quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 11:10 schreef Huubdgk het volgende:[..]
en zo had je er nog wel meer,
he neem mij niet serieus....
jammer he dat ik niet bezweken ben aan groupies drank e.d. Vind het jammer dat je er niet op bent teruggekomen, dat zou je sieren zeg maar. Kritiek uiten prima, onderbouwen prima, maar als je het fout hebt....
typisch geval van jammer joh!
Zoals ik gisteren al aangaf, voor mij lijkt DGK al maanden geleden en het wordt allemaal wat grijzig.
Er waren er twee waar ik tijdens het streamen een pokkehekel aan had in die Kooi. Jij stond met stip op 1 en Eric op 2. Dat is ondertussen een beetje veranderd, Eric, die wannabee miljonair, staat nu met stip op 1, waar ik jou moet plaatsen weet ik op dit moment nog niet helemaal.
Juist die twee die ik niet mocht, die verschijnen hier. Als dat is vanwege het aandachtshoer zijn (Eric?), dan is dat minder. Is het vanwege het feit dat jullie het gewoon leuk vinden om met kijkers van gedachten te wisselen, dan is dat top.
De wijze waarop jij je hebt zitten profileren in die Kooi vond ik regelmatig onuitstaanbaar, walgelijk en manipulerend tot en met. Bijna iedere dag sprak je jezelf meerdere keren tegen, ondanks dat je er regelmatig prat op ging dat je eerlijk was. Door je capaciteit tot het produceren van spraakwatervalletjes viel het de meesten niet op, konden je medespelers het niet hanteren. Nicolaas overigens wel, die prikte er redelijk snel doorheen en zette je op die ene avond bij dat keukeneiland drie keer schaakmat. Vond ik fantastisch om te zien
Ik keek naar je met meerdere brillen op. Speltechnisch speelde je het goed (tot ongeveer oktober 2007, daarna bracht je niet zoveel meer en trok voornamelijk Jaap de kar waarbij jij inhaakte en/of hem nodig had), de mens Huub die je liet zien kon ik niet echt waarderen.
Vandaar ook mijn eerste vraag, toen je hier op het forum kwam: "Was je de echte Huub in DGK of was het de spelende Huub daar?". Je antwoord "De echte Huub" was voor mij een bevestiging van dat wat ik al die tijd dacht. Huub is een persoon die wil scoren over de rug van derden, het verschil zoekt in een discussie en vervolgens iemand wil afmaken met z'n verbale "kwaliteiten". Daarbij een leugentje, draaien, drammen en fysiek contact niet schuwend als hij z'n zin niet snel genoeg krijgt.
Er zit, vind ik, iets verknipts in je gedrag. Je bent voor mij het type dat vanwege slimheid, kennis en verbaal vermogen in staat is om snel iets op te bouwen, waarbij je jezelf op een voetstuk zet. Maar zodra je die positie hebt bereikt breek je die vanwege verveling en de drang om blijvend te willen scoren, anderen dat niet te gunnen, met dezelfde snelheid weer af. Dat verklaard voor mij het succes van jou met Clair. Zij gunt je die nummer één positie en laat je daar, is tevreden met een bijrol en acteren in de schaduw van jou.
Als jij mij nu komt vertellen dat ik het helemaal fout heb met dat groupie verhaal, drank etc, dan verwijs ik je wat drank betreft even naar je fax/schrijven wat je hebt mogen ontvangen op Rodos van het hotelmanagement en je vol trots op je website hebt gezet. Ik denk nog steeds dat je slecht met drank kunt omgaan en je je maat niet kent. Dat groupie verhaal; het lijkt goed te gaan tussen jou en Claire. Dat kan drie redenen hebben, 1) je hebt minder groupies dan je dacht, 2) je bent zo lelijk dat groupies afhaken

of 3) je hebt echt karakter en wil trouw zijn. Ik ga er maar vanuit dat het 3 is en dat ik daar fout zat. Ik geef je voorlopig het voordeel van de twijfel (maar je bent er nog niet zo lang uit, eerst maar eens kijken over een jaar waar je staat)
Wat ik enorm in je kan waarderen is het feit dat je je verlies zo goed hebt genomen en er het beste van lijkt te maken, tezamen met het feit dat je hier komt en de kritiek niet schuwt. Niet gelijk in een spagaat positie zit bij die kritiek en niet, zoals je maatje Eric, net zoals hij in DGK liet zien, gelijk van zich af begint te hakken (nog even en hij laat ook hier de juten op komen draven).
Maar joh, DGK is afgelopen, je bent voor mij nu min of meer één van de zestien miljoen Nederlanders met slechte en goede kanten. Ik zie je niet meer, DGK is voor mij ver weg, 't zal mij met gemak ook wel worst zijn. Je moet, net zoals ik en iedereen, gewoon je ding doen, 'n beetje leren van je fouten, vallen, opstaan en weer doorgaan.
Ik wens je in ieder geval veel succes en zal je (en Eric) misschien af en toe een beetje plagen als ik vind dat je te hoog in de boom klimt en je jezelf teveel status aanmeet.....