abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juli 2008 @ 23:09:01 #51
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_59960801
Mezelf analyseren... doe ik ook heel vaak.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_59960884
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:56 schreef SHE het volgende:

[..]

Oh
My
F-ing
God!

Vind je het goed als ik wegkruip; ergens in de rottende spelonken van de hall of shame?
pi_59960910
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:59 schreef yvonne het volgende:
Sorry voor de tvp, maar anders ben ik het topic weer kwijt.
daar zijn bookmarks voor

maandag 7 juli 2008 @ 23:25:32 #55
82136 Xennia
gekroond
pi_59961311
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:15 schreef SHE het volgende:
Hier wilde ik nog even op reageren:
[..]

Ik weet niet of dit een beroepsmatige conclusie is of een logische redenering, maar ik heb hier wel een aha-erlebnis.
Ik word inderdaad rustig als ik hyperfocus of obsessief bezig ben. De afleiding zou mogelijkerwijs inderdaad ervoor kunnen zorgen dat ik minder gefrustreerd reageer op ruis.
Ik heb het nooit zo gezien; maar ik geloof dat hier ineens een kwartje valt.
Is dit typisch? Of heeft dit een neurologische basis?

( ik bedoel: vertel me meer )
Het is niets anders dan je terugtrekken in je veilige wereldje die je zelf kan regeren volgens voorspelbare regels. Ik denk dat met je lichaam wiegen bijvoorbeeld hetzelfde werkt. Het kalmeert en je sluit je af, in jezelf. Wellicht is het haast meditatief.
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:02 schreef SHE het volgende:

[..]

Nee, ik had veel coke in mijn neus, lucht in mijn hoofd en een waardeloos gevoel voor humor.
Waar denk je dat mijn minderwaardigheidscomplex vandaan komt?
Ik weet niet hoe ik dat moet rijmen met dat je vindt dat je alleen maar mooier wordt met de jaren? Tenzij je heeeel lelijk begon
  maandag 7 juli 2008 @ 23:41:39 #56
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59961723
Mooier, als in het geheel.
Ik word gracieus oud, geen rimpel te bekennen, lijf fitter dan het ooit is geweest en mijn hoofd die ik eindelijk kan volgen en enigzins sturen.
Vroeger was dat wel anders. Wel de looks, maar tragisch gestoord. Dat heeft me best geraakt. Zeker omdat ik wist dat ik er grotendeels zelf verantwoordelijk voor was.

Mind over matter, uweets.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:46:14 #57
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59961851
Overigens was ik wel een afgrijselijk lelijke baby. Zelfs mijn magische muziek-mobiel barstte in huilen uit als ik er met mijn knuistjes naar greep.
pi_59962064
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:25 schreef Xennia het volgende:

[..]

Het is niets anders dan je terugtrekken in je veilige wereldje die je zelf kan regeren volgens voorspelbare regels. Ik denk dat met je lichaam wiegen bijvoorbeeld hetzelfde werkt. Het kalmeert en je sluit je af, in jezelf. Wellicht is het haast meditatief.
[..]
Duidelijk.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 00:42:37 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_59962938
ik keek laatst naar discovery en dat ging over spiegelneuronen en dat die bij autisten niet goed geregeld is, iets met het niet goed kunnen spiegelen van emoties en de waarneming die daar bij hoort...

tvp dus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:59:52 #61
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_59971353
In het tijdschrijft Engagement (van de NVA) staat een stukje over autisme en schizofrenie. Ik denk, dat je het wel kunt vinden op internet.
Weten jullie, wat Mcdd is?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:01:47 #62
65330 Ruzbeh
pi_59971395
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:59 schreef Oxymoron het volgende:
Nee.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:17:40 #63
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_59971735
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:59 schreef Oxymoron het volgende:
In het tijdschrijft Engagement (van de NVA) staat een stukje over autisme en schizofrenie. Ik denk, dat je het wel kunt vinden op internet.
Dat is toch een stoornis die zowel autisme, angstoornissen als schizofrenie kenmerken heeft? Oftewel, daar ben je mooi klaar mee. Valt voor zover ik weet onder PDD-NOS.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:58:21 #64
82136 Xennia
gekroond
pi_59972857
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:17 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Dat is toch een stoornis die zowel autisme, angstoornissen als schizofrenie kenmerken heeft? Oftewel, daar ben je mooi klaar mee. Valt voor zover ik weet onder PDD-NOS.
Klopt. Het staat voor Multiple Complex Developmental Disorder en er is nog veel onduidelijkheid over deze diagnose. Het is ook niet opgenomen in de DSM voor zover ik weet
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:35:32 #65
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_59973929
Ik vroeg het, omdat één van mijn begeleiders op autisme-cursus is gegaan. En kwam met het idee, dat ik Mcdd zou hebben.
Maar kan dat samen met (klassiek)autisme gaan?
Ik heb er pas, een column van een psychiater over gelezen en die, schreef, dat je bij Mcdd juist héél veel fantasie hebt, en bij klassiek autisme en Asperger juist heel weinig fantasie.

Ik heb, heel weinig fantasie. Maar ik wordt just bang en angstig als/doordat, ik dingen (té) letterlijk, neem.

Hebben jullie autisten juist véél of weinig fantasie?
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:40:27 #66
82136 Xennia
gekroond
pi_59974084
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:35 schreef Oxymoron het volgende:
Ik vroeg het, omdat één van mijn begeleiders op autisme-cursus is gegaan. En kwam met het idee, dat ik Mcdd zou hebben.
Heeft ze dit met jou besproken? Heeft ze dit overlegd met je behandelaar?

Ik weet zelf helaas niet zo veel van mcdd.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:49:16 #67
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_59974347
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:40 schreef Xennia het volgende:
Heeft ze dit met jou besproken? Heeft ze dit overlegd met je behandelaar?
Nee ze heeft dit niet met mij besproken, mijn moeder, zei het tegen mij. (mijn moeder, twijfelt over alle autisme-dingen die ik heb) . Ik heb pas sinds vorige week, een nieuwe behandelaar. Die zei, dat ze niet ''twijfelde aan de diagnose'' (autisme dus) . Ik ben wel een beetje teneergeslagen, over dit idee Mcdd te hebben. Goed ja, ik heb 2x een psychose gehad, en soms angsten, maar verder, herken ik mij niet in Mcdd.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:52:28 #68
82136 Xennia
gekroond
pi_59974454
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:49 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Nee ze heeft dit niet met mij besproken, mijn moeder, zei het tegen mij. (mijn moeder, twijfelt over alle autisme-dingen die ik heb) . Ik heb pas sinds vorige week, een nieuwe behandelaar. Die zei, dat ze niet ''twijfelde aan de diagnose'' (autisme dus) . Ik ben wel een beetje teneergeslagen, over dit idee Mcdd te hebben. Goed ja, ik heb 2x een psychose gehad, en soms angsten, maar verder, herken ik mij niet in Mcdd.
Het is verder ook eigenlijk helemaal niet belangrijk toch. Jij weet wie je bent, wat je krachten en je beperkingen zijn en welke begeleiding je nodig hebt.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:34:32 #69
65330 Ruzbeh
pi_59975608
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:35 schreef Oxymoron het volgende:
Maar kan dat samen met (klassiek)autisme gaan?
Ik heb er pas, een column van een psychiater over gelezen en die, schreef, dat je bij Mcdd juist héél veel fantasie hebt, en bij klassiek autisme en Asperger juist heel weinig fantasie.

Ik heb, heel weinig fantasie. Maar ik wordt just bang en angstig als/doordat, ik dingen (té) letterlijk, neem.

Hebben jullie autisten juist véél of weinig fantasie?
Helaas heel weinig fantasie.

Ik weet nog dat ik bij de een psychiater een test deed waar ik een verhaaltje moest verzinnen en dat ging echt zo ongelofelijk pijnvol... i.p.v. een verhaaltje verzinnen zat ik eigelijk een soort oorzaak-gevolg verhaaltje te vertellen.

Ik heb gelukkig wel enorm veel voorstellingsvermogen.
  Admin dinsdag 8 juli 2008 @ 16:58:40 #70
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_59976206
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:12 schreef Juup© het volgende:

[..]

daar zijn bookmarks voor

Alsof iemand die gebruikt
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:02:53 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_59976293
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:58 schreef Xennia het volgende:

[..]

Klopt. Het staat voor Multiple Complex Developmental Disorder en er is nog veel onduidelijkheid over deze diagnose. Het is ook niet opgenomen in de DSM voor zover ik weet
met een linkje

http://www.mcdd.info/
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:06:56 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_59976400
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:02 schreef Re het volgende:

[..]

met een linkje

http://www.mcdd.info/
en

Diagnostic criteria for Multiple Complex Developmental Disorder (MCDD; Cohen et al., 1994)

1) Regulation of affective state and anxiety is impaired beyond that seen in children of comparable age, as exemplified by several of the following:
a. intense generalized anxiety or tension
b. fears and phobias (often unusual or peculiar)
c. recurrent panic episodes or flooding with anxiety
d. episodes of behavioral disorganization punctuated by markedly immature, primitive or violent behaviors
e. significant and wide emotional variability with or without environmental precipitants
f. frequent idiosyncratic or bizarre anxiety reactions
2) Consistently impaired social behavior/sensitivity, as exemplified by the following types of disturbances:
a. social disinterest, detachment, avoidance or withdrawal despite evident competence
b. severely impaired peer relationships
c. markedly disturbed attachments; high degree of ambivalence to adults (especially parents/caregivers)
d. profound limitations in the capacity for empathy or understanding others affects accurately
3) Impaired cognitive processing (thinking disorder), as exemplified by some of the following difficulties:
a. irrationality, sudden intrusions on normal thought process, magical thinking, neologism or repetition of nonsense words, desultory thinking, blatantly illogical, and bizarre ideas
b. confusion between reality and inner fantasy life
c. perplexity and easy confusability (trouble understanding social processes or keeping thoughts ‘straight’)
d. delusions, overvalued ideas including fantasies of omnipotence, paranoid preoccupations, over-engagement with fantasy figures, grandiose fantasies of special powers, and referential ideation
4) The syndrome appears during the first several years of life
5) The child is not suffering from autism or schizophrenia
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:10:24 #73
65330 Ruzbeh
pi_59976492
quote:
5) The child is not suffering from autism or schizophrenia
pi_59977060
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Alsof iemand die gebruikt
Ik niet

dinsdag 8 juli 2008 @ 17:53:48 #75
142182 Tobz
Gewoon terugbijten!
pi_59977497
Jullie gaan veel te snel! Zat dingen waar ik op wil reageren, maar dan is het alweer onder 3 pagina's begraven!

Maar ik moet even m'n hart luchten: net te horen gekregen dat Centrum Autisme me niet aanneemt omdat ik in de verkeerde regio zit! En dat na drie weken van volstrekte stilte en ik verdomme gewoon zelf moest bellen voor een simpele ontvangst bevestiging!

Mag alles helemaal overnieuw en het is allemaal ook zo lekker laagdrempelig voor hun toekomstige patienten met de verwijzingen en de eindeloze vragenlijsten en onduidelijke formulieren die je mag invullen!

Hier loop ik echt iedere keer weer op stuk. Iedere keer als ik 'eigen verplichtingen' heb (met de telefoon in de hand om een afspraak te maken, een envelop met een rekening in m'n hand, een studieboek voor een toets voor me op m'n bureau, etc.) is alsof al m'n gedachten in m'n hoofd gillend alle kanten richting afleidingen vluchten in één grote chaos.

Het is wel een typisch geval van 'als de eerste schaap over de dam is...', want dan neemt m'n onvermogen om m'n aandacht te verdelen het over, maar dat ene schaap moet wel eerst de Atlantikwal nemen in een 'Sumo' pak.

SOms zit ik echt minuten lang naar het object in kwestie te staren tewijl m'n motivatie zich te pletter loopt op een onzichtbare muur zoals een vetklep op een stormbaan. Scheurende pijn van binnen omdat ik niet begrijp waarom mijn wilskracht zo ongrijpbaar is als rookt en woedende tranen die niet willen komen. Het enige wat eruit komt is slechts een idioot lachje om de ironie en krankzinnigheid ervan.

Is dit ASD gerelateerd? Echt dit sloopt me

En het stomme is dat het bijna onmogelijk is om familie of vrienden me te laten helpen. Ik sluit het liefst alles binnen en verstop mezelf en het het gevoel 'kapot' te zijn in m'n afleidingen en obsessie. En weinig irriteert me dan meer dan wanneer goedbedoelende mensen me dan proberen te helpen door dingen voor mij te regelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tobz op 08-07-2008 18:10:02 ]
Cogitans sollicitus est
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')