1 Federer , R. 6605quote:Het gat tussen nummer één Roger Federer en Rafael Nadal op de maandag nieuw verschenen wereldranglijst is nog driehonderd punten. De Spanjaard duldt de Zwitser al 157 weken voor zich, maar kan hem deze week met een titel bij het Masters Series-toernooi in Cincinnati van de troon stoten. Federer moet dan voor de halve finales verliezen.
Als Nadal Cincinnatti wint, verdient hij het gewoon om nummer 1 te zijn. Nu ook al trouwens.quote:
Nee het is geen zekerheid, wel een zeer grote waarschijnlijkheid.quote:Op maandag 28 juli 2008 11:17 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Als Nadal Cincinnatti wint, verdient hij het gewoon om nummer 1 te zijn. Nu ook al trouwens.
Maar stel dat Nadal deze week geen nummer 1 wordt, wordt hij het dan sowieso over een paar weken (als de punten van vorig jaar vervallen van de toernooien die toen twee weken later werden gespeeld?
quote:Nadal stoot Federer van de troon
... Vrijdagnacht had Rafael Nadal zich
verzekerd van de eerste plaats op de
wereldranglijst.Door een 7-6,6-1 zege
op Nicolas Lapentti op het Masters
Series-toernooi in Cincinnati,stootte
hij Roger Federer van zijn troon.
Als Nadal de finale van het toernooi
wint,is de positie maandag al van hem.
Mocht dat niet lukken,dan is Nadal per
18 augustus lijstaanvoerder.In de halve
finales treft hij Novak Djokovic.
Federer opende de deur voor Nadal door
in de derde ronde van het toernooi te
verliezen van de Kroaat Ivo Karlovic.
De Zwitser beheerste de afgelopen jaren
onbedreigd de top van het mannentennis
en was 235 weken lang de nummer één.
Waarbij aangetekend moet worden dat Murray lekker slim heeft gedaan om zonder reden uit Indy weg te blijven laatst. Nu loopt hij met een 0-punter als een van z'n optionals rondquote:Op maandag 4 augustus 2008 16:30 schreef TubewayDigital het volgende:
01 Federer , R. 6680
02 Nadal , R. 6455
03 Djokovic , N. 5390
04 Davydenko , N. 2795
05 Ferrer , D. 2775
06 Murray , A. 2135
07 Nalbandian , D. 1980
08 Blake , J. 1955
09 Roddick , A. 1865
10 Wawrinka , S. 1610
Ik hoop wel dat Federer het redt. Maar god, nu hij de US Open heeft gewonnen is zijn jaar denk ik toch al goed. En ik hoop dat hij de AO wint. Zag op Betfair dat hij daarvoor op dit moment blijkbaar de favoriet is. Je kunt nu al wedden op wie de AO gaat winnen.quote:Op vrijdag 12 september 2008 01:56 schreef wimderon het volgende:
Nadal heeft nog 510 punten nodig om het jaar als nummer 1 af te sluiten. En als hij dat onverhoopt niet mocht halen in de drie toernooien die nog op z'n programma staan zal Federer alles moeten winnen waar ie aan meedoet, wat gezien de data vrij onvoorstelbaar is.
Tuurlijk, RG en Wimbledon ook al op diverse plaatsen. Op Unibet kun je o.a. wedden op wanneer Federer gaat stoppen, wie volgend jaar als nummer 1 eindigt, of en wanneer Federer Sampras inhaalt.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat Federer het redt. Maar god, nu hij de US Open heeft gewonnen is zijn jaar denk ik toch al goed. En ik hoop dat hij de AO wint. Zag op Betfair dat hij daarvoor op dit moment blijkbaar de favoriet is. Je kunt nu al wedden op wie de AO gaat winnen.
klopt en die heeft als voordeel dat ie een kwartfinale op Wimbledon te verdedigen heeft en Federer een finaleplek. Tevens een kwartfinale op Queen's tegenover een winst van Federer in Halle.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:08 schreef TubewayDigital het volgende:
Met zijn 9020 punten komt Murray opvallend dicht in de buurt van Fed.
Ik vind het wel een rare regel, dat als je je punten hebt verdedigt, er per saldo geen punten bij je ranking komen,quote:Op maandag 8 juni 2009 21:14 schreef Szura het volgende:
[..]
klopt en die heeft als voordeel dat ie een kwartfinale op Wimbledon te verdedigen heeft en Federer een finaleplek. Tevens een kwartfinale op Queen's tegenover een winst van Federer in Halle.
Die kan dus een goede slag slaan in het grasseizoen.
Vergeet ook niet dat Djokovic op Wimbledon geen hol te verdedigen heeft maar die staat natuurlijk rond de 8000 punten
Ja, leuk, maar die heeft na Wimbledon een shitload aan punten te verdedigen, net als in mindere mate Djokovic. In de virtuele race over 2009 staat Murray (en Djokovic) een kleine 2000 punten achter Federer. Sterker nog, in die race staan Del Potro, Roddick en Verdasco een stuk dichter bij Murray en Djokovic dan dat zij bij Nadal en Federer staan.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:08 schreef TubewayDigital het volgende:
Met zijn 9020 punten komt Murray opvallend dicht in de buurt van Fed.
Het scheelt eigenlijk allemaal niet zo heel veel.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar die heeft na Wimbledon een shitload aan punten te verdedigen, net als in mindere mate Djokovic. In de virtuele race over 2009 staat Murray (en Djokovic) een kleine 2000 punten achter Federer. Sterker nog, in die race staan Del Potro, Roddick en Verdasco een stuk dichter bij Murray en Djokovic dan dat zij bij Nadal en Federer staan.
Ik vind dat ook altijd vreemd. Stel dat je in een jaar alle toernooien wint waaraan je deelneemt dan blijf je het jaar erop in het allergunstige geval gelijk qua punten.quote:Op maandag 8 juni 2009 21:34 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Ik vind het wel een rare regel, dat als je je punten hebt verdedigt, er per saldo geen punten bij je ranking komen,
Stel Federer wint Halle,en Wimbledon, alsnog kan Murray dan dichterbij komen als hij bijvoorbeeld 2 halve finale plaatsen haalt.
[..]
Hoe is dat niet logisch?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vind dat ook altijd vreemd. Stel dat je in een jaar alle toernooien wint waaraan je deelneemt dan blijf je het jaar erop in het allergunstige geval gelijk qua punten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |