abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 5 juli 2008 @ 22:43:40 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_59916333
Mijn vriend en ik zaten te eten (aan de eettafel, dus niet met bordje op schoot) en zijn mobiel ging.

Hij stapt op van tafel (telefoon lag ergens anders) neemt zijn mobiel op, gaat weer aan tafel zitten en telefoneren/eten tegelijkertijd, terwijl ik ook nog aan tafel zat te eten.

Toen hij was uitgebeld vertelde ik hem dat ik het nogal onbeschoft vond wat hij deed: uitgebreid zitten bellen terwijl je nog zit te eten met iemand. Hij was verbaasd en vond het schijnbaar nogal vreemd dat ik het zo onbeleefd vond "bij ons doen we dat altijd" (hij komt uit Brabant).

Ligt het nou aan mij dat ik dit asociaal vind en is dit echt normaal gedrag tegenwoordig?

Als ik iemand bel rond etenstijd, vraag ik altijd of ik stoor, als degene zegt "ja ik ben net aan het eten", dan bel ik wel terug, bij voorkeur bel ik trouwens sowieso iemand niet op tijdens etenstijd. Als iemand mij belt en ik ben alleen, dan neem ik wel op, maar zeg er wel bij dat ik zit te eten en of diegene dat niet erg vind (je hoort natuurlijk door de telefoon wel dat ik tussendoor zit te eten).

Wanneer ik samen met iemand anders aan het eten ben dan neem ik OF niet op OF ik neem op en zeg alleen even snel dat ik aan het eten ben en zo terugbel.

Wat vinden jullie van bellen terwijl je aan het eten bent met iemand (thuis of in een restaurant)?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 5 juli 2008 @ 22:44:58 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_59916357
Ik vind het een beetje vergelijkbaar met een ruft laten. Onbeleefd als je ergens op bezoek bent, maar in gezelschap van je partner van jaren moet het kunnen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_59916565
Moet kunnen. Ligt natuurlijk wel aan de mate van belangrijk-heid van het telefoontje dat evt. verwacht wordt. Klinkt onherroepelijk de ringtone van de telefoon en neemt de gebruiker op om vervolgens een eeuwenlang gesprek te voeren, dan vind ik dat onbeleefd ja..

Maar ach, het is je vriend. Wees dan niet zo'n zeurpiet en klaag er niet over.
Google is your friend, abuse your friends
pi_59916612
Groot gelijk, onbeschoft. Interessantdoenerij met die telefoons altijd. Neem nooit op als ik met iemand zit te eten (tenzij ik bv op een belangrijk telefoontje wacht of het een groter gezelschap is). Misschien is je vriend zo iemand die nooit beltegoed heeft en moet ie daarom ieder telefoontje aannemen
Jusqu'ici tout va bien...
  zaterdag 5 juli 2008 @ 22:59:13 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_59916645
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:55 schreef Metalfrost het volgende:
Maar ach, het is je vriend.
Hoe lang?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_59916766
Meestal neem ik dan op en zeg ik dat ik zo even terug bel of dat diegene even moet terugbellen . Mocht iemand anders even opnemen en bellen terwijl wij aan het eten zijn en diegene praat een paar minuten dan vind ik het niet erg.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_59916833
Stel je niet zo aan.
  Moderator zaterdag 5 juli 2008 @ 23:09:45 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_59916847
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 22:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hoe lang?
Bijna 4 jaar, maar ik moet daaraan toevoegen dat we niet samenwonen en elkaar alleen in het weekend (meestal zelfs alleen om de week) zien en daarom niet zo vaak samen eten. Daarom stoort het me waarschijnlijk zo.

Maar misschien ben ik gewoon overdreven beleefd dat ik zelf nooit mijn telefoon zal opnemen als ik samen zit te eten.
niet zo tof doen
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:13:33 #9
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59916912
Ik vind het ook onbeschoft. Je bent met z'n tweeën, je maakt tijd voor elkaar, die ander belt maar mooi een andere keer terug.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:14:15 #10
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59916922
Een vriend van me flikte het laatst in een restaurant ook trouwens, toen we net twee minuten ons eten hadden. Tenenkrommend
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 23:15:17 #11
92409 Twinky
Little star.
pi_59916944
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 23:09 schreef Karina het volgende:

[..]

Bijna 4 jaar, maar ik moet daaraan toevoegen dat we niet samenwonen en elkaar alleen in het weekend (meestal zelfs alleen om de week) zien en daarom niet zo vaak samen eten. Daarom stoort het me waarschijnlijk zo.

Maar misschien ben ik gewoon overdreven beleefd dat ik zelf nooit mijn telefoon zal opnemen als ik samen zit te eten.
Nouja, zo hoef je het niet te zien. Jij moet altijd kunnen zeggen wat jij van iets vindt, wat jij erbij voelt enzovoort. Het is dan aan hem of hij zijn gedrag aan jou wil aanpassen, en dan hoef jij jouw gevoelens en ideeen niet te veranderen. Vind ik.
pi_59916957
uhm.. je telefoon opnemen tijdens het eten is geen brabants ritueel ofzo hoor
Waarschijnlijk is het "bij ons", meer een "bij ons thuis". Maar na 4 jaar zal je je vriend (en zijn familie) toch wel kennen?

Ik vind het trouwens wel onbeschoft en doe hetzelfde als jij beschrijft... Maar ik zou er eens normaal met hem over praten, in plaats van je gelijk proberen te halen op internet. Misschien is dat beter voor je relatie, hoewel dit soort dingen misschien wel aangeven hoe 'goed' jullie relatie werkelijk is?

Maar goed, dat is slechts mijn mening....
  Moderator zondag 6 juli 2008 @ 10:09:52 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_59921390
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 23:15 schreef nicomart het volgende:
Ik vind het trouwens wel onbeschoft en doe hetzelfde als jij beschrijft... Maar ik zou er eens normaal met hem over praten, in plaats van je gelijk proberen te halen op internet.
Ik heb er met hem over gepraat (zie OP), maar wilde toch eens weten hoe anderen er over denken.
niet zo tof doen
pi_59921421
Thuis vind ik het geen probleem, tenzij ik bijzonder gekookt heb ofzo. In een restaurant of bij andere mensen thuis echter.
pi_59921514
Wat begrijpen mensen nou niet dat het leven tijdens het eten gewoon door blijft gaan. Als je gebeld wordt, dan zal het vast wel belangrijk zijn, anders word je niet gebeld. De gebruiker bepaalt dan zelf wel of hij verder gaat eten, of het gesprek verder gaat voeren. Blijkbaar ligt zijn prioriteit even elders. Je praat zeker ook niet tijdens het eten, want dat is ook onbeleefd, lekker vrolijke boel zo bij je thuis.
  zondag 6 juli 2008 @ 10:28:20 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_59921544
Ik zet me mobiel uit of op stil.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_59921555
quote:
Toen hij was uitgebeld vertelde ik hem dat ik het nogal onbeschoft vond wat hij deed
Ik vind het nogal onbeschoft om je vriend te vertellen dat hij onbeschoft is.
Je had hem ook kunnen vertellen dat je het niet beleefd vind of neit netjes of weet ik wat al dies meer.

Ik had je trouwens de kooi uit geflikkert als je zoiets tegen mij gezegd zou hebben
pi_59921561
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:24 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Wat begrijpen mensen nou niet dat het leven tijdens het eten gewoon door blijft gaan. Als je gebeld wordt, dan zal het vast wel belangrijk zijn, anders word je niet gebeld. De gebruiker bepaalt dan zelf wel of hij verder gaat eten, of het gesprek verder gaat voeren. Blijkbaar ligt zijn prioriteit even elders. Je praat zeker ook niet tijdens het eten, want dat is ook onbeleefd, lekker vrolijke boel zo bij je thuis.
Oh ja, telefoontjes zijn per definitie belangrijk en kunnen per definitie niet wachten.
pi_59921576
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:31 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Oh ja, telefoontjes zijn per definitie belangrijk en kunnen per definitie niet wachten.
Dat bepaalt diegene die gebeld wordt, niet jij.
pi_59921607
Ik vind het ongepast...
  zondag 6 juli 2008 @ 10:40:01 #21
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_59921629
Mjah, het is een beetje suffig.

Maar om het nou op bozige toon als 'ronduit asociaal' te bestempelen... daar krijg ik een beetje een slappe lul van eerlijk gezegd.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_59921634
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:37 schreef draaijer het volgende:
Ik vind het ongepast...
Ongepast is iets anders als ronduit onbeschoft.

Ik bedoel hij schijt toch niet in de macaroni? Dát zou bv onbeschoft zijn.

Hij belt gewoon even.

Godsklere wat een zeikwijf is TS om daar moeilijk over te doen.
Dat die kerel het al 4 jaar met zo een zeikerd uit weet te houden zeg.

Respect en kudo's daarvoor
  zondag 6 juli 2008 @ 10:45:17 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_59921675
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:40 schreef NED het volgende:

[..]

Ongepast is iets anders als ronduit onbeschoft.

Ik bedoel hij schijt toch niet in de macaroni? Dát zou bv onbeschoft zijn.

Hij belt gewoon even.

Godsklere wat een zeikwijf is TS om daar moeilijk over te doen.
Dat die kerel het al 4 jaar met zo een zeikerd uit weet te houden zeg.

Respect en kudo's daarvoor
Ik zou als ik jou was even bellen met de GGD.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_59921708
Het is gewoon onbeleeft om onder het eten door te telefoneren! Eten doe je met de mensen aan tafel.
(fatsoensnormen...)
pi_59921714
Ik persoonlijk leef de volgende etiquette na:

-Tijdens het eten wordt niet gebeld
-Telefoon checken en evt een kort sms-je kan wel
-Als je een belangrijke oproep verwacht excuseer je je al bij voorbaat
-Als je hem dan moet opnemen sta je op van tafel

Uitzondering 1: Een telefoongesprek wat alle tafelgenoten aangaat.
Uitzondering 2: Wanneer je eet met je vriendin, die praat waarschijnlijk toch wel door.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')