Hoi Huub, het leek me eens leuk om je te schrijven hoe ik en mensen in mijn omgeving De Gouden Kooi beleefd hebben en vooral jouw optreden daarin.
Ik zal me even voorstellen, ik ben , woon sinds 5 jaar in Portugal. In Nederland was ik ambtenaar bij de gemeente en deed daar kwijtschelding gemeentelijke belastingen, heel iets anders dus. Ook werkte ik als free-lance journaliste. Samen hebben we 4 zoons en 1 dochter, die niet allemaal in Nederland wonen of verblijven. De oudste woont in Spanje en de jongste gaat deze maand op uitzending naar Afghanistan.
Dat even ter introductie.
Een van mijn zoons maakte me attent op De Gouden Kooi op het moment dat jij er weer in terug kwam. Mijn zoon zei letterlijk: "mam, je moet eens naar De Gouden Kooi kijken. Ik keek zelf voor die Huub, die is echt leuk, maar ze hadden hem er uit gegooid. Maar Talpa is ook niet gek, want die Huub maakte het hele programma, dus wat denk je, hij komt terug! Je moet echt even kijken!"
Nou Huub, dat ben ik dus gaan doen. Op de streams wel te verstaan, want de tv-uitzendingen vond ik een te vertekend beeld geven.
Nu ben ik nog nooit in mijn leven fan van wie dan ook geweest, misschien als kind wel eens van de een of andere filmster, maar dat is het dan ook wel. Ik heb gekeken naar de streams, niet elke dag, maar wanneer het zo uitkwam. Ik vond je met kop en schouders boven het hele spul uitsteken, mijn zoon had gelijk: jij MAAKTE het programma. Natuurlijk weet ik dat "de buren" veel invloed hadden op het hele gebeuren, maar heus Huub, ik heb zo ontzettend genoten van je. Ik zie je nog zo die keukenkasten leeghalen en alles overal neerzetten, tot op de rand van het zwembad toe. Die avond kon ik echt niet naar bed gaan, ik heb zo vreselijk gelachen. Ook de gouden tijd met Sylvia en Eric was zo speciaal, zo´n geweldige vriendschap zag je daar opbloeien. Tranen over mijn wangen heb ik gelachen toen Eric midden in de nacht achter de stofzuiger liep. Het is te veel om op te noemen. Natuurlijk waren er mindere dingen, maar ook die hoorden er bij.
De tijd met Lieke was ook een aparte tijd. Jullie waren een prachtig plaatje samen, maar sorry, door haar gezeur stopte ik vaak met kijken. Ik vond het erg dat Eric wegging en hoopte dat hij terug zou komen. Toen brak er een tijd aan dat alles gedaan was wat er gedaan kon worden. Het werd steeds moeilijker voor jullie om iets nieuws te verzinnen en dat was zo begrijpelijk. DE Gouden Kooi stopte en niemand maar nog het minste ikzelf kon vermoeden wat ik daarbij zou voelen. Begrijp me goed Huub, ik ben een nuchter mens die met beide benen stevig op de grond staat, ik verzamel geen handtekeningen van zogenaamde sterren, ik schrijf geen brieven (nu dus wel haha), doe normaal niets van dat al. Daarom begreep ik niet dat ik zo ondersteboven kon zijn van het stoppen van De Gouden Kooi. Ik had er een gewoonte van gemaakt om ´s-avonds via een koptelefoon te luisteren en genieten van je pianospel bij het bezig zijn met de administratie van de praktijk op de computer. Of onderwijl te luisteren naar sommige gesprekken van jullie. Ineens was dat afgelopen. Ik herinner me dat ik naar jullie vertrek heb gekeken en daarna met een vreemd verloren gevoel naar de hekken van het huis heb zitten staren. Het was alsof ik een stel goede vrienden had verloren. Op de een of andere manier dacht ik dat er toch iets van een vervolg moest komen, dat jullie niet zomaar uit ons leven konden stappen, waar jullie steeds meer deel van waren gaan uitmaken. Je zult misschien je hoofd schudden of het niet begrijpen, maar heus, dat is de impact van dit programma geweest, maar het meeste van jouw persoon. Ik was een poosje verstoken van nieuws over jullie, buiten de komkommer-berichten uit de krant. Nu zie ik vertrouwde berichten en gezichten op Hyves en ik ben daar blij mee. Dat wilde ik je gewoon eens even schrijven, op gevaar af dat het bij de talloze berichten terecht zal komen, die je waarschijnlijk dagelijks zult ontvangen.
Ik heb van je genoten en met mij veel mensen die ik ken. Lieve groet, ook aan mooie lieve Claire van
dit kreeg ik zojuist op mijn hyves,
zonder sentimenteel te worden, maar dit zijn toch verschrikkelijk leuke reacties?
heb er even een aantal dingen uit weggehaald om de privacy van deze fan te waarborgen, maar wilde jullie deze toch niet onthouden,
liefs Huub
http://www.rocketmiljonairs.nlmundus vult decipi ergo decipiatur
Nil Volentibus Arduum