abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:47:43 #151
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_60185443
pi_60185532
De beurs zakt trouwens weer. Op naar de 350 de komende week! Waarom hebben we trouwens nog steeds niet één grote beurs in Europa? Duurt ook eeuwig volgens mij. Perfect voorbeeld van hoe grenzen werken! Die werken dus niet!
pi_60185536
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:39 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Ja, een soort wereldcommunisme. Ben ervan overtuigd dat we iedereen op deze planeet kunnen onderhouden. We leven nu meer op basis van de sterksten overleven en de zwakkeren hebben pech. Dit is volgens mij meer dierlijk gedrag. Als we de huidige problemen nu eens goed analyseren dan lijkt mij dat dit niet werkt. Je maakt mensen die afhankelijk zijn zwakker en de rijken kunnen doen en laten waar ze zin in hebben. Slaat gewoon nergens op!
Nou ja, volgens mij zijn we in de westerse wereld behoorlijk afhankelijk van olie uit niet-westerse landen. In Venezuela kun je voor de prijs van een fles water de auto volgooien met benzine. Maar zijn wij de 'zwakkeren'? Moeten wij geholpen worden? Volgens mij hebben we het wel prima zo.
pi_60185581
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:50 schreef Eduard37 het volgende:
De beurs zakt trouwens weer. Op naar de 350 de komende week! Waarom hebben we trouwens nog steeds niet één grote beurs in Europa? Duurt ook eeuwig volgens mij. Perfect voorbeeld van hoe grenzen werken! Die werken dus niet!
'We' hebben wel een grote beurs, die heet NYSE-Euronext...

Als Londen had willen meewerken... maar dat is niet gebeurd Frankfurt was te zwak.
pi_60185635
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:45 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Dat dachten de Amerikanen ook volgens mij, toen ze de indianen uitroeiden.

En stel je voor dat er een stam diep in het oerwoud woont. Op een dag wordt daar een belangrijke grondstof ontdekt. Vervolgens komen er aan paar Europeanen aan en die zeggen "De planeet is van iedereen!", en vervolgens gaan zij die grondstof opgraven, zonder rekening te houden met de huidige bewoners.

Lekker zooitje zou dat worden.
uhm, zo werkt dat nu toch?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_60185642
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:50 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Nou ja, volgens mij zijn we in de westerse wereld behoorlijk afhankelijk van olie uit niet-westerse landen. In Venezuela kun je voor de prijs van een fles water de auto volgooien met benzine. Maar zijn wij de 'zwakkeren'? Moeten wij geholpen worden? Volgens mij hebben we het wel prima zo.
Wij zijn niet de zwakkeren. Wij pakken wat we pakken kunnen. Het draait me allemaal teveel om geld dit leven. Ooit zal dat veranderen. Helaas leven we te kort om dat allemaal mee te kunnen maken dus we moeten het hier mee doen maar ik droom er af en toe wel van. Veel oplossingen zijn er reeds voor huidige problemen maar omdat de factor GELD nog steeds het belangrijkste is gaat het allemaal tergend langzaam. Helaas! We doen ons dommer voor dan we zijn.
pi_60185659
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:14 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Je zegt toch precies hetzelfde als degene die je quote?
Dat is niet alleen jouw probleem: handelen zonder de juiste kennis is nu precies datgene wat de huidige problemen veroorzaakt!

Henkway schreef over verontreiniging in de olie van China, dat is niet relevant, want China groeit zo hard dat het resterende beetje eigen oude olie van weinig belang is. Het nieuwe deel, wat ze in zee in goede cooperatie met Japan lijken te gaan winnen, is dat wel. (bron) Het is niet voor niets dat China alle mensenrechten vergeet door in Afrika te helpen om olie. En juist daar komen conflicten uit voort. Bij botsing van economie en democratie.
pi_60185680
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:51 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

'We' hebben wel een grote beurs, die heet NYSE-Euronext...

Als Londen had willen meewerken... maar dat is niet gebeurd Frankfurt was te zwak.
Ja, precies. Wordt eens hoog tijd dat dat ook eens geregeld wordt!
pi_60185756
Maar ja, was even aan het dagdromen. Weer terug naar de werkelijkheid...:D

Wanneer vallen we Iran aan?
pi_60185834
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:53 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Wij zijn niet de zwakkeren. Wij pakken wat we pakken kunnen. Het draait me allemaal teveel om geld dit leven. Ooit zal dat veranderen. Helaas leven we te kort om dat allemaal mee te kunnen maken dus we moeten het hier mee doen maar ik droom er af en toe wel van. Veel oplossingen zijn er reeds voor huidige problemen maar omdat de factor GELD nog steeds het belangrijkste is gaat het allemaal tergend langzaam. Helaas! We doen ons dommer voor dan we zijn.
Geld als drijfveer kan juist leiden tot innovaties. Kijk, communisme werkt niet omdat je met niks doen evenveel krijgt. Als olie gemakkelijk toegankelijk is voor iedereen op het moment, zoals jij voorstelt, dan wordt de olie ook niet vervangen door schone energie. Pas als de olie op is omdat je dan niet anders meer kan. Het heeft ècht geen zin om die factor GELD weg te denken. Wat wèl een oplossing is, is hogere belastingen (bv aan oliemaatschappijen) wat de regering exclusief uitgeeft aan de ontwikkeling van alternatieve energie. Dat is geen communisme, we hebben nog steeds geld en wat rijkeren en wat armeren. Het wegnemen van de factor GELD als geheel heeft geen zin.
pi_60185854
Waren die Chinezen trouwens één van de eersten hier op aarde gezien het aantal?

1,3 miljard is toch ook niet meer normaal? Waarvan 800 miljoen in armoede leven? Pfffffff
pi_60185914
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 11:55 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Ja, precies. Wordt eens hoog tijd dat dat ook eens geregeld wordt!
We zijn in handen van de Amerikanen. Er valt niks meer te regelen. Tenzij ze alle Europese beurzen verder nog overnemen. Wat het nut ervan is, weet ik niet hoor, maar dat ga jij mij uitleggen
pi_60185971
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:01 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Geld als drijfveer kan juist leiden tot innovaties. Kijk, communisme werkt niet omdat je met niks doen evenveel krijgt. Als olie gemakkelijk toegankelijk is voor iedereen op het moment, zoals jij voorstelt, dan wordt de olie ook niet vervangen door schone energie. Pas als de olie op is omdat je dan niet anders meer kan. Het heeft ècht geen zin om die factor GELD weg te denken. Wat wèl een oplossing is, is hogere belastingen (bv aan oliemaatschappijen) wat de regering exclusief uitgeeft aan de ontwikkeling van alternatieve energie. Dat is geen communisme, we hebben nog steeds geld en wat rijkeren en wat armeren. Het wegnemen van de factor GELD als geheel heeft geen zin.
Ik weet het niet hoor. Een drijfveer moet zijn dat je leeft (tijdelijk) en dat je een toegevoegde waarde wilt zijn in dit leven. Dat zou eigenlijk een vanzelfsprekendheid moeten zijn. Veel mensen die hun passie hebben gevonden en kunnen uitoefenen geven ook vaak aan dat het niet om het GELD gaat maar juist om de bevrediging. Jezelf gevonden te hebben. Je bestemming klopt en je bent gelukkig. Veel mensen worden gewoon niet goed voorgelicht. Dat begint bij school. Te vaak te simpele stof en standaard lesmateriaal. Terwijl er in mijn ogen veel meer aandacht naar het individue moet gaan zodat je de juiste keuzes maakt en de betekenis van het leven beter gaat begrijpen.
pi_60186029
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:05 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

We zijn in handen van de Amerikanen. Er valt niks meer te regelen. Tenzij ze alle Europese beurzen verder nog overnemen. Wat het nut ervan is, weet ik niet hoor, maar dat ga jij mij uitleggen
Gewoon, uniformiteit. Naar buiten laten zien dat we één Europa zijn en dat we mekaar serieus nemen. Dat we mekaar respecteren. één grote beurs is toch veel handiger dan al afzonderlijke beurzen. Tenzij je voorkeur uit gaat naar grenzen en ieder voor zich!
  vrijdag 18 juli 2008 @ 12:11:20 #165
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_60186048
Schopje naar [WFL]/[POL]?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_60186061
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:08 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor. Een drijfveer moet zijn dat je leeft (tijdelijk) en dat je een toegevoegde waarde wilt zijn in dit leven. Dat zou eigenlijk een vanzelfsprekendheid moeten zijn. Veel mensen die hun passie hebben gevonden en kunnen uitoefenen geven ook vaak aan dat het niet om het GELD gaat maar juist om de bevrediging. Jezelf gevonden te hebben. Je bestemming klopt en je bent gelukkig. Veel mensen worden gewoon niet goed voorgelicht. Dat begint bij school. Te vaak te simpele stof en standaard lesmateriaal. Terwijl er in mijn ogen veel meer aandacht naar het individue moet gaan zodat je de juiste keuzes maakt en de betekenis van het leven beter gaat begrijpen.
Ok sommigen hebben als passie busschauffeur of winterschilder. Dat is prima. Maar volgens mij krijgen we dan toch een overschot aan 'kunstenaars' en 'sporters'
En wie pompt de olie dan op?
pi_60186087
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:08 schreef Eduard37 het volgende:
Terwijl er in mijn ogen veel meer aandacht naar het individue moet gaan zodat je de juiste keuzes maakt en de betekenis van het leven beter gaat begrijpen.
Het leven is voor ons westerling een groot feest. Zolang we maar niet ruw vestoord worden in onze droom door mensen die vermelden dat er nog 5* zoveel mensen rondlopen die in een flinke armoede leven.
pi_60186096
Nu Ahold weer aan de beurt. Het is elke dag wel raak. Die hele AEX is volgens mij alleen nog maar een speeltuin voor hedgefondsen.
pi_60186168
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:11 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ok sommigen hebben als passie busschauffeur of winterschilder. Dat is prima. Maar volgens mij krijgen we dan toch een overschot aan 'kunstenaars' en 'sporters'
En wie pompt de olie dan op?
ha ha,

We leggen over deze hele planeet pijpleidingen aan en automatiseren dat proces natuurlijk. Veel kan geautomatiseerd worden zodat mensen meer kunnen genieten van het leven. Alleen mensen met GELD zijn vrij!!!! Rest is allemaal slaaf!
pi_60186200
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:10 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Gewoon, uniformiteit. Naar buiten laten zien dat we één Europa zijn en dat we mekaar serieus nemen. Dat we mekaar respecteren. één grote beurs is toch veel handiger dan al afzonderlijke beurzen. Tenzij je voorkeur uit gaat naar grenzen en ieder voor zich!
Het is nu gewoon niet boeiend genoeg wat Europa 'als geheel' doet. De belangrijke markten zijn vooral Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Maar misschien komt het wel als de EU steeds meer gaat samenwerken. Al gaat dat erg langzaam omdat de burger daar niet op zit te wachten
En die eigen identiteit van de Europese landen is toch ook schitterend? Met zulke mooie stereotypen
pi_60186226
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:13 schreef Eduard37 het volgende:
Nu Ahold weer aan de beurt. Het is elke dag wel raak. Die hele AEX is volgens mij alleen nog maar een speeltuin voor hedgefondsen.
Winstwaarschuwing van de Belgische concurrent Delhaize
pi_60186228
Die AEX kun je toch ook niet meer serieus nemen?
pi_60186292
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:16 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Het is nu gewoon niet boeiend genoeg wat Europa 'als geheel' doet. De belangrijke markten zijn vooral Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Maar misschien komt het wel als de EU steeds meer gaat samenwerken. Al gaat dat erg langzaam omdat de burger daar niet op zit te wachten
En die eigen identiteit van de Europese landen is toch ook schitterend? Met zulke mooie stereotypen
Zekers, en die moet er ook blijven. We houden ons eigen economiën en we kunnen niet op tegen landen als Duitsland, Frankrijk en UK. Maar er is zoveel meer te bereiken als we gaan samenwerken. Maar ja, iedere burger moet zich maar eens gaan verdiepen in allerlei zaken voordat ze hun mond opendoen. Nee, roepen kan iedereen. Neem meer dan de helft toch al niet meer serieus in dit land!
pi_60186295
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:17 schreef Eduard37 het volgende:
Die AEX kun je toch ook niet meer serieus nemen?
Ligt eraan wat je vindt dat de AEX moet weerspiegelen.
pi_60186328
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 12:20 schreef Eduard37 het volgende:

[..]

Zekers, en die moet er ook blijven. We houden ons eigen economiën en we kunnen niet op tegen landen als Duitsland, Frankrijk en UK. Maar er is zoveel meer te bereiken als we gaan samenwerken. Maar ja, iedere burger moet zich maar eens gaan verdiepen in allerlei zaken voordat ze hun mond opendoen. Nee, roepen kan iedereen. Neem meer dan de helft toch al niet meer serieus in dit land!
Mee eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')