abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:08:29 #26
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_60431630
Is er nog animo voor een toernooitje? Ik wil voten!
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_60431703
We wachten toch tot Aisumasen zin heeft?
Hij had mij ook nog wat anders beloofd

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2008 23:11:00 ]
  dinsdag 29 juli 2008 @ 23:37:03 #28
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_60432331
AMtopics staan en vallen bij aanwezigheid of afwezigheid van Aisumasen
pi_60449550
quote:
Arctic Monkeys are to get heavier on their new album, according to drummer Matt Helders.

"[It's] not 'heavy metal' heavy - just more aggressive. We're all into Queens Of The Stone Age. When we got to play with them and see them live it gave us a kick up the a***." Helders told Nme.

"They are an inspiration, they show you can still have top tunes and loud, heavy songs, too. It's a lot more fun playing loud music - simple as that."

The band have not yet begun work on their third album, as frontman Alex Turner is currently touring the debut album with his other band The Last Shadow Puppets.

Thanks for the report to Angryape.com.
http://www.ultimate-guita(...)er.html?200807300736
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:00:11 #30
53267 TC03
pi_60449573
"The band have not yet begun work on their third album"...

"Alex Turner and co are set to hit the recording studio this week" ...
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:07:54 #31
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_60449752
quote:
Nouja, Put Me In A Terror Pocket was al wel zwaarder dan wat we gewend waren..

Klinkt in ieder geval tof
  woensdag 30 juli 2008 @ 19:11:06 #32
53267 TC03
pi_60449825
Het komt niet echt als verrassing inderdaad. Naast Put Me In A Terror Pocket zijn ook Sandtrap en Nettles wat zwaarder dan we gewend zijn.
pi_60450575
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:08 schreef TC03 het volgende:
Is er nog animo voor een toernooitje? Ik wil voten!
Kunnen we dat toernooitje starten na Lowlands? Dan kan ik ook mee doen
pi_60451633
quote:
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:00 schreef TC03 het volgende:
"The band have not yet begun work on their third album"...

"Alex Turner and co are set to hit the recording studio this week" ...
Wie weet is die quote ook alweer maanden oud... Het enige wat écht zeker is: Na de december-tour hebben ze gelijk heel wat demo's opgenomen. Dat vertelde Richard Hawley eerder dit jaar die aanwezig was. Alex heeft dit bevestigd op BBC Radio 1 begin deze maand. Hij zei dat er zo'n 8 nummers "gedaan" waren in januari, en dat ze "de komende paar weken beginnen met opnemen." Ze zouden op dat moment al "weken geoefend" hebben.

Dat Alex al zo'n 8 nummers helemaal af voor het nieuwe AM-album vertelde hij ook op de persdag in Amsterdam een tijdje terug. En dat ze zijn aan het opnemen zijn sinds het Glastonbury-weekend komt geloof ik van Jamie. In ieder geval bevestigde James Ford dat ook.
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 19:11 schreef TC03 het volgende:
Het komt niet echt als verrassing inderdaad. Naast Put Me In A Terror Pocket zijn ook Sandtrap en Nettles wat zwaarder dan we gewend zijn.
Ja, precies. Een donkerder geluid met iets meer cynisme in de teksten.
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:10 schreef Leonos het volgende:
We wachten toch tot Aisumasen zin heeft?
Hij had mij ook nog wat anders beloofd
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 23:37 schreef Mistaken het volgende:
AMtopics staan en vallen bij aanwezigheid of afwezigheid van Aisumasen
Ga naar buiten en voel de hitte! Moet ik de kar weer trekken in deze barre AM-tijden ?
* Aisumasen duikt zwembad weer in

Is het trouwens een idee om eerst iedereen een top 15/20 te laten maken in een voorronde, om zo de "mindere goden" bij de nummers te kunnen bepalen? Dat deden ze dat bij het Beatles Tournament geloof ik ook. Een aantal "beste" (meest gestemde) nummers gaan automatisch door naar ronde 2, terwijl de middenmoot om 'elkaar' strijd in ronde 1. Zo voorkom je dat in ronde 1 "When The Sun Goes Down" tegen "Brianstorm" staat, maar tegelijkertijd "Red Lights" tegenover "Choo Choo". En zo komen we in ronde 1 ook gelijk op een 'rond' cijfer uit, omdat je zelf bepaald hoe veel nummers er 'door' gaan.

En is iedereen het er mee eens dat we covers (studio óf live) niet mee laten doen?
pi_60451945
Géén covers, wél onuitgebrachte nummers ('The Fire And The Thud', 'Sandtrap' en 'Terror Pocket'). Wél demo's (Choo Choo, Curtains Close, Space Invaders, enz.). Iedereen mee eens? Dan kom je uit op 55 nummers.

En een top 15/20 maken in een voorronde heeft natuurlijk geen zin, omdat je dan alsnog niet weet welke nummers er het 'minst' worden bevonden . Ik verzin wel iets met poules in de eerste ronde.

edit: Ronde 1begint met 8 poules, elke poule heeft 7 tracks. Alleen de laatste poule heeft 6 nummers, anders kom je natuurlijk niet op 55 nummers uit, hehe. Iedereen stemt op zijn 4 favoriete nummers, en van elke poule gaan de 4 beste nummers door. 4 nummers uit 8 poules maakt 32 overgebleven nummers.

Ronde 2 bestaat uit 32 nummers die willekeurig tegenover elkaar zijn geplaatst. De meeste stemmen gelden. Zo blijven er 16 nummers over voor ronde 3.

Ronde 3 bestaat uit 16 nummers die willekeurig tegenover elkaar zijn geplaatst. De meeste stemmen gelden. Zo blijven er 8 nummers over voor ronde 3.

Tot slot de finale. Men stelt uit de 8 overgebleven nummers een top 5 samen. Rangschik het lijstje op de juiste manier, want je nummer 1 krijgt 5 punten, je nummer 2 krijgt 4 punten, enz. enz. Je mag daarom ook minder nummers kiezen, in het geval dat je een bepaald nummer geen punten wilt toekennen. Al die punten worden bij elkaar opgeteld. Het nummer dat de meeste punten behaald heeft is volgens ons.....het beste Arctic Monkeys nummer tot 2007!

Klopt dit en is dit een goed idee?

[ Bericht 29% gewijzigd door Aisumasen op 30-07-2008 20:53:26 ]
pi_60452402
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:33 schreef Aisumasen het volgende:
Géén covers, wél onuitgebrachte nummers ('The Fire And The Thud', 'Sandtrap' en 'Terror Pocket'). Wél demo's (Choo Choo, Curtains Close, Space Invaders, enz.). Iedereen mee eens? Dan kom je uit op 55 nummers.

En een top 15/20 maken in een voorronde heeft natuurlijk geen zin, omdat je dan alsnog niet weet welke nummers er het 'minst' worden bevonden . Ik verzin wel iets met poules in de eerste ronde.
Klinkt goed . Nu ik je toch spreek, kan je je nog herinneren dat er een DVD opname gemaakt zou zijn midden december in Manchester? En waarom horen we daar niks meer over, dat vroeg ik me namelijk laatst af .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_60452563
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:53 schreef febster het volgende:

[..]

Klinkt goed . Nu ik je toch spreek, kan je je nog herinneren dat er een DVD opname gemaakt zou zijn midden december in Manchester? En waarom horen we daar niks meer over, dat vroeg ik me namelijk laatst af .
Marketing-technisch gezien zal die deze herfst wel moeten uitkomen, denk ik zo. Geruchten gaan dat de DVD op 3 november 2008 uitgebracht gaat worden. Dit omdat je op bijvoorbeeld Play.com al een voorbestelling van de DVD kunt plaatsen.

Zelf zit ik er niet echt om te springen... Ik snap niet zo goed waarom ze een optreden in een grote zaal aan het eind van de tour hebben gefilmd. De optredens in december vorig jaar in Engeland waren behoorlijk inspiratieloos en Alex had zijn Lowlands 2006-houding weer . Het bekende geval aan het eind van de tournee: De band oogde vermoeid en verveeld, maar de set stond als een huis.

Dit was geloof ik ook één van de optredens in de serie van bekogelingen van The Horrors. Die optredens waren (als je de reacties van de fans leest) nou niet bepaald gezellig... De bootleg-DVD ziet er ook niet écht heel indrukwekkend uit, moet ik zeggen. Maar dat kan komen door het achterlijke publiek om de filmer heen .

Maar goed, had dan één van de honderden sfeervolle optredens in kleine zaaltjes gefilmd
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:07:25 #38
53267 TC03
pi_60452696
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:22 schreef Aisumasen het volgende:

Is het trouwens een idee om eerst iedereen een top 15/20 te laten maken in een voorronde, om zo de "mindere goden" bij de nummers te kunnen bepalen? Dat deden ze dat bij het Beatles Tournament geloof ik ook. Een aantal "beste" (meest gestemde) nummers gaan automatisch door naar ronde 2, terwijl de middenmoot om 'elkaar' strijd in ronde 1. Zo voorkom je dat in ronde 1 "When The Sun Goes Down" tegen "Brianstorm" staat, maar tegelijkertijd "Red Lights" tegenover "Choo Choo". En zo komen we in ronde 1 ook gelijk op een 'rond' cijfer uit, omdat je zelf bepaald hoe veel nummers er 'door' gaan.

En is iedereen het er mee eens dat we covers (studio óf live) niet mee laten doen?
Met dat eerste ben ik het niet eens. Als je een KO-toernooi organiseert krijg je soms nou eenmaal te maken met lastige keuzes, dat hoort erbij. Anders kunnen we net zo goed bij voorbaat alvast de halve finales organiseren en alle andere nummers schrappen. Bij The Beatles ligt het wel iets anders omdat zij veel meer liedjes hadden natuurlijk. En bovendien zijn er in het AM-topic een stuk minder mensen actief, je krijgt dan nooit een representatieve lijst denk ik.

Covers hoeven wat mij betreft niet mee te doen inderdaad.
pi_60452760
Ja, ik begrijp wat je bedoelt. Check ook mijn latere post.
  woensdag 30 juli 2008 @ 21:13:57 #40
53267 TC03
pi_60452836
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 20:33 schreef Aisumasen het volgende:

edit: Ronde 1begint met 8 poules, elke poule heeft 7 tracks. Alleen de laatste poule heeft 6 nummers, anders kom je natuurlijk niet op 55 nummers uit, hehe. Iedereen stemt op zijn 4 favoriete nummers, en van elke poule gaan de 4 beste nummers door. 4 nummers uit 8 poules maakt 32 overgebleven nummers.

Ronde 2 bestaat uit 32 nummers die willekeurig tegenover elkaar zijn geplaatst. De meeste stemmen gelden. Zo blijven er 16 nummers over voor ronde 3.

Ronde 3 bestaat uit 16 nummers die willekeurig tegenover elkaar zijn geplaatst. De meeste stemmen gelden. Zo blijven er 8 nummers over voor ronde 3.

Tot slot de finale. Men stelt uit de 8 overgebleven nummers een top 5 samen. Rangschik het lijstje op de juiste manier, want je nummer 1 krijgt 5 punten, je nummer 2 krijgt 4 punten, enz. enz. Je mag daarom ook minder nummers kiezen, in het geval dat je een bepaald nummer geen punten wilt toekennen. Al die punten worden bij elkaar opgeteld. Het nummer dat de meeste punten behaald heeft is volgens ons.....het beste Arctic Monkeys nummer tot 2007!

Klopt dit en is dit een goed idee?
Ik zou het persoonlijk veel leuker vinden als de finale gewoon tussen twee nummers gaat. Op een WK of EK voetbal wordt de kampioen ook nooit bepaald d.m.v. poules, en met een reden.

Mij lijkt het leukst om als er nog 16 nummers over te zijn, vier poules van vier nummers van te maken. Hieruit kiest iedereen twee nummers die afvallen en doorgaan per poule, en dan daarna gewoon vier kwartfinales > twee halve finales > finale.

[ Bericht 1% gewijzigd door TC03 op 30-07-2008 21:23:39 ]
  woensdag 30 juli 2008 @ 22:03:34 #41
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_60453996
quote:
Op woensdag 30 juli 2008 21:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik zou het persoonlijk veel leuker vinden als de finale gewoon tussen twee nummers gaat. Op een WK of EK voetbal wordt de kampioen ook nooit bepaald d.m.v. poules, en met een reden.

Mij lijkt het leukst om als er nog 16 nummers over te zijn, vier poules van vier nummers van te maken. Hieruit kiest iedereen twee nummers die afvallen en doorgaan per poule, en dan daarna gewoon vier kwartfinales > twee halve finales > finale.
Ja, mee eens!
  Moderator donderdag 31 juli 2008 @ 00:57:19 #42
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_60457744
Slowchat graag beperken, of in het volgende topic voeren: Dag Al, C U LaTour!

Toernooien ook beter buiten deze reeks houden, maak daar gewoon een nieuw topic voor...lijkt me leuk.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_60465596

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 31-07-2008 13:30:27 (Daar hebben we een feedback voor.) ]
pi_60669713
Attentie aan de verzamelnerds (zoals ik):

Ik heb recent ontdekt dat er een vierde CD-versie van de "When The Sun Goes Down"-single bestaat. En dan laat ik de normale 7" en de Amerikaanse 12" dus even buiten beschouwing. Er is natuurlijk de normale Engelse (Europese) versie met 2 B-kanten, die gewoon hier te koop is. Dan heb je de Amerikaanse versie die alleen een ander typenummer en barcode heeft, waar je dus weinig aan mist. Je hebt ook nog de Japanse import, waar de teksten in het Engels en Japans bijgevoegd zijn, best leuk.

"Settle For A Draw" staat op geen enkele CD-single, dácht ik. Ik heb wel zo'n vage Japanse Domino-promo, de enige uitgave waar "Settle For A Draw" in CD-kwaliteit op te vinden is. Maar toen...ontdekte ik dat er ook nog een Canadese uitgave van de "When The Sun Goes Down"-single bestaat! En daar staan - je raad het al - álle 3 de B-kanten op, net zoals op de Amerikaanse 12".

Dit betekent dus dat "Settle For A Draw" niet alleen in CD-kwaliteit is te vinden op een Japanse Domino promo, maar ook op deze Canadese uitgave.

For your information...
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:30:48 #45
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_60670281
BEL DE KRANT NME!
2000 light years from home
pi_60670570
Je hebt em natuurlijk meteen in drievoud besteld.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_60673854
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
Attentie aan de verzamelnerds (zoals ik):

Ik heb recent ontdekt dat er een vierde CD-versie van de "When The Sun Goes Down"-single bestaat. En dan laat ik de normale 7" en de Amerikaanse 12" dus even buiten beschouwing. Er is natuurlijk de normale Engelse (Europese) versie met 2 B-kanten, die gewoon hier te koop is. Dan heb je de Amerikaanse versie die alleen een ander typenummer en barcode heeft, waar je dus weinig aan mist. Je hebt ook nog de Japanse import, waar de teksten in het Engels en Japans bijgevoegd zijn, best leuk.

"Settle For A Draw" staat op geen enkele CD-single, dácht ik. Ik heb wel zo'n vage Japanse Domino-promo, de enige uitgave waar "Settle For A Draw" in CD-kwaliteit op te vinden is. Maar toen...ontdekte ik dat er ook nog een Canadese uitgave van de "When The Sun Goes Down"-single bestaat! En daar staan - je raad het al - álle 3 de B-kanten op, net zoals op de Amerikaanse 12".

Dit betekent dus dat "Settle For A Draw" niet alleen in CD-kwaliteit is te vinden op een Japanse Domino promo, maar ook op deze Canadese uitgave.

For your information...
Waar kan je die kopen (website)? Heb je ook nog wat info over die Japanse Domino-promo? Ik heb al een keer gezocht maar ik kon niks vinden, ik zie hem ook nooit op eBay. En die 1-track Teddy Picker cd kan ik ook nergens vinden .
Stay on my arm, you little charmer
pi_60674478
Zo zijn er wel meer dingen die niet op eBay zijn te vinden, maar enkel door goed speuren en soms met een beetje geluk te krijgen zijn. Al dan niet voor een veel te grote smak met geld... Goed eBay in de gaten houden voor bepaalde items. Onderhandelen met andere verzamelaars kan vaak meer opleveren.

Zo heb ik redelijk wat Arctic Monkeys-dingen die ik nog nooit op eBay tegen ben gekomen. Welke "Teddy Picker" bedoel je precies? Je hebt meerdere DVD-promo's en de 2-track radio-promo (gecensureerd en ongecensureerd). Maar je bedoelt vast de 2-track cardboard sleeve waar ik een tijdje terug over gepost heb? "Teddy Picker" + "Bad Woman" in een kartonnetje. Die ben ik ook nog nooit op eBay tegengekomen, en ook nog nooit in een lijst van een handelaar gezien.

Maar goed, dan heb ik ook wel heel veel moeten doen voor mijn exemplaar. Namelijk: Een willekeurige platenzaak in Amsterdam binnenlopen. Ik keek tóch maar even onder 'Arctic Monkeys', terwijl ik wist dat ik alles al op CD heb. Toen kwam ik dus tot de ontdekking dat er een 2-track Teddy Picker lag, waar ik nog nooit van had gehoord. 2 euro in de bak, tussen de albums en andere singles. Gekocht, en daarna nooit meer ergens gezien of iets over gehoord.

Die Japanse promo heb ik van een handelaar gekocht, toen ik zag dat "Settle For A Draw" er op stond, en ik die (vanzelfsprekend) nog niet op CD had. De titel is "They'll Have To Catch Us First", maar zo heten al die Domino promo's. Geen unieke titel voor deze compilatie, dus. Het is echt zo'n CD-tje die je gratis bij de aanschaf van een CD in het genre krijgt in een platenzaak. 10 nummers, met Domino-acts zoals Four Tet, Test Icicles, Psapp en dus Arctic Monkeys. Er zit een boekje bij met een voorwoord van de Japanse marketing directeur van HMV, met zeer lovende woorden over "the buzz from England". Platenketen HMV zal deze promo dus waarschijnlijk hebben weggegeven. Veel Japanse teksten, een URL die het niet doet, en ook nog "Not For Sale". Later kwam ik er achter dat er ook nog een internationale versie van deze promo/compilatie bestaat. (Ook) nog nooit tegen gekomen.

Maar ja, dat is ook wel het leuke van verzamelen. Er is altijd wat nieuws. Denk je de posterverzameling compleet te hebben, duiken er ineens "Teddy Picker"-posters op. Denk je alle uitvoeringen van de singles te hebben, bestaat er plots een Canadese versie van "When The Sun Goes Down" met extra nummer .

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:59:18 #49
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_60674556
Like... wtf!
pi_60674597
Ah, het tournament! Ik ben het ook eens met de uitleg van TNA, dus laten we naar belsen luisteren en de verdere besprekingen in het SC-topic voeren. Dan kunnen we snel van start, want we zijn er wel zo ongeveer uit. Toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')