abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 juli 2008 @ 15:03:27 #51
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_60420201
Hm, ik zal mezelf eens zo'n stick aanschaffen waar nanana het over had. Klinkt iig wrijfproof. Ik krijg het namelijk voor elkaar om leukoplast gewoon van mn handjes af te roeien, dat rolt gewoon op :S

en voor de ringvaart snap ik best dat je handschoentjes gebruikt weo, maar voor een training van 15 km ga ik natuurlijk echt niet met handschoentjes lopen. dan heb ik helemaal geen reputatie meer op aegir

morgenavond ga ik weer in een boot plaatsnemen, dus ik zal jullie daarna alles vertellen over mijn poezelige blarenhandjes (en voetjes btw, want de laatste keer waren mijn hakken ook het zaadje. Ik + van die flexheels die normaal op ergometers zitten = auw, zelfs met schoenen en sokken aan....)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_60424519
pluizel, die stick kan je dus ook gebruiken voor je hielen. ook voor andere activiteiten waar je als vrouw soms in mooie maar niet comfortabele schoenen moet verschijnen is het een uitkomst!

als je idd elke dag traint snap ik dat je blaren doorprikt....als dat niet het geval is, is het beter om blaren heel te houden, dat is ook beter voor het genezingsproces en minder kans op ontstekingen. het zijn uiteindelijk toch wondjes.

en over trainen met dit weer. waarom niet? (ok, ik doe dan geen hele uitputtende trainingen, maar toch wel beetje proberen door te roeien + daarbij genieten van het zonnetje !). zaterdag met thewarrior geskifft en morgenavond weer zomerroeien. donderdagavond ga ik ook roeien....verder weet ik het nog niet precies.....
pi_60426325
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:24 schreef nanana het volgende:
en over trainen met dit weer. waarom niet? (ok, ik doe dan geen hele uitputtende trainingen, maar toch wel beetje proberen door te roeien + daarbij genieten van het zonnetje !).
En toch ben ik blij dat ik zo nu en dan onder een brug even de schaduw mee kan pikken.
Morgen ga ik ook weer; eigenlijk elke dag wel gezien het buiten kouder is dan op mijn kamer .
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_60427343
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 19:45 schreef Sjobber het volgende:

[..]
...gezien het buiten kouder is dan op mijn kamer .
dit klinkt heel bekend!!!! moest van het weekend werken en dan zit ik om 7.10/7.15 op de fiets (als het een dagdienst betreft) en ik wilde gewoon graag buiten blijven, maar nee, 5 minuutjes later bij het ziekenhuis me daar weer omkleden, maar in het zkh was het ook al warmer dan buiten .

(verder ben ik blij hoor, dat het eindelijk goed weer is en het zonnetje schijnt. bovendien werken mijn 2 ventilators naar behoren, dus kan ik nog redelijk slapen!)

overigens ga ik deze week iig 3x roeien, morgenavond zomerroeien, donderdagavond en vrijdagavond na werk
pi_60430157
Blaren

Dat is echt zo van even hebben en dan nooit meer. Wat ook helpt trouwens tegen het voorkomen van blaren is een hele tijd in de zelfde boot roeien met de zelfde riemen.
Ik heb namelijk ongeveer hele seizoen in zelfde boot geroeid. Begin van seizoen even blaren gehad en rest helemaal geen last meer van gehad dat is echt Ideaal

Wat ik doe met blaren als ik ze heb. Doorbijten Doet even pijn maar daarna is het prima

Volgend jaar bij PE roeien - en helemaal afhankelijk hoe de EJZ selectie zich voor doet bepalen of ik wel of niet EJZ ga roeien.
Lijkt me wel heel erg leuk, maar ik weet niet of het te laag voor me gegrepen is en het veel leuker zou zijn om in een MGZ te gaan roeien ofzo
  donderdag 31 juli 2008 @ 10:33:41 #56
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_60461774
Ik vergeet ook áltijd iets mee te nemen naar de roeitraining als ik thuisthuis ben... en dit keer was dat mijn nieuwe blarenstick. heb hem dus niet kunnen proberen.
Was wel een hele lekkere training zo bij de zonsondergang, temperatuur was echt perfect!
Die twee nieuwe blaren (onder m'n oude blaren) neem ik dan maar voor lief. Zondag poging 2 voor de blarenstick, hihi.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_60472802
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 18:24 schreef nanana het volgende:
en over trainen met dit weer. waarom niet? (ok, ik doe dan geen hele uitputtende trainingen, maar toch wel beetje proberen door te roeien + daarbij genieten van het zonnetje !). zaterdag met thewarrior geskifft en morgenavond weer zomerroeien. donderdagavond ga ik ook roeien....verder weet ik het nog niet precies.....
Ik probeer elke dag na mijn werk hard te lopen, maar dat is meestal rond 5 uur en dan is het soms dus echt nog veel te warm, zelfs als je alleen maar in de schaduw loopt. of ik moet het bij een km of 4 houden, maar dat is te kort voor een fatsoenlijke training. Roeien gaat helaas niet aangezien ik in Roosendaal niet lid ben van de plaatselijke burger RV, en bovendien nog steeds moet leren scullen
pi_60550053
Bestaan er legale eenvoudige middelen om pleziervaart tot zinken te brengen vanuit een skiff? Ik houd mij aanbevolen voor oplossingen.
pi_60550979
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 14:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
Bestaan er legale eenvoudige middelen om pleziervaart tot zinken te brengen vanuit een skiff? Ik houd mij aanbevolen voor oplossingen.
bah idd,
In Utrecht is het helemaal irritant op het Merwedekanaal. Vooral in deze weken is er veel verkeer op het water. En gelukkig hebben we al zoveel ruimte
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:12:12 #60
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_60580999
nanana, die stick is geniaal! Alleen de blaar die er al zat werd ietsje groter, maar hij ging niet stuk en de blaren die ik wel kreeg (terwijl het regenden en we een taaie training draaiden) waren amper blaar te noemen, formaat speldeknop. Ik ben voor! (Y)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_60582326
Wist je dat je zelfs van wielrennen blaren krijgt? Ook zo'n mooie lichte pikkensport trouwens, maar wel alleen "berg-"op
pi_60588587
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:12 schreef Pluizel het volgende:
nanana, die stick is geniaal! Alleen de blaar die er al zat werd ietsje groter, maar hij ging niet stuk en de blaren die ik wel kreeg (terwijl het regenden en we een taaie training draaiden) waren amper blaar te noemen, formaat speldeknop. Ik ben voor! (Y)
mooi zo!!! toch weer iemand er mee kunnen helpen !!
pi_60675655
Volgens mij moeten we deze spelen Mathew Lidaywa in de gaten gaan houden in zijn skiff. De beste man gaat namelijk geschiedenis schrijven!

Kan ook niet wachten tot koning Waddell in actie komt!
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 10 augustus 2008 @ 17:18:18 #64
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_60709958
Dit topic was ik kwijt! maar gelukkig gevonden!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_60734404
Jammer van Sjoerd Hamburger. Ben benieuwd of hij met een rusiger start wel zou zijn doorgedrongen tot de halve finale. Awel, alleen hij weet het waarwschijnlijk.
Goud zat er (zo van buitenaf gezien) sowieso niet in.
pi_60807294
Geen enkele reactie over ons vlaggenschip op de os, of zit dat in een ander topic oid?
pi_60808804
Dat zit in het holland4 topic in het OS forum. Wel enorm jammer, Emke zei in de dagsamenvatting nog: "Het roeien ging zo goed dat je _bijna_ gaat denken dat er iets aan de boot is blijven hangen, want de snelheid was er niet" Waar hij nog snel aan toevoegde dat dat toch geen reëele optie is, dus het ging gewoon kut...
pi_60822927
tussen al het geweld van de Olympische Spelen door. Ik verkoop mijn vouwfietsje, is er hier iemand die interesse heeft? Hij heeft het al een een seizoen goed gedaan langs de bosbaan! Nooit meer ov-fietsen zoeken nooit meer treinkaartjes kopen! en dat voor 130 eurootjes!

goede vouwfiets te koop!
pi_60837536
Hier nog een roeister!
Ik roei sinds mijn 9de (dus nu bijna 7 jaar) bij de Roosendaalse Roeivereniging. Ik heb al 6 jaren een roeimaatje, waarmee ik ook al veel wedstrijden heb gevaren. O.a. de NaRF (Nationale Regiofinale) toen ik 11 was in de skiff (2e plaats) en de dubbeltwee (1ste plaats). Vorig jaar en het jaar ervoor eerste bij de Dames op de Suikerrace, misschien klinkt die race ook bekend voor sommige van jullie (?). We zitten nu net onder het nationaal niveau, maar waarschijnlijk zullen we niet meer hoog gaan eindigen op nationale wedstrijden. We hebben volgend jaar beide weinig tijd, en de motivatie is er maar met vlagen. Als je dan ziet hoe onze wedstrijdploeg er tegenaan gaat: 6 x per week eerst ergometeren en dan een zware training. En nog een voorbeeld: 2 uur voor je diploma-uitreiking in je skiff stappen, en dan 5 minuten voor tijd arriveren. Dat gaat me dan allemaal iets te ver, ik hou 't wel lekker bij 3 - 4 x per week.

Wie houdt er trouwens van ergometeren? Dat vraag ik me serieus af.
pi_60840186
Ergometeren kan leuker gemaakt worden als er een pc voor geplaatst zou worden zodat je films kon bekijken tijdens de workout. Scheelt mij een hoop tijd Jammer genoeg heb ik zelf ook geen geschikte laptop daarvoor.
En behalve de pijn in me reet heb ik er verder niets op tegen. Maar ik ergometer dan ook niet 6x in de week...
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_60854950
Welkom Sanne!
Grappig dat je al zo lang roeit, waarschijnlijk doe je het dan al een stuk langer dan bijna iedereen in dit topic
pi_60860092
Welkom Sanne.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:06 schreef .Sanne het volgende:
Wie houdt er trouwens van ergometeren? Dat vraag ik me serieus af.
Ik! Morgen ga ik er zelfs 1 kopen.

Suikerrace is een bekende. De laak heeft er altijd een afvaardiging naartoe. Zelf nog nooit gedaan overigens.
pi_60860170
Op www.marktplaats.nl, zoeken op concept 2 vind je een 'leegverkoop' waar ook c2 ergometers tussen staan. Is in Breukelen. Gaat om showroommodellen of weinig gebruikte modellen (allicht van evenementen afkomstig?).
Heb gebeld met het nummer en het gaat om model c-ergometers in doos, met garantie voor 699. Vergeleken met overige aanbiedingen is dat best een redelijke deal.

Zijn er dingen waarop te letten? Was er niet zo'n functie waarbij het totaal aantal km kan worden opgeroepen via een combi van toetsen?
pi_60864971
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 23:37 schreef Sjobber het volgende:
Ergometeren kan leuker gemaakt worden als er een pc voor geplaatst zou worden zodat je films kon bekijken tijdens de workout. Scheelt mij een hoop tijd Jammer genoeg heb ik zelf ook geen geschikte laptop daarvoor.
En behalve de pijn in me reet heb ik er verder niets op tegen. Maar ik ergometer dan ook niet 6x in de week...
Dat met een laptop werkt helaas niet zo goed. We hebben het met Licht 07 regelmatig geprobeerd, maar je krijgt óf de film nauwelijks mee, óf je roeien gaat eronder lijden. Uiteindelijk zijn we overgestapt op leuke cd's (en minder ergometeren, godzijdank)
pi_60899835
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:12 schreef Pluizel het volgende:
nanana, die stick is geniaal! Alleen de blaar die er al zat werd ietsje groter, maar hij ging niet stuk en de blaren die ik wel kreeg (terwijl het regenden en we een taaie training draaiden) waren amper blaar te noemen, formaat speldeknop. Ik ben voor! (Y)
Nou, ik ben om. Ik heb nog geen idee hoe ik aegir ga combineren met studie, werk, en unitas, maar ik ben ondertussen lid geworden. 2 sept ploegjesbekendmaking
pi_60902205
GOUD en ZILVER
pi_60904018
Huldiging van marit en kirsten was net in het HHH. Wel mooi om te zien dat ze daar ook nereus dassen toegeworpen kregen en omdeden
En ik geloof dat er nog voor ze werd gezongen ook
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:37:50 #78
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_60908356
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 14:38 schreef SuperSchurk het volgende:

[..]

Nou, ik ben om. Ik heb nog geen idee hoe ik aegir ga combineren met studie, werk, en unitas, maar ik ben ondertussen lid geworden. 2 sept ploegjesbekendmaking
Leuk Superschurk!
Ik kan aegir combineren met studie en 3 (!!!) baantjes, dus kan best

Heb ik jou toevallig in de boot gehad tijdens de openroeimiddagen op woensdag of donderdag? (ik was dat kwetterende blonde ding )
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_60912576
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:37 schreef Pluizel het volgende:

[..]

Leuk Superschurk!
Ik kan aegir combineren met studie en 3 (!!!) baantjes, dus kan best

Heb ik jou toevallig in de boot gehad tijdens de openroeimiddagen op woensdag of donderdag? (ik was dat kwetterende blonde ding )
Ik was woensdag toen het de hele dag regende. Net toen de zon ging schijnen zijn we gaan roeien. Volgens mij had ik anne en marjolijn (niet meer helemaal zeker van) Maar ze zei dat ik iig een natuurtalent was
pi_60912622
Ik ga een HIC bootje coachen met een paar gasten

Waarschijnlijk mag ik alleen water dragen
pi_60913557
Deze week OWee in delft
Feesten Feesten en uuuuh Feesten

Ga wss nog even biij PE langs om me daar in te schrijven en dan mag van mij eerlijk gezegt het roeiseizoen wel beginnen!
pi_60919724
Ben tijdens de UIT lid geworden bij Orca. Ben benieuwd hoe het me zal bevallen. Heb er in ieder geval zin in!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:48:32 #83
224893 Maaten
Komende wereldleider
pi_60957323
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 14:13 schreef Pluizel het volgende:
[...]
Hé waarom staa ik er niet tussen
Pontos - Lelystad
Als God bestaat,
Is God een enorme sadist!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:52:16 #84
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_60963386
Zo! Ik ga ook een bootje coachen van de herfst met ejz van afgelopen jaar. Dat kan alleen maar heel erg grappig worden
verder morgen maar weer het water op sinds weken. Zal wel een zware bevalling worden
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:54:50 #85
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_60967256
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:48 schreef Maaten het volgende:

[..]

Hé waarom staa ik er niet tussen
Pontos - Lelystad
Ik heb toen ik de op maakte het hele oude topic doorgelopen, maar omdat je maar 1 keer gepost had, dacht ik dat je het topic niet interessant genoeg vond om in de OP genoemd te worden Excusez-moi

volgende keer kom je er vast in (maar dan mag is waarschijnlijk iemand anders aan de beurt)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_60968453
Yeah, mijn dames voortraining loopt al lekker vol. Bijna de gehele blikkende talentenacht heeft zich inmiddels ingeschreven en nu nog wat sjaarsjes erbij lullen!
pi_60971023
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:36 schreef De_Brok het volgende:
Yeah, mijn dames voortraining loopt al lekker vol. Bijna de gehele blikkende talentenacht heeft zich inmiddels ingeschreven en nu nog wat sjaarsjes erbij lullen!
Zoals je weet, als je over hebt kan je ze gewoon bij ons dumpen
pi_60984400
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 02:30 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Zoals je weet, als je over hebt kan je ze gewoon bij ons dumpen
We gaan natuurlijk voor 2 achten
pi_60985844
Misschien ga ik clubachten komend jaar. Ik hoop dat het niet te veel gaat tegenvallen qua trainingsmentaliteit binnen de ploeg.
pi_60986362
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:01 schreef ocf81 het volgende:
Misschien ga ik clubachten komend jaar. Ik hoop dat het niet te veel gaat tegenvallen qua trainingsmentaliteit binnen de ploeg.
Is toch 4/5x per week trainen?

Over een week ga ik een bootje coachen
pi_60988890
Dat is dus even afwachten. in sommige jaren wordt er vooral bier gedronken door de clubachten van Euros.
Het plan is vooralsnog om een fanatieke acht te maken met redelijk wat ex wedstrijdroeiers. Vooralsnog heb ik nog geen namen gehoord en moet ik nog zien wie er mee doet.
pi_60988957
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:16 schreef ocf81 het volgende:
Dat is dus even afwachten. in sommige jaren wordt er vooral bier gedronken door de clubachten van Euros.
Het plan is vooralsnog om een fanatieke acht te maken met redelijk wat ex wedstrijdroeiers. Vooralsnog heb ik nog geen namen gehoord en moet ik nog zien wie er mee doet.
Dat is bij ons ook, je mag alleen 3 dagen voor de wedstrijd niet drinken. Verder vind ik 4/5x trainen best fanatiek
pi_60993315
Ik ga komend jaar de Varsity winnen
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_60993625
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:46 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik ga komend jaar de Varsity winnen
Hoezo? Kom je bij Skoll roeien?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:19:05 #95
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_61009853
als coach WEO?
pi_61010689
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:46 schreef WanEnOonlie het volgende:
Ik ga komend jaar de Varsity winnen
Een nog grotere verrassing: Phocas gaat de Varsity starten!
pi_61022083
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:44 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Een nog grotere verrassing: Phocas gaat de Varsity starten!
Het zou ook verbazingwekkend zijn, maar een minder groot godswonder dan als Njord de varsity wint
pi_61026623
Nee als roeier.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:50:08 #99
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_61034787
dus je gaat weer roeien? maar is er geen selectie meer voor de oude vier?
pi_61036561
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:50 schreef Pikhoofd het volgende:
dus je gaat weer roeien? maar is er geen selectie meer voor de oude vier?
Zou toch een pittige selectie kunnen worden als alle Njordtoppers meedoen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')