hoi hoi !
ik leg kaarten met het Crowley deck. Ik geloof dat de tarotkaarten een weergave zijn van het onderbewuste. Door de kaarten vast te houden en je af te stemmen op een directe vraag,welke houding moet ik aannemen, welke energie zit er achter een bepaald persoon/reis e.d., stemt jouw onderbewuste zich af op de kaarten. Jouw onderbewuste weet immers het antwoord (of iig welke kaart het antwoord het beste weerspiegeld). Jij ziet alleen de achterkant van de kaarten, jouw onderbewuste ziet de onderkant.
Ik leg vrijwel nooit een keltisch kruis of een vastgestelde legging , meestal aan de hand van een gerichte vraag trek ik 1 kaart waarop ik verder borduur als er nog onduidelijkheden/vragen overblijven.
Bijvoorbeeld de vraag: Word ik aangenomen op mijn stage.
vervolgvragen kunnen zijn : wat brengt het mij (op verschillende vlakken), welke energie zit er achter het bedrijf, is het wenselijk , wat ga ik er leren etc.
Iedereen heeft zijn eigen manier van kaarten trekken. Ik vind het niet nodig om een heel ritueel eraan vooraf te laten gaan. Ik pak mijn kaarten, stem me even af, schud ze en denk aan de vraag of spreek hem uit. Mensen waarvoor ik leg willen soms de kaarten helemaal uitwaaieren en dan kiezen, of vaak verdelen in stapeltjes. Niets is beter of slechter, het is gewoon net wat bij je past.
Vaak leer je de kaarten door ze voor jezelf te leggen. Bij veel kaarten weet je snel al een kernzin en wat trefwoorden waar je op voort kunt borduren. Al doende leert men! Ik heb veel gehad aan:
http://www.denieuwsbron.nl/site/NL/De_Pelgrim/Tarotcursus/Dit zijn enkele kaarten van de crowley tarot:
![]()