abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:25:59 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60153343
Vanavond was er op Netwerk een reportage over de orde der transformanten, een dubieus gezelschap met alle klassieke ingrediënten van een sekte: charismatische leider die de vrouwelijke leden het bed in weet te praten, leden die afgesneden worden van familieleden en vrienden die niet tot de sekte behoren, leden die in koor beweren intens gelukkig te zijn en de keuze helemaal uit vrije wil te hebben gemaakt, en last but not least natuurlijk de ontkenning dat ze een sekte zijn .

Meer info op netwerk.tv en er zal morgen wel een herhaling op uitzendinggemist komen te staan.

Sektes blijven een interessant verschijnsel .

Edit: linkje naar uitzending gemist : http://player.omroep.nl/?aflID=7479450&md5=6940c5b958b895a69a7c53439b8a3c80

[ Bericht 9% gewijzigd door Viking84 op 17-07-2008 10:49:27 ]
Niet meer actief op Fok!
pi_60153386
ik viel erin tijdens het zappen
werd er nog uitgelegd waarom al die vrouwen kort haar hadden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 16 juli 2008 @ 21:29:28 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60153417
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik viel erin tijdens het zappen
werd er nog uitgelegd waarom al die vrouwen kort haar hadden
Ik heb het ook niet vanaf het begin gezien, maar in wat ik gezien heb werd dat niet uitgelegd.
Toen ik erin viel dacht ik dan ook met potten te maken te hebben (reden dat ik bleef hangen ).
Niet meer actief op Fok!
pi_60153939
Ik zal het morgen wel even kijken via uitzendinggemist.nl.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 16 juli 2008 @ 22:27:51 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60154787
Nietszeggend TvPtje wegens uitzendinggemist.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60154807
Ik zal het morgen eens kijken via UPC uitzending gemist.
Ja, die met de ballen in de bek.
  donderdag 17 juli 2008 @ 00:24:56 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60157322
dat we dat in nederland ook hebben !

Verder is dit plaatje natuurlijk super van toepassing. Zelfs de ondertitel:

[ Bericht 46% gewijzigd door SpecialK op 17-07-2008 00:32:38 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_60158677
ik zag vorige week iemand met zo'n tattoo
pi_60158682
Rapportage gezien en sektes blijven fascinerend. Maar als die mensen zo nou gelukkig zijn?
Wie zijn wij om te roepen 'ja maar, dat zijn ze helemaal niet!'
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 17 juli 2008 @ 10:37:17 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60160889
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 05:52 schreef Isabeau het volgende:
Rapportage gezien en sektes blijven fascinerend. Maar als die mensen zo nou gelukkig zijn?
Elke sociale constructie waar je niet de vrijheid hebt om te 'ontsnappen' is wat mij betreft eentje waar je met recht over kan zeggen dat het deplorabel is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_60161023
Survivor Man
pi_60161062
Even bekijken op uitzendinggemist.
pi_60185053
Okee, ik heb het gekeken.
Kijk, die sekteleider is gewoon slim, want die wilde gewoon veel vrouwen neuken en die heeft nu een constructie bedacht waarbij hij dat binnen zijn eigen gemeenschap in het openbaar kan doen, terwijl iedereen dat van hem accepteert. Want als je je vrouw niet loslaat dan heb je een destructieve gedachte, en die moet je los kunnen laten om nader tot god te komen.

Voor de kindertjes lijkt het me wel gezellig overigens, zo'n woongroep.
pi_60185151
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:33 schreef Biancavia het volgende:
Okee, ik heb het gekeken.
Kijk, die sekteleider is gewoon slim, want die wilde gewoon veel vrouwen neuken en die heeft nu een constructie bedacht waarbij hij dat binnen zijn eigen gemeenschap in het openbaar kan doen, terwijl iedereen dat van hem accepteert. Want als je je vrouw niet loslaat dan heb je een destructieve gedachte, en die moet je los kunnen laten om nader tot god te komen.

Die worden in zo'n sekte vaak ook geneukt door de sekte leider(s), dus dat zou ik niet zo makkelijk zeggen.

vrijdag 18 juli 2008 @ 11:39:59 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60185230
ah we hebben weer eens een Jim Jones hier in Nederland
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:42:22 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60185299
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:33 schreef Biancavia het volgende:

Voor de volwassenen ook . Ik zou zelf ook wel in zo'n woongroep willen wonen. Alleen jammer dat dergelijke woongroepen vaak (altijd?) op levensbeschouwelijke leest gestoeld zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_60185481
Ik zou ook best in een woongroep willen wonen, met een hele grote maar, namelijk geen verplichtingen tegenover de groep, in de zin van samen koken/eten enzovoorts.
En natuurlijk dat je een volledig eigen woning voor jezelf hebt. In die woongroep van hem wonen 60 mensen in 5 huizen (zoiets), dus dan ga je gezinnen door elkaar heen gooien. Daar ben ik op tegen.

Verder is het niet verkeerd, ik denk dat mensen veel gelukkiger zijn als ze bij elkaar wonen dan allemaal apart.
Als je met z'n allen bij elkaar bent heb je geen schermpjes meer nodig om je onrust en verveling te verdrijven.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 13:59:21 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60188713
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:48 schreef Biancavia het volgende:
Ik zou ook best in een woongroep willen wonen, met een hele grote maar, namelijk geen verplichtingen tegenover de groep, in de zin van samen koken/eten enzovoorts.
En natuurlijk dat je een volledig eigen woning voor jezelf hebt. In die woongroep van hem wonen 60 mensen in 5 huizen (zoiets), dus dan ga je gezinnen door elkaar heen gooien. Daar ben ik op tegen.

Verder is het niet verkeerd, ik denk dat mensen veel gelukkiger zijn als ze bij elkaar wonen dan allemaal apart.
Als je met z'n allen bij elkaar bent heb je geen schermpjes meer nodig om je onrust en verveling te verdrijven.
Jaja je bedoeld gewoon een dorp of een stad.
pi_60188768
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 13:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jaja je bedoeld gewoon een dorp of een stad.
Ja, maar dat je dan wel gewoon mag roken.
pi_60188956
Ziet er wel gezellig uit.
I feel kinda Locrian today
pi_60189844
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 05:52 schreef Isabeau het volgende:
Wij zijn buitenstaanders die zien dat de sekteleider de boel een beetje aan het oplichten is. (weet niet of het bij die sekte uit de OP zo is)

Daar mag je andere mensen best mee confronteren. Wat die man aan het doen is.
pi_60191549
De link werkt niet en anderszins kan ik de uitzending van Netwerk ook niet vinden..
pi_60191588
Ik vind het maar een softe bedoening.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 15:53:50 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60191650
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:49 schreef VonHinten het volgende:
De link werkt niet en anderszins kan ik de uitzending van Netwerk ook niet vinden..
Wat dubieus. De uitzending van de 16e staat idd niet meer in het archief .

Edit: op deze site van Netwerk.tv staan linkjes naar de uitzending op You Tube. Wel raar dat 'ie niet meer op uitzendinggemist staat.
Niet meer actief op Fok!
pi_60191690
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 15:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat dubieus. De uitzending van de 16e staat idd niet meer in het archief .

Edit: op deze site van Netwerk.tv staan linkjes naar de uitzending op You Tube. Wel raar dat 'ie niet meer op uitzendinggemist staat.
Het complot der transformanten!
pi_60194626
wat die vrouw vertelt klinkt erg gezellig, maar ik zou zo niet willen of kunnen leven.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_60212050
Doet me een beetje denken aan The Village. Die was gisteren ook op televisie .
  zondag 20 juli 2008 @ 01:28:40 #28
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60218565
Wil ik die uitzending gaan bekijken, is ie van de site af! Dat geeft ook te denken. Zouden ze weer bedreigd zijn??
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60219829
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 18:04 schreef floris.exe het volgende:
Doet me een beetje denken aan The Village. Die was gisteren ook op televisie .
Neee joh gekkie, in the village hadden ze gewoon pakken met ritsen erin.
Kijk, het is gewoon tof, lekker keigezeliig samen enzo, maar HUPS weg met die regeltjes en gaan met de bacardi en je moet ook mensen gewoon laten roken als ze dat willen, want dat moeten ze toch zelf weten, zwanger of kanker, je zwelt er allebei van op, dus wat maakt het in godesnaam uit en voor de kinders is het übertof en de bejaarden gaan uiteindleijk dan toch hartstikke doooood!!! ::D:D JOEHOE
  zondag 20 juli 2008 @ 09:07:20 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60220680
quote:
Op zondag 20 juli 2008 01:28 schreef ElizabethR het volgende:
Wil ik die uitzending gaan bekijken, is ie van de site af! Dat geeft ook te denken. Zouden ze weer bedreigd zijn??
http://www.netwerk.tv/arc(...)Transformanten_.html

Hier staat 'ie nog wel .
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juli 2008 @ 10:53:23 #31
862 Arcee
Look closer
pi_60221235
Die hele orde is een vrijbrief voor die Robert Baart om met meerdere vrouwen te kunnen neuken onder het motto om nader tot God te komen, zowel hij als die vrouwen.

Andere mannen mochten geen seks met hun eigen vrouw hebben, ook onder dat motto.

Reli-onzin.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_60221291
quote:
Op zondag 20 juli 2008 10:53 schreef Arcee het volgende:
Die hele orde is een vrijbrief voor die Robert Baart om met meerdere vrouwen te kunnen neuken onder het motto om nader tot God te komen, zowel hij als die vrouwen.

Andere mannen mochten geen seks met hun eigen vrouw hebben, ook onder dat motto.

Mensen die er in trappen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 20 juli 2008 @ 11:02:49 #33
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60221325
quote:
Op zondag 20 juli 2008 01:28 schreef ElizabethR het volgende:
Paranoidetjes Uitzendinggemist/omroep.nl heeft een sessie-ID in de url staan, dus je kan links naar filmpjes nooit knippen/plakken. Je moet gewoon even weer een zoekactie uitvoeren vanaf de voorpagina.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 20 juli 2008 @ 11:03:42 #34
862 Arcee
Look closer
pi_60221335
quote:
Op zondag 20 juli 2008 10:59 schreef Isabeau het volgende:
Mensen die er in trappen
En zeggen dat de buitenwereld gek is. Iedereen is gek, behalve zij.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 20 juli 2008 @ 11:14:22 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_60221474
quote:
Op zondag 20 juli 2008 10:53 schreef Arcee het volgende:

Gewoon slim. Zou ik charismatisch genoeg zijn om de frontvrouw te zijn van een sekte die louter uit vrouwen bestaat? .
Niet meer actief op Fok!
pi_60221774
quote:
Op zondag 20 juli 2008 03:15 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Zwanger of kanker, je zwelt er allebei van op.
.
pi_60222145
quote:
Op zondag 20 juli 2008 09:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

http://www.netwerk.tv/arc(...)Transformanten_.html

Hier staat 'ie nog wel .
Gezien. Treurig

En waarom hebben al die vrouwen kort haar?
pi_60222819
quote:
Op zondag 20 juli 2008 11:59 schreef VonHinten het volgende:

En waarom hebben al die vrouwen kort haar?
Juist om ze elke vorm van persoonlijkheid te ontnemen. Dat is trouwens ook de reden waarom mensen in het leger kort haar hebben.
pi_60576920
Vandaag alweer in het nieuws, ik vind het toch wel een bizarre aangelegenheid.

Sekte ontkent aanslag op Rotterdammer
pi_60577228
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:08 schreef its_me_ het volgende:
Vandaag alweer in het nieuws, ik vind het toch wel een bizarre aangelegenheid.

Sekte ontkent aanslag op Rotterdammer
Jezus:
"Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen" ... Mattheüs 10:34,35

Dus het zou niet tegen de leer zijn. Echter, Marla Baart steekt haar hand ervoor in het vuur, dat niemand van hun er wat mee te maken heeft. Weten ze daar dan alles van elkaar? Hoe kan dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 05-08-2008 15:37:28 ]
pi_60577370
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:20 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Jezus:
"Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen" ... Mattheüs 10:34,3

Dus het zou niet tegen de leer zijn. Echter, Marla Baart steekt haar hand ervoor in het vuur, dat niemand van hun er wat mee te maken heeft. Weten ze daar dan alles van elkaar? Hoe kan dat?
Nee, als je die passage letterlijk leest als "ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het machinegeweer", dan niet nee
pi_60644915
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, als je die passage letterlijk leest als "ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het machinegeweer", dan niet nee
!
Wat wordt er volgens jou bedoeld met zwaard dan.
  zondag 10 augustus 2008 @ 19:52:10 #43
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_60713251
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 21:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet vanaf het begin gezien, maar in wat ik gezien heb werd dat niet uitgelegd.
Toen ik erin viel dacht ik dan ook met potten te maken te hebben (reden dat ik bleef hangen ).
dat dacht ik ook, en ook ik bleef daarom hangen

Ik vond dat eerste gesprek bij Nova (tussen die opperpot en Clairy) nog wel meevallen, toen had ik zoiets van "ach als zij dat willen", maar bij die netwerkuitzending kreeg ik toch een heel naar gevoel hoor. Die verhalen van "afvalligen" komen toch wel angstwekkend overeen met soortgelijke gevallen (David Koresh anyone?).
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_60716336
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 03:33 schreef Fiskus het volgende:

[..]

!
Wat wordt er volgens jou bedoeld met zwaard dan.
De zin die erop volgt, "want....." spreekt over tweedracht. Wat doet een zwaard? Denk es aan Salomo
pi_60723520
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:34 schreef Haushofer het volgende:

[..]

De zin die erop volgt, "want....." spreekt over tweedracht. Wat doet een zwaard? Denk es aan Salomo
Mijn bijbelkennis = nihil dus ik kijk uit naar je uitleg..
  vrijdag 12 september 2008 @ 14:12:57 #46
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61576335
Politie doet inval bij Orde der Transformanten
Uitgegeven: 12 september 2008 14:06

HOEVEN/ROTTERDAM - De politie Rotterdam-Rijnmond heeft vrijdag een inval gedaan bij de Orde der Transformanten in Hoeven. Daarbij zijn twee mannen uit die Brabantse plaats aangehouden.
NU.nl/Machiel Janssen

Dat heeft een woordvoerster van de politie gezegd.

Schietpartij
De politie verdenkt beiden van betrokkenheid bij een schietpartij aan de Rotterdamse Prinses Julianalaan in augustus van dit jaar. Daarbij werd een 56-jarige zakenman uit Rotterdam door meerdere schoten verwond.

Bij de inval waren circa tachtig agenten betrokken. Ook werden de huizen van de verdachten en een bedrijfspand in Capelle aan den IJssel doorzocht.

De orde omschrijft zichzelf als een nieuwe christelijke beweging. De politie wilde niet zeggen of beide verdachten lid zijn van de orde.
(c) ANP

Quelle
pi_61589318
Godverdegodverdomme.
  vrijdag 12 september 2008 @ 23:27:52 #48
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61591133
Het leek op de beelden trouwens best een gezellige club.
  zaterdag 13 september 2008 @ 07:08:51 #49
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_61594917
Ik had eerder helemaal niet geschoten dat die mensen uit overtuiging kaal zijn.
Die mensen werden er niet aantrekkelijker van vind ik.
(gisteren Netwerk gekeken).
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_61595086
Zielig voor de kindertjes ook
pi_61597671
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 23:27 schreef soylent het volgende:
Het leek op de beelden trouwens best een gezellige club.
Ook sektes hebben vaak wel iets gezelligs. Het probleem met sektes is vooral de isolatie die optreedt. Net heb ik even de uitzending van Netwerk bekeken en daar werd me nu eigenlijk niet uit duidelijk hoe deze groepering tegenover "buitenstaanders" staat..
pi_61597702
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 12:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ook sektes hebben vaak wel iets gezelligs. Het probleem met sektes is vooral de isolatie die optreedt. Net heb ik even de uitzending van Netwerk bekeken en daar werd me nu eigenlijk niet uit duidelijk hoe deze groepering tegenover "buitenstaanders" staat..
Die 'deskundige' was wel heel speculatief. "Tja, ik kan natuurlijk terug grijpen op het verleden blabla Jonestown."
pi_61598089
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 12:20 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Die 'deskundige' was wel heel speculatief. "Tja, ik kan natuurlijk terug grijpen op het verleden blabla Jonestown."
Er werden haar ook bepaalde uitspraken ontlokt. Mijn induk is dat zij zich daar helemaal niet zo mee bezig houdt en er meer mee bezig is om mensen die zich slachtoffer van die groepering beschouwen weer op de rails te krijgen. (*)

(*) Hun leven, niet zij zelf uiteraard..
pi_61634919
haha als ze een paar eeuwen eerder waren was het nu een kut wereldreligie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')