abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 5 juli 2008 @ 22:43:40 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_59916333
Mijn vriend en ik zaten te eten (aan de eettafel, dus niet met bordje op schoot) en zijn mobiel ging.

Hij stapt op van tafel (telefoon lag ergens anders) neemt zijn mobiel op, gaat weer aan tafel zitten en telefoneren/eten tegelijkertijd, terwijl ik ook nog aan tafel zat te eten.

Toen hij was uitgebeld vertelde ik hem dat ik het nogal onbeschoft vond wat hij deed: uitgebreid zitten bellen terwijl je nog zit te eten met iemand. Hij was verbaasd en vond het schijnbaar nogal vreemd dat ik het zo onbeleefd vond "bij ons doen we dat altijd" (hij komt uit Brabant).

Ligt het nou aan mij dat ik dit asociaal vind en is dit echt normaal gedrag tegenwoordig?

Als ik iemand bel rond etenstijd, vraag ik altijd of ik stoor, als degene zegt "ja ik ben net aan het eten", dan bel ik wel terug, bij voorkeur bel ik trouwens sowieso iemand niet op tijdens etenstijd. Als iemand mij belt en ik ben alleen, dan neem ik wel op, maar zeg er wel bij dat ik zit te eten en of diegene dat niet erg vind (je hoort natuurlijk door de telefoon wel dat ik tussendoor zit te eten).

Wanneer ik samen met iemand anders aan het eten ben dan neem ik OF niet op OF ik neem op en zeg alleen even snel dat ik aan het eten ben en zo terugbel.

Wat vinden jullie van bellen terwijl je aan het eten bent met iemand (thuis of in een restaurant)?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 5 juli 2008 @ 22:44:58 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_59916357
Ik vind het een beetje vergelijkbaar met een ruft laten. Onbeleefd als je ergens op bezoek bent, maar in gezelschap van je partner van jaren moet het kunnen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_59916565
Moet kunnen. Ligt natuurlijk wel aan de mate van belangrijk-heid van het telefoontje dat evt. verwacht wordt. Klinkt onherroepelijk de ringtone van de telefoon en neemt de gebruiker op om vervolgens een eeuwenlang gesprek te voeren, dan vind ik dat onbeleefd ja..

Maar ach, het is je vriend. Wees dan niet zo'n zeurpiet en klaag er niet over.
Google is your friend, abuse your friends
pi_59916612
Groot gelijk, onbeschoft. Interessantdoenerij met die telefoons altijd. Neem nooit op als ik met iemand zit te eten (tenzij ik bv op een belangrijk telefoontje wacht of het een groter gezelschap is). Misschien is je vriend zo iemand die nooit beltegoed heeft en moet ie daarom ieder telefoontje aannemen
Jusqu'ici tout va bien...
  zaterdag 5 juli 2008 @ 22:59:13 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59916645
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:55 schreef Metalfrost het volgende:
Maar ach, het is je vriend.
Hoe lang?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_59916766
Meestal neem ik dan op en zeg ik dat ik zo even terug bel of dat diegene even moet terugbellen . Mocht iemand anders even opnemen en bellen terwijl wij aan het eten zijn en diegene praat een paar minuten dan vind ik het niet erg.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_59916833
Stel je niet zo aan.
  Moderator zaterdag 5 juli 2008 @ 23:09:45 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_59916847
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hoe lang?
Bijna 4 jaar, maar ik moet daaraan toevoegen dat we niet samenwonen en elkaar alleen in het weekend (meestal zelfs alleen om de week) zien en daarom niet zo vaak samen eten. Daarom stoort het me waarschijnlijk zo.

Maar misschien ben ik gewoon overdreven beleefd dat ik zelf nooit mijn telefoon zal opnemen als ik samen zit te eten.
niet zo tof doen
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:13:33 #9
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59916912
Ik vind het ook onbeschoft. Je bent met z'n tweeën, je maakt tijd voor elkaar, die ander belt maar mooi een andere keer terug.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:14:15 #10
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59916922
Een vriend van me flikte het laatst in een restaurant ook trouwens, toen we net twee minuten ons eten hadden. Tenenkrommend
Zerg schreef:
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:15:17 #11
92409 Twinky
Little star.
pi_59916944
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 23:09 schreef Karina het volgende:

[..]

Bijna 4 jaar, maar ik moet daaraan toevoegen dat we niet samenwonen en elkaar alleen in het weekend (meestal zelfs alleen om de week) zien en daarom niet zo vaak samen eten. Daarom stoort het me waarschijnlijk zo.

Maar misschien ben ik gewoon overdreven beleefd dat ik zelf nooit mijn telefoon zal opnemen als ik samen zit te eten.
Nouja, zo hoef je het niet te zien. Jij moet altijd kunnen zeggen wat jij van iets vindt, wat jij erbij voelt enzovoort. Het is dan aan hem of hij zijn gedrag aan jou wil aanpassen, en dan hoef jij jouw gevoelens en ideeen niet te veranderen. Vind ik.
pi_59916957
uhm.. je telefoon opnemen tijdens het eten is geen brabants ritueel ofzo hoor
Waarschijnlijk is het "bij ons", meer een "bij ons thuis". Maar na 4 jaar zal je je vriend (en zijn familie) toch wel kennen?

Ik vind het trouwens wel onbeschoft en doe hetzelfde als jij beschrijft... Maar ik zou er eens normaal met hem over praten, in plaats van je gelijk proberen te halen op internet. Misschien is dat beter voor je relatie, hoewel dit soort dingen misschien wel aangeven hoe 'goed' jullie relatie werkelijk is?

Maar goed, dat is slechts mijn mening....
  Moderator zondag 6 juli 2008 @ 10:09:52 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_59921390
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 23:15 schreef nicomart het volgende:
Ik vind het trouwens wel onbeschoft en doe hetzelfde als jij beschrijft... Maar ik zou er eens normaal met hem over praten, in plaats van je gelijk proberen te halen op internet.
Ik heb er met hem over gepraat (zie OP), maar wilde toch eens weten hoe anderen er over denken.
niet zo tof doen
pi_59921421
Thuis vind ik het geen probleem, tenzij ik bijzonder gekookt heb ofzo. In een restaurant of bij andere mensen thuis echter.
pi_59921514
Wat begrijpen mensen nou niet dat het leven tijdens het eten gewoon door blijft gaan. Als je gebeld wordt, dan zal het vast wel belangrijk zijn, anders word je niet gebeld. De gebruiker bepaalt dan zelf wel of hij verder gaat eten, of het gesprek verder gaat voeren. Blijkbaar ligt zijn prioriteit even elders. Je praat zeker ook niet tijdens het eten, want dat is ook onbeleefd, lekker vrolijke boel zo bij je thuis.
  zondag 6 juli 2008 @ 10:28:20 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_59921544
Ik zet me mobiel uit of op stil.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_59921555
quote:
Toen hij was uitgebeld vertelde ik hem dat ik het nogal onbeschoft vond wat hij deed
Ik vind het nogal onbeschoft om je vriend te vertellen dat hij onbeschoft is.
Je had hem ook kunnen vertellen dat je het niet beleefd vind of neit netjes of weet ik wat al dies meer.

Ik had je trouwens de kooi uit geflikkert als je zoiets tegen mij gezegd zou hebben
pi_59921561
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Wat begrijpen mensen nou niet dat het leven tijdens het eten gewoon door blijft gaan. Als je gebeld wordt, dan zal het vast wel belangrijk zijn, anders word je niet gebeld. De gebruiker bepaalt dan zelf wel of hij verder gaat eten, of het gesprek verder gaat voeren. Blijkbaar ligt zijn prioriteit even elders. Je praat zeker ook niet tijdens het eten, want dat is ook onbeleefd, lekker vrolijke boel zo bij je thuis.
Oh ja, telefoontjes zijn per definitie belangrijk en kunnen per definitie niet wachten.
pi_59921576
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:31 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Oh ja, telefoontjes zijn per definitie belangrijk en kunnen per definitie niet wachten.
Dat bepaalt diegene die gebeld wordt, niet jij.
pi_59921607
Ik vind het ongepast...
  zondag 6 juli 2008 @ 10:40:01 #21
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59921629
Mjah, het is een beetje suffig.

Maar om het nou op bozige toon als 'ronduit asociaal' te bestempelen... daar krijg ik een beetje een slappe lul van eerlijk gezegd.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59921634
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:37 schreef draaijer het volgende:
Ik vind het ongepast...
Ongepast is iets anders als ronduit onbeschoft.

Ik bedoel hij schijt toch niet in de macaroni? Dát zou bv onbeschoft zijn.

Hij belt gewoon even.

Godsklere wat een zeikwijf is TS om daar moeilijk over te doen.
Dat die kerel het al 4 jaar met zo een zeikerd uit weet te houden zeg.

Respect en kudo's daarvoor
  zondag 6 juli 2008 @ 10:45:17 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_59921675
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:40 schreef NED het volgende:

[..]

Hij belt gewoon even.

Ik zou als ik jou was even bellen met de GGD.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_59921708
Het is gewoon onbeleeft om onder het eten door te telefoneren! Eten doe je met de mensen aan tafel.
(fatsoensnormen...)
pi_59921714
Ik persoonlijk leef de volgende etiquette na:

-Tijdens het eten wordt niet gebeld
-Telefoon checken en evt een kort sms-je kan wel
-Als je een belangrijke oproep verwacht excuseer je je al bij voorbaat
-Als je hem dan moet opnemen sta je op van tafel

Uitzondering 1: Een telefoongesprek wat alle tafelgenoten aangaat.
Uitzondering 2: Wanneer je eet met je vriendin, die praat waarschijnlijk toch wel door.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 6 juli 2008 @ 10:53:08 #26
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59921762
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:48 schreef Nikonnijntje het volgende:
Het is gewoon onbeleeft om onder het eten door te telefoneren! Eten doe je met de mensen aan tafel.
(fatsoensnormen...)
JOUW fatsoensnormen.

Mijn fatsoensnormen zijn bijvoorbeeld dat je op een openbaar forum de Nederlandse taal hanteert. Bijvoorbeeld door het woord onbeleefd correct te schrijven.
pi_59921829
ik zou dus nooit opnemen hè en accepteer het van anderen ook niet.
Wij hebben hier de regeling: opnemen is afwassen.
glaswater
pi_59921871
Het is zeker niet netjes om te telefoneren tijdens het eten. Behalve als het een belangrijk verwacht telefoontje was. Als dat het niet was vind ik het niet netjes.
pi_59921958
Schei toch uit zeg. Jullie eten zeker jullie boterham met mes en vork of niet?

Godsklere zeg, als een vriend mij belt tijdens het eten neem ik gewoon op.
Ik vind het zelfs onbeleefd om iemand weg te duwen.

Stelletje moraalridders hier
pi_59921980
Kijk eens wat een afweging die vriend maakt. Hij heeft de keuze tussen:
- een vriendin die met hem het eten heeft klaargemaakt, haar tijd aan hem besteedt.
- iemand die de moeite neemt om vier toetsen in te drukken.

Die tweede persoon krijgt onmiddelijk prioriteit over de eerste, die daar lijfelijk aanwezig is.

Dat straalt uit: Jij bent wel hier, we zijn samen iets aan het doen, maar je bent niet zo belangrijk. Dat is ronduit onbeleefd.

Ik vind het typerend dat veel mensen hier denken dat als je 4 jaar bij elkaar bent, je geen beleefdheid of respect meer voor elkaar hoeft op te brengen.
Andere mensen, buiten de relatie, die op een ongelegen moment bellen, krijgen dat respect wél.
Tekenend ook dat sommige mensen 4 jaar ook een hele lange tijd vinden. Zou er verband zijn?

[ Bericht 2% gewijzigd door mgerben op 06-07-2008 11:21:58 ]
pi_59921995
Ik vind het ook niet erg netjes om te gaan bellen tijdens het eten. Het lijkt wel of telefoontjes tegenwoordig altijd voorrang krijgen, op alles. Zit je met iemand te praten, *tring*, persoon neemt op, mag je een kwartier wachten tot dat gesprek is afgelopen. En dan gaat het vaak écht niet over iets belangrijks hoor. Zeg gewoon dat je met iemand in gesprek bent, of aan het eten bent, en straks zal terugbellen, dat kan toch ook best?
  zondag 6 juli 2008 @ 11:18:41 #32
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59922019
Dat is bij mij thuis absoluut verboden. Eten is een belangrijk rustpunt in de dag en als hij het zou wagen zijn telefoon op te nemen dan denk ik dat hij nooit meer uit mijn keuken zal eten.
Daarnaast is het een fatsoens kwestie. In gezelschap bel je niet. Punt.

Berichten checken op het toestel vind ik geen probleem; er zou maar iets dringends zijn.
Maar als er niemand dood dreigt te gaan, dan is er geen enkel excuus voor een telefoongesprek tijdens het eten.
  zondag 6 juli 2008 @ 11:19:22 #33
92279 N.icka
Windforce 11
pi_59922028
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:12 schreef NED het volgende:

Ik vind het zelfs onbeleefd om iemand weg te duwen.

Stelletje moraalridders hier
Dat is dus net zo moralistisch

Moraalridder
pi_59922061
quote:
Maar als er niemand dood dreigt te gaan, dan is er geen enkel excuus voor een telefoongesprek tijdens het eten.
Dus vrienden van jou hoeven niet te bellen als ze net bevallen zijn van een gezond kindje en dat alles goed gegaan is bv?

Dat moet maar wachten tot na het eten?

pi_59922084
Qua eten vind ik het trouwens over het algemeen belangrijk dat gezamenlijk 's avonds eten een fijn rustpunt is. Geen TV aan, geen gedoe, aan tafel, en genieten van wat je eet. Eten op de bank vind ik alleen OK met pizza of patat of ander gemaksvoedsel. Ik kan me ook echt verbazen over gezinnen waar de kinderen voor iedereen het eten op heeft van tafel mogen of TV mogen gaan kijken ofzo.
pi_59922093
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:59 schreef glaswater het volgende:
ik zou dus nooit opnemen hè en accepteer het van anderen ook niet.
Wij hebben hier de regeling: opnemen is afwassen.
Je ouders zullen maar verongelukt zijn, komt er een telefoontje binnen die je niet opneem.

Als een tafelgenoot tijdens het eten zijn telefoon pakt om iemand op te bellen, en je vindt dat onbeleefd, dan kan ik mij daar nog wel iets bij voorstellen. Maar als je wordt opgebeld, dan neem je gewoon op. Je doet de deur zeker ook niet open, wanneer je wordt aangebeld, als je zit te eten. Weet je wat, ga voortaan in een kelder zitten met een stoorzender, zodat je volledig van de buitenwereld wordt afgesloten, dan kan je gezellig gaan eten. Als je er niet mee eens bent, dan zoek je toch een ander. Mensen die zich overal aan storen
  zondag 6 juli 2008 @ 11:24:31 #37
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_59922104
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:21 schreef NED het volgende:

[..]

Dus vrienden van jou hoeven niet te bellen als ze net bevallen zijn van een gezond kindje en dat alles goed gegaan is bv?
Hou die smerige gedachtes voor je aub.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_59922133
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Je ouders zullen maar verongelukt zijn, komt er een telefoontje binnen die je niet opneem.

Als een tafelgenoot tijdens het eten zijn telefoon pakt om iemand op te bellen, en je vindt dat onbeleefd, dan kan ik mij daar nog wel iets bij voorstellen. Maar als je wordt opgebeld, dan neem je gewoon op. Je doet de deur zeker ook niet open, wanneer je wordt aangebeld, als je zit te eten. Weet je wat, ga voortaan in een kelder zitten met een stoorzender, zodat je volledig van de buitenwereld wordt afgesloten, dan kan je gezellig gaan eten. Als je er niet mee eens bent, dan zoek je toch een ander. Mensen die zich overal aan storen
Opnemen kan best, dan hoor je meteen of 't dringend is, en als het niet dringend is dan zeg je dat je aan het eten bent en straks wel terugbelt. Sjonge, hier hoef je toch geen enorm probleem van te maken?
pi_59922148
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:24 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Hou die smerige gedachtes voor je aub.
Het was maar een voorbeeldje. Ik had het ook kunnen hebben over de vader van SHE die belt dat de baarmoederhalskanker-operatie van haar moeder goed gegaan is.

Dat moet natuurlijk echt wachten tot NA het eten
pi_59922162
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Qua eten vind ik het trouwens over het algemeen belangrijk dat gezamenlijk 's avonds eten een fijn rustpunt is. Geen TV aan, geen gedoe, aan tafel, en genieten van wat je eet. Eten op de bank vind ik alleen OK met pizza of patat of ander gemaksvoedsel. Ik kan me ook echt verbazen over gezinnen waar de kinderen voor iedereen het eten op heeft van tafel mogen of TV mogen gaan kijken ofzo.
Ik zie het al voor me. Iedereen zit elke dag te eten, niemand zegt een woord tegen elkaar, want het is natuurlijk een rustpunt, praten is uit den boze. Kinderen blijven na het eten stil zitten. Jezus man, het is hier geen gevangenis.
  zondag 6 juli 2008 @ 11:28:12 #41
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59922172
quote:

[..]

Helemaal juist; want dat kind is vast ook helemaal gezond een uur later.
Ik heb ook nooit gehoord van iemand dat ze het vervelend vinden dat ik niet opneem. Ik neem op wanneer ik wil.
  zondag 6 juli 2008 @ 11:28:40 #42
92279 N.icka
Windforce 11
pi_59922183
quote:

[..]

Ja en dat gebeurd natuurlijk ook vaak in het leven he? Btw dood zijn ze dan toch al , kan je net zo goed na het eten het telefoontje aannemen , een half uur verschil maakt dan ook niet uit.

Hoe vaak krijg je nou een telefoontje dat echt , echt , echt niet een half uurtje later ook gepleegd kan worden?
pi_59922191
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:26 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Opnemen kan best, dan hoor je meteen of 't dringend is, en als het niet dringend is dan zeg je dat je aan het eten bent en straks wel terugbelt. Sjonge, hier hoef je toch geen enorm probleem van te maken?
Je moet eens gaan LEZEN. Er staat dat men NIET OPNEEMT.
pi_59922203
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me. Iedereen zit elke dag te eten, niemand zegt een woord tegen elkaar, want het is natuurlijk een rustpunt, praten is uit den boze. Kinderen blijven na het eten stil zitten. Jezus man, het is hier geen gevangenis.
Nouja zeg, verdraai mijn woorden eens niet zo! Natuurlijk mag je gezelig praten, kletsen, het hebben over je dag, weet ik veel. Zolang iedereen maar gewoon aan tafel blijft zitten tijdens het eten. Ik ben in ieder geval opgevoed met de gedachte dat dat heel normaal is, dat je aan tafel lekker eet en een beetje met elkaar praat en interesse in elkaar toont, in plaats van op allerlei manieren er voor zorgt dat je niet communiceert met de mensen met wie je in één huis woont, zoals bellen en TV kijken.
pi_59922210
Als je gewoon niet opneemt, wéét je niet of het dringend is. Geen probleem dus. Na het eten bel je terug en dan hoor je het vanzelf. En als het écht dringend is, belt diegene nog een keer en nog een keer en nog een keer en kun je zeggen: "Ik denk dat het dringend is, vind je het goed als ik even opneem?".
  zondag 6 juli 2008 @ 11:30:04 #46
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59922212
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben elkaar wel wat te melden.
pi_59922220
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:28 schreef SHE het volgende:

[..]

Helemaal juist; want dat kind is vast ook helemaal gezond een uur later.
Ik heb ook nooit gehoord van iemand dat ze het vervelend vinden dat ik niet opneem. Ik neem op wanneer ik wil.
Daar heb je helemaal gelijk in. Blijkbaar neemt men het TIJDENS HET ETEN op. Want dat beslist diegene zelf, en niet jij.
pi_59922233
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat is onbeleefd en zeer onbeschoft. Want een gesprek houden mag niet tijdens het eten. Daarom mag je ook niet bellen.
  zondag 6 juli 2008 @ 11:31:41 #49
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59922235
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:27 schreef NED het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeldje. Ik had het ook kunnen hebben over de vader van SHE die belt dat de baarmoederhalskanker-operatie van haar moeder goed gegaan is.

Dat moet natuurlijk echt wachten tot NA het eten

Als mijn moeder met kanker in het ziekenhuis ligt dan ben ik bij haar.
  zondag 6 juli 2008 @ 11:33:05 #50
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59922253
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:31 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat is onbeleefd en zeer onbeschoft. Want een gesprek houden mag niet tijdens het eten. Daarom mag je ook niet bellen.
Nee, dat is jouw domme conclusie.
Geen gebel onder het eten. Respect voor je eetgenoot en het eten zelf.
pi_59922255
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:31 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Pff, het lijkt wel alsof je een discussie houdt met een puber van 13 die selectief Oost-Indisch doof is.
pi_59922259
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:29 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nouja zeg, verdraai mijn woorden eens niet zo! Natuurlijk mag je gezelig praten, kletsen, het hebben over je dag, weet ik veel. Zolang iedereen maar gewoon aan tafel blijft zitten tijdens het eten. Ik ben in ieder geval opgevoed met de gedachte dat dat heel normaal is, dat je aan tafel lekker eet en een beetje met elkaar praat en interesse in elkaar toont, in plaats van op allerlei manieren er voor zorgt dat je niet communiceert met de mensen met wie je in één huis woont, zoals bellen en TV kijken.
Omdat jij zo denkt, moet iedereen het ook zo doen. Daar heb je een heel mooi woord voor. Egoïsme.
pi_59922267
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:33 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Pff, het lijkt wel alsof je een discussie houdt met een puber van 13 die selectief Oost-Indisch doof is.
Ah, iemand die ten einde raad heeft en niet inhoudelijk op kan ingaan, en dus op de man moet spelen.
pi_59922268
quote:

[..]

"er zal maar wat ergs gebeurenbla bla" Als het belangrijk is bellen ze nog wel een keer echt zo'n onzin reden om altijd je telefoon op te nemen
pi_59922269
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:33 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Omdat jij zo denkt, moet iedereen het ook zo doen. Daar heb je een heel mooi woord voor. Egoïsme.
Het zal me jeuken hoe andere mensen het doen, maar in mijn huis gaat het wel zo, ja. Al zal ik de laatste persoon zijn die dat aspect van het idee "beschaving" in stand houdt.
pi_59922270
quote:
"Ik denk dat het dringend is, vind je het goed als ik even opneem?".
Vind je het goed als ik opneem. Komop zeg.

Ik vind dat er een hoop mensen hier maar rare manieren op na houden.

Toestemming vragen of je je eigenste telefoon alsjeblieft op mag nemen
pi_59922286
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:34 schreef Ra-z het volgende:

[..]

"er zal maar wat ergs gebeurenbla bla" Als het belangrijk is bellen ze nog wel een keer echt zo'n onzin reden om altijd je telefoon op te nemen
Ik begrijp best dat jij onbelangrijk bent. Maar er zijn mensen op aarde waarbij de wereld niet stopt wanneer je aan het eten bent.
  zondag 6 juli 2008 @ 11:35:23 #58
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59922294
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:14 schreef mgerben het volgende:
Kijk eens wat een afweging die vriend maakt. Hij heeft de keuze tussen:
- een vriendin die met hem het eten heeft klaargemaakt, haar tijd aan hem besteedt.
- iemand die de moeite neemt om vier toetsen in te drukken.

Die tweede persoon krijgt onmiddelijk prioriteit over de eerste, die daar lijfelijk aanwezig is.

Dat straalt uit: Jij bent wel hier, we zijn samen iets aan het doen, maar je bent niet zo belangrijk. Dat is ronduit onbeleefd.

Ik vind het typerend dat veel mensen hier denken dat als je 4 jaar bij elkaar bent, je geen beleefdheid of respect meer voor elkaar hoeft op te brengen.
Andere mensen, buiten de relatie, die op een ongelegen moment bellen, krijgen dat respect wél.
Tekenend ook dat sommige mensen 4 jaar ook een hele lange tijd vinden. Zou er verband zijn?
Wat een zielig leven moet je hebben als je HIERUIT je respect voor een ander moet laten blijken.
Lekker altijd, van die mensen die volstrekt waardeloze symboliek tot het hoogste streven bombarderen.

Kijk eens heel goed en eerlijk in de spiegel. Blijft er dan echt nog wat over van je symbolische teken van respect? Ik denk het niet.

Oftewel: tuurlijk, het is geen toonbeeld van goede manieren. En je mag er best iets van zeggen. Een kwartier gaan zitten bellen zou mij ook iets te ver gaan. Maar het kan geen kwaad de zaken in het juiste perspectief te blijven zien. Integendeel.
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik kom uit zo'n gezin. Ik kwam wel over de vloer bij gezinnen waar het voornaamste geluid tijdens het eten bestond uit vorken en messen die piepend over het glaswerk van het bord gaan. En dan die heerlijke 'ontspannen' goede gesprekken.

Ik heb nooit het gevoel gehad daar iets aan te hebben gemist.
quote:

[..]

En dat kan natuurlijk alleen aan tafel

Ik zie het probleem niet zo: Uiteindelijk komt het er op neer dat je er samen uit komt (jezus ). Heeft partner A er een probleem mee? Okee, dan hou je er rekening mee.

Partner A moet echter ook niet op de stoel van de Paus gaan zitten en hel en verdoemenis uitspreken mocht partner B de telefoon in een vlaag van verstandsverbijstering opnemen.
pi_59922298
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:34 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Het zal me jeuken hoe andere mensen het doen, maar in mijn huis gaat het wel zo, ja. Al zal ik de laatste persoon zijn die dat aspect van het idee "beschaving" in stand houdt.
Beschaving? Je bedoelt ouderwets. Leef met de tijd mee, en accepteer dat de telefoon bestaat.
pi_59922309
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:34 schreef NED het volgende:

[..]

Je gaat toch ook niet zomaar naar de plee tijdens het eten bijvoorbeeld? Je telefoon opnemen staat gelijk aan zomaar weglopen van tafel en iets anders gaan doen. Ik vind dat zeer zeker onbeleefd en ik vind het helemaal niet raar om even te melden dat je wilt opnemen omdat je denkt dat het dringend is.
pi_59922311
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:34 schreef NED het volgende:

[..]

Ik zie het ook al voor me. "Nee, je mag de telefoon niet opnemen"
  zondag 6 juli 2008 @ 11:36:41 #62
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_59922314
Enkel opnemen als je een belangrijk telefoontje verwacht, daarnaast vind ik het ook onbeschoft naar de andere aan de eettafel toe om de telefoon op te nemen.
pi_59922331
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je gaat toch ook niet zomaar naar de plee tijdens het eten bijvoorbeeld? Je telefoon opnemen staat gelijk aan zomaar weglopen van tafel en iets anders gaan doen. Ik vind dat zeer zeker onbeleefd en ik vind het helemaal niet raar om even te melden dat je wilt opnemen omdat je denkt dat het dringend is.
Als ik naar de plee moet, dan moet ik naar de plee. Wat is daar mis mee? Daarvoor ga ik echt geen toestemming vragen. "Mag ik naar de plee?", "Nee, je mag niet naar de plee".
pi_59922333
quote:

[..]

Dus neem je je telefoon op .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_59922336
quote:
[..]

Dat kun je op twee manieren opvatten:
1. Alles altijd uit je handen laten vallen als er iemand belt, want het zou wel eens iemand kunnen zijn die net bevallen is van een gezond kindje.
2. Stel dat je door overmacht (lege batterij, je zat op de wc, whatever) die éne keer nét niet opgenomen hebt. Zullen die vrienden met dat kindje dan alle contact met jou voor eeuwig verbreken, je adres uit hun adresboek scheuren en de pagina verbranden, en verhuizen om je nóóit meer tegen te hoeven komen?
Of bellen ze nog wel een keertje terug?
pi_59922339
Ik heb het overigens niet over uitgebreid een kwartier gaan zitten bellen hoor, dat doe ik ook nooit.

Maar gewoon ff je foon opnemen is geen enkel probleem dacht ik zo
pi_59922365
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:38 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dat kun je op twee manieren opvatten:
1. Alles altijd uit je handen laten vallen als er iemand belt, want het zou wel eens iemand kunnen zijn die net bevallen is van een gezond kindje.
2. Stel dat je door overmacht (lege batterij, je zat op de wc, whatever) die éne keer nét niet opgenomen hebt. Zullen die vrienden met dat kindje dan alle contact met jou voor eeuwig verbreken, je adres uit hun adresboek scheuren en de pagina verbranden, en verhuizen om je nóóit meer tegen te hoeven komen?
Of bellen ze nog wel een keertje terug?
Waarschijnlijk bellen ze terug ja.
Maar dan nog zie ik het probleem niet om op te nemen en ff iemand aan te horen.

Bovendien zijn er zat mensen die nooit vrij hebben, dus ook niet tijdens het eten.
Zaken gaan voor het meisje, of hoe ging dat spreekwoord ook al weer?

Ja nee, die miljoenendeal van laatst ging niet door; ik zat namelijk te eten met mijn vriendin en die vind het niet goed als ik mijn telefoon op neem

Hou toch op zeg !!
  Moderator zondag 6 juli 2008 @ 11:40:54 #68
9859 crew  Karina
Woman
pi_59922375
Wanneer de telefoon gaat en je neemt op en zegt vervolgens "ik bel je zo terug, ik zit te eten" en je legt weer neer, dat vind ik nog net gaan, maar uitgebreid gaan zitten bellen met je vork in je hand en je mond vol, dat is ronduit onbeleefd.

En als het ECHT dringend is, merk je dat meteen wel door wat degene aan de andere kant zegt, maar hoe vaak komt dat nou voor?
niet zo tof doen
pi_59922386
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:38 schreef NED het volgende:
Ik heb het overigens niet over uitgebreid een kwartier gaan zitten bellen hoor, dat doe ik ook nooit.

Maar gewoon ff je foon opnemen is geen enkel probleem dacht ik zo
Precies. I vind een hoop mensen hier nogal erg zwart-wit reageren.

Anonieme gesprekken druk ik bijvoorbeeld bijna altijd weg, niet alleen tijdens het eten. Daarnaast kan ik a.d.h.v. de beller redelijk inschatten of iets belangrijk kan zijn, of wel even kan wachten. En als de beller dan door die criteria heen is gekomen, en het blijkt niet belangrijk te zijn kun je altijd nog vragen of het op een ander tijdstip kan.
  zondag 6 juli 2008 @ 11:43:59 #70
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59922422
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het moet echt niet gekker worden

Wat zijn jullie? De Culiban?
pi_59922423
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:40 schreef Karina het volgende:
Wanneer de telefoon gaat en je neemt op en zegt vervolgens "ik bel je zo terug, ik zit te eten" en je legt weer neer, dat vind ik nog net gaan, maar uitgebreid gaan zitten bellen met je vork in je hand en je mond vol, dat is ronduit onbeleefd.

En als het ECHT dringend is, merk je dat meteen wel door wat degene aan de andere kant zegt, maar hoe vaak komt dat nou voor?
Het gaat er niet om hoe vaak het voorkomt, maar dat het voorkomt. Mensen bellen je op omdat er iets gesproken moet worden. En dan is het nog altijd de gebruiker die dan beslist om datgene te doen wat belangrijker is. Blijkbaar vind hij het telefoongesprek net iets belangrijk. Als je dat niet accepteer, dan zoek je toch een ander. En als je geen ander zoekt, dan vind je het uiteindelijk minder erg dan je je nu voorstel.
  Moderator zondag 6 juli 2008 @ 11:49:30 #72
9859 crew  Karina
Woman
pi_59922503
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:44 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het gaat er niet om hoe vaak het voorkomt, maar dat het voorkomt. Mensen bellen je op omdat er iets gesproken moet worden. En dan is het nog altijd de gebruiker die dan beslist om datgene te doen wat belangrijker is. Blijkbaar vind hij het telefoongesprek net iets belangrijk. Als je dat niet accepteer, dan zoek je toch een ander. En als je geen ander zoekt, dan vind je het uiteindelijk minder erg dan je je nu voorstel.
Als hij een telefoontje belangrijker vind dan samen met mij eten, dan moet HIJ maar een ander zoeken lijkt me.

En waarom zou je alles van iemand moeten accepteren? Er zijn vast wel dingen van je vriend/vriendin die jij niet zo leuk vindt, dus dan zoek je ook meteen een ander in plaats van je ongenoegen te uiten of accepteer je gewoon alles wat je niet aanstaat?
niet zo tof doen
  zondag 6 juli 2008 @ 11:50:35 #73
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59922524
Tuurlijk mag je er iets van zeggen. Maar de Talibaneske wijze waarop sommigen hier proberen duidelijk te maken hoe het moet, daar krijg ik een beetje jeuk van.

pi_59922527
Als ik uit eten ben of eet bij m'n schoonouders/familie dan vraag ik diegene later terug kan bellen. Als ik alleen met m'n vriend of ouders ben dan neem ik gewoon op. Ga me niet verontschuldigen voor zoiets in mijn eigen huis of bij m'n eigen ouders.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_59922610
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:49 schreef Karina het volgende:

[..]

Als hij een telefoontje belangrijker vind dan samen met mij eten, dan moet HIJ maar een ander zoeken lijkt me.

En waarom zou je alles van iemand moeten accepteren? Er zijn vast wel dingen van je vriend/vriendin die jij niet zo leuk vindt, dus dan zoek je ook meteen een ander in plaats van je ongenoegen te uiten of accepteer je gewoon alles wat je niet aanstaat?
En dat doe je door hem onbeschoft te noemen, nee dat noem ik nog eens lekker met elkaar bespreken. Als je het niet vind kunnen, dan vraag je dat vriendelijk of hij dat niet meer zal willen doen tijdens het eten, want je voelt je niet op je gemak. Maar inderdaad, als ik een vriendin had als jij, dan zocht ik inderdaad een ander.
pi_59922612
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
Tuurlijk mag je er iets van zeggen. Maar de Talibaneske wijze waarop sommigen hier proberen duidelijk te maken hoe het moet, daar krijg ik een beetje jeuk van.

[ afbeelding ]
In het hele topic heb ik nog geen enkele andere manier van mening uiten gelezen dan "Ik vind". Dat de huilebalkjes die zo symbiotisch vergroeid zijn met hun telefoons dat het geen enkel moment meer ongepast lijkt om te bellen dat nou meteen als een belediging in het diepste van hun ziel opvatten is niet mijn probleem. Ik vind het avondeten belangrijk, en ik vind het niet netjes als je daar een telefoongesprek doorheen gaat zitten voeren. Net zoals van tafel af gaan. Is het zo moeilijk om dat half uurtje wat je gemiddeld aan tafel zit 's avonds op je stoel te blijven zitten en niet te bellen? Of is het een kwestie van je zo onzeker voelen in de wereld dat je elk telefoontje moet opnemen om jezelf belangrijk te voelen en zo nog iets van eigenwaarde te bewerkstelligen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2008 12:01:50 ]
pi_59922630
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:50 schreef Seventees het volgende:
Als ik uit eten ben of eet bij m'n schoonouders/familie dan vraag ik diegene later terug kan bellen. Als ik alleen met m'n vriend of ouders ben dan neem ik gewoon op. Ga me niet verontschuldigen voor zoiets in mijn eigen huis of bij m'n eigen ouders.
Inderdaad, als je niet eens jezelf kan of mag zijn bij je vriend(in), dan is er echt iets mis in je relatie.
pi_59922644
quote:
Hou toch op, hij zit elke dag al tegen jouw chagrijnige kop aan te koekeloeren tijdens het eten.
Gun die man godverdomme gewoon dat verzetje
  zondag 6 juli 2008 @ 11:58:45 #79
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59922666
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:54 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

In het hele topic heb ik nog geen enkele andere manier van mening uiten gelezen dan "Ik vind". Dat de huilebalkjes die zo symbiotisch vergroeid zijn met hun telefoons dat het geen enkel moment meer ongepast lijkt om te bellen dat nou meteen als een belediging in het diepste van hun ziel opvatten is niet mijn probleem. Ik vind het avondeten belangrijk, en ik vind het niet netjes als je daar een telefoongesprek doorheen gaat zitten voeren. Net zoals van tafel af gaan. Is het zo moeilijk om dat half uutje wat je gemiddeld aan tafel zit 's avonds op je stoel te blijven zitten en niet te bellen? Of is het een kwestie van je zo onzeker voelen in de wereld dat je elk telefoontje moet opnemen om jezelf belangrijk te voelen en zo nog iets van eigenwaarde te bewerkstelligen?
Lieve schat, alles is ik vind. Zelfs als je het er met knuppel in ramt.

Je laatste paar zinnen zijn werkelijk om te huilen, maar een goed voorbeeld van wat ik bedoel. Dank je.

Het gaat er om dat je gewoon normaal doet naar elkaar toe. Dat is dus rekening houden met de ander en zijn/haar zienswijze. Dus ja, je mag er iets van zeggen. Nee, jouw wil is niet wet, dus je hebt het soms maar te accepteren. Alles binnen de grenzen van het redelijke natuurlijk.

Maar dat werkt dus twee kanten op tante Truus
  zondag 6 juli 2008 @ 11:59:11 #80
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_59922674
Hier scheiden zich de mensen die fatsoenlijk opgevoed zijn van de types die niet beter weten dan dat gezamelijk eten gelijk staat aan voedertijd.
Nee, tijdens het eten neem je de telefoon niet op, of je zegt in je tweede zin: ik bel je zo even terug.
Nee, tijdens het eten ga je niet naar de wc; dat doe je daarvoor of daarna. Niet laden en lossen tegelijkertijd.
Je blijft gewoon aan tafel zitten totdat iedereen klaar is, de tv en computer zijn uit.

Het is eigenlijk net zoiets als dat je niet met je mond vol praat, of je ellebogen op tafel zet, of boeren laat...Beetje simpele fatsoensregels.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zondag 6 juli 2008 @ 12:02:30 #81
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59922721
quote:
Op zondag 6 juli 2008 11:59 schreef Svyatagor het volgende:
Hier scheiden zich de mensen die fatsoenlijk opgevoed zijn van de types die niet beter weten dan dat gezamelijk eten gelijk staat aan voedertijd.
Nee, tijdens het eten neem je de telefoon niet op, of je zegt in je tweede zin: ik bel je zo even terug.
Nee, tijdens het eten ga je niet naar de wc; dat doe je daarvoor of daarna. Niet laden en lossen tegelijkertijd.
Je blijft gewoon aan tafel zitten totdat iedereen klaar is, de tv en computer zijn uit.

Het is eigenlijk net zoiets als dat je niet met je mond vol praat, of je ellebogen op tafel zet, of boeren laat...Beetje simpele fatsoensregels.
Boeren laten en met je mond vol praten worden over het algemeen als zeer onsmakelijk ervaren. Daarvoor hoef je niet eens aan tafel te zitten.

Dus nee, dat heeft niet zoveel met elkaar te maken eigenlijk.
pi_59922736
quote:

Dus jij hebt op een kostschool gezeten. Regeltjes zijn door mensen bedacht. Ik laat mij niet door een ander bepalen wat fatsoenlijk is, dat bepaal ik tenslotten nog altijd zelf.

Fatsoen, rot toch een eind op. In Nederland is het fatsoen allang verdwenen. Mensen worden op straat inelkaar geslagen, zonder dat er maar 1 iemand is die de politie belt, of zich er tussen mengt. En dan gaan zeuren over bellen tijdens het eten.
pi_59922761
quote:

Dat bedoel ik dus met het zwart-wit denken. Dank je voor dit briljante voorbeeld van rucksichtlos de (etiquette-) bevelen volgen.
pi_59922787
quote:

Ik heb laatst nog een cursus etiquetten gehad. Misschien is dat wel iets voor jou, weet je tenminstens wat je nog meer fout doet. Als je zo gehecht bent aan de zogenaamde fatsoensregels, dan moet je het ook goed doen en niet half.
pi_59922816
Wat is fatsoen?
Als wij samen thuis zijn en het is tijd voor het avondeten zitten wij echt niet aan tafel. Waarom? We hangen op de bank met ons bord op schoot en kijken tv. Soms zitten we zelfs bij de pc. Wie gaat bepalen of dat mag/kan of niet.
De enige mensen die dat bepalen zijn degene die erbij betrokken zijn. Wat anderen vinden doet er totaal niet toe.
Zus van -Magnolia- *O*
pi_59922957
Zo zie je maar weer, iedereen heeft zo zijn eigen regels. Jullie kunnen elkaar wel uitlachen, maar zo zijn sommige mensen nou eenmaal opgevoed.
Cool story, Hansel.
pi_59923046
Als ik zit te eten en iemand belt me druk ik de telefoon weg. Ik haat mensen die zo onbeschoft zijn om te bellen terwijl IK zit te eten.
Zelfs als ik alleen zit te eten doe ik dat nog.
pi_59923074
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:19 schreef wikwakka2 het volgende:
Zo zie je maar weer, iedereen heeft zo zijn eigen regels. Jullie kunnen elkaar wel uitlachen, maar zo zijn sommige mensen nou eenmaal opgevoed.
Dat is ook niet het probleem. Men is zo opgevoed, dus anderen MOETEN het ook zo doen. Daar gaat het fout. Iedereen heeft zijn eigen regels, je mag best wel je regels gaan uiten bij JOUW TAFEL, maar men moet ook accepteren dat anderen anders zijn opgevoed en andere fatsoenregels kennen. Bespreken kan, maar om nou te gaan commanderen.
pi_59923082
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:24 schreef veldmuis het volgende:
Als ik zit te eten en iemand belt me druk ik de telefoon weg. Ik haat mensen die zo onbeschoft zijn om te bellen terwijl IK zit te eten.
Vertel eens, hoe moeten mensen weten dat de Heilige Jij zit te schransen? .
pi_59923095
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:40 schreef NED het volgende:

[..]

Hij belt gewoon even.

Dude what's wrong..

Ik vind het ongepast.. Als iemand anders het onbeschoft vindt, PRIMA

Eten is even een rust moment als je met meerdere bent en met mijn normen en waarden bellen we dus niet tijdens het eten. Daarna bel ik ze rustig even terug.
pi_59923100
quote:
En dan bel je ze over een half uur terug om ze te vertellen hoe onbeschoft ze waren om jou op te bellen tijdens het eten. Wedden dat je nooit meer wordt gebeld, ook niet wanneer je niet zit te eten?
pi_59923127
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dat weet je gewoon. Mensen die zo op de regels zijn gesteld eten altijd precies om 18.00 uur.
pi_59923139
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:09 schreef Seventees het volgende:
Wat is fatsoen?
Als wij samen thuis zijn en het is tijd voor het avondeten zitten wij echt niet aan tafel. Waarom? We hangen op de bank met ons bord op schoot en kijken tv. Soms zitten we zelfs bij de pc. Wie gaat bepalen of dat mag/kan of niet.
De enige mensen die dat bepalen zijn degene die erbij betrokken zijn. Wat anderen vinden doet er totaal niet toe.
My god.. Ieder inderdaad zijn of haar ding... Maar dit klinkt als iemand die met wat minder normen en waarden is groot gebracht

Wij kijken inmiddels nog zelden tv m.a.v. actualiteiten. Tegenwoordig is er echt een enorm VMBO gehalte op tv..
  zondag 6 juli 2008 @ 12:30:06 #94
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59923142
quote:
En wij moeten maar raden wanneer veldmuis eet?

Oh ja, mensen die niets te verbergen hebben eet klokslag 18.00
  zondag 6 juli 2008 @ 12:30:07 #95
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59923143
Met naar het toilet gaan heb ik weer geen enkel probleem. Dat is noodzaak.
Van mijn ouders mocht het vroeger nooit; die vonden dat onbeschoft. Nooit begrepen; want als je moet plassen, moet je plassen. Dat kun je toch niet timen?
Bellen vind ik gewoon iets anders; wij hebben het al druk genoeg en een van de weinig momenten dat we even een moment voor elkaar hebben is het eten. Dan wil ik niet naar een bellende vriend kijken.
Gelukkig ben ik ook nog niemand tegengekomen die dat in zijn hoofd haalde.

Wie dat wel wil, moet dat zelf weten, maar niet in mijn gezelschap.
Op een terras met vrienden vind ik het geen punt, bij een diner voor twee absoluut wel.
Ik snap niet dat mensen zich daaraan kunnen storen. Het lijkt me een kleine moeite je aandacht bij je gezelschap te houden als je samen bent. Bellen is in mijn optiek nooit een must geweest, samenzijn wel.
Los van het feit dat mensen zelden bellen met een zinnig verhaal. Meestal is het eindeloos gezever/oeverloos gelul ( zeker vrouwen hebben hier een handje van ).
pi_59923154
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:27 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dude what's wrong..

Ik vind het ongepast.. Als iemand anders het onbeschoft vindt, PRIMA

Eten is even een rust moment als je met meerdere bent en met mijn normen en waarden bellen we dus niet tijdens het eten. Daarna bel ik ze rustig even terug.
Eten is helemaal geen rustmoment.
Eten is hard werken

Uitbuiken ná het eten; dát is een rustmoment. En ja, ook dan neem ik gewoon mijn telefoon op.
Sterker nog, ik neem mijn telefoon ALTIJD gewoon op, ook 's nachts als ik lig te slapen
pi_59923166
quote:

Ieder zijn of haar ding, maar ik sluit me hier bij aan
pi_59923182
quote:
Je kan je pis of poep toch wel ff 10 minuten ophouden?
Bellen mag onder geen enkel beding, maar als je tussen de soep en de aardappelen door ff lekker uitgebreid gaat zitten schijten is geen enkel probleem?

!!
pi_59923183
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:30 schreef NED het volgende:

[..]

Eten is helemaal geen rustmoment.
Eten is hard werken

Uitbuiken ná het eten; dát is een rustmoment. En ja, ook dan neem ik gewoon mijn telefoon op.
Sterker nog, ik neem mijn telefoon ALTIJD gewoon op, ook 's nachts als ik lig te slapen
moet jij weten.. Telefoon 's-nachts aan en opnemen Alsof je zo belangrijk bent
pi_59923216
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:30 schreef SHE het volgende:
Van mijn ouders mocht het vroeger nooit; die vonden dat onbeschoft. Nooit begrepen; want als je moet plassen, moet je plassen. Dat kun je toch niet timen?
Zo zie je maar weer, wat de één onbeschoft vindt, vindt de ander het niet. Stel je nu nou eens voor dat jij nodig naar de WC moet, jij vind het doodnormaal, maar jou vriend noemt jou zeer onbeschoft, wat zal jij op dat moment gaan denken en voelen?
  zondag 6 juli 2008 @ 12:34:55 #101
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_59923221
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:43 schreef Karina het volgende:

Ligt het nou aan mij dat ik dit asociaal vind en is dit echt normaal gedrag tegenwoordig?
Het zou mij ook storen.

Dringende telefoontjes neem ik aan en handel ik af (niet aan tafel echter). Bij minder dringende telefoontjes zeg ik dat het niet gelegen komt en dat ik later wel terugbel.
quote:
Als ik iemand bel rond etenstijd, vraag ik altijd of ik stoor, als degene zegt "ja ik ben net aan het eten", dan bel ik wel terug, bij voorkeur bel ik trouwens sowieso iemand niet op tijdens etenstijd.
Iedereen heeft een andere etenstijd. Mijn eigen etenstijd is erg variabel. Ik verwacht niet van anderen dat ze daarmee rekening gaan houden.
quote:
Wat vinden jullie van bellen terwijl je aan het eten bent met iemand (thuis of in een restaurant)?
pi_59923237
Ligt eraan hoe belangrijk je het avondeten vindt. Voor sommigen is het het moment om samen te zijn en de dag te bespreken en willen dan niet onderbroken hebben.
Anderen vinden het niet zo bijzonder. Die eten wanneer ze willen, wat ze willen en waar ze dat willen. De laatste jaren dat wij als kids bij onze ouders woonden kwam het gereregeld voor dat we elkaar niet eens zagen tijdens het avondeten. Pa had avonddienst, ma wilde op de bank een soap kijken. Ik bij de pc en mijn zus at later op de avond omdat ze nog geen honger had.
Hebben we nooit een probleem van gemaakt, en zijn tot op de dag een hechte, gelukkige familie. Dus de onzin dat het ten koste gaat van de familieband is ook onzin. Tenminste, in ons geval
Zus van -Magnolia- *O*
pi_59923238
Als je godverdomme je telefoon niet opneemt, waarom heb je dat kutding dan?

Komop zeg, zet hem dan uit onder het eten als je niet lastig gevallen wilt worden, maar ga hem niet wegduwen of gewoon niet opnemen.

Jullie hebben het er daarna zeker ook uitgebreid over met jullie partner dat het wel erg onbeschoft was van diegene om onder etenstijd te bellen of niet?

Tis maar wat je bezig houdt, nietwaar. Lekker krampachtig "gezellig" praten, heerlijk geforceerd gezellig dineren met je partner.

godsklere, je zit gewoon te vreten thuis, het is geen 10 sterren restaurant waar je zit
  zondag 6 juli 2008 @ 12:36:29 #104
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59923242
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:32 schreef NED het volgende:

[..]

Je kan je pis of poep toch wel ff 10 minuten ophouden?
Bellen mag onder geen enkel beding, maar als je tussen de soep en de aardappelen door ff lekker uitgebreid gaat zitten schijten is geen enkel probleem?

!!
10 minuten?
Wij tafelen nooit korter dan een uur. Ik weet dat de gemiddelde Nederland zijn eten naar binnen schuift, maar ook DAT is hier taboe.
Wij eten een met zorg bereide maaltijd, aan tafel, incl aperitief en daar nemen wij de tijd voor.
Elke dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar.
Met mooi weer doen we er zelfs uren over.
Dat mag ook wel; ik spendeer gemiddeld 2.5 u per dag aan koken!
  zondag 6 juli 2008 @ 12:36:33 #105
13554 Jernau.Morat.Gurgeh
Great Dictator.
pi_59923244
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:32 schreef draaijer het volgende:

[..]

moet jij weten.. Telefoon 's-nachts aan en opnemen Alsof je zo belangrijk bent
Bij mijn werk kunnen bepaalde storingen uiteindelijk mensenlevens kosten. Als ik storingsdienst heb neem ik dus inderdaad gewoon op ja.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:37:44 #106
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59923268
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:36 schreef NED het volgende:

Komop zeg, zet hem dan uit onder het eten als je niet lastig gevallen wilt worden, maar ga hem niet wegduwen of gewoon niet opnemen.

Jullie hebben het er daarna zeker ook uitgebreid over met jullie partner dat het wel erg onbeschoft was van diegene om onder etenstijd te bellen of niet?

Tis maar wat je bezig houdt, nietwaar. Lekker krampachtig "gezellig" praten, heerlijk geforceerd gezellig dineren met je partner.

godsklere, je zit gewoon te vreten thuis, het is geen 10 sterren restaurant waar je zit
Lekker krampachtig afhankelijk zijn van je telefoon. Alsof je zo belangrijk bent dat de wereld je moet kunnen bereiken.
Jij moet haast wel een miljoenenbedrijf runnen.

pi_59923270
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Zo zie je maar weer, wat de één onbeschoft vindt, vindt de ander het niet. Stel je nu nou eens voor dat jij nodig naar de WC moet, jij vind het doodnormaal, maar jou vriend noemt jou zeer onbeschoft, wat zal jij op dat moment gaan denken en voelen?
Waarschijnlijk zal die persoon dat ter kennisgeving aannemen en de volgende keer voor het eten even de toilet bezoeken..
pi_59923272
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:36 schreef SHE het volgende:

[..]

10 minuten?
Wij tafelen nooit korter dan een uur. Ik weet dat de gemiddelde Nederland zijn eten naar binnen schuift, maar ook DAT is hier taboe.
Wij eten een met zorg bereide maaltijd, aan tafel, incl aperitief en daar nemen wij de tijd voor.
Ik ben echt zo fucking blij dat ik niet jouw partner ben
pi_59923281
Zeg SHE, en waar hebben jullie het zoal over tijdens het eten?
  zondag 6 juli 2008 @ 12:40:07 #110
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_59923290
Sommige mensen (waaronder ik) draaien storingsdiensten voor hun werk. In zulke gevallen vind ik het geen enkel probleem en mijn omgeving is daar gewoon van op de hoogte. Als er dan toch prive-telefoontjes komen tijdens het eten (in gezelschap), kijk ik eerst even de personen aan of ze er problemen mee hebben, dan loop ik even van tafel en neem op. Gaat meestal zo dan:

ik: Hallo, met Vince
andere kant: Ja, met x, hoe is het?
ik: Nou, ik zit net te eten. Kan ik je later terugbellen of is het dringend?

Dit lijkt mij redelijk fatsoenlijk als je dan toch gebeld wordt. Zowel naar je tafelgeno(o)t(en) als naar degene die je belt toe.

Als je met je vriendin zit te eten en je gaat dan, aan tafel, eten in je mond schuivend, een heel gesprek voeren, is dat een ander verhaal en ik ben het met TS eens dat dat niet beleefd is. (Als het bezorgpizza of patat is voor de TV, is het natuurlijk een ander verhaal.....)
pi_59923292
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:36 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Bij mijn werk kunnen bepaalde storingen uiteindelijk mensenlevens kosten. Als ik storingsdienst heb neem ik dus inderdaad gewoon op ja.
Storingsdienst is wat anders sherif
De enige reden wanneer ik mijn telefoon aan zal laten is wanneer mijn lieve vrouw in de nacht thuis komt van het een of het ander. Als ze binnen is, gaat dat ding gewoon uit
pi_59923299
Uren tafelen. Daar moet ik niet aan denken...
Als m'n eten op is, is het op. Dan ga ik nog eens een half uur op mijn reet zitten wachten tot ik weer kan doen waar ik mee bezig was.
Zus van -Magnolia- *O*
pi_59923317
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:36 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dat vind ik nou echt schandalig van jou he. Je kunt ze ook vragen of ze een half uurtje later die hartaanval kunnen krijgen of dat ze een huisbrandje zelf even een half uurtje lang moeten blussen. Je zit ten slotte te eten. Je gaat toch geen storingmelden tijdens jouw etentje.

ps. ik spreek even voor de anderen hier
pi_59923319
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:38 schreef NED het volgende:

[..]

Lul toch niet sherif.. Zo'n mooie, slimme en zelfstandige vrouw kan jij niet eens veroveren

Dus waan je geen illusies
  zondag 6 juli 2008 @ 12:42:11 #115
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59923321
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:39 schreef NED het volgende:
Zeg SHE, en waar hebben jullie het zoal over tijdens het eten?
Actualiteiten, vrienden, werk, zaken die nog geregeld moeten worden, dingen die we hebben meegemaakt, liefde, relaties, zaken waar we mee worstelen etc.
Aangezien wij door ons werk zelden tijd hebben om elkaar te spreken, is voor ons het diner echt een moment bij uitstek om weer even tot elkaar te komen.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:42:42 #116
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_59923329
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:40 schreef Seventees het volgende:
Uren tafelen. Daar moet ik niet aan denken...
Het ligt aan mijn gezelschap, maar bij goed gezelschap (wat een partner hopelijk toch is) vind ik dat erg gezellig. Ik zou er echter niet dagelijks tijd voor hebben.

Doorgaan waar ik mee bezig was zit er meestal niet in. Ik zorg dat alle bezigheden klaar zijn voor ik aan eten ga.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:44:05 #117
Great Dictator.
pi_59923346
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb tot nu toe anders alleen nog maar rigide 'Geen telefoon tijdens het eten' etiquette-nazi's gehoord.
pi_59923349
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

De enige reden wanneer ik mijn telefoon aan zal laten is wanneer mijn lieve vrouw in de nacht thuis komt van het een of het ander. Als ze binnen is, gaat dat ding gewoon uit
Als je vrouw thuis komt van een ander, dan begrijp ik ook waarom je tijdens het etentje samen met haar wilt zijn
pi_59923354
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:36 schreef NED het volgende:

Zeg frustie, waar hebben we anders een voicemail voor. Als het belangrijk genoeg is, spreekt met een VM in.. En ja, sommigen hebben het intellect niet om een goed (diepgaand) gesprek aan te gaan. De VMBO'ers onder ons, hebben een tv en een bank nodig om te eten en de tijd te doden.
pi_59923358
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:42 schreef draaijer het volgende:

[..]

Lul toch niet sherif.. Zo'n mooie, slimme en zelfstandige vrouw kan jij niet eens veroveren

Dus waan je geen illusies
Ik zou het niet eens willen!

Uren tafelen, komop zeg, en dat elke dag

Ieder zn meug hoor, maar ik moet er niet aan denken om dat elke dag te doen (en dat heeft verder niets met mijn partner te maken)
  zondag 6 juli 2008 @ 12:45:26 #121
Great Dictator.
pi_59923366
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:42 schreef SHE het volgende:

[..]

Actualiteiten, vrienden, werk, zaken die nog geregeld moeten worden, dingen die we hebben meegemaakt, liefde, relaties, zaken waar we mee worstelen etc.
Aangezien wij door ons werk zelden tijd hebben om elkaar te spreken, is voor ons het diner echt een moment bij uitstek om weer even tot elkaar te komen.
Persoonlijk zou ik daar dan liever die 2,5 uur voor gebruiken die je nu in de keuken staat. Maar goed, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:45:30 #122
6536 dwerg
chagrijn
pi_59923367
Ik heb wel een mening over telefoneren tijdens het eten, maar ik kan me niet voorstellen dat er iemand in geïnteresseerd is. Het lijkt wel een 'discussie' in NWS of POL.
I intend to live forever, or die trying.
pi_59923372
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:42 schreef SHE het volgende:

[..]

Nee dat is lekker, je werk en problemen meenemen tijdens het eten. Ik dacht dat het een rustmoment was.
pi_59923379
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het ligt aan mijn gezelschap, maar bij goed gezelschap (wat een partner hopelijk toch is) vind ik dat erg gezellig. Ik zou er echter niet dagelijks tijd voor hebben.

Doorgaan waar ik mee bezig was zit er meestal niet in. Ik zorg dat alle bezigheden klaar zijn voor ik aan eten ga.
Doe liever urenlang andere dingen met m'n partner
Aan tafel zitten... mwa nee. Ik ga me meestal vervelen als mijn bord leeg is. Praten kunnen we ook wel op de bank, en dat zit een stuk lekkerder.
Zus van -Magnolia- *O*
pi_59923390
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:44 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Als je vrouw thuis komt van een ander, dan begrijp ik ook waarom je tijdens het etentje samen met haar wilt zijn
Ach, knul. Met jouw instelling kom je er wel..
  zondag 6 juli 2008 @ 12:47:23 #126
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59923391
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:36 schreef SHE het volgende:

[..]

10 minuten?
Wow... Wat is het toch mooi van die potjes en dekseltjes enzo. Ik krijg al een zenuwinzinking als ik er aan denk, en mijn eega met mij.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:48:02 #127
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59923403
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik daar dan liever die 2,5 uur voor gebruiken die je nu in de keuken staat. Maar goed, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
Dan is mijn vent nog aan het werk.
Wat hebben jullie toch allemaal een moeite met hoe het hier aan toegaat. Wat zijn dat voor issues en who cares?
pi_59923408
O ja, en niet te vergeten praten over actualiteiten, vrienden, werk, zaken die nog geregeld moeten worden, dingen die we hebben meegemaakt, liefde, relaties, zaken waar we mee worstelen etc., dat doe ik tijdens het kijken naar de televisie, of is dat ook weer onfatsoenlijk? Want tijdens het televisie kijken wordt niet gepraat?
pi_59923412
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:45 schreef dwerg het volgende:
Ik heb wel een mening over telefoneren tijdens het eten, maar ik kan me niet voorstellen dat er iemand in geïnteresseerd is. Het lijkt wel een 'discussie' in NWS of POL.
A gosh, wel willen posten maar het liefst offtopic.. Chapeau
pi_59923423
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:48 schreef DarkerThanBlack het volgende:
O ja, en niet te vergeten praten over actualiteiten, vrienden, werk, zaken die nog geregeld moeten worden, dingen die we hebben meegemaakt, liefde, relaties, zaken waar we mee worstelen etc., dat doe ik tijdens het kijken naar de televisie, of is dat ook weer onfatsoenlijk? Want tijdens het televisie kijken wordt niet gepraat?
Scroll terug.. Dat zie je hoe IK erover denk.

pi_59923434
Nouja, het zal ook wel weer aan mij liggen. Ik zie eten niet als een sociale aangelegenheid, maar gewoon puur als noodzaak omdat je anders dood gaat.
Als het lekker is, is dat mooi meegenomen, is het niet te vreten dan ben ik nog sneller klaar.

Zelfde heb ik overigens met boodschappen doen, daar doe ik ook geen uren over maar hooguit 5 minuten van binnenkomen tot kassa.

En die gesprekken met mijn partner kunnen ook prima na het eten.

Maargoed, ik ben een beetje een rare, dus ik ga er van uit dat ik de enige ben die er zo over denkt
  zondag 6 juli 2008 @ 12:50:17 #132
Great Dictator.
pi_59923439
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:48 schreef SHE het volgende:

[..]

Wat hebben jullie toch allemaal een moeite met hoe het hier aan toegaat. Wat zijn dat voor issues en who cares?
Het zal mij jeuken hoe het er bij jou aan toe gaat, ik zeg toch niet voor nks 'dat moet je helemaal zelf weten". Ik vind alleen dat je je extreem inflexibel opstelt m.b.t. het aannemen van een telefoontje tijdens het eten, that's all.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:50:19 #133
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_59923440
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dus jij hebt op een kostschool gezeten. Regeltjes zijn door mensen bedacht. Ik laat mij niet door een ander bepalen wat fatsoenlijk is, dat bepaal ik tenslotten nog altijd zelf.

Fatsoen, rot toch een eind op. In Nederland is het fatsoen allang verdwenen. Mensen worden op straat inelkaar geslagen, zonder dat er maar 1 iemand is die de politie belt, of zich er tussen mengt. En dan gaan zeuren over bellen tijdens het eten.
Ja, in Afrika word je voor 200 dollar op straat vermoord. Zullen we dan maar meteen onze poep in ons haar smeren?

Debiele vergelijking.

Natuurlijk mag jij thuis lekker doen wat je zelf wilt, maar ik hecht eraan dat mensen het idee hebben dat ze ergens mee bezig zijn op het moment dat ze het doen. Dus dat je even stilstaat bij het feit dat je gaat eten in gezelschap van iemand anders, en niet gedachteloos je prak naar binnen duwt. Om dan uitgebreid te gaan zitten bellen vind ik ronduit asociaal; ik zal je de volgende keer niet weer uitnodigen.

Edit: nog los van het feit dat het zeer onsmakelijk is om aan de telefoon te zitten met iemand die aan het eten of drinken is.
Check mijn band Glorybox
pi_59923445
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

Scroll terug.. Dat zie je hoe IK erover denk.

Hoe JIJ denkt is ONBELANGRIJK, want JIJ hebt je telefoon altijd uit staan. JIJ bent ONBELANGRIJK.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:51:32 #135
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59923465
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:48 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Jij hebt in dit topic echt alleen maar krankzinnige conclusies getrokken. In plaats van de cursus etiquette ( die je duidelijk niet met succes hebt afgerond ), had je in mijn optiek beter naar een debatteer klasje kunnen stappen.
pi_59923478
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Hoe JIJ denkt is ONBELANGRIJK, want JIJ hebt je telefoon altijd uit staan. JIJ bent ONBELANGRIJK.
Lezen is niet 1 van je sterkste punten right?
Tijdens slapen staat mijn telefoon gewoon uit!

Overdag en 's-avonds staat deze aan omdat ik bij een Amerikaans bedrijf werk waar de Amerikanen pas beginnen met werken wanneer het hier rond 16:00 uur is. Tijdens het eten neem ik niet op en staat mijn telefoon op stil
pi_59923505
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:48 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat is denk ik het probleem bij jou. Bij een gezonde relatie wordt ook gepraat buiten het eten om. Bij jouw is dat blijkbaar het enige moment dat er met elkaar gepraat kan worden.
pi_59923515
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:52 schreef draaijer het volgende:

[..]

Lezen is niet 1 van je sterkste punten right?
Tijdens slapen staat mijn telefoon gewoon uit!

Overdag en 's-avonds staat deze aan omdat ik bij een Amerikaans bedrijf werk waar de Amerikanen pas beginnen met werken wanneer het hier rond 16:00 uur is. Tijdens het eten neem ik niet op en staat mijn telefoon op stil
Onbelangrijk dus.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:54:56 #139
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59923527
Als ik in gezelschap eet, wordt er hier ook niet gebeld of opgenomen. Ook ken ik meerdere mensen die een eigen bedrijf runnen en daarom wél willen opnemen om vervolgens een Jan Lul verhaal op te hangen, ik spreek ze er op aan, ik vind het onbeschoft.

Ik snap eigenlijk niet dat mensen dit niet begrijpen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_59923537
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:51 schreef SHE het volgende:

[..]

Jij hebt in dit topic echt alleen maar krankzinnige conclusies getrokken. In plaats van de cursus etiquette ( die je duidelijk niet met succes hebt afgerond ), had je in mijn optiek beter naar een debatteer klasje kunnen stappen.
Misschien moet jij je tijd eens steken om eens een gezond gesprek te houden met je vriend, in plaats van op FOK te zitten, over manier gesproken.
pi_59923546
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:53 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat is denk ik het probleem bij jou. Bij een gezonde relatie wordt ook gepraat buiten het eten om. Bij jouw is dat blijkbaar het enige moment dat er met elkaar gepraat kan worden.
Allemachtig, wat een redenering.

Met jou discussiëren gaat ongeveer zo:
Normaal argumenterend mens: "Ik vind het eten een moment om met elkaar te praten."
Jij: "Dus de rest van de dag praat jij helemaal niet! Wat belachelijk!"
Normaal argumenteredn mens: "Daarom vind ik het niet netjes om tijdens het eten te bellen."
Jij: "Dus tijdens het eten mag je niets zeggen!"

Leer eens lezen man .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2008 12:56:43 ]
  zondag 6 juli 2008 @ 12:55:54 #142
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59923547
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het zal mij jeuken hoe het er bij jou aan toe gaat, ik zeg toch niet voor nks 'dat moet je helemaal zelf weten". Ik vind alleen dat je je extreem inflexibel opstelt m.b.t. het aannemen van een telefoontje tijdens het eten, that's all.
Telefoneren doe je uit noodzaak. Dus slechts wanneer er een goede reden voor is, neem je deze op.
In jouw geval je standby-diensten en daar zou ik geen enkel probleem mee hebben.
Alleen omdat mijn waarden anders zijn dan de jouwe, ben ik niet meteen inflexibel.

Maar ik heb dan ook nooit iets gehad met telefoneren. Ik ben door mijn werk gewend alleen te 'moeten' bellen. Ik heb ook zovaak de telefoon aan mijn oor overdag dat ik blij ben als dat kreng uit kan s'avonds.
Gesprekken die nergens over gaan vind ik maar vervelend. Vrienden bel ik hooguit voor een concrete afspraak. Bijkletsen doe ik wel als ik ze zie.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat mensen dat als inflexibel zien.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:56:12 #143
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59923558
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:50 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, in Afrika word je voor 200 dollar op straat vermoord. Zullen we dan maar meteen onze poep in ons haar smeren?
quote:
Debiele vergelijking.

No shit
pi_59923577
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:54 schreef elcastel het volgende:
Nou, vroegah, werd dit in je hoofd gestampt dat het onfatsoenlijks is om te bellen tijdens het eten. Omdat je vervolgens niet meer zelf over nadenkt of het nou echt zo onfatsoenlijk is, snap je het niet.
pi_59923589
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Dude, het bovengenoemde is echt zo'n losers excuus om geen verantwoordelijkheden over je eigen daden te nemen.. Zo kan je alles wel aankaarten
pi_59923616
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:55 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Allemachtig, wat een redenering.

Met jou discussiëren gaat ongeveer zo:
Normaal argumenterend mens: "Ik vind het eten een moment om met elkaar te praten."
Jij: "Dus de rest van de dag praat jij helemaal niet! Wat belachelijk!"
Normaal argumenteredn mens: "Daarom vind ik het niet netjes om tijdens het eten te bellen."
Jij: "Dus tijdens het eten mag je niets zeggen!"

Leer eens lezen man .
Dus normale mensen maken ook spelfouten.

Leer eens typen vrouw
pi_59923621
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Misschien moet jij je tijd eens steken om eens een gezond gesprek te houden met je vriend, in plaats van op FOK te zitten, over manier gesproken.
Dude, als je het niet meer aankan, betrek dat dan op jezelf!
pi_59923631
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:54 schreef elcastel het volgende:
Als ik in gezelschap eet, wordt er hier ook niet gebeld of opgenomen. Ook ken ik meerdere mensen die een eigen bedrijf runnen en daarom wél willen opnemen om vervolgens een Jan Lul verhaal op te hangen, ik spreek ze er op aan, ik vind het onbeschoft.

pi_59923641
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:59 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dude, als je het niet meer aankan, betrek dat dan op jezelf!

Kom je altijd met zulke sterke argumenten om je standpunt te verdedigen, nee jij komt er wel.
pi_59923649
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:59 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Leer eens typen vrouw
Volgens mij heb jij begrijpend lezen op de basisschool overgeslagen, of je hebt je basisschool niet afgemaakt?
  zondag 6 juli 2008 @ 13:01:23 #151
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59923652
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:59 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Leer eens typen vrouw
Lees je eigen posts eens terug. Jij vergeet hele woorden.
Wat een vervelend mannetje ben jij.
pi_59923662
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:55 schreef SHE het volgende:

[..]

Maar ik heb dan ook nooit iets gehad met telefoneren. Ik ben door mijn werk gewend alleen te 'moeten' bellen. Ik heb ook zovaak de telefoon aan mijn oor overdag dat ik blij ben als dat kreng uit kan s'avonds.
Gesprekken die nergens over gaan vind ik maar vervelend. Vrienden bel ik hooguit voor een concrete afspraak. Bijkletsen doe ik wel als ik ze zie.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat mensen dat als inflexibel zien.
Nou dat verklaart dan ook alles. Je hebt gewoon een hekel aan telefoneren. Heeft helemaal niks te maken met het wel of niet bellen tijdens het eten.
  zondag 6 juli 2008 @ 13:02:18 #153
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59923669
We kunnen ook gewoon onszelf en onze handel en wandel wat minder serieus nemen. Dat zou zeker 3 pagina's schelen hier.

Doe lekker wat je goeddunkt.

Ik weet het, het klinkt als de Apocalyps. Maar dat valt reuze mee
pi_59923677
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij begrijpend lezen op de basisschool overgeslagen, of je hebt je basisschool niet afgemaakt?
Je bent net een kleuter, op de man spelen, in plaats van argumenten geven. Blijkbaar stopt hier je intelligentie.
  zondag 6 juli 2008 @ 13:03:56 #155
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_59923691
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:02 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Je bent net een kleuter, op de man spelen, in plaats van argumenten geven. Blijkbaar stopt hier je intelligentie.
Iets met pot en ketel.
Check mijn band Glorybox
pi_59923725
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:03 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Iets met pot en ketel.
Soms moet je op hetzelfde niveau als je gesprekspartner praten, anders begrijpen ze het niet
pi_59923761
[quote]Op zondag 6 juli 2008 13:02 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

[/quote
  zondag 6 juli 2008 @ 13:13:27 #158
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_59923856

OT. TS moet zich niet aanstellen. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden dat er aan tafel gebeld word. In een restaurant is trouwens imo not done.
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zondag 6 juli 2008 @ 13:13:48 #159
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59923862
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Nou, vroegah, werd dit in je hoofd gestampt dat het onfatsoenlijks is om te bellen tijdens het eten. Omdat je vervolgens niet meer zelf over nadenkt of het nou echt zo onfatsoenlijk is, snap je het niet.
Onzin. Ik vind het ook gewoon echt onbeschoft, dat heeft niks met aangeleerd hebben te maken. Ik rook als een ketter, maar ik steek niks op als er nog gegeten wordt. Ik eet lang niet altijd met bestek (pizza, patat), ik heb zelfs af en toe per abuis mijn ellebogen op tafel. Het hoeft allemaal niet te plastisch, maar eten in gezelschap is voor mij wel een moment waarbij je bepaalde fatsoensregeltjes in acht neemt; zoveel zijn er niet.

Overigens soms moet de telefoon inderdaad aan blijven staan, ik heb niet veel moeite met opnemen, maar geef effe aan dat je zit te eten en hang weer op, dan heeft de bellende partij de gelegenheid te melden dat het wél belangrijk is of om zich te excuseren (in mijn geval weet niemand wat etenstijd is, want ik werk onregelmatig).

Ik heb dan ook vooral problemen met telefoontjes die nergens over gaan en waarmee je je tafelgenoot laat zitten ... want zo zie ik het. Iedereen kent noodgevallen of urgente zaken, daar heb ik best begrip voor.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_59923947
Het heeft gewoon met normen en waarden te maken omdat je niet de beslissing voor iemand anders kan maken of die persoon (of personen) met wie je aan tafel zit er aanstoot aan neemt of niet.

Dat is mijn reden om de telefoon niet op te nemen tijdens het eten
pi_59924747
quote:
Op zondag 6 juli 2008 13:13 schreef elcastel het volgende:

[..]

Onzin. Ik vind het ook gewoon echt onbeschoft, dat heeft niks met aangeleerd hebben te maken.
Vreemd dat er landen zijn waar het heel normaal is. Dit heb je aangeleerd en zo vind je het ook. Dacht je nou echt dat jij dit zelf hebt bedacht.
  zondag 6 juli 2008 @ 14:16:58 #162
148823 znarch
ondertitel
pi_59925061
Hey maareeh, om dit topic de andere kant op te sturen.

Ik zag net iemand vragen of het asociaal is om te praten bij het TV kijken. ja dus, als ik een film kijk of een serie die ik wil volgen is het irritant als er mensen tussendoor komen met hun spetterbek.

En JA, bellen tijdens het eten is aso, maar ach, als je toch al op de bank zit met de tv aan maakt het niet veel meer uit denk ik.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zondag 6 juli 2008 @ 14:19:58 #163
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59925119
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Vreemd dat er landen zijn waar het heel normaal is. Dit heb je aangeleerd en zo vind je het ook. Dacht je nou echt dat jij dit zelf hebt bedacht.
Je hebt gelijk, ik heb het zo aangeleerd. En nu ? Waarom was jij je handen na een toiletbezoek, waarom geef je iemand een hand als je voorstelt ? Waar wil je eigenlijk heen ?
  zondag 6 juli 2008 @ 15:51:07 #164
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_59927156
Tenzij het heel erg belangrijk is en iemand op een telefoontje wacht, dan vind ik het wel kunnen, anders niet.. En het hangt idd ook wel af van de setting; bordje op schoot voor de tv vind ik minder erg dan romantisch met kaarsjes etc aan de eettafel. Maar over het algemeen; not done, niet netjes gewoon. Kan toch ook daarna, waarom moet het per se dan? Mensen met haast
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_59927582
God, verschrikkelijk. Mijn vriend wordt altijd door zijn klanten uit Oostenrijk of Londen opgebeld... Aangezien het voor zijn bedrijf is kan hij het moeilijk afkappen. Echt verschrikkelijk, die mensen werken volgens mij 24 uur per dag.
pi_59927614
Ik vind het bijna altijd vervelend, ook als we niet aan het eten ben. Zit je middenin een goed gesprek, wordt het onderbroken door zo'n telefoontje en kan je een kwartier lang aanhoren hoe de persoon met wie je dacht in gesprek te zijn een ander gesprek aan het voeren is. Ik kan dat niet hebben, vind het onbeschoft. Als ik met iemand ben, een afspraak heb (of dat nu om te eten of om te thee drinken is), dan neem ik zelf sowieso bijna nooit de telefoon op, of het moet noodzakelijk zijn. Aandacht voor de persoon met wie ik ben, de rest van de wereld moet maar even wachten.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_59927667
"Jwa hwallow met (insert naam) jwa ik zit wwel te eewten maar maawkt niks uit, vwertel."
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_59927784
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dude, lees nou eens terug.. Is al antwoord op gegeven. BEGRIJPEND LEZEN!
pi_59927847
quote:
Op zondag 6 juli 2008 16:13 schreef mane het volgende:
Ik vind het bijna altijd vervelend, ook als we niet aan het eten ben. Zit je middenin een goed gesprek, wordt het onderbroken door zo'n telefoontje en kan je een kwartier lang aanhoren hoe de persoon met wie je dacht in gesprek te zijn een ander gesprek aan het voeren is. Ik kan dat niet hebben, vind het onbeschoft. Als ik met iemand ben, een afspraak heb (of dat nu om te eten of om te thee drinken is), dan neem ik zelf sowieso bijna nooit de telefoon op, of het moet noodzakelijk zijn. Aandacht voor de persoon met wie ik ben, de rest van de wereld moet maar even wachten.
Ik neem aan dat je niet over een mobiele telefoon beschikt.
pi_59927877
quote:
Op zondag 6 juli 2008 16:23 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dude, lees nou eens terug.. Is al antwoord op gegeven. BEGRIJPEND LEZEN!
Kom je thuis aandacht te kort? Kan ik me ook wel iets bij voorstellen gezien je vrouw altijd bij een ander zit.
pi_59927941
quote:
Op zondag 6 juli 2008 16:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Kom je thuis aandacht te kort? Kan ik me ook wel iets bij voorstellen gezien je vrouw altijd bij een ander zit.
Ach, knul.. Fantaseer jij er maar lekker op los
pi_59928355
Wat een negativiteit hier.
  zondag 6 juli 2008 @ 16:54:54 #173
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_59928466
quote:
Op zondag 6 juli 2008 16:50 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Wat een negativiteit hier.
Hij heet niet voor niets darker than black.
Hij kan niet lezen, is onbeschoft én heeft een probleem met anderen.

Lithium
pi_59928499
quote:
Op zondag 6 juli 2008 16:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ach, knul.. Fantaseer jij er maar lekker op los
Voor mij een fantasie, voor jou de waarheid
pi_59928531
quote:
Op zondag 6 juli 2008 16:54 schreef SHE het volgende:

[..]

Hij heet niet voor niets darker than black.
Hij kan niet lezen, is onbeschoft én heeft een probleem met anderen.

Lithium
Hoor eens wie onbeschoft is...
pi_59929039
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:44 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Het gaat toch helemaal niet om de relatie met degene tegenover je, trekdrop. Je zal zelf wel bere-interessant vinden wat je allemaal te melden hebt, maar gaat erom dat je wie dan ook niet jouw eindeloze detailleerde gemeut moet opdringen, terwijl die ander nergens heen kan omdat ie zit te eten. DAT is het punt.
pi_59929972
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:43 schreef Karina het volgende: bij voorkeur bel ik trouwens sowieso iemand niet op tijdens etenstijd.
Dus je belt niemand tussen 18h en 20h? Dat is tegenwoordig wel de normale etenstijd.
pi_59930114
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:13 schreef Isegrim het volgende:
Thuis vind ik het geen probleem, tenzij ik bijzonder gekookt heb ofzo. In een restaurant of bij andere mensen thuis echter.
Eens. Als ik uitgebreid heb staan koken kan ik het ook niet waarderen maar bij de normale dagelijkse prak kan met me niet zoveel schelen. Als je bij mensen op bezoek bent of bezoek hebt vind ik het ook niet kunnen en ik mag toch hopen dat iedereen wel begrijpt dat het in restaurants helemaal 'not done' is.
There is no love sincerer than the love of food.
  Moderator zondag 6 juli 2008 @ 19:43:49 #179
9859 crew  Karina
Woman
pi_59931735
quote:
Op zondag 6 juli 2008 18:08 schreef men_in_red het volgende:

[..]

Dus je belt niemand tussen 18h en 20h? Dat is tegenwoordig wel de normale etenstijd.
Degenen die ik ken eten meestal tussen 6 en 7 (ik zelf meestal wat eerder, ik heb altijd honger als ik thuis kom).

Dus zo tussen half 6 en 7 bel ik meestal niet. En als ik wel bel, dan vraag ik altijd of ik stoor en als mensen aan het eten zijn nemen ze of niet op of ze zeggen dat ze terugbellen.
niet zo tof doen
  zondag 6 juli 2008 @ 21:11:01 #180
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_59934077
als mijn telefoon gaat in gezelschap excuseer ik mij, neem ik op om te vragen wat er is en of het later kan

geld voor zowel eten als in de kroeg zitten trouwens, midden in een gesprek vind ik het gewoon aso om uitgebreid met iemand anders te gaan zitten bellen

als ik met mn vriend gewoon thuis zit te eten maakt het me niets uit trouwens. behalve als er iets speciaals is
an urge to help mankind overcomes me
  zondag 6 juli 2008 @ 21:53:40 #181
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59935349
Ik vind het gezeur, als het een erg formeel diner is is het wat anders, maar als je met je vriend die je al 4 jaar kent zit te bunkeren en zijn telefoon gaat is dat geen enkel probleem.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_59935594
quote:
Op zondag 6 juli 2008 18:16 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Eens. Als ik uitgebreid heb staan koken kan ik het ook niet waarderen maar bij de normale dagelijkse prak kan met me niet zoveel schelen. Als je bij mensen op bezoek bent of bezoek hebt vind ik het ook niet kunnen en ik mag toch hopen dat iedereen wel begrijpt dat het in restaurants helemaal 'not done' is.
Je zult ze de kost moeten geven die in een restaurant ook gewoon de telefoon opnemen. Of in de bioscoop. !

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me een beetje verbaas over de reacties in dit topic van mensen die het de normaalste zaak van de wereld vinden om tijdens het eten te gaan zitten bellen. Sommige reacties doen vermoeden dat er mensenrechten geschonden worden.
  zondag 6 juli 2008 @ 22:08:42 #183
209043 vejay
helemaal de weg kwijt
pi_59935966
Verschil in perceptie.

Ik kan er ook niet tegen als ik een gesprek met iemand heb en ineens nemen ze de telefoon op, net alsof diegene in dat kastje belangrijker is dan iemand die recht voor je staat. Niet alleen tijdens het eten vind ik het irritant maar ook gewoon als ik met iemand in gesprek ben.
zo lelijk dat je droog blijft in de regen
zo zo zo lelijk dat bejaarden je voorrang geven
pi_59936572
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:00 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je zult ze de kost moeten geven die in een restaurant ook gewoon de telefoon opnemen. Of in de bioscoop. !

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me een beetje verbaas over de reacties in dit topic van mensen die het de normaalste zaak van de wereld vinden om tijdens het eten te gaan zitten bellen. Sommige reacties doen vermoeden dat er mensenrechten geschonden worden.
In de verklaring van de rechten van de mens staat in artikel 1 toch ook duidelijk dat ieder mens recht heeft om wanneer en waar dan ook te bellen. Dat is een eerste levensbehoefte.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_59937323
Mijn vader neemt de telefoon ook weleens op, als het over zijn werk gaat, maar dan gaat hij van tafel en buiten bellen. Verder belt er bij ons niemand onder het eten.
  zondag 6 juli 2008 @ 22:49:42 #186
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59937408
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:08 schreef vejay het volgende:
Ik kan er ook niet tegen als ik een gesprek met iemand heb en ineens nemen ze de telefoon op, net alsof diegene in dat kastje belangrijker is dan iemand die recht voor je staat. Niet alleen tijdens het eten vind ik het irritant maar ook gewoon als ik met iemand in gesprek ben.
Eens. Als ik in gesprek ben laat ik 'm gewoon gaan (scheelt ook dat ik geen beltoon heb), bel twee minuten later wel terug. Je bent in gesprek, dan heb je daar aandacht voor. Je gaat niet zomaar je telefoon opnemen en de ander laten wachten.
Zerg schreef:
pi_59938141
Ik neem sowieso nooit op tijdens het eten, fuck it als het belangrijk is bellen ze nog wel een keer. Mensen moet je niet storen tijdens het eten.
  maandag 7 juli 2008 @ 06:15:14 #188
181802 theKiD
Ons Gusje
pi_59940791
quote:
Op zondag 6 juli 2008 23:19 schreef Wooldoor het volgende:
Mensen moet je niet storen tijdens het eten.
Alsof je dat kunt ruiken op afstand of jij aan het eten bent
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_59941409
Persoonlijk vind ik het normaal gesproken niet kunnen dat je de telefoon opneemt terwijl je met anderen eet. Maar er zijn naar mijn mening wel wat uitzonderingen, bijvoorbeeld voor de hand liggend dat je het doet wanneer je eet in een gezelschap waarin dat is toegestaan (bijvoorbeeld in een gezin waarin dat heel normaal gevonden wordt) en wanneer het gaat om een belangrijk telefoontje (je verwacht bijvoorbeeld een telefoontje over een belangrijke deal). Maar over het algemeen vind ik het niet kunnen.

Maar goed, ik vind sowieso het belgedrag van tegenwoordig erg storend. Mensen die overal hun telefoon meenemen en aan laten staan en zelfs op tafel leggen bij degene bij wie ze op bezoek zijn en dan rustig opnemen als ie gaat, zoals op verjaardagen. Of gewoon wanneer je informeel in gesprek bent en dan tussendoor de telefoon opnemen. Maar ja, dat is de moderne tijd zeggen ze dan .
pi_59941458
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik vind het gezeur, als het een erg formeel diner is is het wat anders, maar als je met je vriend die je al 4 jaar kent zit te bunkeren en zijn telefoon gaat is dat geen enkel probleem.
Het gaat ook om het principe, namelijk dat je dat soort verleidingen kunt weerstaan. Niet direct reageren op iedere impuls die je opmerkt. Het is een deugd om zaken langs je heen te kunnen laten gaan. Het is een vorm van etiquette en de huidige moderne mens (jongeren en volwassenen van pak hem beet jonger dan 50) ontbreekt het nogal aan etiquette.
pi_59941559
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:38 schreef NED het volgende:

[..]

Jij bent het product van de patatcultuur. Je hebt nooit geleerd dat dineren meer is dan je buik volvreten in zo'n kort mogelijke tijd. Maak je niet druk, dat probleem kennen heel veel mensen tegenwoordig. Ik ben in ieder geval blij dat ik anders heb geleerd en gelukkig zijn er meer mensen hier die er hetzelfde als ik over denken en doen. Tenzij ik alleen eet, eet ik ook nooit bij de televisie. Ik dek de tafel zoals het hoort, kaarsjes er op in de winter, wijntje erbij.
pi_59954648
quote:
Op zondag 6 juli 2008 19:43 schreef Karina het volgende:

[..]

Degenen die ik ken eten meestal tussen 6 en 7 (ik zelf meestal wat eerder, ik heb altijd honger als ik thuis kom).

Dus zo tussen half 6 en 7 bel ik meestal niet. En als ik wel bel, dan vraag ik altijd of ik stoor en als mensen aan het eten zijn nemen ze of niet op of ze zeggen dat ze terugbellen.
Je hebt geen honger, maar trek!
pi_59954659
quote:
Op maandag 7 juli 2008 09:04 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Jij bent het product van de patatcultuur. Je hebt nooit geleerd dat dineren meer is dan je buik volvreten in zo'n kort mogelijke tijd. Maak je niet druk, dat probleem kennen heel veel mensen tegenwoordig. Ik ben in ieder geval blij dat ik anders heb geleerd en gelukkig zijn er meer mensen hier die er hetzelfde als ik over denken en doen. Tenzij ik alleen eet, eet ik ook nooit bij de televisie. Ik dek de tafel zoals het hoort, kaarsjes er op in de winter, wijntje erbij.
  maandag 7 juli 2008 @ 19:36:24 #194
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_59954766
Wat echter ook een grote rol speelt is wat sommigen hier al posten - Het gemak waarmee sommige mensen een gesprek of activiteit met iemand ter plaatse onderbreken om uitgebreid te gaan telefoneren. Ook een kwestie van fatsoen om dat niet te doen.,
  † In Memoriam † maandag 7 juli 2008 @ 19:52:57 #195
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_59955132
Ik neem de telefoon niet op. Bel op een later moment terug, en als het echt belangrijk is bellen ze nog wel een keer .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  maandag 7 juli 2008 @ 19:53:24 #196
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59955149
quote:
Op maandag 7 juli 2008 08:56 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Het gaat ook om het principe, namelijk dat je dat soort verleidingen kunt weerstaan. Niet direct reageren op iedere impuls die je opmerkt. Het is een deugd om zaken langs je heen te kunnen laten gaan. Het is een vorm van etiquette en de huidige moderne mens (jongeren en volwassenen van pak hem beet jonger dan 50) ontbreekt het nogal aan etiquette.
Kerel zwam niet zo. Als je gewoon met je vriendin je doordeweekse prakje zit te schransen is er niks mis mee om je telefoon niet op te nemen. Juist in je 'eigen' omgeving zou je niet constant onder de druk van de etiquette moeten staan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_59956180
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Kerel zwam niet zo. Als je gewoon met je vriendin je doordeweekse prakje zit te schransen is er niks mis mee om je telefoon niet op te nemen. Juist in je 'eigen' omgeving zou je niet constant onder de druk van de etiquette moeten staan.
Luister meid.. Ik ben het eens met Floris.exe.. Etiquette is juist iets wat je in je hebt of geforceerd moet kopieren. Het is gewoon ongepast. Netzoals eten voor de tv
  maandag 7 juli 2008 @ 20:41:51 #198
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_59956385
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:49 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Eens. Als ik in gesprek ben laat ik 'm gewoon gaan (scheelt ook dat ik geen beltoon heb), bel twee minuten later wel terug. Je bent in gesprek, dan heb je daar aandacht voor. Je gaat niet zomaar je telefoon opnemen en de ander laten wachten.
Begrijpelijk, ik neem vaak ff op om te zeggen dat ik wel terug bel omdat ik aan het eten ben, anders blijven ze bellen namelijk..
Love will tear us apart (Joy Division)
  maandag 7 juli 2008 @ 20:44:19 #199
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59956453
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:34 schreef draaijer het volgende:

[..]

Luister meid.. Ik ben het eens met Floris.exe.. Etiquette is juist iets wat je in je hebt of geforceerd moet kopieren. Het is gewoon ongepast. Netzoals eten voor de tv
Hemeltje, in je eigen huis na een dag hard werken voor de tv je eten tot je nemen. Schrecklich!

Neuroten
pi_59956606
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hemeltje, in je eigen huis na een dag hard werken voor de tv je eten tot je nemen. Schrecklich!

Neuroten
Ik vind het gewoon ordinair.. Meer niet
  maandag 7 juli 2008 @ 20:54:41 #201
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_59956739
Wat een leuk topic. Ik verbaas me er eigenlijk over dat er uberhaupt een discussie over mogelijk is, als je een beetje normaal bent opgevoed. En waarom hangt het hier zo op de mobiele telefoon? De normale telefoon kan toch ook overgaan als je aan het eten bent, of is het dan ineens anders? .

Ik vind het persoonlijk getuigen van desinteresse als je uitgebreid gaat zitten bellen terwijl je met iemand aan het eten bent. Werkgerelateerde zaken snap ik prima, dat kan niet altijd op een later tijdstip als je bijv. een storingsdienst hebt. Maar gewoon voor de gezelligheid klinkt net alsof degene waarmee je aan het eten niet gezellig genoeg is. Ik vind het bijna net zo irritant als niet wachten met van tafel gaan als er nog iemand zit te eten.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 7 juli 2008 @ 20:56:11 #202
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59956768
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:50 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon ordinair.. Meer niet
Het is idd heel gewoon
  maandag 7 juli 2008 @ 22:29:35 #203
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_59959570
quote:

[..]

Als je goed bent opgevoed is er van druk geen enkele sprake, maar gewoon van een innerlijk fatsoen. Waarbij je rekening houdt met anderen, en stilstaat bij je dagelijkse bezigheden, hoe alledaags die ook zijn.
Check mijn band Glorybox
pi_59959719
quote:
Op maandag 7 juli 2008 19:36 schreef Alicey het volgende:
Wat echter ook een grote rol speelt is wat sommigen hier al posten - Het gemak waarmee sommige mensen een gesprek of activiteit met iemand ter plaatse onderbreken om uitgebreid te gaan telefoneren. Ook een kwestie van fatsoen om dat niet te doen.,
Mee eens, zo kwam er eens een vriend bij mij op bezoek onlangs en die werd gebeld en die ging me daar toch eens even uitgebreid een gesprek voeren. Het had niet veel langer moeten duren of ik had hem gevraagd waarom hij eigenlijk op bezoek kwam. Echt, ik vind het zo schaamteloos he. Ik snap het gewoon niet.
pi_59959771
quote:

[..]

Dat ligt eraan wat je met elkaar afspreekt. Als je bijvoorbeeld met zijn tweetjes samenwoont en onderling ben je overeengekomen dat je gewoon de telefoon kunt oppakken tijdens het eten, tja, wie ben ik dan om daarover te oordelen? Maar zolang zo'n overeenkomst er niet is, vind ik dat je het niet moet doen.
pi_59960261
quote:
Als je goed bent opgevoed is er van druk geen enkele sprake, maar gewoon van een innerlijk fatsoen. Waarbij je rekening houdt met anderen, en stilstaat bij je dagelijkse bezigheden, hoe alledaags die ook zijn.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik zou het echt zwaar onbeschoft vinden als iemand dat aan tafel zou doen. Zelf vind ik het erg belangrijk dat iemand goede tafelmanieren hanteert.. En daar hoort telefoneren niet bij.. Tevens als opstaan als mensen nog zitten eten, met alleen een vork of lepel eten, smakken of met hun ellebogen op tafel steunen. Noem het overdreven, maar ik vind zoiets belangrijk en irriteer me aan mensen met slechte tafelmanieren.
  maandag 7 juli 2008 @ 22:56:40 #207
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59960386
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:36 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat je met elkaar afspreekt. Als je bijvoorbeeld met zijn tweetjes samenwoont en onderling ben je overeengekomen dat je gewoon de telefoon kunt oppakken tijdens het eten, tja, wie ben ik dan om daarover te oordelen? Maar zolang zo'n overeenkomst er niet is, vind ik dat je het niet moet doen.
Mijn god, over zoiets ga je toch geen afspraken maken?

Gaan we dan ook afspraken maken over wanneer je ongeschoren mag verschijnen en hoe vaak je je schoenen moet poetsen?
pi_59960756
quote:
Op maandag 7 juli 2008 22:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Mijn god, over zoiets ga je toch geen afspraken maken?

Gaan we dan ook afspraken maken over wanneer je ongeschoren mag verschijnen en hoe vaak je je schoenen moet poetsen?
Kijk en dat je dergelijke afwegingen niet kunt maken maakt het verschil in opvoeding die een mens heeft meegekregen. Als jij het verschil niet ziet tussen onbeschaamd telefoneren terwijl je met een ander aan het dineren bent en ongeschoren verschijnen dan begrijp jij er weinig van.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:14:58 #209
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59960997
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:07 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Kijk en dat je dergelijke afwegingen niet kunt maken maakt het verschil in opvoeding die een mens heeft meegekregen. Als jij het verschil niet ziet tussen onbeschaamd telefoneren terwijl je met een ander aan het dineren bent en ongeschoren verschijnen dan begrijp jij er weinig van.
Als jij de overeenkomsten niet ziet ben je stekeblind
pi_59961128
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als jij de overeenkomsten niet ziet ben je stekeblind
Jij maakt de vergelijking dus ik mag aannemen dat jij ook met de overeenkomsten komt als men daar om vraagt. Maar hoe het ook zij, als je de juiste opvoeding niet hebt gehad, zul je het nooit begrijpen.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:28:41 #211
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59961378
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:18 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Jij maakt de vergelijking dus ik mag aannemen dat jij ook met de overeenkomsten komt als men daar om vraagt. Maar hoe het ook zij, als je de juiste opvoeding niet hebt gehad, zul je het nooit begrijpen.
Daaruit kan ik alleen maar concluderen dat het dus idd niks meer is dan een aangeleerde norm zonder
al te veel praktisch nut, anders zou het namelijk prima uit te leggen zijn. Dergelijke ingeprente gewoontes hebben echter geen of weinig rationele basis waardoor de onderbouwing vaak bestaat uit "zo hoort het gewoon" en uiteenlopende varianten erop.
pi_59962402
Een mobiel ten alle tijden opnemen en uitgebreid gaan zitten tokken regardless, is iets voor sukkels m/v die doen alsof ze een leven hebben.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 00:16:57 #213
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_59962539
Bellen als je aan het eten bent is heel a-sociaal. Het is een belediging voor de mensen waarmee je aan tafel zit, eigenlijk geef je bij hen aan dat de andere persoon die belt belangrijker is dan dat zij zijn.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 00:26:23 #214
64307 Untouchables
Kun je weven, weef dan mee
pi_59962707
Damn, ik heb veel loze topics gezien, maar deze gaat werkelijk waar nergens over.
Mooi om te zien hoe ontzettend opgefokt iedereen wordt over dit onderwerp.

Heerljik, heb me kostelijk vermaakt tijdens het lezen.
Overigens vind ik het zelf ook niet relaxed om op te nemen tijdens het eten. Mocht ik om wat voor reden dan ook toch opnemen, laat ik meteen weten dat ik aan t eten ben en kap ik t snel af.
pi_59964199
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Daaruit kan ik alleen maar concluderen dat het dus idd niks meer is dan een aangeleerde norm zonder
al te veel praktisch nut, anders zou het namelijk prima uit te leggen zijn. Dergelijke ingeprente gewoontes hebben echter geen of weinig rationele basis waardoor de onderbouwing vaak bestaat uit "zo hoort het gewoon" en uiteenlopende varianten erop.
In den beginne had je solitaire individuen, later groepen van individuen (vaak van kortstondige duur door onderlinge moordpartijen), nog later groepen van individuen die met elkaar omgangsregels afspraken om samen te overleven. Onze samenleving bestaat bij de gratie van deze regels.

Iedere regel is een reactie op (eerdere) voorvallen die het voortbestaan van onze samenleving hebben bedreigd. Iemand die een regel louter ervaart als een gewoonte, geeft blijk de geschiedenis van zijn samenleving niet te kennen. Daarom voor Grrrrrrrr en andere onkundigen een historische schets.

Vroeger was het gebruikelijk een maaltijd te beginnen met het Onze Vader, een gebed met o.a. de passage "geef ons heden ons dagelijks brood". Voor mij als kind een loos ritueel, voor mijn moeder een heuse hartekreet. Want mijn moeder, dochter van een WO1-weduwe die te trots was om een beroep op de armenzorg te doen, wist wat honger was. Voor haar was ieder avondmaal de bekroning van een werkzame dag. Met name op zaterdag stond zij de hele middag in de keuken om ons - het zeskoppige gezin, aangevuld met vriendjes en vriendinnetjes - te tracteren op een maaltijd met Michelin-allure. Complete ossenhazen of varkenshammen werden verorberd. Na het hoofdgerecht, in afwachting van het dessert, kwamen de muziekinstrumenten tevoorschijn voor het mixen van Beethoven, Brubeck, Beatles e.v.a..
Kortom, een hecht gezin dankzij een moeder die zich bewust was van de broosheid van het bestaan.

Daarom is het voor mij onaanvaardbaar dat het avondmaal ontheiligd wordt door externe factoren.
  Moderator dinsdag 8 juli 2008 @ 07:52:23 #216
9859 crew  Karina
Woman
pi_59964521
Ik ben verbaasd te zien hoe iedereen op zijn achterste benen gaat staan over dit onderwerp. Wat eigenlijk een simpele vraag was "is het onbeleefd te telefoneren tijdens het eten" blijkt een nogal gevoelig onderwerp te zijn.

Zelf blijf ik het onbeleefd vinden, je bent aan het eten en dan vind ik dat je je aandacht bij het eten en je "eetgenoot" moet houden. Kun je niet eens even een half uurtje zonder telefoon? Dat eten is niet vanzelf op je bord gekomen, iemand heeft daar moeite voor gedaan.

Geldt trouwens ook voor andere gelegenheden, iedereen loopt maar met zijn telefoon te sjouwen en te pas en te onpas te bellen, in de bioscoop, bij de kassa in de winkel, als ze met iemand in gesprek zijn, hardop in de bus/trein, ik heb zelfs wel eens meegemaakt op het werk dat iemand op de WC zat te bellen!

Schijnbaar vindt iedereen zichzelf ontzettend belangrijk als ze gebeld worden.
niet zo tof doen
pi_59964867
quote:
Op maandag 7 juli 2008 23:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat zal ook niemand ontkennen, het is etiquette. Het zijn sociale normen, omgangsvormen. Je bent niet verplicht om je er aan te houden, maar ze zorgen voor eenheid in een samenleving. Hetzelfde geldt voor dingen als niet een pet dragen in de klas, je zonnebril afzetten wanneer je met iemand spreekt, niet door een ander heen beginnen te praten enzovoort.
pi_59968052
Als ik met iemand aan het eten ben, dan neem ik op om te vragen of ze later in de avond, of de dag er na, terug kunnen bellen. Vrijwel geen uitzonderingen (misschien uitslag sollicitatie ofzo wel, maar that's it ).

Als ik uit eten ben, is mijn telefoon sowieso uit. Principekwestie. Uit eten gaan is toch een kwestie van tijd maken en hebben voor elkaar?

Ik vind deze dingen normaal. Mijn ex echter niet. Die ging wel eens bellen als we uit eten waren (dan had ie zelfs z'n beltoon aan en stond z'n telefoon niet op trilstand), het toppunt vond ik dat zijn telefoon af ging op de bruiloft van zijn moeder, ja echt, tijdens het jawoord. Gelukkig is het mijn ex.
pi_59969919
* Seventees vindt het nog steeds niet onbeleefd, als het gezelschap zich ervoor leent.
Zus van -Magnolia- *O*
  Moderator dinsdag 8 juli 2008 @ 13:09:26 #220
9859 crew  Karina
Woman
pi_59969949
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:07 schreef Seventees het volgende:
Het wordt 11 september dat we de sleutel krijgen. Slechts twee dagen later dan de bedoeling was
We gaan 9 dagen later op vakantie (goede planning ) maar met een beetje geluk hebben we dan in ieder geval de huiskamer volledig in het behang.

Naderhand de vloeren regelen (we zijn er intussen ongeveer uit wat we willen) en dan kunnen er eindelijk een verhuiswagen geregeld worden. Het gaat druk worden. Maar we krijgen er steeds meer zin in
Volgens mij zit je in het verkeerde topic te posten
niet zo tof doen
pi_59970054
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:09 schreef Karina het volgende:

[..]

Volgens mij zit je in het verkeerde topic te posten
Ja
Ik heb hem al weggehaald en naar het goede topic gezet.
Zus van -Magnolia- *O*
pi_59971011
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:07 schreef Seventees het volgende:
* Seventees vindt het nog steeds niet onbeleefd, als het gezelschap zich ervoor leent.
Wat bedoel je met als het gezelschap er zich voor leent?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:50:35 #223
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59971088
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 08:37 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Dat zal ook niemand ontkennen, het is etiquette. Het zijn sociale normen, omgangsvormen. Je bent niet verplicht om je er aan te houden, maar ze zorgen voor eenheid in een samenleving. Hetzelfde geldt voor dingen als niet een pet dragen in de klas, je zonnebril afzetten wanneer je met iemand spreekt, niet door een ander heen beginnen te praten enzovoort.
Etiquette en sociaal acceptabele omgangsvormen zijn twee zeer verschillende dingen die vaak op 1 hoop worden gegooid.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:51:16 #224
140904 MLF
Unazukin
pi_59971114
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:43 schreef Karina het volgende:
Mijn vriend en ik zaten te eten (aan de eettafel, dus niet met bordje op schoot) en zijn mobiel ging.

Hij stapt op van tafel (telefoon lag ergens anders) neemt zijn mobiel op, gaat weer aan tafel zitten en telefoneren/eten tegelijkertijd, terwijl ik ook nog aan tafel zat te eten.

Toen hij was uitgebeld vertelde ik hem dat ik het nogal onbeschoft vond wat hij deed: uitgebreid zitten bellen terwijl je nog zit te eten met iemand. Hij was verbaasd en vond het schijnbaar nogal vreemd dat ik het zo onbeleefd vond "bij ons doen we dat altijd" (hij komt uit Brabant).

Als ik iemand bel rond etenstijd, vraag ik altijd of ik stoor, als degene zegt "ja ik ben net aan het eten", dan bel ik wel terug, bij voorkeur bel ik trouwens sowieso iemand niet op tijdens etenstijd. Als iemand mij belt en ik ben alleen, dan neem ik wel op, maar zeg er wel bij dat ik zit te eten en of diegene dat niet erg vind (je hoort natuurlijk door de telefoon wel dat ik tussendoor zit te eten).

Wanneer ik samen met iemand anders aan het eten ben dan neem ik OF niet op OF ik neem op en zeg alleen even snel dat ik aan het eten ben en zo terugbel.

bellen tijdens eten is ONBESCHOFT
waar dan ook
pi_59971173
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:50 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Etiquette en sociaal acceptabele omgangsvormen zijn twee zeer verschillende dingen die vaak op 1 hoop worden gegooid.
Oke, dat is waar, maar waar het in verband met de visie van Grrrrrrrr om ging is dat er voor iets dergelijks geen rationele onderbouwing hoeft te bestaan.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 13:58:52 #226
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59971322
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:51 schreef MLF het volgende:

[..]

waar dan ook
Maar gelukkig een minder grote zonde dan jouw hoogmoedigheid.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:01:48 #227
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59971396
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:53 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Oke, dat is waar, maar waar het in verband met de visie van Grrrrrrrr om ging is dat er voor iets dergelijks geen rationele onderbouwing hoeft te bestaan.
Nee, natuurlijk.

Maar ik ben van mening dat iemand die een ander er op aan zou vallen (ja, ik ken jullie soort) daar toch heel voorzichtig mee zou moeten zijn.

Ik ram er gewoon meteen op dan hoor, meen ik echt. Waar haal je het lef vandaan om mij (in dit hypothetische geval) ten overstaan van anderen als een kind te corrigeren.

En dan dus laten zien dat ik dat nog veel beter kan

Oftewel: we komen weer uit op dat woordje redelijkheid. Ja, rustig gaan zitten bellen is een beetje onbeschoft. Dus liever niet. Maar een ander in gezelschap gaan corrigeren... Ik zou m'n handjes er niet aan branden in ieder geval.

Overigens bel ik dus niet tijdens het eten, omdat ik het irritant vind en sowieso een hekel heb aan lange gesprekken over de telefoon.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:10:59 #228
140904 MLF
Unazukin
pi_59971606
quote:
Op maandag 7 juli 2008 20:54 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind het bijna net zo irritant als niet wachten met van tafel gaan als er nog iemand zit te eten.
dat is zeker irritant
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:13:06 #229
140904 MLF
Unazukin
pi_59971644
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 13:58 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Maar gelukkig een minder grote zonde dan jouw hoogmoedigheid.

dank je
je hebt zeker een nieuw woord geleerd en kom je hier uitproberen
ga eerst NL leren en pas het toe waar het hoort
pi_59971666
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk.

Maar ik ben van mening dat iemand die een ander er op aan zou vallen (ja, ik ken jullie soort) daar toch heel voorzichtig mee zou moeten zijn.

Ik ram er gewoon meteen op dan hoor, meen ik echt. Waar haal je het lef vandaan om mij (in dit hypothetische geval) ten overstaan van anderen als een kind te corrigeren.

En dan dus laten zien dat ik dat nog veel beter kan

Oftewel: we komen weer uit op dat woordje redelijkheid. Ja, rustig gaan zitten bellen is een beetje onbeschoft. Dus liever niet. Maar een ander in gezelschap gaan corrigeren... Ik zou m'n handjes er niet aan branden in ieder geval.

Overigens bel ik dus niet tijdens het eten, omdat ik het irritant vind en sowieso een hekel heb aan lange gesprekken over de telefoon.
Maar vind je erop rammen dan van volwassen gedrag getuigen? Je moet het niet zien als dat iemand je als een kind corrigeert. Iemand wijst je er op dat het ongewenst is.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:18:20 #231
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59971751
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:13 schreef MLF het volgende:

[..]

dank je
Nou daar heb ik jou niet voor nodig hoor moppie.

Ik vind het quoten van een groot stuk tekst en daarop antwoorden met
quote:
waar dan ook
wel redelijk passend bij ‘hoogmoedigheid’

Enig speurwerk zal je doen inzien dat het geen verkeerde woordkeus is, aangezien het ook de lading dekt voor praalzucht en zelfverheffing, om wat woorden te noemen.

pi_59971950
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

door ff te bellen natuurlijk

ik neem de tel wel op tijdens het eten, als ik daar zin in heb tenminste en vraag als ik niet alleen ben of ze later terug kunnen bellen.
als ik alleen ben, dan zeg ik dat ik zit te eten, en dus door eet, de meesten bieden dan overigens aan om later terug te bellen, een enkeling (hallo mam ) niet, eventuele klachten over eetgeluiden worden derhalve genegeerd.

is het een romantisch samenzijn dan check ik enkel even, als mijn gsm gaat, of het de kids zijn, zo niet dan neem ik niet op, doet andere partij dat wel, dan zeg ik niets, maar onthoud het wel
en ga dan stennis maken bij telefoontje nummer drie of zo...

ja, het is onbeleefd, zeker als je niet dagelijks van elkaars gezelschap kan genieten... prioriteiten en zo, en opvoeding ook wel.

en tja als er iemand dood is dan is die persoon dat na het eten ook nog wel, dus juist dan geen haast
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:28:09 #233
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59972026
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:14 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Maar vind je erop rammen dan van volwassen gedrag getuigen? Je moet het niet zien als dat iemand je als een kind corrigeert. Iemand wijst je er op dat het ongewenst is.
Dat mag, een persoon kan natuurlijk gewoon zeggen ergens niet van gediend te zijn en dat respecteer ik over het algemeen ook wel. Kleine moeite, groot plezier... Dat werk.

Maar ik heb het over mensen (en je zult dit vast wel herkennen) die menen namens de mensheid corrigerend op te moeten treden en er een heel verhaal aan vastbinden.

Dat bedoel ik dus.

En nee, rammen is niet volwassen maar voor dat soort volk een goede manier om ze op te laten rotten.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:32:36 #234
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_59972141
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik ram er gewoon meteen op dan hoor, meen ik echt.
Ja, bij jouw soort mensen is het fatsoen sowieso ver te zoeken.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:44:11 #235
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59972466
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:32 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, bij jouw soort mensen is het fatsoen sowieso ver te zoeken.
Volgens mij is het 1 een gevolg van het ander. Ik kom op voor mezelf zoals mij dat belieft. Bemoei je met jezelf en dan maken we er ongetwijfeld een gezellige tijd van

Nogmaals: iedereen mag me ergens op aanspreken, maar de grens trek ik dus waar mensen op kleinerende wijze menen me terecht te moeten wijzen. En ja, dan volgen er excuses of klappen.

Tenzij je erg groot en sterk bent. Dan strijk ik met mijn hand over mijn hart en val ik je buiten van achteren aan
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:55:39 #236
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59972778
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nogmaals: iedereen mag me ergens op aanspreken, maar de grens trek ik dus waar mensen op kleinerende wijze menen me terecht te moeten wijzen. En ja, dan volgen er excuses of klappen.
Pappie_Culo heeft duidelijk behoefte aan een corrigerende tik.

Bellen tijdens het eten is onbeleefd, punt. Wie dat niet begrijpt, Pappie_Culo, is schijnbaar door de wolven opgevoed of schept er een kinderlijk genoegen in om, koste wat het kost, dwars te zijn.

Maar wees vooral trots op je neanderthaler-streken.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:09:29 #237
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59973174
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Pappie_Culo heeft duidelijk behoefte aan een corrigerende tik.

Bellen tijdens het eten is onbeleefd, punt. Wie dat niet begrijpt, Pappie_Culo, is schijnbaar door de wolven opgevoed of schept er een kinderlijk genoegen in om, koste wat het kost, dwars te zijn.

Maar wees vooral trots op je neanderthaler-streken.
Ringo, m'n favoriete nietszeggende sidekick!

Allereerst heb ik al aardig wat corrigerende tikken gehad (zeker vanuit het perspectief van de dealer). Sommigen effectief, anderen niet.

Als je had gelezen, zoals ik vermoed dat je kunt, had je gezien dat ik bellen onder het eten zelf ook geen toonbeeld van goede manieren vind.

Ik vind het echter minder erg dan van die nietszeggende figuren die dan plotseling strijdbare muziek horen aanzwellen en menen dat ze namens de mensheid een ander even terecht moeten wijzen. (Dat is dus iets anders dan aangeven het niet prettig te vinden.)

Daar wordt met trots de vloer mee aangeveegd in huize Culo ja

PS. ten tijde van mijn opvoeding had je een vaste telefoonlijn en was het praktisch gezien niet bepaald handig om te telefoneren tijdens het eten, als je van warm eten hield. Zodoende is dat hoofdstuk bij mij inderdaad nooit aan de orde gekomen.

Anderzijds kom ik uit een gezin waarin men eerder naar balken kijkt dan naar nietszeggende splintertjes. Laat dat nou het hele eieren eten zijn met dit soort zaken in Nederland. Ogen staan daar overigens even helemaal buiten.
pi_59973479
Pappie_Culo, op welke manier moet men jouw gedrag dan bekritiseren wil men vallen in de groep van mensen die volgens jou op de goede manier bekritiseren of in de groep van mensen die volgens jou menen namens de mensheid te spreken en een ram op hun bek verdienen?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:32:53 #239
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59973849
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:20 schreef floris.exe het volgende:
Pappie_Culo, op welke manier moet men jouw gedrag dan bekritiseren wil men vallen in de groep van mensen die volgens jou op de goede manier bekritiseren of in de groep van mensen die volgens jou menen namens de mensheid te spreken en een ram op hun bek verdienen?
Kijk dit is dus een ram voor je porem

Nee hoor, goeie vraag.

Het verschil zit hem in de insteek. Je geeft iemand te kennen dat iets je niet aanstaat en hebt daar een argument bij, welke je communiceert op een normale wijze. Een glimlach ofzo helpt al enorm.

Je kunt iemand ook heel boos benaderen en er dan dingen aan toevoegen als 'ik vind dat echt zo asociaal', (onderwijl middels oogcontact bevestiging zoekend bij anderen) en meer van die algemene termen. Daarmee geef je dus feitelijk niet aan wat je dwars zit, met het verzoek aan de ander er mee te stoppen. Je zegt feitelijk dat de ander volkomen gestoord is, buiten het normale valt en zich eigenlijk zou moeten gaan schamen.

Je wijst iemand terecht en daarmee plaats je jezelf boven de ander.

Nergens voor nodig, en vaker voortkomend uit gebrekkige ervaring dan uit wereldse wijsheid (of gewoon uit een gebrek aan inlevingsvermogen)

Maar ook dat is maar een mening.

Met een glimlach
pi_59974049
Maar Pappie_Culo, als je zo hard wordt aangepakt, publiekelijk, dan leer je het wel sneller af lijkt mij? En slaan is echt te fout voor woorden. We leven niet meer in het stenen tijdperk.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:42:22 #241
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59974142
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:39 schreef floris.exe het volgende:
Maar Pappie_Culo, als je zo hard wordt aangepakt, publiekelijk, dan leer je het wel sneller af lijkt mij? En slaan is echt te fout voor woorden. We leven niet meer in het stenen tijdperk.
Is dit een grapje of is dit serieus?

Ik laat mijn antwoord nog even op het jouwe wachten, goed?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:43:39 #242
14746 k_i_m
pi_59974178
Ik weet niet wat jij gebruikt hebt, maar doe mij er ook tien van .
In my life
Why do I smile
pi_59974253
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:42 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Is dit een grapje of is dit serieus?

Ik laat mijn antwoord nog even op het jouwe wachten, goed?
Een grapje? Natuurlijk niet, ik stel een serieuze vraag. Hoe harder de aanpak hoe meer je er van leert. Dat lijkt mij geheel in lijn met de wet van ome Fred.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:48:11 #244
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59974304
Zelf neem ik niet op tijdens het eten en al helemaal niet als ik ergens aan het uit eten ben.
Verwacht dat ook wel van mijn partner, mocht deze dat wel doen zal ik er niets van zeggen tenzij het een doelloos gesprek gaat worden over van alles en nog wat. Maar gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven doen .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:48:17 #245
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59974307
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:43 schreef k_i_m het volgende:
Ik weet niet wat jij gebruikt hebt, maar doe mij er ook tien van .
10 hersenen voor mevrouw
pi_59974330
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:48 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

10 hersenen voor mevrouw
Van een geit?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:49:12 #247
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_59974343
Gespreks-incontinentie, dat is het. Hij kan zijn gesprekje niet even ophouden!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:51:36 #248
14746 k_i_m
pi_59974416
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:48 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Van een geit?
Een ééncellige amoebe wellicht .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:52:03 #249
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59974437
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:46 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Een grapje? Natuurlijk niet, ik stel een serieuze vraag. Hoe harder de aanpak hoe meer je er van leert. Dat lijkt mij geheel in lijn met de wet van ome Fred.
Die wet ken ik niet, maar die gaat hier niet op. Je zult wel het idee moeten hebben dat de ander een goed punt heeft, tenminste.

Maar nee, daar geloof ik dus totaal niet in.

Wat betreft het slaan: het is zelden nodig en maar moeilijk een deugd te noemen. Te zeggen dat we niet meer in het stenen tijdperk leven is leuk, maar onzin. Geweld is een wezenlijk onderdeel van de menselijke interactie. Altijd geweest, zal altijd zo blijven.

Het enige wat veranderd is, is dat geweld in het westen is verworden tot een speeltje van politici. En dan is het natuurlijk wel goed

Maar om even terug te komen op het topic, en hetgeen ik intussen 5 keer heb gezegd: Ik vind bellen onder het eten ook niet zo heel netjes. Maar zeker niet de halszaak die sommigen het er graag van willen maken.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:53:44 #250
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59974497
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:51 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Een ééncellige amoebe wellicht .
Je hebt een hoop praats, maar nu nog een argument.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:55:31 #251
14746 k_i_m
pi_59974543
Joh, doe ik het gewoon in het chinees. Dat snap je ook niet .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:56:59 #252
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59974584
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:55 schreef k_i_m het volgende:
Joh, doe ik het gewoon in het chinees. Dat snap je ook niet .
Doe het bij voorkeur ook in China dan
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:59:26 #253
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59974657
Nou lieverds ik ga sportief doen... Zie jullie aan de andere zijde van het slotje, koes
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:54:37 #254
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59976122
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 14:13 schreef MLF het volgende:

[..]

dank je
Kostelijk, zelf geen hoofdletters aan het begin van de zin plaatsen en voor het gemak de punt aan het einde ook maar weglaten MAAR wel kritiek op iemand anders zijn taalvaardigheden .

Ik zou dat heel onbeschoft vinden, alsof ik geen hoofdletter en punt waard ben .

Misschien open ik er wel een topic over.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:32:37 #255
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59977050
En daarnaast is hoogmoedig geen verkeerd woord in die context, maarja, leg dat die poepchinees maar eens uit.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:48:47 #256
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_59977401
Tijdens het eten bellen is natuurlijk ongemanierd, getuigt van een gebrek aan beschaving, en een gebrek aan respect voor degene(n) met wie je aan tafel zit.

Dat half fok daarover steigert dat ze heul het probleem niet zien verbaast me geen seconde. De minst opgevoede helft van Nederland zit hier dagelijks met het bordje op schoot macaroni tussen de toetsen te poeren te fokken, en vindt het retestoer als hun rinkelende telefoon bewijst dat ze kennissen hebben.

zie ook: tokkie
twee violen en een trommel en een fluit
  dinsdag 8 juli 2008 @ 17:58:02 #257
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59977577
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:48 schreef Roquefort het volgende:
Tijdens het eten bellen is natuurlijk ongemanierd, getuigt van een gebrek aan beschaving, en een gebrek aan respect voor degene(n) met wie je aan tafel zit.
Nee, het is hooguit ongemanierd.

Een gebrek aan respect is het om in een wereld als deze een halszaak te maken van een futiliteit als het hier besprokene. Een gebrek aan beschaving is het om mensen die bepaalde futiliteiten anders zien weg te zetten als Tokkies.
pi_59977926
Ik vind het echt niet kunnen om te telefoneren tijdens het eten. Ik vind het onbeschoft. Maarja, komt omdat ik er zo mee opgevoed ben denk ik
  dinsdag 8 juli 2008 @ 19:05:45 #259
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59978971
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:58 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Nee, het is hooguit ongemanierd.

Een gebrek aan respect is het om in een wereld als deze een halszaak te maken van een futiliteit als het hier besprokene. Een gebrek aan beschaving is het om mensen die bepaalde futiliteiten anders zien weg te zetten als Tokkies.
Ach gut, wat een plebejisch gevoel voor rechtvaardigheid. Het begint hier zowaar naar medelijden te stinken. Straks ga je ook nog zeggen dat die arme stumpers het niet kunnen helpen, ongemanierd te zijn.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 19:14:37 #260
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59979125
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 19:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ach gut, wat een plebejisch gevoel voor rechtvaardigheid. Het begint hier zowaar naar medelijden te stinken. Straks ga je ook nog zeggen dat die arme stumpers het niet kunnen helpen, ongemanierd te zijn.
Medelijden? Waar haal je dat vandaan?

Die stank zal de roquefort wel zijn, zet lekker een raampje open (als je erbij kan tenminste)

Vind het alleen ergerlijk wanneer mensen een halszaak maken van zulke dingen terwijl het ze verder aan hun reet roest wat er gebeurt. Beetje realiteitszin kan geen kwaad.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 19:32:51 #261
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59979572
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 19:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
Vind het alleen ergerlijk wanneer mensen een halszaak maken van zulke dingen terwijl het ze verder aan hun reet roest wat er gebeurt. Beetje realiteitszin kan geen kwaad.
Huzzah!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 19:34:16 #262
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_59979608
Ja, vind ik niet erg netjes. Tenzij het een spoedgeval is. Als ik uiteten ga met iemand, dan vind ik het zwaar irritant als de mobiele aangaat. Dus mensen: mobiele uit als je in gezelschap bent, zeeeeker als je aan tafel zit.
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
pi_59979819
Ik vind dat jullie allemaal niet erg aardig doen tegen elkaar en dat doet me pijn. :'-(

Je hebt mensen met omgansnormen en ordinaire mensen.. -> opgelost SLOTJE dus

dinsdag 8 juli 2008 @ 19:46:52 #264
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59979884
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 19:34 schreef Sowflow het volgende:
Ja, vind ik niet erg netjes. Tenzij het een spoedgeval is. Als ik uiteten ga met iemand, dan vind ik het zwaar irritant als de mobiele aangaat. Dus mensen: mobiele uit als je in gezelschap bent, zeeeeker als je aan tafel zit.
Je hebt uit eten gaan en je hebt je doordeweekse prakkie eten met je vriendin waar je het al 4 jaar mee hebt
pi_59979950
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 19:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je hebt uit eten gaan en je hebt je doordeweekse prakkie eten met je vriendin waar je het al 4 jaar mee hebt
Je punt is?

Voor mij is er namelijk geen verschil..

offtopic
waar kom je vandaan?
  dinsdag 8 juli 2008 @ 19:53:03 #266
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59980055
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 19:34 schreef Sowflow het volgende:
Welja!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:01:47 #267
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59980275
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 19:49 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je punt is?

Voor mij is er namelijk geen verschil..

offtopic
waar kom je vandaan?
UIt eten gaan is veel formeler en vaak een 'uitje'. Doordeweeks eten met je vriendin is vooral (let wel, vooral) 'voedsel binnen krijgen'.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:03:18 #268
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59980315
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 19:53 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Welja!
Hilarisch niet? Misschien moeten we ook maar de vaste lijn eruit trekken zodra er bezoek komt?

Bellen als je bezoek hebt is namelijk onbeschoft, net alsof je bezoek niet interessant genoeg is .
pi_59980394
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

UIt eten gaan is veel formeler en vaak een 'uitje'. Doordeweeks eten met je vriendin is vooral (let wel, vooral) 'voedsel binnen krijgen'.
Ik deel die mening niet.. Ik ben denk ik een stuk klassieker met mijn waarden en normen
pi_59980422
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Hilarisch niet? Misschien moeten we ook maar de vaste lijn eruit trekken zodra er bezoek komt?

Bellen als je bezoek hebt is namelijk onbeschoft, net alsof je bezoek niet interessant genoeg is .
Jij hebt werkelijk geen normale opvoeding genoten.. Ik verbaas me echt over je reacties
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:09:42 #271
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59980459
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:07 schreef draaijer het volgende:

[..]

Jij hebt werkelijk geen normale opvoeding genoten.. Ik verbaas me echt over je reacties
Wederzijds
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:20:50 #272
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59980687
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:07 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nou ja, dat van die 'mobiel uit in gezelschap' vind ik weer een beetje ver gaan. Je trekt natuurlijk ook geen vaste lijn uit de muur als er bezoek komt zoals Grrrrrr+- ook al zegt.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:23:51 #273
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_59980758
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Yup, als je bezoek hebt, en je tante uit Marokko belt, dan is het heel jammer, maar bel je later maar terug. Sorry tante, ik heb bezoek. Tenminste, zo heb ík het geleerd. Dat een deel van de mensen hier anders over denkt, tsja, dat zegt eigenlijk al genoeg.
Check mijn band Glorybox
pi_59981212
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:23 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Yup, als je bezoek hebt, en je tante uit Marokko belt, dan is het heel jammer, maar bel je later maar terug. Sorry tante, ik heb bezoek. Tenminste, zo heb ík het geleerd. Dat een deel van de mensen hier anders over denkt, tsja, dat zegt eigenlijk al genoeg.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:05:20 #275
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59983061
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:23 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Die 5 man bezoek kunnen ook eventjes wat begrip tonen en niet meteen op hun achterste poten staan omdat jij een telefoontje van je lievelingstante aanneemt. Dat een deel van de mensen hier anders over denkt, tjsa, dat zegt eigenlijk al genoeg.
pi_59983162
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 20:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Daar ligt dus ook het verschil, de manier waarop je thuis dineren ziet. JIj ziet het als eten naar binnen drukken, anderen zien het als een sociaal gebeuren met het gezin.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:25:42 #277
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59983614
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:09 schreef floris.exe het volgende:

[..]

Daar ligt dus ook het verschil, de manier waarop je thuis dineren ziet. JIj ziet het als eten naar binnen drukken, anderen zien het als een sociaal gebeuren met het gezin.
Wat geen enkel argument is om de telefoon niet eventjes op te nemen. Je kan overal wel dat stempel op plakken. Overigens vind ik het nogal wat om van "gezin" te spreken als het gaat om een vriend en vriendin die niet eens samen wonen. Eten is op de eerste plaats overigens ook echt om je te voeden, en pas op de 2e plaats een sociaal gebeuren.

Het gezever hierover begint bij sommigen echt wel erg krampachtige vormen aan te nemen. Hoe stijf ben je in hemelsnaam als je over zoiets simpels zo'n drukte moet maken? En dan ook nog bij relatief jonge mensen.

Maar goed, het wordt zo langzamerhand ( ) een herhaling van zetten. Verder dan "het hoort zo" en dan een sneer geven naar "de komaf" van mensen komen de meesten toch niet, wat eigenlijk al genoeg zegt.

Ik ben ervan overtuigd dat jullie het topic ook zonder mij wel vol krijgen, zo niet, ook dan valt het vanzelf wel een keer uit de actieve topics. Ajuus
  Moderator dinsdag 8 juli 2008 @ 22:27:18 #278
9859 crew  Karina
Woman
pi_59983662
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die 5 man bezoek kunnen ook eventjes wat begrip tonen en niet meteen op hun achterste poten staan omdat jij een telefoontje van je lievelingstante aanneemt. Dat een deel van de mensen hier anders over denkt, tjsa, dat zegt eigenlijk al genoeg.
Dus in jouw visie moeten 5 man zich aanpassen aan 1 persoon die zo nodig moet bellen terwijl je gezellig samen zit te eten? Dat vind ik helemaal onbeleefd.

En ondertussen wordt het eten, waar iemand misschien wel veel aandacht aan heeft besteed om het klaar te maken, nog nog koud ook.
niet zo tof doen
  dinsdag 8 juli 2008 @ 22:32:04 #279
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_59983793
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:27 schreef Karina het volgende:

[..]

Dus in jouw visie moeten 5 man zich aanpassen aan 1 persoon die zo nodig moet bellen terwijl je gezellig samen zit te eten? Dat vind ik helemaal onbeleefd.

Toch maar een uitzondering maken dan, is het topic ook sneller vol.

Het ging in dit geval niet over zitten te eten maar gewoon over 'bezoek'
quote:
En ondertussen wordt het eten, waar iemand misschien wel veel aandacht aan heeft besteed om het klaar te maken, nog nog koud ook.
En in geval van meeëtend bezoek is het misschien ook wel bij de friettent op de hoek gehaald
pi_59987634
wie belde er altijd op het moment dat wij aan het eten waren...
m'n werkgever.
totdat m'n vriendin mij de foon afpakte en schreeuwde...
BEL JE ALTIJD ALS WE ZITTEN TE ETEN!!!
ehh sorry, heeft ie nooit weer gedaan.

wat een rust.
  Moderator woensdag 9 juli 2008 @ 07:44:11 #281
9859 crew  Karina
Woman
pi_59988693
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 01:21 schreef mies73 het volgende:
m'n werkgever.

wat een rust.
nee dat zal hij geen tweede keer doen inderdaad!

@Grrrr, ook patat kan koud worden hoor en eten aan de telefoon is voor degene aan de andere kant ook niet zo'n prettig gehoor volgens mij.
niet zo tof doen
  woensdag 9 juli 2008 @ 07:47:52 #282
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59988706
quote:
m'n werkgever.

wat een rust.
Dat is tenslotte een normale manier van doen waar respect uit spreekt!
pi_59988708
Ik zet mijn Telefoon altijd uit als ik met iemand anders iets doe, maar ik lijk de enige te zijn.

Prutsers met Iphones zijn nog irritanter, met een normale foon kan je tenminste nog blindelings een sms´je typen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59989156
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 22:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat geen enkel argument is om de telefoon niet eventjes op te nemen. Je kan overal wel dat stempel op plakken. Overigens vind ik het nogal wat om van "gezin" te spreken als het gaat om een vriend en vriendin die niet eens samen wonen. Eten is op de eerste plaats overigens ook echt om je te voeden, en pas op de 2e plaats een sociaal gebeuren.

Het gezever hierover begint bij sommigen echt wel erg krampachtige vormen aan te nemen. Hoe stijf ben je in hemelsnaam als je over zoiets simpels zo'n drukte moet maken? En dan ook nog bij relatief jonge mensen.

Maar goed, het wordt zo langzamerhand ( ) een herhaling van zetten. Verder dan "het hoort zo" en dan een sneer geven naar "de komaf" van mensen komen de meesten toch niet, wat eigenlijk al genoeg zegt.

Ik ben ervan overtuigd dat jullie het topic ook zonder mij wel vol krijgen, zo niet, ook dan valt het vanzelf wel een keer uit de actieve topics. Ajuus
Telefoneren tijdens het eten is geen strafbaar feit. Je bent niet verplicht om je er aan te houden. Je bent daar vrij in. Er is geen rationeel argument te verzinnen waarom het jou verboden zou moeten worden om te bellen tijdens het eten. Mogen en niet mogen is hier dan ook totaal niet aan de orde.

Waar het om gaat is fatsoen. Nu kun je uiteraard gaan twisten over wat fatsoen is, maar in de regel geldt dat fatsoensnormen tot stand komen op basis van of een consensus onder de mensen of een aanzienlijke elite. Het heeft te maken met de sociale kant van de mensen. Het is inderdaad simpelweg een kwestie van "zo hoort het" en dat heeft inderdaad vaak te maken met komaf.

Ik denk dat je het zo kunt zien dat mensen die bellen tijdens het eten normaal vinden veel overeenkomsten vertonen met mensen die met hun handen eten en mensen die het niet vinden kunnen om te bellen tijdens het eten, eten met mes en vork en houden zich ook aan de andere tafelmanieren.
pi_59989203
Bellen tijdens het eten hangt maar helemaal van het moment af.. als je aan tafel zit met een kaarsje en een wijntje, dan is het imo vanzelfsprekend not done.
In een restaurant sowieso niet, daar neem ik alleen op als het de oppas is en zet ik de foon op tril. (wil wel bereikbaar zijn voor als der wat met de kindjes is he) en als de kindjes mee zijn gaat de foon uit.
Als iemand belt terwijl ik thuis zit te eten en het is een noodgesprekje, dan vraag ik even of mijn man het niet erg vindt dat ik diegene even te woord sta..
Maar gewoon ongegeneerd een lulgesprek voeren over de telefoon tijdens het eten is toch wel per definitie not done.
pi_59990564
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 08:55 schreef MarMar het volgende:
Maar gewoon ongegeneerd een lulgesprek voeren over de telefoon tijdens het eten is toch wel per definitie not done.
Alleen als ik alleen thuis ben
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 08:55 schreef MarMar het volgende:
Bellen tijdens het eten hangt maar helemaal van het moment af.. als je aan tafel zit met een kaarsje en een wijntje, dan is het imo vanzelfsprekend not done.
In een restaurant sowieso niet, daar neem ik alleen op als het de oppas is en zet ik de foon op tril. (wil wel bereikbaar zijn voor als der wat met de kindjes is he) en als de kindjes mee zijn gaat de foon uit.
Als iemand belt terwijl ik thuis zit te eten en het is een noodgesprekje, dan vraag ik even of mijn man het niet erg vindt dat ik diegene even te woord sta..
Verder ben ik het met je eens

[ Bericht 2% gewijzigd door Axia op 09-07-2008 10:41:26 ]
  donderdag 10 juli 2008 @ 21:18:05 #287
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_60028323
quote:
m'n werkgever.

wat een rust.
Wat een smerige tokkie vriendin. Je kunt altijd gebeld worden, als je dat niet wilt moet je, of je telefoon uitzetten, of niet opnemen als je niet wilt opnemen.
  donderdag 10 juli 2008 @ 21:31:55 #288
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_60028612
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:18 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Wat een smerige tokkie vriendin. Je kunt altijd gebeld worden, als je dat niet wilt moet je, of je telefoon uitzetten, of niet opnemen als je niet wilt opnemen.
Een andere oplossing is om gewoon op een nette manier te vragen of iemand voortaan op een ander moment wil bellen.
  donderdag 10 juli 2008 @ 22:10:16 #289
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_60029570
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 21:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een andere oplossing is om gewoon op een nette manier te vragen of iemand voortaan op een ander moment wil bellen.
Dat zou ook kunnen inderdaad, mocht je echter die moeite niet willen nemen om je netjes te gedragen kun je één van de andere twee opties gebruiken.
  donderdag 10 juli 2008 @ 22:13:13 #290
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_60029641
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Eens is .
pi_60033586
een smerige tokkie vriendin??? ga jij je mond maar ff spoelen Arnold_fan.

mijn werkgever belt me op mijn mobiel, en dat wanneer het hem uitkomt, zeikt als wij niet opnemen, en vertikt het om telefoons voor de zaak aan te schaffen.
en by the way.... gesprekskosten die wij maken worden niet vergoed.

en daar komt nog bij dat mijn opa op sterven lag (= overleden) moet ik dan mijn telefoon dan maar uitzetten? of niet opnemen?

lekker kort door de bocht ben jij....

you lose.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 18:56:22 #292
220906 Fooshantay
Klassieke gitaar (L)
pi_60046827
Tering , wat heb ik een medelijden met je vriend
Ik speel instrumentale stukken op gitaar. Te gusta? Check mijn YT-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC46kwWZ2zsaSQmt90-JL4Yg
  vrijdag 11 juli 2008 @ 18:57:17 #293
220906 Fooshantay
Klassieke gitaar (L)
pi_60046845
Van de TS dan he
Ik speel instrumentale stukken op gitaar. Te gusta? Check mijn YT-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC46kwWZ2zsaSQmt90-JL4Yg
  vrijdag 11 juli 2008 @ 23:01:39 #294
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60051745
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 18:56 schreef Fooshantay het volgende:Tering , wat heb ik een medelijden met je vriend
Ook een achterbuurtproleet?
pi_60056230
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 01:26 schreef mies73 het volgende:
een smerige tokkie vriendin??? ga jij je mond maar ff spoelen Arnold_fan.

mijn werkgever belt me op mijn mobiel, en dat wanneer het hem uitkomt, zeikt als wij niet opnemen, en vertikt het om telefoons voor de zaak aan te schaffen.
en by the way.... gesprekskosten die wij maken worden niet vergoed.

en daar komt nog bij dat mijn opa op sterven lag (= overleden) moet ik dan mijn telefoon dan maar uitzetten? of niet opnemen?

lekker kort door de bocht ben jij....

you lose.
Bellen tijdens eten is een TOKKIE actie!
Uiteraard zijn er uitzonderingen denkbaar zoals die van je opa. Voor je werkgever is het onzin. Als het belangrijk is, dan laten ze wel een voicemail achter.. Waarden en normen zijn bij veel mensen de laatste tijd ver te zoeken
pi_60056414
quote:
Uiteraard zijn er uitzonderingen denkbaar zoals die van je opa.
In het begin van het topic werd er nog gezegd dat als opa dan toch doodging, dat je dat ook best na het eten kon horen, dood was ie dan toch al.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 12:32:13 #297
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_60057420
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 11:07 schreef NED het volgende:

[..]

In het begin van het topic werd er nog gezegd dat als opa dan toch doodging, dat je dat ook best na het eten kon horen, dood was ie dan toch al.
hmm, heb dit topic eens doorgebladerd en volgens mij werd er gezegd dat het een kulargument is dat opa op sterven kan liggen en dat je daarom ten alle tijden je telefoon op moet nemen.
En wel omdat de kans dat opa op sterven ligt relatief kein is en bovendien heb je nummerherkenning en weet je meestal wel wanneer er belangrijke dingen in de familie spelen.

Overigens sterven beschaafde mensen zelden tijdens etenstijd.
pi_60058030
quote:
quote:Op zondag 6 juli 2008 10:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Het gaat er niet om dat het leven stopt en dat het rustig moet zijn tijdens het eten, het punt is dat niet alleen jouw leven doorgaat maar ook dat van iemand anders. En ok, dan ben je niet uit eten dan ben je thuis. Stel, je eet bord-op-schoot voor de tv, als iemand naast je uitgebreid gaat zitten tetteren over van alles waar jij geen boodschap aan hebt terwijl jij iets aan het volgen bent is dat bloedirritant. Vooral als je de hele dag al onzin hebt aangehoord. Maar ok, iemand die nog thuis woont of die de hele dag niets te doen heeft zal er minder last van hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 12-07-2008 13:30:52 ]
pi_60058067
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 11:07 schreef NED het volgende:

[..]

Nou, die mening deel ik dan niet
  zaterdag 12 juli 2008 @ 13:22:43 #300
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60058080
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 10:52 schreef draaijer het volgende:

[..]

Bellen tijdens eten is een TOKKIE actie!
Uiteraard zijn er uitzonderingen denkbaar zoals die van je opa. Voor je werkgever is het onzin. Als het belangrijk is, dan laten ze wel een voicemail achter.. Waarden en normen zijn bij veel mensen de laatste tijd ver te zoeken
Krijgen we dat normen en waarden gelul weer

Overigens vind ik bellen met je werkgever tijdens het eten wel getuigen van een VOC mentaliteit
pi_60058141
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')