abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78623228
Ziet er weer degelijk uit.

Hoe ga je straks de verlichting schakelen en aansluiten, gewoon met een krulsnoertje aan de achterkant?

En hoe heb je de lades schuivend gemaakt?
pi_78648711
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 07:47 schreef Gurb het volgende:
Ziet er weer degelijk uit.

Hoe ga je straks de verlichting schakelen en aansluiten, gewoon met een krulsnoertje aan de achterkant?

En hoe heb je de lades schuivend gemaakt?
De lades schuiven nu hout op hout. Ik zal ze als de kast klaar is nog voorzien van een laagje wax. Zodat het nog makkelijker glijdt. T glijdt nu al aardig soepel nl. Ik heb bewust geen gelagerde ladegeleiders gekozen. Kost zeker niet niks als je een beetje knap spul wil hebben. Heb al eens eerder gamma lade geleiders gebruikt, maar daarvan lagen de kogellagers al spoedig her en der....

De verlichting worden twee led spotjes, die in de "bak"komen te zitten. Met soepel twee draads snoer dan naar een rijgdoos oid achterin de lade. Daar idd een krulsnoer naar de schakelaar in de kast. Vandaar uit met snoer naar de wcd. Je kan niet bij de verlichting komen, want de bovenkant wordt ook nog dichtgemaakt. Om evt. warmte uit het kastje te geleiden breng ik direct boven de spotjes een gaas van plastic aan(versterkt met ijzerdraad) ledlampen worden natuurlijk al haast niet warm dus dat moet te doen zijn.

En pseik O Je bent welkom, wel ff laten weten hoe en wanneer dan staat de koffie klaar als je zin hebt om "effe an te komme"
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_78648845
Gedaan vandaag:

vanmorgen pootjes op maat gezaagd en bevestigd
vanmiddag boodschappen wezen doen(had wat divers klein spul nodig om de kast in een alter stadium af te werken.
Begonnen met het maken van het bureau aan de kast vast. In ruwbouw zit die nu aardig in elkaar. Maar ik heb nog wel een dag of 2 klussen nodig eer alles echt klaar is. daarna komt het verhaal van schilderen plamuren etc.

Ben dus nog wel ff bezig
pi_78652428
Zeg sijp, dit maak je in je übercoole werkplaats ?

Hoe krijg je de - loodzware ? - kast dan het huis in en de übercoole trap op ?
pi_78653108
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 20:42 schreef AnneX het volgende:
Zeg sijp, dit maak je in je übercoole werkplaats ?

Hoe krijg je de - loodzware ? - kast dan het huis in en de übercoole trap op ?
Nou ten eerste staat er brinta op het avondmenu als toetje zolang de kast nog niet boven is, en als tweede optie:

Lades eruit, alles wat los demonteren en ff flink wat spierkracht gebruiken. Kast is wel zwaar, maar met twee man best te tillen(althans Mijn formaat(en niet alleen in de dikte maar ook in de breedte.... )

En idd, met nog maar een beetje ruimte om te bewegen om de kast heen begin ik en mijn vader te verlangen naar wat meer(werk) ruimte. Wie weet als het schip met geld langsvaart ga ik nog maar eens uitbreiden(maar dan wel met 30 vierkante meter ofzo.
pi_78669155
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:37 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

De lades schuiven nu hout op hout. Ik zal ze als de kast klaar is nog voorzien van een laagje wax. Zodat het nog makkelijker glijdt. T glijdt nu al aardig soepel nl. Ik heb bewust geen gelagerde ladegeleiders gekozen. Kost zeker niet niks als je een beetje knap spul wil hebben. Heb al eens eerder gamma lade geleiders gebruikt, maar daarvan lagen de kogellagers al spoedig her en der....

Gelagerde ladegeleiders zijn inderdaad aardig aan de prijs, zeker als je lades wilt die helemaal open kunnen (dubbele ladegeleiders). En als je nauwkeurig je lades maakt en de lat waarop ze glijden (en dat zal jou ongetwijfeld lukken ) dan gaat dat net zo goed!

Heb je nog een soort van stop gemaakt dat je de lades er niet zomaar uittrekt?
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:44:21 #187
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78670958
Waarom heb je eigenlijk van dat dure (okoume?) multiplex gebruikt terwijl je voor binnengebruik ook dat goedkopere (populieren?) spul kan gebruiken? .
pi_78690197
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 09:44 schreef bleiblei het volgende:
Waarom heb je eigenlijk van dat dure (okoume?) multiplex gebruikt terwijl je voor binnengebruik ook dat goedkopere (populieren?) spul kan gebruiken? .
ehm niks te mekkeren maar dit is gewoon binnen kwaliteit multiplex. Voor een prijs die de helft van de gamma is. meer lagen fineer, minder kans op kromtrekken dus. T is overigens wel loofhoutmultiplex maar met enkel de deklagen van hardhout . Is zo glad als een aaltje joh!

En ik ga echt geen kast van underlayment maken , dat zou nog goedekoper zijn maar ziet er niet uit. Scheelt met ook heel wat uren plamuren en schuren en laat ik nou net daar een beetje een broertje dood aan hebben.
pi_78690282
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 08:32 schreef Gurb het volgende:

[..]

Gelagerde ladegeleiders zijn inderdaad aardig aan de prijs, zeker als je lades wilt die helemaal open kunnen (dubbele ladegeleiders). En als je nauwkeurig je lades maakt en de lat waarop ze glijden (en dat zal jou ongetwijfeld lukken ) dan gaat dat net zo goed!

Heb je nog een soort van stop gemaakt dat je de lades er niet zomaar uittrekt?
Goed dat je het zegt, er komt bovenin nog een randje welke de achterkant tegenhoud, zodat je de la er niet uit kan trekken maar wel er uit kan "kantelen"
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:11:08 #190
36431 bleiblei
pi_78692166
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 17:18 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

ehm niks te mekkeren maar dit is gewoon binnen kwaliteit multiplex. Voor een prijs die de helft van de gamma is. meer lagen fineer, minder kans op kromtrekken dus. T is overigens wel loofhoutmultiplex maar met enkel de deklagen van hardhout . Is zo glad als een aaltje joh!

En ik ga echt geen kast van underlayment maken , dat zou nog goedekoper zijn maar ziet er niet uit. Scheelt met ook heel wat uren plamuren en schuren en laat ik nou net daar een beetje een broertje dood aan hebben.
Ah okee, het was maar een vraagje.
Het leek nogal overkill voor een kast .
pi_79773560
Na de afgelopen weken stug doorgewerkt te hebben @ work, en op de vrije dagen bezig geweest et zijn met de kast van dochtertjelief kan ik nu eindelijk melden dat hij op het rooster en de elektriciteit na klaar is. Volgende week vanwege de paasdagen op maandag bij de baas aan de slag, maar Dinsdag gaat hij in de grond verf hoor.

Heb overigens nog wel ergens picje op staan, (telefoon) maar die nu ff niet onder handbereik. Nog ff wachten daarop dus
  woensdag 31 maart 2010 @ 03:18:53 #192
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_79775068
jaha, papa kan dan misschien wel niet zo goed kokuh, maar hij kan wel geheime vakjes maken...

lekkuh PUH!!!

We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_79816047
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 03:18 schreef klusfoobje het volgende:
jaha, papa kan dan misschien wel niet zo goed kokuh, maar hij kan wel geheime vakjes maken...

lekkuh PUH!!!

eh kan anders heel wat lekkers in elkaar knutselen, ben al een jaar of 20 kok nu....... Dus en / en situatie
pi_80506391
Zo paas achter de rug, bijna de zaakjes weer op orde voor het komende seizoen. Nu een paar dagen vrij, en naast lekker met de meiden op pad met de fiets te zijn geweest maar weer begonnen met de "kast"

Ik heb vandaag eerst maar eens opgeruimd, zooi hout naar de meierblis gebracht en toen de verfspullen weer bij elkaar gezocht. T was mooi weer dus de kast gedemonteerd en buiten staan te schilderen met vader Cybersijp. In de namiddag werd te wat minder weer maar toen was het klusje geklaard ook.

Morgen gaan we licht opschuren, na eerst met plamuur de gaatjes e.d behandeld te hebben. Daarna de tweede laag grond erover heen trekken.

Voor volgende week zit ik nog ff in dubio, zal ik om het huis heen gaan werken(zeg maar veredeld onkruid wieden e.d) of de kasst voorzien van de eerste laag aflak. We zien wel. Maar goed still going strong dus.........................
pi_80508046
zelf je kast bouwen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80528595
Ja leuk He? Heb ik ook gedaan met het huis waar we nu wonen(renovatie zeg maar), dan kijk je met veel voldoening naar je handjes hoor!

Maar anywayz, vandaag geplamuurd, geschuurd , en de tweede laag grond aangebracht. Weer n bitje de boel opgekuist en nu gaan we zo eten en doen we niks meer vandaag:P

Morgen weer aan de klus @ the beach. Volgende week maandag weer licht schuren, en de eerste laag roze erop knallen. Dinsdag dan laag roze aflak nummer twee.

We komen er wel...... (al duurt t ffies )
  donderdag 22 april 2010 @ 08:08:45 #197
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_80585561
Ben benieuwd naar het eindresultaat!
  Moderator dinsdag 11 mei 2010 @ 21:49:05 #198
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_82219670
Nou druk druk druk @ work, maar net weer twee vrije dagen gehad. Gisteren met de hogedrukspuit het terras van hardhout gedaan(kan er volgende week weer een laag olie overheen , daar kwam ik vandaag niet meer aan toe nl ) Verder al het straatwerk met de hogedrukspuit de voegen schoon geblazen. Er zat heen wat mos, onkruid, en algen op de mooie gebakken steentjes. Dacht dat het met de patio-cleaner wel zou gaan, maar die gaf de spreekwoordelijke straalpijp aan maarten.... Dus met de vuilfrees de hele 140 vierkante meter rond. En das een end ...... (echt) Gisteren tot 10 uur s avonds mee bezig geweest, ik zag er niet uit zeg (leek t monster van loch ness wel met al die drab op me ) Vanmorgen monter verder gegaan. Donker split gehaald, ingeveegd, de buurman nog maar even geholpen want die vond het ook wel erg mooi geworden bij ons. Resultaat, daar dus nog ff bezig geweest, split op. Meer split gehaald, ingeveegd En toen Koffie !

Verder staat de kast van dochtertje lief in de kamer van haar. Vorige week op een kort dagje de stout schoenen en werkhandschoenen aangetrokken , kameraad gebeld. Vaders om te coördineren erbij. En gaan met dat ding. later stickers geplakt. Kan er nu ff geen foto van maken, dochter ligt lekker te tukken maar geloof me ze is er blij mee !

Zal van de week als ik eraan denk even proberen om overdag een foto te maken van de kast.

T gaat dus gestaag door, en als ik ooit nog eens iemand met een eigen huis hoor roepen dat hij/zij klaar is met het huis. Bedenk dan dat dat een utopie is. Je bent nooit klaar met je eigen huis. Er is altijd wel wat te doen. Al is het languit onderuit op het terras genieten van al het werk dat je verzet hebt

toedels
pi_82223121
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 00:42 schreef Cybersijp het volgende:
Nou druk druk druk @ work, maar net weer twee vrije dagen gehad. Gisteren met de hogedrukspuit het terras van hardhout gedaan(kan er volgende week weer een laag olie overheen , daar kwam ik vandaag niet meer aan toe nl )
Daar tast je wel de houtstructuur van het hardhout mee aan, waardoor het hout alleen maar harder gaat vergrijzen
pi_82504490
Nou daar gaat ie: De pics gaan online van "DE Kast ":P

het "geheime"luikje

bureau gedeelte, plus zijkant met "blommen"

Verlichtingslade, ik ben nog bezig om egens iets te ritselen qua verlichting. Ziet als idee er mooi uit

"oplossing" voor de toekomstige televisie

Nou? Knap werk toch? Ik vind van wel nl.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 18:43:10 #202
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_82508356
Hij is erg leuk geworden!
pi_82524297
thx ! Dat vond(en) ik (wij) nou ook
  dinsdag 8 juni 2010 @ 22:47:31 #204
36431 bleiblei
pi_82525181
Oh! Die is goed gelukt inderdaad.
Hoe heb je die bloemen er zo netjes op gekregen?
pi_82533333
nou eh das nog best moeilijk hoor! Bedenken waar hij moet komen, nog ff denken, nog meer passen en meten. Is het echt hier dat hij er op moet? Ja? okay dan plak ik de sticker hierop...... T kan soms zo simpel zijn.
pi_82534053
Wat een schat van een kast echt zo'n kleine meisjes kast en ik zie diddle
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82540804
En wat zal het meisje / de meisjes trots op je zijn !

mijn vader maakte ook meubeltjes ( en speelgoed) voor mijn kamer.
pi_82578746
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 11:28 schreef AnneX het volgende:
En wat zal het meisje / de meisjes trots op je zijn !

mijn vader maakte ook meubeltjes ( en speelgoed) voor mijn kamer.
ja leuk he? Mijn paps heeft toen ik klein was en nog op de kleuterschoolzat eens voor sinterklaas gespeeld, heeft hij voor de hele klas een treintje gemaakt (dus 18 locomotiefjes, en 54 wagentjes..... ) En dan niet type "simpel", nee alles in hout, alle wielen konden ronddraaien, locomotiefje had een hokje met een mannetje erin (ook hout). Verder verschillende wagonnetjes. Die pa van mij is soms knettergek, maar ook knettergek op zijn kinders ( en vriendjes) . Dat was wel eind jaren 70 toen we het in Nl allemaal niet zo breed hadden . Beetje laat maar alsnog : pap
  woensdag 9 juni 2010 @ 23:16:09 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_82584374
Hoe word je fok!fossiel?
Duidelijk
Toffe meisjeskast, die moet een meisje wel geweldig vinden toch?
disclaimer
pi_82648146
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 23:16 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe word je fok!fossiel?
Duidelijk
Toffe meisjeskast, die moet een meisje wel geweldig vinden toch?
TSSSSS GRRR Ik Fok!fossiel echt niet!

Maar ons meiske vind hem helemaal geweldig hoor, papa kan hartsikke goed timmeren zegt ze al
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')