quote:
Op maandag 8 december 2008 12:59 schreef Konijntjes het volgende:Ik werd door Bastard naar dit topic doorverwezen als ik iets over tarot wilde vragen. Wel, vooruit dan maar...heeft tarot ook maar iets te maken met parapsychologische verschijnselen, bovennatuurlijke krachten, mystiek of zoiets? Of is het gewoon een handig hulpmiddel om een fijn gesprek met iemand te hebben?
Rden van mijn vraag: Mevrouw Konijntje liet laatst doorschemeren dat ze "ook wel eens wat met tarotkaarten..." en dan schik je natuurlijk wel even...
Nou als je daar van schrikt zou je eens moeten kijken wat de Tarot dan eigenlijk is, dan zal je zien dat er geen rede is om te schrikken als je vrouw graag "euh.. tarotkaarten... euh"

Zou de hulp van bovennatuurlijke krachten er toe kunnen leiden dat je je vrouw afraad om er verder mee bezig te gaan?
Er zijn diverse ideen over eigenlijk. Kijk de kaarten hebben allemaal een betekenis, deze betekenis ligt op een bepaalde positie in een legging waardoor misschien bepaalde eigenschappen versterkt worden of juist afgezwakt worden. Het is uiteindelijk een totaal plaatje van diverse kaarten die jouw een verhaal of beeld gaan geven. Dit, samen met je gezonde verstand, of intuitie is te vertalen naar een antwoord voor de vraagsteller. Dat is even heel in het kort op zn boerenfluitjes wat de tarot is denk ik... een vertaling van plaatjes, plaatjes die al uit oudsher gebruikt worden om mee te orakelen. Die inzicht kunnen geven in de omstandigheden van een vraag, die wellicht ook een voorspellend beeld zouden kunnen geven.
Maar hoe komen die 'juiste kaarten dan op tafel, hoe komen die 10 op tafel die ook daadwerkelijk wat zeggen over de situatie en niet die andere 68" .. ja dat is ook een goeie vraag.
Puur geluk? Of misschien omdat je onderbewustzijn alle antwoorden al heeft en daarom de juiste kaarten trekt? Of misschien omdat je je aansluit op een almachtige vraagbaak? Of misschien omdat geesten je helpen? Dat zou ik ook niet met zekerheid durven zeggen