Hij herhaalt enkel met meer woorden wat al gezegd is...quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:21 schreef DennisMoore het volgende:
Nee, maar dat vind ik ook een zinnige post.
Ja dus? Dan heb je nog steeds een selectie druk en dus evolutie. Waarom zouden die biologen een stapje terug moeten doen?quote:Maar daarbij herhaal ik eigenlijk wat ik al eerder zei... dat volgens mij invloeden van sociale structuren, manier van omgaan met bejaarden, trends in voeding en geneeskunde etc op de 'samenstelling van de populatie' véél en véél groter zullen zijn dan de 'biologische' van het betreffende gen dat er statistisch voor zorgt dat opa Jansen nog wel door de kinderen verzorgd wordt en opa Pietersen niet omdat ie al overleden is.
In die zin mogen de (evolutie)biologen een stapje terug doen.
Want?quote:Op zondag 20 juli 2008 00:22 schreef DennisMoore het volgende:
Omdat dat een 'selectiedruk' is die vrijwel niets meer met biologie van doen heeft.
quote:
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:21 schreef DennisMoore het volgende:
sociale structuren, manier van omgaan met bejaarden, trends in voeding en geneeskunde etc
Voor evolutie maakt het echt niet uit of de selectiemechanismen "biologisch" of "sociologisch" zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 23:21 schreef DennisMoore het volgende:
Nee, maar dat vind ik ook een zinnige post.
Maar daarbij herhaal ik eigenlijk wat ik al eerder zei... dat volgens mij invloeden van sociale structuren, manier van omgaan met bejaarden, trends in voeding en geneeskunde etc op de 'samenstelling van de populatie' véél en véél groter zullen zijn dan de 'biologische' van het betreffende gen dat er statistisch voor zorgt dat opa Jansen nog wel door de kinderen verzorgd wordt en opa Pietersen niet omdat ie al overleden is.
In die zin mogen de (evolutie)biologen een stapje terug doen.
Voor de biologen echter welquote:Op zondag 20 juli 2008 00:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Voor evolutie maakt het echt niet uit of de selectiemechanismen "biologisch" of "sociologisch" zijn.
Waarom? Of een gen verdwijnt vanwege leeuwen of massale zelfmoord maakt voor biologen niet uit hoor.quote:
En nu dan de argumentatie? Biologen zijn het er over het algemeen nml niet mee eens.quote:
De selectiedruk wordt gevormd door de omgeving, en die kan heel kunstmatig zijn, bijvoorbeeld doordat het een boer is die probeert zijn vee te veredelen en heel bewust slechts één stier laat paren met de koeien, of KI gebruikt. Klimaatverandering zorgt voor selectiedruk, sociale structuren zorgen voor selectiedruk, bijvoorbeeld de hiërarchische structuren binnen een groep. Dus ik zie ook niet helemaal waarom hetgeen ik noemde niet zou meetellenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |