Ik heb nog nooit iemand gehoord die enthousiast was over het 4e seizoen!! Het had klaar moeten zijn na 1 jaar, beter een spin-off dan maar doorgaan.quote:Op woensdag 13 april 2011 21:03 schreef bueno-nacho het volgende:
[..]
Voor jou Mss wel, maar ik denk dat veel mensen het met me eens zijn..
Eenschquote:Op donderdag 14 april 2011 02:05 schreef Anatool het volgende:
Lost
Prison Break
Rest vd series komt er niet bij in de buurt, Breaking Bad kan eventueel nog als het derde seizoen het tweede overstijgt
Je zegt 'nog te pruimen'. Daar geef je de eerste twee seizoenen veel te weinig credits mee. Die zitten namelijk gewoon op het niveau van de beste alle topseries. Daarna werd het zwak tot gewoon dermate saai dat er veel mensen begrijpelijk afgehaakt zijn. Maar dat die eerste twee seizoenen gewoon top zijn staat als een paal boven water, en wanneer iemand Prison Break niet gekeken heeft, moet deze daar zeker aan beginnen.quote:Op donderdag 14 april 2011 12:33 schreef CarOnline het volgende:
Ik snap niet dat men nog zo blij wordt van Prison Break.
Deel één en twee zijn nog best te pruimen, drie vond ik al slechter en na 3 afleveringen van vier heb ik het huilend afgezet. Om nooit meer naar te kijken.
Wat een slecht verhaal!
Echt teleurstellend. Al met al.
quote:Op donderdag 14 april 2011 02:05 schreef Anatool het volgende:
Lost
Prison Break
Rest vd series komt er niet bij in de buurt, Breaking Bad kan eventueel nog als het derde seizoen het tweede overstijgt
Òf jullie zijn te beperkt in jullie vermogen om open te staan voor iets nieuws, of.... Nee, dat is het gewoon. Want als je aan niets nieuws begint, sta je er ook niet open voor. En Prison Break als totaal was gewoon matig, aangezien de seizoenen na 2 gewoon matig tot slecht waren. Lost was niet slecht, na de eerste 2 seizoenen (de eerste twee waren briljant), maar ook zeker niet top.quote:
Inderdaad, het was BRILJANTquote:Op donderdag 14 april 2011 12:50 schreef Xaobotnik het volgende:
Lost was niet slecht, na de eerste 2 seizoenen.
Hoe zou dat nou komen.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:16 schreef SevD het volgende:
Valt me op dat NCIS te weinig genoemd wordt
paar ken ik niet, maar Chroestjov zegt het dus snel checkenquote:Op donderdag 14 april 2011 16:51 schreef chroestjov het volgende:
- Lost
- Deadwood
- The Wire
- Battlestar Galactica
- La Piovra
- Breaking Bad
- Sopranos
- Dexter
- Twin Peaks
- Seinfeld
Top 10 in random volgorde.
Enkele die daar weer net buiten vallen:
- The 4400
- Coupling
- Newsradio
- X-files
- The Office UK
- Caprica
- Aspe
- Messiah
Zeer goede zaak.quote:Op donderdag 14 april 2011 16:55 schreef leeell het volgende:
[..]
paar ken ik niet, maar Chroestjov zegt het dus snel checken
Ehm...PB werd niet op zomerdagen uitgezonden, gewoon maandagavond ná 24. Of ervoor, dat weet ik niet precies.quote:Op donderdag 14 april 2011 15:50 schreef bueno-nacho het volgende:
Xaobotnik, kijk gewoon even naar de kijkcijfers(wereldwijd, gemm over alle seizoenen).. en reken daarbij dat het op doordeweekse zomerdagen uit werd gezonden. En kijk ook naar de gewonnen prijzen ( serie en acteurs id serie ) , vergelijk dit met andere series en vertel me dan nog een keer dat het een matige serie was. Zelfs incl seizoen 3 en 4 ..
Die kijkcijfers zeggen me niet zo veel. Jericho was ook een topserie, maar won niets en is zelfs van de buis gehaald omdat het te slecht scoorde. En ook de prijzen als de Oscars en Emmy's zeggen maar weinig. Lost en Prison Break waren goed de eerste twee seizoenen, en daarna was het maar zo zo. Check een paar van de series die ik noem, en je zult zien dat ik gelijk heb dat ze zeker wel nagestreeft konden worden. En als totaal zijn ze gewoon voorbij gegaan, aangezien alles wat na het tweede seizoen kwam, hen naar beneden heeft getrokken.quote:Op donderdag 14 april 2011 15:50 schreef bueno-nacho het volgende:
Xaobotnik, kijk gewoon even naar de kijkcijfers(wereldwijd, gemm over alle seizoenen).. en reken daarbij dat het op doordeweekse zomerdagen uit werd gezonden. En kijk ook naar de gewonnen prijzen ( serie en acteurs id serie ) , vergelijk dit met andere series en vertel me dan nog een keer dat het een matige serie was. Zelfs incl seizoen 3 en 4 ..
Jericho was idd wel vetquote:Op donderdag 14 april 2011 19:57 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Die kijkcijfers zeggen me niet zo veel. Jericho was ook een topserie, maar won niets en is zelfs van de buis gehaald omdat het te slecht scoorde. En ook de prijzen als de Oscars en Emmy's zeggen maar weinig. Lost en Prison Break waren goed de eerste twee seizoenen, en daarna was het maar zo zo. Check een paar van de series die ik noem, en je zult zien dat ik gelijk heb dat ze zeker wel nagestreeft konden worden. En als totaal zijn ze gewoon voorbij gegaan, aangezien alles wat na het tweede seizoen kwam, hen naar beneden heeft getrokken.
uiteraard, maar iedereen ken die al ben ik bangquote:
Ok dan:quote:Op donderdag 14 april 2011 20:14 schreef leeell het volgende:
[..]
uiteraard, maar iedereen ken die al ben ik bang
Okee, ben het daar toch wel mee eens. Maar de rede waarom ik prison break anders vind als andere, zijn de laatste 3 afleveringen waarbij je scofields dood ziet en z'n graf, heeft echt indruk gemaakt op me, en totaal onverwacht... Maar idd de rest van seizoen 4 viel wel beetje tegenquote:Op donderdag 14 april 2011 19:57 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Die kijkcijfers zeggen me niet zo veel. Jericho was ook een topserie, maar won niets en is zelfs van de buis gehaald omdat het te slecht scoorde. En ook de prijzen als de Oscars en Emmy's zeggen maar weinig. Lost en Prison Break waren goed de eerste twee seizoenen, en daarna was het maar zo zo. Check een paar van de series die ik noem, en je zult zien dat ik gelijk heb dat ze zeker wel nagestreeft konden worden. En als totaal zijn ze gewoon voorbij gegaan, aangezien alles wat na het tweede seizoen kwam, hen naar beneden heeft getrokken.
quote:Op donderdag 14 april 2011 23:18 schreef bueno-nacho het volgende:
[..]
Okee, ben het daar toch wel mee eens. Maar de rede waarom ik prison break anders vind als andere, zijn de laatste 3 afleveringen waarbij je scofields dood ziet en z'n graf, heeft echt indruk gemaakt op me, en totaal onverwacht... Maar idd de rest van seizoen 4 viel wel beetje tegen
Dit dus. En indruk op mij kon het ook niet maken. Ik bedoel, hij zou toch al spoedig door gaan, dus was zijn opoffering niet zo bijzonder. Seizoen 2 werd gered door de karakter van Mahone die ik erg goed vond. Seizoen 3 was een soort van matige herhaling van 1 met veel onwaarschijnlijke zaken. En 4 was gewoon zeer matig. En die 'film' was een aardig einde, maar had net zo goed niet gemaakt kunnen worden. Niet dat deze slecht was, maar zonder die film was er ook al een eind. Maar nu deed Scofield het effe iets waar hij eerst een heel seizoen voor nodig had, terwijl hij de blauwdrukken al had.quote:Op donderdag 14 april 2011 23:54 schreef fwokker het volgende:
Totaal onverwacht? Volgens mij wist je al het halve seizoen dat hij een hersentumor had.
Ik vond het echt een goede serie. En ik ben niet de enige hier op FOK!. Erg jammer dat ze er een eind aan moesten maken.quote:
das waar, wat me trouwens is opgevallen is dat scofield in seizoen 1 ook al een keer erg trilt met z'n hand en beroerd kijkt( voor 4 sec.) en als sara binenkomt zegt dat er niks is, zou dit ook al met die hersentumor te maken hebben gehad?? want volgens mij kwam dat idee pas later..quote:Op donderdag 14 april 2011 23:54 schreef fwokker het volgende:
Totaal onverwacht? Volgens mij wist je al het halve seizoen dat hij een hersentumor had.
Beiden top inderdaad. Maar wat ik me afvraag: Heb je ook wel eens gekeken naar The Wire (soortgelijke dynamiek als in The Shield, maar dan realistischer) en 24 (commercieel overgeproduceerd, maar toch redelijk hard en veel spannender dan The Shield)? En mocht je ze gezien hebben, waarom vind je The Shield dan beter?quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:40 schreef HostiMeister het volgende:
Battlestar Galactica
The Shield
Tpoic kan dicht
Rot op met je spoilers.quote:Op vrijdag 15 april 2011 10:39 schreef bueno-nacho het volgende:
[..]
das waar, wat me trouwens is opgevallen is dat scofield in seizoen 1 ook al een keer erg trilt met z'n hand en beroerd kijkt( voor 4 sec.) en als sara binenkomt zegt dat er niks is, zou dit ook al met die hersentumor te maken hebben gehad?? want volgens mij kwam dat idee pas later..
Moet ik toegeven dat ik The Wire gewoon en hele partij saaier vond dan The Shield, maar ook sterk vond. Alleen de karakters trokken me minder en bij The Shield had iedereen een uitgediept karakter, was niemand 'goed' of 'slecht'; het waren mensen. Dingen werden niet expliciet uitgesproken, het was verfijnder, in mijn ogen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 11:54 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Beiden top inderdaad. Maar wat ik me afvraag: Heb je ook wel eens gekeken naar The Wire (soortgelijke dynamiek als in The Shield, maar dan realistischer) en 24 (commercieel overgeproduceerd, maar toch redelijk hard en veel spannender dan The Shield)? En mocht je ze gezien hebben, waarom vind je The Shield dan beter?
Hahaha, ik vond The Wire juist beter, omdat ik de personages daar meer mensen vond (dan The Shield) in hun onmacht. En heerlijk hoe ze de acties van McNulty ook niet proberen te nuanceren door hem goede dingen te laten doen. Nee, hij is gewoon een klootzak en een verdomd goede detective maar daar blijft het bij.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Moet ik toegeven dat ik The Wire gewoon en hele partij saaier vond dan The Shield, maar ook sterk vond. Alleen de karakters trokken me minder en bij The Shield had iedereen een uitgediept karakter, was niemand 'goed' of 'slecht'; het waren mensen. Dingen werden niet expliciet uitgesproken, het was verfijnder, in mijn ogen.
Kwa 24 kan ik me wel vinden in wat je zegt. Maar met die cliffhangers was het wel leuker om het in één keer door te kijken. Wat The Wire betreft, vind ik het net als Bril_idioot wel opvallend dat je dat anders ziet dan wij. Ik vond The Shield juist tussen 'hollywood' en het realistische in staan. In het echt kom je echt niet met de dingen weg die Vic Mackey deed. The Wire vind ik kwa uitdieping van karakters juist erg ver gaan, en kwa sociale constructen èrg goed. Het benaderde de werkelijkheid gewoon. Maar om die reden kan het inderdaad wel saai overkomen voor sommigen.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:16 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Moet ik toegeven dat ik The Wire gewoon en hele partij saaier vond dan The Shield, maar ook sterk vond. Alleen de karakters trokken me minder en bij The Shield had iedereen een uitgediept karakter, was niemand 'goed' of 'slecht'; het waren mensen. Dingen werden niet expliciet uitgesproken, het was verfijnder, in mijn ogen.
24 is ook niet slecht, maar minder realistisch, niet zo rauw. Veel meer hollywood dan The Shield.
The Wire is niet zo overgeproduceerd als de series die je nu noemt (al komt BSG niet zo overgeproduceerd over, daar zit wel het nodige aan geld in). Voor mij is het een van de beste series ooit, misschien wel de beste. Ik ben benieuwd wat iemand als jij die toch meer de hpllywood series noemt, hiervan vind.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:14 schreef TBNA het volgende:
Battlestar Galactica is echt geweldig, Caprica is ook verdomd goed (valt me tegen dat niemand die nog genoemd heeft : / ). Voor de rest Dexter, de Stargate series (heerlijk popcorn entertainment), Prison Break en Heroes (beide minus seizoen 4 die gewoon slecht waren).
The Wire moet ik noet ik nog steeds kijken, zeer goede dingen over gehoord, dus ik ben benieuwd
Mwah, houd normaal wel van drama, mits het goed geacteerd is en de personages geloofwaardig zijn natuurlijk. 'Hollywoodseries' vind ik gewoon lekker om ff onderuitgezakt naar te kijken, maar af en toe stoor ik me aan het gebrek aan diepgang - 24 en Lost, toch wel de bekendste 'Hollywoodseries' , vond ik drie keer niks.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:22 schreef Xaobotnik het volgende:
The Wire is niet zo overgeproduceerd als de series die je nu noemt (al komt BSG niet zo overgeproduceerd over, daar zit wel het nodige aan geld in). Voor mij is het een van de beste series ooit, misschien wel de beste. Ik ben benieuwd wat iemand als jij die toch meer de hpllywood series noemt, hiervan vind.
Het begin was inderdaad te traag, zat zelf ook te twijfelen of ik door moest kijken. Blij dat ik het wel gedaan heb, want de tweede helft was gewoon echt goed - het werkte vooral vanwege de opbouw en de verkenning van de personages in de eerste helft. Maar ik snap waarom mensen het minder vinden, ja.quote:Caprica vond ik redelijk, maar niet meer dan dat. Het deed totaal geen recht aan het niveau dat door BSG werd neergezet. Onwaarschijnlijk verhaal, geen echte sciencefiction, op de setting na dan. Maar die setting was ook van alles mis mee. En het verhaal verliep op een gegeven moment gewoon te traag. Maar ik denk dat ze daar ook wel een fout hebben gemaakt door het te verbinden aan BSG. Op zichzelf had het best kunnen werken. Maar mensen konden gewoon niet leven met de BSG-setting die niet overkwam als BSG.
Tip die ik je trouwens wil geven als je The Wire gaat kijken: geef het minstens een heel seizoen de kans. Ik heb het zelf als een vrij taaie serie ervaren om in te komen. Juist omdat het niet zo Hollywood is. Wat uiteindelijk ook weer de kracht van de serie is.quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:36 schreef TBNA het volgende:
[..]
Mwah, houd normaal wel van drama, mits het goed geacteerd is en de personages geloofwaardig zijn natuurlijk. 'Hollywoodseries' vind ik gewoon lekker om ff onderuitgezakt naar te kijken, maar af en toe stoor ik me aan het gebrek aan diepgang - 24 en Lost, toch wel de bekendste 'Hollywoodseries' , vond ik drie keer niks.
Wat was er in godesnaam 'goed' aan caprica, behalve de eerste aflevering?quote:Op vrijdag 15 april 2011 15:14 schreef TBNA het volgende:
Caprica is ook verdomd goed (valt me tegen dat niemand die nog genoemd heeft : / ).
Personages, verhaal, de setting, weerspiegeling van de huidige samenleving, actie, drama... Ik vond genoeg dingen goed, hoorquote:Op vrijdag 15 april 2011 17:38 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat was er in godesnaam 'goed' aan caprica, behalve de eerste aflevering?
Bijna vergeten. OZquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |