizar simpel als je maar 33% goed hoeft te hebben voor een voldoende ?
pi_67610069
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:33 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Niet echt, want in Utrecht krijg je meerkeuzevragen met vier mogelijke antwoorden en een normale puntentelling.
[..]

Is het niet bizar simpel als je maar 33% goed hoeft te hebben voor een voldoende ?
Ik vind van wel . Maar zoals je ziet moet je wel redelijk de specifieke details weten en vaak weet je alleen de hoofdlijnen. Plus dat gokken genadeloos wordt afgestraft hoor je toch vaak dat de toets niet gehaald wordt.
pi_67610546
quote:
Op woensdag 1 april 2009 08:33 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

[..]

De toetsen zelf als je eenmaal aan de opleiding bent begonnen zijn net zo makkelijk.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_67636406
quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:23 schreef febster het volgende:

[..]

Ik vind van wel . Maar zoals je ziet moet je wel redelijk de specifieke details weten en vaak weet je alleen de hoofdlijnen.
Hmm, lijkt me inderdaad wel lastig, die details!
Blijf kijken.
pi_67641370
2,5,7,13,17,19,21 en 26 zijn toch behoorlijk pittige vragen imho .
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:49:12 #271
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_67683996
Morgen de toets .
pi_67684262
Ja, morgen is het zo ver. Welk onderdeel wordt het meest gevreesd?
We zijn niets anders dan strandvonders van ons eigen leven; brokstukken verzamelend langs de zee der vergetelheid.-
Willem Frederik Hermans
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:37:40 #273
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_67685549
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:58 schreef Drexl het volgende:
Ja, morgen is het zo ver. Welk onderdeel wordt het meest gevreesd?
Ik vrees voor Algemene ontwikkeling en het betoog. Schrijven gaat bij mij redelijk maar ik weet natuurlijk niet de schrijf-kwaliteiten van de concurrenten . In elk geval succes. Dat de besten mogen winnen!
pi_67721772
En hoe was het?
pi_67721810
Het was druk! (iets van 750 mensen)
Toets ging wel goed voor m'n gevoel, actualiteitentoets was makkelijker dan ik had gedacht en algemene ontwikkeling en inzicht in de media gingen ook wel goed. Over die andere twee kan ik niks zeggen eigenlijk.
Al met al ben ik best tevreden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')