abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:07:46 #91
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62259344
Vind zelf het deck van Osho Zen ook heel mooi.. maar kan er nog niet helemaal mee uit de voeten.

The truth was in here.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 19:46:50 #92
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62267777
waar kun je die kopen? Ik ben niet zo een fan van het paranormale en de tarot(nuchter en werkend als goochelaar/mentalist en cold reader) maar wel een collector (Heb verschilende Ouija borden en Tarot decks). Deze is idd bijzonder fraai
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 20:39:17 #93
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62269466
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 19:46 schreef Michielos het volgende:
waar kun je die kopen? Ik ben niet zo een fan van het paranormale en de tarot(nuchter en werkend als goochelaar/mentalist en cold reader) maar wel een collector (Heb verschilende Ouija borden en Tarot decks). Deze is idd bijzonder fraai
Oh gewoon op bol.com heb ik hem gekocht vlgs mij, echt bijzonder mooi getekend allemaal.

Maar de legging die ze erbij geven kan ik niet veel mee, trouwens de interpretatie uit het boek ook niet.
Ik zou ze eigenlijk eens als gewone kaarten moeten behandelen misschien, kijken wat er dan gebeurt.

Succes er mee!
The truth was in here.
pi_62269823
Ik ben nog steeds heel blij met mn gewone Raider White kaarten en zou ook geen andere willen.
Zeker niet na wat ik lees van Slaapmeisje.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_62310676
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:07 schreef Bastard het volgende:
Vind zelf het deck van Osho Zen ook heel mooi.. maar kan er nog niet helemaal mee uit de voeten.

[ afbeelding ]
Ow, die zijn ook gaaf ja! Die leggen je onderbewuste open. Zijn hele fijne, prettige kaarten is mijn ervaring
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_62352869
Misschien een hele simpele/ stomme vraag (hoewel er bronnen zijn dat vragen nooit stom zijn):

Ik ben dus hierin geinterresseerd geraakt. Ik weet natuurlijk wel hoe ik boeken moet kopen, maar hoe kom ik aan een set kaarten, of zoals jullie het noemen, het deck. Ik heb gelezen dat je niet zomaar een deck moet kopen, maar eerst verkrijgen. Hoe denken jullie hier over? ZIjn er dan ook nog verschillende decks? Waar kan ik een deck kopen? Oftewel, ik heb vragen omtrent het eerste deck.

Wie wil helpen?

Alvast bedankt!
  maandag 13 oktober 2008 @ 15:51:36 #97
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62353228
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:40 schreef pieterb het volgende:

Ik ben dus hierin geinterresseerd geraakt. Ik weet natuurlijk wel hoe ik boeken moet kopen, maar hoe kom ik aan een set kaarten, of zoals jullie het noemen, het deck. Ik heb gelezen dat je niet zomaar een deck moet kopen, maar eerst verkrijgen. Hoe denken jullie hier over? ZIjn er dan ook nog verschillende decks? Waar kan ik een deck kopen? Oftewel, ik heb vragen omtrent het eerste deck.

Wie wil helpen?
Nee, het is een heel logische vraag eigenlijk hoor

Wat ik zelf belangrijk vind, is dat je een boek koopt met matching kaarten deck erbij. Als je een boek koopt wat de Raider Wait kaarten legt, is het handig als ze de symboliek uitleggen over de kaart, je die zelfde kaart ook kan vasthouden.
Er zijn ook zat decks die gewoon een kaart hebben met bv 3 staven er op.. ja daar haal je opzich weinig uit, het is fijn als er een plaatje bij staat.
Ik zal eens kijken of ik nog een goede URL kan vinden met echt bizar veel decks er op, kun je kijken wat je leuk vind en of je hem via die site wilt bestellen.
De betere boekhandels heeft ook tarotkaarten liggen, ga kijken bij de afdeling 'esotherie'.
Oh en wat ook goed is, bekijk verschillende tarot boeken.. kies een boek waar niet te moeilijke taal in wordt gebruikt, waar duidelijk in staat hoe een legging werkt en hoe je moet schudden bijvoorbeeld.
Daarnaast ben ik voorstander van zoveel mogelijk uitleg over 1 kaart, dus niet het boekje wat bij het deck in het doosje zit gefrommeld met een paar steekwoorden.

Edit, de volgende URL heeft er veel http://www.aeclectic.net/tarot/cards/themes.shtml
en deze ook http://www.tarot.nl/

Als ik mag aanraden, gewoon beginnen met de Raider Waite, makkelijk te herkennen symboliek, goed voor beginners maar ook voor de gevorderde.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bastard op 13-10-2008 15:56:38 ]
The truth was in here.
pi_62353500
oke, heel erg bedankt voor je snelle reactie! ik kan vooruit!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:20:48 #99
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62574008
Mn Crowley deck ook binnen.. tweedehands via marktplaats inclusief boek, zgan.
Toen ik ze voor het eerst in mijn handen had werd ik draaierig, zelfs een beetje misselijk. Inmiddels heb ik ze gereinigd en voelen ze.. neutraal aan.
Ben nog op zoek naar een goed houten kistje (URL anyone?) waar ik ze veilig kan bewaren. Er zijn een aantal kaarten anders dan bij het RW deck, dat is wel wat me opviel.. zo is De wereld het universum geworden bijvoorbeeld en hebben sommige kaarten ook een iets andere uitleg die ik niet kende bij het RW deck. Ik denk om misverstanden te voorkomen dat ik ze niet snel zal gebruiken .. vooralsnog dan.
The truth was in here.
pi_62595290
Hallo Allemaal,

Ik wil graag beginnen met de tarot.

Ik heb een vraag over een goed boek.
Zelf zit ik te denken aan Tarot voor dummies met kaartendeck RW.

Is dit een goed boek, is het voor de beginner een duidelijk boek of heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zoek een boek met duidelijk uitleg van de kaarten en leggingpatronen.

Groetjes Waterdruppel
  † In Memoriam † woensdag 22 oktober 2008 @ 22:46:38 #101
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_62598167
Hallo Waterdruppel, ik ben zelf niet bekend met het boek tarot voor dummies. Er zijn zoveel boeken op de markt die geschikt zijn. Zelf ben ik begonnen met de 78 graden der wijsheid van Rachel Pollack. Geen makkelijke kost, maar ik werd zo gegrepen door de tarotkaarten dat ik alles verslond wat erover te lezen viel. Rider Waite kaarten vind ik zelf wel heel geschikt omdat ze heel duidelijk zijn en vol symboliek. Vanwege de verschillende "lagen" symboliek blijven ze voor mij ook boeiend om te gebruiken en groeien ze mee met mijn kennis en ervaring.

Kijk gewoon eens rond in een etherische winkel en blader wat door de diverse tarotboeken en bekijk wat decks. Vaak hebben ze op grote platen wat kaarten geplaktof wat voorbeeldkaarten in en ordner gestopt, zodat je kunt zien hoe ze eruit zien zonder de pakjes open te maken. Ga op je gevoel af en dan zal jouw keuze ongetwijfeld de juiste zijn.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_63131321
tvp.

Ik heb ooit zo'n heel goedkoop deck tarot kaarten gekocht, maar ik wil eigenlijk een ander deck.

Weet iemand een plek in Amsterdam waar ze die verkopen? En wat kost een mooi deck?
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:57:05 #103
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63131525
De meeste decks kosten rond 25 euro denk ik. Ik zou gewoon naar een new age winkel gaan voor een mooi deck.

Ikzelf raadpleeg de kaarten bijna dagelijks. Ze zitten vol met wijsheden en als ik met een kwestie zit, vraag ik bijna altijd de kaarten om raad.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2008 @ 21:55:14 #104
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_63142464
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:50 schreef Lonaa het volgende:
tvp.

Ik heb ooit zo'n heel goedkoop deck tarot kaarten gekocht, maar ik wil eigenlijk een ander deck.

Weet iemand een plek in Amsterdam waar ze die verkopen? En wat kost een mooi deck?
Hoi Lonaa, in Amsterdam heb je een hele mooie new age winkel vlak bij CS. Het zit naast de Grasshopper en heet Himalaya. Tenminste, ik denk dat ie er nog wel steeds zit. Het is alweer een tijdje geleden dat ik er was

Het is lastig om te zeggen hoeveel een goed deck kost. Je kunt het eigenlijk zo gek maken als je zelf wil en de wat exclusievere decks zijn wel duurder natuurlijk. Je kunt zelfs antieke tarotkaarten via internet kopen en dat loopt al gauw tot in de honderden euro's. En dan is het deck vaak nog niet eens compleet
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_63150139
Ik vind het mooi om te zien hoe mensen zo intensief bezig zijn met hun hobbie.
Ook al heb ik geen enkele affiniteit met tarot, dan nog vind ik het een geweldig aanzicht.
Verder vind ik tarot kaarten erg mooi uitzien en ook iets "magisch" uitstralen.

En nee dat is niet sarcastisch bedoelt, ik vind dat meer mensen hobbies moeten hebben waar ze zich in kunnen verdiepen.

Voor mij is dat Grafisch design, muziek (Goa//uplifting trance) en voor de ander is dat tarot.
Ik vind het trouwens ook erg boeiend om te lezen over hoe mensen hier hun Tarot hanteren en uitgebreid schrijven over hun methodiek van leggen.

Mensen die intensief hun hobby beoefenen zijn cool!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')