abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 22 oktober 2008 @ 22:46:38 #101
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_62598167
Hallo Waterdruppel, ik ben zelf niet bekend met het boek tarot voor dummies. Er zijn zoveel boeken op de markt die geschikt zijn. Zelf ben ik begonnen met de 78 graden der wijsheid van Rachel Pollack. Geen makkelijke kost, maar ik werd zo gegrepen door de tarotkaarten dat ik alles verslond wat erover te lezen viel. Rider Waite kaarten vind ik zelf wel heel geschikt omdat ze heel duidelijk zijn en vol symboliek. Vanwege de verschillende "lagen" symboliek blijven ze voor mij ook boeiend om te gebruiken en groeien ze mee met mijn kennis en ervaring.

Kijk gewoon eens rond in een etherische winkel en blader wat door de diverse tarotboeken en bekijk wat decks. Vaak hebben ze op grote platen wat kaarten geplaktof wat voorbeeldkaarten in en ordner gestopt, zodat je kunt zien hoe ze eruit zien zonder de pakjes open te maken. Ga op je gevoel af en dan zal jouw keuze ongetwijfeld de juiste zijn.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_63131321
tvp.

Ik heb ooit zo'n heel goedkoop deck tarot kaarten gekocht, maar ik wil eigenlijk een ander deck.

Weet iemand een plek in Amsterdam waar ze die verkopen? En wat kost een mooi deck?
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:57:05 #103
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63131525
De meeste decks kosten rond 25 euro denk ik. Ik zou gewoon naar een new age winkel gaan voor een mooi deck.

Ikzelf raadpleeg de kaarten bijna dagelijks. Ze zitten vol met wijsheden en als ik met een kwestie zit, vraag ik bijna altijd de kaarten om raad.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2008 @ 21:55:14 #104
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_63142464
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:50 schreef Lonaa het volgende:
tvp.

Ik heb ooit zo'n heel goedkoop deck tarot kaarten gekocht, maar ik wil eigenlijk een ander deck.

Weet iemand een plek in Amsterdam waar ze die verkopen? En wat kost een mooi deck?
Hoi Lonaa, in Amsterdam heb je een hele mooie new age winkel vlak bij CS. Het zit naast de Grasshopper en heet Himalaya. Tenminste, ik denk dat ie er nog wel steeds zit. Het is alweer een tijdje geleden dat ik er was

Het is lastig om te zeggen hoeveel een goed deck kost. Je kunt het eigenlijk zo gek maken als je zelf wil en de wat exclusievere decks zijn wel duurder natuurlijk. Je kunt zelfs antieke tarotkaarten via internet kopen en dat loopt al gauw tot in de honderden euro's. En dan is het deck vaak nog niet eens compleet
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_63150139
Ik vind het mooi om te zien hoe mensen zo intensief bezig zijn met hun hobbie.
Ook al heb ik geen enkele affiniteit met tarot, dan nog vind ik het een geweldig aanzicht.
Verder vind ik tarot kaarten erg mooi uitzien en ook iets "magisch" uitstralen.

En nee dat is niet sarcastisch bedoelt, ik vind dat meer mensen hobbies moeten hebben waar ze zich in kunnen verdiepen.

Voor mij is dat Grafisch design, muziek (Goa//uplifting trance) en voor de ander is dat tarot.
Ik vind het trouwens ook erg boeiend om te lezen over hoe mensen hier hun Tarot hanteren en uitgebreid schrijven over hun methodiek van leggen.

Mensen die intensief hun hobby beoefenen zijn cool!
  woensdag 12 november 2008 @ 08:53:24 #106
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63150243
Dank je voor het compliment Flammie
The truth was in here.
pi_63194393
Bastard, misschien een hele rare vraag hoor, maar als je kaarten gaat leggen, bijv. voor mij, waar concentreer je je dan op? Zeker bij zo'n algemene legging, er moet toch iets zijn dat associeert met mij, of ben ik nou dom?
pi_63194443
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:55 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Hoi Lonaa, in Amsterdam heb je een hele mooie new age winkel vlak bij CS. Het zit naast de Grasshopper en heet Himalaya. Tenminste, ik denk dat ie er nog wel steeds zit. Het is alweer een tijdje geleden dat ik er was

Het is lastig om te zeggen hoeveel een goed deck kost. Je kunt het eigenlijk zo gek maken als je zelf wil en de wat exclusievere decks zijn wel duurder natuurlijk. Je kunt zelfs antieke tarotkaarten via internet kopen en dat loopt al gauw tot in de honderden euro's. En dan is het deck vaak nog niet eens compleet
Hoi Slaapmeisje,
ik had al gehoord van de Himalaya (internet ^^) en ik denk dat ik ze zeker met een bezoekje ga vereren!

Bedankt voor je reactie
  vrijdag 14 november 2008 @ 09:03:51 #109
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63212416
quote:
Op donderdag 13 november 2008 16:29 schreef Lonaa het volgende:
Bastard, misschien een hele rare vraag hoor, maar als je kaarten gaat leggen, bijv. voor mij, waar concentreer je je dan op? Zeker bij zo'n algemene legging, er moet toch iets zijn dat associeert met mij, of ben ik nou dom?
Vanaf afstand bedoel je dan denk ik, want als je aan tafel zit is het makkelijker.

Allereerst zorg ik dat ik in een rustige omgeving ben, en ga mezelf goed 'aarden'.
Ik vraag altijd een foto van iemand, en probeer mij de vraag te stellen terwijl ik de foto bekijk en te zien of ik al antwoorden kan krijgen.
Stem mij als het ware dan helemaal af op die persoon.. vervolgens gooi ik alle kaarten op tafel en draai alles door elkaar terwijl ik nog steeds aan de vraag denk.
Ik haal de kaarten bij elkaar, maak er weer 1 deck van, en ga dan schudden, nog steeds op de vraag geconcentreerd "Laat mij de toekomst zien van Lonaa" en dan ineens heb ik het gevoel dat ik kan leggen, en leg meteen de kaarten op tafel. Vaak zie ik dan al overeenkomsten die ik kreeg terwijl ik naar de foto keek.

Ik probeer ook veel samen te werken met mijn lieve gids Isadora, zij helpt mij met de duiding en het juiste gevoel van de kaarten (mits ik wil luisteren) .
The truth was in here.
pi_63212691
Zo heeft dus ieder echt zijn eigen manier
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 14 november 2008 @ 09:21:04 #111
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63212732
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 09:19 schreef Beach het volgende:
Zo heeft dus ieder echt zijn eigen manier
Ja precies, het zijn de ritueeltjes die je jezelf aanwent en wat dan werkt voor je.
The truth was in here.
  vrijdag 14 november 2008 @ 10:44:14 #112
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63214717
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 09:03 schreef Bastard het volgende:

[..]

Vanaf afstand bedoel je dan denk ik, want als je aan tafel zit is het makkelijker.

Allereerst zorg ik dat ik in een rustige omgeving ben, en ga mezelf goed 'aarden'.
Ik vraag altijd een foto van iemand, en probeer mij de vraag te stellen terwijl ik de foto bekijk en te zien of ik al antwoorden kan krijgen.
Stem mij als het ware dan helemaal af op die persoon.. vervolgens gooi ik alle kaarten op tafel en draai alles door elkaar terwijl ik nog steeds aan de vraag denk.
Ik haal de kaarten bij elkaar, maak er weer 1 deck van, en ga dan schudden, nog steeds op de vraag geconcentreerd "Laat mij de toekomst zien van Lonaa" en dan ineens heb ik het gevoel dat ik kan leggen, en leg meteen de kaarten op tafel. Vaak zie ik dan al overeenkomsten die ik kreeg terwijl ik naar de foto keek.

Ik probeer ook veel samen te werken met mijn lieve gids Isadora, zij helpt mij met de duiding en het juiste gevoel van de kaarten (mits ik wil luisteren) .
wacht even... isadora?
pi_63215060
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 09:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja precies, het zijn de ritueeltjes die je jezelf aanwent en wat dan werkt voor je.
Ik doe het heel anders.
Ik neem wel even de tijd om de vraag in mezelf op te neme.
Daarna schud ik de kaarten en bij sommigen die uitsteken 'voel' ik of ik die wil pakken of niet.
Terwijl ze nog wel in m'n hand op een stapel zijn.
  vrijdag 14 november 2008 @ 11:40:55 #114
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63216483
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 10:55 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik doe het heel anders.
Ik neem wel even de tijd om de vraag in mezelf op te neme.
Daarna schud ik de kaarten en bij sommigen die uitsteken 'voel' ik of ik die wil pakken of niet.
Terwijl ze nog wel in m'n hand op een stapel zijn.
Ja ik heb ook wel gehoord van mensen die de hele stapel uitleggen en dan met de linkerhand er de kaarten uittrekken die ze nodig hebben.
Of schudden dmv 3 stapeltjes te maken en dan per stapel kaarten pakken.. ja goed kan allemaal wel denk ik

Ik gooi ze eerst allemaal over de tafel om ze lekker 'los te maken' klinkt gek, maar zo voelt dat!
The truth was in here.
  vrijdag 14 november 2008 @ 11:41:27 #115
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63216510
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 10:44 schreef Michielos het volgende:

[..]

wacht even... isadora?
En de vraag is.... ?
The truth was in here.
  vrijdag 14 november 2008 @ 11:56:12 #116
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63217051
wie dat is:)
  vrijdag 14 november 2008 @ 11:58:37 #117
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63217146
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:56 schreef Michielos het volgende:
wie dat is:)
Dat zeg ik.. mijn gids.. Iedereen heeft 1 of meerdere gidsen mee in zijn leven.. lang verhaal waar ik hier niet over wil uitwijden omdat het verder niet met de tarot van doen heeft.
The truth was in here.
  vrijdag 14 november 2008 @ 12:00:57 #118
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63217232
dus ik heb ook gidsen?
pi_63217697
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat zeg ik.. mijn gids.. Iedereen heeft 1 of meerdere gidsen mee in zijn leven.. lang verhaal waar ik hier niet over wil uitwijden omdat het verder niet met de tarot van doen heeft.
Dan heb ik ook eigenlijk een gids: degene die me geleerd heeft hoe en wat.
  vrijdag 14 november 2008 @ 12:18:43 #120
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63217800
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:15 schreef Beach het volgende:

[..]

Dan heb ik ook eigenlijk een gids: degene die me geleerd heeft hoe en wat.
Precies
hij/zij geeft je sturing en spreekt in op je intuitie.. vraag hem of haar er maar bewust bij, ze willen graag helpen.
The truth was in here.
  woensdag 3 december 2008 @ 08:53:39 #121
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63717336
Ah mn boek is binnen 78 graden der wijsheid van schrijver Pollack.
Ik was op zoek naar een boek wat mij meer kon vertellen over de symboliek van de plaatjes en die heb ik gevonden geloof ik
The truth was in here.
  woensdag 3 december 2008 @ 11:44:47 #122
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63721317
elk tarot boek geeft goeie tips over symboliek. IK zie meerdere symbolieken in elke kaart
Bestudeer ook Jungs theorieen over archetypen en symboliek
Er werdt overigens ook Tarot voor dummies genoemd. Ook dit is een goed boek geschreven door AMber Jayanti , een zeer bekend kaartlegster.

[ Bericht 31% gewijzigd door Michielos op 03-12-2008 14:34:31 ]
  maandag 8 december 2008 @ 12:59:40 #123
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63848751
Ik werd door Bastard naar dit topic doorverwezen als ik iets over tarot wilde vragen. Wel, vooruit dan maar...heeft tarot ook maar iets te maken met parapsychologische verschijnselen, bovennatuurlijke krachten, mystiek of zoiets? Of is het gewoon een handig hulpmiddel om een fijn gesprek met iemand te hebben?
Rden van mijn vraag: Mevrouw Konijntje liet laatst doorschemeren dat ze "ook wel eens wat met tarotkaarten..." en dan schik je natuurlijk wel even...
  maandag 8 december 2008 @ 13:48:21 #124
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63849892
quote:
Op maandag 8 december 2008 12:59 schreef Konijntjes het volgende:
Ik werd door Bastard naar dit topic doorverwezen als ik iets over tarot wilde vragen. Wel, vooruit dan maar...heeft tarot ook maar iets te maken met parapsychologische verschijnselen, bovennatuurlijke krachten, mystiek of zoiets? Of is het gewoon een handig hulpmiddel om een fijn gesprek met iemand te hebben?
Rden van mijn vraag: Mevrouw Konijntje liet laatst doorschemeren dat ze "ook wel eens wat met tarotkaarten..." en dan schik je natuurlijk wel even...
Nou als je daar van schrikt zou je eens moeten kijken wat de Tarot dan eigenlijk is, dan zal je zien dat er geen rede is om te schrikken als je vrouw graag "euh.. tarotkaarten... euh"

Zou de hulp van bovennatuurlijke krachten er toe kunnen leiden dat je je vrouw afraad om er verder mee bezig te gaan?

Er zijn diverse ideen over eigenlijk. Kijk de kaarten hebben allemaal een betekenis, deze betekenis ligt op een bepaalde positie in een legging waardoor misschien bepaalde eigenschappen versterkt worden of juist afgezwakt worden. Het is uiteindelijk een totaal plaatje van diverse kaarten die jouw een verhaal of beeld gaan geven. Dit, samen met je gezonde verstand, of intuitie is te vertalen naar een antwoord voor de vraagsteller. Dat is even heel in het kort op zn boerenfluitjes wat de tarot is denk ik... een vertaling van plaatjes, plaatjes die al uit oudsher gebruikt worden om mee te orakelen. Die inzicht kunnen geven in de omstandigheden van een vraag, die wellicht ook een voorspellend beeld zouden kunnen geven.

Maar hoe komen die 'juiste kaarten dan op tafel, hoe komen die 10 op tafel die ook daadwerkelijk wat zeggen over de situatie en niet die andere 68" .. ja dat is ook een goeie vraag.
Puur geluk? Of misschien omdat je onderbewustzijn alle antwoorden al heeft en daarom de juiste kaarten trekt? Of misschien omdat je je aansluit op een almachtige vraagbaak? Of misschien omdat geesten je helpen? Dat zou ik ook niet met zekerheid durven zeggen
The truth was in here.
  maandag 8 december 2008 @ 13:59:59 #125
237516 Konijntjes
Twee konijntjes
pi_63850182
Nou, een voorbeeld dan. Stel, ik zit met een vraag. Een belangrijke vraag waarvan de beantwoording van grote invloed kan zijn zijn op het verdere verloop van mijn leven, en waar ik zelf niet uit kom. Bijvoorbeeld: zal ik wel of niet een lot in de staatloterij kopen? Als ik het lot niet koop hou ik mijn geld in mijn zak maar kan ik ook geen miljoenen winnen. Koop ik het lot wel dan zou ik die miljoenen wél kunnen winnen, mijn hele leven op z'n kop, maar ik zou ook niks kunnen winnen, geld kwijt.Iedere maand weer diezelfde martelende onzekerheid, wat moet ik doen, wat moet ik doen?

Een tarotist gaat mij helpen. Wat gaat er dan gebeuren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')