abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2008 @ 08:05:51 #76
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_60113717
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga de Plato formule eens onderbouwen voor de volgende competites

Nederland
Frankrijk
Duitsland
Engeland
Spanje
Italie
Portugal
Roemenie
Croatie

Turkije
Oekraine
Rusland
Belgie
Schotland

Met name de dikgedrukte competities zijn bij lange na niet sterker dan de Nederlandse. Ik heb mijn twijfels over Portugal en Turkije (zeker in de breedte). Blijven dus landen over waar er vele malen meer in het voetbal wordt geïnvesteerd. Vooral in Rusland en de Oekraïne door olieroebels overigens. Verder moet ik nog zien of de competitie daar over het geheel genomen sterker is, of dat er eigenlijk een paar topclubs zijn die het Europees goed doen. De subtop in Nederland wordt de laatste jaren sterker en er wordt meer geïnvesteerd in bijvoorbeeld stadions. Ik zie het allemaal niet zo somber in. Het is alleen te hopen dat de Europese prestaties van, met name, Ajax en Feyenoord wat beter worden (structureel). En Twente lijkt zich ook goed te handhaven in het transfergeweld op dit moment, misschien dat zij eens wel de CL kunnen halen, in plaats van te blijven steken in de voorrondes. Verder is men bij AZ, Heerenveen en Groningen zeer professioneel bezig om een goede club op te zetten, dat heb ik in jaren niet gezien in Nederland.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 08:07:29 #77
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60113729
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 07:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zolang de andere inkomsten hoog zijn wel
Je bedoelt de TV-gelden voor een landje van amper 10 mln. inwoners waar in de rest van de wereld geen belangstelling voor is?
  dinsdag 15 juli 2008 @ 08:08:34 #78
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60113737
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 08:05 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Met name de dikgedrukte competities zijn bij lange na niet sterker dan de Nederlandse. Ik heb mijn twijfels over Portugal en Turkije (zeker in de breedte). Blijven dus landen over waar er vele malen meer in het voetbal wordt geïnvesteerd. Vooral in Rusland en de Oekraïne door olieroebels overigens. Verder moet ik nog zien of de competitie daar over het geheel genomen sterker is, of dat er eigenlijk een paar topclubs zijn die het Europees goed doen. De subtop in Nederland wordt de laatste jaren sterker en er wordt meer geïnvesteerd in bijvoorbeeld stadions. Ik zie het allemaal niet zo somber in. Het is alleen te hopen dat de Europese prestaties van, met name, Ajax en Feyenoord wat beter worden (structureel). En Twente lijkt zich ook goed te handhaven in het transfergeweld op dit moment, misschien dat zij eens wel de CL kunnen halen, in plaats van te blijven steken in de voorrondes. Verder is men bij AZ, Heerenveen en Groningen zeer professioneel bezig om een goede club op te zetten, dat heb ik in jaren niet gezien in Nederland.
Zeer mee eens.

Voeg ADO ook toe aan jouw lijstje. Ik heb een sterk gevoel dat daar leuke dingen aan het gebeuren zijn.
pi_60113781
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 08:05 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Voor het Nederlandse voetbal is in elk geval te hopen dat Twente niet de CL haalt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60113789
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 08:07 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Je bedoelt de TV-gelden voor een landje van amper 10 mln. inwoners waar in de rest van de wereld geen belangstelling voor is?
Nee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 15 juli 2008 @ 08:53:38 #81
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_60114101
quote:
FC Twente nu ook in bitterballen

Profclub serveert zelf buffetten en broodjes uit in groter horecadeel.

FC Twente stapt in bitterballen, buffetten, bier en belegde broodjes. De Enschedese profclub nam gisteren de aandelen over van de Twentse Catering Groep, van de horecabonzen Guus Brandriet en Ben Lutke Veldhuis.

Twente verzorgt de catering in het uitgebreide stadion (van 13.250 naar 24.353 stoelen) zelf. "We zien hierin een mogelijkheid om de club ook op dit gebied een stap verder te brengen. Niet alleen door tijdens wedstrijden voor het horecadeel te zorgen, maar ook op dagen dat er niet wordt gespeeld", zegt Peter Spit, manager operationele zaken.

Het horecadeel bij de nieuwe ingang, zoals voor de Twentse Ondernemers Sociëteit (TOS), de Gouden Talenten Business Club en de skyboxen, wordt grofweg drie keer zo groot als nu. De ruimten liggen aan de andere kant dan in het eerdere Arke Stadion, met parkeergelegenheid voor de deur.

"Het horecagedeelte komt over de volledige lengte", zegt Spit. Zo wordt een restaurant met 350 plaatsen ingericht. De bedoeling is ook congressen in de Grolsch Veste te houden, dat het grootste congrescentrum van het oosten in huis heeft. Onderin het station komt een brasserie, die meerdere dagen per week open is. Ook achter de nieuwe zitplaatsen in de extra ring verrijzen horecapunten. "Dat alles moet toegevoegde waarde opleveren ten goede van het voetbalbedrijf."

Spit gelooft in succes. "We deden genoeg marktonderzoek in binnen- en buitenland. In de aanloop zal het misschien wat haperen, maar we vinden dat we dit in eigen huis kunnen."

bron: TC Tubantia
dit lijkt me een goede zaak voor twente
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:04:18 #82
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60114214
Goede zaak. Creatieve manier om geld te verwerven! Dat is onze VOC-mentaliteit.
pi_60114260
Twente was zo ongeveer de enige die niet profiteerde van de omzet van de catering. Die horecabazen hebben zich jarenlang helemaal doodgelachen all the way to the bank. Verstandig om het nu zelf te gaan doen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:30:41 #84
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_60114526
quote:
Op maandag 14 juli 2008 22:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga de Plato formule eens onderbouwen voor de volgende competites

Nederland
Frankrijk
Duitsland
Engeland
Spanje
Italie
Portugal
Roemenie
Croatie
Turkije
Oekraine
Rusland
Belgie
Scotland
Portugal
OK DAM, zo komen we misschien ergens. Als we naar de breedte van de competitie kijken zijn de grote vijf sterker dan de Nederlandse, voor de anderen geldt dat niet. De Russen zijn weliswaar in opmars, maar daar moet nog heel veel gebeuren. Hetzelfde geldt voor de Oekraïne. Dinamo Kiev en Shakhtar Donetsk beschikken over veel geld en Shakhtar is een prachtig nieuw stadion aan het bouwen. De andere clubs blijven echter ver achter, wat ondermeer blijkt uit de grote problemen met de organisatie van het EK2012.

Portugal is een competitie die van oudsher tot op zekere hoogte vergelijkbaar is met Nederland: net onder de top 5. In de breedte is deze competitie tegenwoordig echter minder dan de Nederlandse. Kijk bijvoorbeeld naar de toeschouwersaantallen. Slechts vijf clubs trekken meer dan 7.000 toeschouwers, Excelsior zou hier qua toeschouwersaantal in de middenmoot staan.

In Schotland en Turkije heb je enkele topclubs, maar ook hier is er een enorm gat met de andere clubs.

Over België, Roemenië en Kroatië hoeven we het denk ik niet te hebben.

Hoe het qua financiën zit is moeilijk te zeggen omdat de begroting van clubs moeilijk terug te vinden is, zeker in het Oostblok, maar ik durf wel te stellen dat de begroting van clubs als Twente en Heerenveen hoger is dan die van subtoppers in Portugal, Schotland en Griekenland en in België blijven zelfs Club Brugge en Standard Luik achter bij de Nederlandse subtoppers.

Conclusie: op dit moment kan de Eredivisie als 'best of the rest' beschouwd worden.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:45:53 #85
58434 DivineJester
Okay, bye bye
pi_60114732
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 08:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Voor het Nederlandse voetbal is in elk geval te hopen dat Twente niet de CL haalt

Wat een flauwekul...
Het is nog niet te zeggen hoe de club zal gaan spelen onder McClaren, maar als ze zo goed spelen als vorig jaar, dan hebben ze evenveel kans als een Ajax of PSV om de eerste ronde door te komen, vooral omdat men Twente meer zal onderschatten dan die clubs.
Maar, er is nu nog weinig over te zeggen...

[edit] En ze hebben nu de bitterballen in eigen hand!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:46:07 #86
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60114735
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:04 schreef pfaf het volgende:
Goede zaak. Creatieve manier om geld te verwerven! Dat is onze VOC-mentaliteit.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 09:53:27 #87
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60114874
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:30 schreef Plato1980 het volgende:

Conclusie: op dit moment kan de Eredivisie als 'best of the rest' beschouwd worden.
De Eredivisie is (nog steeds) de 6e voetbaleconomie van de wereld, achter Engeland, Spanje, Italie, Duitsland en Frankrijk. Zij laat dus daarbij 47 Europese voetballanden achter zich.

http://www.nrc.nl/sport/e(...)ndesliga_wint_het_EK
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:07:35 #88
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60115099
Omdat afstuderen ook maar een saaie aangelegenheid is heb ik een UEFA-coefficienten-sub-top-lijst gemaakt. Van alle landen -buiten de grote 5- heb ik de positie van de 5 hoogst geklasseerde clubs op de UEFA-lijst genomen, en uiteindelijk daar een gemiddelde van genomen. Hieruit blijkt dat Nederland met afstand de breedste is van de landen die getoetst zijn. Roemenie - die in de landenlijst boven ons staan - hebben zelfs geen 5 teams afgevaardigd de afgelopen 5 jaar. Door incidentele succesjes van Steaua en Rapid mogen ze nu extra teams afvaardigen, maar het is duidelijk dat de subtop van Roemenie dit niet op kan vangen. Zeker aangezien clubs als Politehnica Timisoara en Unirea Urziceni dit jaar ook Europa in moeten. Benieuwd of zij wat kunnen?? Het andere land wat boven ons staat is Rusland, ook hier is het maar de vraag of naast de kapitaalkrachtige clubs de rest ook mee kan. De competitie in Rusland is erg open, met momenteel Rubin Kazan en Amkar Perm aan kop, dus wellicht dat wij Rusland echt moeten laten gaan. De andere landen mogen nog niet eens in onze schaduw staan en zijn volledig afhankelijk van het presteren van hun topclubs ( panathinaikos, olympiakos; Benfica, Porto en Sporting ) dat je gerust kan concluderen dat de subtop van Nederland ook subtop van Europa is, in tegenstelling tot de subtop van Schotland, Roemenie,
Griekenland en Portugal, die blij mogen zijn met een gewonnen wedstrijdje in plaats van overwintering zoals Ajax, Feyenoord en Heerenveen in Nederland wel kunnen....
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
NL
-----------
PSV          11
AZ           16
AJAX         40
HEERENVEEN   57
FEYENOORD    76
..................
AVG:         40

P
-----------
BENFICA      17
SPORTING L.  18
PORTO        24
SPORTING B.  68
VITORIA G.   109
..................
AVG:         47

RUS
-----------
ZENIT        19
CSKA         25
SPARTAK      62
LOKOMOTIV    70
KRYLIA       114
..................
AVG:         58

GR
-----------
PANATHINAIKOS37
OLYMPIAKOS   37
AEK          75
PANIONIOS    105
ARIS         116
..................
AVG          74

SCH
-----------
GLASGOW      22
CELTIC       47
ABERDEEN     112
HEARTS       112
HIBS         147
..................
AVG          88

ROE
-----------
STEAUA      30
RAPID       46
DINAMO      72
CFR CLUJ    108
XXXXXXXX    XXX [211]
..................
AVG         93

En nu weer even aan werk. ;)
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:30:15 #89
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60115457
Ik heb het idee dat het wel de goede kant op gaat, alleen internationaal zijn de resultaten er nog niet echt naar.

Te weinig ervaring denk ik.

Wellicht laat Twente dit seizoen wat leuks zien... Maar ik betwijfel het.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:39:02 #90
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60115589
Maar wat zijn internationale resultaten nog tegenwoordig? De top 5 stuurt gezamenlijk ongeveer 35!! teams Europa in, allen met achterland, sponsoren, stadions en dergelijke waar Nederlandse ( en andere kleinere landen ) gewoon niets tegen kunnen beginnen. Leuk en aardig de succes van Nederlandse clubs in de jaren 70 en PSV eind 80, maar om toen de EC1 te winnen moest je een paar wedstrijdjes winnen en het opnemen tegen 5 teams uit de grote landen, waarbij je ze ook nog eens niet allemaal kon treffen. Door de invoering van de CL is het gewoon onmogelijk gemaakt voor echte stunts. Ajax en Porto als positieve uitzonderingen op de regel daar gelaten...

De echte schoonheid van voetbal is dat een wedstrijd met 1 bal op de paal of 1 gemiste penal compleet kan kantelen en beslist kan worden. Door het toevoegen van zoveel clubs is het kans- en gelukseffect compleet weggehaald...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:42:11 #91
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60115626
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:39 schreef pfaf het volgende:
Maar wat zijn internationale resultaten nog tegenwoordig? De top 5 stuurt gezamenlijk ongeveer 35!! teams Europa in, allen met achterland, sponsoren, stadions en dergelijke waar Nederlandse ( en andere kleinere landen ) gewoon niets tegen kunnen beginnen. Leuk en aardig de succes van Nederlandse clubs in de jaren 70 en PSV eind 80, maar om toen de EC1 te winnen moest je een paar wedstrijdjes winnen en het opnemen tegen 5 teams uit de grote landen, waarbij je ze ook nog eens niet allemaal kon treffen. Door de invoering van de CL is het gewoon onmogelijk gemaakt voor echte stunts. Ajax en Porto als positieve uitzonderingen op de regel daar gelaten...
De bezetting in 1995 was een stuk minder sterk dan nu, dat is zo.

Er is echter hoop begrijp ik, de EU schijnt een wet in overweging te willen nemen die topsport buiten de regelgeving voor de reguliere interne EU markt plaatst.

Dat maakt het makkelijker om de sport te beschermen tegen zulke uitwassen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:49:48 #92
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_60115754
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:42 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Er is echter hoop begrijp ik, de EU schijnt een wet in overweging te willen nemen die topsport buiten de regelgeving voor de reguliere interne EU markt plaatst.

Dat zou voor het clubvoetbal een zegen kunnen zijn. Mits vervolgens FIFA, UEFA en nationale voetbalbonden dan ook actie durven te ondernemen en niet voor de commercie blijven buigen..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:50:50 #93
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_60115767
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:42 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad deuren openen. Al is het probleem met zulke regels dat de grote 5 nooit in zullen stemmen met regels die hun macht zullen beperken...

Wat je zegt over 95 inderdaad. In de kwartfinales in 95 bestonden uit teams uit:
Nederland
Duitsland
Spanje
Italie
Portugal
Kroatie
Zweden
Frankrijk.

Anno 2007:
Italie (2x)
Engeland (3x)
Duitsland
Nederland
Spanje

2008:
Engeland (4x) (!!)
Turkije
Italie
Spanje
Duitsland

Maarja, alles voor het geld he...
pi_60135881
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:30 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

OK DAM, zo komen we misschien ergens. Als we naar de breedte van de competitie kijken zijn de grote vijf sterker dan de Nederlandse, voor de anderen geldt dat niet. De Russen zijn weliswaar in opmars, maar daar moet nog heel veel gebeuren. Hetzelfde geldt voor de Oekraïne. Dinamo Kiev en Shakhtar Donetsk beschikken over veel geld en Shakhtar is een prachtig nieuw stadion aan het bouwen. De andere clubs blijven echter ver achter, wat ondermeer blijkt uit de grote problemen met de organisatie van het EK2012.

Portugal is een competitie die van oudsher tot op zekere hoogte vergelijkbaar is met Nederland: net onder de top 5. In de breedte is deze competitie tegenwoordig echter minder dan de Nederlandse. Kijk bijvoorbeeld naar de toeschouwersaantallen. Slechts vijf clubs trekken meer dan 7.000 toeschouwers, Excelsior zou hier qua toeschouwersaantal in de middenmoot staan.

In Schotland en Turkije heb je enkele topclubs, maar ook hier is er een enorm gat met de andere clubs.

Over België, Roemenië en Kroatië hoeven we het denk ik niet te hebben.

Hoe het qua financiën zit is moeilijk te zeggen omdat de begroting van clubs moeilijk terug te vinden is, zeker in het Oostblok, maar ik durf wel te stellen dat de begroting van clubs als Twente en Heerenveen hoger is dan die van subtoppers in Portugal, Schotland en Griekenland en in België blijven zelfs Club Brugge en Standard Luik achter bij de Nederlandse subtoppers.

Nog niet zo heel lang geleden stond Nederland nog 4e en verder verwijs ik je door naar de UEFA lijst, dat is de enige objectieve lijst die je kan maken over de laatste 5 seizoenen
pi_60135913
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:50 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad deuren openen. Al is het probleem met zulke regels dat de grote 5 nooit in zullen stemmen met regels die hun macht zullen beperken...

Wat je zegt over 95 inderdaad. In de kwartfinales in 95 bestonden uit teams uit:
Nederland
Duitsland
Spanje
Italie
Portugal
Kroatie
Zweden
Frankrijk.

Anno 2007:
Italie (2x)
Engeland (3x)
Duitsland
Nederland
Spanje

2008:
Engeland (4x) (!!)
Turkije
Italie
Spanje
Duitsland

Maarja, alles voor het geld he...
Ieder jaar 6 a 8 ploegen in de laatste 8 uit Spanje en Italie zou ook snel gaan vervelen
pi_60135970
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 09:45 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Wat een flauwekul...
Het is nog niet te zeggen hoe de club zal gaan spelen onder McClaren, maar als ze zo goed spelen als vorig jaar, dan hebben ze evenveel kans als een Ajax of PSV om de eerste ronde door te komen, vooral omdat men Twente meer zal onderschatten dan die clubs.
Maar, er is nu nog weinig over te zeggen...

[edit] En ze hebben nu de bitterballen in eigen hand!
Ik denk dat je weinig wedstrijden van Engeland hebt gezien de laatste 2 jaar

Verder zijn er 2 stekhouders weg, is er nog niks noemenswaardig voor in de plaats gekomen en hebben we eerder al met WILLEMII en Heerenveen kunnen zien hoe de subtoppers het doen in de CL

Ter informatie: Als Twente verliest hoeven ze alleen de eerste ronde door te komen om net zoveel wedstrijden te spelen als in de CL en is de kans in de UEFA Cup groter dat je doorkomt en punten haalt
  woensdag 16 juli 2008 @ 01:47:58 #97
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_60136036
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 01:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nog niet zo heel lang geleden stond Nederland nog 4e en verder verwijs ik je door naar de UEFA lijst, dat is de enige objectieve lijst die je kan maken over de laatste 5 seizoenen
Dat Nederland op basis van incidentele successen 4e heeft gestaan is natuurlijk fantastisch, maar moet je het op de lange termijn ook willen nastreven? Gezien de huidige stand van zaken in de voetbalwereld gaat het om het grote geld en dat is er nu eenmaal niet in Nederland. Derhalve zullen de grotere competities Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje simpelweg vrijwel altijd boven ons staan.. Dat je af en toe een uitschieter naar boven hebt is mooi, een dipje (absoluut, dan wel relatief) moet ook kunnen. Roemenië is ons nu tijdelijk voorbij, maar krijgt de komende jaren wel een terugslag. Daarnaast is het de vraag in hoeverre het realistisch is een land als Rusland 'achter je te houden'.. We zullen lang competitief kunnen zijn, maar we moeten wel onze plaats kennen. En die is over een langere periode genomen ergens tussen de 6e en 8e plaats, achter de top5..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_60136062
quote:
Op maandag 14 juli 2008 01:12 schreef Fiskus het volgende:
De eredivisie als geheel wordt niet sterker ten opzichte van het buitenland, dit is een feit. We zijn/worden ingehaald door landen als Roemenie en Rusland. De 3 CL-plekken die we eerst hadden raken steeds verder en verder uit zicht..
Right, geef mij even de bronnen van dit feit
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_60136077
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 01:51 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Right, geef mij even de bronnen van dit feit
Uefa ranking.. Google maar.
  woensdag 16 juli 2008 @ 01:58:56 #100
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_60136118
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 01:53 schreef Radegast het volgende:

[..]

Uefa ranking.. Google maar.
Op die zelfde UEFA-ranking zie je Roemenië nu al weer terugvallen. Rusland komt weer sterk opzetten, niet ondenkbaar is dat die ons blijvend passeren. Gezien het immense potentieel van zo'n groot land ook niet verwonderlijk en ook geen schande voor 'ons' Nederlanders.

In absolute zin wordt de Eredivisie steeds beter. Relatief gezien zijn er echter landen die sneller/groter groeien, of we het nu leuk vinden of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')