abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:44:50 #251
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_60265972
quote:
Op maandag 21 juli 2008 23:33 schreef Lyrebird het volgende:
Exactly. Het A-merk verdient het geld, want zij verdienen geld met het verkopen van gebakken lucht (marketing), niet de Chinese fabriekjes die de producten maken. Wil je als Chinese producent zelf die A-merk premie opstrijken, dan zul je moeten groeien.
Zoals Drughond al zei in hoogconjunctuur gaat dit op. Maar als de goedkope arbeidsbronnen op raken, dan moet de prijs omhoog, óf de marge omlaag (kijk bijvoorbeeld eens wat huismerken de laatste jaren doen in supermarkten).

Ik denk dat China gewoon meelift door nu de dingen te maken en te leren hoe dat moet. Straks kunnen ze dat zelf en dan kunnen ze ook zelfstandig de markt op, wij kunnen die kennis niet vasthouden, die nemen ze daar gewoon over, ik verwacht op een gegeven moment wel degelijk een spurt op Chinese produkten, zeker als de inflatie hoog blijft en de koopkracht onder druk staat.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 12:56:00 #252
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_60266273
quote:
Op maandag 21 juli 2008 22:59 schreef Drugshond het volgende:

[..]

, klinkt wel herkenbaar.
Maar e.e.a. heeft ook te maken met cultuur, was een paar weken terug een leuke uitzending op BNR hierover.
Als in China mensen ingezet worden voor een specifiek stukje productieproces doen ze precies dat ene stukje.... en als er ze daar mee klaar zijn gaan ze doodleuk wachten op de volgende order (eerst een order van de baas voordat de volgende move gemaakt wordt). Heel erg hokjesgeest. Hiërarchie is daar bijzonder belangrijk.
Hier in '' ollanda doen is weer een ander uiterste waarbij het werkvolk creatieve dingen gaat doen waarvoor helemaal geen opdracht voor is.

Ter vergelijking : Het Nederlandse leger is wel redelijk berucht als het gaat om out-of-the-box thinking bij militaire oefeningen. Soms 17 kapiteins op 1 schip.... soms teamplay wat voorbij de gezonde spelregels gaat.
Voorbeeld
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:02:06 #253
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_60266442
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 12:44 schreef elcastel het volgende:

[..]

Zoals Drughond al zei in hoogconjunctuur gaat dit op. Maar als de goedkope arbeidsbronnen op raken, dan moet de prijs omhoog, óf de marge omlaag (kijk bijvoorbeeld eens wat huismerken de laatste jaren doen in supermarkten).

Ik denk dat China gewoon meelift door nu de dingen te maken en te leren hoe dat moet. Straks kunnen ze dat zelf en dan kunnen ze ook zelfstandig de markt op, wij kunnen die kennis niet vasthouden, die nemen ze daar gewoon over, ik verwacht op een gegeven moment wel degelijk een spurt op Chinese produkten, zeker als de inflatie hoog blijft en de koopkracht onder druk staat.
Klopt en ik snap dan ook niet dat bedrijven daar in blijven trappen, het is hetzelfde verhaal met shell en rusland
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:27:07 #254
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_60267149
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Klopt en ik snap dan ook niet dat bedrijven daar in blijven trappen, het is hetzelfde verhaal met shell en rusland
Niet gehele hetzelfde maar Shell zoekt iets in Rusland wat ze hard nodig hebben, grondstoffen. Rusland wil die velden zelf ontplooien maar mist de kennis, ze hebben elkaar nodig dus. Mrt produktie gaat het niet/minder om grondstoffen, mar heeft een lageloonland de lage lonen die wij zoeken om onze marges in stand te houden en hebben zij onze markt (nu nog) nodig voor de afzet.

Als China zijn eigen afzet gaat ontplooien, ofwel de welvaart in China neemt toe, dan ontstaan denk ik de eerste echte problemen in China. De mensen worden mondiger en rijker en dat botst ongetwijfeld met het huidge beleid. Daar zit de grootste uitdaging voor China, het ontplooien van hun binnenlandse markt. Toch zal China die kant wel op moeten, want ze willen helemaal niet afhankelijk zijn van buitenlandse afzet.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_60267907
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:27 schreef elcastel het volgende:

[..]

Als China zijn eigen afzet gaat ontplooien, ofwel de welvaart in China neemt toe, dan ontstaan denk ik de eerste echte problemen in China. De mensen worden mondiger en rijker en dat botst ongetwijfeld met het huidge beleid. Daar zit de grootste uitdaging voor China, het ontplooien van hun binnenlandse markt. Toch zal China die kant wel op moeten, want ze willen helemaal niet afhankelijk zijn van buitenlandse afzet.
En daarom heeft het geen haast met omvorming van bestuur. De groep van opgeleiden groeit echter wel, niet voor niets tooien vele westers aandoende gebouwen de diverse steden. Met voorts uitbreiding van de havencapaciteiten blijft er beter evenwicht dan elders ter wereld.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 14:17:34 #256
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_60268485
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:27 schreef elcastel het volgende:

[..]

Niet gehele hetzelfde maar Shell zoekt iets in Rusland wat ze hard nodig hebben, grondstoffen. Rusland wil die velden zelf ontplooien maar mist de kennis, ze hebben elkaar nodig dus. Mrt produktie gaat het niet/minder om grondstoffen, mar heeft een lageloonland de lage lonen die wij zoeken om onze marges in stand te houden en hebben zij onze markt (nu nog) nodig voor de afzet.

Echter telkens wanneer shell alles heeft aangelegd worden ze uit het project gedonderd.
En dat gaan we ook krijgen in china
  dinsdag 22 juli 2008 @ 14:43:05 #257
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_60269186
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Echter telkens wanneer shell alles heeft aangelegd worden ze uit het project gedonderd.
En dat gaan we ook krijgen in china
Dat denk ik ook ja.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 14:46:08 #258
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_60269276
quote:
Wachovia duwt financials verder omlaag

AMSTERDAM -

Fors tegenvallende resultaten van het Amerikaanse bankconcern Wachovia zetten de financials dinsdagmiddag zwaar onder druk. “Wachovia maakte vrij dramatische cijfers bekend. Alle financials moeten een veer laten”, zei handelaar Rik Zwaneveld van AFS Brokers.
DFT

Tja, iedereen blij van de week meteen paar goeie meevallende cijfers, maar 'ergens' gaat de ellende gewoon door. Volgend kwartaal is het weer een ander.
pi_60271758
quote:
Op maandag 21 juli 2008 23:28 schreef digitaLL het volgende:

[..]

American Express heeft veel last van defaulting loans. Oftwel cardhouders die hun schuld niet meer kunnen afbetalen. Het omzetten van huisoverwaarde in geld om je CC schuld mee af te lossen wordt steeds lastiger/onmogelijk omdat die overwaardes sneller verdampen dan vloeibare stikstof in een hoogoven. Bovendien bleek vandaag dat door de hoge inflatie en globale baanconcurentie de mensen er sinds het jaar 2000 op ACHTERUIT zijn gegaan.
[..]

Bron
mensen gebruikten toch al een tijdje de diverse creditcards die ze hebben om hun hypootheek mee af te lossen? en dan heb je ook nog de "roterende creditcardtruc", dat gaat ook maar eindig lang goed.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 22 juli 2008 @ 18:13:26 #260
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60274508
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:46 schreef elcastel het volgende:

[..]

DFT

Tja, iedereen blij van de week meteen paar goeie meevallende cijfers, maar 'ergens' gaat de ellende gewoon door. Volgend kwartaal is het weer een ander.
http://finance.google.com/finance?q=WB&hl=en
8,9 miljard verlies en wat doen de aandelen + 8,4 %
  dinsdag 22 juli 2008 @ 18:16:45 #261
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_60274565
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 18:13 schreef Drugshond het volgende:
http://finance.google.com/finance?q=WB&hl=en
8,9 miljard verlies en wat doen de aandelen + 8,4 %
Echt bizar. En als het nou meevallende cijfers waren ?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 18:59:41 #262
89730 Drugshond
pi_60275408
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 18:16 schreef elcastel het volgende:

[..]

Echt bizar. En als het nou meevallende cijfers waren ?
Nou... na de korte termijn (speculatie) effecten, krijgen we een ander plaatje.
Het is net bluf poker.
De presentatie van WaMu komt nabeurs... vanavond dus.

Ik gaf het al eerder aan.... sommige banken zijn realistisch andere niet. .. Wells Fargo & Company heeft flink liggen sleutelen aan hun balans voor bekendmaking van de cijfers. Of je er mee weg komt weet ik niet.... maar er zit weer wat lucht in de banden.

Ik denk nu ook dat het probleem zich gaat verschuiven..... de grote jongens redden zich wel. De kleinere regionale banken gaan het nog heel moeilijk krijgen.

Ben redelijk doorgelezen op dit onderwerp.... maar wat mij het meeste opvalt is dat elke U.S. bank zijn cijfers mag presenteren naar eigen inzicht. En toezichthouders grijpen niet in !!!!!.
Te veel waardeloos papier staat nu nog boeken als opeisbare schuld (= vermogen).
  dinsdag 22 juli 2008 @ 19:29:31 #263
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_60276132
Te snel is ook niet goed, dus ik snap het best als er wat geschoven moet worden, ik denk dat dat de achterliggende reden is. Aan de andere kant, zolang je je oogkleppen niet afdoet lost het probleem zich ook niet op. Maar dit soort reactie's op verliezen vind ik ongeloofwaardig.
pi_60276534
Ik vind het geloofwaardig. Immers had men waarschijnlijk veel erger verwacht. De onderliggende waarde is niet maatgevend, het beleggersentiment geeft de doorslag. Toezicht op sentiment is verder overbodig
  dinsdag 22 juli 2008 @ 19:58:37 #265
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_60276736
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 19:49 schreef okee6 het volgende:
Ik vind het geloofwaardig. Immers had men waarschijnlijk veel erger verwacht. De onderliggende waarde is niet maatgevend, het beleggersentiment geeft de doorslag. Toezicht op sentiment is verder overbodig
Als iets fors tegenvalt (wat ik toch over het algemeen las vanmiddag), dan had men niet erger verwacht, denk je wel ? Het kan welliswaar met het sentiment te maken hebben (dalingsmoeheid . ), de nieuwskoppen kloppen niet, of er wordt weer gigantisch gespeculeerd.
pi_60284780
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 19:58 schreef elcastel het volgende:

[..]

Als iets fors tegenvalt (wat ik toch over het algemeen las vanmiddag), dan had men niet erger verwacht, denk je wel ? Het kan welliswaar met het sentiment te maken hebben (dalingsmoeheid . ), de nieuwskoppen kloppen niet, of er wordt weer gigantisch gespeculeerd.
Je moet niet-economisch redeneren. Valt iets mee of valt iets tegen, kennis is hierbij geen factor. Uiteindelijk is tegenwoordig niet het aanbod maar de vraag doorslaggevend. Alles is kunstmatig, en de nieuwskoppen voegen zich daar moeiteloos naar.
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:39:36 #267
89730 Drugshond
pi_60295691
quote:
Death Spiral Financing at WaMu, Merrill Lynch, Citigroup

Even though hundreds of billions of dollars of capital have been raised by the financial sector over the past several months, which of the investors in a financial institution have made money since their initial investment? Answer: Zero.

We can’t think of one. They are all underwater. When Abu Dhabi first invested $7.5 billion in Citigroup last November, Citi’s stock was $35. Subsequently, when Citi did their $14.5 billion raise in January, the stock was trading at $30. Today Citigroup’s stock is under $20... and it keeps falling. Merrill Lynch did a combined raise of $12.8 billion in December and January at $48. Now the stock is under $35… and also falling. Warburg Pinkus made their now infamous $1 billion investment in MBIA at $31 per share. MBIA has fallen over 80% since and is now trading at under $5 per share.

Those who participated in Ambac’s $1.5 billion rights issue in March are down a similar amount, 80%, as the stock now hovers under $2. Bank of America made their initial investment in Countrywide Financial last August at $18 per share (rather surprising to us, given that Countrywide looked to be going bankrupt if BofA didn’t come to the rescue). Bank of America subsequently made a takeover offer in January. Today Countrywide shares can be got for under $5 per share.

TPG invested in Washington Mutual to the tune of $7 billion at $8.75 per share, a substantial discount at the time to WaMu’s stock price of $13. Today WaMu’s stock is $6. Last month AIG raised $20 billion when their stock was trading at $37 per share. Today AIG stock is just above $30 per share. Even those who participated in Lehman Brothers’ $6 billion equity offering last week at $28 per share are already underwater, with LEH currently trading below $24 (year-to-date Lehman’s stock is down over 60%).

Ironically, thanks to full ratchet provisions, this promises to lead to further dilution and even weaker stock performance going forward.

There were at least some smart investors who noted the downward trend and successfully negotiated for downside protection. We know of at least two cases (though there are doubtless others); namely, Merrill Lynch’s $12.8 billion investment from Temasek (the Singapore sovereign wealth fund) and Washington Mutual’s $7 billion raise from TPG (a private equity firm).

Quite unbeknownst to the general public at the time, downside protection was built into these equity raises to protect these investors. They are called “look back” provisions or “full ratchet” compensation.

We believe it is more accurate to call them “death spiral” securities. They work as follows. The investors in the equity raise would have their investment “protected” by a provision which states that should the bank afterwards raise money at a lower price than what they paid, these investors would be compensated retroactively by having their initial investment priced at this lower price, thereby being issued new shares for free. It doesn’t take a mathematician to see how these provisions can result in massive dilution should the bank subsequently raise even a paltry amount of capital. A new offering will trigger a lower price because of the dilution it would cause, which would trigger even more dilution because of the lower price, which would then trigger an even lower price because of the even higher dilution, etc. This is why we call such securities a death spiral.

However, unless the bank goes bankrupt, these investors can’t lose. And we already know to what lengths the Fed will go to prevent a banking bankruptcy. It’s heads I win, tails I win.

They can even short the stock in the expectation that it will go down and still not lose. At the next financing, which is sure to come, they will be made whole... even making money on the short!
It is interesting how statements like "We have no plans to raise capital" can get completely distorted from reality. Because simply they can't
pi_60295839
Met geleend geld beleggen in leningen. Zo moeilijk is het toch niet? Tot dat iemand van jou leent...
  woensdag 23 juli 2008 @ 14:47:28 #269
89730 Drugshond
pi_60295846
quote:
Bush: 'Wall Street was dronken'

George W. Bush wilde eens zijn ongezouten mening geven over de huidige economische malaise. De waarheid kwam aan bod, en dus moesten de camera's uit. Dat gebeurde - op één camera na.

George W. Bush gaf flink af op wat hij de oorzaak van de kredietcrisis noemde, namelijk ongebreidelde hebzucht.

"Er is geen twijfel mogelijk... Wall Street raakte dronken. Het raakte dronken, en - dit is waarom ik de televisiecamera's uit wilde hebben... Het raakte dronken en nu heeft het een flinke kater. De vraag is nu hoe lang het nuchter zal blijven, en niet weer iets zal doen met allerlei opgepoetste financiële instrumenten", aldus Bush.

Hij sprak tijdens een poging om geld op te halen voor een lokale Republikeinse kandidaat voor het Congres van Afgevaardigden.

Wat hij zei, is wel even anders dan wat hij tijdens officiële bijeenkomsten zegt, als de camera's aan staan.

Afgelopen week nog meldde hij dat, hoewel de Amerikaanse economie "een deukje" had opgelopen, de economie "robuust" is, en dat er nog steeds een "gezonde groei" in zit.

Gelukkig wist hij zelf te melden dat hij in het Witte Huis al niet meer de lakens uitdeelt. Tot hilariteit van de aanwezigen.

"We schijnen nu een probleem te hebben met de huizenmarkt. Nou, niet in Houston, en zeker niet in Dallas, waar mijn vrouw nu een huis aan het uitzoeken is... Daarin heb ik geen zegje meer, ik neem thuis de beslissingen niet meer."

Bush mag in alle peilingen diepterecord na diepterecord breken (hij is nu volgens sommige peilingen nóg impopulairder dan Jimmy Carter), in de staat Texas is hij nog steeds populair. Hij gaat er regelmatig naartoe om geld op te halen voor de Republikeinse partij.
  FOK!fotograaf woensdag 23 juli 2008 @ 20:53:13 #270
18921 freud
Who's John Galt?
pi_60304639
Hey people, je hebt me lang niet zien posten in dit topic, maar volg het zeker nog wel! Andere baan, dus niet meer onder werktijd posten helaas. Blijf blij met de goeie links die voorbij komen. En tja, Bush, die zit zijn tijd gewoon uit, en probeert de geschiedenis nog iets hoopvols te geven. Helaas heb je daar een IQ van boven het vriespunt voor nodig .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:08:19 #271
89730 Drugshond
pi_60310790
quote:
33 miljard dollar in dubieuze leningen

21/07/2008 16:22

De kapitaalproblemen bij de twee Amerikaanse hypotheekreuzen Freddie Mac (Federal Home Loan Mortgage Corporation - FHLMC) en Fannie Mae (Federal National Mortgage Association - FNMA) zorgen voor verstrekkende internationale verwikkelingen die de geloofwaardigheid van de Amerikaanse geldmarkten op de helling zetten.

De twee geraakten in de problemen door de Amerikaanse kredietcrisis. In december 2007 al kondigde Freddie Mac een verlies van 12 miljard dollar aan. Intussen geraakte bekend dat België de op vier na grootste schuldeiser is van de twee hypotheekherverpakkers.

Volgens recente verklaringen van o.m. de Amerikaanse minister van Financiën Henry M. Paulson Jr., opgetekend door The New York Times, staat België vijfde in de rij van schuldeisers met voor 33 miljard dollar (21 miljard euro) in dubieuze beleggingen.

Nummer één op de lijst met schuldeiser van Freddie Mac en Fannie Mae is China met een pakket leningen ten belope van 376 miljard dollar.

Het merendeel van al die obligaties is wellicht in handen van grote Belgische financiële instellingen en hun beleggingsfondsen die recent nog zware klappen kregen op de aandelenbeurzen.

Analisten die de voorbije dagen bij de Nationale Bank van België uitleg vroegen over de mogelijke implicaties van de problemen met Freddie Mac en Fannie Mae voor de Belgische financiële instellingen, stootten op de voice mails van afwezige kopstukken.

'Bij de centrale banken lijken ze alleen maar begaan met het inflatiegevaar,' zegt één van de vooraanstaande marktanalisten. 'Ze hebben kennelijk niet in de gaten dat stilaan alle boordtabellen naar rood gaan.'

R.V.C.
http://www.knack.be/nieuw(...)24-article20208.html
  donderdag 24 juli 2008 @ 01:18:49 #273
89730 Drugshond
pi_60311219
quote:
WaMu Falls 20% as Analysts See Need for More Capital (Update1)

By Ari Levy
Enlarge Image/Details

July 23 (Bloomberg) -- Washington Mutual Inc., the biggest U.S. savings and loan, fell 20 percent in New York trading after failing to convince some analysts that it has enough cash to weather more declines in the housing market.
krak. Zie ook artikel die ik al eerder poste. Pinned down.... en kunnen geen geld meer ophalen zonder dat de aandelen nog verder wegzakken.
quote:
``The housing market continues to deteriorate; we're seeing no stabilization out there at all,'' Friedman Billings Ramsey analyst Paul Miller said today in a Bloomberg Television interview.
No hope no glory
pi_60312222
quote:
de Chinezen gaan alleen bij Fannie en Freddie al voor bijna 400 miljard dollar de boot in
  donderdag 24 juli 2008 @ 09:01:20 #275
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60313317
quote:
Vertrouwen economie neemt af

AMSTERDAM - Het vertrouwen in de Nederlandse economie neemt af. Bijna een kwart van de bevolking is van mening dat de economie er slecht voorstaat.

Dit bleek woensdag uit een peiling die onderzoeksbureau TNS-Nipo heeft gedaan in opdracht van RTL Nieuws.

Het aantal pessimisten is nu het hoogst sinds december 2005. In de afgelopen drie maanden is hun aantal met ruim 10 procent gestegen. Eind april was nog 13 procent van de Nederlanders van mening dat de economie er slecht voor stond.

Toekomst
Over de toekomstvooruitzichten zijn Nederlanders ronduit negatief. Meer dan de helft (52 procent) van de ondervraagden zei te verwachten dat de economische situatie de komende zes maanden zal verslechteren. Dit was het hoogste aantal sinds 2004, toen TNS-Nipo begon met het volgen van het vertrouwen in de economie.

Ook de verwachtingen van de werkgelegenheid zijn sinds begin dit jaar verslechterd. Er waren bijna evenveel mensen die zeiden te verwachten dat er banen bij zullen komen (27 procent) als mensen die verwachten dat er banen zullen verdwijnen (23 procent).

Kredietcrisis
Het vertrouwen in de economie neemt al langere tijd af door zorgen over de kredietcrisis op de financiële markten en dalende aandelenmarkten.

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) piekte het consumentenvertrouwen in begin 2007 en is het sindsdien alleen maar gedaald. Het CBS heeft becijferd dat er in juni 40 procent meer pessimisten waren dan optimisten.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')