Hoe lang?quote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:55 schreef Metalfrost het volgende:
Maar ach, het is je vriend.
Bijna 4 jaar, maar ik moet daaraan toevoegen dat we niet samenwonen en elkaar alleen in het weekend (meestal zelfs alleen om de week) zien en daarom niet zo vaak samen eten. Daarom stoort het me waarschijnlijk zo.quote:
Nouja, zo hoef je het niet te zien. Jij moet altijd kunnen zeggen wat jij van iets vindt, wat jij erbij voelt enzovoort. Het is dan aan hem of hij zijn gedrag aan jou wil aanpassen, en dan hoef jij jouw gevoelens en ideeen niet te veranderen. Vind ik.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Bijna 4 jaar, maar ik moet daaraan toevoegen dat we niet samenwonen en elkaar alleen in het weekend (meestal zelfs alleen om de week) zien en daarom niet zo vaak samen eten. Daarom stoort het me waarschijnlijk zo.
Maar misschien ben ik gewoon overdreven beleefd dat ik zelf nooit mijn telefoon zal opnemen als ik samen zit te eten.
Ik heb er met hem over gepraat (zie OP), maar wilde toch eens weten hoe anderen er over denken.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:15 schreef nicomart het volgende:
Ik vind het trouwens wel onbeschoft en doe hetzelfde als jij beschrijft... Maar ik zou er eens normaal met hem over praten, in plaats van je gelijk proberen te halen op internet.
Ik vind het nogal onbeschoft om je vriend te vertellen dat hij onbeschoft is.quote:Toen hij was uitgebeld vertelde ik hem dat ik het nogal onbeschoft vond wat hij deed
Oh ja, telefoontjes zijn per definitie belangrijk en kunnen per definitie niet wachten.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Wat begrijpen mensen nou niet dat het leven tijdens het eten gewoon door blijft gaan. Als je gebeld wordt, dan zal het vast wel belangrijk zijn, anders word je niet gebeld. De gebruiker bepaalt dan zelf wel of hij verder gaat eten, of het gesprek verder gaat voeren. Blijkbaar ligt zijn prioriteit even elders. Je praat zeker ook niet tijdens het eten, want dat is ook onbeleefd, lekker vrolijke boel zo bij je thuis.
Dat bepaalt diegene die gebeld wordt, niet jij.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh ja, telefoontjes zijn per definitie belangrijk en kunnen per definitie niet wachten.
Ongepast is iets anders als ronduit onbeschoft.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:37 schreef draaijer het volgende:
Ik vind het ongepast...
Ik zou als ik jou was even bellen met de GGD.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:40 schreef NED het volgende:
[..]
Ongepast is iets anders als ronduit onbeschoft.
Ik bedoel hij schijt toch niet in de macaroni? Dát zou bv onbeschoft zijn.
Hij belt gewoon even.
Godsklere wat een zeikwijf is TS om daar moeilijk over te doen.
Dat die kerel het al 4 jaar met zo een zeikerd uit weet te houden zeg.
Respect en kudo's daarvoor
JOUW fatsoensnormen.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:48 schreef Nikonnijntje het volgende:
Het is gewoon onbeleeft om onder het eten door te telefoneren! Eten doe je met de mensen aan tafel.
(fatsoensnormen...)
Dat is dus net zo moralistischquote:Op zondag 6 juli 2008 11:12 schreef NED het volgende:
Ik vind het zelfs onbeleefd om iemand weg te duwen.
Stelletje moraalridders hier
Dus vrienden van jou hoeven niet te bellen als ze net bevallen zijn van een gezond kindje en dat alles goed gegaan is bv?quote:Maar als er niemand dood dreigt te gaan, dan is er geen enkel excuus voor een telefoongesprek tijdens het eten.
Je ouders zullen maar verongelukt zijn, komt er een telefoontje binnen die je niet opneem.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:59 schreef glaswater het volgende:
ik zou dus nooit opnemen hè en accepteer het van anderen ook niet.
Wij hebben hier de regeling: opnemen is afwassen.
Hou die smerige gedachtes voor je aub.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:21 schreef NED het volgende:
[..]
Dus vrienden van jou hoeven niet te bellen als ze net bevallen zijn van een gezond kindje en dat alles goed gegaan is bv?
Opnemen kan best, dan hoor je meteen of 't dringend is, en als het niet dringend is dan zeg je dat je aan het eten bent en straks wel terugbelt. Sjonge, hier hoef je toch geen enorm probleem van te maken?quote:Op zondag 6 juli 2008 11:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je ouders zullen maar verongelukt zijn, komt er een telefoontje binnen die je niet opneem.
Als een tafelgenoot tijdens het eten zijn telefoon pakt om iemand op te bellen, en je vindt dat onbeleefd, dan kan ik mij daar nog wel iets bij voorstellen. Maar als je wordt opgebeld, dan neem je gewoon op. Je doet de deur zeker ook niet open, wanneer je wordt aangebeld, als je zit te eten. Weet je wat, ga voortaan in een kelder zitten met een stoorzender, zodat je volledig van de buitenwereld wordt afgesloten, dan kan je gezellig gaan eten. Als je er niet mee eens bent, dan zoek je toch een ander. Mensen die zich overal aan storen
Het was maar een voorbeeldje. Ik had het ook kunnen hebben over de vader van SHE die belt dat de baarmoederhalskanker-operatie van haar moeder goed gegaan is.quote:
Ik zie het al voor me. Iedereen zit elke dag te eten, niemand zegt een woord tegen elkaar, want het is natuurlijk een rustpunt, praten is uit den boze. Kinderen blijven na het eten stil zitten. Jezus man, het is hier geen gevangenis.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Qua eten vind ik het trouwens over het algemeen belangrijk dat gezamenlijk 's avonds eten een fijn rustpunt is. Geen TV aan, geen gedoe, aan tafel, en genieten van wat je eet. Eten op de bank vind ik alleen OK met pizza of patat of ander gemaksvoedsel. Ik kan me ook echt verbazen over gezinnen waar de kinderen voor iedereen het eten op heeft van tafel mogen of TV mogen gaan kijken ofzo.
Helemaal juist; want dat kind is vast ook helemaal gezond een uur later.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:21 schreef NED het volgende:
[..]
Dus vrienden van jou hoeven niet te bellen als ze net bevallen zijn van een gezond kindje en dat alles goed gegaan is bv?
Dat moet maar wachten tot na het eten?
Ja en dat gebeurd natuurlijk ook vaak in het leven he? Btw dood zijn ze dan toch al , kan je net zo goed na het eten het telefoontje aannemen , een half uur verschil maakt dan ook niet uit.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je ouders zullen maar verongelukt zijn, komt er een telefoontje binnen die je niet opneem.
Je moet eens gaan LEZEN. Er staat dat men NIET OPNEEMT.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:26 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Opnemen kan best, dan hoor je meteen of 't dringend is, en als het niet dringend is dan zeg je dat je aan het eten bent en straks wel terugbelt. Sjonge, hier hoef je toch geen enorm probleem van te maken?
quote:Op zondag 6 juli 2008 11:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me. Iedereen zit elke dag te eten, niemand zegt een woord tegen elkaar, want het is natuurlijk een rustpunt, praten is uit den boze. Kinderen blijven na het eten stil zitten. Jezus man, het is hier geen gevangenis.
Sommige mensen hebben elkaar wel wat te melden.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me. Iedereen zit elke dag te eten, niemand zegt een woord tegen elkaar, want het is natuurlijk een rustpunt, praten is uit den boze. Kinderen blijven na het eten stil zitten. Jezus man, het is hier geen gevangenis.
Daar heb je helemaal gelijk in. Blijkbaar neemt men het TIJDENS HET ETEN op. Want dat beslist diegene zelf, en niet jij.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Helemaal juist; want dat kind is vast ook helemaal gezond een uur later.
Ik heb ook nooit gehoord van iemand dat ze het vervelend vinden dat ik niet opneem. Ik neem op wanneer ik wil.
quote:Op zondag 6 juli 2008 11:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben elkaar wel wat te melden.
quote:Op zondag 6 juli 2008 11:27 schreef NED het volgende:
[..]
Het was maar een voorbeeldje. Ik had het ook kunnen hebben over de vader van SHE die belt dat de baarmoederhalskanker-operatie van haar moeder goed gegaan is.
Dat moet natuurlijk echt wachten tot NA het eten
Nee, dat is jouw domme conclusie.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:31 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat is onbeleefd en zeer onbeschoft. Want een gesprek houden mag niet tijdens het eten. Daarom mag je ook niet bellen.
Pff, het lijkt wel alsof je een discussie houdt met een puber van 13 die selectief Oost-Indisch doof is.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:31 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat is onbeleefd en zeer onbeschoft. Want een gesprek houden mag niet tijdens het eten. Daarom mag je ook niet bellen.
Omdat jij zo denkt, moet iedereen het ook zo doen. Daar heb je een heel mooi woord voor. Egoïsme.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:29 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Nouja zeg, verdraai mijn woorden eens niet zo! Natuurlijk mag je gezelig praten, kletsen, het hebben over je dag, weet ik veel. Zolang iedereen maar gewoon aan tafel blijft zitten tijdens het eten. Ik ben in ieder geval opgevoed met de gedachte dat dat heel normaal is, dat je aan tafel lekker eet en een beetje met elkaar praat en interesse in elkaar toont, in plaats van op allerlei manieren er voor zorgt dat je niet communiceert met de mensen met wie je in één huis woont, zoals bellen en TV kijken.
Ah, iemand die ten einde raad heeft en niet inhoudelijk op kan ingaan, en dus op de man moet spelen.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:33 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Pff, het lijkt wel alsof je een discussie houdt met een puber van 13 die selectief Oost-Indisch doof is.
"er zal maar wat ergs gebeurenbla bla" Als het belangrijk is bellen ze nog wel een keerquote:Op zondag 6 juli 2008 11:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Als een tafelgenoot tijdens het eten zijn telefoon pakt om iemand op te bellen, en je vindt dat onbeleefd, dan kan ik mij daar nog wel iets bij voorstellen. Maar als je wordt opgebeld, dan neem je gewoon op. Je doet de deur zeker ook niet open, wanneer je wordt aangebeld, als je zit te eten. Weet je wat, ga voortaan in een kelder zitten met een stoorzender, zodat je volledig van de buitenwereld wordt afgesloten, dan kan je gezellig gaan eten. Als je er niet mee eens bent, dan zoek je toch een ander. Mensen die zich overal aan storen
quote:Op zondag 6 juli 2008 11:33 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Omdat jij zo denkt, moet iedereen het ook zo doen. Daar heb je een heel mooi woord voor. Egoïsme.
Vind je het goed als ik opneem. Komop zeg.quote:"Ik denk dat het dringend is, vind je het goed als ik even opneem?".
Ik begrijp best dat jij onbelangrijk bent. Maar er zijn mensen op aarde waarbij de wereld niet stopt wanneer je aan het eten bent.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:34 schreef Ra-z het volgende:
[..]
"er zal maar wat ergs gebeurenbla bla" Als het belangrijk is bellen ze nog wel een keerecht zo'n onzin reden om altijd je telefoon op te nemen
Wat een zielig leven moet je hebben als je HIERUIT je respect voor een ander moet laten blijken.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:14 schreef mgerben het volgende:
Kijk eens wat een afweging die vriend maakt. Hij heeft de keuze tussen:
- een vriendin die met hem het eten heeft klaargemaakt, haar tijd aan hem besteedt.
- iemand die de moeite neemt om vier toetsen in te drukken.
Die tweede persoon krijgt onmiddelijk prioriteit over de eerste, die daar lijfelijk aanwezig is.
Dat straalt uit: Jij bent wel hier, we zijn samen iets aan het doen, maar je bent niet zo belangrijk. Dat is ronduit onbeleefd.
Ik vind het typerend dat veel mensen hier denken dat als je 4 jaar bij elkaar bent, je geen beleefdheid of respect meer voor elkaar hoeft op te brengen.
Andere mensen, buiten de relatie, die op een ongelegen moment bellen, krijgen dat respect wél.
Tekenend ook dat sommige mensen 4 jaar ook een hele lange tijd vinden. Zou er verband zijn?
Ik kom uit zo'n gezin. Ik kwam wel over de vloer bij gezinnen waar het voornaamste geluid tijdens het eten bestond uit vorken en messen die piepend over het glaswerk van het bord gaan. En dan die heerlijke 'ontspannen' goede gesprekken.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:23 schreef Razztwizzle het volgende:
Qua eten vind ik het trouwens over het algemeen belangrijk dat gezamenlijk 's avonds eten een fijn rustpunt is. Geen TV aan, geen gedoe, aan tafel, en genieten van wat je eet. Eten op de bank vind ik alleen OK met pizza of patat of ander gemaksvoedsel. Ik kan me ook echt verbazen over gezinnen waar de kinderen voor iedereen het eten op heeft van tafel mogen of TV mogen gaan kijken ofzo.
En dat kan natuurlijk alleen aan tafelquote:Op zondag 6 juli 2008 11:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Beschaving? Je bedoelt ouderwets. Leef met de tijd mee, en accepteer dat de telefoon bestaat.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:34 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Het zal me jeuken hoe andere mensen het doen, maar in mijn huis gaat het wel zo, ja. Al zal ik de laatste persoon zijn die dat aspect van het idee "beschaving" in stand houdt.
Je gaat toch ook niet zomaar naar de plee tijdens het eten bijvoorbeeld? Je telefoon opnemen staat gelijk aan zomaar weglopen van tafel en iets anders gaan doen. Ik vind dat zeer zeker onbeleefd en ik vind het helemaal niet raar om even te melden dat je wilt opnemen omdat je denkt dat het dringend is.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:34 schreef NED het volgende:
[..]
Vind je het goed als ik opneem. Komop zeg.
Ik vind dat er een hoop mensen hier maar rare manieren op na houden.
Toestemming vragen of je je eigenste telefoon alsjeblieft op mag nemen
Ik zie het ook al voor me. "Nee, je mag de telefoon niet opnemen"quote:Op zondag 6 juli 2008 11:34 schreef NED het volgende:
[..]
Vind je het goed als ik opneem. Komop zeg.
Ik vind dat er een hoop mensen hier maar rare manieren op na houden.
Toestemming vragen of je je eigenste telefoon alsjeblieft op mag nemen
Als ik naar de plee moet, dan moet ik naar de plee. Wat is daar mis mee? Daarvoor ga ik echt geen toestemming vragen. "Mag ik naar de plee?", "Nee, je mag niet naar de plee".quote:Op zondag 6 juli 2008 11:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je gaat toch ook niet zomaar naar de plee tijdens het eten bijvoorbeeld? Je telefoon opnemen staat gelijk aan zomaar weglopen van tafel en iets anders gaan doen. Ik vind dat zeer zeker onbeleefd en ik vind het helemaal niet raar om even te melden dat je wilt opnemen omdat je denkt dat het dringend is.
Dus neem je je telefoon opquote:Op zondag 6 juli 2008 11:30 schreef SHE het volgende:
[..]
quote:Op zondag 6 juli 2008 11:21 schreef NED het volgende:
[..]
Dat moet maar wachten tot na het eten?
Waarschijnlijk bellen ze terug ja.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:38 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dat kun je op twee manieren opvatten:
1. Alles altijd uit je handen laten vallen als er iemand belt, want het zou wel eens iemand kunnen zijn die net bevallen is van een gezond kindje.
2. Stel dat je door overmacht (lege batterij, je zat op de wc, whatever) die éne keer nét niet opgenomen hebt. Zullen die vrienden met dat kindje dan alle contact met jou voor eeuwig verbreken, je adres uit hun adresboek scheuren en de pagina verbranden, en verhuizen om je nóóit meer tegen te hoeven komen?
Of bellen ze nog wel een keertje terug?
Precies. I vind een hoop mensen hier nogal erg zwart-wit reageren.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:38 schreef NED het volgende:
Ik heb het overigens niet over uitgebreid een kwartier gaan zitten bellen hoor, dat doe ik ook nooit.
Maar gewoon ff je foon opnemen is geen enkel probleem dacht ik zo
Het moet echt niet gekker wordenquote:Op zondag 6 juli 2008 11:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je gaat toch ook niet zomaar naar de plee tijdens het eten bijvoorbeeld? Je telefoon opnemen staat gelijk aan zomaar weglopen van tafel en iets anders gaan doen. Ik vind dat zeer zeker onbeleefd en ik vind het helemaal niet raar om even te melden dat je wilt opnemen omdat je denkt dat het dringend is.
Het gaat er niet om hoe vaak het voorkomt, maar dat het voorkomt. Mensen bellen je op omdat er iets gesproken moet worden. En dan is het nog altijd de gebruiker die dan beslist om datgene te doen wat belangrijker is. Blijkbaar vind hij het telefoongesprek net iets belangrijk. Als je dat niet accepteer, dan zoek je toch een ander. En als je geen ander zoekt, dan vind je het uiteindelijk minder erg dan je je nu voorstel.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:40 schreef Karina het volgende:
Wanneer de telefoon gaat en je neemt op en zegt vervolgens "ik bel je zo terug, ik zit te eten" en je legt weer neer, dat vind ik nog net gaan, maar uitgebreid gaan zitten bellen met je vork in je hand en je mond vol, dat is ronduit onbeleefd.
En als het ECHT dringend is, merk je dat meteen wel door wat degene aan de andere kant zegt, maar hoe vaak komt dat nou voor?
Als hij een telefoontje belangrijker vind dan samen met mij eten, dan moet HIJ maar een ander zoeken lijkt me.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:44 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Het gaat er niet om hoe vaak het voorkomt, maar dat het voorkomt. Mensen bellen je op omdat er iets gesproken moet worden. En dan is het nog altijd de gebruiker die dan beslist om datgene te doen wat belangrijker is. Blijkbaar vind hij het telefoongesprek net iets belangrijk. Als je dat niet accepteer, dan zoek je toch een ander. En als je geen ander zoekt, dan vind je het uiteindelijk minder erg dan je je nu voorstel.
En dat doe je door hem onbeschoft te noemen, nee dat noem ik nog eens lekker met elkaar bespreken. Als je het niet vind kunnen, dan vraag je dat vriendelijk of hij dat niet meer zal willen doen tijdens het eten, want je voelt je niet op je gemak. Maar inderdaad, als ik een vriendin had als jij, dan zocht ik inderdaad een ander.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Als hij een telefoontje belangrijker vind dan samen met mij eten, dan moet HIJ maar een ander zoeken lijkt me.
En waarom zou je alles van iemand moeten accepteren? Er zijn vast wel dingen van je vriend/vriendin die jij niet zo leuk vindt, dus dan zoek je ook meteen een ander in plaats van je ongenoegen te uiten of accepteer je gewoon alles wat je niet aanstaat?
In het hele topic heb ik nog geen enkele andere manier van mening uiten gelezen dan "Ik vind". Dat de huilebalkjes die zo symbiotisch vergroeid zijn met hun telefoons dat het geen enkel moment meer ongepast lijkt om te bellen dat nou meteen als een belediging in het diepste van hun ziel opvatten is niet mijn probleem. Ik vind het avondeten belangrijk, en ik vind het niet netjes als je daar een telefoongesprek doorheen gaat zitten voeren. Net zoals van tafel af gaan. Is het zo moeilijk om dat half uurtje wat je gemiddeld aan tafel zit 's avonds op je stoel te blijven zitten en niet te bellen? Of is het een kwestie van je zo onzeker voelen in de wereld dat je elk telefoontje moet opnemen om jezelf belangrijk te voelen en zo nog iets van eigenwaarde te bewerkstelligen?quote:Op zondag 6 juli 2008 11:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
Tuurlijk mag je er iets van zeggen. Maar de Talibaneske wijze waarop sommigen hier proberen duidelijk te maken hoe het moet, daar krijg ik een beetje jeuk van.
[ afbeelding ]
Inderdaad, als je niet eens jezelf kan of mag zijn bij je vriend(in), dan is er echt iets mis in je relatie.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:50 schreef Seventees het volgende:
Als ik uit eten ben of eet bij m'n schoonouders/familie dan vraag ik diegene later terug kan bellen. Als ik alleen met m'n vriend of ouders ben dan neem ik gewoon op. Ga me niet verontschuldigen voor zoiets in mijn eigen huis of bij m'n eigen ouders.
Hou toch op, hij zit elke dag al tegen jouw chagrijnige kop aan te koekeloeren tijdens het eten.quote:Als hij een telefoontje belangrijker vind dan samen met mij eten, dan moet HIJ maar een ander zoeken lijkt me.
Lieve schat, alles is ik vind. Zelfs als je het er met knuppel in ramt.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:54 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
In het hele topic heb ik nog geen enkele andere manier van mening uiten gelezen dan "Ik vind". Dat de huilebalkjes die zo symbiotisch vergroeid zijn met hun telefoons dat het geen enkel moment meer ongepast lijkt om te bellen dat nou meteen als een belediging in het diepste van hun ziel opvatten is niet mijn probleem. Ik vind het avondeten belangrijk, en ik vind het niet netjes als je daar een telefoongesprek doorheen gaat zitten voeren. Net zoals van tafel af gaan. Is het zo moeilijk om dat half uutje wat je gemiddeld aan tafel zit 's avonds op je stoel te blijven zitten en niet te bellen? Of is het een kwestie van je zo onzeker voelen in de wereld dat je elk telefoontje moet opnemen om jezelf belangrijk te voelen en zo nog iets van eigenwaarde te bewerkstelligen?
Boeren laten en met je mond vol praten worden over het algemeen als zeer onsmakelijk ervaren. Daarvoor hoef je niet eens aan tafel te zitten.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:59 schreef Svyatagor het volgende:
Hier scheiden zich de mensen die fatsoenlijk opgevoed zijn van de types die niet beter weten dan dat gezamelijk eten gelijk staat aan voedertijd.
Nee, tijdens het eten neem je de telefoon niet op, of je zegt in je tweede zin: ik bel je zo even terug.
Nee, tijdens het eten ga je niet naar de wc; dat doe je daarvoor of daarna. Niet laden en lossen tegelijkertijd.
Je blijft gewoon aan tafel zitten totdat iedereen klaar is, de tv en computer zijn uit.
Het is eigenlijk net zoiets als dat je niet met je mond vol praat, of je ellebogen op tafel zet, of boeren laat...Beetje simpele fatsoensregels.
Dus jij hebt op een kostschool gezeten. Regeltjes zijn door mensen bedacht. Ik laat mij niet door een ander bepalen wat fatsoenlijk is, dat bepaal ik tenslotten nog altijd zelf.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:59 schreef Svyatagor het volgende:
Hier scheiden zich de mensen die fatsoenlijk opgevoed zijn van de types die niet beter weten dan dat gezamelijk eten gelijk staat aan voedertijd.
Nee, tijdens het eten neem je de telefoon niet op, of je zegt in je tweede zin: ik bel je zo even terug.
Nee, tijdens het eten ga je niet naar de wc; dat doe je daarvoor of daarna. Niet laden en lossen tegelijkertijd.
Je blijft gewoon aan tafel zitten totdat iedereen klaar is, de tv en computer zijn uit.
Het is eigenlijk net zoiets als dat je niet met je mond vol praat, of je ellebogen op tafel zet, of boeren laat...Beetje simpele fatsoensregels.
Dat bedoel ik dus met het zwart-wit denken. Dank je voor dit briljante voorbeeld van rucksichtlos de (etiquette-) bevelen volgen.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:59 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb laatst nog een cursus etiquetten gehad. Misschien is dat wel iets voor jou, weet je tenminstens wat je nog meer fout doet. Als je zo gehecht bent aan de zogenaamde fatsoensregels, dan moet je het ook goed doen en niet half.quote:Op zondag 6 juli 2008 11:59 schreef Svyatagor het volgende:
Dat is ook niet het probleem. Men is zo opgevoed, dus anderen MOETEN het ook zo doen. Daar gaat het fout. Iedereen heeft zijn eigen regels, je mag best wel je regels gaan uiten bij JOUW TAFEL, maar men moet ook accepteren dat anderen anders zijn opgevoed en andere fatsoenregels kennen. Bespreken kan, maar om nou te gaan commanderen.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:19 schreef wikwakka2 het volgende:
Zo zie je maar weer, iedereen heeft zo zijn eigen regels. Jullie kunnen elkaar wel uitlachen, maar zo zijn sommige mensen nou eenmaal opgevoed.
Vertel eens, hoe moeten mensen weten dat de Heilige Jij zit te schransen?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:24 schreef veldmuis het volgende:
Als ik zit te eten en iemand belt me druk ik de telefoon weg. Ik haat mensen die zo onbeschoft zijn om te bellen terwijl IK zit te eten.
Zelfs als ik alleen zit te eten doe ik dat nog.
Dude what's wrong..quote:Op zondag 6 juli 2008 10:40 schreef NED het volgende:
[..]
Ongepast is iets anders als ronduit onbeschoft.
Ik bedoel hij schijt toch niet in de macaroni? Dát zou bv onbeschoft zijn.
Hij belt gewoon even.
Godsklere wat een zeikwijf is TS om daar moeilijk over te doen.
Dat die kerel het al 4 jaar met zo een zeikerd uit weet te houden zeg.
Respect en kudo's daarvoor
En dan bel je ze over een half uur terug om ze te vertellen hoe onbeschoft ze waren om jou op te bellen tijdens het eten. Wedden dat je nooit meer wordt gebeld, ook niet wanneer je niet zit te eten?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:24 schreef veldmuis het volgende:
Als ik zit te eten en iemand belt me druk ik de telefoon weg. Ik haat mensen die zo onbeschoft zijn om te bellen terwijl IK zit te eten.
Dat weet je gewoon. Mensen die zo op de regels zijn gesteld eten altijd precies om 18.00 uur.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe moeten mensen weten dat de Heilige Jij zit te schransen?.
My god.. Ieder inderdaad zijn of haar ding... Maar dit klinkt als iemand die met wat minder normen en waarden is groot gebrachtquote:Op zondag 6 juli 2008 12:09 schreef Seventees het volgende:
Wat is fatsoen?
Als wij samen thuis zijn en het is tijd voor het avondeten zitten wij echt niet aan tafel. Waarom? We hangen op de bank met ons bord op schoot en kijken tv. Soms zitten we zelfs bij de pc. Wie gaat bepalen of dat mag/kan of niet.
De enige mensen die dat bepalen zijn degene die erbij betrokken zijn. Wat anderen vinden doet er totaal niet toe.
En wij moeten maar raden wanneer veldmuis eet?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:24 schreef veldmuis het volgende:
Eten is helemaal geen rustmoment.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:27 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dude what's wrong..
Ik vind het ongepast.. Als iemand anders het onbeschoft vindt, PRIMA
Eten is even een rust moment als je met meerdere bent en met mijn normen en waarden bellen we dus niet tijdens het eten. Daarna bel ik ze rustig even terug.
Ieder zijn of haar ding, maar ik sluit me hier bij aanquote:Op zondag 6 juli 2008 11:59 schreef Svyatagor het volgende:
Je kan je pis of poep toch wel ff 10 minuten ophouden?quote:Met naar het toilet gaan heb ik weer geen enkel probleem. Dat is noodzaak.
quote:Op zondag 6 juli 2008 12:30 schreef NED het volgende:
[..]
Eten is helemaal geen rustmoment.
Eten is hard werken
Uitbuiken ná het eten; dát is een rustmoment. En ja, ook dan neem ik gewoon mijn telefoon op.
Sterker nog, ik neem mijn telefoon ALTIJD gewoon op, ook 's nachts als ik lig te slapen
Zo zie je maar weer, wat de één onbeschoft vindt, vindt de ander het niet. Stel je nu nou eens voor dat jij nodig naar de WC moet, jij vind het doodnormaal, maar jou vriend noemt jou zeer onbeschoft, wat zal jij op dat moment gaan denken en voelen?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:30 schreef SHE het volgende:
Met naar het toilet gaan heb ik weer geen enkel probleem. Dat is noodzaak.
Van mijn ouders mocht het vroeger nooit; die vonden dat onbeschoft. Nooit begrepen; want als je moet plassen, moet je plassen. Dat kun je toch niet timen?
Het zou mij ook storen.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:43 schreef Karina het volgende:
Ligt het nou aan mij dat ik dit asociaal vind en is dit echt normaal gedrag tegenwoordig?
Iedereen heeft een andere etenstijd. Mijn eigen etenstijd is erg variabel. Ik verwacht niet van anderen dat ze daarmee rekening gaan houden.quote:Als ik iemand bel rond etenstijd, vraag ik altijd of ik stoor, als degene zegt "ja ik ben net aan het eten", dan bel ik wel terug, bij voorkeur bel ik trouwens sowieso iemand niet op tijdens etenstijd.
quote:Wat vinden jullie van bellen terwijl je aan het eten bent met iemand (thuis of in een restaurant)?
10 minuten?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:32 schreef NED het volgende:
[..]
Je kan je pis of poep toch wel ff 10 minuten ophouden?
Bellen mag onder geen enkel beding, maar als je tussen de soep en de aardappelen door ff lekker uitgebreid gaat zitten schijten is geen enkel probleem?!!
Bij mijn werk kunnen bepaalde storingen uiteindelijk mensenlevens kosten. Als ik storingsdienst heb neem ik dus inderdaad gewoon op ja.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:32 schreef draaijer het volgende:
[..]
moet jij weten.. Telefoon 's-nachts aan en opnemen
Alsof je zo belangrijk bent
Lekker krampachtig afhankelijk zijn van je telefoon. Alsof je zo belangrijk bent dat de wereld je moet kunnen bereiken.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:36 schreef NED het volgende:
Als je godverdomme je telefoon niet opneemt, waarom heb je dat kutding dan?
Komop zeg, zet hem dan uit onder het eten als je niet lastig gevallen wilt worden, maar ga hem niet wegduwen of gewoon niet opnemen.
Jullie hebben het er daarna zeker ook uitgebreid over met jullie partner dat het wel erg onbeschoft was van diegene om onder etenstijd te bellen of niet?
Tis maar wat je bezig houdt, nietwaar. Lekker krampachtig "gezellig" praten, heerlijk geforceerd gezellig dineren met je partner.
godsklere, je zit gewoon te vreten thuis, het is geen 10 sterren restaurant waar je zit
Waarschijnlijk zal die persoon dat ter kennisgeving aannemen en de volgende keer voor het eten even de toilet bezoeken..quote:Op zondag 6 juli 2008 12:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, wat de één onbeschoft vindt, vindt de ander het niet. Stel je nu nou eens voor dat jij nodig naar de WC moet, jij vind het doodnormaal, maar jou vriend noemt jou zeer onbeschoft, wat zal jij op dat moment gaan denken en voelen?
Ik ben echt zo fucking blij dat ik niet jouw partner benquote:Op zondag 6 juli 2008 12:36 schreef SHE het volgende:
[..]
10 minuten?
Wij tafelen nooit korter dan een uur. Ik weet dat de gemiddelde Nederland zijn eten naar binnen schuift, maar ook DAT is hier taboe.
Wij eten een met zorg bereide maaltijd, aan tafel, incl aperitief en daar nemen wij de tijd voor.
Elke dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar.
Met mooi weer doen we er zelfs uren over.
Dat mag ook wel; ik spendeer gemiddeld 2.5 u per dag aan koken!
Storingsdienst is wat anders sherifquote:Op zondag 6 juli 2008 12:36 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Bij mijn werk kunnen bepaalde storingen uiteindelijk mensenlevens kosten. Als ik storingsdienst heb neem ik dus inderdaad gewoon op ja.
Dat vind ik nou echt schandalig van jou he. Je kunt ze ook vragen of ze een half uurtje later die hartaanval kunnen krijgen of dat ze een huisbrandje zelf even een half uurtje lang moeten blussen. Je zit ten slotte te eten. Je gaat toch geen storingmelden tijdens jouw etentje.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:36 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Bij mijn werk kunnen bepaalde storingen uiteindelijk mensenlevens kosten. Als ik storingsdienst heb neem ik dus inderdaad gewoon op ja.
Lul toch niet sherif.. Zo'n mooie, slimme en zelfstandige vrouw kan jij niet eens veroverenquote:Op zondag 6 juli 2008 12:38 schreef NED het volgende:
[..]
Ik ben echt zo fucking blij dat ik niet jouw partner ben
Actualiteiten, vrienden, werk, zaken die nog geregeld moeten worden, dingen die we hebben meegemaakt, liefde, relaties, zaken waar we mee worstelen etc.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:39 schreef NED het volgende:
Zeg SHE, en waar hebben jullie het zoal over tijdens het eten?
Het ligt aan mijn gezelschap, maar bij goed gezelschap (wat een partner hopelijk toch is) vind ik dat erg gezellig. Ik zou er echter niet dagelijks tijd voor hebben.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:40 schreef Seventees het volgende:
Uren tafelen. Daar moet ik niet aan denken...
Ik heb tot nu toe anders alleen nog maar rigide 'Geen telefoon tijdens het eten' etiquette-nazi's gehoord.quote:
Als je vrouw thuis komt van een ander, dan begrijp ik ook waarom je tijdens het etentje samen met haar wilt zijnquote:Op zondag 6 juli 2008 12:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Storingsdienst is wat anders sherif![]()
De enige reden wanneer ik mijn telefoon aan zal laten is wanneer mijn lieve vrouw in de nacht thuis komt van het een of het ander. Als ze binnen is, gaat dat ding gewoon uit
Zeg frustie, waar hebben we anders een voicemail voor. Als het belangrijk genoeg is, spreekt met een VM in.. En ja, sommigen hebben het intellect niet om een goed (diepgaand) gesprek aan te gaan. De VMBO'ers onder ons, hebben een tv en een bank nodig om te eten en de tijd te doden.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:36 schreef NED het volgende:
Als je godverdomme je telefoon niet opneemt, waarom heb je dat kutding dan?
Komop zeg, zet hem dan uit onder het eten als je niet lastig gevallen wilt worden, maar ga hem niet wegduwen of gewoon niet opnemen.
Jullie hebben het er daarna zeker ook uitgebreid over met jullie partner dat het wel erg onbeschoft was van diegene om onder etenstijd te bellen of niet?
Tis maar wat je bezig houdt, nietwaar. Lekker krampachtig "gezellig" praten, heerlijk geforceerd gezellig dineren met je partner.
godsklere, je zit gewoon te vreten thuis, het is geen 10 sterren restaurant waar je zit
Ik zou het niet eens willen!quote:Op zondag 6 juli 2008 12:42 schreef draaijer het volgende:
[..]
Lul toch niet sherif.. Zo'n mooie, slimme en zelfstandige vrouw kan jij niet eens veroveren![]()
Dus waan je geen illusies
Persoonlijk zou ik daar dan liever die 2,5 uur voor gebruiken die je nu in de keuken staat. Maar goed, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Actualiteiten, vrienden, werk, zaken die nog geregeld moeten worden, dingen die we hebben meegemaakt, liefde, relaties, zaken waar we mee worstelen etc.
Aangezien wij door ons werk zelden tijd hebben om elkaar te spreken, is voor ons het diner echt een moment bij uitstek om weer even tot elkaar te komen.
Nee dat is lekker, je werk en problemen meenemen tijdens het eten. Ik dacht dat het een rustmoment was.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Actualiteiten, vrienden, werk, zaken die nog geregeld moeten worden, dingen die we hebben meegemaakt, liefde, relaties, zaken waar we mee worstelen etc.
Aangezien wij door ons werk zelden tijd hebben om elkaar te spreken, is voor ons het diner echt een moment bij uitstek om weer even tot elkaar te komen.
Doe liever urenlang andere dingen met m'n partnerquote:Op zondag 6 juli 2008 12:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het ligt aan mijn gezelschap, maar bij goed gezelschap (wat een partner hopelijk toch is) vind ik dat erg gezellig. Ik zou er echter niet dagelijks tijd voor hebben.
Doorgaan waar ik mee bezig was zit er meestal niet in. Ik zorg dat alle bezigheden klaar zijn voor ik aan eten ga.
Ach, knul. Met jouw instelling kom je er wel..quote:Op zondag 6 juli 2008 12:44 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Als je vrouw thuis komt van een ander, dan begrijp ik ook waarom je tijdens het etentje samen met haar wilt zijn
Wow... Wat is het toch mooi van die potjes en dekseltjes enzo. Ik krijg al een zenuwinzinking als ik er aan denk, en mijn eega met mij.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:36 schreef SHE het volgende:
[..]
10 minuten?
Wij tafelen nooit korter dan een uur. Ik weet dat de gemiddelde Nederland zijn eten naar binnen schuift, maar ook DAT is hier taboe.
Wij eten een met zorg bereide maaltijd, aan tafel, incl aperitief en daar nemen wij de tijd voor.
Elke dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar.
Met mooi weer doen we er zelfs uren over.
Dat mag ook wel; ik spendeer gemiddeld 2.5 u per dag aan koken!
Dan is mijn vent nog aan het werk.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:45 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik daar dan liever die 2,5 uur voor gebruiken die je nu in de keuken staat. Maar goed, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten.
quote:Op zondag 6 juli 2008 12:45 schreef dwerg het volgende:
Ik heb wel een mening over telefoneren tijdens het eten, maar ik kan me niet voorstellen dat er iemand in geïnteresseerd is. Het lijkt wel een 'discussie' in NWS of POL.
Scroll terug.. Dat zie je hoe IK erover denk.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:48 schreef DarkerThanBlack het volgende:
O ja, en niet te vergeten praten over actualiteiten, vrienden, werk, zaken die nog geregeld moeten worden, dingen die we hebben meegemaakt, liefde, relaties, zaken waar we mee worstelen etc., dat doe ik tijdens het kijken naar de televisie, of is dat ook weer onfatsoenlijk? Want tijdens het televisie kijken wordt niet gepraat?
Het zal mij jeuken hoe het er bij jou aan toe gaat, ik zeg toch niet voor nks 'dat moet je helemaal zelf weten". Ik vind alleen dat je je extreem inflexibel opstelt m.b.t. het aannemen van een telefoontje tijdens het eten, that's all.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Dan is mijn vent nog aan het werk.
Wat hebben jullie toch allemaal een moeite met hoe het hier aan toegaat. Wat zijn dat voor issues en who cares?
Ja, in Afrika word je voor 200 dollar op straat vermoord. Zullen we dan maar meteen onze poep in ons haar smeren?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dus jij hebt op een kostschool gezeten. Regeltjes zijn door mensen bedacht. Ik laat mij niet door een ander bepalen wat fatsoenlijk is, dat bepaal ik tenslotten nog altijd zelf.
Fatsoen, rot toch een eind op. In Nederland is het fatsoen allang verdwenen. Mensen worden op straat inelkaar geslagen, zonder dat er maar 1 iemand is die de politie belt, of zich er tussen mengt. En dan gaan zeuren over bellen tijdens het eten.
Hoe JIJ denkt is ONBELANGRIJK, want JIJ hebt je telefoon altijd uit staan. JIJ bent ONBELANGRIJK.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:49 schreef draaijer het volgende:
[..]
Scroll terug.. Dat zie je hoe IK erover denk.
Jij hebt in dit topic echt alleen maar krankzinnige conclusies getrokken. In plaats van de cursus etiquette ( die je duidelijk niet met succes hebt afgerond ), had je in mijn optiek beter naar een debatteer klasje kunnen stappen.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:48 schreef DarkerThanBlack het volgende:
O ja, en niet te vergeten praten over actualiteiten, vrienden, werk, zaken die nog geregeld moeten worden, dingen die we hebben meegemaakt, liefde, relaties, zaken waar we mee worstelen etc., dat doe ik tijdens het kijken naar de televisie, of is dat ook weer onfatsoenlijk? Want tijdens het televisie kijken wordt niet gepraat?
Lezen is niet 1 van je sterkste punten right?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Hoe JIJ denkt is ONBELANGRIJK, want JIJ hebt je telefoon altijd uit staan. JIJ bent ONBELANGRIJK.
Dat is denk ik het probleem bij jou. Bij een gezonde relatie wordt ook gepraat buiten het eten om. Bij jouw is dat blijkbaar het enige moment dat er met elkaar gepraat kan worden.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Dan is mijn vent nog aan het werk.
Wat hebben jullie toch allemaal een moeite met hoe het hier aan toegaat. Wat zijn dat voor issues en who cares?
Onbelangrijk dus.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
Lezen is niet 1 van je sterkste punten right?
Tijdens slapen staat mijn telefoon gewoon uit!
Overdag en 's-avonds staat deze aan omdat ik bij een Amerikaans bedrijf werk waar de Amerikanen pas beginnen met werken wanneer het hier rond 16:00 uur is. Tijdens het eten neem ik niet op en staat mijn telefoon op stil
Misschien moet jij je tijd eens steken om eens een gezond gesprek te houden met je vriend, in plaats van op FOK te zitten, over manier gesproken.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:51 schreef SHE het volgende:
[..]
Jij hebt in dit topic echt alleen maar krankzinnige conclusies getrokken. In plaats van de cursus etiquette ( die je duidelijk niet met succes hebt afgerond ), had je in mijn optiek beter naar een debatteer klasje kunnen stappen.
quote:Op zondag 6 juli 2008 12:53 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat is denk ik het probleem bij jou. Bij een gezonde relatie wordt ook gepraat buiten het eten om. Bij jouw is dat blijkbaar het enige moment dat er met elkaar gepraat kan worden.
Telefoneren doe je uit noodzaak. Dus slechts wanneer er een goede reden voor is, neem je deze op.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het zal mij jeuken hoe het er bij jou aan toe gaat, ik zeg toch niet voor nks 'dat moet je helemaal zelf weten". Ik vind alleen dat je je extreem inflexibel opstelt m.b.t. het aannemen van een telefoontje tijdens het eten, that's all.
quote:Op zondag 6 juli 2008 12:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, in Afrika word je voor 200 dollar op straat vermoord. Zullen we dan maar meteen onze poep in ons haar smeren?
quote:Debiele vergelijking.
Nou, vroegah, werd dit in je hoofd gestampt dat het onfatsoenlijks is om te bellen tijdens het eten. Omdat je vervolgens niet meer zelf over nadenkt of het nou echt zo onfatsoenlijk is, snap je het niet.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:54 schreef elcastel het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat mensen dit niet begrijpen.
Dude, het bovengenoemde is echt zo'n losers excuus om geen verantwoordelijkheden over je eigen daden te nemen.. Zo kan je alles wel aankaartenquote:Op zondag 6 juli 2008 12:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het zal mij jeuken hoe het er bij jou aan toe gaat, ik zeg toch niet voor nks 'dat moet je helemaal zelf weten". Ik vind alleen dat je je extreem inflexibel opstelt m.b.t. het aannemen van een telefoontje tijdens het eten, that's all.
Dus normale mensen maken ook spelfouten.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:55 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Allemachtig, wat een redenering.
Met jou discussiëren gaat ongeveer zo:
Normaal argumenterend mens: "Ik vind het eten een moment om met elkaar te praten."
Jij: "Dus de rest van de dag praat jij helemaal niet! Wat belachelijk!"
Normaal argumenteredn mens: "Daarom vind ik het niet netjes om tijdens het eten te bellen."
Jij: "Dus tijdens het eten mag je niets zeggen!"
Leer eens lezen man.
Dude, als je het niet meer aankan, betrek dat dan op jezelf!quote:Op zondag 6 juli 2008 12:55 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Misschien moet jij je tijd eens steken om eens een gezond gesprek te houden met je vriend, in plaats van op FOK te zitten, over manier gesproken.
quote:Op zondag 6 juli 2008 12:54 schreef elcastel het volgende:
Als ik in gezelschap eet, wordt er hier ook niet gebeld of opgenomen. Ook ken ik meerdere mensen die een eigen bedrijf runnen en daarom wél willen opnemen om vervolgens een Jan Lul verhaal op te hangen, ik spreek ze er op aan, ik vind het onbeschoft.
Ik snap eigenlijk niet dat mensen dit niet begrijpen.
quote:Op zondag 6 juli 2008 12:59 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dude, als je het niet meer aankan, betrek dat dan op jezelf!
Volgens mij heb jij begrijpend lezen op de basisschool overgeslagen, of je hebt je basisschool niet afgemaakt?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:59 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dus normale mensen maken ook spelfouten.
Leer eens typen vrouw
Lees je eigen posts eens terug. Jij vergeet hele woorden.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:59 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dus normale mensen maken ook spelfouten.
Leer eens typen vrouw
Nou dat verklaart dan ook alles. Je hebt gewoon een hekel aan telefoneren. Heeft helemaal niks te maken met het wel of niet bellen tijdens het eten.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:55 schreef SHE het volgende:
[..]
Maar ik heb dan ook nooit iets gehad met telefoneren. Ik ben door mijn werk gewend alleen te 'moeten' bellen. Ik heb ook zovaak de telefoon aan mijn oor overdag dat ik blij ben als dat kreng uit kan s'avonds.
Gesprekken die nergens over gaan vind ik maar vervelend. Vrienden bel ik hooguit voor een concrete afspraak. Bijkletsen doe ik wel als ik ze zie.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat mensen dat als inflexibel zien.
Je bent net een kleuter, op de man spelen, in plaats van argumenten geven. Blijkbaar stopt hier je intelligentie.quote:Op zondag 6 juli 2008 13:01 schreef draaijer het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij begrijpend lezen op de basisschool overgeslagen, of je hebt je basisschool niet afgemaakt?
Iets met pot en ketel.quote:Op zondag 6 juli 2008 13:02 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Je bent net een kleuter, op de man spelen, in plaats van argumenten geven. Blijkbaar stopt hier je intelligentie.
Onzin. Ik vind het ook gewoon echt onbeschoft, dat heeft niks met aangeleerd hebben te maken. Ik rook als een ketter, maar ik steek niks op als er nog gegeten wordt. Ik eet lang niet altijd met bestek (pizza, patat), ik heb zelfs af en toe per abuis mijn ellebogen op tafel. Het hoeft allemaal niet te plastisch, maar eten in gezelschap is voor mij wel een moment waarbij je bepaalde fatsoensregeltjes in acht neemt; zoveel zijn er niet.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Nou, vroegah, werd dit in je hoofd gestampt dat het onfatsoenlijks is om te bellen tijdens het eten. Omdat je vervolgens niet meer zelf over nadenkt of het nou echt zo onfatsoenlijk is, snap je het niet.
quote:Op zondag 6 juli 2008 13:13 schreef elcastel het volgende:
[..]
Onzin. Ik vind het ook gewoon echt onbeschoft, dat heeft niks met aangeleerd hebben te maken.
Je hebt gelijk, ik heb het zo aangeleerd. En nu ? Waarom was jij je handen na een toiletbezoek, waarom geef je iemand een hand als je voorstelt ? Waar wil je eigenlijk heen ?quote:Op zondag 6 juli 2008 14:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Vreemd dat er landen zijn waar het heel normaal is. Dit heb je aangeleerd en zo vind je het ook. Dacht je nou echt dat jij dit zelf hebt bedacht.
Dude, lees nou eens terug.. Is al antwoord op gegeven. BEGRIJPEND LEZEN!quote:Op zondag 6 juli 2008 12:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, wat de één onbeschoft vindt, vindt de ander het niet. Stel je nu nou eens voor dat jij nodig naar de WC moet, jij vind het doodnormaal, maar jou vriend noemt jou zeer onbeschoft, wat zal jij op dat moment gaan denken en voelen?
Ik neem aan dat je niet over een mobiele telefoon beschikt.quote:Op zondag 6 juli 2008 16:13 schreef mane het volgende:
Ik vind het bijna altijd vervelend, ook als we niet aan het eten ben. Zit je middenin een goed gesprek, wordt het onderbroken door zo'n telefoontje en kan je een kwartier lang aanhoren hoe de persoon met wie je dacht in gesprek te zijn een ander gesprek aan het voeren is. Ik kan dat niet hebben, vind het onbeschoft. Als ik met iemand ben, een afspraak heb (of dat nu om te eten of om te thee drinken is), dan neem ik zelf sowieso bijna nooit de telefoon op, of het moet noodzakelijk zijn. Aandacht voor de persoon met wie ik ben, de rest van de wereld moet maar even wachten.
Kom je thuis aandacht te kort? Kan ik me ook wel iets bij voorstellen gezien je vrouw altijd bij een ander zit.quote:Op zondag 6 juli 2008 16:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dude, lees nou eens terug.. Is al antwoord op gegeven. BEGRIJPEND LEZEN!
Ach, knul.. Fantaseer jij er maar lekker op losquote:Op zondag 6 juli 2008 16:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Kom je thuis aandacht te kort? Kan ik me ook wel iets bij voorstellen gezien je vrouw altijd bij een ander zit.
Hij heet niet voor niets darker than black.quote:
Voor mij een fantasie, voor jou de waarheidquote:Op zondag 6 juli 2008 16:30 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ach, knul.. Fantaseer jij er maar lekker op los
Hoor eens wie onbeschoft is...quote:Op zondag 6 juli 2008 16:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Hij heet niet voor niets darker than black.
Hij kan niet lezen, is onbeschoft én heeft een probleem met anderen.
Lithium
quote:Op zondag 6 juli 2008 12:44 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Als je vrouw thuis komt van een ander, dan begrijp ik ook waarom je tijdens het etentje samen met haar wilt zijn
Dus je belt niemand tussen 18h en 20h? Dat is tegenwoordig wel de normale etenstijd.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:43 schreef Karina het volgende: bij voorkeur bel ik trouwens sowieso iemand niet op tijdens etenstijd.
Eens. Als ik uitgebreid heb staan koken kan ik het ook niet waarderen maar bij de normale dagelijkse prak kan met me niet zoveel schelen. Als je bij mensen op bezoek bent of bezoek hebt vind ik het ook niet kunnen en ik mag toch hopen dat iedereen wel begrijpt dat het in restaurants helemaal 'not done' is.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:13 schreef Isegrim het volgende:
Thuis vind ik het geen probleem, tenzij ik bijzonder gekookt heb ofzo. In een restaurant of bij andere mensen thuis echter.
Degenen die ik ken eten meestal tussen 6 en 7 (ik zelf meestal wat eerder, ik heb altijd honger als ik thuis kom).quote:Op zondag 6 juli 2008 18:08 schreef men_in_red het volgende:
[..]
Dus je belt niemand tussen 18h en 20h? Dat is tegenwoordig wel de normale etenstijd.
Je zult ze de kost moeten geven die in een restaurant ook gewoon de telefoon opnemen.quote:Op zondag 6 juli 2008 18:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Eens. Als ik uitgebreid heb staan koken kan ik het ook niet waarderen maar bij de normale dagelijkse prak kan met me niet zoveel schelen. Als je bij mensen op bezoek bent of bezoek hebt vind ik het ook niet kunnen en ik mag toch hopen dat iedereen wel begrijpt dat het in restaurants helemaal 'not done' is.
In de verklaring van de rechten van de mens staat in artikel 1 toch ook duidelijk dat ieder mens recht heeft om wanneer en waar dan ook te bellen. Dat is een eerste levensbehoefte.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:00 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je zult ze de kost moeten geven die in een restaurant ook gewoon de telefoon opnemen.Of in de bioscoop.
!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me een beetje verbaas over de reacties in dit topic van mensen die het de normaalste zaak van de wereld vinden om tijdens het eten te gaan zitten bellen. Sommige reacties doen vermoeden dat er mensenrechten geschonden worden.
Eens. Als ik in gesprek ben laat ik 'm gewoon gaan (scheelt ook dat ik geen beltoon heb), bel twee minuten later wel terug. Je bent in gesprek, dan heb je daar aandacht voor. Je gaat niet zomaar je telefoon opnemen en de ander laten wachten.quote:Op zondag 6 juli 2008 22:08 schreef vejay het volgende:
Ik kan er ook niet tegen als ik een gesprek met iemand heb en ineens nemen ze de telefoon op, net alsof diegene in dat kastje belangrijker is dan iemand die recht voor je staat. Niet alleen tijdens het eten vind ik het irritant maar ook gewoon als ik met iemand in gesprek ben.
Alsof je dat kunt ruiken op afstand of jij aan het eten bentquote:Op zondag 6 juli 2008 23:19 schreef Wooldoor het volgende:
Mensen moet je niet storen tijdens het eten.
Het gaat ook om het principe, namelijk dat je dat soort verleidingen kunt weerstaan. Niet direct reageren op iedere impuls die je opmerkt. Het is een deugd om zaken langs je heen te kunnen laten gaan. Het is een vorm van etiquette en de huidige moderne mens (jongeren en volwassenen van pak hem beet jonger dan 50) ontbreekt het nogal aan etiquette.quote:Op zondag 6 juli 2008 21:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik vind het gezeur, als het een erg formeel diner is is het wat anders, maar als je met je vriend die je al 4 jaar kent zit te bunkeren en zijn telefoon gaat is dat geen enkel probleem.
Jij bent het product van de patatcultuur. Je hebt nooit geleerd dat dineren meer is dan je buik volvreten in zo'n kort mogelijke tijd. Maak je niet druk, dat probleem kennen heel veel mensen tegenwoordig. Ik ben in ieder geval blij dat ik anders heb geleerd en gelukkig zijn er meer mensen hier die er hetzelfde als ik over denken en doen. Tenzij ik alleen eet, eet ik ook nooit bij de televisie. Ik dek de tafel zoals het hoort, kaarsjes er op in de winter, wijntje erbij.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:38 schreef NED het volgende:
[..]
Ik ben echt zo fucking blij dat ik niet jouw partner ben
Je hebt geen honger, maar trek!quote:Op zondag 6 juli 2008 19:43 schreef Karina het volgende:
[..]
Degenen die ik ken eten meestal tussen 6 en 7 (ik zelf meestal wat eerder, ik heb altijd honger als ik thuis kom).
Dus zo tussen half 6 en 7 bel ik meestal niet. En als ik wel bel, dan vraag ik altijd of ik stoor en als mensen aan het eten zijn nemen ze of niet op of ze zeggen dat ze terugbellen.
quote:Op maandag 7 juli 2008 09:04 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Jij bent het product van de patatcultuur. Je hebt nooit geleerd dat dineren meer is dan je buik volvreten in zo'n kort mogelijke tijd. Maak je niet druk, dat probleem kennen heel veel mensen tegenwoordig. Ik ben in ieder geval blij dat ik anders heb geleerd en gelukkig zijn er meer mensen hier die er hetzelfde als ik over denken en doen. Tenzij ik alleen eet, eet ik ook nooit bij de televisie. Ik dek de tafel zoals het hoort, kaarsjes er op in de winter, wijntje erbij.
Kerel zwam niet zo. Als je gewoon met je vriendin je doordeweekse prakje zit te schransen is er niks mis mee om je telefoon niet op te nemen. Juist in je 'eigen' omgeving zou je niet constant onder de druk van de etiquette moeten staan.quote:Op maandag 7 juli 2008 08:56 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Het gaat ook om het principe, namelijk dat je dat soort verleidingen kunt weerstaan. Niet direct reageren op iedere impuls die je opmerkt. Het is een deugd om zaken langs je heen te kunnen laten gaan. Het is een vorm van etiquette en de huidige moderne mens (jongeren en volwassenen van pak hem beet jonger dan 50) ontbreekt het nogal aan etiquette.
Luister meid.. Ik ben het eens met Floris.exe.. Etiquette is juist iets wat je in je hebt of geforceerd moet kopieren. Het is gewoon ongepast. Netzoals eten voor de tvquote:Op maandag 7 juli 2008 19:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kerel zwam niet zo. Als je gewoon met je vriendin je doordeweekse prakje zit te schransen is er niks mis mee om je telefoon niet op te nemen. Juist in je 'eigen' omgeving zou je niet constant onder de druk van de etiquette moeten staan.
Begrijpelijk, ik neem vaak ff op om te zeggen dat ik wel terug bel omdat ik aan het eten ben, anders blijven ze bellen namelijk..quote:Op zondag 6 juli 2008 22:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Eens. Als ik in gesprek ben laat ik 'm gewoon gaan (scheelt ook dat ik geen beltoon heb), bel twee minuten later wel terug. Je bent in gesprek, dan heb je daar aandacht voor. Je gaat niet zomaar je telefoon opnemen en de ander laten wachten.
Hemeltje, in je eigen huis na een dag hard werken voor de tv je eten tot je nemen. Schrecklich!quote:Op maandag 7 juli 2008 20:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
Luister meid.. Ik ben het eens met Floris.exe.. Etiquette is juist iets wat je in je hebt of geforceerd moet kopieren. Het is gewoon ongepast. Netzoals eten voor de tv
Ik vind het gewoon ordinair.. Meer nietquote:Op maandag 7 juli 2008 20:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hemeltje, in je eigen huis na een dag hard werken voor de tv je eten tot je nemen. Schrecklich!
Neuroten
Het is idd heel gewoonquote:Op maandag 7 juli 2008 20:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon ordinair.. Meer niet
Als je goed bent opgevoed is er van druk geen enkele sprake, maar gewoon van een innerlijk fatsoen. Waarbij je rekening houdt met anderen, en stilstaat bij je dagelijkse bezigheden, hoe alledaags die ook zijn.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kerel zwam niet zo. Als je gewoon met je vriendin je doordeweekse prakje zit te schransen is er niks mis mee om je telefoon niet op te nemen. Juist in je 'eigen' omgeving zou je niet constant onder de druk van de etiquette moeten staan.
Mee eens, zo kwam er eens een vriend bij mij op bezoek onlangs en die werd gebeld en die ging me daar toch eens even uitgebreid een gesprek voeren. Het had niet veel langer moeten duren of ik had hem gevraagd waarom hij eigenlijk op bezoek kwam. Echt, ik vind het zo schaamteloos he. Ik snap het gewoon niet.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:36 schreef Alicey het volgende:
Wat echter ook een grote rol speelt is wat sommigen hier al posten - Het gemak waarmee sommige mensen een gesprek of activiteit met iemand ter plaatse onderbreken om uitgebreid te gaan telefoneren. Ook een kwestie van fatsoen om dat niet te doen.,
Dat ligt eraan wat je met elkaar afspreekt. Als je bijvoorbeeld met zijn tweetjes samenwoont en onderling ben je overeengekomen dat je gewoon de telefoon kunt oppakken tijdens het eten, tja, wie ben ik dan om daarover te oordelen? Maar zolang zo'n overeenkomst er niet is, vind ik dat je het niet moet doen.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik zou het echt zwaar onbeschoft vinden als iemand dat aan tafel zou doen. Zelf vind ik het erg belangrijk dat iemand goede tafelmanieren hanteert.. En daar hoort telefoneren niet bij.. Tevens als opstaan als mensen nog zitten eten, met alleen een vork of lepel eten, smakken of met hun ellebogen op tafel steunen. Noem het overdreven, maar ik vind zoiets belangrijk en irriteer me aan mensen met slechte tafelmanieren.quote:Als je goed bent opgevoed is er van druk geen enkele sprake, maar gewoon van een innerlijk fatsoen. Waarbij je rekening houdt met anderen, en stilstaat bij je dagelijkse bezigheden, hoe alledaags die ook zijn.
Mijn god, over zoiets ga je toch geen afspraken maken?quote:Op maandag 7 juli 2008 22:36 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat ligt eraan wat je met elkaar afspreekt. Als je bijvoorbeeld met zijn tweetjes samenwoont en onderling ben je overeengekomen dat je gewoon de telefoon kunt oppakken tijdens het eten, tja, wie ben ik dan om daarover te oordelen? Maar zolang zo'n overeenkomst er niet is, vind ik dat je het niet moet doen.
Kijk en dat je dergelijke afwegingen niet kunt maken maakt het verschil in opvoeding die een mens heeft meegekregen. Als jij het verschil niet ziet tussen onbeschaamd telefoneren terwijl je met een ander aan het dineren bent en ongeschoren verschijnen dan begrijp jij er weinig van.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn god, over zoiets ga je toch geen afspraken maken?![]()
Gaan we dan ook afspraken maken over wanneer je ongeschoren mag verschijnen en hoe vaak je je schoenen moet poetsen?
Als jij de overeenkomsten niet ziet ben je stekeblindquote:Op maandag 7 juli 2008 23:07 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Kijk en dat je dergelijke afwegingen niet kunt maken maakt het verschil in opvoeding die een mens heeft meegekregen. Als jij het verschil niet ziet tussen onbeschaamd telefoneren terwijl je met een ander aan het dineren bent en ongeschoren verschijnen dan begrijp jij er weinig van.
Jij maakt de vergelijking dus ik mag aannemen dat jij ook met de overeenkomsten komt als men daar om vraagt. Maar hoe het ook zij, als je de juiste opvoeding niet hebt gehad, zul je het nooit begrijpen.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als jij de overeenkomsten niet ziet ben je stekeblind
Daaruit kan ik alleen maar concluderen dat het dus idd niks meer is dan een aangeleerde norm zonderquote:Op maandag 7 juli 2008 23:18 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Jij maakt de vergelijking dus ik mag aannemen dat jij ook met de overeenkomsten komt als men daar om vraagt. Maar hoe het ook zij, als je de juiste opvoeding niet hebt gehad, zul je het nooit begrijpen.
In den beginne had je solitaire individuen, later groepen van individuen (vaak van kortstondige duur door onderlinge moordpartijen), nog later groepen van individuen die met elkaar omgangsregels afspraken om samen te overleven. Onze samenleving bestaat bij de gratie van deze regels.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Daaruit kan ik alleen maar concluderen dat het dus idd niks meer is dan een aangeleerde norm zonder
al te veel praktisch nut, anders zou het namelijk prima uit te leggen zijn. Dergelijke ingeprente gewoontes hebben echter geen of weinig rationele basis waardoor de onderbouwing vaak bestaat uit "zo hoort het gewoon" en uiteenlopende varianten erop.
Dat zal ook niemand ontkennen, het is etiquette. Het zijn sociale normen, omgangsvormen. Je bent niet verplicht om je er aan te houden, maar ze zorgen voor eenheid in een samenleving. Hetzelfde geldt voor dingen als niet een pet dragen in de klas, je zonnebril afzetten wanneer je met iemand spreekt, niet door een ander heen beginnen te praten enzovoort.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daaruit kan ik alleen maar concluderen dat het dus idd niks meer is dan een aangeleerde norm zonder
al te veel praktisch nut, anders zou het namelijk prima uit te leggen zijn. Dergelijke ingeprente gewoontes hebben echter geen of weinig rationele basis waardoor de onderbouwing vaak bestaat uit "zo hoort het gewoon" en uiteenlopende varianten erop.
Volgens mij zit je in het verkeerde topic te postenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:07 schreef Seventees het volgende:
Het wordt 11 september dat we de sleutel krijgen. Slechts twee dagen later dan de bedoeling was
We gaan 9 dagen later op vakantie (goede planning) maar met een beetje geluk hebben we dan in ieder geval de huiskamer volledig in het behang.
Naderhand de vloeren regelen (we zijn er intussen ongeveer uit wat we willen) en dan kunnen er eindelijk een verhuiswagen geregeld worden. Het gaat druk worden. Maar we krijgen er steeds meer zin in
Jaquote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Volgens mij zit je in het verkeerde topic te posten
Wat bedoel je met als het gezelschap er zich voor leent?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:07 schreef Seventees het volgende:
* Seventees vindt het nog steeds niet onbeleefd, als het gezelschap zich ervoor leent.
Etiquette en sociaal acceptabele omgangsvormen zijn twee zeer verschillende dingen die vaak op 1 hoop worden gegooid.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 08:37 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Dat zal ook niemand ontkennen, het is etiquette. Het zijn sociale normen, omgangsvormen. Je bent niet verplicht om je er aan te houden, maar ze zorgen voor eenheid in een samenleving. Hetzelfde geldt voor dingen als niet een pet dragen in de klas, je zonnebril afzetten wanneer je met iemand spreekt, niet door een ander heen beginnen te praten enzovoort.
bellen tijdens eten is ONBESCHOFTquote:Op zaterdag 5 juli 2008 22:43 schreef Karina het volgende:
Mijn vriend en ik zaten te eten (aan de eettafel, dus niet met bordje op schoot) en zijn mobiel ging.
Hij stapt op van tafel (telefoon lag ergens anders) neemt zijn mobiel op, gaat weer aan tafel zitten en telefoneren/eten tegelijkertijd, terwijl ik ook nog aan tafel zat te eten.
Toen hij was uitgebeld vertelde ik hem dat ik het nogal onbeschoft vond wat hij deed: uitgebreid zitten bellen terwijl je nog zit te eten met iemand. Hij was verbaasd en vond het schijnbaar nogal vreemd dat ik het zo onbeleefd vond "bij ons doen we dat altijd" (hij komt uit Brabant).
Ligt het nou aan mij dat ik dit asociaal vind en is dit echt normaal gedrag tegenwoordig?
Als ik iemand bel rond etenstijd, vraag ik altijd of ik stoor, als degene zegt "ja ik ben net aan het eten", dan bel ik wel terug, bij voorkeur bel ik trouwens sowieso iemand niet op tijdens etenstijd. Als iemand mij belt en ik ben alleen, dan neem ik wel op, maar zeg er wel bij dat ik zit te eten en of diegene dat niet erg vind (je hoort natuurlijk door de telefoon wel dat ik tussendoor zit te eten).
Wanneer ik samen met iemand anders aan het eten ben dan neem ik OF niet op OF ik neem op en zeg alleen even snel dat ik aan het eten ben en zo terugbel.
Wat vinden jullie van bellen terwijl je aan het eten bent met iemand (thuis of in een restaurant)?
Oke, dat is waar, maar waar het in verband met de visie van Grrrrrrrr om ging is dat er voor iets dergelijks geen rationele onderbouwing hoeft te bestaan.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Etiquette en sociaal acceptabele omgangsvormen zijn twee zeer verschillende dingen die vaak op 1 hoop worden gegooid.
Maar gelukkig een minder grote zonde dan jouw hoogmoedigheid.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:51 schreef MLF het volgende:
[..]
bellen tijdens eten is ONBESCHOFT
waar dan ook
Nee, natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:53 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Oke, dat is waar, maar waar het in verband met de visie van Grrrrrrrr om ging is dat er voor iets dergelijks geen rationele onderbouwing hoeft te bestaan.
dat is zeker irritantquote:Op maandag 7 juli 2008 20:54 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind het bijna net zo irritant als niet wachten met van tafel gaan als er nog iemand zit te eten.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Maar gelukkig een minder grote zonde dan jouw hoogmoedigheid.
Maar vind je erop rammen dan van volwassen gedrag getuigen? Je moet het niet zien als dat iemand je als een kind corrigeert. Iemand wijst je er op dat het ongewenst is.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk.
Maar ik ben van mening dat iemand die een ander er op aan zou vallen (ja, ik ken jullie soort) daar toch heel voorzichtig mee zou moeten zijn.
Ik ram er gewoon meteen op dan hoor, meen ik echt. Waar haal je het lef vandaan om mij (in dit hypothetische geval) ten overstaan van anderen als een kind te corrigeren.
En dan dus laten zien dat ik dat nog veel beter kan![]()
Oftewel: we komen weer uit op dat woordje redelijkheid. Ja, rustig gaan zitten bellen is een beetje onbeschoft. Dus liever niet. Maar een ander in gezelschap gaan corrigeren... Ik zou m'n handjes er niet aan branden in ieder geval.
Overigens bel ik dus niet tijdens het eten, omdat ik het irritant vind en sowieso een hekel heb aan lange gesprekken over de telefoon.
Nou daar heb ik jou niet voor nodig hoor moppie.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:13 schreef MLF het volgende:
[..]
![]()
dank je
je hebt zeker een nieuw woord geleerd en kom je hier uitproberen
ga eerst NL leren en pas het toe waar het hoort
wel redelijk passend bij ‘hoogmoedigheid’quote:bellen tijdens eten is ONBESCHOFT
waar dan ook
door ff te bellen natuurlijkquote:Op zondag 6 juli 2008 12:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe moeten mensen weten dat de Heilige Jij zit te schransen?.
Dat mag, een persoon kan natuurlijk gewoon zeggen ergens niet van gediend te zijn en dat respecteer ik over het algemeen ook wel. Kleine moeite, groot plezier... Dat werk.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:14 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Maar vind je erop rammen dan van volwassen gedrag getuigen? Je moet het niet zien als dat iemand je als een kind corrigeert. Iemand wijst je er op dat het ongewenst is.
Ja, bij jouw soort mensen is het fatsoen sowieso ver te zoeken.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:01 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik ram er gewoon meteen op dan hoor, meen ik echt.
Volgens mij is het 1 een gevolg van het ander. Ik kom op voor mezelf zoals mij dat belieft. Bemoei je met jezelf en dan maken we er ongetwijfeld een gezellige tijd vanquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, bij jouw soort mensen is het fatsoen sowieso ver te zoeken.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nogmaals: iedereen mag me ergens op aanspreken, maar de grens trek ik dus waar mensen op kleinerende wijze menen me terecht te moeten wijzen. En ja, dan volgen er excuses of klappen.
Ringo, m'n favoriete nietszeggende sidekick!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:55 schreef Ringo het volgende:
[..]Pappie_Culo heeft duidelijk behoefte aan een corrigerende tik.
Bellen tijdens het eten is onbeleefd, punt. Wie dat niet begrijpt, Pappie_Culo, is schijnbaar door de wolven opgevoed of schept er een kinderlijk genoegen in om, koste wat het kost, dwars te zijn.
Maar wees vooral trots op je neanderthaler-streken.
Kijk dit is dus een ram voor je poremquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:20 schreef floris.exe het volgende:
Pappie_Culo, op welke manier moet men jouw gedrag dan bekritiseren wil men vallen in de groep van mensen die volgens jou op de goede manier bekritiseren of in de groep van mensen die volgens jou menen namens de mensheid te spreken en een ram op hun bek verdienen?
Is dit een grapje of is dit serieus?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:39 schreef floris.exe het volgende:
Maar Pappie_Culo, als je zo hard wordt aangepakt, publiekelijk, dan leer je het wel sneller af lijkt mij? En slaan is echt te fout voor woorden. We leven niet meer in het stenen tijdperk.
Een grapje? Natuurlijk niet, ik stel een serieuze vraag. Hoe harder de aanpak hoe meer je er van leert. Dat lijkt mij geheel in lijn met de wet van ome Fred.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:42 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Is dit een grapje of is dit serieus?
Ik laat mijn antwoord nog even op het jouwe wachten, goed?
10 hersenen voor mevrouwquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:43 schreef k_i_m het volgende:
Ik weet niet wat jij gebruikt hebt, maar doe mij er ook tien van.
Een ééncellige amoebe wellichtquote:
Die wet ken ik niet, maar die gaat hier niet op. Je zult wel het idee moeten hebben dat de ander een goed punt heeft, tenminste.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:46 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Een grapje? Natuurlijk niet, ik stel een serieuze vraag. Hoe harder de aanpak hoe meer je er van leert. Dat lijkt mij geheel in lijn met de wet van ome Fred.
Je hebt een hoop praats, maar nu nog een argument.quote:
Doe het bij voorkeur ook in China danquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:55 schreef k_i_m het volgende:
Joh, doe ik het gewoon in het chinees. Dat snap je ook niet.
Kostelijk, zelf geen hoofdletters aan het begin van de zin plaatsen en voor het gemak de punt aan het einde ook maar weglaten MAAR wel kritiek op iemand anders zijn taalvaardighedenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 14:13 schreef MLF het volgende:
[..]
![]()
dank je
je hebt zeker een nieuw woord geleerd en kom je hier uitproberen
ga eerst NL leren en pas het toe waar het hoort
Nee, het is hooguit ongemanierd.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:48 schreef Roquefort het volgende:
Tijdens het eten bellen is natuurlijk ongemanierd, getuigt van een gebrek aan beschaving, en een gebrek aan respect voor degene(n) met wie je aan tafel zit.
Ach gut, wat een plebejisch gevoel voor rechtvaardigheid. Het begint hier zowaar naar medelijden te stinken. Straks ga je ook nog zeggen dat die arme stumpers het niet kunnen helpen, ongemanierd te zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nee, het is hooguit ongemanierd.
Een gebrek aan respect is het om in een wereld als deze een halszaak te maken van een futiliteit als het hier besprokene. Een gebrek aan beschaving is het om mensen die bepaalde futiliteiten anders zien weg te zetten als Tokkies.
Medelijden? Waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach gut, wat een plebejisch gevoel voor rechtvaardigheid. Het begint hier zowaar naar medelijden te stinken. Straks ga je ook nog zeggen dat die arme stumpers het niet kunnen helpen, ongemanierd te zijn.
Huzzah!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:14 schreef Pappie_Culo het volgende:
Vind het alleen ergerlijk wanneer mensen een halszaak maken van zulke dingen terwijl het ze verder aan hun reet roest wat er gebeurt. Beetje realiteitszin kan geen kwaad.
Je hebt uit eten gaan en je hebt je doordeweekse prakkie eten met je vriendin waar je het al 4 jaar mee hebtquote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:34 schreef Sowflow het volgende:
Ja, vind ik niet erg netjes. Tenzij het een spoedgeval is. Als ik uiteten ga met iemand, dan vind ik het zwaar irritant als de mobiele aangaat. Dus mensen: mobiele uit als je in gezelschap bent, zeeeeker als je aan tafel zit.
Je punt is?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je hebt uit eten gaan en je hebt je doordeweekse prakkie eten met je vriendin waar je het al 4 jaar mee hebt
Welja!quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:34 schreef Sowflow het volgende:
Ja, vind ik niet erg netjes. Tenzij het een spoedgeval is. Als ik uiteten ga met iemand, dan vind ik het zwaar irritant als de mobiele aangaat. Dus mensen: mobiele uit als je in gezelschap bent, zeeeeker als je aan tafel zit.
UIt eten gaan is veel formeler en vaak een 'uitje'. Doordeweeks eten met je vriendin is vooral (let wel, vooral) 'voedsel binnen krijgen'.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:49 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je punt is?
Voor mij is er namelijk geen verschil..
offtopic
waar kom je vandaan?
Hilarisch niet? Misschien moeten we ook maar de vaste lijn eruit trekken zodra er bezoek komt?quote:
Ik deel die mening niet.. Ik ben denk ik een stuk klassieker met mijn waarden en normenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
UIt eten gaan is veel formeler en vaak een 'uitje'. Doordeweeks eten met je vriendin is vooral (let wel, vooral) 'voedsel binnen krijgen'.
Jij hebt werkelijk geen normale opvoeding genoten.. Ik verbaas me echt over je reactiesquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hilarisch niet? Misschien moeten we ook maar de vaste lijn eruit trekken zodra er bezoek komt?![]()
Bellen als je bezoek hebt is namelijk onbeschoft, net alsof je bezoek niet interessant genoeg is.
Wederzijdsquote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:07 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jij hebt werkelijk geen normale opvoeding genoten.. Ik verbaas me echt over je reacties
Nou ja, dat van die 'mobiel uit in gezelschap' vind ik weer een beetje ver gaan. Je trekt natuurlijk ook geen vaste lijn uit de muur als er bezoek komt zoals Grrrrrr+- ook al zegt.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:07 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jij hebt werkelijk geen normale opvoeding genoten.. Ik verbaas me echt over je reacties
Yup, als je bezoek hebt, en je tante uit Marokko belt, dan is het heel jammer, maar bel je later maar terug. Sorry tante, ik heb bezoek. Tenminste, zo heb ík het geleerd. Dat een deel van de mensen hier anders over denkt, tsja, dat zegt eigenlijk al genoeg.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hilarisch niet? Misschien moeten we ook maar de vaste lijn eruit trekken zodra er bezoek komt?![]()
Bellen als je bezoek hebt is namelijk onbeschoft, net alsof je bezoek niet interessant genoeg is.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Yup, als je bezoek hebt, en je tante uit Marokko belt, dan is het heel jammer, maar bel je later maar terug. Sorry tante, ik heb bezoek. Tenminste, zo heb ík het geleerd. Dat een deel van de mensen hier anders over denkt, tsja, dat zegt eigenlijk al genoeg.
Die 5 man bezoek kunnen ook eventjes wat begrip tonen en niet meteen op hun achterste poten staan omdat jij een telefoontje van je lievelingstante aanneemt. Dat een deel van de mensen hier anders over denkt, tjsa, dat zegt eigenlijk al genoeg.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Yup, als je bezoek hebt, en je tante uit Marokko belt, dan is het heel jammer, maar bel je later maar terug. Sorry tante, ik heb bezoek. Tenminste, zo heb ík het geleerd. Dat een deel van de mensen hier anders over denkt, tsja, dat zegt eigenlijk al genoeg.
Daar ligt dus ook het verschil, de manier waarop je thuis dineren ziet. JIj ziet het als eten naar binnen drukken, anderen zien het als een sociaal gebeuren met het gezin.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 20:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
UIt eten gaan is veel formeler en vaak een 'uitje'. Doordeweeks eten met je vriendin is vooral (let wel, vooral) 'voedsel binnen krijgen'.
Wat geen enkel argument is om de telefoon niet eventjes op te nemen. Je kan overal wel dat stempel op plakken. Overigens vind ik het nogal wat om van "gezin" te spreken als het gaat om een vriend en vriendin die niet eens samen wonen. Eten is op de eerste plaats overigens ook echt om je te voeden, en pas op de 2e plaats een sociaal gebeuren.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:09 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Daar ligt dus ook het verschil, de manier waarop je thuis dineren ziet. JIj ziet het als eten naar binnen drukken, anderen zien het als een sociaal gebeuren met het gezin.
Dus in jouw visie moeten 5 man zich aanpassen aan 1 persoon die zo nodig moet bellen terwijl je gezellig samen zit te eten? Dat vind ik helemaal onbeleefd.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die 5 man bezoek kunnen ook eventjes wat begrip tonen en niet meteen op hun achterste poten staan omdat jij een telefoontje van je lievelingstante aanneemt. Dat een deel van de mensen hier anders over denkt, tjsa, dat zegt eigenlijk al genoeg.
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Dus in jouw visie moeten 5 man zich aanpassen aan 1 persoon die zo nodig moet bellen terwijl je gezellig samen zit te eten? Dat vind ik helemaal onbeleefd.
En in geval van meeëtend bezoek is het misschien ook wel bij de friettent op de hoek gehaaldquote:En ondertussen wordt het eten, waar iemand misschien wel veel aandacht aan heeft besteed om het klaar te maken, nog nog koud ook.
quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:21 schreef mies73 het volgende:
wie belde er altijd op het moment dat wij aan het eten waren...
m'n werkgever.
totdat m'n vriendin mij de foon afpakte en schreeuwde...
BEL JE ALTIJD ALS WE ZITTEN TE ETEN!!!
ehh sorry, heeft ie nooit weer gedaan.
wat een rust.
Dat is tenslotte een normale manier van doen waar respect uit spreekt!quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:21 schreef mies73 het volgende:
m'n werkgever.
wat een rust.
Telefoneren tijdens het eten is geen strafbaar feit. Je bent niet verplicht om je er aan te houden. Je bent daar vrij in. Er is geen rationeel argument te verzinnen waarom het jou verboden zou moeten worden om te bellen tijdens het eten. Mogen en niet mogen is hier dan ook totaal niet aan de orde.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat geen enkel argument is om de telefoon niet eventjes op te nemen. Je kan overal wel dat stempel op plakken. Overigens vind ik het nogal wat om van "gezin" te spreken als het gaat om een vriend en vriendin die niet eens samen wonen. Eten is op de eerste plaats overigens ook echt om je te voeden, en pas op de 2e plaats een sociaal gebeuren.
Het gezever hierover begint bij sommigen echt wel erg krampachtige vormen aan te nemen. Hoe stijf ben je in hemelsnaam als je over zoiets simpels zo'n drukte moet maken? En dan ook nog bij relatief jonge mensen.
Maar goed, het wordt zo langzamerhand () een herhaling van zetten. Verder dan "het hoort zo" en dan een sneer geven naar "de komaf" van mensen komen de meesten toch niet, wat eigenlijk al genoeg zegt.
![]()
Ik ben ervan overtuigd dat jullie het topic ook zonder mij wel vol krijgen, zo niet, ook dan valt het vanzelf wel een keer uit de actieve topics. Ajuus
Alleen als ik alleen thuis benquote:Op woensdag 9 juli 2008 08:55 schreef MarMar het volgende:
Maar gewoon ongegeneerd een lulgesprek voeren over de telefoon tijdens het eten is toch wel per definitie not done.
Verder ben ik het met je eensquote:Op woensdag 9 juli 2008 08:55 schreef MarMar het volgende:
Bellen tijdens het eten hangt maar helemaal van het moment af.. als je aan tafel zit met een kaarsje en een wijntje, dan is het imo vanzelfsprekend not done.
In een restaurant sowieso niet, daar neem ik alleen op als het de oppas is en zet ik de foon op tril. (wil wel bereikbaar zijn voor als der wat met de kindjes is he) en als de kindjes mee zijn gaat de foon uit.
Als iemand belt terwijl ik thuis zit te eten en het is een noodgesprekje, dan vraag ik even of mijn man het niet erg vindt dat ik diegene even te woord sta..
Maar gewoon ongegeneerd een lulgesprek voeren over de telefoon tijdens het eten is toch wel per definitie not done.
Wat een smerige tokkie vriendin. Je kunt altijd gebeld worden, als je dat niet wilt moet je, of je telefoon uitzetten, of niet opnemen als je niet wilt opnemen.quote:Op woensdag 9 juli 2008 01:21 schreef mies73 het volgende:
m'n werkgever.
wat een rust.
Een andere oplossing is om gewoon op een nette manier te vragen of iemand voortaan op een ander moment wil bellen.quote:Op donderdag 10 juli 2008 21:18 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Wat een smerige tokkie vriendin. Je kunt altijd gebeld worden, als je dat niet wilt moet je, of je telefoon uitzetten, of niet opnemen als je niet wilt opnemen.
Dat zou ook kunnen inderdaad, mocht je echter die moeite niet willen nemen om je netjes te gedragen kun je één van de andere twee opties gebruiken.quote:Op donderdag 10 juli 2008 21:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een andere oplossing is om gewoon op een nette manier te vragen of iemand voortaan op een ander moment wil bellen.
Eens is .quote:Op zondag 6 juli 2008 10:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Wat begrijpen mensen nou niet dat het leven tijdens het eten gewoon door blijft gaan. Als je gebeld wordt, dan zal het vast wel belangrijk zijn, anders word je niet gebeld. De gebruiker bepaalt dan zelf wel of hij verder gaat eten, of het gesprek verder gaat voeren. Blijkbaar ligt zijn prioriteit even elders. Je praat zeker ook niet tijdens het eten, want dat is ook onbeleefd, lekker vrolijke boel zo bij je thuis.
Ook een achterbuurtproleet?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 18:56 schreef Fooshantay het volgende:Tering , wat heb ik een medelijden met je vriend
Bellen tijdens eten is een TOKKIE actie!quote:Op vrijdag 11 juli 2008 01:26 schreef mies73 het volgende:
een smerige tokkie vriendin??? ga jij je mond maar ff spoelen Arnold_fan.
mijn werkgever belt me op mijn mobiel, en dat wanneer het hem uitkomt, zeikt als wij niet opnemen, en vertikt het om telefoons voor de zaak aan te schaffen.
en by the way.... gesprekskosten die wij maken worden niet vergoed.
en daar komt nog bij dat mijn opa op sterven lag (= overleden) moet ik dan mijn telefoon dan maar uitzetten? of niet opnemen?
lekker kort door de bocht ben jij....
you lose.
In het begin van het topic werd er nog gezegd dat als opa dan toch doodging, dat je dat ook best na het eten kon horen, dood was ie dan toch al.quote:Uiteraard zijn er uitzonderingen denkbaar zoals die van je opa.
hmm, heb dit topic eens doorgebladerd en volgens mij werd er gezegd dat het een kulargument is dat opa op sterven kan liggen en dat je daarom ten alle tijden je telefoon op moet nemen.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 11:07 schreef NED het volgende:
[..]
In het begin van het topic werd er nog gezegd dat als opa dan toch doodging, dat je dat ook best na het eten kon horen, dood was ie dan toch al.
Het gaat er niet om dat het leven stopt en dat het rustig moet zijn tijdens het eten, het punt is dat niet alleen jouw leven doorgaat maar ook dat van iemand anders. En ok, dan ben je niet uit eten dan ben je thuis. Stel, je eet bord-op-schoot voor de tv, als iemand naast je uitgebreid gaat zitten tetteren over van alles waar jij geen boodschap aan hebt terwijl jij iets aan het volgen bent is dat bloedirritant. Vooral als je de hele dag al onzin hebt aangehoord. Maar ok, iemand die nog thuis woont of die de hele dag niets te doen heeft zal er minder last van hebben.quote:quote:Op zondag 6 juli 2008 10:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Nou, die mening deel ik dan nietquote:Op zaterdag 12 juli 2008 11:07 schreef NED het volgende:
[..]
In het begin van het topic werd er nog gezegd dat als opa dan toch doodging, dat je dat ook best na het eten kon horen, dood was ie dan toch al.
Krijgen we dat normen en waarden gelul weerquote:Op zaterdag 12 juli 2008 10:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
Bellen tijdens eten is een TOKKIE actie!
Uiteraard zijn er uitzonderingen denkbaar zoals die van je opa. Voor je werkgever is het onzin. Als het belangrijk is, dan laten ze wel een voicemail achter.. Waarden en normen zijn bij veel mensen de laatste tijd ver te zoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |