Dat kan een modje wel voor je doen!quote:Op maandag 14 juli 2008 15:50 schreef Vlindur het volgende:
Shit, Kan TT niet meer aanpassen.
Als ze slaapt!quote:Op maandag 14 juli 2008 16:17 schreef Salsanadia het volgende:
@Mrcool wat een schatje ^-^
Ik ben een ramp met fotoshoppen enzo, maar bij het zien van dit katte oog krijg ik zin om er zo een oog uit Lord of the Rings van te maken.quote:
Meer wit, Gomez heeft alleen wit op zijn pootjes zelf, als een soort slofjes zeg maar!quote:Op maandag 14 juli 2008 16:50 schreef Loontjah het volgende:
Nilay
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen met Gomez
hehe, nu je het zegt.. 't heeft wel een beetje de vorm van de eye of Sauronquote:Op maandag 14 juli 2008 16:46 schreef Hekates het volgende:
[..]
Ik ben een ramp met fotoshoppen enzo, maar bij het zien van dit katte oog krijg ik zin om er zo een oog uit Lord of the Rings van te maken.Wat een mooie vurige kleur zeg!
Oohh, ik vind dat lichaam echt een mooie tekening hebbenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:04 schreef releaze het volgende:
Onze nieuwste aanwinst! Camou is ongeveer 10 weken oud, komt van de dierenbescherming af, en is een superschattige eigewijze donder. Totaal niet schuchter, dus dat is mooi
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de oudste van de 4.... Xilef! Met zijn zeer karakteristieke uitdrukking overigens.
[ afbeelding ]
Mooi koppie en aparte kleuren in de vacht, of komt dat door de flitser/fototoestel?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:04 schreef releaze het volgende:
Onze nieuwste aanwinst! Camou is ongeveer 10 weken oud, komt van de dierenbescherming af, en is een superschattige eigewijze donder. Totaal niet schuchter, dus dat is mooi
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo ziet ze er ook wel in het zonlicht uitquote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Mooi koppie en aparte kleuren in de vacht, of komt dat door de flitser/fototoestel?
quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:59 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik schrik steeds als ik jou over Jazz zie posten
Zo hoort hetquote:Op donderdag 17 juli 2008 13:49 schreef Queen_Bee het volgende:
Maar dat kan ik natuurlijk ook
[ afbeelding ]
Ik heb de foto's van Camou echt grondig zitten bestuderen om te kijken wat voor kleur ze nu was, volgens mij is ze een (black)tortietabby blotched met wit (oftwel een lapje met een gemarmerd cypers patroon), meestal hebben die wat meer rood, daarom is ze zo apart. Ik dacht eerst dat ze een "gewone" cyper was omdat er op de foto zo weinig rode vlekken zichtbaar zijn, op haar voorhoofd en wang dacht ik al wat te zien zitten, maar op de 3e foto zie je het duidelijker, vooral op haar oor. Echt mooi !!'quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:31 schreef releaze het volgende:
[..]
zo ziet ze er ook wel in het zonlicht uit
ze heeft een hele mooie tekening, haast symmetrisch ook, zo heeft ze ook een dubbele streep over haar ruggegraatje lopen.. prachtig beest
quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:39 schreef Edwinuss het volgende:
[ afbeelding ]
Hij slaapt als een hond!
De kennismaking was heel leuk verlopen! Mijn vriendin was even alleen met hem en moest naar de WC, toen kroop hij onder mijn bed. Hij begon te spinnnen en het bed kopjes te geven!
Beestje is echt heeeel erg oud. Maar ontzettend lief en houdt van heel erg veel aandacht
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 03:34 schreef SiGNe het volgende:
Die is al wat ouder, of niet?
Weet je niet hoe oud?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 08:06 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
![]()
Hoe lang heeft een kat nodig om zich op z'n gemak te voelen ? Gisteravond voelde hij zich zeker op z'n gemak. Maar nu kruipt hij onder te tafel, ik kan hem wel gewoon aanraken en aaien. Dat vindt hij dus geen probleem.
Hij is 12 jaar geworden 1 maand terug.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:32 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Weet je niet hoe oud?
Lijkt me een lieve. geduldig blijven en hij komt vanzelf. Is katten eigen he, om hun eigen ding te doen.
12 jaar al, mooie leeftijd.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:48 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Hij is 12 jaar geworden 1 maand terug.
Hij komt ook wel naar ons toe, hij geeft echt alleen maar kopjes en wil alleen maar aangehaald worden. Vanochtend toen ik wakker werd zat hij onder te tafel op een kleedje. Hij had onder het kleedje zijn behoefte gedaan en wou er niet weg gaan.
Nu ligt hij lekker te slapen, hij slaapt echt ontzettend veel.
Zo he die kan er wat van, toepasselijk muziekje.quote:Op donderdag 17 juli 2008 19:59 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Dingen versnipperen is sowieso z'n hobby:
Toen wij net samenwoonden was Frummel, eerst bij mijn vriend & zijn moeder gewoond, even van slag door alle nieuwe meubels en nieuwe huis enzo. Hij heeft 4 dagen achter de bank gezeten, en kwam er toen langzaam aan achterweg om rond te snuffelen e.d. Het heeft nog wel 2 weken geduurt ofzo voordat ie helemaal gewend was. Bij onze jongste, Charlie, die we kregen als kitten duurde het maar 2 dagen voordat ie gewend was leek wel. Dus is erg verschillend per kat denk ikquote:Op vrijdag 18 juli 2008 08:06 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
![]()
Hoe lang heeft een kat nodig om zich op z'n gemak te voelen ? Gisteravond voelde hij zich zeker op z'n gemak. Maar nu kruipt hij onder te tafel, ik kan hem wel gewoon aanraken en aaien. Dat vindt hij dus geen probleem.
met z'n neus erin douwen en in de kattenbak zetten daarna.. klinkt hard maar binnen no-time associeert ie de kattenbak met poep en pies..quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:58 schreef Edwinuss het volgende:
Jazz poept elke keer naast de bak en plassen dus ook
We hebben naar het asiel gebeld en gevraagd wat er mis zou kunnen zijn, hij voelt zich thuis en hij is helemaal niet gestrest. Hij eet gewoon en drinkt ook gewoon. Ik weet gewoon niet beter dat hij zich op z'n gemak voelt.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
met z'n neus erin douwen en in de kattenbak zetten daarna.. klinkt hard maar binnen no-time associeert ie de kattenbak met poep en pies..
ik zeg als. Maar dat is misschien ook niet goed. Ik raakte denk ik een beetje in paniek.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:23 schreef Queen_Bee het volgende:
Je hebt het beest pas een dag en je hebt het nu al over terug brengen
Je had hem gelijk bij binnenkomst op de bak moeten zetten, zonder klep.
ze heeft ook een heel rood snoetje, echt een mooi beessiequote:Op donderdag 17 juli 2008 19:59 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Ik heb de foto's van Camou echt grondig zitten bestuderen om te kijken wat voor kleur ze nu was, volgens mij is ze een (black)tortietabby blotched met wit (oftwel een lapje met een gemarmerd cypers patroon), meestal hebben die wat meer rood, daarom is ze zo apart. Ik dacht eerst dat ze een "gewone" cyper was omdat er op de foto zo weinig rode vlekken zichtbaar zijn, op haar voorhoofd en wang dacht ik al wat te zien zitten, maar op de 3e foto zie je het duidelijker, vooral op haar oor. Echt mooi !!'
Ernesto jat en molt graag keukenrollen:
[ afbeelding ]
Dingen versnipperen is sowieso z'n hobby:
Dat hebben wequote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:05 schreef mrcool het volgende:
Je zou eens kunnen vragen aan het asiel wat voor vulling ze daar gebruikten voor de kattenbak en dit eens proberen.
Hebben we gedaan!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:22 schreef Queen_Bee het volgende:
Meestal raden ze je aan om het beest gelijk op de kattenbak te zetten, als je dit niet gedaan hebt en dat beest is heul dom dan kun je t nu alsnog proberen. Misschien snapt ie t niet
Ik begrijp echt niet dat mensen nog steeds met dit soort oplossingen komen voor zindelijkheids problemen hoorquote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
met z'n neus erin douwen en in de kattenbak zetten daarna.. klinkt hard maar binnen no-time associeert ie de kattenbak met poep en pies..
Jouw kat lijkt op mijn Remy!quote:
Blotched is één van de 4 tabbypatronen die een tabby kat (cyperse kat) kan hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 19:46 schreef releaze het volgende:
[..]
ze heeft ook een heel rood snoetje, echt een mooi beessieWat is blotched?
Overigens is ze schijnbaar een katje met halflange haartjes. ik ben erg benieuwd hoe dat er later uit gaat zien
Bedankt voor de uitgebreide uitlegquote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:50 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Blotched is één van de 4 tabbypatronen die een tabby kat (cyperse kat) kan hebben.
Je hebt ticked, mackerel (gestreept), spotted (gestippeld) en blotched (gemarmerd).
Eigenlijk alle tabbies hebben wel de "M" op hun voorhoofd gemeen, en kunnen dezelfde strepen op hun poten, ringetjes om hun staart en een enkele of dubbele halsband om hun nek hebben. Het grote verschil zit hem in het patroon op het lijf.
Het oudste tabby patroon is ticked tabby, dit komt nu voornamelijk voor bij Abessijnen en Somali's. Bij ticked tabbies heeft elke haar meerdere gekleurde bandjes (bij een wildkleur afwisselend zwart en bruin), maar er is op het lijf niet echt een patroon zichtbaar. Wel de "M" op het voorhoofd die alle tabbies hebben, meestal een soort van "aalstreep" over de rug en soms nog streepjes op de poten, ringetjes om de staart en of een halsbandje, al proberen ze dit bij raskatten eruit te fokken om een mooie "effen" ticked tabby te krijgen.
Onze Flynn is een wildkleur (zwartcyper) Somali en kan dus wel als voorbeeld:
[ afbeelding ]
Dan heb je het mackerel patroon, het streepjespatroon wat heel vaak voorkomt (al heb ik even flink moeten zoeken voor een foto uit deze reeks waar het duidelijk op te zien was), deze katten hebben streepjes die blijkbaar wat lijken op de strepen op het vel van een makreel. Op de foto de katten van Klonk:
[ afbeelding ]
De achterste kat op deze foto van Dizzy Miss Lizzy laat een spotted tabbypatroon zien, leuke stippels:
[ afbeelding ]
Blotched katten hebben een meer rond patroon op hun lijf, ipv het verticale streeppatroon van een mackerel. De achterste kat op de foto van N0a is een blacksilvertabby blotched, dus ook gemarmerd zoals jouw poes en mijn Ernesto:
[ afbeelding ]
Leuk dat je er één uit het asiel gehaald heb maar godskolere zegquote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:10 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Hebben we gedaan!
We hebben inmiddels alle andere tips ook gebruikt, maar hij pist gewoon op het aluminiumfolie. Ben echt radeloos
Ik ben inderdaad heel erg radeloos, hij snapt het niet! Vanochtend toen wij wakker werden lag er poep onder mijn bureau.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 08:03 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Leuk dat je er één uit het asiel gehaald heb maar godskolere zegEén dag en je hebt het al over terugbrengen. Een paar uur later heb je aaaaaaaalles al gedaan en helemaal radeloos. Misschien moet je hem inderdaad terugbrengen en helemaal geen dier aanschaffen, want dit gaat meestal niet over in één dag en blijkbaar is dat teveel werk en last voor je.
Is hij gewend om een open bak te hebben of een gesloten? Staat de bak ook op een rustige plek?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:32 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad heel erg radeloos, hij snapt het niet! Vanochtend toen wij wakker werden lag er poep onder mijn bureau.
Nadat we dat hadden opgeruimd moest hij weer, toen hebben we hem in de kattenbak gezet en heeft hij het in de kattenbak gedaan!
Hij heeft het dit keer ook zelf begravenWas behoorlijk blij toen ik dat zag!
Net pieste hij weer ergens in een hoekje![]()
We blijven proberen
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 23:02 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Jouw kat lijkt op mijn Remy!Remy is 11 jaar.
[ afbeelding ]
Het is een bak die open is, het staat op een hele rustige plek. Ik heb het namelijk op de plek gezet waar hij de eerste keer ook zijn behoeft deed.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:43 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Is hij gewend om een open bak te hebben of een gesloten? Staat de bak ook op een rustige plek?
Als hij zindelijk is geweest moet er een andere reden zijn dat hij het nu naast de bak doet.
Is het zijn eigenbak of een van een andere kat geweest? Zit die geur er misschien nog in?
Pff, dan maar hem wat tijd gunnen. En regelmatig op de kattenbak zetten.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:48 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Het is een bak die open is, het staat op een hele rustige plek. Ik heb het namelijk op de plek gezet waar hij de eerste keer ook zijn behoeft deed.
De bak hebben we nieuw gekocht en er heeft dus geen andere kat in gezeten
We gaan hem ook tijd gunnen nuquote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:52 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Pff, dan maar hem wat tijd gunnen. En regelmatig op de kattenbak zetten.
Als je hem grijpt wanneer je denkt dat hij wat gaat doen, schiet hij in de stress.![]()
Succes iig, wel goed die plasplek schoonmaken met schoonmaakazijn, geen chloor.
Dat zijn ook goede tips, nekvel is toch wat moederkatten ook doen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:56 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
We gaan hem ook tijd gunnen nu![]()
In het asiel werd juist geadviseerd om hem op te pakken bij het nekvel ( dan stopt hij met plassen ) en dan in de kattenbak te zetten.
Het dierenasiel gaf ons ook een tip over een middeltje waarmee de kat de bak een stuk aantrekkelijker maakt, dat gaan we ook nog proberen
Lief!quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:01 schreef Queen_Bee het volgende:
Okay Edwinuss, ik heb het beste met je voor
Ik snap je punt, misschien wil ik iets te snel opgeven, moet dus nietquote:maar ik vind dat ik je toch wat duidelijk moet makenDit gaat NIET over in ÉÉN dag. Waarschijnlijk ook niet in 2 of 3. ALLE tips kun je nu ook nog niet gedaan hebben want dat zijn er best wat, en nee, zelfs die geweldige tips lossen het probleem niet in één dag op.
Geduld is het probleem niet, ik ben gewoon bang dat hij het blijft doen. Ik wordt goed geholpen op het forumquote:Als jij daar het geduld niet voor hebt of een andere reden, dan kun je er beter niet aan beginnen. Wil je er wel tijd in steken, ook goed. Iedereen hier wil vast helpen.
We hebben precies hetzelfde als in het asielquote:Staat de kattenbak vlakbij het voer? Verplaatsen. Doe alles zoals de kat gewend was in het asiel. Open of gesloten bak, zelfde voer, zelfde kattengrit
Zo ben ik ook niet, ik ruim het op en doe er alles reiniger overheenquote:Er is een erg grote kans dat de kat gewoon wat gestressed is door de nieuwe situatie, en dan moet je hem niet gaan dwingen. Als hij het buiten de bak doet - schoonmaken. Kwaad worden of de kat door zijn eigen uitwerpselen halen zal niet helpen.
Ga ik meteen kopenquote:Je hebt in de winkel ook Keep Off, dit spuit je op de plekken waar hij zijn behoefte doet. Verder heb je dat luchtverspreid ding waar katten zich beter door gaan voelen.
Dat hopen wij ook echtquote:Ik hoop echt dat alles goed komt en datJazz
nog fijne laatste jaren krijgt.
Ja, dat werd gezegd in het asiel. Vindt het ook heel erg zielig hoor.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:14 schreef Bengeltje het volgende:
Niemand wil een oude kat?![]()
Ik zou mijn oudje anders voor geen goud willen missen. Ben weer rond aan het kijken voor misschien eentje erbij en dat zal toch een kat opleeftijd worden.
Zodra hij een beetje ligt dan gaan z'n oogjes voor de helft dicht.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:34 schreef Bengeltje het volgende:
Hij ligt er anders moe kijkend bij, heb je hem laten rennen?![]()
En dat flap oortje.Heeft hij dat altijd?
Jaquote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:44 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Wat leuk, heeft die daar nu een boontje in zijn bekje?
Hij vindt het heerlijk om op de bank te liggen en op een kleed. Hij is dan lekker aan het rollebollen en gewoon lekker aan het slapen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:39 schreef Queen_Bee het volgende:
Heeft ie ook echt een "eigen" plekje trouwens?
Fijn hoor dat je een 'oudere' kat uit het asiel hebt gehaald, fijn ook dat mensen hier willen helpen maar dit is een topic voor foto's dus plaats een foto bij je posts of open een nieuw topic of verhuis naar de katten vraagbaak.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:38 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Hij vindt het heerlijk om op de bank te liggen en op een kleed. Hij is dan lekker aan het rollebollen en gewoon lekker aan het slapen.
Jazz zit nu al de hele dag voor het raam! Ik woon midden in de stad dus er gebeurd van alles buiten ! Lief!
Wat cute die kleine en prachtige katten die andere twee.quote:Op zondag 20 juli 2008 00:52 schreef Insania het volgende:
Wij krijgen er over een paar weken een echte siamees bij!
Ik heb nu enkel een foto waar 'ie nogal lompjes opstaat, maar toch!
[ afbeelding ]
Meet Coco (Stamboomnaam, I can't help it).
Coco is stiekem al omgedoopt tot Atix Pascal
En ik kan mijn andere moppies niet tekort doen, dus hierbij:
[ afbeelding ]
Europees korthaar Quincey
[ afbeelding ]
Brits korthaar Xeneau
Lijkt wel of ie geen pootjes heeft.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:22 schreef Edwinuss het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is inmiddels al op de kattenbak geweest, hij snapt het helemaal
. Alleen hij heeft diarree
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |