abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2008 @ 08:53:39 #121
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63717336
Ah mn boek is binnen 78 graden der wijsheid van schrijver Pollack.
Ik was op zoek naar een boek wat mij meer kon vertellen over de symboliek van de plaatjes en die heb ik gevonden geloof ik
The truth was in here.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:44:47 #122
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63721317
elk tarot boek geeft goeie tips over symboliek. IK zie meerdere symbolieken in elke kaart
Bestudeer ook Jungs theorieen over archetypen en symboliek
Er werdt overigens ook Tarot voor dummies genoemd. Ook dit is een goed boek geschreven door AMber Jayanti , een zeer bekend kaartlegster.

[ Bericht 31% gewijzigd door Michielos op 03-12-2008 14:34:31 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 8 december 2008 @ 12:59:40 #123
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63848751
Ik werd door Bastard naar dit topic doorverwezen als ik iets over tarot wilde vragen. Wel, vooruit dan maar...heeft tarot ook maar iets te maken met parapsychologische verschijnselen, bovennatuurlijke krachten, mystiek of zoiets? Of is het gewoon een handig hulpmiddel om een fijn gesprek met iemand te hebben?
Rden van mijn vraag: Mevrouw Konijntje liet laatst doorschemeren dat ze "ook wel eens wat met tarotkaarten..." en dan schik je natuurlijk wel even...
  maandag 8 december 2008 @ 13:48:21 #124
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63849892
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:59 schreef Konijntjes het volgende:
Ik werd door Bastard naar dit topic doorverwezen als ik iets over tarot wilde vragen. Wel, vooruit dan maar...heeft tarot ook maar iets te maken met parapsychologische verschijnselen, bovennatuurlijke krachten, mystiek of zoiets? Of is het gewoon een handig hulpmiddel om een fijn gesprek met iemand te hebben?
Rden van mijn vraag: Mevrouw Konijntje liet laatst doorschemeren dat ze "ook wel eens wat met tarotkaarten..." en dan schik je natuurlijk wel even...
Nou als je daar van schrikt zou je eens moeten kijken wat de Tarot dan eigenlijk is, dan zal je zien dat er geen rede is om te schrikken als je vrouw graag "euh.. tarotkaarten... euh"

Zou de hulp van bovennatuurlijke krachten er toe kunnen leiden dat je je vrouw afraad om er verder mee bezig te gaan?

Er zijn diverse ideen over eigenlijk. Kijk de kaarten hebben allemaal een betekenis, deze betekenis ligt op een bepaalde positie in een legging waardoor misschien bepaalde eigenschappen versterkt worden of juist afgezwakt worden. Het is uiteindelijk een totaal plaatje van diverse kaarten die jouw een verhaal of beeld gaan geven. Dit, samen met je gezonde verstand, of intuitie is te vertalen naar een antwoord voor de vraagsteller. Dat is even heel in het kort op zn boerenfluitjes wat de tarot is denk ik... een vertaling van plaatjes, plaatjes die al uit oudsher gebruikt worden om mee te orakelen. Die inzicht kunnen geven in de omstandigheden van een vraag, die wellicht ook een voorspellend beeld zouden kunnen geven.

Maar hoe komen die 'juiste kaarten dan op tafel, hoe komen die 10 op tafel die ook daadwerkelijk wat zeggen over de situatie en niet die andere 68" .. ja dat is ook een goeie vraag.
Puur geluk? Of misschien omdat je onderbewustzijn alle antwoorden al heeft en daarom de juiste kaarten trekt? Of misschien omdat je je aansluit op een almachtige vraagbaak? Of misschien omdat geesten je helpen? Dat zou ik ook niet met zekerheid durven zeggen
The truth was in here.
  maandag 8 december 2008 @ 13:59:59 #125
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63850182
Nou, een voorbeeld dan. Stel, ik zit met een vraag. Een belangrijke vraag waarvan de beantwoording van grote invloed kan zijn zijn op het verdere verloop van mijn leven, en waar ik zelf niet uit kom. Bijvoorbeeld: zal ik wel of niet een lot in de staatloterij kopen? Als ik het lot niet koop hou ik mijn geld in mijn zak maar kan ik ook geen miljoenen winnen. Koop ik het lot wel dan zou ik die miljoenen wél kunnen winnen, mijn hele leven op z'n kop, maar ik zou ook niks kunnen winnen, geld kwijt.Iedere maand weer diezelfde martelende onzekerheid, wat moet ik doen, wat moet ik doen?

Een tarotist gaat mij helpen. Wat gaat er dan gebeuren?
  maandag 8 december 2008 @ 14:13:31 #126
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63850517
Aangenomen dat je een tarottist vind die je met deze domme vraag wilt helpen.. zou het volgende gebeuren.
-Kaarten worden geschud
-Neergelegd in een bepaald patroon
-Betekenis van de kaarten zal je worden verteld
The truth was in here.
  maandag 8 december 2008 @ 14:20:42 #127
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63850667
oh...ik ben een vrij eenvoudig konijntje en dacht dus altijd dat er geen domme vragen waren...

kun je dan eens een voorbeeld geven van een vraag die wél door de kaarten beantwoord kan worden?
  maandag 8 december 2008 @ 14:25:29 #128
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63850800
quote:
Op maandag 8 december 2008 14:20 schreef Konijntjes het volgende:
oh...ik ben een vrij eenvoudig konijntje en dacht dus altijd dat er geen domme vragen waren...

kun je dan eens een voorbeeld geven van een vraag die wél door de kaarten beantwoord kan worden?
"Hoe is de relatie met mijn wederkonijn"
"Heeft het zin om mijn opleiding af te maken"
"Ga ik van baan veranderen in de komende 3 maanden"
"Zijn er verborgen factoren in het conflict waar ik deel van uitmaak"

Nou ja, diverse dus..
The truth was in here.
  maandag 8 december 2008 @ 14:35:43 #129
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63851073
OK, ik pak er willekeurig eentje: "Heeft het zin om mijn opleiding af te maken" ?

Wat voor antwoord kan ik dan verwachten? Heeft iets wat ik zelf zeg of doe of juist niet zeg of doe invloed op de lezing? Is het antwoord concreet, in de zin van: "Nee, afmaken is zinloos" of lekker vaag, in zin van "je moet vooral doen wat je hart je ingeeft" ?
  maandag 8 december 2008 @ 14:41:52 #130
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63851245
Vooropgesteld dat je inderdaad altijd moet doen waar jij je gelukkig bij voelt zou er een uitkomst uit kunnen komen als in "je bent wel heel blij met de opleiding, je groeit er van en je zal er voor slagen" maar het zou evengoed iets kunnen zijn als "alle moeite die je er in stopt maakt je nog niet gelukkig, waarom doe je deze opleiding omdat andere mensen vinden dat jij die zou moeten volgen?"
offeuh "je zal deze opleding niet afmaken maar een andere opleiding starten die beter bij je past waarbij je beter uit de verf komt" .

Even lastig om zo te spreken in "what if" situaties maar dit zouden zeker antwoorden kunnen zijn die je kan verwachten. Ondersteund door de kaarten die op tafel liggen. Wat je er vervolgens mee doet is helemaal aan de vraagsteller.. jij als mens bent altijd vrij om je eigen invulling aan je leven te geven.
The truth was in here.
  maandag 8 december 2008 @ 14:49:49 #131
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63851488
Wat is de zin er dan, volgens jou, eigenlijk van?
  maandag 8 december 2008 @ 15:18:41 #132
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63852249
De zin is om de troost te vinden, of de herkenning, of het advies, of de andere belichting op een situatie. Of gewoon de bevestiging van wat je al vermoedde dat er was.
The truth was in here.
  maandag 8 december 2008 @ 15:33:01 #133
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63852619
Heeft een advies op basis van tarot een andere waarde dan een advies zonder tarot?
  maandag 8 december 2008 @ 16:13:51 #134
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63853963
Dat is net welke waarde je er aan wilt hangen natuurlijk... hetzelfde als dat het advies van je beste vriend komt of van de buurman. Ik zou zeggen neem het in je achterhoofd mee, leun er niet teveel op want er zijn geen rechten aan te ontlenen. Het is een advies als ieder ander advies.

Daarbij heb je ook te maken met degene die ze leest, misschien maakt hij de verkeerde interpretatie van de kaarten.
The truth was in here.
pi_63854156
Ik heb nog een vraagje:
In hoeverre speelt het mee dat je veel of weinig kaarten uit de grote Arcana trekt?
Degene die me geïntroduceerd heeft, zegt dat veel karten uit de grote Arcana en/of hoge nummers uit de kleine betekent dat je goed op weg bent.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')