bijna... ik wil em altijd medium-wellquote:Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef _Led_ het volgende:
Zijn er uberhaupt mensen die biefstuk 'well-done' lekker vinden ?
Mijn broer, want hij eet geen rood vleesquote:Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef _Led_ het volgende:
Als je in Amerika een welldone vraagt krijg je volgens onze maatstaven een medium.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef _Led_ het volgende:
Is een redelijke richtlijn, maar het hangt wel erg af van de dikte van de biefstuk. Als het een dik stuk is heb je met 1 minuut elke kant braden een biefstuk die nog koud en compleet rauw is in het midden...quote:Op woensdag 23 december 2009 12:07 schreef Snaavel het volgende:
Staat ook al in het Ik heb trek in een biefstuk #3 - Mannen eten vlees Topic
Maar het is wel de ideale Guide voor een perfecte biefstuk..
[ afbeelding ]
Ja dan kan je beter een gebakken schoen eten..quote:Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef _Led_ het volgende:
juist, op je schoot voor de televisiequote:Op woensdag 23 december 2009 15:40 schreef Gesloten het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo moet hij er uit zien
Dat is geen biefstuk.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:40 schreef Gesloten het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo moet hij er uit zien
en je moet er natuurlijk voor zorgen dat de biefstuk sowieso op kamertemperatuur is voordat je hem bakt. Als je rechtstreeks uit de koelkast de pan ingooit, dan is het ten eerste slecht voor het vlees en ten tweede is het nog koud van binnen als je hem medium rare wilt.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:45 schreef thomaster het volgende:
[..]
Is een redelijke richtlijn, maar het hangt wel erg af van de dikte van de biefstuk. Als het een dik stuk is heb je met 1 minuut elke kant braden een biefstuk die nog koud en compleet rauw is in het midden...
Zwangere vrouwen?quote:Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef _Led_ het volgende:
Antillianen, je moet hier op Curacao altijd medium-rare of rare bestellen, want vanaf medium is het al doorbakken. BBQ partijtje met Antillianen is daarom dan ook af te raden, tenzij je zelf actief bij de bbq gaat staan om je eigen vlees wat eerder eraf te halenquote:Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef _Led_ het volgende:
ik snap niet dat mensen em 'raw' willenquote:Op woensdag 23 december 2009 15:37 schreef Snaavel het volgende:
[..]
Ja dan kan je beter een gebakken schoen eten..
Bij mij moet de biefstuk lekker rood van binnen zijn..
of erger nog bleuquote:Op donderdag 24 december 2009 16:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik snap niet dat mensen em 'raw' willen
Dat komt omdat ze 'gaar' associeren met droog en taai.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik snap niet dat mensen em 'raw' willen
Klopt, vriendin van mijn broertje is ook antiliaans. En haar biefstuk moet ook altijd langer in de pan. En dan maar snijden op die schoenzool en altijd controleren of er niet toevallig een stukje rood in zit. Onbegrijpelijk,quote:Op donderdag 24 december 2009 16:23 schreef thomaster het volgende:
[..]
Antillianen, je moet hier op Curacao altijd medium-rare of rare bestellen, want vanaf medium is het al doorbakken. BBQ partijtje met Antillianen is daarom dan ook af te raden, tenzij je zelf actief bij de bbq gaat staan om je eigen vlees wat eerder eraf te halen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |