quote:Op maandag 7 juli 2008 22:56 schreef SHE het volgende:
[..]
Oh
My
F-ing
God!
Vind je het goed als ik wegkruip; ergens in de rottende spelonken van de hall of shame?
quote:Op maandag 7 juli 2008 22:59 schreef yvonne het volgende:
Sorry voor de tvp, maar anders ben ik het topic weer kwijt.
Het is niets anders dan je terugtrekken in je veilige wereldje die je zelf kan regeren volgens voorspelbare regels. Ik denk dat met je lichaam wiegen bijvoorbeeld hetzelfde werkt. Het kalmeert en je sluit je af, in jezelf. Wellicht is het haast meditatief.quote:Op maandag 7 juli 2008 20:15 schreef SHE het volgende:
Hier wilde ik nog even op reageren:
[..]
Ik weet niet of dit een beroepsmatige conclusie is of een logische redenering, maar ik heb hier wel een aha-erlebnis.
Ik word inderdaad rustig als ik hyperfocus of obsessief bezig ben. De afleiding zou mogelijkerwijs inderdaad ervoor kunnen zorgen dat ik minder gefrustreerd reageer op ruis.
Ik heb het nooit zo gezien; maar ik geloof dat hier ineens een kwartje valt.
Is dit typisch? Of heeft dit een neurologische basis?
( ik bedoel: vertel me meer )
Ik weet niet hoe ik dat moet rijmen met dat je vindt dat je alleen maar mooier wordt met de jaren? Tenzij je heeeel lelijk begonquote:Op maandag 7 juli 2008 23:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, ik had veel coke in mijn neus, lucht in mijn hoofd en een waardeloos gevoel voor humor.
Waar denk je dat mijn minderwaardigheidscomplex vandaan komt?
Duidelijk.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Het is niets anders dan je terugtrekken in je veilige wereldje die je zelf kan regeren volgens voorspelbare regels. Ik denk dat met je lichaam wiegen bijvoorbeeld hetzelfde werkt. Het kalmeert en je sluit je af, in jezelf. Wellicht is het haast meditatief.
[..]
Dat is toch een stoornis die zowel autisme, angstoornissen als schizofrenie kenmerken heeft? Oftewel, daar ben je mooi klaar mee.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:59 schreef Oxymoron het volgende:
In het tijdschrijft Engagement (van de NVA) staat een stukje over autisme en schizofrenie. Ik denk, dat je het wel kunt vinden op internet.
Weten jullie, wat Mcdd is?
Klopt. Het staat voor Multiple Complex Developmental Disorder en er is nog veel onduidelijkheid over deze diagnose. Het is ook niet opgenomen in de DSM voor zover ik weetquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:17 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Dat is toch een stoornis die zowel autisme, angstoornissen als schizofrenie kenmerken heeft? Oftewel, daar ben je mooi klaar mee.Valt voor zover ik weet onder PDD-NOS.
Heeft ze dit met jou besproken? Heeft ze dit overlegd met je behandelaar?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:35 schreef Oxymoron het volgende:
Ik vroeg het, omdat één van mijn begeleiders op autisme-cursus is gegaan. En kwam met het idee, dat ik Mcdd zou hebben.
Nee ze heeft dit niet met mij besproken, mijn moeder, zei het tegen mij. (mijn moeder, twijfelt over alle autisme-dingen die ik heb)quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:40 schreef Xennia het volgende:
Heeft ze dit met jou besproken? Heeft ze dit overlegd met je behandelaar?
Het is verder ook eigenlijk helemaal niet belangrijk toch. Jij weet wie je bent, wat je krachten en je beperkingen zijn en welke begeleiding je nodig hebt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:49 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Nee ze heeft dit niet met mij besproken, mijn moeder, zei het tegen mij. (mijn moeder, twijfelt over alle autisme-dingen die ik heb). Ik heb pas sinds vorige week, een nieuwe behandelaar. Die zei, dat ze niet ''twijfelde aan de diagnose'' (autisme dus) . Ik ben wel een beetje teneergeslagen, over dit idee Mcdd te hebben. Goed ja, ik heb 2x een psychose gehad, en soms angsten, maar verder, herken ik mij niet in Mcdd.
Helaas heel weinig fantasie.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:35 schreef Oxymoron het volgende:
Ik vroeg het, omdat één van mijn begeleiders op autisme-cursus is gegaan. En kwam met het idee, dat ik Mcdd zou hebben.
Maar kan dat samen met (klassiek)autisme gaan?
Ik heb er pas, een column van een psychiater over gelezen en die, schreef, dat je bij Mcdd juist héél veel fantasie hebt, en bij klassiek autisme en Asperger juist heel weinig fantasie.
Ik heb, heel weinig fantasie. Maar ik wordt just bang en angstig als/doordat, ik dingen (té) letterlijk, neem.
Hebben jullie autisten juist véél of weinig fantasie?
Alsof iemand die gebruiktquote:
met een linkjequote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:58 schreef Xennia het volgende:
[..]
Klopt. Het staat voor Multiple Complex Developmental Disorder en er is nog veel onduidelijkheid over deze diagnose. Het is ook niet opgenomen in de DSM voor zover ik weet
enquote:
quote:5) The child is not suffering from autism or schizophrenia
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |