Ik ken de situatie natuurlijk niet.. maar het zou kunnen zeggen dat je je oook in de toekomst over het verleden heen zal moeten zetten. Ik krijg het idee en kan daar helemaal naast zitten, dat je ook echt heel veel moeite hebt om de dingen los te laten. Dat je er over blijft malen, en weer terug halen.. en dat de kaarten zeggen tegen je.. laat dat nou eens los.. ga verder met je paadje, neem het rouwproces neem het moment van verdriet en ga dan of probeer dan vrolijk door te gaan. Neem die hobbel (of de bergen van zorgen die we op de kaart zien staan) .quote:Op woensdag 10 december 2008 09:09 schreef Isabeau het volgende:
Ja maar! Ik kreeg die rouwproces kaarten altijd in het 'heden' en het recente verleden! En nu is het hoppa eventjes de toekomstkaart en dan ga ik dus denken dat het dus nu echt definitief voorbij is. Over, niets positiefs meer, basta.
Je bepaalt natuurlijk zelf in hoeverre je wilt dat het betrekking op je heeft.quote:Op woensdag 10 december 2008 09:10 schreef Konijntjes het volgende:
*Zucht* jullie praten hier alsof het feit dat kaarten macht en betekenis hebben heel normaal is, ebn tegelijkertijd stel je dat dat niet paranormaal is? Of blijf je die vraag liever nog even ontwjken?
Maar je gelooft toch niet werkelijk dat je gekleurde kartonnetjes met inkt erop om raad kunt vragen, dat zij uberhaupt enig inzicht kunnen geven in je toekomst je verleden en je heden? voor dezelfde reden zou ik plaatjes uit een suske en wiske album kunnen knippen en deze door elkaar kunnen husselen en nog steeds zou ik symboliek uit kaarten kunnen halen. De kaarten zijn elk op meerdere manieren te interpreteren dat maakt het juist 'tarot" en dus past het verhaal altijd. Ik gebruik nu tarot door middel van Carl Jung's archetypen(psychotherapie, Freud, Jung: Archetypes et al). en maskeren. Tot welke mate geloof je in de toekomstvoorspelen dmv Tarot, in welke mate geven deze papiertjes je inzicht in je heden en verleden(uitert algemeen zonder CR kennis mijn inziens) terwijl elke kaart meerdere mmanieren te interpreteren is. Geef me 1 rider-waithe kaart die je niet op meerdere manieren kunt interpreteren, laat ik het zo zeggen. In welke mate staat Tarot dan vast. ALs je je kut voelt en je legt tarot kijk je naar het glas half leeg aspect van de symboliek van een kaart. Als je je happy voelt , zie je al snel het glas halfvol.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je bepaalt natuurlijk zelf in hoeverre je wilt dat het betrekking op je heeft.
Maar als je veel ervaring hebt met de kaarten, en weet hoe ze te interpreteren zijn, je ziet dat ze ook echt in het dagelijks leven betrekking hebben, dan ja kun je niet zonder meer om de plaatjes heen... niet dat ze dingen gaan bepalen, maar je legt er wel een stukje vertrouwen in.
Tsja wat is paranormaal.. het is een orakel.. is dat paranormaal? Para-normaal, wil zeggen anders dan normaal.. voor mij is de tarot wel normaal
het heeft betekenis zoals jij wilt dat het betkeenis is. De kaart zelf is niet op 1 manier te interpreteren, ook niet op 2. Dat maakt tarot "paranormaal"". Het enige dat je nodig hebt is een vraag, en je baseert de kaart erop. Je hebt er geeneens training voor nodig eigenlijk(ikzelf kon het na 1 minuut).quote:Op woensdag 10 december 2008 10:08 schreef Konijntjes het volgende:
over dat interpreteren dan: wat is dat dan eigenlijk? Hoe doe je dat? En wat doe je dan precies? Stel, ik draai ergens de Duivel, waarom heeft dat dan betekenis?
Ja.. dat duidt dan ergens op.. zo zit dat spel nou eenmaal in elkaar. Als je aan het pokeren bent stel je ook dat de betekenis van 3 azen leuk is.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:08 schreef Konijntjes het volgende:
over dat interpreteren dan: wat is dat dan eigenlijk? Hoe doe je dat? En wat doe je dan precies? Stel, ik draai ergens de Duivel, waarom heeft dat dan betekenis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |