abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59940994
Deel 1 : Wie gelooft dat 21-12-2012 de wereld vergaat??

De laatste 4 posts:
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 02:39 schreef Dibble het volgende:

[..]

Dat is gewoon oergedrag van de mensen. Ik denk dat de evolutie wel verder gaat. De mens is lang niet compleet. In de toekomst over misschien honderdenduizenden jaren zal de mens een compleet spiritueel denkend en handelend wezen zijn. We zijn nu nog te dierlijk en gaan onze instincten achterna, later zal dat allemaal vervagen.
Een kind is tot z'n 4 ongv een zeer dierlijk wezen en kan goed en kwaad beter van elkaar opnderscheiden. Zet ook maar eens twee kinderen naast elkaar van 2 jaar oud en verplaats je in hun wereld, dan kom je tot het besef dat het daar veel harder aan toegaat dan bij volwassenen zeg maar.
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 10:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Kunnen we even een definitie geven van "de wereld vergaat". Anders komen er straks weer van die droeftoeters die beweren dat de aardbeving in kagkagkagztan oid de voorspelde ramp is....

Dus waar hebben we het over? Het uitsterven van de mensheid? De volledige vernietiging van de planeet? Uitsterven van (bijna) alle leven? Of slechts het ineenstorten van de menselijke beschaving?

Roept u maar!
quote:
Op maandag 7 juli 2008 07:39 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Niet mee eens. Je krijgt nooit alle mensen aan het spirituele. Als er al geevolueerd wordt krijg je minstens twee groepen, wetende de spirituele en de rationele.
quote:
Op maandag 7 juli 2008 07:45 schreef Chr0nicle het volgende:
Oh en in 2012 gaat er heus niets uitsterven of vergaan. Een hoger bewustzijn daar kan ik me dan eventueel nog in vinden, of beter gezegd; dat vind ik wel leuk klinken. Dat hoeft ook niet per se spiritueel geīnterpreteerd te worden...

Ik snap de discussie ook niet zo goed over wat er daadwerkelijk gaat gebeuren. Het onderwerp op zich is leuk en interessant (net als een sci-fi verhaal), maar wat is precies het doel van het in discussie gaan over wat er daadwerkelijk gaat gebeuren als niemand dat echt weet? Is zelfs bij de zogenaamde ondergang van onze planeet ego nog het enige waar aan gedacht wordt? Kijken wie er gelijk heeft..?

[ Bericht 2% gewijzigd door Chr0nicle op 07-07-2008 07:55:06 ]
  maandag 7 juli 2008 @ 08:13:38 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59941091
quote:
Op maandag 7 juli 2008 07:39 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Niet mee eens. Je krijgt nooit alle mensen aan het spirituele. Als er al geevolueerd wordt krijg je minstens twee groepen, wetende de spirituele en de rationele.
Wat is "aan het spirituele" ? dat is nogal een wijds begrip.
Stel dat we straks allemaal ervaren dat we eigenlijk allemaal hetzelfde zijn.. mens.. zijn we dan spiritueel verbonden met elkaar, of is dat als we allemaal middels telepathie met elkaar kunnen communiceren?

Tevens tvp
The truth was in here.
  maandag 7 juli 2008 @ 09:54:33 #3
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_59942230
quote:
Op zondag 1 juni 2008 00:20 schreef Theuntje het volgende:

en de datum 21-12-2012 is ook door veel mensen voorspeld als "doomsday" einde van de wereld blabla maar sommige zeggen weer dat het geen einde is maar dat we in een nieuwe dimensie komen.
Aaaah kijk es aan, daar heb je al de stok achter de deur voor als er wéér totaal niets gebeurt (hoevaak al wel niet een doemsdag is aangekondigd )
pi_59945938
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:13 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat is "aan het spirituele" ? dat is nogal een wijds begrip.
Stel dat we straks allemaal ervaren dat we eigenlijk allemaal hetzelfde zijn.. mens.. zijn we dan spiritueel verbonden met elkaar, of is dat als we allemaal middels telepathie met elkaar kunnen communiceren?

Tevens tvp
Ik vind je vraagstelling anders ook een beetje vaag..? Nee we zijn niet allemaal hetzelfde want we zijn allemaal andere mensen en Ja we zijn wel hetzelfde want we zijn allemaal mensen. Aan hypotheses heb je natuurlijk helemaal niks. Als je nu gaat zeggen: stel dat we spiritueel verbonden zijn, ja dan is het wel spiritueel ja, dat lijkt me nogal vanzelfsprekend wanneer we allemaal spiritueel verbonden zouden zijn. Dat is net zoiets als zeggen; mensen zijn geen aliens, en dan komen we er over 100 jaar ineens achter dat op een andere planeet 'familie' van de mens woont en dat dat onze voorouders zijn. ja dan zijn we dus wel aliens idd, maar dat is een hypothese, en met de kennis die we op dit moment hebben kunnen we daar verder niks zinnigs over zeggen.
pi_59945954
de wereld verging toch al eerder door een gigantische oorlog apocalyptische grote
Redacted
pi_59945999
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:54 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Aaaah kijk es aan, daar heb je al de stok achter de deur voor als er wéér totaal niets gebeurt (hoevaak al wel niet een doemsdag is aangekondigd )
spuit 11 reactie hoor, er gaan zoveel verschillende verhalen de rondte over 2012, waaronder inderdaad het overgaan naar een nieuwe dimensie of het veranderen van het bewustzijn van de mens. Doomsday is maar een van de vele mogelijkheden/verhalen. En in een doomsday geloof ik zelf ook niet zo, maar we moeten natuurlijk ook niets uitsluiten want voor hetzelfde geld gebeurt het wel
pi_59946019
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:58 schreef cablegunmaster het volgende:
de wereld verging toch al eerder door een gigantische oorlog acolyptische grote
Apocalyptisch noemen ze dat
pi_59946036
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:01 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Apocalyptisch noemen ze dat
verbeterde mezelf net was ff aan het denken van HE! dat klopt niet :p
Redacted
  maandag 7 juli 2008 @ 13:17:46 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59946394
quote:
Op maandag 7 juli 2008 12:58 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Ik vind je vraagstelling anders ook een beetje vaag..? Nee we zijn niet allemaal hetzelfde want we zijn allemaal andere mensen en Ja we zijn wel hetzelfde want we zijn allemaal mensen. Aan hypotheses heb je natuurlijk helemaal niks. Als je nu gaat zeggen: stel dat we spiritueel verbonden zijn, ja dan is het wel spiritueel ja, dat lijkt me nogal vanzelfsprekend wanneer we allemaal spiritueel verbonden zouden zijn. Dat is net zoiets als zeggen; mensen zijn geen aliens, en dan komen we er over 100 jaar ineens achter dat op een andere planeet 'familie' van de mens woont en dat dat onze voorouders zijn. ja dan zijn we dus wel aliens idd, maar dat is een hypothese, en met de kennis die we op dit moment hebben kunnen we daar verder niks zinnigs over zeggen.
Ok ik verduidelijk, stel dat we straks beseffen dat we allemaal mensen zijn als in .. niemand is beter dan een ander. Of je nou een bepaald geloof aanhangt, of je uit een andere land komt, arm of rijk bent.. we zijn allemaal mens, allemaal gelijk allemaal broeders.. dat is toch spiritueel verbonden zijn?
The truth was in here.
pi_59948087
quote:
Op maandag 7 juli 2008 13:17 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ok ik verduidelijk, stel dat we straks beseffen dat we allemaal mensen zijn als in .. niemand is beter dan een ander. Of je nou een bepaald geloof aanhangt, of je uit een andere land komt, arm of rijk bent.. we zijn allemaal mens, allemaal gelijk allemaal broeders.. dat is toch spiritueel verbonden zijn?
Misschien moeten we spiritueel eens definiëren dan. Of misschien wel accepteren dat iedereen het anders interpreteert. Ik vind het namelijk gewoon gelijkheid, jouw voorbeeld. Dat heeft niets met een bepaalde verbondenheid te maken, hooguit met nuchterheid / realiteit en het verdwijnen van arrogantie.
  maandag 7 juli 2008 @ 14:39:46 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59948312
quote:
Op maandag 7 juli 2008 14:29 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

Misschien moeten we spiritueel eens definiëren dan. Of misschien wel accepteren dat iedereen het anders interpreteert. Ik vind het namelijk gewoon gelijkheid, jouw voorbeeld. Dat heeft niets met een bepaalde verbondenheid te maken, hooguit met nuchterheid / realiteit en het verdwijnen van arrogantie.
Maar mijn voorbeeld zou wel een vorm van bewustzijnsverandering kunnen zijn, toch?
Ik werd een beetje op het verkeerde been gezet door jou opmerking over "aan het spirituele gaan" .. WAT is dan het spirituele?
Misschien gaan we ongemerkt allemaal wel over op "het spirituele" maar word het bij de een meer opgemerkt dan de andere.
The truth was in here.
pi_59948591
Voor mij is bewustzijnsverandering gewoon wat het is, net zoals we nu meer bewustzijn dan een aap hebben, zullen we dan meer bewustzijn hebben dan de huidige mens. Gewoon een soort evolutie achtig idee.
pi_59948653
Het spirituele is dus zweverige dingen Mijn reactie in eerste instantie ging puur over dat jij zei dat mensen ooit enkel zullen handelen vanuit het spirituele. Dat is voor mij dus vanuit geloof en vanuit gevoel. Dat zie ik niet gebeuren. Als er al iets veranderd worden mensen alleen maar rationeler, denk ik. Juist nuchterder, gaan ze inzien dat er niet zoveel 'to it' is dan we graag zouden willen. Ook daar moet een beschaving klaar voor zijn. Mijns inziens zijn geloven namelijk vooral in het leven geroepen om mensen een doel te geven
  maandag 7 juli 2008 @ 15:46:24 #14
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_59949662
tvp
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_59950007
Ik zie nog steeds geen definitie van het vergaan van de wereld. Lijkt me toch wel handig
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 7 juli 2008 @ 16:17:28 #16
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59950408
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zie nog steeds geen definitie van het vergaan van de wereld. Lijkt me toch wel handig
Zoals ik het zie zijn daar ook verschillende interpretaties voor.
Vlgs mij staat er zelfs een stuk in de bijbel over de terugkomst van Christus, inclusief engelen etc om mensen op te halen..er staat ook een aantal verwijzingen naar wanneer ongeveer die tijd zou zijn.
Als ik mij niet vergis en anders moet iemand mij maar verbeteren, heeft het te maken met wanneer er relatief veel natuurrampen gebeuren, als je jezelf moet verminken voor het betalen van voedsel, en zo nog een paar verwijzingen. Je zou kunnen denken dat die tijd zich aandiend.

Sommige mensen zeggen dat Niburu eens in de 36000 jaar voorbij komt, met alle gevolgen van dien..en dat die tijd in 2012 weer zover is.

Andere mensen zeggen dat er verwijzingen zijn op de Mayakalender, die in 2012 ophoudt met bestaan, dat de mensheid ophoudt met bestaan in de vorm zoals we hem nu kennen. Dat we overgaan in een ander bewustzijnsniveau.

En zo zijn er misschien nog scenario's te bedenken.
The truth was in here.
pi_59951419
Dit is vast en hopelijk gewoon bedacht door een levenloos persoon, misschien is het wel toeval dat al die boeken in 2012 eindigen, who knows.. in mijn opinie bestaan er geen grotere krachten (God etc.) want waarom zou hij bv. 9/11 laten gebeuren.. en dus denk ik dat Bijbel etc. allemaal onzin is. Wat wel kan is dat Niburu/Planeet X dus eens in de 36000 jaar voorbij de Aarde raast zoals Bastard hierboven al zegt, in dat geval zijn we fucked maar dan had NASA het wel opgemerkt ofzo.. wel weet ik zeker dat die Planeet X bestaat want ik kan me nog herinneren dat ze vroeger op het nieuws zeiden dat er een niewue planeet was ontdekt genaamd Planeet X die vele malen groter was dan Jupiter...
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_59953387
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:03 schreef Kerol het volgende:
Dit is vast en hopelijk gewoon bedacht door een levenloos persoon, misschien is het wel toeval dat al die boeken in 2012 eindigen, who knows.. in mijn opinie bestaan er geen grotere krachten (God etc.) want waarom zou hij bv. 9/11 laten gebeuren.. en dus denk ik dat Bijbel etc. allemaal onzin is. Wat wel kan is dat Niburu/Planeet X dus eens in de 36000 jaar voorbij de Aarde raast zoals Bastard hierboven al zegt, in dat geval zijn we fucked maar dan had NASA het wel opgemerkt ofzo.. wel weet ik zeker dat die Planeet X bestaat want ik kan me nog herinneren dat ze vroeger op het nieuws zeiden dat er een niewue planeet was ontdekt genaamd Planeet X die vele malen groter was dan Jupiter...
En welke bronnen hebben jou geīnformeerd dat NASA er niet van op de hoogte is? Of dacht jij dat NASA graag massa-hysterie verspreid?

Wat betreft goden ben ik het helemaal met je eens verder hoor. Grotere krachten als in een god.. nee dat niet.. wellicht dat er aliens bestaan welke wij altijd als god hebben gezien, primitief als we waren. Zou best kunnen.

Enne als er al zoveel boeken op 2012 eindigen (hoe kom je daarbij?) is dat natuurlijk niet echt toeval he.. Dan is het ook toeval dat jij de griep krijgt wanneer al je collega's al met de griep rondlopen.
pi_59953747
quote:
Op maandag 7 juli 2008 16:17 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zoals ik het zie zijn daar ook verschillende interpretaties voor.
Vlgs mij staat er zelfs een stuk in de bijbel over de terugkomst van Christus, inclusief engelen etc om mensen op te halen..er staat ook een aantal verwijzingen naar wanneer ongeveer die tijd zou zijn.
Als ik mij niet vergis en anders moet iemand mij maar verbeteren, heeft het te maken met wanneer er relatief veel natuurrampen gebeuren, als je jezelf moet verminken voor het betalen van voedsel, en zo nog een paar verwijzingen. Je zou kunnen denken dat die tijd zich aandiend.

Sommige mensen zeggen dat Niburu eens in de 36000 jaar voorbij komt, met alle gevolgen van dien..en dat die tijd in 2012 weer zover is.

Andere mensen zeggen dat er verwijzingen zijn op de Mayakalender, die in 2012 ophoudt met bestaan, dat de mensheid ophoudt met bestaan in de vorm zoals we hem nu kennen. Dat we overgaan in een ander bewustzijnsniveau.

En zo zijn er misschien nog scenario's te bedenken.
Met andere woorden, als je er in gelooft kan je in 2012 altijd wel iets vinden waardoor je kan zeggen dat 'de wereld vergaan is"?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_59953843
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:03 schreef Kerol het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Planet_X#Planet_X

Geen spoor van planeet x/Niburu te vinden.
  maandag 7 juli 2008 @ 18:59:42 #21
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_59954007
Ik vind het raar dat mensen altijd denken dat er alleen maar 1 belangrijk ding kan gebeuren op een belangrijke datum. Waarom gaan we er gewoon niet er vanuit alle doomsday-scenario's gebeuren en later maar gaan uitzoeken of het een de oorzaak en het ander het gevolg ervan is. Mensen die graag gelijk willen hebben in wat er gaat gebeuren willen dan alleen maar kunnen zeggen: "Hahaha, dat had ik 4 jaar geleden al gezegd in een topic of FOK!!", puur om de aandact.
Waarom niet voor elke scenario voorbereidingen gaan maken? Desnoods in groepen en iedereen die er niet in gelooft gewoon weer lekker naar Shownieuws gaat kijken en zien hoeveel (onterechte) aandacht Gerard Jolink nu weer krijgt.
Dat is net zo dat bijna elk geloof zegt dat hun geloof het "beste" is, terwijl na elle lange discussies met iedereen weet dat je op zijn minst gewoon respect voor elkaar moet hebben en op zijn hoogst moet inzien dat alle geloven bijna 1 pot nat zijn.
Als mensen dit gaan inzien, boeit het niet meer of de wereld vergaat of dat we overgaan naar een andere dimensie. Dan ben je er iig op voorbereid.
Als je gelooft dat er iets heel ingrijpends gaat gebeuren in 2012 dan moet je dat als doel stellen en in het NU leven en kijken hoe je of mensen kan voorbereiden of bewust kunt maken van wat er gaat gebeuren, wat jij bent niet voor niks in hun leven (of andersom). Als je alleen maar mensen bewust van hun omgeving maakt en wat er eventueel kan gebeuren dan is het ALTIJD goed, ookal gebeurt dan niks in 2012.

[ Bericht 2% gewijzigd door sir_Tachyon op 07-07-2008 19:06:00 ]
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_59954085
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:27 schreef Chr0nicle het volgende:

[..]

En welke bronnen hebben jou geīnformeerd dat NASA er niet van op de hoogte is? Of dacht jij dat NASA graag massa-hysterie verspreid?
Tsja dat snap ik, als ze wat achterhouden dan kan planeet X er wel zijn maar dan zouden er toch heus wel andere satellieten - niet van NASA - X hebben gespot ofzo en dat er dus echte bewijzen online staan wat nu niet zo is?
quote:
Enne als er al zoveel boeken op 2012 eindigen (hoe kom je daarbij?) is dat natuurlijk niet echt toeval he.. Dan is het ook toeval dat jij de griep krijgt wanneer al je collega's al met de griep rondlopen.
Hoe ik daarbij kom? Het is toch zo dat de Bijbel, Mayan, Koran weetikveel wat, iets voorspellen in 2012 wat catastrofaal kan zijn?? Het kan ook zijn dat er heel heeeeel vroeger de makers van de Bijbel etc. bij elkaar zaten die afspraken op 1 punt hetzelfde te voorspellen, zodat de mensen wel MOESTEN geloven dat er Goden bestaan die over hun heersen omdat alle boeken hetzelfde zeggen en volgens de mensen het geen toeval kon zijn.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  maandag 7 juli 2008 @ 19:41:05 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59954884
quote:
Op maandag 7 juli 2008 18:59 schreef sir_Tachyon het volgende:

Als je gelooft dat er iets heel ingrijpends gaat gebeuren in 2012 dan moet je dat als doel stellen en in het NU leven en kijken hoe je of mensen kan voorbereiden of bewust kunt maken van wat er gaat gebeuren, wat jij bent niet voor niks in hun leven (of andersom). Als je alleen maar mensen bewust van hun omgeving maakt en wat er eventueel kan gebeuren dan is het ALTIJD goed, ookal gebeurt dan niks in 2012.
Waarheid!
The truth was in here.
pi_59955239
Vind dat maar een beetje hare krishna gelul eerlijk gezegd..
  maandag 7 juli 2008 @ 21:17:51 #25
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_59957364
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:57 schreef Chr0nicle het volgende:
Vind dat maar een beetje hare krishna gelul eerlijk gezegd..
Onderbouw jezelf ff want met die opmerking kan ik helemaal niks mee. Je zal vast wel een goeie reden hebben waarom je dit zegt maar zonder onderbouwing weet ik niet welk aspect van mijn mening nou anders is.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')