abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:46:50 #101
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_60039132
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk dat het een kwestie is van willen geloven of niet. Mensen die erin willen geloven zullen het ook blijven geloven, wat voor logische argumenten je ook aandraagt.

Ik geloofde zelf in dit soort dingen en nog wel meer zaken, en geen logica die me er vanaf kon helpen. Daarvoor moet je eerst het licht zien ofzo.
Mja, vaak doen dat soort mensen alsof logica en nadenken iets slechts is dat mensen onderdrukt enzo.
zzz
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:15:54 #102
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60039690
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 10:12 schreef L.Denninger het volgende:
...En hiermee diskwalificeer je jezelf als valide deelnemer aan de discussie. Punt.
Stel je voor dat je er eens over gaat nadenken zeg !
Ok, dan blijf ik wel uit het topic weg als we zo gaan beginnen. Fine by me.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:28:40 #103
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_60039954
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:15 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

"als we zo gaan beginnen" ?

Jij zegt "De wet van aantrekkings kracht IS. Punt. Daar moet je niet teveel over na gaan denken".
Dan valt er weinig meer te discussieren.
Ik vraag me af waarom ik dit nog uitleg.
Doei.
zzz
pi_60041516
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:46 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Mja, vaak doen dat soort mensen alsof logica en nadenken iets slechts is dat mensen onderdrukt enzo.
Ja, alles moet via de intuïtie gaan, alsof dat de bron is van alle kennis. Terugkijkend op die manier van denken is het gewoon een beetje gokken, op je gevoel afgaan, en er maar genoeg in geloven. Als het uitkomt is dat bevestiging, als het niet uitkomt verzin je gewoon een reden waarom het niet uitkomt. Als je echter 1 puntje aanpakt van zo'n wereldbeeld, komt alles op losse schroeven te staan, moet je overal kritisch over na gaan denken. Dan kan uiteindelijk heel je wereldbeeld afgebroken worden en blijkt alles toch gewoon een stuk depressiever te zijn dan theoriën als the secret doen geloven. Dan moet je ineens na gaan denken over al het leed en onrecht in de wereld, hoe dat dan kan, en wat je daar zelf eigenlijk werkelijk aan bijdraagt. Dat is een stuk moeilijker dan jezelf maar wijs blijven maken dat alles wat iedereen meemaakt het product is van je eigen gedachten, bewust of onbewust, of zelfs het gevolg van vorige levens. Het is moedwillig met oogkleppen op leven, zoals Darkwolf ook demonstreert 'het IS gewoon zo, en we gaan er niet kritisch over nadenken'.
pi_60045516
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 13:15 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Ben jij een vrouw?
  vrijdag 11 juli 2008 @ 20:23:29 #106
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60048450
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 14:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, alles moet via de intuïtie gaan, alsof dat de bron is van alle kennis. Terugkijkend op die manier van denken is het gewoon een beetje gokken, op je gevoel afgaan, en er maar genoeg in geloven. Als het uitkomt is dat bevestiging, als het niet uitkomt verzin je gewoon een reden waarom het niet uitkomt. Als je echter 1 puntje aanpakt van zo'n wereldbeeld, komt alles op losse schroeven te staan, moet je overal kritisch over na gaan denken. Dan kan uiteindelijk heel je wereldbeeld afgebroken worden en blijkt alles toch gewoon een stuk depressiever te zijn dan theoriën als the secret doen geloven. Dan moet je ineens na gaan denken over al het leed en onrecht in de wereld, hoe dat dan kan, en wat je daar zelf eigenlijk werkelijk aan bijdraagt. Dat is een stuk moeilijker dan jezelf maar wijs blijven maken dat alles wat iedereen meemaakt het product is van je eigen gedachten, bewust of onbewust, of zelfs het gevolg van vorige levens. Het is moedwillig met oogkleppen op leven, zoals Darkwolf ook demonstreert 'het IS gewoon zo, en we gaan er niet kritisch over nadenken'.
gelukkig denk jij wel kritisch na en kom je tot de conclusie dat hoewel je die miljoenen mensen niet persoonlijk kent over de hele wereld , je er ver boven staat , sterker nog , ze staan allemaal op de rand van een depressie onder het mom van " met een positieve houding door het leven gaan " als ze na the secret instorten en inene over onrecht en leed in de wereld gaan nadenken nadat ze tijdens de secret met oogkleppen opliepen en maar een beetje gokten .
right ...
wat een negatief verhaal .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60048646
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:23 schreef Summers het volgende:

[..]

gelukkig denk jij wel kritisch na en kom je tot de conclusie dat hoewel je die miljoenen mensen niet persoonlijk kent over de hele wereld , je er ver boven staat , sterker nog , ze staan allemaal op de rand van een depressie onder het mom van " met een positieve houding door het leven gaan " als ze na the secret instorten en inene over onrecht en leed in de wereld gaan nadenken nadat ze tijdens de secret met oogkleppen opliepen en maar een beetje gokten .
right ...
Vind jij het geen realiteit-ontwijkend gedrag wanneer je gaat geloven dat je als je maar sterk genoeg in verandering gelooft, er ook daadwerkelijk verandering plaats zal vinden? Zonder dat je er zelf ook maar iets voor hoeft te doen? Of dat een ander iets doet? Dat we met zijn allen iets doen? En dat alles zonder empirische basis? Is het niet gewoon wishful thinking en als het niet loopt zoals je wil, jezelf wijsmaken dat je er niet hard genoeg in hebt geloofd of dat je onbewust iets anders wil?

Mijn verhaal is negatief, maar in ieder geval niet naïef.

[ Bericht 12% gewijzigd door Ali_Kannibali op 11-07-2008 20:41:52 ]
  vrijdag 11 juli 2008 @ 22:53:52 #108
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_60051523
Een kennis van een vriend van me is overreden door een knalrode Ferrari nadat hij het boek had gelezen. Bleek dat ie vergeten was zich IN de rode Ferrari te visualiseren in plaats van er voor . De sukkel.
pi_60054812
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 20:23 schreef Summers het volgende:
right ...
Er is geen psychiater op deze wereld te vinden die niet inderdaad vindt dat mensen die door positief denken verwachten op magische manier mooie dingen mee te maken ipv serieus de problemen aan te pakken in hun leven volkomen verkeerd bezig zijn en alleen maar verder in de put kunnen raken.
quote:
Het ironische van the law of attraction is dat je iets helemaal geen negatief verhaal kan noemen. Iemand die het zo negatief ziet krijgt -door nota bene de theorie zelf- ook uiteindelijk altijd gelijk omdat hij de wereld dan magisch zou aanpassen aan z'n verwachting.

Depressies kunnen in principe helemaal niet meer bestaan als de theorie klopt. Psychiaters zijn nutteloos geworden. Iemand die een depressie heeft ziet helemaal niet de wereld negatiever dan hij is, hij heeft gewoon uiteindelijk gelijk, want de wereld is negatief geworden DOOR z'n depressie. Dokters zouden ook eigenlijk nutteloos zijn, waarom medische problemen feitelijk oplossen? Die mensen zijn alleen maar ziek geworden door negatief denken, dus alleen het denkpatroon moet aangepast worden toch?

En ja, dat is kort door de bocht te noemen, maar niet door mijn voorbeelden, de law of attraction is ZELF een absurde paradoxale kort door de bocht theorie die onvermijdelijk tot die concrete voorbeelden leidt.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_60054830
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 09:14 schreef Darkwolf het volgende:
Ik ben helemaal niet tegenstrijdig, want waar heb ik gezegd dat het hele gebeuren paranormaal is?
Nou hier:
Gedachtenkracht heeft grote invloed op de mens en je kan er veel mee bereiken d.m.v uitstraling en/of handelen er naar.
En wat je vraagt, dat krijg je. Dat geloof ik dan weer wel.
de basis van The Secret klopt als een bus en ook geloof ik wel in de law of attraction daar ik deze vaak genoeg in actie zie.
de manier hoe jij je eigen realiteit creeert
maar omdat je het ook nog eens aantrekt.
De wet van aantrekkings kracht IS. Punt.
Gedachtekracht bestaat alleen in termen van het paranormale, daar kun je echt niets anders van maken? Als jij verder toch echt zelf zegt dat the law of attraction klopt als een bus en je die vaak in werking ziet, dan refereer je naar hoe die wet door the secret is beschreven toch? En die beschrijving valt 100% onder een paranormaal verschijnsel. Dat JIJ het blijkbaar geen paranormaal verschijnsel wilt noemen omdat je vindt dat bewezen is, verandert niets aan de echte definitie van "paranormaal". The law of attraction is een paranormale theorie die niet bewezen is, zowel de theorie als praktijkexperimenten kunnen niet worden aangetoond en daarmee is het een paranormale THEORIE. Dat jijzelf het woord "paranormaal" niet gebruikt betekent niet dat wat je beschrijht en waar je in gelooft niet wel degelijk paranormaal is. (ongeacht of het ook echt is)
quote:
Het gaat niet om "hits" of "misses". De wet van aantrekkings kracht IS. Punt.
De WET "is" niet, de THEORIE "is". De theorie is geformuleerd, maar daarmee natuurlijk nog niet zomaar waar. Het gaat volstrekt tegen alle logica in en is makkelijk testbaar, waarmee dus aantoonbaar wordt gemaakt dat het niet kan werken.
quote:
Daar moet je niet teveel over na gaan denken zoals me die lange tekst roulette tekst die ik even niet mee quote.
Kijk eerder naar het voorbeeld dat ik noemde van focus verleggen van denken en doen en daar de resultaten van ervaren.
Ik mag geen lange lastige concrete voorbeelden geven, maar ik moet wel naar jouw vage voorbeelden over mensen ontmoeten kijken?
pi_60054869
Een paar pardoxale gevolgen als the law of attraction zou bestaan:

1) Paranoide mensen bestaan niet meer, uiteindelijk worden ze allemaal echt achtervolgt. Levert een leuk oorzaak-gevolg paradox op: worden ze nou achtervolgt omdat ze het hard genoeg geloven of worden ze echt achtervolgt en zijn ze daarom paranoide?
2) Mensen die grootsheidwaanzin hebben moeten uiteindelijk inderdaad de wereld verorveren en iedereen tot slaaf maken.
3) Napoleon, Hitler en de minister van waarheid in Irak ("we are beating the americans") hadden nooit kunnen verliezen.
4) Alle succesvolle mensen in hoge posities (politici bv) zijn allemaal positief en fantastische mensen, anders zouden ze nooit op die posities gekomen zijn...
5) Hallucinaties bestaan niet meer, alles wat iemand maar vaak genoeg fantaseert te zien gebeurt uiteindelijk echt.
6) Pathelogische leugenaars bestaan niet meer, als iemand uiteindelijk oprecht in z'n leugens gaat geloven, dan wordt het waar.
7) Samenzweringstheorieen moeten uitendelijk allemaal uitkomen als er maar genoeg mensen heilig in geloven. Lastig als je bedenkt dat er vele theorieen zijn die tegengesteld aan elkaar zijn en dus nooit tegelijk allebei waar kunnen zijn.
8) Alle Goden moeten tegelijk bestaan, al spreken de regels van die Goden elkaar tegen, immers in alle Goden wordt door miljoenen mensen 100% geloofd.
9) Als The Law of Attraction niet bestaat dan zou het zichzelf toch moeten creeren als mensen er genoeg in geloven, en zou zichzelf weer moeten vernietigen als er genoeg mensen niet in geloven.
10) Positief en negatief denken kan eigenlijk helemaal niet meer bestaan, het leven wordt simpelweg één grote wensput waarin iedereen z'n verzoekjes kan doen die allemaal uitkomen. Of dat per wens positief of negatief is, is te subjectief om te benoemen.
11) Depressies bestaan niet meer, je kunt als mens het leven niet negatiever zien dan het is, want het leven wordt precies zo slecht als je je in je depressie hebt bedacht.
12) Het leven en het gehele universum is volstrekt nutteloos en betekenisloos geworden, er is geen absolute waarheid meer, maar enkel nog één grote brij van fantasieën die zich telkens aanpast aan de gedachtes van de mensen.

De paradoxen die de theorie zou opleveren zijn een beetje vergelijkbaar met de paradoxen die tijdreizen naar het verleden zouden opleveren. Wat nou als je je eigen grootvader in het verleden vermoord voordat jezelf geboren bent? Maar bij zowel tijdreizen als the law of attraction is het echter veel interessanter eerst maar eens uit te leggen waarom ze uberhaupt zouden bestaan als nog niemand het aangetoond heeft.

Natuurlijk kun je zeggen dat mijn voorbeelden ver gezocht zijn en dat je de theorie niet zo letterlijk moet nemen. Maar The Secret wordt hier als basis genomen en die basis leidt ONVERMIJDELIJK tot de hierboven genoemde absurde en onmogelijke situaties. We kunnen niet zomaar the secret als "solide" basis nemen en dan alle lastige dingen die eruit voortvloeien negeren als "lastige vergezochtte voorbeelden", dan moeten we eerst stellen dat the secret kant noch wal raakt en een nieuwe theorie formuleren.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 08:51:04 #112
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60055414
Valt me nu wel op hoe hoog de werking van the secret bij de mensen kan zitten zeg.
Alsof iets niet mag werken, je het succes bij de ander misgunt als het om the secret gaat. Geeft niks, typisch nederlands ook, maar man man wat kun je je er druk om maken.
The truth was in here.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 09:24:28 #113
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60055555
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 02:55 schreef mike_another het volgende:

[..]

Er is geen psychiater op deze wereld te vinden die niet inderdaad vindt dat mensen die door positief denken verwachten op magische manier mooie dingen mee te maken ipv serieus de problemen aan te pakken in hun leven volkomen verkeerd bezig zijn en alleen maar verder in de put kunnen raken.
[..]

Het ironische van the law of attraction is dat je iets helemaal geen negatief verhaal kan noemen. Iemand die het zo negatief ziet krijgt -door nota bene de theorie zelf- ook uiteindelijk altijd gelijk omdat hij de wereld dan magisch zou aanpassen aan z'n verwachting.

Depressies kunnen in principe helemaal niet meer bestaan als de theorie klopt. Psychiaters zijn nutteloos geworden. Iemand die een depressie heeft ziet helemaal niet de wereld negatiever dan hij is, hij heeft gewoon uiteindelijk gelijk, want de wereld is negatief geworden DOOR z'n depressie. Dokters zouden ook eigenlijk nutteloos zijn, waarom medische problemen feitelijk oplossen? Die mensen zijn alleen maar ziek geworden door negatief denken, dus alleen het denkpatroon moet aangepast worden toch?

En ja, dat is kort door de bocht te noemen, maar niet door mijn voorbeelden, de law of attraction is ZELF een absurde paradoxale kort door de bocht theorie die onvermijdelijk tot die concrete voorbeelden leidt.
ik denk dat het beter is als de fanatiek negatievelingen onderling maar gaan praten , het lijkt wel een pro negatief zijn versus positief zijn en een egotrip onder het mom van een serieuze discussie over the secret .
Ik blijf liever positief denken en daar de vruchten van plukken ipv aan moeten horen hoe positief zijn eigenlijk negatief is en negatief zijn positief is .. en dan haal je alle psychiaters op de wereld er ook nog bij die zogenaamd jouw idee steunen dat positief denken negatief is .
vandaar al die methodes en hulpgroepen tegen positief denken ipv tegen negatief denken .. houd toch op .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60056552
Ik vind positief denken soms maar doodvermoeiend

Constant bezig zijn met positief denken terwijl er helemaal geen reden is om positief te denken, vaak is neutraal denken nog de beste manier van denken want de wereld is alles behalve positief in volle glorie. Als ik dan een dag positief bezig ben met denken op een "overdreven" manier dan zakt dat gevoel daarna vanzelf weer weg, constant 24/7 bezig zijn met alles positief inzien is in mijn ogen iets dat daarna tegen gaat werken. Of zouden er mensen zijn die het dag in dag uit volhouden zonder dat het allemaal daarna inzakt als een kaartenhuis. De weg volgen met de pieken en dalen is iets dat me veel meer aanspreekt.

Over the law of attraction, als je actief deelneemt in je kleine wereldje waar je leefbaar in bent op maatschappelijk en sociaal punt dan kun je denk ik inderdaad iets terug krijgen wat je geeft. Maar dan is dat actief deelnemen aan het leven, blijven wachten en hopen of bidden zorgt denk ik voor minimaal profijt. Wil je die mooie baan dan zul je toch echt moeten solliciteren en zo geldt dat bij meer dingen die je niet zomaar krijgt toegewezen uit het universum. Het is dan wel de insteek waarmee je naar zo'n sollicitatie gesprek gaat, ga je al met de instelling dat je toch die baan niet krijgt dan kom je vanzelf onzeker over. Maar of dat een geheim is? Denk eerder dat het normaal is dat je er af en toe vanuit moet gaan dat het leven je kan meezitten zonder dat je lotto wilt winnen of iets dergelijks.

De hype van the secret komt me op sommige momenten ook over alsof het een soort van onofficiele sekte is zonder dat het georganiseerd is allemaal. Niet te vergelijken met Scientology of Jehova's maar alsnog dat mensen massaal een bepaalde instelling in het leven gaan hanteren. Zo heb je meer psychologische boeken die mensen lezen en gebruiken in het dagelijkse leven maar dan niet op een overdreven manier waarbij beweerd wordt dat alles naar je toekomt als je maar gelooft.

[ Bericht 13% gewijzigd door Topspin op 12-07-2008 11:44:48 ]
Genieten is toegestaan!!!
  zaterdag 12 juli 2008 @ 11:52:15 #115
13250 Lod
Sapere aude!
pi_60056911
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 08:51 schreef Bastard het volgende:
Alsof iets niet mag werken, je het succes bij de ander misgunt als het om the secret gaat.
Het gaat er niet om dat het succes niet gegunt wordt, integendeel.
Het gaat erom dat dit succes op conto wordt geschreven van een ongeloofwaardige, onbewijsbare theorie. Wat echter kwalijker is is dat deze theorie verkocht (letterlijk en figuurlijk) wordt aan de goedgelovige burger die denkt dat hij dan ook wel succes zal hebben.
Het is net zoals met het Piramidespel: de enige die er echt van profiteren zijn de bedenkers, niet de deelnemers.
GNU Terry Pratchett
  zaterdag 12 juli 2008 @ 12:35:59 #116
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60057470
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 11:52 schreef Lod het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat het succes niet gegunt wordt, integendeel.
Het gaat erom dat dit succes op conto wordt geschreven van een ongeloofwaardige, onbewijsbare theorie. Wat echter kwalijker is is dat deze theorie verkocht (letterlijk en figuurlijk) wordt aan de goedgelovige burger die denkt dat hij dan ook wel succes zal hebben.
Staatsloten worden ook verkocht voor het geluk, en daar maak je nog minder kans op een prijs dan met the secret.
Maar dat gedram over hoe het werkt of niet werkt, laat de mensen toch lekker positief zijn en erin geloven, daar hoef je toch niet lang over te discusseren?
The truth was in here.
pi_60059095
Overigens is visualisering een occulte praktijk. Als het werkt geloof ik dat het demonisch is en zeker niet een natuurwet (en dan heb ik het niet over een glimlach waar je een glimlach op terugkrijgt of iets, dat is simpele psychologie, maar over het krijgen van materiële rijkdom etc.).
pi_60059188
quote:
Valt me nu wel op hoe hoog de werking van the secret bij de mensen kan zitten zeg.
Alsof iets niet mag werken, je het succes bij de ander misgunt als het om the secret gaat. Geeft niks, typisch nederlands ook, maar man man wat kun je je er druk om maken.
Het is meer dat ik me zorgen maak om de geestelijke gesteldheid van mensen die hier zo sterk in geloven dan dat ik een ander iets misgun. Dat lijstje van mike_another somt aardig op waarom die hele theorie nergens op slaat. De bevestigingen kunnen dus toevallig genoemd worden (of er is sprake van spirituele machten die ingrijpen, aangezien het hele idee van the secret extreem occult is, maar zeker niet gedachtenkracht).
pi_60059261
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 11:19 schreef Topspin het volgende:

De hype van the secret komt me op sommige momenten ook over alsof het een soort van onofficiele sekte is zonder dat het georganiseerd is allemaal. Niet te vergelijken met Scientology of Jehova's maar alsnog dat mensen massaal een bepaalde instelling in het leven gaan hanteren. Zo heb je meer psychologische boeken die mensen lezen en gebruiken in het dagelijkse leven maar dan niet op een overdreven manier waarbij beweerd wordt dat alles naar je toekomt als je maar gelooft.
Het is ook een sekte. De westerse wereld wordt overspoeld met new age ideeën, oftewel oosters en westers occultisme. Hier zitten organisaties achter, zoals het theosofisch genootschap, ultra linkse boomknuffelende bewegingen, vrijmetselarij, etcetera. Het is om een omslag in de westerse wereld te bewerkstelligen van het traditioneel christelijk wereldbeeld naar hocus pocus Luciferianisme ter voorbereiding op de new world order waarin new age occultisme de standaard van religie zal zijn. The secret hoort daar ook bij.

In een magazine van Findhorn, een new age community in Schotland, waarvan de oprichters openlijk Luciferiaan zijn, wordt het als volgt uitgelegd:
quote:
The New Age groups are focussing and entering a new stage - a world related stage. They are becoming mature enough to begin to shoulder some of the load of humanity's burden... The spread of New Age values as a unifying 'yeast' in the human loaf may be the critical ingredient for succesful emergence from the 1980's'.
One Earth Image, Magazine of the Findhorn Foundation, Vol.1, Issue 1, Feb/March, 1980, p.1.

Er worden dus stelselmatig new age zaadjes geplant via verschillende organisaties om het westerse denken om te vormen naar occult denken en het werkt perfect. Mensen weten zelf niet waar al die 'nieuwe' ideeën vandaan komen en waarom.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-07-2008 14:54:13 ]
  zaterdag 12 juli 2008 @ 18:34:08 #120
8372 Bastard
Persona non grata
pi_60062349
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 14:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het is ook een sekte. De westerse wereld wordt overspoeld met new age ideeën, oftewel oosters en westers occultisme. Hier zitten organisaties achter, zoals het theosofisch genootschap, ultra linkse boomknuffelende bewegingen, vrijmetselarij, etcetera. Het is om een omslag in de westerse wereld te bewerkstelligen van het traditioneel christelijk wereldbeeld naar hocus pocus Luciferianisme ter voorbereiding op de new world order waarin new age occultisme de standaard van religie zal zijn. The secret hoort daar ook bij.

In een magazine van Findhorn, een new age community in Schotland, waarvan de oprichters openlijk Luciferiaan zijn, wordt het als volgt uitgelegd:
[..]

One Earth Image, Magazine of the Findhorn Foundation, Vol.1, Issue 1, Feb/March, 1980, p.1.

Er worden dus stelselmatig new age zaadjes geplant via verschillende organisaties om het westerse denken om te vormen naar occult denken en het werkt perfect. Mensen weten zelf niet waar al die 'nieuwe' ideeën vandaan komen en waarom.
Ben je nou serieus?
The truth was in here.
pi_60062694
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 18:34 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ben je nou serieus?
Sorry vriend, het is een feit. Ik heb het niet zelf verzonnen. Het is doelbewust, gepland, en zeer effectief. Hetzelfde geldt overigens voor het hele global warming verhaal/duuzame ontwikkeling. Het is propaganda en indoctrinatie. En nee, ik ben niet paranoïde, het is mijn conclusie na veel research. De mensen die erachter zitten zeggen het namelijk zelf, zoals die man van het citaat, David Spangler, en dat is niet de eerste de beste. De organisaties die new age verspreiden zijn ook hevig verweven met de VN. Misschien is dat nog wel een veel groter 'secret' waar wel een kern van waarheid in zit.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:40:37 #122
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_60066534
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 09:24 schreef Summers het volgende:
jouw idee [...] dat positief denken negatief is.
Domme doos, dat wordt niet gezegd. Positief denken is prima, je moet alleen niet denken dat je puur daarmee je doel bereikt. Je moet er ook nog wat voor doen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_60069236
quote:
En alle positieve reacties en topics op The Secret dan? Waarom zeg je daar dan niet van dat wel heel veel mensen zich er druk over maken en er zich wel heel gebosedeerd mee bezig houden? En alle felle reacties en zelfs censurering in andere topics op elke vorm van kritiek op the secret? Is dat niet drukmaken?
quote:
Wie zegt dat het niet mag werken? Als mensen iets zeggen dat niet overeenkomt met jouw overtuiging maken ze zich druk en gunnen ze iemand niks? Er worden toch gewoon concrete vragen gesteld en voorbeelden gegeven, waarom neem je wel de moeite om een nogal neerbuigende post te plaatsen over hoe druk mensen zich maken , en blijkbaar te dom zijn om het licht te zien wat jij wel ervaren hebt, maar besteed je geen enkel woord aan de feitelijke discussie en vragen die gesteld worden?

Het frappante is dat we nota bene op jouw aangeven naar dit topic verbannen zijn omdat in het andere topic alleen maar ja en amen over the secret gesproken mocht worden en alle "kritische" posts verwijderd zijn. Maar zelfs in dit topic mag er van jou dan niks kritisch gezegd worden want dan maken we ons te druk? Welk gedeelte van "discussieren" begrijp je niet? De titel is toch "the secret, de onzin, discussieer"?

Ik kan je "man, maak je niet zo druk en je gunt ons niks" stelling niet helemaal rijmen met je opmerking uit je vorige topic:
quote:
Mochten er dan toch weer mensen zijn die zichzelf niet kunnen helpen en hun mening moeten opleggen, mogen dan een discussie aangaan in een ander topic. Er zijn geloof ik toch een paar secret topics voorbij gekomen in de afgelopen maanden schop die omhoog of open een nieuwe, het is zeker niet dat de discussie niet wil aangaan met je, maar niet hier!
Je wilt "zeker graag de discussie aangaan", maar wat je hierboven produceert is natuurlijk niet discussieren maar denigrerend opmerkingen maken, precies waar je -ironisch genoeg- de critici juist van beschuldigd in je eigen topic.
pi_60069483
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 09:24 schreef Summers het volgende:
ik denk dat het beter is als de fanatiek negatievelingen onderling maar gaan praten , het lijkt wel een pro negatief zijn versus positief zijn en een egotrip onder het mom van een serieuze discussie over the secret .
Je wens is al uitgekomen, de ironie is wederom dat dit topic nota bene gestart is omdat bij dat andere topic inderdaad gesteld is dat de "negatievelingen" maar met elkaar moesten gaan praten. Nu zijn we dat aan het doen en dan is het weer niet goed en ga je in DIT topic dat daar daadwerkelijk over gaat weer zeggen dat we eigenlijk alleen maar onderling erover moeten praten? Dat doen we nu toch? (kijk naar de topci titel)

En waarom heb je het over "fanatieke negatievelingen", kunnen positievelingen niet fanatiek zijn dan? Het gaat niet om positief en negatief, waarbij je bij voorbaat suggereert dat jouw mening en dus "positief" ook daadwerkelijk beter is. Het gaat om objectieve voor- en tegenstanders van een theorie die beiden argumenten mogen formuleren.

Niet dat ik voorstander van gescheiden voor- en tegen topics ben. Dan is er helemaal geen discussie, dat is net zo nuttig als een voetbalwedstrijd waarbij beide teams op de eigen helft moeten blijven en dat je dan achteraf probeert te bepalen wie de wedstrijd gewonnen heeft. Hoe wil je dan discussieren? Dat kan toch ALLEEN maar als voor- en tegenstanders met elkaar praten?
quote:
Ik blijf liever positief denken en daar de vruchten van plukken ipv aan moeten horen hoe positief zijn eigenlijk negatief is en negatief zijn positief is .. en dan haal je alle psychiaters op de wereld er ook nog bij die zogenaamd jouw idee steunen dat positief denken negatief is . vandaar al die methodes en hulpgroepen tegen positief denken ipv tegen negatief denken .. houd toch op .
Ik heb helemaal niet gezegd dat psychiaters zeggen dat je niet positief moet denken. Ik zei alleen dat een psychiater niet tegen z'n patienten een zeepbel oplossing voorhoudt waarbij gewoon positief denken al hun problemen door een magische attraction law oplost. Mensen met depressies moeten NATUURLIJK proberen hun leven positiever in te zien, maar daarbij wel hun trauma's onder ogen zien en die verwerken. Alleen maar negatieve gevoelens onderdrukken en negeren lost iemands psyschische problemen niet op, maar maakt ze erger.

Ter illustratie: ik hoop dat je beseft hoe dicht Emile Ratelband in de buurt komt van The Secret met z'n onzin workshops.
pi_60069626
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 12:35 schreef Bastard het volgende:
Staatsloten worden ook verkocht voor het geluk, en daar maak je nog minder kans op een prijs dan met the secret.
De tegenstijdigheid van je voorbeeld spreekt boekdelen. The Secret stelt gek genoeg dus JUIST dat je ZELFS met diezelfde loterij uit je eigen voorbeeld, meer kans maakt op een prijs als je maar positief genoeg denk dat je gaat winnen.

Toch ben ik verheugd dat je spreekt over kansen. Dan kunnen we het nu dus hebben over concrete kansberekeningen en de statistiek. Waarop baseer je dat je met The Secret meer kans op een prijs hebt? Welke cijfers heb je ervan? Hoe kun je bewijzen of mensen die succesvol geworden zijn "door" The Secret niet ook dat succes gehad zouden hebben als ze niet the secret hadden gevolgd?
quote:
Maar dat gedram over hoe het werkt of niet werkt, laat de mensen toch lekker positief zijn en erin geloven, daar hoef je toch niet lang over te discusseren?
Dit topic waar we nu JUIST daarover discussieren bestaat uberhaupt alleen maar omdat jij het dus hebt afgedwongen. Nu doen we dat en is het weer niet goed? Ik kan je werkelijk niet meer volgen. Mijn kritische posts in jouw topic zijn verwijderd omdat ze offtopic waren, waarom mogen jouw posts die nog veel meer tegen het topic ingaan dan hier wel? Let wel, van mij mag het juist wel, ik wil juist discussieren, maar ik kan niet anders dan concluderen dan dat het niet consequent is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')