Tenzij je steeds met andere mensen eet.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:41 schreef tong80 het volgende:
Je ontmoet geen nieuwe mensen. Je zit weer tegen dezelfde mensen aan te lullen die je al kent.
Vooral niet doen als het niet heerlijk was, gegronde kritiek doet de prijs van de rekening dalenquote:Het is maar afwachten of het smaakt. Voor dat geld zeggen ze natuurlijk dat het heerlijk was.
Tussen elke gang de benen strekken en lekker even buiten in de frisse lucht roken blijkt leuk omdat er meerdere mensen buiten staan waar je anders nooit een praatje mee zou maken.quote:Je mag niet roken terwijl je snakt naar een peuk.
Even thuis nog een kaasplankje en napraten over al dat lekkers is wel bevredigend.quote:Na afloop heb je vaak nog honger en zet thuis de frituurpan aan.
De porties zijn altijd net te klein om je lekkere trek te bevredigen.
Dat moet je maar afwachten dus.quote:Wat je krijgt is een schilderij, maar of het smaakt ?
Maar wel olie, gezouten en ongezouten boterquote:Er staat geen ketchup op tafel.
Geen Mayonaisse ook trouwens.
Dan vraag je om een andere tafel, in het restaurant van jouw OP moet dat mogelijk zijn...quote:Er zit iemand naast je aan een andere tafel te smakken of luid te lachen om zijn eigen grapjes.
Je bent niks verplicht, sterker nog, deze prijsklasse vragen ze niet of het gesmaakt heeft, en ook niet of het naar je zin was. Daar gaan ze gewoon van uitquote:Na afloop ben je verplicht te zeggen dat het geweldig was
Neequote:Je moet met mes en vork eten
Daar heb je een punt.quote:De wijn kost 20 euro terwijl dezelfde wijn voor 5 euro bij de Albert Hein te koop is
Een eenhapssmeltopjetonghapjequote:Het toetje is altijd net zo groot als een vingerhoed. Maar alweer een mooi klein schilderijtje.
Geen probleemquote:Kopje koffie is van het huis. Terwijl je eigenlijk wil doorzuipen met de te dure wijn.
HAHAHAHAHAHAHA!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:41 schreef tong80 het volgende:
Je ontmoet geen nieuwe mensen. Je zit weer tegen dezelfde mensen aan te lullen die je al kent.
Goed voor je lijnquote:Op dinsdag 8 juli 2008 02:47 schreef Dibble het volgende:
Voor dat geld stamp ik me een maand lang vol bij de shoarmatent hier met ongelimiteerd saus
een maand lang shoarma met veel saus eten,komt iedereen van aan lijkt me en anders word je wel strontmisselijkquote:Op dinsdag 8 juli 2008 02:54 schreef Dibble het volgende:
[..]
Tsja dat sommige mensen dik van eten worden......
Bij de Egyptenaren de hoer.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 02:58 schreef Morwen het volgende:
Bij de Maya's was de Kok de hoogste persoon, gewoon een weetje
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 03:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
Doe mij maar gewoon een lekker bord zuurkool met kookspek en worst.Ik ben twee jaar geleden in een zeer duur restaurant wezen eten (200 euro pp ofzo) en dat vond ik maar niks eigenlijk, ik had nog steeds een hongerig gevoel, en lekker bier hadden ze ook niet.
Sorry meneer de 3-sterren kok, maar ik lust echt geen wijn.
![]()
4 sterren restaurants? Ik dacht dat ze maar tot 3 gingen.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 04:02 schreef Morwen het volgende:
Een echte kok zal je dus nooit hongerig het pand laten verlaten, dan doen ze dus iets niet goedEn dat zie ik zo vaak in 4 sterren restaurants, alles moet perfect de keuken uit maar de meeste mensen willen gewoon lekker eten.
omdat ze geen centjes hebben om uit eten te gaanquote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:42 schreef Flashwin het volgende:
waarom maken mensen 150000 posts op een forum?
heul niet waarquote:
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 06:49 schreef henkway het volgende:
In Thailand kun je heerlijk eten voor 1,50 euro, gebakken thaise rijst met kip, en lekkere saus erbij zoveel je wilt en koud bier en sterren lopen er ook
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:42 schreef Flashwin het volgende:
waarom maken mensen 150000 303640 posts op een forum?
Je zal je er prima thuis voelen dus....quote:Op dinsdag 8 juli 2008 06:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik-ben-een-loser-topic
Per Persoon.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 02:18 schreef tong80 het volgende:
Wat is PP Bluezzie ?
Het was niet persoonlijk bedoeld trouwens
pssst meisjequote:
Ben het met TS eens, het is vaak weinig, mooi maar niet lekker.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:49 schreef David het volgende:
Als het goed is kun je voor die prijs dingen proeven die je zelf nooit kunt bij mekaar klotsen...
Als je dat geld hebt, waarom niet.
Praten! niet schrijven..quote:
Is helemaal niet leuk en zeker niet lekker, en altijd te weinig en mooi, maar mijn eten hoeft niet mooi, alleen bij de griek ie leuk met live muziek.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:50 schreef DarkElf het volgende:
omdat als je er het geld voor hebt het gewoon leuk en lekker is?
Dat vind ik ook wel top ja, kan leuk zijnquote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:40 schreef __Saviour__ het volgende:
daarom vind ik het dus toffer om voor 18 euro onbeperkt te eten bij een wokrestaurant
Ja wij ook ..als het maar goed en lekker is.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:50 schreef Isegrim het volgende:
Omdat bij een bijzondere gelegenheid kwaliteit boven kwantiteit gaat. Alle waar is naar zijn geld en voor écht goed eten ben ik bereid aardig wat neer te tellen.
Als je naar een pretentieuze tent gaat wel. Als je naar een echt kwaliteitsrestaurant gaat, gaat het júist in de eerste plaats om de smaak.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik mag ook wel graag uitgebreid uit eten gaan, maar de 150 e prijscategorie laat ik meestal aan mij voorbij gaan. Meestal is de tent da toch wat stijfjes, en naarmate de prijs stijgt gaat het steeds meer om opmaak en originele vondsten of ingredienten waar 3 bijvoeglijke naamwoorden voor kunnen dan om de smaak. Het eten wordt dan vaak vanzelf bepalender dan het gezelschap, het moet dan ook meteen ontzettend lekker zijn en uitgebreid besproken worden.
Ik ga liever naar een wat eenvoudiger tent, waar ze voor 100 euro alles uit de kast trekken en er ook nog een taxi vanaf kan waar je ernstig beneveld in kan waggelen.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:18 schreef borisz het volgende:
Omdat je niet alleen betaald voor het eten.
Natuurlijk wel, maar voor een euro of 75 kunnen je smaakpapillen ook al behoorlijk verwend worden. Wat krijg je dan meer voor die tweede 75 euro? Het voer wordt mooier opgestapeld, de combinaties zijn origineler en verrassender, de vindplaats van de ingredienten staat op de menukaart en van het tafellinnen hadden ze ook een bruidsjurk kunnen maken. Prima, maar tegelijk krijg je het gevoel dat je gedempt moet praten om de concentratie op het eten niet te verstoren, dat het eten het gespreksonderwerp moet zijn, en dat je het toch al niet erg spontane personeel diep beledigt wanneer je wat van die aardappels bijbestelt of nog een fles van diezelfde wijn wilt die je lekker vond voor bij het volgende gerecht.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als je naar een pretentieuze tent gaat wel. Als je naar een echt kwaliteitsrestaurant gaat, gaat het júist in de eerste plaats om de smaak.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
wilde everzwijn, fazantenborst of gemarineerde lamsbout met een dressing van sinaasappel en passievrucht.
Laat me raden, dat culinair niveau he, dat heb jij?quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:12 schreef ColdFeet het volgende:
Ik denk wel dat je een zeker culinair niveau () nodig hebt om de kwaliteitsverschillen te kunnen waarderen.
Ik las een keer iets van iemand die klaagde dat zijn dragonsoep verpest was omdat de kok zo stom was geweest om de takjes geheel in de soep te verwerken in plaats van alleen de blaadjes. Ik moet je zeggen, ik zou het niet door hebben gehad. Jij?quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Laat me raden, dat culinair niveau he, dat heb jij?
Van geboorte zeker.
Praat je ook een beetje bekakt?? En zit je dan bij het raam ??![]()
Nee hoor. Ik heb nog nooit bij de Librije of Oud Sluis gegeten.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Laat me raden, dat culinair niveau dat heb jij? waar ??
Praat je ook een beetje bekakt?? En zit je dan bij het raam ??
Je betaalt voor een hoop imagoquote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarvoor nog meer dan ?
'Dank je wel voor het ophangen van mijn jas.'
'Bedankt dat ik de vaat niet hoef te doen.'
'Wat een mooie gordijnen.'
'Wat een schone toiletten.'
'Mag ik u echt bij de voornaam noemen ?'
'Wat een schoon bestek.'
'Wat leuk dat u het vraagt, ja het smaakte wel.'
'Bedankt dat u mijj deze dure wijn hebt aanbevolen.'
'Leuk dat het echte bloemen zijn en geen plastic.'
'Ben altijd blij dat ik kan pinnen hier, anders denk je verdomme dat is veel geld.'
Dat kun je ook nog wel voor 50 euro krijgen. Voor 150 euro heeft het everzwijn uitsluitend eikeltjes van meer dan 200 jaar oude bomen gegeten en is hij even lekker gemasseerd voordat ze hem omlegden en wordt het geserveerd met fruit dat zo exotisch is dat ze het per helicopter moesten invliegen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Geen hertenbiefstuk, wilde everzwijn, fazantenborst of gemarineerde lamsbout met een dressing van sinaasappel en passievrucht.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kun je ook nog wel voor 50 euro krijgen. Voor 150 euro heeft het everzwijn uitsluitend eikeltjes van meer dan 200 jaar oude bomen gegeten en is hij even lekker gemasseerd voordat ze hem omlegden en wordt het geserveerd met fruit dat zo exotisch is dat ze het per helicopter moesten invliegen.
Ja, maar daar voegt een sterrenkok dan weer heel weinig aan toe. Als je een echte koopt, niet zo'n ding wat in Spanje voor 120 euro bij de pomp te koop ligt, dan heeft dat ook niks nodig. Geef mij een goed mes en de poort naar de hemel staat wagenwijd open.quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Duurder is niet altijd beter (Lidl-gehakt is toch als beste getest?) maar reken maar dat de kwaliteit van het voer invloed heeft op het vlees-eindproduct. Pata-Negraham is echt bijzonder lekker! En de omslachtige bereidingswijze heeft natuurlijk wel een prijs.
Ik wil in een sterrenrestaurant geen ossehaas met truffelsaus etenquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar daar voegt een sterrenkok dan weer heel weinig aan toe. Als je een echte koopt, niet zo'n ding wat in Spanje voor 120 euro bij de pomp te koop ligt, dan heeft dat ook niks nodig. Geef mij een goed mes en de poort naar de hemel staat wagenwijd open.
Voor mij persoonlijk is het bij dure restaurants nogal onderhevig aan de wet van het afnemende grensnut: Het extra genot wordt steeds minder in verhouding tot de extra euro's, terwijl je er wel de andere nadelen bij krijgt. Ik was een keer verdwaald in Drenthe, bleken we om tien uur nog te kunnen eten in de plaatselijke Westernstyle vreetschuur. Pindadoppen op de grond, personeel in cowboyhoed met pistoolholsters, bierpullen, erg verontrustend allemaal. Maar die kok bleek voor een lullig bedrag uitstekende ossehaas te kunnen bakken. Dat kan een sterrenkok ook wel, maar dat voegt gewoon relatief weinig toe met zijn truffelsausje.
Witte truffel misschien. Maar het is een beetje het paradoxale van dure restuarants, hoe beter het voer, des te minder het nodig heeft. Maar je betaalt wel voor het talent om daar dan alsnog een hoop mee te doen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik wil in een sterrenrestaurant geen ossehaas met truffelsaus eten
Ik heb net een paar keer echt duur gegeten, maar het viel mij in die zin tegen dat niet alles dan sensationeel lekker is. Er zijn van die dingen die je bijblijven omdat ze gewoon schokkend lekker zijn, die sensatie heb ik nog geen tien keer in mijn leven gehad, maar slechts één keer daarvan was het echt duur.quote:Afijn, ik denk dat sterrenrestaurants leuk zijn als je het geld ervoor hebt. Net zoals dure cosmetica en merkkleding. Net wat je leuk vindt en wat je zelf je geld waard vindt. Maar ik wil het zelf best weleens proberen
Duh. Nogal wiedes. Als ik naar een 'duur' restaurant ga, dan ga ik daar dus ook heen voor de culinaire ervaring en niet voor de gezelligheid, hoewel het ook in een duur restaurant erg gezellig kan zijn. Het is echt geen bibliotheek ofzo hoor.quote:Op woensdag 9 juli 2008 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Mijn ervaringen zijn slechts heel incidenteel hoor, maar het lijkt mij meer iets voor als je in alle rust meegenomen wilt worden op een culinaire ontdekkingsreis en het daar de hele avond over wilt hebben. Als je even heel lekker wilt eten met een groepje vrienden die je lang niet gezien hebt heb ik een betere avond in een eenvoudiger restaurant.
culinaire ervaring , ?? Is dat zo een vierkant bord met een rond tonnetje met een franse naam en dwars een strootje er op en dan op het bord een rood soort sausje??quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Duh. Nogal wiedes. Als ik naar een 'duur' restaurant ga, dan ga ik daar dus ook heen voor de culinaire ervaring en niet voor de gezelligheid,
quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Duh. Nogal wiedes. Als ik naar een 'duur' restaurant ga, dan ga ik daar dus ook heen voor de culinaire ervaring en niet voor de gezelligheid, hoewel het ook in een duur restaurant erg gezellig kan zijn. Het is echt geen bibliotheek ofzo hoor.
Aan jou is dat dus inderdaad niet besteed.quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:03 schreef henkway het volgende:
[..]
culinaire ervaring , ?? Is dat zo een vierkant bord met een rond tonnetje met een franse naam en dwars een strootje er op en dan op het bord een rood soort sausje??
, soort eenhaps cracker als hoofdgerecht .
Ja nou geef mij dan maar een gezellig wokrestaurant
Zelfs thuis eet ik beter dan bij zo'n tentquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Aan jou is dat dus inderdaad niet besteed.
Het is een beetje het verschil tussen een reproductie van de Xenos (best leuk, maar niet erg orgineel) en een oude meester. Sommige mensen boeit dat geen klap, anderen kunnen intens genieten van 'culinaire kunst'. En nee, dat gaat niet alleen om de presentatie, maar vooral om de smaken. Maar goed, dat krijg je niet aan het verstand bij iemand die het liefst naar een restaurant gaat waar je veel eten voor weinig geld krijgt. Niet dat het eten bij zo'n restaurant vies is, maar dat kan ik thuis ook wel en daar geef ik dus geen geld aan uit.
Misschien komt het omdat ik zo'n door en door sociaal persoon ben, maar als ik met een groep vrienden ga eten dan is dat toch best lawaaiig zonder dat iemand nou echt een schreeuwlelijk is, en dan voel ik me best opgelaten in zo'n tent die verder best rustig is. Verder vind ik dat het eten dan centraal staat, en dat je toch meer geneigd bent om het maar zo te nemen zoals zij het bedacht hadden, ipv dat je helemaal doet waar je zin in hebt. Daarnaast is een culinaire ervaring niet echt voorbehouden aan restaurants in die prijscategorie.quote:Op woensdag 9 juli 2008 18:07 schreef Isegrim het volgende:
Duh. Nogal wiedes. Als ik naar een 'duur' restaurant ga, dan ga ik daar dus ook heen voor de culinaire ervaring en niet voor de gezelligheid, hoewel het ook in een duur restaurant erg gezellig kan zijn. Het is echt geen bibliotheek ofzo hoor.
Nee, je kan bij een doorsnee restaurant ook wel eens een gelukstreffer hebben.quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat ik zo'n door en door sociaal persoon ben, maar als ik met een groep vrienden ga eten dan is dat toch best lawaaiig zonder dat iemand nou echt een schreeuwlelijk is, en dan voel ik me best opgelaten in zo'n tent die verder best rustig is. Verder vind ik dat het eten dan centraal staat, en dat je toch meer geneigd bent om het maar zo te nemen zoals zij het bedacht hadden, ipv dat je helemaal doet waar je zin in hebt. Daarnaast is een culinaire ervaring niet echt voorbehouden aan restaurants in die prijscategorie.
Uit mijn recensie topic :quote:Op woensdag 9 juli 2008 19:14 schreef MarMar het volgende:
ik vraag me ernstig af of TS al eens ergens anders uit eten geweest is dan bij van der Valk of Mc Donnalds.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 21:02 schreef tong80 het volgende:
En deze :
.
Want eenmaal aan het eten geslagen kwamen we steeds meer in vervoering. Alles was perfect op temperatuur. Zelfs de berenlul, waar zo als je weet veel mee kan mis gaan, was perfect.
De uitjes bij de frikandel waren mooi fijn gesneden en niet te grof.
Maar het hoogtepunt was toch het patatje stoofvlees, Frietje Haché zoals we hier zeggen, zelden zo'n hoeveelheid vlees gezien op een patatje. Ik keek m'n ogen uit. Je zag de patat amper meer. Zelden zoiets gezien.
Dat het iets aan de prijzige kant was maakte niet uit. Want dit was een voorrecht om mee te maken.
De bedienig was ook al perfect. Ze sleepten zelfs de naast ons leegstaande plastic stoeltjes naar binnen terwijl we nog aan het eten waren. Alles om ons op het gemak te stellen.
Contradictio in terminisquote:Op woensdag 9 juli 2008 19:03 schreef henkway het volgende:
[..]
culinaire ervaring , ?? Is dat zo een vierkant bord met een rond tonnetje met een franse naam en dwars een strootje er op en dan op het bord een rood soort sausje??
, soort eenhaps cracker als hoofdgerecht .
Ja nou geef mij dan maar een gezellig wokrestaurant
Afgezien van de vraag of dit inderdaad overeenkomt met de realiteit (mijn ervaring is dat het voor topzaken, of het nu horeca, modewinkels, juweliers, hifiwinkels of autodealers zijn, in 90% van de gevallen meer is dan 5%) even een kleine rekensom.quote:Op woensdag 9 juli 2008 14:10 schreef Euc- het volgende:
Bedenk goed, aan het einde van het jaar, is de nettowinst helemaal onderaan de streep gemiddeld 2 tot 5 procent, waar de ondernemers 80 uur in de week voor moeten werken.
Helemaal mee eens, afgezien van de wijn. Wijn gaat 3 tot 4 keer over de kop in een restaurant. Ik heb de cijfers gezien, als accountant. Niet van De Librije, maar van een ander sterrenrestaurant.quote:Op woensdag 9 juli 2008 12:12 schreef ColdFeet het volgende:
Hoewel de prijs en de kwaliteit vast niet helemaal lineaiar gerelateerd zijn, gebruiken sterrenrestaurants ook echt wel betere ingredienten dan gemiddeld. Een beetje fijnproever weet het verschil tussen een biefstukkie van de groothandel en echt mooi biologisch Schots rundvlees wel te waarderen. En ja, dan is er natuurlijk ook een prijsverschil. En kom nou, Bluezz, jij zou toch moeten weten dat er echt wel een verschil is tussen Appie-wijnen van 5 euro en een echt goede fles
Ik denk wel dat je een zeker culinair niveau () nodig hebt om de kwaliteitsverschillen te kunnen waarderen.
Je hebt em ge-edit!quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:08 schreef tong80 het volgende:
Daar moet ik wel op reageren.
Ik ben een fervent concertganger. Maar laat me niet langer oplichten met die oplichtersprijzen.
Ben met Golfer een paar keer naar de Arena geweest tijdens het Ajax-Tournooi.
Het aangebodene stond niet in verhouding tot het geen het me koste.
Ik heb de laatste keer gepast.
Jammer dat je mijn recensies niet als ironie ziet maar als een aanval.
Verder neuk ik inderdaad alleen voor geld.
Ik verdien er alleen te weinig mee
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:42 schreef Flashwin het volgende:
waarom maken mensen 150000 posts op een forum?
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:35 schreef charon het volgende:
Punt 2 kan ik niet volgen, wat is het verschil daar?
Kwaliteitsverschil...quote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:35 schreef charon het volgende:
Punt 2 kan ik niet volgen, wat is het verschil daar?
je kunt natuurlijk veel beter de hele dag op een internet forum posten, das pas rock & roll!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 01:41 schreef tong80 het volgende:
Het is maar afwachten of het smaakt. Voor dat geld zeggen ze natuurlijk dat het heerlijk was.
Je mag niet roken terwijl je snakt naar een peuk.
Na afloop heb je vaak nog honger en zet thuis de frituurpan aan.
De porties zijn altijd net te klein om je lekkere trek te bevredigen.
Wat je krijgt is een schilderij, maar of het smaakt ?
Er staat geen ketchup op tafel.
Geen Mayonaisse ook trouwens.
Er zit iemand naast je aan een andere tafel te smakken of luid te lachen om zijn eigen grapjes.
Na afloop ben je verplicht te zeggen dat het geweldig was
Je moet met mes en vork eten
De wijn kost 20 euro terwijl dezelfde wijn voor 5 euro bij de Albert Hein te koop is
Het toetje is altijd net zo groot als een vingerhoed. Maar alweer een mooi klein schilderijtje.
Kopje koffie is van het huis. Terwijl je eigenlijk wil doorzuipen met de te dure wijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |