quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet de AV thuis ondertekenen, meenemen op de dag van de operatie, vervolgens worden ALLE punten nogmaals besproken en word gevraagd of je nog vragen en/of opmerkingen hebt.
Je kletst uit je nek als je zegt dat deze organisaties doelbewust informatie verzwijgen. Er zullen er vast zat zijn die het doet, maar lang niet allemaal. Dus hou op met jouw visie als waarheid te presenteren, en beperk je tot de feiten (die je overduidelijk niet onder de knie hebt)
Ik kan je alleen uit mijn persoonlijke ervaring vertellen, ik heb het laten doen omdat ik droge ogen kreeg door lenzen (werk in de ICT, veel met pc`s enzo dus droge lucht).quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:59 schreef Sorella het volgende:
Ik zou het ook wel willen doen maar aangezien ik normaal al last van droge ogen heb (lenzen is geen optie daarom) twijfel ik dus.
Iemand hier die normaal dus ook last van droge ogen heeft en het wel heeft laten doen ?
Uitstekend.quote:Op maandag 7 juli 2008 14:37 schreef TitaToven het volgende:
Iemand ervaring met het laseren van ogen?Hoe is dit gegaan?
Mee.quote:Viel het mee/tegen?
Antwerpen, Dr Mertens (heeft ook praktijk ergens in NL, website: http://www.zien.be).quote:Waar ben je geweest/Hoe was het daar?
Jaar of vier geleden.quote:Wanneer ben je geweest?
Tamelijk veel: bijna 4000,-quote:Hoeveel koste het?
Direct!quote:Zou je het weer doen?
Kies een praktijk waar je je op je gemak voelt. Niet de goedkoopste als deze morsig overkomt, maar denk ook niet dat goedkoop slecht betekent - veel routine bij de behandelaar betekent ook kleinere foutkans..quote:Heb je nog tips?
Wat voor afwijking heb je en hoe oud ben je, draag je bril of lenzen, waarom wil je laseren?quote:Ben misschien van plan om dit ook te laten doen maar ik twijfel nog erg.
Hopelijk kan ik nu een beslissing maken
Vertel dat maar tegen alle mensen die gedupeerd zijn door laserbehandelingen en die al dan niet voor hun leven verminkt zijn in hun zicht.quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je moet de AV thuis ondertekenen, meenemen op de dag van de operatie, vervolgens worden ALLE punten nogmaals besproken en word gevraagd of je nog vragen en/of opmerkingen hebt.
Je kletst uit je nek als je zegt dat deze organisaties doelbewust informatie verzwijgen. Er zullen er vast zat zijn die het doet, maar lang niet allemaal. Dus hou op met jouw visie als waarheid te presenteren, en beperk je tot de feiten (die je overduidelijk niet onder de knie hebt)
Blijf je nou bezig? Ik snap niet wat voor hetze je voert tegen ooglaseren, Je zegt dat je mensen wilt waarschuwen voor de gebrekkige informatie, maar zelf ben je ook niet eerlijk met de feiten. Daarnaast push je je visie over ooglaseren erdoorheen en probeer je dit als feiten te presenteren.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Vertel dat maar tegen alle mensen die gedupeerd zijn door laserbehandelingen en die al dan niet voor hun leven verminkt zijn in hun zicht.
Je wilt gewoon de waarheid niet geloven, en alle feiten niet eens onder ogen zien, aangezien het me sterk lijkt dat je mijn sites allemaal grondig hebt bekeken.
Met wishful thinking verander je nog helemaal niks aan de waarheid.
Cijfers liegen niet.
Zachte lenzen, ja. Bij harde lenzen is dat een stuk minder.quote:Op donderdag 17 juli 2008 05:54 schreef sigme het volgende:
Tsja. De schade van lenzen is op lange termijn ook vaak aanzienlijk.
Dit kan ik bevestigen: ik heb beide behandelingen gehad, bij Lasik kon ik na een week al weer alles zien, geen pijn meer, geen last. Bij Lasek heeft het veel langer geduurt, wel een maand of twee (heb ik al eerder gepost volgens mij).quote:Op donderdag 17 juli 2008 08:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Verder rep je erover dat LASEK beter voor je is dan LASIK, en dat de geneesduur daarvan ook nog eens heel kort is. DIT IS PERTINENT NIET JUIST. LASEK heeft een veel langere geneesduur dan LASIK. Ik snap dan ook niet waarom je dit argument gebruikt, het is overduidelijk gebaseerd op een foute aanname.
Je werkt zeker als opticien of zo en bang voor inkomstenderving? Ooglaseren wordt al decennia uitgevoerd zonder noemenswaardige complicaties. Je moet beter je huiswerk doen. Hop hop, weer de schoolbanken in jongenquote:Op maandag 14 juli 2008 18:14 schreef Verluste het volgende:
[..]
Vertel dat maar tegen alle mensen die gedupeerd zijn door laserbehandelingen en die al dan niet voor hun leven verminkt zijn in hun zicht.
Je wilt gewoon de waarheid niet geloven, en alle feiten niet eens onder ogen zien, aangezien het me sterk lijkt dat je mijn sites allemaal grondig hebt bekeken.
Met wishful thinking verander je nog helemaal niks aan de waarheid.
Cijfers liegen niet.
Vergis je niet: harde lenzen vervormen je hoornvlies. Dat geeft een heel heftig effect als je ooit -om welke reden dan ook- een tijd geen lenzen kan dragen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:32 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Zachte lenzen, ja. Bij harde lenzen is dat een stuk minder.
Natuurlijk moet je ze allebei goed verzorgen en hygienisch werken etc.
Aha daarom staat dus in de folder dat je lenzen een tijd niet mag dragen.. snapte al niet waarom (had zelf al een tijd voor het laseren geen lenzen meer vind het nogal irritante dingen)quote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Vergis je niet: harde lenzen vervormen je hoornvlies. Dat geeft een heel heftig effect als je ooit -om welke reden dan ook- een tijd geen lenzen kan dragen.
En als je je ogen wil laten laseren zal je ook veel langer voorafgaand aan vaststelling van de operatiemogelijkheden lensloos moeten blijven. En dan kan je nog pech hebben - mijn moeders ogen bleken na ontfrommeling van het hoornvlies uiteindelijk onreparabel. En dan moet je daarna weer terugwennen aan die harde lenzen.
Dat klopt, maar dat is ook steeds minder de laatste tijd. Ik heb een goede opticien die mijn ogen helemaal geanalyseerd hebben, wat voor bobbels en gaten erin zitten (:')) en hoe die lens daar het beste aan aangepast kan worden. En een tijdje mijn bril op vind ik geen probleem zelf hoor.. Het aanwennen ook niet, dat gaat steeds makkelijker. Heb nu 5 dagen zachte lenzen gedragen ivm vakantie, en ben binnen een dag weer gewend aan mijn harde lenzen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Vergis je niet: harde lenzen vervormen je hoornvlies. Dat geeft een heel heftig effect als je ooit -om welke reden dan ook- een tijd geen lenzen kan dragen.
En als je je ogen wil laten laseren zal je ook veel langer voorafgaand aan vaststelling van de operatiemogelijkheden lensloos moeten blijven. En dan kan je nog pech hebben - mijn moeders ogen bleken na ontfrommeling van het hoornvlies uiteindelijk onreparabel. En dan moet je daarna weer terugwennen aan die harde lenzen.
Zoals ik al zei, ik krijg de behandeling over een maand, dus ik weet uiteraard nog niet hoe het na de behandeling is met droge ogen, maar ik heb nu ook last van lichtelijk droge ogen. Eigenlijk had ik dit zelf niet eens echt in de gaten maar dit kwam tijdens het vooronderzoek naar voren. Ik heb hier druppels voor gekregen, het kan namelijk maar zo dat de chirurg besluit dat de laserbehandeling niet doorgaat omdat mijn ogen net wat te droog zijn. Vanaf nu dus druppelen tot de behandeling.quote:Op donderdag 10 juli 2008 08:59 schreef Sorella het volgende:
Ik zou het ook wel willen doen maar aangezien ik normaal al last van droge ogen heb (lenzen is geen optie daarom) twijfel ik dus.
Iemand hier die normaal dus ook last van droge ogen heeft en het wel heeft laten doen ?
Dit is een veel beter forum voor al je vragen http://www.ooglasertrefpunt.nl/quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 23:09 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Speciaal voor dit topic heb ik een account aangemaakt. Ik zit er namelijk ook aan te denken om mijn ogen te laseren, ik had een bril waarmee ik een visus van 100% heb (die ik nog steeds regelmatig thuis draag) maar ik vond dat het toch eens tijd werd voor lenzen. De lenzen bevallen echter totaal niet, zit op ong. 80% en kan er niet mee tennissen bijvoorbeeld... Kan wel, maar dan raak ik vrij weinig.
Ik heb dan ook +4,5 en +4,75, ook nog een cillinder van -0.5 aan 1 oog. De reden dat ik hier post is dat ik nog steeds ervaringen zoek van mensen met een + afwijking, oftewel verziendheid. De meeste ervaringen zijn namelijk van mensen die bijziend zijn. Verziende mensen schijnen anders te herstellen.
Ik zou dus graag wat ervaringen van verziende mensen willen horen. Ik wil het namelijk alleen gaan doen als het echt 100% zicht kan opleveren, anders blijf ik wel bij mijn lenzen...
Overigens zou het handig zijn als iedereen even zijn sterkte even in zijn post erbij geeft..
Dat is ook steeds minder, mijn oog hebben ze helemaal geanalyseerd op hoe het oppervlak eruitziet en daarop mijn lenzen gemaakt. Natuurlijk draaien en verschuiven ze nog, maar harde lenzen zijn een stuk beter dan 20 jaar geleden. Mijn moeder had harde lenzen waarbij ze, als ze ze 's middags uitdeed, ze 's avonds nog gewoon scherp kon zienquote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelijk heb jequote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:49 schreef Enfermera het volgende:
Ik heb liever dat ik mijn hele leven harde lenzen draag dan dat na 20 jaar zachte lenzen dragen blijkt dat mijn hoornvlies naar de klote is.
Zelfde hier. Ik twijfelde ook een heel lange tijd. Vooronderzoek gehad, alle oogartsen hadden een bril op, dus ik vragen... ze zullen het zelf (nog) niet doen omdat er teveel risico's aanzitten, vooral omdat ze er van hun beroep afhankelijk mee zijn. Ook heelveel zelfonderzoek gedaan, wetenschappelijke publicaties doorgelezen en ik kwam tot de conclusie dat Laseren het nog niet waard is voor je ogen waar jeje hele leven nog mee moet doen. Er zit nog teveel risico aan, en de oogklinieken die niet gelieerd zijn aan een ziekenhuis verzwijgen teveel imho met wat je wel in publieke databanken kunt vinden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:49 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ik twijfelde al over laseren, maar na de dingen in dit topic te hebben gelezen ga ik mijn plan voor mijn ogen laseren op de zeer lange baan schuiven. Ik houd het wel bij mijn lenzen en bril, mijn ogen zijn me daarvoor veel te kostbaar om ze te verneuken met laseren. Tuurlijk, vaak gaat het goed, maar soms ook niet. Die kans wil ik niet wagen.
Als je zachte lenzen hebt zou ik erg uitkijken. Vaatingroei krijg je heel snel terwijl je dat niet doorhebt. Je oog zal altijd een balans willen vinden om het zuurstoftekort aan te vullen die je met iedere lens creeert. Dit doet je oog door extra bloedvaten aan te maken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:49 schreef Topspin het volgende:
Als je bent uitgegroeid zodat je ogen ook zijn uitgegroeid? Tot welke leeftijd groeien mensen eigenlijkKan een domme vraag zijn maar weet dat dus niet, zou zeggen 18 maar kan ook 16 zijn.
Toen ik de vorige keer bij mijn oog arts was noemde hij de contact-lenzen die ik in had " Rot krengen". Voorstander van een bril is hij dus maar ik kan niet de hele dag met een bril lopen want dan krijg ik koppijn. Harde lenzen is dan dus een uitkomst om overdag te dragen. Moet wel wat meer discipline opbrengen om de lenzen iedere dag schoon te maken, merk na het schoonmaken dat de lenzen veel prettiger zitten dat ik ze niet voel zitten.
Ogen laseren zou ik dan het liefst in een ziekenhuis willen laten doen maar daar beginnen ze volgens mij niet aan. Wacht dan nog liever 10 jaar af. En zoveel last van de lenzen heb ik niet behalve als er stof in de ogen waait.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |