quote:Dure misstap Celtic in titelrace
GLASGOW - Glasgow Rangers heeft weer de beste papieren in de strijd om de Schotse voetbaltitel. De Rangers wonnen zaterdag zelf met 2-1 van Aberdeen en zagen een dag later concurrent Celtic bij Hibernian niet verder komen dan 0-0. Glasgow Rangers voert met nog één wedstrijd op het programma de ranglijst aan met twee punten voorsprong op Celtic.
Bij Celtic, de laatste drie seizoenen kampioen, begon Glenn Loovens in de basis. Jan Vennegoor of Hesselink zat op de bank. De lange spits viel na 62 minuten in.
Hij verving Georgios Samaras. Celtic had het betere van het spel, maar slaagde er niet in het overwicht in veel kansen en doelpunten om te zetten. Een kwartier voor het einde was Vennegoor of Hesselink met een kopbal nog in de buurt van de 1-0. De bal ging net over.
Celtic krijgt volgende week in de slotronde Hearts op bezoek en moet hopen dat Glasgow Rangers in de fout gaat bij nummer vier Dundee United.
Wat maakt het uit? Het ene seizoen moet je bezuinigen, het andere seizoen moet je inleveren.quote:
Jammer inderdaad. Ik ben eind augustus waarschijnlijk op vakantie in de Schotse hooglanden en had gehoopt daar een Premier League wedstrijd van Inverness te kunnen bezoeken.quote:
Kan toch nog spannend worden aangezien Dundee Utd nog een punt nodig heeft voor Europees Voetbal.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:17 schreef Dos37 het volgende:
vandaag de ontknoping op sport1
Ach ja, ik blijf wel fan van die luiquote:Op zondag 24 mei 2009 13:21 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Jammer inderdaad. Ik ben eind augustus waarschijnlijk op vakantie in de Schotse hooglanden en had gehoopt daar een Premier League wedstrijd van Inverness te kunnen bezoeken.
Celtic heeft het voordeel dat hun tegenstander nergens meer om speelt.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik las op de BBC site dat 4 seizoenen geleden het precies andersom was, en Celtic toen verloor en Rangers won.
quote:
rangers heeft Champions leaguequote:Op zondag 24 mei 2009 15:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Waarom heeft Falkirk vEL en Hibernian niet? Hibernian staat toch hoger?
Was al weer een tijdje inderdaad. Felicitaties aan het protestantse kamp dan maar.quote:Op zondag 24 mei 2009 16:03 schreef mcyodogg het volgende:
werd wel weer eens tijd dat de Rangers hem pakten.
Aberdeen met Sir Alex was de laatste keer dat zegt genoegquote:Op zondag 24 mei 2009 18:17 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hoe vaak is het in de laatste jaren voorgekomen dat een ander team dan Celtic en Rangers wonnen?
Keer op keer sinds 84/85...quote:
Eigenlijk dezelfde situatie als in Nederland tot dit jaar dus, maar dan met twee clubs i.p.v. drie en Aberdeen voor AZ.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:20 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Aberdeen met Sir Alex was de laatste keer dat zegt genoeg
Zo slecht vond ik het hem toch niet doen.quote:Op maandag 25 mei 2009 17:36 schreef Prosac het volgende:
Strachan ontslag genomen/gekregen bij Celtic.
quote:
Hooligans Rangers vermoorden fan Celtic
In het Noord-Ierse stadje Coleraine hebben aanhangers van de protestantse voetbalclub Glasgow Rangers een fan van het katholieke Celtic Glasgow doodgeslagen. Het drama vond zondagavond plaats net nadat de Rangers tegen Celtic de Schotse titel hadden binnengerijfd. Een troepje raddraaiers trok na de triomf van hun club een spoor van vernieling doorheen de Noord-Ierse straten. Ze trokken naar het katholieke deel van Coleraine en vielen de 49-jarige Kevin McDaid en zijn vrouw aan. Hij overleefde de aanval niet.
De hooligans maakten zich snel uit de voeten, maar de politie kon al enkele verdachten aanhouden. Katholieke politici hebben de burgers nu opgeroepen om geen wraakacties te ondernemen tegen protestanten. Burgers hebben intussen sjaals en groen-witte truitjes in de kleuren van Celtic neergelegd op de plek waar McDaid werd vermoord. De onfortuinlijke man laat vier kinderen na.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |