hoe klinkt dat dan?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
Kennen jullie dat? Dat je het bijvoorbeeld met iemand hebt over eenofandere band. Ik zeg zo, ja het is gewoon black metal toch? Krijg je zo'n antwoord van: "Nee, dit is symphonic pagan metal" en dan bij de volgende band: "Nee, dit is geen hardrock, dit is 3,14 inch hydrocarbonaat metalpunk"
Waarom moeten sommige mensen voor ongeveer elke band een aparte muziekstijl verzinnen, zodat ze vervolgens kunnen fappen op hun kennis? Ik noem het gewoon altijd teringherrie, dat is iig niet fout.
DUDE, WTF!quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:39 schreef Public_NME het volgende:
Diep, rollende, funkende Detroit techno! (DJ Bone was laatst te koning op AWFS)
Wtf. Voor de grap eens om bijhorende bands vragenquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Lemming of niet, terechte klacht natuurlijk!
Mooi voorbeeld is user OFfSprngr. Deze jongeman pimpt graag met z'n muzieksmaak en heeft dan het volgende lijstje van favoriete genres in zn fobo
Muziek genres:
20th Century Classical
Acid-Electro
Acid Jazz
Aggrotech
Alt Country
Alt Rock
Alt Metal
Ambient
Ambient Breaks
Ambient House
Ambient Industrial
Anarcho-Punk
Anti-Folk
Art Punk
Avant-Garde Doom Metal
Art Rock
Avant-Garde Industrial
Batcave
Bitpop
Black/Doom Metal
Black Metal
Black/Death Metal
Bluegrass
etc
moet frustrerend voor em zijn dat dat procent-ding op zijn fobo niet zoveel genres aankanquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Mooi voorbeeld is user OFfSprngr. Deze jongeman pimpt graag met z'n muzieksmaak en heeft dan het volgende lijstje van favoriete genres in zn fobo
Muziek genres:
achterlijk lijstje
Crisis! Zelfs de afhaal chinees heeft niet zo'n lange lijst. Dat je het ook weet te herkennen maakt het nog triester trouwens.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:21 schreef Hephaistos. het volgende:
-hele waslijst-
Detroit Techno is wel een al jarenlang bestaand genre.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:27 schreef Manneke_Pils het volgende:
Uit: Waar dansen jullie het liefste op, is dit ook een prachtig voorbeeld van de übersneuheid van onze medefokker:
[..]
DUDE, WTF!
Over slechte muziek sprekendequote:Op woensdag 9 juli 2008 13:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Muziek genres:
...
Schranz
...
ik = Schuldig!quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:55 schreef BobbyB het volgende:
Crisis! Zelfs de afhaal chinees heeft niet zo'n lange lijst. Dat je het ook weet te herkennen maakt het nog triester trouwens.
Ik weet wat Acid Jazz isquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:35 schreef Fha het volgende:
[..]
Wtf. Voor de grap eens om bijhorende bands vragen
Shame on you!quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:26 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik weet wat Acid Jazz is
Saint Germain bijvoorbeeld
Chille muziek iig
Overigens kan ik me bij een aantal nog wel wat voorstellen, maarquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:55 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Crisis! Zelfs de afhaal chinees heeft niet zo'n lange lijst. Dat je het ook weet te herkennen maakt het nog triester trouwens.
Ongeveer wel ja.quote:
Batcave is gewoon een onderdeel van gothicmuziek. Heeft overigens niks met Batman te maken.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:43 schreef Agiath het volgende:
J-Rock en J-Punk
Dan is rock en punk muziek uit Japan.
Psychedelic rock = Meestal lange epos rock muziek met diepere teksten, dingen als Tool.
Dat weet ik nog allemaal.
Maar wtf is Sludge Metal?QueerCore?
Batcave?
quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:43 schreef Agiath het volgende:
J-Rock en J-Punk
Psychedelic rock = Meestal lange epos rock muziek met diepere teksten, dingen als Tool.
Maar wtf is Sludge Metal?![]()
quote:QueerCore?
quote:Batcave?
Hendrix maakte ook Psychedelic Rock, dus als je in dit topic beweert je niks voor te kunnen stellen bij Psychedeldic Rock...ga je dan maar schamenquote:Op woensdag 9 juli 2008 14:43 schreef Agiath het volgende:
Het zou wel fijn zijn als de user van elk genre een voorbeeld geeft.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:35 schreef Fha het volgende:
[..]
Wtf. Voor de grap eens om bijhorende bands vragen
wat is er mis met detroid techno?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:27 schreef Manneke_Pils het volgende:
Uit: Waar dansen jullie het liefste op, is dit ook een prachtig voorbeeld van de übersneuheid van onze medefokker:
[..]
DUDE, WTF!
quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:43 schreef Agiath het volgende:
Iddquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Muziek genres:
-
jij bent stoerquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:15 schreef tuxepux het volgende:
In mijn hoofd is er:House (zonder gejank en met duidelijke beat) Rock (met gitaren e.d.) Pop (alle kutmuziek die overblijft)
Klaar.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Muziek genres:
Like wtf
Daar moest ik ook echt meteen aan denken!quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Muziek genres:
20th Century Classical
Acid-Electro
Acid Jazz
Aggrotech
Alt Country
Alt Rock
Alt Metal
Ambient
Ambient Breaks
Ambient House
Ambient Industrial
Anarcho-Punk
Anti-Folk
Art Punk
Avant-Garde Doom Metal
Art Rock
Avant-Garde Industrial
Batcave
Bitpop
Black/Doom Metal
Black Metal
Black/Death Metal
Bluegrass
Blues
Blues-Rock
Breakcore
Brutal Death Metal
Cello Rock
Celtic New Age
Chiptune
Classic Rock
Classical
Crossover Thrash
Crust Punk
CyberGrind
D.C. Post-Hardcore Punk
D-Beat Hardcore Punk
Dark Ambient
Dark Cabaret
Dark Electro
Dark Metal
Darkcore
Darkstep
Darkwave
Death 'n Roll
Death Industrial
Death Metal
Death Rock
Death-Rap
DeathCore
DeathGrind
DeathThrash
Desert Rock
Digital Hardcore
Doom Metal
Doom-Death
Downbeat
Drone-Doom Metal
Drone
Drum & Bass
Drum & Noise
EBM
Electro
Electro Funk
Electro House
Electro-Industrial
Electro-Rock
Electroclash
ElectroPop
ElectroPunk
Ethereal
Futurepop
Folk Metal
Florida Death Metal
Folk-Punk
Folktronica
Funeral Doom Metal
Funk Metal
Gabber
Gaelic Punk
Garage Rock
Goa Trance
Gothabilly
Gothic Metal
Gothic Rock
Gothic-Doom Metal
Gregorian Chant
GrindCore
Grunge
Happy Hardcore
Hardcore Punk
Hard Rock
hXe
IDM
Illbient
Industrial
Industrial Hardcore
Industrial Metal
Industrial Rock
Industrial Techno
Intelligent DnB
Japanese Electro
Japcore
J-Punk
J-Rock
Jungle
Kraut Rock
Lowercase
Martial Industrial
MathCore
Math Metal
Math Rock
Melodic Death Metal
Melodic Hardcore Punk
MetalCore
MoshCore
Nardcore
New Age
New Beat
New Wave
Neo-Folk
Nerdcore HipHop
Neurofunk
NintendoCore
Noise
Noise Rock
NSBM
Pagan Black Metal
Pagan Rock
Political Hip Hop
Post-Black Metal
Post-Hardcore Punk
Post-Industrial
Post-Metal
Post-Punk
Post-Rock
Power Noise
Power Violence
Progressive Melo-Death
Progressive Metal
Progressive Rock
Proto-Metal
ProtoPunk
Punk 'n Roll
Punk Rock
Punkabilly
Psychedelic Rock
Psychedelic Trance
Psychill
Psychobilly
QueerCore
Rave
Reggae rock
Riot Grrrl
Rockabilly
Rocktronica
Rumba Catalana
Scandinavian Death Metal
Schranz
Screamo
Southern Rock
SkaCore
Skate Punk
Sludge-Doom Metal
Sludge Metal
Sludge Rock
Speed Metal
Spoken Word
Stoner Rock
Stoner Doom-Metal
Stoner Metal
Streetpunk
Surf Rock
Synthpop
Tech House
Technical Death Metal
Technical Grindcore
Techno
Technoid
Techstep
Tekno
ThrashCore
Thrash Metal
Traditional Japanese music
Trancestep
Triphop
Umeċ Hardcore Punk
Urban Folk
Viking Metal
World Music
Ik weet het. Ik heb zo veel interessante dingen te doen in mijn leven, dat ik gewoon geen tijd heb om me bezig te houden met muziekstijlen! Ultiem cool, niet?quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:25 schreef Lakai het volgende:
jij bent stoer
zeker, zeker!quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:31 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik heb zo veel interessante dingen te doen in mijn leven, dat ik gewoon geen tijd heb om me bezig te houden met muziekstijlen! Ultiem cool, niet?
niet weten wat triphop is is pas "quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:08 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Idd![]()
Viking Metal
Triphop
Riot Grrrl![]()
Weten wat het wel is nog meerquote:Op woensdag 9 juli 2008 21:37 schreef Florian_ het volgende:
[..]
niet weten wat triphop is is pas ""
Ik heb geen lijst.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:55 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Erg fout, maar erg in, in groep 8 toenquote:Op woensdag 9 juli 2008 22:15 schreef Hukkie het volgende:
En dat is?
Beetje onderscheid is onvermijdelijk denk ik, maar vind je het niet jammer dat ook de house nu is vervallen tot hokjesdenken?quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:11 schreef Hagelkaas het volgende:
Soms ben ik ook zo'n zeiker, maar dan alleen bij house/technoEn niet zo vaak ook trouwens
House
Electro House
Latin House
Eclectic House
Minimal House
Minimal Techno
Baltimore
etc.
Dat valt voor de meeste mensen allemaal onder de naam: House.
Daar word ik wel behoorlijk ziek van soms.
'Ik luister vooral house'
Wat voor house dan?
'Gewoon, house. Erick E en Tiesto enzo.
Ik ben DJ en ik draai voornamelijk goa.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:31 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Overigens kan ik me bij een aantal nog wel wat voorstellen, maar
Avant-Garde Doom Metal
Avant-Garde Industrial
Batcave
Bitpop
J-Punk
J-Rock
Kraut Rock
Lowercase
Punk 'n Roll
Punk Rock
Punkabilly
Psychedelic Rock
Psychedelic Trance
Psychill
Psychobilly
QueerCore
Sludge Metal
Sludge Rock
Umeċ Hardcore Punk
Ik bedoel: WTF DUDE?!![]()
![]()
Nog wat interessante tags/genres om over te lullenquote:ambient
deep digital
electronic compositions
fidget house
glitch-hop
glitchy
glitchy electronica
idm
indie-rock
klangkunst
m3rck
merck
micro house
microsound
mille plateaux
minimal
saag
zymogen
Jaaahquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:41 schreef heiden6 het volgende:
Voor elke band een genre.
In jouw hoofd zit volgensmij alleen een aapje.quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:15 schreef tuxepux het volgende:
In mijn hoofd is er:House (zonder gejank en met duidelijke beat) Rock (met gitaren e.d.) Pop (alle kutmuziek die overblijft)
Klaar.
Dingen als tool noemen we toch weer prog(gressive)rock? (spocks beard)quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:43 schreef Agiath het volgende:
J-Rock en J-Punk
Maar wtf is Sludge Metal?QueerCore?
Batcave?
Tja, Rock is nogal beperkend als je ook van Electronische genres houd naast Industrial en Electro Rock..quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
ik = Schuldig!
Maar om te voorkomen dat ik zo'n lange lijst opleuter als mijn mensen naar mijn muzieksmaak vragen, zeg ik maar gewoon dat ik van lekkere stevige rock hou.....
Indie Rock.. niet echt mijn smaak kwa muziek op misschien een nummer van Radiohead hier en daar na, maar de meeste Indie tegenwoordig is verre van, zo mainstream en major label als de tiefus, de term is een tag geworden van een omschrijving van commercie tot sound.quote:Op donderdag 10 juli 2008 00:02 schreef slindenau het volgende:
Goa Trance
Bij de weg:
[..]
Nog wat interessante tags/genres om over te lullen.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
Kennen jullie dat? Dat je het bijvoorbeeld met iemand hebt over eenofandere band. Ik zeg zo, ja het is gewoon black metal toch? Krijg je zo'n antwoord van: "Nee, dit is symphonic pagan metal" en dan bij de volgende band: "Nee, dit is geen hardrock, dit is 3,14 inch hydrocarbonaat metalpunk"
Umea is een stad in Zweden waarin een scene van veganistische straight-edge Hardcore Punk bands een bepaalde vorm van progressieve Hardcore Punk zijn gaan maken met wellicht een van de beste Punk albums ooit gemaakt als resultaat: A Shape Of Punk To Come van The Refused.quote:Op woensdag 9 juli 2008 22:59 schreef Some-Lady het volgende:
[..]
Ik ben DJ en ik draai voornamelijk goa.
En psychedelic trance is een genre dat daaruit voortvloeit, ofwel een verzamelnaam, hoewel goa ook vaak als verzamelnaam word gebruikt. Goa is psychedelische dansmuziek, gemaakt werd met trommels, djembe's digeridou's etc... uiteindelijk maakten ze alles met de synthesizer et voila, psychedelic trance, ook wel psytrance genoemd. Psychill bedoelt ie iets anders mee. Chill-out noemen wij het, en valt gewoon onder het Goa/Psytrance genre, alleen een rustige variant dus van de 'volle' psytrance. Op feesten zijn er vaak 2 ruimtes te vinden, een grote waar je kan dansen en dus psytrance word gedraait, en een kleinere met kussens, banken etc. waar je dus kan chillen.
Niettemin is het inderdaad wat over the top. Psy is psy, gothic is gothic, en metal is metal etc. Dat daarin verschillende subgenres ontstaan is opzich wel logisch, aangezien er ook steeds meer muziek komt. Vroeger was house gewoon een muziekstijl, tegenwoordig is het een overkoepelende term voor een genre met vooral elektronische muziek waar ook goa dus onder valt. En goa/psy was vroeger dan ook maar een stijl, terwijl dat tegenwoordig weer onderverdeelt kan worden in progressive, Full-On, Dark psy, chillout. Heel veel van die dingen die die gozer opnoemt zijn of zelfbedacht.. of zijn allemaal terug te leiden naar bijv metal, gothic, punk en trance.
ennneuh wtf is die laatste????????
Dr. Housequote:Op woensdag 9 juli 2008 22:13 schreef BobbyB het volgende:
[ afbeelding ]
House!
Ik luisterde alleen naar de Smurfenhouse vroeger. Dat was keivet!
Inderdaad.quote:Op woensdag 9 juli 2008 @ 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom moeten sommige mensen voor ongeveer elke band een aparte muziekstijl verzinnen, zodat ze vervolgens kunnen fappen op hun kennis? Ik noem het gewoon altijd teringherrie, dat is iig niet fout.
Kijk, dat is dus precies een voorbeeld van waarom precies WEL genres te gebruiken, als je zegt dat je Gothic Metal luisterd denken mensen meteen dat je een of andere Within Temptation luisteredende panda bent terwijl het helemaal niets met Gothic heeft te maken en een vorm van symphonische Power Metal is waar ik sowieso een hekel aan heb (nou ja, er zijn 3 bands binnen Power Metal die ik nog wel kan uitstaan welke grappig genoeg weer uitgekotst worden door Power Metalheadsquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:32 schreef msnk het volgende:
@ TS
Je moet Within Temptation dan ook niet bestempelen als death metal he. Krijg je dat soort gezeik niet.
Iedereen zou gewoon aan de tv moeten worden vast geketend en de hele dag TMF en MTV forceren te kijken/luisteren/braken.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:34 schreef Chillah.Bee het volgende:
[..]
Uberhaupt je druk maken over welke 'muziek'soort het is in plaats van diegene hard neer te slaan vanwege het feit dat ie dat draait/kent.
Ja, want iedereen houdt van metal en hardrock, en de rest kijkt TMFquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:38 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Iedereen zou gewoon aan de tv moeten worden vast geketend en de hele dag TMF en MTV forceren te kijken/luisteren/braken.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:37 schreef OFfSprngr het volgende:
Gothic Metal
quote:symphonische Power Metal
quote:Power Metalheads).
Ken je trouwens toevallig het nummer van Bobby B - Kill Yourself?quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:51 schreef BobbyB het volgende:
ook geen witte?
Ik zie toch echt alleen homoseksuele RnB en HipHop op beide muziek zenders.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:40 schreef Chillah.Bee het volgende:
[..]
Ja, want iedereen houdt van metal en hardrock, en de rest kijkt TMF
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:42 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik zie toch echt alleen homoseksuele RnB en HipHop op beide muziek zenders.
Ja, een uurtje metal tijdens het wekelijkse metal uurtje maar that's it
Als ik zo moet raden neem ik anders aan dat jij van die homo-erotische RnB van zwoele negers houdt die ze op MTV hebben.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:40 schreef Chillah.Bee het volgende:
[..]
Ja, want iedereen houdt van metal en hardrock, en de rest kijkt TMF
Dat uurtje "Metal" is Within Temptation en Linkin' Park, niet echt wat je noemt Metal.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:42 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik zie toch echt alleen homoseksuele RnB en HipHop op beide muziek zenders.
Ja, een uurtje metal tijdens het wekelijkse metal uurtje maar that's it
En als ik het zo moet raden neem ik anders aan dat jij er als een gothic-vleermuis bijloopt en je wekelijks laat bangen door een stel Hells Angels terwijl je naar brullende mongolen en raggende gitaarherrie luistert.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:43 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Als ik zo moet raden neem ik anders aan dat jij van die homo-erotische RnB van zwoele negers houdt die ze op MTV hebben.
Of misschien door geile cyberchicks op Industrial, who knows.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:46 schreef Chillah.Bee het volgende:
[..]
En als ik het zo moet raden neem ik anders aan dat jij je wekelijks laat bangen door een stel Hells Angels terwijl je naar brullende mongolen en raggende gitaarherrie luistert.
Het steeds maar verder opdelen in subgenres is idd een irritante gewoonte. Het trieste is dat veel van die subgenres ook nog eens gewoon een andere benaming zijn voor een subgenre van 10 jaar geleden.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:01 schreef Sapstengel het volgende:
C2H2 is geen hydrocarbonaat prutser.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:37 schreef frenchfries het volgende:
[..]
Inderdaad.
Zeg dan gewoon ' π" C2H2 metalpunk'
Early Hardcore, NY-Style en Darkcore zijn anders een stuk beter dan die herzenloze pokke beats van Rotterdamse Gabber en Terror.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:48 schreef jpg97 het volgende:
Net als die paupergabbers die onderscheid maken tussen de verschillende soorten kutmuziek die ze luisteren:
- hardcore
- early hardcore
- darkcore
- josticore
- boemboemboemcore
- retardcore
[ afbeelding ]
Dus omdat een bepaald subgenre 10 jaar oud is is de muziek verwaarloosbaar als outdated?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het steeds maar verder opdelen in subgenres is idd een irritante gewoonte. Het trieste is dat veel van die subgenres ook nog eens gewoon een andere benaming zijn voor een subgenre van 10 jaar geleden.
Hier is eenquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Muziek genres:
20th Century Classical
Acid-Electro
Acid Jazz
Aggrotech
Alt Country
Alt Rock
Alt Metal
Ambient
Ambient Breaks
Ambient House
Ambient Industrial
Anarcho-Punk
Anti-Folk
Art Punk
Avant-Garde Doom Metal
Art Rock
Avant-Garde Industrial
Batcave
Bitpop
Black/Doom Metal
Black Metal
Black/Death Metal
Bluegrass
Blues
Blues-Rock
Breakcore
Brutal Death Metal
Cello Rock
Celtic New Age
Chiptune
Classic Rock
Classical
Crossover Thrash
Crust Punk
CyberGrind
D.C. Post-Hardcore Punk
D-Beat Hardcore Punk
Dark Ambient
Dark Cabaret
Dark Electro
Dark Metal
Darkcore
Darkstep
Darkwave
Death 'n Roll
Death Industrial
Death Metal
Death Rock
Death-Rap
DeathCore
DeathGrind
DeathThrash
Desert Rock
Digital Hardcore
Doom Metal
Doom-Death
Downbeat
Drone-Doom Metal
Drone
Drum & Bass
Drum & Noise
EBM
Electro
Electro Funk
Electro House
Electro-Industrial
Electro-Rock
Electroclash
ElectroPop
ElectroPunk
Ethereal
Futurepop
Folk Metal
Florida Death Metal
Folk-Punk
Folktronica
Funeral Doom Metal
Funk Metal
Gabber
Gaelic Punk
Garage Rock
Goa Trance
Gothabilly
Gothic Metal
Gothic Rock
Gothic-Doom Metal
Gregorian Chant
GrindCore
Grunge
Happy Hardcore
Hardcore Punk
Hard Rock
hXe
IDM
Illbient
Industrial
Industrial Hardcore
Industrial Metal
Industrial Rock
Industrial Techno
Intelligent DnB
Japanese Electro
Japcore
J-Punk
J-Rock
Jungle
Kraut Rock
Lowercase
Martial Industrial
MathCore
Math Metal
Math Rock
Melodic Death Metal
Melodic Hardcore Punk
MetalCore
MoshCore
Nardcore
New Age
New Beat
New Wave
Neo-Folk
Nerdcore HipHop
Neurofunk
NintendoCore
Noise
Noise Rock
NSBM
Pagan Black Metal
Pagan Rock
Political Hip Hop
Post-Black Metal
Post-Hardcore Punk
Post-Industrial
Post-Metal
Post-Punk
Post-Rock
Power Noise
Power Violence
Progressive Melo-Death
Progressive Metal
Progressive Rock
Proto-Metal
ProtoPunk
Punk 'n Roll
Punk Rock
Punkabilly
Psychedelic Rock
Psychedelic Trance
Psychill
Psychobilly
QueerCore
Rave
Reggae rock
Riot Grrrl
Rockabilly
Rocktronica
Rumba Catalana
Scandinavian Death Metal
Schranz
Screamo
Southern Rock
SkaCore
Skate Punk
Sludge-Doom Metal
Sludge Metal
Sludge Rock
Speed Metal
Spoken Word
Stoner Rock
Stoner Doom-Metal
Stoner Metal
Streetpunk
Surf Rock
Synthpop
Tech House
Technical Death Metal
Technical Grindcore
Techno
Technoid
Techstep
Tekno
ThrashCore
Thrash Metal
Traditional Japanese music
Trancestep
Triphop
Umeċ Hardcore Punk
Urban Folk
Viking Metal
World Music
Moeilijk hè, begrijpend lezenquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:53 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dus omdat een bepaald subgenre 10 jaar oud is is de muziek verwaarloosbaar als outdated?
Mja, iets te snel overheen gelezen. Het is idd bv een hekel punt voor mij dat mensen naar Gabber referen als Hardcore terwijl Hardcore gewoonweg Hardcore Punk in houd voor de rest van de wereld behalve blijkbaar hier (ookal is het geen subgenre maar compleet ander genre).quote:
Zeg ik dat?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:53 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dus omdat een bepaald subgenre 10 jaar oud is is de muziek verwaarloosbaar als outdated?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:52 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Early Hardcore, NY-Style en Darkcore zijn anders een stuk beter dan die herzenloze pokke beats van Rotterdamse Gabber en Terror.
Wat ook altijd hilarisch is: in de programma boekjes van bijvoorbeeld Low Lands zie je ook altijd van dit soort termen terugkomen in de omschrijving van de band/dj.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 16:53 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Hier is eenwel op zijn plaats dacht ik zo
De vergelijking met wijn komt een beetje in me op, je kunt een Chardonay noemen, maar om dan ook nog eens te zeggen dat het een eikige vleug van fruitige ronde smaak heeft, tja, dan ga je te ver voor iemand die er niet een even grote liefhebber van is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 17:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat ook altijd hilarisch is: in de programma boekjes van bijvoorbeeld Low Lands zie je ook altijd van dit soort termen terugkomen in de omschrijving van de band/dj."Deze Electro House formatie met een snufje Groove-Funk krijgt de zaal altijd in beweging.".
Ooit gaf zo'n sneue kneus een beschrijving van een act waar hij 6 (!) verschillende genres voor nodig had. Dat slaat gewoon nergens meer op en je weet totaal niet wat je kan verwachten. Maar ja, hij heeft wel kunnen pimpen met zijn muziek 'kennis'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |