abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 december 2008 @ 16:49:12 #201
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63909128
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:43 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik heb ook al tevergeefs mijn bril er bij opgezet.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
bij die 2de zie ik heldere wolken geen donkere wolken bv. het kan zijn dat amber zelf die kleurrijkere kaarten van rider waite gebruikt., je weet wel welke ik bedoel.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 10 december 2008 @ 16:50:05 #202
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63909148
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op je 2e kaart zou achter de wolken nog wel eens de zon kunnen schijnen
dat kan inderdaad

wellicht een leuk idee om in een topic de symboliek van elke kaart te bespreken en ervaringen uit te wisselen?
  woensdag 10 december 2008 @ 17:34:16 #203
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_63910251
quote:
Op woensdag 10 december 2008 16:49 schreef Michielos het volgende:

[..]

bij die 2de zie ik heldere wolken geen donkere wolken bv. het kan zijn dat amber zelf die kleurrijkere kaarten van rider waite gebruikt., je weet wel welke ik bedoel.
The radiant Rider Waite

Daar zit dan wel een zilver lijntje omheen, maar het blijft gewoon een nare kaart om te krijgen.
Hij staat bij mij voor beslissingen van het verstand die tegen het hart ingaan, liefdesverdriet, afscheid, scheiding, verlies.
Zilver randje of niet, van mij hoeft die niet te verschijnen
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 10 december 2008 @ 18:19:49 #204
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63911324
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:34 schreef mazaru het volgende:

[..]

The radiant Rider Waite
[ afbeelding ]

Daar zit dan wel een zilver lijntje omheen, maar het blijft gewoon een nare kaart om te krijgen.
Hij staat bij mij voor beslissingen van het verstand die tegen het hart ingaan, liefdesverdriet, afscheid, scheiding, verlies.
Zilver randje of niet, van mij hoeft die niet te verschijnen
exact en zoals elke tarotkaart kan de symboliek van de kaart meer dan 3 kanten uitgaan. Dat maakt tarot, tarot en dus uitermate geschikt voor sessies.
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:08:48 #205
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63955930
quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:19 schreef Michielos het volgende:

[..]

exact en zoals elke tarotkaart kan de symboliek van de kaart meer dan 3 kanten uitgaan. Dat maakt tarot, tarot en dus uitermate geschikt voor sessies.
Maar wel binnen afgezette kaders dat ben je wel met me eens? Zwaarden bijvoorbeeld meer voor ratio, ideeen, het zorgen maken.. kortom het geestelijk bewustzijn, bekers gevoel als emotie en liefde.
Staven de dagelijkse gebeurtenissen, de acties, de energie, creatief ontwikkelen. En munten de aardse zaken, financieen, verdienen, verliezen, groei in zekerheid.
Dus binnen de serie kun je al afkaderen wat het onderwerp waarschijnlijk betreft, zo zal je munten 4 toch niet snel gaan uitleggen als een nieuwe liefde of romance op je pad?
The truth was in here.
  vrijdag 12 december 2008 @ 13:00:57 #206
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63958866
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar wel binnen afgezette kaders dat ben je wel met me eens? Zwaarden bijvoorbeeld meer voor ratio, ideeen, het zorgen maken.. kortom het geestelijk bewustzijn, bekers gevoel als emotie en liefde.
Staven de dagelijkse gebeurtenissen, de acties, de energie, creatief ontwikkelen. En munten de aardse zaken, financieen, verdienen, verliezen, groei in zekerheid.
Dus binnen de serie kun je al afkaderen wat het onderwerp waarschijnlijk betreft, zo zal je munten 4 toch niet snel gaan uitleggen als een nieuwe liefde of romance op je pad?
[ afbeelding ]
natuurlijk wel binnen kaders en richtlijnen inderdaad. Ik moet wel een beetje als iemand met tarot kennis overkomen he
munten is overigens kortom: materialistische zaken en alles wat daarmee te makne heeft(en alles is dus een breed begrip)

De meeste clienten zijn vrouwelijk je zou pentakel 4 dus kunnen uitleggen als een reis naar een stad waar je een rijk persoon zult tegenkomen waar je een click mee hebt op het eerste moment e.d(niet zo direct ofzo maar u get my drift) en bij sommige vrouwen zou je kunnen proberen om verliefdheid op baas te onthullen of iets dergelijks. Maar zoals ik zei, ik hou me wel aan kaders, maart ook deze kaart zou je als iets totaal anders kunnen interpreteren. Dat maakt symboliek, nogmaals, zooo interessant en Tarot een goed middel bij Jungiaanse psychotherapie.

[ Bericht 9% gewijzigd door Michielos op 12-12-2008 13:13:28 ]
  † In Memoriam † vrijdag 12 december 2008 @ 16:05:21 #207
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_63963720
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als de vraag die gesteld is over liefde gaat, zou ik munten 4 uitleggen als een kaart waarin een van beiden in de relatie erg bezitterig is/was. Het hangt natuurijk van de plek af in de legging wie, wat, wanneer etc.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:16:03 #208
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_63964070
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:05 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Als de vraag die gesteld is over liefde gaat, zou ik munten 4 uitleggen als een kaart waarin een van beiden in de relatie erg bezitterig is/was. Het hangt natuurijk van de plek af in de legging wie, wat, wanneer etc.
exact. Dit bedoel ik dus ook. Elke kaart valt als meer dan 1,2,3,4,5,6 zaken te interpreteren, dat maakt Tarot nu eenmaal tarot
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:21:54 #209
8372 Bastard
Persona non grata
pi_63964260
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:05 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar.
The truth was in here.
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:26:41 #210
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_63964402
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 16:16 schreef Michielos het volgende:

[..]

exact. Dit bedoel ik dus ook. Elke kaart valt als meer dan 1,2,3,4,5,6 zaken te interpreteren, dat maakt Tarot nu eenmaal tarot
Jouw manier van de tarotkaarten uitleggen is wel heel afwijkend van de manier waarop de meeste kaartleggers het zouden doen.
Pentagrammen vier uitleggen als dat je verliefd op je baas gaat worden, of dat je naar de stad gaat en een rijk persoon gaat ontmoeten is wel heel 'uniek'
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')