bij die 2de zie ik heldere wolken geen donkere wolken bv. het kan zijn dat amber zelf die kleurrijkere kaarten van rider waite gebruikt., je weet wel welke ik bedoel.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb ook al tevergeefs mijn bril er bij opgezet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat kan inderdaadquote:Op woensdag 10 december 2008 16:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op je 2e kaart zou achter de wolken nog wel eens de zon kunnen schijnen
The radiant Rider Waitequote:Op woensdag 10 december 2008 16:49 schreef Michielos het volgende:
[..]
bij die 2de zie ik heldere wolken geen donkere wolken bv. het kan zijn dat amber zelf die kleurrijkere kaarten van rider waite gebruikt., je weet wel welke ik bedoel.
exact en zoals elke tarotkaart kan de symboliek van de kaart meer dan 3 kanten uitgaan. Dat maakt tarot, tarot en dus uitermate geschikt voor sessies.quote:Op woensdag 10 december 2008 17:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
The radiant Rider Waite
[ afbeelding ]
Daar zit dan wel een zilver lijntje omheen, maar het blijft gewoon een nare kaart om te krijgen.
Hij staat bij mij voor beslissingen van het verstand die tegen het hart ingaan, liefdesverdriet, afscheid, scheiding, verlies.
Zilver randje of niet, van mij hoeft die niet te verschijnen
Maar wel binnen afgezette kaders dat ben je wel met me eens? Zwaarden bijvoorbeeld meer voor ratio, ideeen, het zorgen maken.. kortom het geestelijk bewustzijn, bekers gevoel als emotie en liefde.quote:Op woensdag 10 december 2008 18:19 schreef Michielos het volgende:
[..]
exact en zoals elke tarotkaart kan de symboliek van de kaart meer dan 3 kanten uitgaan. Dat maakt tarot, tarot en dus uitermate geschikt voor sessies.
natuurlijk wel binnen kaders en richtlijnen inderdaad. Ik moet wel een beetje als iemand met tarot kennis overkomen hequote:Op vrijdag 12 december 2008 11:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar wel binnen afgezette kaders dat ben je wel met me eens? Zwaarden bijvoorbeeld meer voor ratio, ideeen, het zorgen maken.. kortom het geestelijk bewustzijn, bekers gevoel als emotie en liefde.
Staven de dagelijkse gebeurtenissen, de acties, de energie, creatief ontwikkelen. En munten de aardse zaken, financieen, verdienen, verliezen, groei in zekerheid.
Dus binnen de serie kun je al afkaderen wat het onderwerp waarschijnlijk betreft, zo zal je munten 4 toch niet snel gaan uitleggen als een nieuwe liefde of romance op je pad?
[ afbeelding ]
Als de vraag die gesteld is over liefde gaat, zou ik munten 4 uitleggen als een kaart waarin een van beiden in de relatie erg bezitterig is/was. Het hangt natuurijk van de plek af in de legging wie, wat, wanneer etc.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus binnen de serie kun je al afkaderen wat het onderwerp waarschijnlijk betreft, zo zal je munten 4 toch niet snel gaan uitleggen als een nieuwe liefde of romance op je pad?
[ afbeelding ]
exact. Dit bedoel ik dus ook. Elke kaart valt als meer dan 1,2,3,4,5,6 zaken te interpreteren, dat maakt Tarot nu eenmaal tarotquote:Op vrijdag 12 december 2008 16:05 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Als de vraag die gesteld is over liefde gaat, zou ik munten 4 uitleggen als een kaart waarin een van beiden in de relatie erg bezitterig is/was. Het hangt natuurijk van de plek af in de legging wie, wat, wanneer etc.
Dat is ook weer waar.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:05 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Als de vraag die gesteld is over liefde gaat, zou ik munten 4 uitleggen als een kaart waarin een van beiden in de relatie erg bezitterig is/was. Het hangt natuurijk van de plek af in de legging wie, wat, wanneer etc.
Jouw manier van de tarotkaarten uitleggen is wel heel afwijkend van de manier waarop de meeste kaartleggers het zouden doen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
exact. Dit bedoel ik dus ook. Elke kaart valt als meer dan 1,2,3,4,5,6 zaken te interpreteren, dat maakt Tarot nu eenmaal tarot
waarbij je bewust of onbewust negeert dat ik erna schreef( zo zou ik het niet letterlijk doen maar dat spreekt voor zich)...quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:26 schreef mazaru het volgende:
[..]
Jouw manier van de tarotkaarten uitleggen is wel heel afwijkend van de manier waarop de meeste kaartleggers het zouden doen.
Pentagrammen vier uitleggen als dat je verliefd op je baas gaat worden, of dat je naar de stad gaat en een rijk persoon gaat ontmoeten is wel heel 'uniek'
De twee voorbeelden die je gaf zijn zo tegenstrijdig met de ware betekenis van die kaart, dat ik er gewoon van in de lach schoot.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
waarbij je bewust of onbewust negeert dat ik erna schreef( zo zou ik het niet letterlijk doen maar dat spreekt voor zich)...en ik enkel 2 domme voorbeelden gaf om een punt te verduidelijken.. Wat was het.. bewust overheen gelezen of onbewust?
Die interpretatie was niet van mij,. Er stond een geciteerde tekst bij van ene Amber Jayanti, oprichtster van de Tarot en QUaballah mystery school Kortom iemand die er meer verstand van zal hebben dan jou, en dat bedoel ik niet kwaad. Wat het voor jouw betekend doet daar niks aan af, voor andere mensen heeft het dan een andere betekenis.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:05 schreef mazaru het volgende:
[..]
De twee voorbeelden die je gaf zijn zo tegenstrijdig met de ware betekenis van die kaart, dat ik er gewoon van in de lach schoot.
En omdat je de zwaarden drie ook al een positief zilveren randje gaf, ontlokte dat mij de uitspraak dat je er een unieke manier van interpreteren op na houdt.
Daarmee wil ik je niet voor je hoofd stoten, je zult heus wel talent hebben als je op dagelijkse basis readings geef.
Maar ik ben meer van de traditionele interpretatie.
Zwaarden drie staat bij mij voor scheiding, verdriet, beslissingen van het verstand die tegen het hart ingaan en tranen. En als er een zilveren randje omheen wordt getekend, dan blijft het nog steeds dezelfde negatieve kaart voor mij.
Munten vier staat bij mij voor niet willen loslaten, bezitterigheid, een overdreven drang naar zekerheid, starheid, het afsluiten van de chakra's.
Maar ik geloof dat we gewoon niet helemaal op dezelfde golflengte zitten
Wat bedoel je daar precies mee?quote:het BOEIT niet welke kaarten opkomen. De lezer interpreteert ze dmv body language en hoe iemand reageert en maakt hier een mooi verhaal van samen met advies.
Je zegt het goed. Dat symboliseert het voor JOU. Dus niet voor mij. En wat jij gelooft doet mij daar vrij weinig bij omdat elke tarot lezer wel iets anders gelooft(tenzij je een lame ass stock reader bent en dus gewoon letterlijk de verhaaltjes uit boeken leest) En nergens zeg ik datgene wat jij nu stelt. Dat ik alles positief zou uitleggen. NEE dat doe ik dus niet. Ik zeg alleen dat het principe van Archetypes van Jung(dat je waarschijnlijk volslagen onbekend in de oren klinktquote:Op woensdag 17 december 2008 10:45 schreef kruimel_20 het volgende:
Michielos, ik las dat je de kaarten interpreteert aan de hand van de reactie van degene waarvoor je leest.
[..]
Wat bedoel je daar precies mee?
De kaarten symboliseren voor mij een bepaald gegeven in het onderbewuste. Je kunt aan elke kaart wel een positieve draai willen geven maar ik geloof daar niet in. Dingen zijn zoals ze zijn en wij ervaren ze als positief of negatief (wat ook hoort omdat we in een duale wereld leven)
Alle dingen horen erbij. Tuurlijk ga je niet aan iemand die de toren trekt zeggen, je hele leven word verwoest. Je verteld er ook bij dat doordat de toren afbreekt er wel ruimte komt voor een nieuwe toren, alleen dat het waarschijnlijk even niet zo fijn gaat voelen.
Als je mensen alleen maar mooie en positieve zaken verteld zijn ze niet voorbereid op ervaringen die zij als negatief ervaren. juist de acceptatie dat er ook een keerzijde is maakt het vaak makkelijker.
één keer een avond gehad dat ik 10 keer de Keizer trok, ook na schudden, neerleggen, iets anders doen en nog een keertje een kaart trekken uit de stapel. Ik was er gewoon een beetje mee aan het spelen en zou die avond uit gaan, volgens mij heb ik dat als vraag gesteld oid, niet zeker meer. Maar het was zeker wel vreemd. Betekende verder niet zoveel maar het was voor mij wel een 'quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:18 schreef Bastard het volgende:
* Bastard schopt het topic het nieuwe jaar in.
Zijn er mensen die vaak dezelfde kaarten trekken? Wat betekent dat voor jou? Zie je ook wel eens het vervolg naar voren komen als een situatie voorbij is?
Daar ben ik dus bang voor ja.quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:09 schreef Michielos het volgende:
ik trek me altijd voor de liefde
ALs je goed kunt interpreteren, zou je dit zeker kunnen doen. Ik zou enkel aanraden het door een derde te laten doen. Je kunt mss nogal wat blind spots hebben.
Ik heb nog ergens een boek liggen die het probleem wel in behandeling neemt en zegt dat je dus van te voren moet mediteren en moet proberen om er een beetje onthecht tegenover te staan op het moment van vragen. Dan zal de legging minder beïnvloed worden door je eigen wens/angst gedachten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:14 schreef Beach het volgende:
[..]
Daar ben ik dus bang voor ja.
Dat ik of teveel van het negatieve uitga of juist andersom.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:11 schreef kruimel_20 het volgende:
Bastard, het kan idd het hele jaar door, ik vind het wel speciaal op dat oud op nieuw te doen
ik heb wel een keer gehad dat ik een dagkaart trok en bij mezelf dacht "ah nee , daar heb ik echt geen zin in..."
ik trek er nog wel een keer een.... ik schudden..... trek precies dezelfde kaart. tsja.... wie niet horen wil
Of je laat iemand anders leggenquote:Op woensdag 7 januari 2009 13:18 schreef Beach het volgende:
What the hell; ik trek wel gewoon een paar kaarten op een rustig moment en denk er goed over na.
Leuk ideequote:Op woensdag 7 januari 2009 13:13 schreef Michielos het volgende:
als de kinderen je vragen stellen over bijvoorbeeld de geliefden kun je ze praktische voorbeelden en verhaaltjes laten vertellen over iemand waar ze veel om geven(meestal papa en mama). Kinderen zouden tarot heel itneressant kunnen vinden. Ik heb eens stage gelopen op de vrije school waar ik dus de vrijheid kreeg om met tarot en eigenwijsjes te werken(geen readings ofzo hoor maar meer de kinderen laten vertellen en plaatjes laten inkleuren e.d.)
Nee, er zijn er veel meer die kaarten leggen... maar ik ben even alleen op dit moment in dat topic wat tarot betreft. I-ching kan ook worden ge-orakeld!quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:17 schreef Michielos het volgende:
bv. ene bastard. die doet gratis leggingen op dit forum
Ik begin wel met de kleurplaten dan, de eigenwijsjes zijn vanaf 6.. de oudste is bij mij net 3, ik wil te snelquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:32 schreef Michielos het volgende:
tarot zelf is elke kaart zwart witten in bv. photoshop en uitprinten als kleurplaat
hahahaquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik begin wel met de kleurplaten dan, de eigenwijsjes zijn vanaf 6.. de oudste is bij mij net 3, ik wil te snel
Dat is echt lief!quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:13 schreef Michielos het volgende:
als de kinderen je vragen stellen over bijvoorbeeld de geliefden kun je ze praktische voorbeelden en verhaaltjes laten vertellen over iemand waar ze veel om geven(meestal papa en mama). Kinderen zouden tarot heel itneressant kunnen vinden. Ik heb eens stage gelopen op de vrije school waar ik dus de vrijheid kreeg om met tarot en eigenwijsjes te werken(geen readings ofzo hoor maar meer de kinderen laten vertellen en plaatjes laten inkleuren e.d.)
Zo heb ik, in de 10 jaar dat ik Tarotkaarten leg, maar 2 x voor mezelf gelegd. Beide keren stond het antwoord me niet aanquote:Op woensdag 7 januari 2009 08:00 schreef Bastard het volgende:
Ja klopt, objectief blijven voor jezelf is vaak moeilijk.. zo heb ik een keer de kaarten weggegooid (niet letterlijk maar voor een jaar) omdat de uitkomst mij niet aanstond. Ze waren kapot ofzo dacht ikMaar achteraf bleek dat ze wel degelijk klopte, ik was er alleen nog niet aan toe om het door te hebben.
Puik ideequote:Op woensdag 7 januari 2009 12:48 schreef Michielos het volgende:
haha , ik gebruikte altijd eigenwijsjes toen ik les gaf aan groep 4. Als de kinderen een kaart niet leuk vonden mochten ze ook gewoon een andere trekken (eigenwijsjes zijn best leuk voor kinderen, te koop in new age winkel). Als goochelaar wist ik(flauw genoeg) kinderen de juiste kaart te trekken, in het geval als ze verdrietig waren e.d. Je zag ze zichtbaar opfleuren van de kaart. Misschien een aanrader voor de personen hier met kids?Zie het als een soort tarot voor kinderen. Een andere methode die ik ooit las om kinderen bekend te laten raken met tarot was die van het uitprinten van rider waithe zwart wit en de kinderen de plaatjes te laten inkleuren. Zo leerden ze de kaarten kennen en ook geen vooroordelen te hebben. Als je rider-waithe bekijkt zie je dat de huidskleur doorgaans blank is ipv multiraciaal(amber jayanti stelde dit voor in tarot voor dummies meende ik)
Ik leg dus alleen maar voor mijzelf, altijd hier en nu leggingen en altijd gericht op wat mijn onderbewustzijn mij te vertellen heeft. Op die manier verkrijg ik inzichten idie (denk ik) op een andere manier moeilijker te krijgen zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:57 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Zo heb ik, in de 10 jaar dat ik Tarotkaarten leg, maar 2 x voor mezelf gelegd. Beide keren stond het antwoord me niet aan, maar bleek wel als een bus te kloppen achteraf
quote:„De Verenigde Staten hebben hoop boven angst verkozen”, zei de nieuwe Amerikaanse president Barack Obama tijdens zijn inauguratierede. „We komen op deze dag bijeen, omdat we hoop boven angst hebben verkozen, eenheid boven conflict en meningsverschillen.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |