quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:40 schreef Bastard het volgende:[..]

Ja ik verwacht ook niet dat de TS helemaal omswitched, net zo min dat hij dat van mij zal verwachten.
Gedeeltelijk heb je een punt, door iets te willen ga je je best doen en is de kans op succes vergroot, maar daar houdt de secret niet op en dat is waar TS en ik van mening in verschillen.
De secret of The Law of Attraction zegt namelijk dat je iets vurig moet willen en dmv visualisatie hetgene wat je wenst naar je toekomt.
Dus, natuurlijk als jij een nieuwe auto wilt, dan ga je je leven zo inrichten dat je de kansen vergroot om dat te kunnen, bijvoorbeeld je gaat sparen er voor, maar ik zeg naast het sparen zal je zien dat er meer geld naar je toe zal stromen als je de LoA toepast waarna je die nieuwe auto kan kopen.
The secret, de succesverhalen! voor een positievere kijk op het leven.
Ik denk dan dat het idee van 'the secret' wellicht te verklaren valt met het feit dat sommige mensen alles voor elkaar krijgen op een bepaald gebied, en anderen hier de kwaliteit/energie/concentratie voor ontberen.
Als voorbeeld, je kent vast die gasten die alle vrouwen kunnen versieren die ze willen. Dit zijn niet altijd de knapste, voor zover ik dat kan beoordelen. Wat me echter wel opvalt is dat ze door hun ervaring op het gebied van het versieren van vrouwen, op andere gebieden zeer veel ervaring missen, dit komt door hun wil, oftewel hun concentratie. Dit staat in mooi contrast tot de wetenschapper, die juist veel kennis wilde en dus verkreeg en zodoende op het gebied van vrouwen geen deuk in een pakje boter slaat. Echter deze wetenschapper zal vast en zeker een keer een tijdje genoeg krijgen van het willen verkrijgen van kennis omtrent zijn wetenschap en dus eens een keer wat wil leren van vrouwen. Net zozeer als dat de playboy op een gegeven moment wellicht ook wat meer wil gaan ervaren in andere gebieden van het leven.
Jogy had hier overigens ook een mooie theorie over, die van de leermeesters. Als ik het me goed herinner bedoelde hij hiermee dat op het moment dat je iets moest leren, je iets of iemand tegen zou komen die je dat zou leren. The secret vertaalt dit dan naar visualiseren en je trekt het aan, het idee is hetzelfde. Uiteindelijk is het daarom des te meer zaak om te weten wat je wil, dan pas gaat het balletje rollen!
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.