Met een cc naar de opta en de consumentenbond.
Geachte heer Dijkhuizen,
Inmiddels is Ziggo twee maanden op weg als organisatie. Ik hoop dat u, als CEO, terug kunt kijken op een geslaagd fusieproces en dat uw verwachtingen waarheid worden de komende tijd.
Voor mij is het hele Ziggo helaas niet zo’n feest. Lange wachttijden, onbeschoft geholpen worden bij de Klantenservice, onbegrijpelijke aannames en belachelijke fouten.
Staat u mij toe u de situatie te schetsen. In 2007 is de bouw begonnen van onze woning te Vroondaal, Den Haag. In eigen beheer, een eigen stuk grond, een eigen ontwerp en een eigen woning. Komende maandag nemen wij onze intrek in deze woning. Alles werkt, behalve de kabel.
Sinds februari van dit jaar ben ik bezig een kabelaansluiting te krijgen. Zoals sinds enige tijd gebruikelijk is, moet een nieuwe aansluiting (de fysieke kabel dus) aangevraagd worden via de website aansluitingen.nl. Dat is op 14 februari gebeurd.
Daarna heb ik zeer lange tijd niets van Ziggo vernomen. In april heb ik gebeld en werd mij verteld dat ik een papieren formulier moest insturen. Dat heb ik ingevuld en opgestuurd. Een maand later was dat nergens terug te vinden in uw systeem. Op 30 juni is mij weer een formulier opgestuurd. Dat heb ik ook weer toegestuurd en wederom niets te vinden. Vanmorgen om 11.02 uur laat uw systeem zien dat mij weer een formulier is toegstuurd. Met de vermelding dat het nu echt goed moet komen. Mij is aangeraden het naar twee adressen te sturen om ‘dubbel kans te hebben dat het aankomt’. Er worden mij ook twee formulieren opgestuurd, dus twee maal twee is vier keer kans dat iemand het formulier ontvangt.
Volgens de helpdesk en de technische dienst is het probleem dat mijn woning pas op 19 december 2008 opgeleverd gaat worden. Dit verbaast mij hogelijk, aangezien wij op 27 juni al de sleutel hebben ontvangen van onze nieuwe woning en daar over een paar dagen onze intrek zullen nemen. Over twee weken wordt mijn tuin aangelegd. Wie zorgt ervoor dat ik niet met een overhoop gehaalde voortuin achterblijf? Ziggo? Moet ik dan weer een formulier invullen?
Ik heb het te doen met de meest medewerkers van de helpdesk die naar mij als klant toe soms nog enige orde proberen te scheppen in deze vreselijke chaos. Maar dan zijn er ook nog medewerkers die de hoorn er gewoon opgooien wanneer ik vraag waarom ik zo aanmatigend te woord wordt gestaan.
Het lijkt wel een vorm van zelfkastijding, een kabelaansluiting proberen te krijgen. En weet u wat nou het vervelende is? U bent de enige aanbieder hier in de regio. Anders was ik al lang overgestapt naar een ander. Hoe belangrijk is uw klant eigenlijk voor u?
Ik begrijp dat andere zaken uw aandacht vragen, maar ik wilde dit debacle niet onvermeld laten. Mocht deze brief u bereiken, hoop ik dat u de moeite wilt nemen hier kort op te reageren. Zoniet dan verliest u in ieder geval weer een gefrustreerde klant.
Met vriendelijke groet,
Memmel
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.