Hoi Lonaa, in Amsterdam heb je een hele mooie new age winkel vlak bij CS. Het zit naast de Grasshopper en heet Himalaya. Tenminste, ik denk dat ie er nog wel steeds zit. Het is alweer een tijdje geleden dat ik er wasquote:Op dinsdag 11 november 2008 15:50 schreef Lonaa het volgende:
tvp.
Ik heb ooit zo'n heel goedkoop deck tarot kaarten gekocht, maar ik wil eigenlijk een ander deck.
Weet iemand een plek in Amsterdam waar ze die verkopen? En wat kost een mooi deck?
Hoi Slaapmeisje,quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:55 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Hoi Lonaa, in Amsterdam heb je een hele mooie new age winkel vlak bij CS. Het zit naast de Grasshopper en heet Himalaya. Tenminste, ik denk dat ie er nog wel steeds zit. Het is alweer een tijdje geleden dat ik er was
Het is lastig om te zeggen hoeveel een goed deck kost. Je kunt het eigenlijk zo gek maken als je zelf wil en de wat exclusievere decks zijn wel duurder natuurlijk. Je kunt zelfs antieke tarotkaarten via internet kopen en dat loopt al gauw tot in de honderden euro's. En dan is het deck vaak nog niet eens compleet
Vanaf afstand bedoel je dan denk ik, want als je aan tafel zit is het makkelijker.quote:Op donderdag 13 november 2008 16:29 schreef Lonaa het volgende:
Bastard, misschien een hele rare vraag hoor, maar als je kaarten gaat leggen, bijv. voor mij, waar concentreer je je dan op? Zeker bij zo'n algemene legging, er moet toch iets zijn dat associeert met mij, of ben ik nou dom?
Ja precies, het zijn de ritueeltjes die je jezelf aanwent en wat dan werkt voor je.quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:19 schreef Beach het volgende:
Zo heeft dus ieder echt zijn eigen manier
wacht even... isadora?quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vanaf afstand bedoel je dan denk ik, want als je aan tafel zit is het makkelijker.
Allereerst zorg ik dat ik in een rustige omgeving ben, en ga mezelf goed 'aarden'.
Ik vraag altijd een foto van iemand, en probeer mij de vraag te stellen terwijl ik de foto bekijk en te zien of ik al antwoorden kan krijgen.
Stem mij als het ware dan helemaal af op die persoon.. vervolgens gooi ik alle kaarten op tafel en draai alles door elkaar terwijl ik nog steeds aan de vraag denk.
Ik haal de kaarten bij elkaar, maak er weer 1 deck van, en ga dan schudden, nog steeds op de vraag geconcentreerd "Laat mij de toekomst zien van Lonaa" en dan ineens heb ik het gevoel dat ik kan leggen, en leg meteen de kaarten op tafel. Vaak zie ik dan al overeenkomsten die ik kreeg terwijl ik naar de foto keek.
Ik probeer ook veel samen te werken met mijn lieve gids Isadora, zij helpt mij met de duiding en het juiste gevoel van de kaarten (mits ik wil luisteren) .
Ik doe het heel anders.quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja precies, het zijn de ritueeltjes die je jezelf aanwent en wat dan werkt voor je.
Ja ik heb ook wel gehoord van mensen die de hele stapel uitleggen en dan met de linkerhand er de kaarten uittrekken die ze nodig hebben.quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:55 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik doe het heel anders.
Ik neem wel even de tijd om de vraag in mezelf op te neme.
Daarna schud ik de kaarten en bij sommigen die uitsteken 'voel' ik of ik die wil pakken of niet.
Terwijl ze nog wel in m'n hand op een stapel zijn.
Dat zeg ik.. mijn gids..quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:56 schreef Michielos het volgende:
wie dat is:)
Dan heb ik ook eigenlijk een gids: degene die me geleerd heeft hoe en wat.quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat zeg ik.. mijn gids..Iedereen heeft 1 of meerdere gidsen mee in zijn leven.. lang verhaal waar ik hier niet over wil uitwijden omdat het verder niet met de tarot van doen heeft.
Preciesquote:Op vrijdag 14 november 2008 12:15 schreef Beach het volgende:
[..]
Dan heb ik ook eigenlijk een gids: degene die me geleerd heeft hoe en wat.
Nou als je daar van schrikt zou je eens moeten kijken wat de Tarot dan eigenlijk is, dan zal je zien dat er geen rede is om te schrikken als je vrouw graag "euh.. tarotkaarten... euh"quote:Op maandag 8 december 2008 12:59 schreef Konijntjes het volgende:
Ik werd door Bastard naar dit topic doorverwezen als ik iets over tarot wilde vragen. Wel, vooruit dan maar...heeft tarot ook maar iets te maken met parapsychologische verschijnselen, bovennatuurlijke krachten, mystiek of zoiets? Of is het gewoon een handig hulpmiddel om een fijn gesprek met iemand te hebben?
Rden van mijn vraag: Mevrouw Konijntje liet laatst doorschemeren dat ze "ook wel eens wat met tarotkaarten..." en dan schik je natuurlijk wel even...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |