Het is al voor 13 euro te koop.quote:De even grofgebekte als getalenteerde muzieksensatie van 2005 (doe niet alsof je Watskeburt? niet op repeat had staan) is niet terug, de Jeugd is immers nooit weggeweest. Na het debuutalbum Parels voor de Zwijnen, single-intermezzo Shenkie en de onmisbare Tarrels voor de Zwijnen DVD is het tijd voor het tweede album van de heilige viereenheid: De Machine.
Beatbakker Bas Bron brengt albums uit alsof het een lieve lust is. Vjeze Fur is een door God zelf begenadigd kunstenaar (nu met diploma), Fabergé is tegenwoordig tevens een gezegend voorganger voor een andere supergroep (Le Le) en Willie Wartaal heeft meer deugden dan dat hele oude stoffige boek bij elkaar. Kerk!
De Machine heeft zichzelf natuurlijk niet gebouwd. De Jeugd van Tegenwoordig heeft een ware titanenstrijd moeten leveren om het nieuwe album op te nemen. Het was een roerige tijd waarin alle 4 de leden wegens buiten-Jeugdelijke activiteiten moeite bleken te hebben met de gang tot de studio. Vandaar ook de lange wacht. Maar nu is het er dan toch eindelijk, goed ge-olied als een goed ge-oliede machine, de langverwachte nieuwe langspeelplaat “De Machine”. De nummers grijpen in elkaar als raderen en de sfeer smeert overal doorheen en tussendoor. De aanheid houdt niet op, maar gaat 25 uur per dag door, 8 dagen in de week, 367 dagen in het jaar. Wil je bangers? Zet "De Machine" op stand "Kerk" of "Datvindjeleukhe". Wil je gezelligheid? Trek aan de hendel waar "Deze Donkere Jongen Komt Zo Hard" of "Hollereer" onder staat. Wil je betekenis? Zet de schuif op "Niet Als Jou" of "Bertje vs Yayo". Wil je aanheid? Zet "De Machine" aan en leun achterover. Trut!
De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine tracklist:
01. Kerk
02. Datvindjeleukhe
03. Deze Donkere Jongen Komt Zo Hard
04. Buma In Mijn Zak
05. Hollereer
06. Flap Flap
07. De Musical
08. Bertje vs Yayo
09. Wopwopwop (De Tentbakkers)
10. Er Is Een Hitje
11. Niet Als Jouw
12. Applaus
13. Centje Centje (Damsko Centje Express)
14. Sorry
Standaard.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:36 schreef melanie_the_miss het volgende:
Je ziet me altijd met gucci.
Tof, alleen wat aan de dure kant.quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:59 schreef Panthera1984 het volgende:
nou, wellicht wel een beetje offtopic, maar ik moet ook een geldige TVP hebben.
Het -side project- van Pepijn (Le Le) heeft nu een t-shirt uitgebracht! http://shop.rockwellclothing.com/viewItem.asp?idProduct=532
Jawel, het is tof.quote:Op woensdag 9 juli 2008 17:21 schreef kreuk050 het volgende:
Is dat ook coole muziek dat LELE, ken het niet...
La bouche is ook vetquote:Op woensdag 9 juli 2008 17:24 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Jawel, het is tof.
Aanraders zijn Breakfast, Skinny Jeans en Hard.
Niet zo lastig toch?quote:
En alsnog wil ik ze hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2008 20:05 schreef Evil_Koekje het volgende:
Tinuzzz, zonde van die hippe stappers van je.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:43 schreef ScottTracy het volgende:
Van de metrooooooooooo naar de trein.
Voor de Zwanen nog wel Royquote:Op woensdag 9 juli 2008 18:25 schreef RoOoYtJuH het volgende:
binnenkort maar eens Parels voor de Zwanen bestellen. (H)
Ik wil ook JvT shirt!! Maar telkens als ik op Freshcotton kijk zijn ze weg of hebben ze 'm niet meer in mijn maat.quote:Op woensdag 9 juli 2008 23:53 schreef booo het volgende:
[..]
Voor de Zwanen nog wel Roy
Heb trouwens Le le shirt besteld (djvt net binnen)Kon het beide niet laten..
Ho, typfoutjequote:Op woensdag 9 juli 2008 23:53 schreef booo het volgende:
[..]
Voor de Zwanen nog wel Roy
Heb trouwens Le le shirt besteld (djvt net binnen)Kon het beide niet laten..
Die viswinkel.quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:45 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Hahahaha je moet echt dit interview kijken.
"ik zou echt nooit een track opnemen met de Opposites, behalve als bitches aan mijn penis zitten."
Gaan ze het ook nog 3 minuten lang over "die kanker viswinkel" en over allemaal vissoorten echt te droog.![]()
Die DVD is wel vet of niet? (Album van PP&P ook, maar die heb ik allang)quote:Op donderdag 10 juli 2008 20:22 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Vandaag mijn troostprijs binnengekregen.
[ afbeelding ]
- Het album Mistery Repeats van Pete Philly & Perquisite
- De DVD Buitenwesten, een documentaire over de tour van een rapformatie.
Nog niet gekeken, maar het lijkt me wel vet.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:40 schreef Molluck het volgende:
[..]
Die DVD is wel vet of niet? (Album van PP&P ook, maar die heb ik allang)
Het is wel tof om een keer gezien te hebben, maar het is niet heel spectaculair ofso. Beetje mosterd na de maaltijd.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 19:42 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Nog niet gekeken, maar het lijkt me wel vet.
Ach, hij was gratis.quote:Op zondag 13 juli 2008 13:42 schreef S-Two het volgende:
[..]
Het is wel tof om een keer gezien te hebben, maar het is niet heel spectaculair ofso. Beetje mosterd na de maaltijd.
Hiero.quote:Maar, goed nieuws, de Nederlandse hiphop is gered. Op de laatste, geniale, cd van de Jeugd van Tegenwoordig, De Machine, wordt de concurrentie meteen op 35 jaar achterstand gezet. Het is de plaat van Ice Cube waar we al 20 jaar op zitten te wachten, het is de plaat van Prince die nooit meer komt, de cd die alle dichters in Nederland onnodig en hopeloos gedateerd maakt. Nederlandse muziek is nog nooit zo goed en zo grappig geweest. Hoogtepunt, en ik durf te zeggen het hoogtepunt van de Nederlandse muziek van de afgelopen 30 jaar, is het nummer Niet als Jouw, geschreven, gerapt en gezongen door het grootste genie uit deze band, Vjeze Fur. Het nummer dat Prince altijd al had willen schrijven. Een tekst die Otis Redding tijdens zijn leven graag had willen zingen. Over een trage beat vertelt Fur over een verloren liefde. In Nederland is dat nog nooit eerlijker en mooier gedaan. In de coupletten beschrijft hij de spijt, het verlangen en de weemoed. In het refrein schreewzingt hij haar toe. Natte lakens, zweet, tranen etc.
De vrouw waarvoor dit nummer is geschreven, in haar huiskamer, die de cd afspeelde en voor de eerste keer Vjeze Fur zijn liedje hoorde zingen. Wat voelde ze? Moest ze huilen? Heeft ze Fur opgebeld of is ze op haar fiets gesprongen? Hebben ze toen iets tegen elkaar gezegd of was Fur zijn liedje genoeg?
Kan GeenStijl daar een mannetje op zetten? Rutger, doe het voor mij en maak een legendarisch interview met de vrouw waar het mooiste nummer ooit voor werd geschreven.
quote:Op zondag 27 juli 2008 19:52 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Column van Dijkshoorn op GeenStijl:
[..]
Hiero.
quote:Op zondag 27 juli 2008 21:26 schreef Leonos het volgende:
Ze spelen maar een half uurtje op Lowlands als een soort opvul iets
quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:43 schreef Evil_Koekje het volgende:
[...]
Verder belachelijk dat de Jeugd wordt weggestopt als een of ander grappig bandje die even een klein half uur moeten vullen. Die gasten redden 't makkelijk met een uur zonder vervelend te worden.
Uhm..?quote:Op maandag 28 juli 2008 00:49 schreef fyah het volgende:
volgende album: 'bek houwe' ligt in september in de winkel!
quote:Op maandag 28 juli 2008 00:49 schreef fyah het volgende:
volgende album: 'bek houwe' ligt in september in de winkel!
quote:Op maandag 28 juli 2008 14:16 schreef N.i.c.k het volgende:
Ik bin su Eil.
Duidelijk geinspireerd door / rip off. Ben geneigd voor dat laatste te gaan.
On-Nederlands goed blad, all together.quote:
Die stond synoniem voor alle skits ... vandaar en en en en en.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:09 schreef One_conundrum het volgende:
De Musical is wel grappig, maar om daar een album beter om te vinden...
Die waren op het eerste album ook grappiger en absurder. Maar ze misstaan ook niet op dit albumquote:Op maandag 28 juli 2008 20:16 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die stond synoniem voor alle skits ... vandaar en en en en en.
Ik heb ze.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:48 schreef kciR het volgende:
Heeft trouwens iemand deze? Hippe sneakerts van DJVT (van Globe)
Ik zag ze een maand geleden ofzo in de Supervet (Utrecht) staan, ze zijn echt tof, met vette groenteprint. Heb ze alleen niet gekocht..
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:58 schreef melanie_the_miss het volgende:
IK IK IK IK WILZE GRATIS. *pruillipje*![]()
Ds als de JVT meeleest.
Stuur even een paar op, ik heb grote borsten die ik voor jullie zal schudden.
ALSJEBLIEEFFFF![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:
Dat kan ik ooooook!!!quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:01 schreef Copycat het volgende:
Schudden met je kut dan!
Zou niet goed zijn als ik dat kanquote:Op woensdag 30 juli 2008 19:01 schreef melanie_the_miss het volgende:
[..]
Jij bent gewoon jaloers dat jij niemand met je borsten kan verleiden.
het ging over die schoenen man, ga pikant andersquote:Op donderdag 31 juli 2008 00:56 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Wat kom je dan posten![]()
je dacht oh kijk een topic over een groep die ik niet tof vind, ff lekker melden.
Ik ga toch ook niet in OUDers posten dat ik een schijthekel heb aan kleine kinderen?
Geesh
Heersch.quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:24 schreef Dutch_Nelson het volgende:
whoops foutje, nouja punt is wel gemaakt
quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:24 schreef Dutch_Nelson het volgende:
whoops foutje, nouja punt is wel gemaakt
Had je dat nog niet ontdekt dan?quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:07 schreef ChipsZak. het volgende:
Check wat ik ontdekt heb.
Ik keek Hollereer en dacht 'zie ik niet wat bekends voorbij komen?"
[ afbeelding ]
Ahaha.quote:
Ik kom ermee weg, maar ik ben 100% hetero hoor.quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:12 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ahaha.
Ze zijn wel een beetje pasteltinten, je moet wel skillz hebben daarmee weg te komen als jongen.
Kom je ermee weg?
Ze hebben wel 'iets'.quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:17 schreef ChipsZak. het volgende:
Ooh ik bedoel niet dat je dan homo bent ofzo,maar je moet wel een kekke stijl erbij hebben denkk. Denk niet dat je alles er even goed bij kan dragen. Maar ach! Dat is met meer schoenen zo.
Mooi shot btw in de clip.quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:20 schreef ChipsZak. het volgende:
Groente is sowieso vet. 14.gif
Wtf nu al?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:05 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Eigenlijk moeten ze weer met een nieuwe single komen.
Ben je bekend met het eerste album?quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:27 schreef bondgirl007 het volgende:
Het nummer 'niet als jou' vind ik echt een afknapper.
Voor de rest is het een toffe CD.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |