abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2008 @ 16:49:12 #201
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63909128
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:43 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik heb ook al tevergeefs mijn bril er bij opgezet.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
bij die 2de zie ik heldere wolken geen donkere wolken bv. het kan zijn dat amber zelf die kleurrijkere kaarten van rider waite gebruikt., je weet wel welke ik bedoel.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 10 december 2008 @ 16:50:05 #202
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63909148
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op je 2e kaart zou achter de wolken nog wel eens de zon kunnen schijnen
dat kan inderdaad

wellicht een leuk idee om in een topic de symboliek van elke kaart te bespreken en ervaringen uit te wisselen?
  woensdag 10 december 2008 @ 17:34:16 #203
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_63910251
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:49 schreef Michielos het volgende:

[..]

bij die 2de zie ik heldere wolken geen donkere wolken bv. het kan zijn dat amber zelf die kleurrijkere kaarten van rider waite gebruikt., je weet wel welke ik bedoel.
The radiant Rider Waite

Daar zit dan wel een zilver lijntje omheen, maar het blijft gewoon een nare kaart om te krijgen.
Hij staat bij mij voor beslissingen van het verstand die tegen het hart ingaan, liefdesverdriet, afscheid, scheiding, verlies.
Zilver randje of niet, van mij hoeft die niet te verschijnen
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 10 december 2008 @ 18:19:49 #204
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63911324
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:34 schreef mazaru het volgende:

[..]

The radiant Rider Waite
[ afbeelding ]

Daar zit dan wel een zilver lijntje omheen, maar het blijft gewoon een nare kaart om te krijgen.
Hij staat bij mij voor beslissingen van het verstand die tegen het hart ingaan, liefdesverdriet, afscheid, scheiding, verlies.
Zilver randje of niet, van mij hoeft die niet te verschijnen
exact en zoals elke tarotkaart kan de symboliek van de kaart meer dan 3 kanten uitgaan. Dat maakt tarot, tarot en dus uitermate geschikt voor sessies.
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:08:48 #205
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63955930
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:19 schreef Michielos het volgende:

[..]

exact en zoals elke tarotkaart kan de symboliek van de kaart meer dan 3 kanten uitgaan. Dat maakt tarot, tarot en dus uitermate geschikt voor sessies.
Maar wel binnen afgezette kaders dat ben je wel met me eens? Zwaarden bijvoorbeeld meer voor ratio, ideeen, het zorgen maken.. kortom het geestelijk bewustzijn, bekers gevoel als emotie en liefde.
Staven de dagelijkse gebeurtenissen, de acties, de energie, creatief ontwikkelen. En munten de aardse zaken, financieen, verdienen, verliezen, groei in zekerheid.
Dus binnen de serie kun je al afkaderen wat het onderwerp waarschijnlijk betreft, zo zal je munten 4 toch niet snel gaan uitleggen als een nieuwe liefde of romance op je pad?
The truth was in here.
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:00:57 #206
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63958866
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar wel binnen afgezette kaders dat ben je wel met me eens? Zwaarden bijvoorbeeld meer voor ratio, ideeen, het zorgen maken.. kortom het geestelijk bewustzijn, bekers gevoel als emotie en liefde.
Staven de dagelijkse gebeurtenissen, de acties, de energie, creatief ontwikkelen. En munten de aardse zaken, financieen, verdienen, verliezen, groei in zekerheid.
Dus binnen de serie kun je al afkaderen wat het onderwerp waarschijnlijk betreft, zo zal je munten 4 toch niet snel gaan uitleggen als een nieuwe liefde of romance op je pad?
[ afbeelding ]
natuurlijk wel binnen kaders en richtlijnen inderdaad. Ik moet wel een beetje als iemand met tarot kennis overkomen he
munten is overigens kortom: materialistische zaken en alles wat daarmee te makne heeft(en alles is dus een breed begrip)

De meeste clienten zijn vrouwelijk je zou pentakel 4 dus kunnen uitleggen als een reis naar een stad waar je een rijk persoon zult tegenkomen waar je een click mee hebt op het eerste moment e.d(niet zo direct ofzo maar u get my drift) en bij sommige vrouwen zou je kunnen proberen om verliefdheid op baas te onthullen of iets dergelijks. Maar zoals ik zei, ik hou me wel aan kaders, maart ook deze kaart zou je als iets totaal anders kunnen interpreteren. Dat maakt symboliek, nogmaals, zooo interessant en Tarot een goed middel bij Jungiaanse psychotherapie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Michielos op 12-12-2008 13:13:28 ]
  † In Memoriam † vrijdag 12 december 2008 @ 16:05:21 #207
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_63963720
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als de vraag die gesteld is over liefde gaat, zou ik munten 4 uitleggen als een kaart waarin een van beiden in de relatie erg bezitterig is/was. Het hangt natuurijk van de plek af in de legging wie, wat, wanneer etc.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:16:03 #208
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63964070
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:05 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Als de vraag die gesteld is over liefde gaat, zou ik munten 4 uitleggen als een kaart waarin een van beiden in de relatie erg bezitterig is/was. Het hangt natuurijk van de plek af in de legging wie, wat, wanneer etc.
exact. Dit bedoel ik dus ook. Elke kaart valt als meer dan 1,2,3,4,5,6 zaken te interpreteren, dat maakt Tarot nu eenmaal tarot
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:21:54 #209
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63964260
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:05 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar.
The truth was in here.
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:26:41 #210
38396 mazaru
pi_63964402
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:16 schreef Michielos het volgende:

[..]

exact. Dit bedoel ik dus ook. Elke kaart valt als meer dan 1,2,3,4,5,6 zaken te interpreteren, dat maakt Tarot nu eenmaal tarot
Jouw manier van de tarotkaarten uitleggen is wel heel afwijkend van de manier waarop de meeste kaartleggers het zouden doen.
Pentagrammen vier uitleggen als dat je verliefd op je baas gaat worden, of dat je naar de stad gaat en een rijk persoon gaat ontmoeten is wel heel 'uniek'
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:38:15 #211
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63964744
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:26 schreef mazaru het volgende:

[..]

Jouw manier van de tarotkaarten uitleggen is wel heel afwijkend van de manier waarop de meeste kaartleggers het zouden doen.
Pentagrammen vier uitleggen als dat je verliefd op je baas gaat worden, of dat je naar de stad gaat en een rijk persoon gaat ontmoeten is wel heel 'uniek'
waarbij je bewust of onbewust negeert dat ik erna schreef( zo zou ik het niet letterlijk doen maar dat spreekt voor zich)... en ik enkel 2 domme voorbeelden gaf om een punt te verduidelijken.. Wat was het.. bewust overheen gelezen of onbewust?
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:05:45 #212
38396 mazaru
pi_63965477
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:38 schreef Michielos het volgende:

[..]

waarbij je bewust of onbewust negeert dat ik erna schreef( zo zou ik het niet letterlijk doen maar dat spreekt voor zich)... en ik enkel 2 domme voorbeelden gaf om een punt te verduidelijken.. Wat was het.. bewust overheen gelezen of onbewust?
De twee voorbeelden die je gaf zijn zo tegenstrijdig met de ware betekenis van die kaart, dat ik er gewoon van in de lach schoot.
En omdat je de zwaarden drie ook al een positief zilveren randje gaf, ontlokte dat mij de uitspraak dat je er een unieke manier van interpreteren op na houdt.
Daarmee wil ik je niet voor je hoofd stoten, je zult heus wel talent hebben als je op dagelijkse basis readings geef.
Maar ik ben meer van de traditionele interpretatie.
Zwaarden drie staat bij mij voor scheiding, verdriet, beslissingen van het verstand die tegen het hart ingaan en tranen. En als er een zilveren randje omheen wordt getekend, dan blijft het nog steeds dezelfde negatieve kaart voor mij.
Munten vier staat bij mij voor niet willen loslaten, bezitterigheid, een overdreven drang naar zekerheid, starheid, het afsluiten van de chakra's.
Maar ik geloof dat we gewoon niet helemaal op dezelfde golflengte zitten
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:15:11 #213
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63965708
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 17:05 schreef mazaru het volgende:

[..]

De twee voorbeelden die je gaf zijn zo tegenstrijdig met de ware betekenis van die kaart, dat ik er gewoon van in de lach schoot.
En omdat je de zwaarden drie ook al een positief zilveren randje gaf, ontlokte dat mij de uitspraak dat je er een unieke manier van interpreteren op na houdt.
Daarmee wil ik je niet voor je hoofd stoten, je zult heus wel talent hebben als je op dagelijkse basis readings geef.
Maar ik ben meer van de traditionele interpretatie.
Zwaarden drie staat bij mij voor scheiding, verdriet, beslissingen van het verstand die tegen het hart ingaan en tranen. En als er een zilveren randje omheen wordt getekend, dan blijft het nog steeds dezelfde negatieve kaart voor mij.
Munten vier staat bij mij voor niet willen loslaten, bezitterigheid, een overdreven drang naar zekerheid, starheid, het afsluiten van de chakra's.
Maar ik geloof dat we gewoon niet helemaal op dezelfde golflengte zitten
Die interpretatie was niet van mij,. Er stond een geciteerde tekst bij van ene Amber Jayanti, oprichtster van de Tarot en QUaballah mystery school Kortom iemand die er meer verstand van zal hebben dan jou, en dat bedoel ik niet kwaad. Wat het voor jouw betekend doet daar niks aan af, voor andere mensen heeft het dan een andere betekenis.
  woensdag 17 december 2008 @ 10:45:06 #214
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_64081373
Michielos, ik las dat je de kaarten interpreteert aan de hand van de reactie van degene waarvoor je leest.
quote:
het BOEIT niet welke kaarten opkomen. De lezer interpreteert ze dmv body language en hoe iemand reageert en maakt hier een mooi verhaal van samen met advies.
Wat bedoel je daar precies mee?

De kaarten symboliseren voor mij een bepaald gegeven in het onderbewuste. Je kunt aan elke kaart wel een positieve draai willen geven maar ik geloof daar niet in. Dingen zijn zoals ze zijn en wij ervaren ze als positief of negatief (wat ook hoort omdat we in een duale wereld leven)
Alle dingen horen erbij. Tuurlijk ga je niet aan iemand die de toren trekt zeggen, je hele leven word verwoest. Je verteld er ook bij dat doordat de toren afbreekt er wel ruimte komt voor een nieuwe toren, alleen dat het waarschijnlijk even niet zo fijn gaat voelen.
Als je mensen alleen maar mooie en positieve zaken verteld zijn ze niet voorbereid op ervaringen die zij als negatief ervaren. juist de acceptatie dat er ook een keerzijde is maakt het vaak makkelijker.
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  woensdag 17 december 2008 @ 13:25:58 #215
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64086337
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:45 schreef kruimel_20 het volgende:
Michielos, ik las dat je de kaarten interpreteert aan de hand van de reactie van degene waarvoor je leest.
[..]

Wat bedoel je daar precies mee?

De kaarten symboliseren voor mij een bepaald gegeven in het onderbewuste. Je kunt aan elke kaart wel een positieve draai willen geven maar ik geloof daar niet in. Dingen zijn zoals ze zijn en wij ervaren ze als positief of negatief (wat ook hoort omdat we in een duale wereld leven)
Alle dingen horen erbij. Tuurlijk ga je niet aan iemand die de toren trekt zeggen, je hele leven word verwoest. Je verteld er ook bij dat doordat de toren afbreekt er wel ruimte komt voor een nieuwe toren, alleen dat het waarschijnlijk even niet zo fijn gaat voelen.
Als je mensen alleen maar mooie en positieve zaken verteld zijn ze niet voorbereid op ervaringen die zij als negatief ervaren. juist de acceptatie dat er ook een keerzijde is maakt het vaak makkelijker.
Je zegt het goed. Dat symboliseert het voor JOU. Dus niet voor mij. En wat jij gelooft doet mij daar vrij weinig bij omdat elke tarot lezer wel iets anders gelooft(tenzij je een lame ass stock reader bent en dus gewoon letterlijk de verhaaltjes uit boeken leest) En nergens zeg ik datgene wat jij nu stelt. Dat ik alles positief zou uitleggen. NEE dat doe ik dus niet. Ik zeg alleen dat het principe van Archetypes van Jung(dat je waarschijnlijk volslagen onbekend in de oren klinkt ) ook duaal is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Michielos op 17-12-2008 13:39:11 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:18:59 #216
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64718746
* Bastard schopt het topic het nieuwe jaar in.

Zijn er mensen die vaak dezelfde kaarten trekken? Wat betekent dat voor jou? Zie je ook wel eens het vervolg naar voren komen als een situatie voorbij is?
The truth was in here.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:46:24 #217
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_64729218
sommige kaarten hebben voor mij wel een specifiekere lading omdat ik ze vaker trek (dit geld dan alleen bij leggingen voor mezelf)
Als een kaart veel terugkomt probeer ik erachter te komen waarom.

Zijn hier ook mensen die een jaarkaart trekken? (de energie die bij je is in dat jaar en wat als rode draad door je jaar heenloopt)
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:51:30 #218
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64729434
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:18 schreef Bastard het volgende:
* Bastard schopt het topic het nieuwe jaar in.

Zijn er mensen die vaak dezelfde kaarten trekken? Wat betekent dat voor jou? Zie je ook wel eens het vervolg naar voren komen als een situatie voorbij is?
één keer een avond gehad dat ik 10 keer de Keizer trok, ook na schudden, neerleggen, iets anders doen en nog een keertje een kaart trekken uit de stapel. Ik was er gewoon een beetje mee aan het spelen en zou die avond uit gaan, volgens mij heb ik dat als vraag gesteld oid, niet zeker meer. Maar het was zeker wel vreemd. Betekende verder niet zoveel maar het was voor mij wel een ' ' moment .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:51:36 #219
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64747707
Geen problemen met 'de wet' gehad die avond of later Jogy?

Is ook een 'vader' kaart, de vader die de regels neerzet in huis.

Ennee, ik heb geen jaarkaart getrokken.. nog.. ik geloof dat tarot zich niet aan onze jaarwisseling houdt dus ik kan altijd een jaarkaart trekken voor het komende jaar
The truth was in here.
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:07:23 #220
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64753772
ik meende dat de keizer voor autoriteit masculine kon staan. Jung archetype voor de zon is verder dat van vader.
pi_64753800
Werkt trekken voor jezelf ook als het om liefde gaat?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:09:19 #222
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64753831
ik trek me altijd voor de liefde

ALs je goed kunt interpreteren, zou je dit zeker kunnen doen. Ik zou enkel aanraden het door een derde te laten doen. Je kunt mss nogal wat blind spots hebben.
pi_64753999
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:09 schreef Michielos het volgende:
ik trek me altijd voor de liefde

ALs je goed kunt interpreteren, zou je dit zeker kunnen doen. Ik zou enkel aanraden het door een derde te laten doen. Je kunt mss nogal wat blind spots hebben.
Daar ben ik dus bang voor ja.
Dat ik of teveel van het negatieve uitga of juist andersom.
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:00:19 #224
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64758104
Ja klopt, objectief blijven voor jezelf is vaak moeilijk.. zo heb ik een keer de kaarten weggegooid (niet letterlijk maar voor een jaar) omdat de uitkomst mij niet aanstond. Ze waren kapot ofzo dacht ik Maar achteraf bleek dat ze wel degelijk klopte, ik was er alleen nog niet aan toe om het door te hebben.
The truth was in here.
  woensdag 7 januari 2009 @ 10:12:17 #225
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64760564
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:14 schreef Beach het volgende:

[..]

Daar ben ik dus bang voor ja.
Dat ik of teveel van het negatieve uitga of juist andersom.
Ik heb nog ergens een boek liggen die het probleem wel in behandeling neemt en zegt dat je dus van te voren moet mediteren en moet proberen om er een beetje onthecht tegenover te staan op het moment van vragen. Dan zal de legging minder beïnvloed worden door je eigen wens/angst gedachten.

Of wat ik deed, gewoon vragen aan je gidsen om de legging voor je te doen (via jou). Bleek ook wel te helpen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:11:34 #226
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_64764497
Bastard, het kan idd het hele jaar door, ik vind het wel speciaal op dat oud op nieuw te doen

ik heb wel een keer gehad dat ik een dagkaart trok en bij mezelf dacht "ah nee , daar heb ik echt geen zin in..."
ik trek er nog wel een keer een.... ik schudden..... trek precies dezelfde kaart. tsja.... wie niet horen wil
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:46:44 #227
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64765743
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:11 schreef kruimel_20 het volgende:
Bastard, het kan idd het hele jaar door, ik vind het wel speciaal op dat oud op nieuw te doen

ik heb wel een keer gehad dat ik een dagkaart trok en bij mezelf dacht "ah nee , daar heb ik echt geen zin in..."
ik trek er nog wel een keer een.... ik schudden..... trek precies dezelfde kaart. tsja.... wie niet horen wil
The truth was in here.
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:48:43 #228
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64765788
haha , ik gebruikte altijd eigenwijsjes toen ik les gaf aan groep 4. Als de kinderen een kaart niet leuk vonden mochten ze ook gewoon een andere trekken (eigenwijsjes zijn best leuk voor kinderen, te koop in new age winkel). Als goochelaar wist ik(flauw genoeg) kinderen de juiste kaart te trekken, in het geval als ze verdrietig waren e.d. Je zag ze zichtbaar opfleuren van de kaart. Misschien een aanrader voor de personen hier met kids? Zie het als een soort tarot voor kinderen. Een andere methode die ik ooit las om kinderen bekend te laten raken met tarot was die van het uitprinten van rider waithe zwart wit en de kinderen de plaatjes te laten inkleuren. Zo leerden ze de kaarten kennen en ook geen vooroordelen te hebben. Als je rider-waithe bekijkt zie je dat de huidskleur doorgaans blank is ipv multiraciaal(amber jayanti stelde dit voor in tarot voor dummies meende ik)

[ Bericht 29% gewijzigd door Michielos op 07-01-2009 12:55:53 ]
pi_64766542
Oh, wat een leuke tip van je! (al heb ik zelf geen kinderen, noch werk ik met ze), maar dat vind ik wel creatief bedacht van je!
You're never fully dressed until you wear a smile
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:13:37 #230
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64766649
als de kinderen je vragen stellen over bijvoorbeeld de geliefden kun je ze praktische voorbeelden en verhaaltjes laten vertellen over iemand waar ze veel om geven(meestal papa en mama ). Kinderen zouden tarot heel itneressant kunnen vinden. Ik heb eens stage gelopen op de vrije school waar ik dus de vrijheid kreeg om met tarot en eigenwijsjes te werken(geen readings ofzo hoor maar meer de kinderen laten vertellen en plaatjes laten inkleuren e.d.)
pi_64766839
What the hell; ik trek wel gewoon een paar kaarten op een rustig moment en denk er goed over na.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:16:47 #232
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64769108
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:18 schreef Beach het volgende:
What the hell; ik trek wel gewoon een paar kaarten op een rustig moment en denk er goed over na.
Of je laat iemand anders leggen
The truth was in here.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:17:19 #233
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64769135
bv. ene bastard. die doet gratis leggingen op dit forum
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:17:49 #234
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64769159
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:13 schreef Michielos het volgende:
als de kinderen je vragen stellen over bijvoorbeeld de geliefden kun je ze praktische voorbeelden en verhaaltjes laten vertellen over iemand waar ze veel om geven(meestal papa en mama ). Kinderen zouden tarot heel itneressant kunnen vinden. Ik heb eens stage gelopen op de vrije school waar ik dus de vrijheid kreeg om met tarot en eigenwijsjes te werken(geen readings ofzo hoor maar meer de kinderen laten vertellen en plaatjes laten inkleuren e.d.)
Leuk idee

Weet je toevallig een onlineshop voor eigenwijsjes? Kan ze mij nog niet helemaal voorstellen.. maar een kleurplaat is altijd al leuk!
The truth was in here.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:19:25 #235
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64769219
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:17 schreef Michielos het volgende:
bv. ene bastard. die doet gratis leggingen op dit forum
Nee, er zijn er veel meer die kaarten leggen... maar ik ben even alleen op dit moment in dat topic wat tarot betreft. I-ching kan ook worden ge-orakeld!

Jij bent trouwens next als ik me niet vergis op de lijst.
The truth was in here.
  woensdag 7 januari 2009 @ 14:32:07 #236
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64769707
Bekijk eerst of die andere 2 kunnen(wat niet reageerden), daarna houd ik me beschikbaar.

Eigenwijsjes: http://www.deuitrusting.nl/winkel/N_frame.html?http://www.deuitrusting.nl/winkel/N_art_1378.html

in elke nieuwetijdswinkel zullen ze die wel hebben , eerste beste waar ik kwam hadden ze die. Kosten 8.95 ofzo.

eigenwijsjes zijn geen tarot maar meer nieuwetijdse therapeutische kaarten waar kinderen hun gevoelens kunnen aangeven e.d.

tarot zelf is elke kaart zwart witten in bv. photoshop en uitprinten als kleurplaat
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:01:35 #237
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64771104
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 14:32 schreef Michielos het volgende:

tarot zelf is elke kaart zwart witten in bv. photoshop en uitprinten als kleurplaat
Ik begin wel met de kleurplaten dan, de eigenwijsjes zijn vanaf 6.. de oudste is bij mij net 3, ik wil te snel
The truth was in here.
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:05:09 #238
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64771276
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:01 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik begin wel met de kleurplaten dan, de eigenwijsjes zijn vanaf 6.. de oudste is bij mij net 3, ik wil te snel
hahaha
ja ik deed het voor groep 3/4/5 , ideale leeftijd voor die kaartjes
pi_64771710
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:13 schreef Michielos het volgende:
Dat is echt lief!
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_64776749
Ik vind het flauw om weer iemand voor mijzelf te laten leggen terwijl ik hier die kaarten heb
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:01:14 #241
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64776819
Wat je ook kunt doen is zelf de kaarten leggen en hier een lijstje geven. Dan zijn er wellicht mensen die je willen helpen de kaarten te interpreteren
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 22:57:22 #242
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_64792553
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 08:00 schreef Bastard het volgende:
Ja klopt, objectief blijven voor jezelf is vaak moeilijk.. zo heb ik een keer de kaarten weggegooid (niet letterlijk maar voor een jaar) omdat de uitkomst mij niet aanstond. Ze waren kapot ofzo dacht ik Maar achteraf bleek dat ze wel degelijk klopte, ik was er alleen nog niet aan toe om het door te hebben.
Zo heb ik, in de 10 jaar dat ik Tarotkaarten leg, maar 2 x voor mezelf gelegd. Beide keren stond het antwoord me niet aan , maar bleek wel als een bus te kloppen achteraf
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_64826513
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:48 schreef Michielos het volgende:
haha , ik gebruikte altijd eigenwijsjes toen ik les gaf aan groep 4. Als de kinderen een kaart niet leuk vonden mochten ze ook gewoon een andere trekken (eigenwijsjes zijn best leuk voor kinderen, te koop in new age winkel). Als goochelaar wist ik(flauw genoeg) kinderen de juiste kaart te trekken, in het geval als ze verdrietig waren e.d. Je zag ze zichtbaar opfleuren van de kaart. Misschien een aanrader voor de personen hier met kids? Zie het als een soort tarot voor kinderen. Een andere methode die ik ooit las om kinderen bekend te laten raken met tarot was die van het uitprinten van rider waithe zwart wit en de kinderen de plaatjes te laten inkleuren. Zo leerden ze de kaarten kennen en ook geen vooroordelen te hebben. Als je rider-waithe bekijkt zie je dat de huidskleur doorgaans blank is ipv multiraciaal(amber jayanti stelde dit voor in tarot voor dummies meende ik)
Puik idee
Ik begon een paar jaar geleden met tarot, mede omdat ik elfentekeningen begon te maken en erover dacht om eens een deck te ontwerpen met zwart/wit tekeningen die mensen dan zelf konden inkleuren om ze persoonlijk te maken.
Het is er nog niet van gekomen, maar het idee speelt nog steeds in mijn hoofd. je hebt het nu weer nieuw leven ingeblazen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:30:29 #244
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64839607
Ik heb anders wel een voorzetje gevonden ... heb er al een paar uitgeprint aangezien ik de meiden het weekend alleen moet vermaken.

http://www.webtarot.nl/info/tarot_kleurplaten.html
The truth was in here.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:34:24 #245
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64839650
ja, bijvoorbeeld
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:35:55 #246
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64839675
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:34 schreef Michielos het volgende:
ja, bijvoorbeeld
Het scheelt een hoop gedoe met zelf photoshoppen
The truth was in here.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:38:14 #247
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_64865400
Mij ook maar eens melden in dit Topic.
Ik ben ook al een tijd bezig met het bestuderen van de Tarot, maar ik geloof dat ik een wat andere benadering heb dan de meeste van jullie (niet beter of slechter, anders!) De Tarot is voor mij geen orakel, maar een spiegel. De toekomst interesseert mij niet, het hier en nu des te meer. Mijn interesse in de Tarot is gewekt door een boek over Jungiaanse psychologie, waarin de archetypes vergeleken werden met de symboliek die je in de grote Arcana kan vinden. Toen liep ik op een dag tegen een Thoth deck aan, en ik wist meteen dat ik mijn deck gevonden had.
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:57 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Zo heb ik, in de 10 jaar dat ik Tarotkaarten leg, maar 2 x voor mezelf gelegd. Beide keren stond het antwoord me niet aan , maar bleek wel als een bus te kloppen achteraf
Ik leg dus alleen maar voor mijzelf, altijd hier en nu leggingen en altijd gericht op wat mijn onderbewustzijn mij te vertellen heeft. Op die manier verkrijg ik inzichten idie (denk ik) op een andere manier moeilijker te krijgen zijn.
Moving me with a sound
Opening me within a gesture
Drawing me down and in
Golzuam
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:07:48 #248
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65260617
Kon het niet helpen om te gaan denken toen ik hoorde dat Obama de 44e president is aan de tarot .
44.. dat is 2 maal een 4, dat is 2 maal de keizer uit het deck. Het mannelijk figuur, de leider.
Zijn wil is wet en hij is iemand die zich vooral maatschappelijk bezig houdt. Regeltjes en wetten waar hij de baas van is, die hij uitoefent. Symbolisch voor de wetten uit de maatschappij die hij verpersoonlijkt, uitdraagt zowel de goede als de slechte.
De keizer de persoon die stabiliteit en rechtvaardigheid onder zijn burgers moet brengen en bewaken. Ze moet voorzien in hun persoonlijke behoeften en toch vrijlaat in hun eigen groei.
Bij chaos structuur zal moeten aanbrengen, samen met de maatschappij. Zal kunnen profiteren van ervaringen van zijn voorgangers.
Hij is oud, stijf, maakt een onbuigzame indruk. Houdt in zijn hand de ankh vast het levenssymbool, heerser over leven en dood.
Staat vol met het teken van ram .. op zijn stoel 2 aan de poten, 2 aan het hoofd.
Rechtvaardigheid brengen in de samenleving.
En die kaart 2x.. brengt ons bij de kaart Kracht nummer 8
Dit is een kaart die aangeeft dat de geest word getemd. Moeilijke tijden worden aangepakt met hoop zonder angst. Sterk innerlijk en met hartstocht worden problemen overwonnen. Moeilijke taken worden aangepakt. De leeuw die we op de kaart zien is de verpersoonlijking van de gevoelens, de angsten, de frustraties de drukke energie, en we zien dat deze met goede wil word getemd.
De 44e president tijdens zijn rede.
quote:
„De Verenigde Staten hebben hoop boven angst verkozen”, zei de nieuwe Amerikaanse president Barack Obama tijdens zijn inauguratierede. „We komen op deze dag bijeen, omdat we hoop boven angst hebben verkozen, eenheid boven conflict en meningsverschillen.”

[ Bericht 11% gewijzigd door Bastard op 20-01-2009 21:18:06 ]
The truth was in here.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:38:57 #249
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65262101
Jeez, goed gezien Bastard.. Bizar Dat ie dat ook zegt in z'n speech he! Zou ie soms ook een kaartje leggen zelf Of misschien zijn speech-schrijver?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:05:03 #250
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65263409
Ja ik vond hem ook wel mooi inderdaad 4 + 3 geeft overigens 7, de zegewagen.. succes boeken door de wil op te leggen, het onder controle houden met ego.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')