We hebben het hier over asbest golfplaten, ofwel asbest in vaste vorm en niet in poedervorm.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 16:55 schreef AnneX het volgende:
Vraag: wat moeten we met het dak langzamerhand ?
In de afgelopen jaren is er van alles gepubliceerd en wij zijn ons ervan bewust wat asbest voor risiko inhoudt.
Op het dak ligt/groeit mos : bij een hevige regenbui spoelt het op de grond en bezem ik - of de buurvrouw -
het aan de kant. (met mijn neus de andere kant op - ja, dat helpt vast niet)
Enkele van ons maakten zich al ongerust. 'quote:Op zondag 6 juli 2008 02:36 schreef klipper het volgende:
[..]
We hebben het hier over asbest golfplaten, ofwel asbest in vaste vorm en niet in poedervorm.
Zolang het èèn geheel is, is er eigenlijk niets aan de hand, het wordt pas gevaarlijk wanneer het aan het verpulveren is, maar dat is hier niet aan de hand.
Juist bij slopen kan er stof vrij komen.
Maar zolang je het met rust laat hoef je niet bang te zijn, maar aan de andere kant zal het laten verwijderen op den duur steeds meer gaan kosten, dus wat dat betreft is het misschien verstandiger om het nu al te laten doen terwijl het nog gped betaalbaar is.
Zie deze site, voor een kostenraming.quote:Op zondag 6 juli 2008 02:44 schreef AnneX het volgende:
Mijn vraag blijft eigenlijk staan: wie weet hoe hoe dat globaal ligt met de kosten van verwijderen ?
Sorry, maar had er denk ik nog "Je kan me een PM sturen" erachter moeten zettenquote:Op maandag 21 juli 2008 21:24 schreef AnneX het volgende:
Tja, leuk die meedenkers ! bv. Mikelennium.
Ik vrees dat het idee de volgende 6 weken (zomer) vakantie on hold staat.
Yeah. Dank.quote:Op woensdag 3 juli 2019 17:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kickje speciaal voor @:AnneX Er is al 3997 dagen niet in dit topic gepost
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 7 juli 2019 15:22 schreef AnneX het volgende:
Voorbereidingen zijn ook: de houtopslag en doorgangen achter de schuur af te dekken.
En een buurtmail om de toegang vrij te houden, dus auto’s elders parkeren.
En in ons geval:Dat is de befaamde zendmast?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat voorbereiden duurde hier vele malen langer dan het echte asbest verwijderen.Spoilers!
quote:Op woensdag 10 juli 2019 21:18 schreef AnneX het volgende:
Van alles is voorbereid en staat klaar.
Jammer van de buien, die net deze drie dagen worden verwacht.
Met regen stuift er juist niets toch? Lijkt me wel prettig juist.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dag
Yup. Wordt vrijdagochtend gehaald na de “schoonverklaring”.quote:Op woensdag 10 juli 2019 21:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is de befaamde zendmast?
Dat voorbereiden duurde hier vele malen langer dan het echte asbest verwijderen.
Tja, dat is het dubbele.quote:Op woensdag 10 juli 2019 21:36 schreef Peter het volgende:
[..]
Met regen stuift er juist niets toch? Lijkt me wel prettig juist.
Tja,quote:Op woensdag 10 juli 2019 22:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is die zendmast eigenlijk bij zo'n schuur terecht gekomen ?
De schuren staan stuk voor stuk vól met spul: wasmachines, fietsen, speelgoed, opslag.quote:Op woensdag 10 juli 2019 22:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Liggen er nog spullen in die schuren? Dat komt door de sloop dan toch ook onder de asbest te zitten?
Een soort van zendamateur aan huis ?quote:Op woensdag 10 juli 2019 22:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja,
Vergunning gevraagd en gekregen ( na wat gedoe).
Kuil gegraven, kuub beton erin, mast mocht van boer door weiland en toen stond-ie.
Ja, hobby’s hé.quote:Op woensdag 10 juli 2019 22:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Een soort van zendamateur aan huis ?
Oh ik dacht iets te lezen over een zeiltje die niet kwam..quote:Op woensdag 10 juli 2019 23:50 schreef AnneX het volgende:
Dan was ik niet duidelijk: van binnen en buiten wordt er afgedekt.
Bijv. er is sprake van een verrotte achterdeur, die ruim kiert en die is nu volledig afgesloten.
het ging over een zeil i.p.v. de asbest golfplaten, die eraf gaan.quote:Op woensdag 10 juli 2019 23:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh ik dacht iets te lezen over een zeiltje die niet kwam..
Dus het word afgedekt maar het toch nat? Ik snap het ff niet meer..quote:Op donderdag 11 juli 2019 00:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
het ging over een zeil i.p.v. de asbest golfplaten, die eraf gaan.
Snappen we ook niet helemaal alsof de platen los erop liggen...quote:Op donderdag 11 juli 2019 08:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat gaat hard he? Kunnen ze het er gewoon afschroeven?
Het golfplaten dak op het schuurtje (12m2) hebben we er zelf afgehaald. Dat mocht want het zat geschroefd. Als je er al naar keek brak er al van alles af, dat kwam er echt niet zo netjes af.quote:Op donderdag 11 juli 2019 08:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Snappen we ook niet helemaal alsof de platen los erop liggen...
En het is een varkensschuur uit de jaren vijftig? daar zijn al wat stormen overheen gegaan.
Hebben jullie het samen gedaan? of ook met hulp.
Ja, hoera.quote:
Weer golfplaten, van eterniet.quote:Op donderdag 11 juli 2019 23:12 schreef Seven. het volgende:
Goed topic, goeie kick. Wat gaan ze hard! Wat voor dak komt er in de plaats, weer golfplaten?
Oh mooi, heb ik ook tegen de schutting laten schroeven door Six. Erg blij mee!quote:Op donderdag 11 juli 2019 23:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Weer golfplaten, van eterniet.
Donkergrijs...was een (dringend) verzoek in het voorafgaand buurtoverleg.
Ik heb 0,0 formulieren ingevuld en het gewoon naar de stort gebracht met vermelding asbest. Ik heb er niks meer van gehoord.quote:Op donderdag 4 juli 2019 07:03 schreef cempexo het volgende:
Het sinistere asbest verhaal van den Neederlandsche ambtenær is ronduit flauwekul. In werkelijkheid gaat het om 2 items, hoe maakte ambtenaren destijds en nu nog op zijn persoonlijke hobby promotie over de rug van de werkende burger...en hoe komen wij als gemeente aan nog meer gratis geld van de burger.
Hier in Denemarken en in andere landen liggen de daken boordevol met asbest platen, dat is geen enkel probleem. Alleen bij het vernieuwen dienen er asbestvrije platen gemonteerd te worden. Waarom?...omdat er geen asbest platen meer gemaakt worden, ander materiaal gebruiken is goedkoper.
Verwijderen van asbest doen we zelf en brengen het op een aanhangwagen met de auto naar de stort, dus zonder dat Nederlandse ambtenaren gedoe met 96 formulieren en kwijlend je geld binnen harkend.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-verspilt-miljoenen
OK attitude !quote:Op vrijdag 12 juli 2019 07:31 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb 0,0 formulieren ingevuld en het gewoon naar de stort gebracht met vermelding asbest. Ik heb er niks meer van gehoord.
Nee man, als particulier en binnen schappelijke grenzen hóef je helemaal geen papierwerk in te vullenquote:Op vrijdag 12 juli 2019 08:15 schreef cempexo het volgende:
[..]
OK attitude !
Volgende keer in de tuin van de burgemeester dumpen...
Dat hangt echt helemaal van de gemeente af. Je kunt bij ons echt niet zomaar een paar asbestplaten kwijt bij de milieustraat zonder vergunning.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 08:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee man, als particulier en binnen schappelijke grenzen hóef je helemaal geen papierwerk in te vullen
Zo rot is Nederland niet, en klopt absoluut niet met beeld wat jij schetst
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Affijn het resultaat van een avondje afdekken door de handige buurmannen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Binnen schappelijke grenzen bedoel ik dat dus meequote:Op vrijdag 12 juli 2019 08:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat hangt echt helemaal van de gemeente af. Je kunt bij ons echt niet zomaar een paar asbestplaten kwijt bij de milieustraat zonder vegunning.
Zelfs met 1 plaat ben je hier nog vergunningsplichtig.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 08:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Binnen schappelijke grenzen bedoel ik dat dus mee
quote:Op vrijdag 12 juli 2019 08:28 schreef AnneX het volgende:
En hoosbuien waren het niet vannacht, het begon om.5 uur te miezeren en dat gaat de hele dag door.![]()
Een vorkheftruck met golfplaten hoorde en zag ik piep piep piep over de brug komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Affijn het resultaat van een avondje afdekken door de handige buurmannen..Over het algemeen denkt men bij het plaatsen van containers wel na of die container ook vol weer te verwijderen isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Hier is het “ vrij” bij minder 50 m2 voor particulieren.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 08:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zelfs met 1 plaat ben je hier nog vergunningsplichtig.
Uitvoering van een komedie...quote:
Dank je voor de kritische opmerkingen.quote:
Sollicitatietest Nederlandse ambtenaar:quote:Op vrijdag 12 juli 2019 08:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee man, als particulier en binnen schappelijke grenzen hóef je helemaal geen papierwerk in te vullen
Zo rot is Nederland niet, en klopt absoluut niet met beeld wat jij schetst
Recycling is het modewoord, maar iedere afvalzak met kankerverwekkend asbest belandt in Nederland op de stort. Sinds het in 2012 aangekondigde verbod op asbestdaken, dat in 2024 ingaat, is de verwijdering van deze daken in een stroomversnelling geraakt.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 08:54 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dank je voor de kritische opmerkingen.
Meningen verschillen.
Hierboven staan ook de overwegingen beschreven voor de keuze, die wij hebben gemaakt om het te láten doen.
Hoe lang ben jij al weg uit Nederland?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 08:55 schreef cempexo het volgende:
[..]
Sollicitatietest Nederlandse ambtenaar:
De vraag:
Hoeveel is 1 plus 1 ?
Antwoorden:
A. 11
B. Ongeveer 3
C. Overleg met collega
Ik zie even geen verband mbt het onderwerp...quote:
Ik ook niet tussen jouw post en de OP..quote:Op vrijdag 12 juli 2019 10:01 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik zie even geen verband mbt het onderwerp...
Vooral dat je je haat jegens Nederland en liefde voor Denemarken vooral binnen NWS en BNW mag houden en niet ook nog eens K&W komt vervuilen. Hier praten we over klussen en wonen en niet over beleid, nieuws en politiek namelijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 10:01 schreef cempexo het volgende:
[..]
Ik zie even geen verband mbt het onderwerp...
Jochie liep langs mij en ik vroeg of het vakantiewerk was.quote:
Ik heb het gemeld heb netjes alles gedaan dus...quote:Op vrijdag 12 juli 2019 08:15 schreef cempexo het volgende:
[..]
OK attitude !
Volgende keer in de tuin van de burgemeester dumpen...
Denigrerende opmerking?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Jochie liep langs mij en ik vroeg of het vakantiewerk was.
“Nee mevrouw, dit doe ik overdag”...
Ja, precies dit dusquote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:36 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Ik heb het gemeld heb netjes alles gedaan dus...
Niét bedoeld zo, meer omdat de jonge man een schoolverlater leek.quote:
Geen idee, de platen zijn gladder. Tijd zal het leren.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:17 schreef Molo het volgende:
Komt er wel weer mos op het dak trouwens? Ziet er wel knussig uit
quote:Op vrijdag 12 juli 2019 17:20 schreef AnneX het volgende:
De klus is geklaard.![]()
Al druk met voorbereidingen voor de afterparty morgenmiddag.
Wat een verschil! Mooi geworden:)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Best wel.quote:
Maar dan heb je ook een asbestvrije schuurquote:Op zondag 14 juli 2019 06:08 schreef AnneX het volgende:
Je kunt er leuk 1 week (luxueus) of 2 weken ( comfortabel) van op vakantie met 2 pp
Kleine dingetjes hou je toch als men met zulk zwaar materieel aan de slag moet.. het is weg iig !quote:Op vrijdag 12 juli 2019 21:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Best wel.
Morgen maar eens de wanden ter sprake brengen, die kunnen nu ook wel een verfje gebruiken.
Verder blijkt met het zware materieel de straat van de buurman verzakt![]()
Even afwachten of de boer ook nog iets heeft op te merken, omdat de container met asbest via zijn land over een “sterkere” brug moest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |