abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:01:14 #241
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64776819
Wat je ook kunt doen is zelf de kaarten leggen en hier een lijstje geven. Dan zijn er wellicht mensen die je willen helpen de kaarten te interpreteren
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 22:57:22 #242
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_64792553
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 08:00 schreef Bastard het volgende:
Ja klopt, objectief blijven voor jezelf is vaak moeilijk.. zo heb ik een keer de kaarten weggegooid (niet letterlijk maar voor een jaar) omdat de uitkomst mij niet aanstond. Ze waren kapot ofzo dacht ik Maar achteraf bleek dat ze wel degelijk klopte, ik was er alleen nog niet aan toe om het door te hebben.
Zo heb ik, in de 10 jaar dat ik Tarotkaarten leg, maar 2 x voor mezelf gelegd. Beide keren stond het antwoord me niet aan , maar bleek wel als een bus te kloppen achteraf
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_64826513
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:48 schreef Michielos het volgende:
haha , ik gebruikte altijd eigenwijsjes toen ik les gaf aan groep 4. Als de kinderen een kaart niet leuk vonden mochten ze ook gewoon een andere trekken (eigenwijsjes zijn best leuk voor kinderen, te koop in new age winkel). Als goochelaar wist ik(flauw genoeg) kinderen de juiste kaart te trekken, in het geval als ze verdrietig waren e.d. Je zag ze zichtbaar opfleuren van de kaart. Misschien een aanrader voor de personen hier met kids? Zie het als een soort tarot voor kinderen. Een andere methode die ik ooit las om kinderen bekend te laten raken met tarot was die van het uitprinten van rider waithe zwart wit en de kinderen de plaatjes te laten inkleuren. Zo leerden ze de kaarten kennen en ook geen vooroordelen te hebben. Als je rider-waithe bekijkt zie je dat de huidskleur doorgaans blank is ipv multiraciaal(amber jayanti stelde dit voor in tarot voor dummies meende ik)
Puik idee
Ik begon een paar jaar geleden met tarot, mede omdat ik elfentekeningen begon te maken en erover dacht om eens een deck te ontwerpen met zwart/wit tekeningen die mensen dan zelf konden inkleuren om ze persoonlijk te maken.
Het is er nog niet van gekomen, maar het idee speelt nog steeds in mijn hoofd. je hebt het nu weer nieuw leven ingeblazen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:30:29 #244
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64839607
Ik heb anders wel een voorzetje gevonden ... heb er al een paar uitgeprint aangezien ik de meiden het weekend alleen moet vermaken.

http://www.webtarot.nl/info/tarot_kleurplaten.html
The truth was in here.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:34:24 #245
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_64839650
ja, bijvoorbeeld
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:35:55 #246
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64839675
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:34 schreef Michielos het volgende:
ja, bijvoorbeeld
Het scheelt een hoop gedoe met zelf photoshoppen
The truth was in here.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:38:14 #247
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_64865400
Mij ook maar eens melden in dit Topic.
Ik ben ook al een tijd bezig met het bestuderen van de Tarot, maar ik geloof dat ik een wat andere benadering heb dan de meeste van jullie (niet beter of slechter, anders!) De Tarot is voor mij geen orakel, maar een spiegel. De toekomst interesseert mij niet, het hier en nu des te meer. Mijn interesse in de Tarot is gewekt door een boek over Jungiaanse psychologie, waarin de archetypes vergeleken werden met de symboliek die je in de grote Arcana kan vinden. Toen liep ik op een dag tegen een Thoth deck aan, en ik wist meteen dat ik mijn deck gevonden had.
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:57 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Zo heb ik, in de 10 jaar dat ik Tarotkaarten leg, maar 2 x voor mezelf gelegd. Beide keren stond het antwoord me niet aan , maar bleek wel als een bus te kloppen achteraf
Ik leg dus alleen maar voor mijzelf, altijd hier en nu leggingen en altijd gericht op wat mijn onderbewustzijn mij te vertellen heeft. Op die manier verkrijg ik inzichten idie (denk ik) op een andere manier moeilijker te krijgen zijn.
Moving me with a sound
Opening me within a gesture
Drawing me down and in
Golzuam
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:07:48 #248
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65260617
Kon het niet helpen om te gaan denken toen ik hoorde dat Obama de 44e president is aan de tarot .
44.. dat is 2 maal een 4, dat is 2 maal de keizer uit het deck. Het mannelijk figuur, de leider.
Zijn wil is wet en hij is iemand die zich vooral maatschappelijk bezig houdt. Regeltjes en wetten waar hij de baas van is, die hij uitoefent. Symbolisch voor de wetten uit de maatschappij die hij verpersoonlijkt, uitdraagt zowel de goede als de slechte.
De keizer de persoon die stabiliteit en rechtvaardigheid onder zijn burgers moet brengen en bewaken. Ze moet voorzien in hun persoonlijke behoeften en toch vrijlaat in hun eigen groei.
Bij chaos structuur zal moeten aanbrengen, samen met de maatschappij. Zal kunnen profiteren van ervaringen van zijn voorgangers.
Hij is oud, stijf, maakt een onbuigzame indruk. Houdt in zijn hand de ankh vast het levenssymbool, heerser over leven en dood.
Staat vol met het teken van ram .. op zijn stoel 2 aan de poten, 2 aan het hoofd.
Rechtvaardigheid brengen in de samenleving.
En die kaart 2x.. brengt ons bij de kaart Kracht nummer 8
Dit is een kaart die aangeeft dat de geest word getemd. Moeilijke tijden worden aangepakt met hoop zonder angst. Sterk innerlijk en met hartstocht worden problemen overwonnen. Moeilijke taken worden aangepakt. De leeuw die we op de kaart zien is de verpersoonlijking van de gevoelens, de angsten, de frustraties de drukke energie, en we zien dat deze met goede wil word getemd.
De 44e president tijdens zijn rede.
quote:
„De Verenigde Staten hebben hoop boven angst verkozen”, zei de nieuwe Amerikaanse president Barack Obama tijdens zijn inauguratierede. „We komen op deze dag bijeen, omdat we hoop boven angst hebben verkozen, eenheid boven conflict en meningsverschillen.”

[ Bericht 11% gewijzigd door Bastard op 20-01-2009 21:18:06 ]
The truth was in here.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:38:57 #249
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_65262101
Jeez, goed gezien Bastard.. Bizar Dat ie dat ook zegt in z'n speech he! Zou ie soms ook een kaartje leggen zelf Of misschien zijn speech-schrijver?
I never look back, darling. It distracts from the now.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:05:03 #250
8372 Bastard
Persona non grata
pi_65263409
Ja ik vond hem ook wel mooi inderdaad 4 + 3 geeft overigens 7, de zegewagen.. succes boeken door de wil op te leggen, het onder controle houden met ego.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')