abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60216605
Nee, maar dat vind ik ook een zinnige post .

Maar daarbij herhaal ik eigenlijk wat ik al eerder zei... dat volgens mij invloeden van sociale structuren, manier van omgaan met bejaarden, trends in voeding en geneeskunde etc op de 'samenstelling van de populatie' véél en véél groter zullen zijn dan de 'biologische' van het betreffende gen dat er statistisch voor zorgt dat opa Jansen nog wel door de kinderen verzorgd wordt en opa Pietersen niet omdat ie al overleden is.

In die zin mogen de (evolutie)biologen een stapje terug doen.
  zondag 20 juli 2008 @ 00:16:06 #277
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60217423
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:21 schreef DennisMoore het volgende:
Hij herhaalt enkel met meer woorden wat al gezegd is...
quote:
Maar daarbij herhaal ik eigenlijk wat ik al eerder zei... dat volgens mij invloeden van sociale structuren, manier van omgaan met bejaarden, trends in voeding en geneeskunde etc op de 'samenstelling van de populatie' véél en véél groter zullen zijn dan de 'biologische' van het betreffende gen dat er statistisch voor zorgt dat opa Jansen nog wel door de kinderen verzorgd wordt en opa Pietersen niet omdat ie al overleden is.

Ja dus? Dan heb je nog steeds een selectie druk en dus evolutie. Waarom zouden die biologen een stapje terug moeten doen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_60217501
Omdat dat een 'selectiedruk' is die vrijwel niets meer met biologie van doen heeft .
  zondag 20 juli 2008 @ 00:25:42 #279
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60217553
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:22 schreef DennisMoore het volgende:
Omdat dat een 'selectiedruk' is die vrijwel niets meer met biologie van doen heeft .
Want?
Onikaan ni ov dovah
pi_60217600
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:25 schreef ATuin-hek het volgende:

Want?
quote:

sociale structuren, manier van omgaan met bejaarden, trends in voeding en geneeskunde etc
  zondag 20 juli 2008 @ 00:30:24 #281
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60217620
quote:

Voor evolutie maakt het echt niet uit of de selectiemechanismen "biologisch" of "sociologisch" zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60217647
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Voor evolutie maakt het echt niet uit of de selectiemechanismen "biologisch" of "sociologisch" zijn.
Voor de biologen echter wel .
  zondag 20 juli 2008 @ 00:38:05 #283
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60217754
quote:
Op zondag 20 juli 2008 00:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Waarom? Of een gen verdwijnt vanwege leeuwen of massale zelfmoord maakt voor biologen niet uit hoor.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 20 juli 2008 @ 00:46:18 #284
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_60217883
quote:

[..]

En nu dan de argumentatie? Biologen zijn het er over het algemeen nml niet mee eens.
Onikaan ni ov dovah
  zondag 20 juli 2008 @ 08:17:35 #285
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_60220532
quote:

[..]

De selectiedruk wordt gevormd door de omgeving, en die kan heel kunstmatig zijn, bijvoorbeeld doordat het een boer is die probeert zijn vee te veredelen en heel bewust slechts één stier laat paren met de koeien, of KI gebruikt. Klimaatverandering zorgt voor selectiedruk, sociale structuren zorgen voor selectiedruk, bijvoorbeeld de hiërarchische structuren binnen een groep. Dus ik zie ook niet helemaal waarom hetgeen ik noemde niet zou meetellen

Een andere sociale conventie is bijvoorbeeld het trouwen binnen de groep: dit geldt bijvoorbeeld voor Joden, maar ook voor Mormonen of in behoudende, of traditioneel geïsoleerde, Nederlandse gemeenschappen zoals Urk. Deze gewoonte heeft ook gevolgen op genetisch gebied. Soms treedt daarbij een ‘Founder effect’ op als een groep opgericht wordt door een klein aantal mensen. In het geval van Asjkenazische Joden zijn er meer omstreden theorieën die de omstandigheden waaronder zij leefden koppelen aan een gemiddelde toename van intelligentie binnen die groep. De beroepen die ze van oudsher moesten uitoefenen waren die van bankier of handelsman, en het aanzien in de groep hing samen met de Torahkennis.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')