abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 juli 2008 @ 13:36:32 #51
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_59924233
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als de klant ook ergens anders terecht kan. Dat gaat bij de overheid niet lukken vrees ik. Maar misschien kunnen ze gewoon met targets op dat vlak gaan werken ofzo. Dat hun salaris deels afhangt van hun klantvriendelijkheid...
Helaas wel, alleen de angst om geld mis te lopen kan de mensen nog motiveren klantvriendelijk te zijn.
pi_59925752
quote:
Op zondag 6 juli 2008 09:31 schreef ethiraseth het volgende:
Toch gek dat ik nog nooit een onvriendelijke ambtenaar ben tegengekomen. Zou het misschien komen omdat ik ze niet benader met het idee dat ze nutteloze uitzuigers zijn, zoals de meeste klagers hier vast zullen doen? Zoiets merk je heel snel en ik zou dan ook diegene onbeschoft gaan behandelen ja.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf is ook hier een goed motto. Maarja, de overheid de schuld geven is lekker makkelijk hè. Lekker huilen over die gemene overheid zodat je je eigen falen en je eigen beperkingen niet hoeft te erkennen.

Hou toch op joh, niemand zal ontkennen dat impopulaire maatregelen nou eenmaal genomen moeten worden, maar als jij nog nooit tegen lomp blind stom doof (semi) overheidsorgaan bent aangelopen dan woon je nog bij je moeder of je leeft in een grot.

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 06-07-2008 14:53:45 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 6 juli 2008 @ 15:23:47 #53
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_59926532
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:48 schreef Manono het volgende:

[..]

Hou toch op joh, niemand zal ontkennen dat impopulaire maatregelen nou eenmaal genomen moeten worden,
Dat mag je eerst eens motiveren, waarom moeten we bij Europa? Waarom zijn drugs verboden?
quote:
maar als jij nog nooit tegen lomp blind stom doof (semi) overheidsorgaan bent aangelopen dan woon je nog bij je moeder of je leeft in een grot.
Of je werkt zelf bij de overheid
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_59927722
quote:
Op zondag 6 juli 2008 15:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat mag je eerst eens motiveren, waarom moeten we bij Europa? Waarom zijn drugs verboden?

Of je werkt zelf bij de overheid
Ja

Back on topic

Slikken of stikken werkt alleen als de burgers ook wat aan die strengheid hebben, ipv dat 'de overheid' zelf allerlei slagen om de arm houdt. Als burgers er voordelen van hebben door kortere wachttijden, inzichtelijke werkwijzen en flexibile oplossingsmethoden, kunnen ze strenge maatregelen ook wel accepteren.

Paar voorbeeldjes, uit het leven gegrepen

In Amsterdam wordt je vuil te vroeg buitenzetten flink beboet. Terecht. Maar omdat ik in een klein straatje in het cenrtum langs de aanbouw van de NZ lijn woon, zijn de vuilophaaldagen vaak veranderd. Als je dan 's avonds op de gebruikelijke dag twijfelt of je je vuil buiten kan zetten, is er gelukkig de heldere website van de gemeente Amsterdam, waar je even per postcode kan checken. NOT! Gemeetesites staan vol lappen tekst en vage info, behalve met informatie waarmee de burger zelf iets kan besparen. Degene die de exacte informatie binnen 10 minuten vindt krijgt van mij een chocoladeletter.

Begin 2007 liet ik een identiteitskaart bijmaken in gemeentehuis Amsterdam. Omdat de pasfoto's die ik meenam niet geschikt waren, liet ik nieuwe maken in de Stopera (stadhuis, red), 1 set pasfoto's voor 12 Euro. Ik denk,wel veel geld maar mooi, dan heb ik iig een paar extra geschikte voor het geval dat. Een paar maanden later verlies ik de kaart en ga ik een nieuwe kaart aanvragen. Met kopietje van de oude kaart en met de pasfoto's. 'Nou' zegt het wijfie aan het loket, 'volges mijn sijn deze niet goed hoor, ik twijfel'. Nou, zeg ik, hier is een kopie van mijn kaart van een paar maanden terug, het is dezelfde foto dus dat zal haast wel? 'Jaaa, goh, ik ga even naar achteren vragen'. Shirley verdwijnt uit beeld en komt weer terug. 'Nee hoor hij is niet goed, te licht'. Ik wil haar over de balie trekken maar weet tegelijk dat het weinig zin heeft. Nieuwe kaart a ¤ 40,73 en weer nieuwe pasfoto's a ¤ 12,00. Kan iemand trouwens uitleggen waarom zo'n kaart in godsnaam zo duur moet zijn en waarom je er btw zo lang op moet wachten? Of zijn die kosten zo hoog omdat ze er zo lang 'mee bezig' zijn?

En dan heb ik het maar niet over de belastingdienst..

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 06-07-2008 17:05:38 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 6 juli 2008 @ 20:59:19 #55
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_59933783
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Oeps, waren getallen in miljoenen, niet miljarden. My bad.
[..]

Het probleem is dat het enorme gevaarte zich al overal heeft ingenestelt en dat het afslanken een heel erg moeilijke zo niet onmogelijke taak is geworden.
Hoe komen jullie op deze onzin. Alsof je alleen maar aan overheidsuitgaven kunt zien of de overheid krimpt of niet

Er is sinds 80-er jaren ernorm veel geprivatiseerd en is de overheid een stúk kleiner geworden. Dat haal je niet alleen maar uit overheidsuitgaven. Als je bedenkt dat het inwonersaantal sterk is gestegen heb je al een verklaring. De overheid is bovendien niet alleen sterk gekrimpd sindsdien maar, met uitzondering van dit kabinet, verder krimpende.
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2008 @ 21:05:49 #56
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59933949
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:59 schreef JaZekerZ het volgende:
Hoe komen jullie op deze onzin. Alsof je alleen maar aan overheidsuitgaven kunt zien of de overheid krimpt of niet

Er is sinds 80-er jaren ernorm veel geprivatiseerd en is de overheid een stúk kleiner geworden. Dat haal je niet alleen maar uit overheidsuitgaven. Als je bedenkt dat het inwonersaantal sterk is gestegen heb je al een verklaring. De overheid is bovendien niet alleen sterk gekrimpd sindsdien maar, met uitzondering van dit kabinet, verder krimpende.
Uitgaven is prima maatstaf voor de grootte van de overheid. Overigens is maar bitter weinig geprivatiseerd en het meeste daarvan is de overheid nog volledig eigenaar in de vorm van aandelen. Buiten dat heeft de overheid nog bij een hoop van die "privatiseringen" stevig en heel strak de touwtjes in handen.

Maar vertel eens, hoe kom je bij de absoluut bizarfoute conclusie dat de overheid drastisch is gekrompen? Heb je een bronnetje voor mij?
Carpe Libertatem
pi_59934144
't Is eerder hufterigheid die uit domheid en incompetentie voortkomt.
In 't bedrijfsleven word je er dan wat sneller uitgetrapt.

Maareh... vergeet ook effe niet hoe je door de bekende bedrijven behandeld wordt... met je niet werkende internet-verbinding, je gsm waarvan de garantie net een dag verstreken is, of die ineens kapot zou zijn door zogenaamde waterschade, etc etc.

Zelf ben ik een uiterst klantvriendelijke rijksambtenaar. Maar dat komt misschien omdat ik er nog maar een maandje werk .
  zondag 6 juli 2008 @ 21:13:48 #58
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_59934157
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Uitgaven is prima maatstaf voor de grootte van de overheid. Overigens is maar bitter weinig geprivatiseerd en het meeste daarvan is de overheid nog volledig eigenaar in de vorm van aandelen. Buiten dat heeft de overheid nog bij een hoop van die "privatiseringen" stevig en heel strak de touwtjes in handen.
Aha. De overheid geeft nu dubbel zoveel uit dan eerst. Maar dat kan volgens jou niet liggen aan:
-> meer mensen in de bijstand
-> meer mensen in de AOW
-> meer mensen in de WIA
-> meer mensen die beroep doen op huurtoeslag
-> meer mensen die beroep doen op zorgtoeslag
-> meer mensen in de WAJONG
-> totstandkoming planschadetrajecten
-> sowieso méér mensen

je kunt die uitgaven pas vergelijken bij precies dezelfde omstandigheden. Daarom is het bekijken van overheidsuitgaven een beetje kort door de bocht. Je moet kijken naar de overheidstaken en dan kun je concluderen dat de overheid steeds mínder taken aan zichzelf besteed ziet.
quote:
Maar vertel eens, hoe kom je bij de absoluut bizarfoute conclusie dat de overheid drastisch is gekrompen? Heb je een bronnetje voor mij?
een enkele:

Energiemarkt
OV
Postmarkt
Zorgverzekering
PPS projecten
pi_59934162
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:16 schreef Reya het volgende:

[..]

Mensen die gaan flippen zijn over het algemeen niet beter af, mocht je dat denken. Als het om geldzaken gaat, betekent het sowieso dat de kosten van schade die je aanricht van dat bedrag afgaan. Ook helpt het vaak beter om gewoon in gesprek te gaan met de betreffende overheid, of door middel van bezwaar- en beroepsprocedures je gelijk te krijgen.
Mensen die niet de intelligentie of skilzzz hebben om die officiële weg te bewandelen, zullen eerder door het linkt gaan dan mensen die de bureaucratische weg weten.
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2008 @ 21:20:47 #60
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59934358
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:13 schreef JaZekerZ het volgende:
Aha. De overheid geeft nu dubbel zoveel uit dan eerst. Maar dat kan volgens jou niet liggen aan:
-> meer mensen in de bijstand
-> meer mensen in de AOW
-> meer mensen in de WIA
-> meer mensen die beroep doen op huurtoeslag
-> meer mensen die beroep doen op zorgtoeslag
-> meer mensen in de WAJONG
-> totstandkoming planschadetrajecten
-> sowieso méér mensen
Heb ik dat gezegd dan? Ik heb alleen aangegeven dat de overheid wel degelijk enorm gegroeid is in tegenstelling tot jouw foute aanname dat de overheid (drastisch zelfs) gedaald is.
quote:
je kunt die uitgaven pas vergelijken bij precies dezelfde omstandigheden. Daarom is het bekijken van overheidsuitgaven een beetje kort door de bocht. Je moet kijken naar de overheidstaken en dan kun je concluderen dat de overheid steeds mínder taken aan zichzelf besteed ziet.

een enkele:

Energiemarkt
OV
Postmarkt
Zorgverzekering
PPS projecten
Allemaal voorbeelden waar de overheid strak de touwtjes in handen heeft en waar er geen sprake is van privitarisering.
Carpe Libertatem
pi_59934415
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:36 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

Helaas wel, alleen de angst om geld mis te lopen kan de mensen nog motiveren klantvriendelijk te zijn.
Bullshit. Ik ben voor mijn salaris niet direct afhankelijk van de tevredenheid van mijn klanten. Toch ben ik enorm gedreven om tevreden klanten te 'creëren'. Waarom? Omdat niks mij meer motiveert in mijn werk dan een klant die me een complimentje geeft. Je werk goed doen en zorgen dat je klanten tevreden zijn, maakt je werk léuk. Ik kan me niet voorstellen dat je als ongeïnteresseerde ambtenaar achter het gemeenteloket lol hebt in je werk. Ik heb dat laatst zo'n poosje zitten gadeslaan toen ik wegens een bezwaarprocedure in een gemeentekantoor moest zijn (uiteraard was ik om de afgesproken tijd nog lang niet aan de beurt...). Ik heb me verbaasd over de houding van veel van die loketbeambten; een totaal gebrek aan interesse en inlevingsvermogen.

Een beetje vriendelijkheid en interesse in je medemens kost je niets en maakt je dag een stuk leuker.
pi_59934421
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:20 schreef Boze_Appel het volgende:

Allemaal voorbeelden waar de overheid strak de touwtjes in handen heeft
Niet wat betreft 'klantvriendelijkheid' natuurlijk, waar het in dit topic om gaat.
  zondag 6 juli 2008 @ 21:27:20 #63
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_59934581
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:20 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Heb ik dat gezegd dan? Ik heb alleen aangegeven dat de overheid wel degelijk enorm gegroeid is in tegenstelling tot jouw foute aanname dat de overheid (drastisch zelfs) gedaald is.
[..]

Allemaal voorbeelden waar de overheid strak de touwtjes in handen heeft en waar er geen sprake is van privitarisering.
er is op de energiemarkt vrijwel volledige concurrentie
het OV is vrijwel volledig geprivatiseerd, vooral bussen maar ook NS
het feit dat de overheid in veel bedrijven een minderheidsaandeel heeft, komt alleen maar ten goede van de schatkist. Dat heeft niets met beïnvloeding te maken. PPS projecten zijn erg populair. Bovendien werkt de overheid contractgestuurd. Jouw opmerkingen geven aan dat je simpelweg niet weet hoe de vork in de steel zit. Je hebt een bepaald idee van de overheid wat echt gedateerd is.

Jij stelt dat de overheid groeit terwijl ze continue (en in het bijzonder de laatste 20 jaar) een hoop taken afstoot. Zie boven. Maar de overheid groeit volgens jou want de uitgaven van de overheid groeien. Nou dat is een labiele conclusie aangezien er tal van verklaringen te geven zijn voor stijgende overheidsuitgaven, zonder dat er sprake hoeft te zijn van 'meer' overheid.
  zondag 6 juli 2008 @ 21:32:00 #64
66825 Reya
Fier Wallon
pi_59934696
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Bullshit. Ik ben voor mijn salaris niet direct afhankelijk van de tevredenheid van mijn klanten. Toch ben ik enorm gedreven om tevreden klanten te 'creëren'. Waarom? Omdat niks mij meer motiveert in mijn werk dan een klant die me een complimentje geeft. Je werk goed doen en zorgen dat je klanten tevreden zijn, maakt je werk léuk. Ik kan me niet voorstellen dat je als ongeïnteresseerde ambtenaar achter het gemeenteloket lol hebt in je werk. Ik heb dat laatst zo'n poosje zitten gadeslaan toen ik wegens een bezwaarprocedure in een gemeentekantoor moest zijn (uiteraard was ik om de afgesproken tijd nog lang niet aan de beurt...). Ik heb me verbaasd over de houding van veel van die loketbeambten; een totaal gebrek aan interesse en inlevingsvermogen.

Een beetje vriendelijkheid en interesse in je medemens kost je niets en maakt je dag een stuk leuker.
Vriendelijk en geinteresseerd zijn is natuurlijk het minimale wat je in ieder geval moet kunnen bieden, maar met betrekking tot de eindelijke resultaten ben je natuurlijk ook afhankelijk van collega's, meerderen, andere organisaties of gewoon regelgeving. Als loketbeambte heb je maar weinig dingen echt in de hand.
pi_59935343
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:32 schreef Reya het volgende:

[..]

Vriendelijk en geinteresseerd zijn is natuurlijk het minimale wat je in ieder geval moet kunnen bieden, maar met betrekking tot de eindelijke resultaten ben je natuurlijk ook afhankelijk van collega's, meerderen, andere organisaties of gewoon regelgeving. Als loketbeambte heb je maar weinig dingen echt in de hand.
Dat begrijpen de meeste klanten gewoon, dus als jij laat zien dat je van goede wil bent en je best voor ze doet, dan zullen ze dat veel makkelijker aanvaarden.
pi_59945394
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:27 schreef JaZekerZ het volgende:
er is op de energiemarkt vrijwel volledige concurrentie
het OV is vrijwel volledig geprivatiseerd, vooral bussen maar ook NS
het feit dat de overheid in veel bedrijven een minderheidsaandeel heeft, komt alleen maar ten goede van de schatkist. Dat heeft niets met beïnvloeding te maken.
Alsjeblieft zeg. Alleen de energielevering is "geliberaliseerd", het transportnetwerk niet. Verder zijn vrijwel alle energiebedrijven geheel in handen van de provincies en gemeenten. Niks minderheidsaandeel.

Het OV is verre van geprivatiseerd. De NS is voor 100% in handen van de overheid. Er zijn wel wat private busmaatschappijen actief maar de overheid bepaalt nog altijd waar, hoe vaak en hoe laat er bussen moeten rijden en wat de klant dat mag kosten. Met een vrije markt heeft dat allemaal niets te maken, wel alles met beïnvloeding, wat een erg eufemistische term is voor dwang en geweld.
quote:
Jij stelt dat de overheid groeit terwijl ze continue (en in het bijzonder de laatste 20 jaar) een hoop taken afstoot. Zie boven. Maar de overheid groeit volgens jou want de uitgaven van de overheid groeien. Nou dat is een labiele conclusie aangezien er tal van verklaringen te geven zijn voor stijgende overheidsuitgaven, zonder dat er sprake hoeft te zijn van 'meer' overheid.
Die verklaringen horen we dan graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')