Leg dan eens uit waarom ?quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vind dat toch een beetje een te grove vergelijking om te gebruiken eerlijk gezegd.
Dus eigenlijk is het kwestie van positief denken wat het in gang zet? ... je hebt het boek gelezen, voelt je lekker positief en positieve dingen gaan gebeuren.quote:Op donderdag 10 juli 2008 10:28 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Nee, dat heet positieve associatie (geloof ik). Als je het boek hebt gelezen en je denkt dat je een prijs gaat winnen in de lotto, en je wint in de (nabije) toekomst er één, dan zul je dit toeschrijven aan The secret. Je vergeet dan echter alle keren dat je verloren hebt weer en daarmee het besef dat het wellicht gewoon een toevalstreffer/ordinair geluk is. Positieve dingen vallen je meer op omdat je er op gefocussed bent want je hebt het boek gelezen dus er moet iets gebeuren. Waarschijnlijk gebeuren er niet bijzonder veel meer positieve dingen, je neemt ze alleen bewuster waar.
Je hebt mijn posts niet gelezen?quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:09 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom ?
Als je zegt "als je maar hard genoeg wilt gebeurt het" impliceer je dat dingen die niet gebeurd zijn komen omdat mensen ze niet hard genoeg wilden.
Waarom kun je wel zogenaamd een huis van 4 miljoen euro bij elkaar 'willen', maar kunnen de ouders van Madeleine McCann hun dochter niet terug 'willen' ?
Natuurlijk is het dat !quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het kwestie van positief denken wat het in gang zet? ... je hebt het boek gelezen, voelt je lekker positief en positieve dingen gaan gebeuren.
Net als de huidige economie, we denken met zn allen dat het slecht gaat, en het gaat dan ook steeds slechter... totdat er weer iemand 'met geloof' opstaat, en even de beurs een positieve impuls geeft, waarna er weer vertrouwen komt en het balletje weer de andere kant op rolt.
Misschien IS the secret wel positief denken en daarmee de boel triggeren in de toekomst.
Natuurlijk krijg je sneller een lening voor je nieuwe zaak als je tegen de bank een positief verhaal kan houden - als je ze gaat vertellen dat je denkt dat die zaak weinig toekomst heeft zullen ze wel gek zijn om je geld te lenen !quote:Het probleem is dat de ene keer mensen argumenten gebruiken als "Nou, maar als je positief ingesteld bent gaat het leven veel fijner !" - ja duh, logisch, wie goed doet goed ontmoet, nobody likes an asshole - en vervolgens er gelijk achteraan gooien "DUS hoef je maar positief te denken en je krijgt wat je wilt !".
Ja lullig.. en vlgs het boek heb je het dan ergens aan jezelf te danken, en DAT is het punt waarbij ik het niet eens ben.quote:Op donderdag 10 juli 2008 12:45 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Als je nou dat boek koopt, en je wenst eigent jezelf een gelukkig en gezond leven toe hè.
Vervolgens krijg je kanker en gaat je echtgenoot vreemd.
Jawel, maar dan komt het gewoon neer op : je moet positief denken en voor de rest moet je het gewoon zelf doen.quote:
Dat is ook voor een deel zo, daarom zeg ik ook haal eruit wat je denkt dat nuttig is.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:21 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Jawel, maar dan komt het gewoon neer op : je moet positief denken en voor de rest moet je het gewoon zelf doen.
Tja, als dat nou "The Secret" is vind ik 't terecht om te stellen dat het een "Get-rich-quick-scheme" is van wat mensen die nu miljoenen verdienen met dat boek over de rug van een stel huisvrouwen met een stelling die iedereen vanaf z'n kleuterjaren al kent : Wie goed doet, goed ontmoet.
Dat ga nog veel verder.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat ik het nog moet uitleggen hee....
Ja, waarom zou je het niet hoeven uitleggen ?quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat ik het nog moet uitleggen hee....
Ah. maar dan komen we ook ergens nu.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:16 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Natuurlijk is het dat !
Dat roepen we al de hele tijd, het is algemeen bekend : wie goed doet, goed ontmoet.
Mensen reageren nou eenmaal beter op vrolijke, positieve mensen, dan op chagerijnige klootzakken.
Maar waar het mij om gaat is de rest van de bullshit die ze er opeens bij verzinnen :
alsof je dan opeens ook gewoon geld naar je toe zou krijgen, die ferrari er wel even kan komen als je maar hard genoeg wilt, etcetera.
Of zoals ik al eerder zei:
[..]
Natuurlijk krijg je sneller een lening voor je nieuwe zaak als je tegen de bank een positief verhaal kan houden - als je ze gaat vertellen dat je denkt dat die zaak weinig toekomst heeft zullen ze wel gek zijn om je geld te lenen !
Maar ga er alsjeblieft geen magisch onzin-verhaal van maken dat je alles naar je toe kunt 'willen'.
Uhm, precies hetzelfde schreef ik op de 1e pagina al : 'The secret', de onzin - discussieer !quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ah. maar dan komen we ook ergens nu.
Dat dikgedrukte geloof ik op zich wel. Iedereen heeft namelijk weleens een kankercelletje en die worden in het algemeen prima opgeruimd door je eigen afweer. Dan spreek je echter niet over kanker als ziekte.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja lullig.. en vlgs het boek heb je het dan ergens aan jezelf te danken, en DAT is het punt waarbij ik het niet eens ben.
Er is vlgs mij wel wetenschappelijk aangetoond dat je met negatief denken, negatieve cellen aanmaakt, en met positief denken een ziekte kan verdrijven. (vraag me het even niet op te zoeken maar het had te maken met een proef waarbij een kind de ziekte kanker overwon door iedere dag te visualiseren dat de boze cellen aan werden gevallen door zijn eigen goede cellen.)
Maw, dat hij kanker kreeg.. kan iets zijn wat eerder al in gang is gezet, hij rookt en drinkt zich helemaal de tering en staat naakt te werken in een kernreactor... kan je positief denken wat je wilt maar dan word je wel ziek.
Nou puur omdat ik de totale vergelijking met The secret en The holocaust niet eens wil gaan maken.. zoek ff iets wat dichter bij huis is.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ja, waarom zou je het niet hoeven uitleggen ?
Okee, de ouders van Madeleine McCann willen haar dus blijkbaar niet graag genoeg terug, zoiets ?quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou puur omdat ik de totale vergelijking met The secret en The holocaust niet eens wil gaan maken.. zoek ff iets wat dichter bij huis is.
Natuurlijk is het smeuig opgezet, anders verkoopt het niet... hadden ze een softcover boek gemaakt met een andere titel was het niet eens in het nieuws geweest, maar dat maakt de boodschap of inhoud er niet anders van.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:25 schreef L.Denninger het volgende:
Okee, we zijn er dus uit :
Er is geen secret, maar een stel marketingjongens heeft "Wie goed doet goed ontmoet" goed weten te verkopen aan een paar miljoen new-age-hippies.
(Die, als ze eenmaal kanker krijgen, zullen moeten accepteren dat ze dat aan zichZelf te danken hebben)
Persoonlijk vind ik de ouders zelf nog steeds verdachtquote:Op donderdag 10 juli 2008 13:28 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Okee, de ouders van Madeleine McCann willen haar dus blijkbaar niet graag genoeg terug, zoiets ?
Of mag je "The Secret" alleen toepassen op triviale zaken ? (En waarom dan ?)
Dan vraag ik je wat "The Secret" er dan nog aanplakt.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:31 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zeg alleen wel dat de stelling Wie goed doet, goed ontmoet te kort is.
Okee, nou, dan wou die dochter van Fritzl blijkbaar niet graag genoeg de kelder uit, zoiets dan ?quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de ouders zelf nog steeds verdacht
Precies, we komen nu tot de essentie van ons meningsverschilquote:Op donderdag 10 juli 2008 13:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dan vraag ik je wat "The Secret" er dan nog aanplakt.
Want ik heb het vermoeden dat dat het stuk zal zijn waar ik het niet mee eens ben
Dus door het toepassen van the secret, de LoA, eigen je je vanalles toe.. je krijgt wat je vraagt. Dooorrr het positief denken en het visualiseren.quote:...maar dat daarmee, en dat is het punt waarin we dan nog van mening verschillen volgens mij, je de toekomst naar je hand zet.
Dus niet de lucky treffer die soieso had gebeurt, maar dat je daarmee de kansen vergroot op meerdere lucky treffers!
Misschien had zij inderdaad de LoA beter moeten toepassen, mits zij die had gekend... wie weet wat er had gebeurt.quote:Op donderdag 10 juli 2008 13:36 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Okee, nou, dan wou die dochter van Fritzl blijkbaar niet graag genoeg de kelder uit, zoiets dan ?
Je zegt het maar hoor, ik kan nog wel een paar voorbeelden verzinnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |