Hehe.. Ethan heeft daar ook een handje vanquote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:14 schreef Stiemie het volgende:
Bix water is nog erger dan theeDan kijkt ze soms alleen naar die fles, ziet dat er niks "gekleurds" in zit en slingert 'm zo weg
![]()
Die houding neemt Jen altijd aan als ik de luier ga doen... heel handig moment.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
Even nog een vraagje nav iets wat ik in een van de vorige topics dacht te lezen.
Over zitten en helpen zitten etc. etc.
Sasha's kdv vriendinnetje kan dus al prima zitten zonder hulp terwijl mijn duikelaartje nog steeds omkukelt als je hem neerzet. Maar las ik nou goed dat je je kindje beter niet kan helpen met zitten als ze niet uit zichzelf gaan zitten?
Ik vraag me af of ik dingen nou wel of niet moet stimuleren.
Net als bijv. op schoot staan, heel soms doe ik dat wel, maar Sasha lijkt dat niet spannend te vinden dan gewoon lekker zitten of hangen dus ik 'oefen' dat ook verder niet.
Hoeft toch ook niet toch?
Het liefst ligt hij namelijk op schoot met zijn ruggetje en dan zijn voeten in zijn mond.
Go Nienke!
Nou, het gaat ook nog wel eens mis hoor.. dan vergeet hij te slikken ofzoquote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:45 schreef bixister het volgende:
ojaa, rietjes werken hier ook vaak als tovermiddel! knap dat ethan nu al zo goed uit een rietje kan drinken!
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
Even nog een vraagje nav iets wat ik in een van de vorige topics dacht te lezen.
Over zitten en helpen zitten etc. etc.
Sasha's kdv vriendinnetje kan dus al prima zitten zonder hulp terwijl mijn duikelaartje nog steeds omkukelt als je hem neerzet. Maar las ik nou goed dat je je kindje beter niet kan helpen met zitten als ze niet uit zichzelf gaan zitten?
Ik vraag me af of ik dingen nou wel of niet moet stimuleren.
Kindjes van 5 maanden mogen dan dus wel zitten...quote:Van 5 tot 6 maanden oud
Vanaf nu kan je baby zich op zijn handen steunen. Hij kan zijn hoofdje omhoog en achterover gooien als hij op de buik ligt. Het liefst wil hij nu ook rechtop zitten. Alleen zitten gaat nog niet, maar op schoot bij pappa of mamma des te beter. Ondersteun hem met twee handen. Als je baby op zijn rug ligt kan hij zichzelf door aan jouw handen te trekken al een beetje tot zit komen. Niet zelf trekken als je baby niet meehelpt.
Hij zal proberen zich naar een speeltje toe te bewegen dat een heel klein beetje verderop ligt door met armpjes en beentje te spartelen of om te rollen.
Leuke spelletjes zijn nu "klap eens in je handjes" of andere liedjes. Zie ook de pagina spelletjes en liedjes op deze site. Een activity center in de box waar hij zelf mee kan spelen is ook leuk. Of laat hem eens in de spiegel naar zichzelf kijken. Hij snapt nog niet dat die andere baby en hij eigenlijk dezelfde zijn!
Het kan voorkomen dat je kind eenkennig begint te worden: het kan opeens gaan huilen als een vreemde naar hem kijkt en in mamma's of pappa's vertrouwde armen willen wegkruipen. Soms is hij zelfs bang van bekenden zoals opa of oma. Niet alle kinderen hebben last van eenkennigheid.
Je baby zal inmiddels een min of meer vast schema hebben voor zijn slaapjes. Hij slaapt de hele nacht door en doet overdag nog 2 keer een dutje, 's ochtends en 's middags. Als hij 's nachts wakker wordt is een vertrouwde knuffel of doek vaak een uitstekend middel om hem weer in slaap te helpen. Ga als het nodig is zelf naar hem toe, maar probeer de bezoekjes te beperken en het zo kort mogelijk te houden.
daar in staat toch zitten op schoot das toch wat anders dan helemaal los zitten?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kindjes van 5 maanden mogen dan dus wel zitten...
ja, dat klopt wel, maar een kindje van 5 maanden hoeft dus niet meer alleen te liggen...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
daar in staat toch zitten op schoot das toch wat anders dan helemaal los zitten?
Dat is hier ook zo, alhoewel, Jen wel vaak in de wipper zit om te spelen. Echt in de kinderstoel laten zitten om te spelen vind haar nog een beetje jong voor.... (Na alle verhalen over niet zitten). Gister heb ik even geprobeerd of ze inderdaad in een kinderstoel kan blijven zitten (voor tijdens het eten), snel foto's maken en toen hopla naar bed...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:32 schreef Troel het volgende:
Nee, maar dat is toch wel wat ze het grootste gedeelte van de dag nog doen. Ik plant Ruben in zijn kinderstoel of in de wipper voor tijdens het eten, maar de rest ligt ie lekker te liggen hoorEN dan tijdens de knuffelmomenten ook zitten enzo, maar verder niet.
misschien een stomme vraag maar kun je dan niet beter Jennifer op een deken/boxkleed/whatever op de grond leggen met wat speelgoed/activitycenter erboven?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat is hier ook zo, alhoewel, Jen wel vaak in de wipper zit om te spelen. Echt in de kinderstoel laten zitten om te spelen vind haar nog een beetje jong voor.... (Na alle verhalen over niet zitten). Gister heb ik even geprobeerd of ze inderdaad in een kinderstoel kan blijven zitten (voor tijdens het eten), snel foto's maken en toen hopla naar bed...
De kinderstoel die we nu hebben heb ik 2e hands van iemand, maar ik vind het een vreselijk ding. Tijd dus om voor een mooie te gaan kijken. Ik dacht zelf aan de stokke tripp trapp. Of gewoon zo'n houten stoel van de prenatal... Anyway, op vakantie gaan we dus opzoek voor een stoel voor op de camping en na de vakantie voor een stoel voor thuis.
Same here. We hadden er wel een, maar eigenlijk nooit gebruikt. Bij mij staat de wipstoel dan ook op het "nutteloze dingen die je toch maar wel voor de zekerheid hebt gekocht"-lijstje, waar ook bijvoorbeeld 4 kruikenhoezen en het babybadje + standaard op staanquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:57 schreef Maneki.Neko het volgende:
Saartje zit eigenlijk nooit in de wipper. Ze ligt altijd plat in de box, of op haar buik of bji een van ons op schoot/de arm of zoiets
Oh ja, dat lijstje...quote:Op dinsdag 8 juli 2008 18:26 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Same here. We hadden er wel een, maar eigenlijk nooit gebruikt. Bij mij staat de wipstoel dan ook op het "nutteloze dingen die je toch maar wel voor de zekerheid hebt gekocht"-lijstje, waar ook bijvoorbeeld 4 kruikenhoezen en het babybadje + standaard op staan
Een bobbel bij de ribben?quote:Op woensdag 9 juli 2008 07:13 schreef hestria het volgende:
hiere wel een wipper en die word ook wel regelamtig gebruikt. Als hij fruithapje krijgt, maar idd ook als ik even moet koken en meneer niet wil liggen(wat tegenwoordig constant zo is) maar zodra het kan ligt ie op een deken op de grond. als hij in de box gaat draaien dan ligt hij elke keer met zijn benen of armen tussen de spijlen.
Ben een beetje gespannen. vandaag om 10:00 de afspraak bij de kinderarts, ben benieuwt wat hij gaat zeggen. Wil hem ook even laten kijken naar dennis zijn ribben, bij de onderste rib zit een "rare bobbel". De fysio heeft het wel nagekeken ze zag niks ernstig maar vond het wijs als de kinderarts het even nakeek. En het consultatie bureau vond het doodnormaal!!! daar keken ze niet eens erna toen ik dat zei.
Mijn vriend heeft ook zo'n uitsteekbobbel rib. Het kan geen kwaad, het is alleen geen gezicht en het ligt ook niet zo lekkerquote:Op woensdag 9 juli 2008 07:13 schreef hestria het volgende:
Ben een beetje gespannen. vandaag om 10:00 de afspraak bij de kinderarts, ben benieuwt wat hij gaat zeggen. Wil hem ook even laten kijken naar dennis zijn ribben, bij de onderste rib zit een "rare bobbel". De fysio heeft het wel nagekeken ze zag niks ernstig maar vond het wijs als de kinderarts het even nakeek. En het consultatie bureau vond het doodnormaal!!! daar keken ze niet eens erna toen ik dat zei.
Dat meen je niet! Ik ben afgelopen vrijdag bij de vrijbuiter geweest en ik heb niets gezien... Bah, nu moet ik toch nog maar een keerquote:Op woensdag 9 juli 2008 10:33 schreef Troel het volgende:
Ticootje, er bestaat zelfs een heuze echte campingkinderstoel, wij zagen hem bij de vrijbuiter staan.
Op de camping waren wij helemaal blij met onze stokke, niks gezeur met een extra kinderstoel![]()
Er staan ook een paar campingkinderstoelen op Marktplaats.quote:Op woensdag 9 juli 2008 11:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat meen je niet! Ik ben afgelopen vrijdag bij de vrijbuiter geweest en ik heb niets gezien... Bah, nu moet ik toch nog maar een keer. Toch maar die leuke kastjes halen en een koelbox en anstekerstekker...
Omdat onze caravan al in frankrijk staat is het sowieso handig om daar een kinderstoel te kopen. De stoel blijft dan ook daar.
waarom leg je Jennifer niet gewoon in de box? Mooie vlakke ondergrond waar ze rollen en draaien en spelen goed kan ontwikkelen. In een wipper/doomoo is ze heel erg beperkt in d'r vrijheid (want ze zit vast).quote:Op woensdag 9 juli 2008 08:51 schreef Ticootje het volgende:
Hestria succes straks.
Jen op de grond is hier echt geen optie, wij hebben een golden retriever en volgens mij zit er een steekje los bij dat beest (in de goede zin des woords). Hij is meer dan 35 kilo en enorm lomp, Jennifer ziet hij in zn spel gewoon over het hoofd. Een wipper is dan iets beter, want een wipper is eng.
Zal een doomooseat beter zijn dan een wipper? Op het kdv zit ze vaak in de seat en dat vind ze ook heel leuk.
De kinderstoel van ikea vind ik er zo onstabiel uitzien.. kan dat wel op een camping?
In de box is het juist brullenquote:Op woensdag 9 juli 2008 12:58 schreef E.T. het volgende:
[..]
waarom leg je Jennifer niet gewoon in de box? Mooie vlakke ondergrond waar ze rollen en draaien en spelen goed kan ontwikkelen. In een wipper/doomoo is ze heel erg beperkt in d'r vrijheid (want ze zit vast).
Af en toe eventjes in een stoeltje oid is niks mis mee, maar je doet voorkomen of ze het grootste deel van de wakkere tijd in de wipper zit want ze wil niet liggen.
Als je haar nou juist wel neerlegt wordt ze juist gestimuleerd om dingen te doen waardoor het liggen aangenamer voor haar wordt.. rollen of optrekken aan de spijlen oid. Als je haar zelf steeds vast zet in een half zittende stand ontneem je die frustratie bij haar en de wil om zelf dingen te doen en ontdekken..
truequote:Op woensdag 9 juli 2008 13:21 schreef k_i_m het volgende:
Nouja, als hij dat al gedaan heeft dan is dat ruim 30 jaar geleden. Toen bestonden er nog geeneens magnetrons, dus dat neem ik hem niet kwalijk.
Ja dat vond ik ook al.. mannen zijn vaak toch te 'trots' om het gewoon even te vragenquote:Op woensdag 9 juli 2008 13:24 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wel lief van opa dat hij ff opbelt ipv zelf aan blijft klooien
ishet dan niet handig om haar te stimuleren zoals anderen al zeiden door in de box te liggen met speelgoed net op afstand?quote:Op woensdag 9 juli 2008 13:37 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het gewoon zo zielig om Jen te laten huilen. Ze wil zo veel!! En kan zo weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |