En jij trollt graag. Doe eens wat research zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Verluste stelt het natuurlijk graag nogal negatief voor. Zoals hij het interpreteert loopt de helft half scheel/blind door het leven te gaan, maar zo is het natuurlijk niet.
Waarom zou ik research moeten doen als ik uit eigen ervaring kan spreken?quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:56 schreef Verluste het volgende:
[..]
En jij trollt graag. Doe eens wat research zou ik zeggen.
Ik roep helemaal geen cijfers, ik heb het allemaal van het materiaal wat ik onderzocht heb. En ik noem geen urban myths, dat maak jij ervan. En als jij nou eens op mijn links klikt dan kun je het ook zien staan. Maar ja, daar moet je moeite voor doen he.quote:Op woensdag 12 november 2008 08:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou ik research moeten doen als ik uit eigen ervaring kan spreken?
Volgens mij kan jij dat dan weer niet....
Je stelt alles nogal extreem negatief voor. Je roept wat cijfers en vervolgens ga je iedereen voor troll uitmaken op het moment dat die het niet met je eens isDat is nogal een kansloze manier van discussieren, vind je zelf ook niet?
Lees gewoon even de verhalen op ooglasertrefpunt. Er zijn zowel positieve als negatieve ervaringen te vinden. Ga gewoon op basis van zulke verhalen eens een praatje maken. Al die urban myths die jij en andere de wereld inhelpen zijn namelijk nogal grappig.
Verder zou ik graag een bron willen zien van je bewering over die 30%. Je hebt vast het artikel nog wel ergens online staan.
quote:
Ja, doei he. Ik zit nog steeds te wachten op je bron trouwens. Gaat die nog komen, zoals met zoveel dingen, of blijf je maar ongefundeerd aantallen, procenten en cijfers roepen? Tot die tijd beschouw ik je namelijk niet als een serieuze discussiepartner.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:49 schreef Verluste het volgende:
Ik heb in de krant (NHD) gelezen gisteren dat 30% (van de 90%) van de mensen die hun ogen....
Al je links heb ik al lang en breed onderzocht man, lul toch niet zo slap. Ik ben degene die het hier heeft laten doen, maar dat vergeet je gemakshalve maar even. Daarnaast lul je wel in de rondte, en dat heb ik al eerder in dit topic ontkracht, o.a. je stelling over Lasek <> Lasik, daar ging je ook finaal de mist in.quote:ik heb het allemaal van het materiaal wat ik onderzocht heb. En ik noem geen urban myths, dat maak jij ervan. En als jij nou eens op mijn links klikt dan kun je het ook zien staan. Maar ja, daar moet je moeite voor doen he.
quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:22 schreef Rutgerr het volgende:
TVP, misschien heb ik nog iets aan de informatie uit dit topic. Al merk ik wel, als redelijk ingelezen iemand wat dit onderwerp betreft, dat er toch behoorlijk wat onzin wordt gepost.
Lul zelf niet zo slap en doe eens wat moeite.quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Ja, doei he. Ik zit nog steeds te wachten op je bron trouwens. Gaat die nog komen, zoals met zoveel dingen, of blijf je maar ongefundeerd aantallen, procenten en cijfers roepen? Tot die tijd beschouw ik je namelijk niet als een serieuze discussiepartner.
[..]
Al je links heb ik al lang en breed onderzocht man, lul toch niet zo slap. Ik ben degene die het hier heeft laten doen, maar dat vergeet je gemakshalve maar even. Daarnaast lul je wel in de rondte, en dat heb ik al eerder in dit topic ontkracht, o.a. je stelling over Lasek <> Lasik, daar ging je ook finaal de mist in.
Hou toch gewoon op met de desinformatie verspreiden die je doet. Beperk jezelf tot de feiten, hell, in jouw geval; beperk je tot je eigen ervaringen, aangezien je de feiten ook al niet goed kent.
Kortom, je bent uitgeluld en je weet niet wat je moet zeggen. Doei he, jij hoeft hier niet meer terug te komen, negatievelingquote:Op zondag 16 november 2008 14:51 schreef Verluste het volgende:
[..]
Lul zelf niet zo slap en doe eens wat moeite.
Al die sceptici hier die hun verhalen puur op angst baseren.quote:
Dit soort drogredenen bijvoorbeeld, ik heb nog nooit een goed onderbouwd argument gelezen waarom men niet zijn of haar ogen zou moeten laten laseren.quote:Op den duur verandert de refractie (oogsterkte) weer. Niets is voor altijd en al het aardse is uiteindelijk slechts tijdelijk.
Bij Lasek duurt het herstel langer inderdaad, de dag erna kan je sowieso niet werken. Het fijne weet ik er niet van, ik ben geschikt bevonden voor de Lasik-operatie en derhalve heb ik mij dus ook niet zozeer verdiept in Lasek.quote:[quote]Op zaterdag 23 mei 2009 13:31 schreef RodeNek het volgende:
Vraagje he, ik werk op de universiteit als tutor (dus ik moet een groep verbaal stimuleren en begeleiden tijdens hun cursus), en ik vroeg me af of de dag na het laseren het moeilijk zal zijn om dan te gaan werken. Krijg je dan teveel last van je ogen, dat je bijna blind zal zijn (Het gaat hier om LASEK), of kan je makkelijk de dag erop gaan werken?
Bij een grotere afwijking kun je beter implantlenzen nemen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 15:47 schreef BloodSugar het volgende:
Tot welke + sterkte kan je je ogen laten laseren? Ik las ergens dat het maximum op + 4.5 lag voor lasik, en + 4 voor Lasek. Klopt dat?
Implantlenzen is altijd een goede optie om mee te nemen als je denkt aan laseren, het is iets duurder maar ook omkeerbaar, de implantlenzen zijn te verwijderen. Door een klein sneetje in je hoornvlies wordt de lens erin geschoven. Ik heb ze al 5 jaar en ben er heel erg tevreden meequote:Op zaterdag 23 mei 2009 16:09 schreef Samson het volgende:
[..]
Bij een grotere afwijking kun je beter implantlenzen nemen.
Geen aanrader heb toch wel een drie daagjes graag mijn ogen gesloten op momenten dat het ging prikken.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 13:31 schreef RodeNek het volgende:
Vraagje he, ik werk op de universiteit als tutor (dus ik moet een groep verbaal stimuleren en begeleiden tijdens hun cursus), en ik vroeg me af of de dag na het laseren het moeilijk zal zijn om dan te gaan werken. Krijg je dan teveel last van je ogen, dat je bijna blind zal zijn (Het gaat hier om LASEK), of kan je makkelijk de dag erop gaan werken?
Je kunt uberhaupt beter niets in het AMC laten doen, het is niet bepaald het beste ziekenhuis.... los van dat kan het geen kwaad om je een beetje in te te lezen in het lasergebeuren voordat je veronderstelt dat laseren enkel voor jampotglazendragers isquote:Op zaterdag 23 mei 2009 19:17 schreef FP128 het volgende:
Kan iemand (voordat ik nu allerlei links ga aanklikken) mij vertellen hoe het nu zit met het verhaal dat al jare de ronde doet dat laseren bij allerlei commerciele klinieken niet zonder risico is en je het beter in het AMC kan laten doen? (als ze het daar doen). En je ogen laseren is toch alleen voor mensen die echt hele slechte ogen hebben en met jampotglazen brillen rondlopen?
Vraag maar eens aan oogartsen waarom ze hun ogen niet laten laseren. Reden genoeg lijkt me.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:29 schreef Rutgerr het volgende:
[..]
[..]
Dit soort drogredenen bijvoorbeeld, ik heb nog nooit een goed onderbouwd argument gelezen waarom men niet zijn of haar ogen zou moeten laten laseren.
[..]
bestaan.
Ja, anders heeft het geen zin. Het moet zeker zijn dat je bent uitgegroeid en dat je ogen dus ook stabiel zijn. Als de sterkte van je oogafwijking steeds veranderd zal een lasering geen nut hebben, je ogen kunnen daarna alsnog achteruit gaan.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:28 schreef Saninl het volgende:
Ik ben nu 16 maar wil mijn ogen ook heel graag laten laseren, kan dit pas vanaf je 18de?
Over 10 jaar kun je ook wel dood zijn en had je dus nog 10 jaar goed zonder bril kunnen zien.quote:Op zondag 31 mei 2009 20:26 schreef BaraCuda het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat het doet op langer termijn...
Dus ik wacht nog wel een jaar of 10
Ja, de USA laat haar NASA-personeel uiteraard ooglaserbehandelingen ondergaan terwijl het helemaal nog niet zover ontwikkeld isquote:Op zondag 31 mei 2009 20:26 schreef BaraCuda het volgende:
Ik ben vooral benieuwd wat het doet op langer termijn...
Dus ik wacht nog wel een jaar of 10
Kom op man, zo ongezond is speed helemaal niet. Denk je nu echt dat de RAF en US Airforce dat aan hun piloten zouden geven, als het slecht voor je zou zijn?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:51 schreef Rutgerr het volgende:
[..]
Ja, de USA laat haar NASA-personeel uiteraard ooglaserbehandelingen ondergaan terwijl het helemaal nog niet zover ontwikkeld isDroom lekker verder en verdiep je eerst in de materie.
quote:Op maandag 7 juli 2008 14:37 schreef TitaToven het volgende:
Iemand ervaring met het laseren van ogen?Hoe is dit gegaan?
Prima, zicht is perfect.
Alleen s'nachts gebruik ik nog oogdruppels, blijkbaar was ik gevoelig voor het krijgen van droge ogen.Viel het mee/tegen?
Beide, was niet pijnloos, maar wel zo ook weer voorbij.Waar ben je geweest/Hoe was het daar?
kliniek in Amsterdam
(wil best per pm naam noemen).Wanneer ben je geweest?
2005Hoeveel koste het?
3000 (toen was het volgens mij duurder dan de tegenwoordige prijzen)Zou je het weer doen?
Ja, maar dan lasek wellicht, i.v.m met mijn droge ogen.Heb je nog tips?
Laat je heel goed voorlichten alle ins en outs. Bereken ook heel goed de risico's! Maar het komt er wel op neer, dat je er op een gegeven moment voor moet gaan (of niet) en er maar op moet vertrouwen, na alle overwegingen.
Oh en kijk hoe ze de patiënten behandelen, dus luister en kijk in de wachtkamer hoe er wordt gereageerd, hoe ze met anderen omgaan.
Ben misschien van plan om dit ook te laten doen maar ik twijfel nog erg.
Hopelijk kan ik nu een beslissing maken
Hehe, ik vat dat maar op als complimentquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:01 schreef Rutgerr het volgende:
@Hephaistos.Ik wist dat je op FOK! geen normale discussie kon voeren, maar zo'n reactie had ik niet van jou verwacht.
Tja, ik heb er geen ervaring mee, weet wel dat andere mensen het in het buitenland hebben laten doen en die waren daar tevreden over. Als je daar dezelfde behandeling krijgt voor zo weinig geld ten opzicht van hier zou ik het daar laten doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:39 schreef emss het volgende:
Ik wil m'n ogen dus ook laten laseren, heb -7.5![]()
Waarom is het hier zo duur? In Engeland is het rond de 500 pond per oog, in Canada rond de 400 dollar... En hier 2000 euro per oog? Niet eerlijk....Misschien dat ik het wel in Engeland laat doen. Iemand daar ervaring mee?
Lijkt me dat de artsen dat daar ook zullen afraden.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:13 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
. Het lijkt me niet ideaal om met vers gelaserde ogen te gaan vliegen.
Alleen als je piloot bent lijkt het me niet ideaal, maar dat word je toch niet met -7.5quote:Op woensdag 19 augustus 2009 11:13 schreef Catwoman1986 het volgende:
[..]
Tja, ik heb er geen ervaring mee, weet wel dat andere mensen het in het buitenland hebben laten doen en die waren daar tevreden over. Als je daar dezelfde behandeling krijgt voor zo weinig geld ten opzicht van hier zou ik het daar laten doen.
Alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat je geen retourtje London oid moet pakken maar dat je daar moet overnachten. Het lijkt me niet ideaal om met vers gelaserde ogen te gaan vliegen.
Alleen Hengelo. Zitten er niet zoveel in de buurt hier. Hengelo is voor mij het dichtste bij en de volgende is Zwolle. Toch nog een heel eind van elkaar af.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:39 schreef Tombias het volgende:
Heb je alleen in Hengelo geïnformeerd of heb je ook nog bij andere instellingen informatie verschaft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |