abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 juli 2008 @ 08:38:17 #26
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59920984
Er is een wetenschapper, genaamd William Tiller, die door sommigen als de nieuwe Einstein wordt betiteld. In zijn boek "Science and Human Transformation"gaat hij diep in op subtiele energieen en bewustzijn. Hij is één van de belangrijkste wetenschappers op het gebied van structuur van materie en al meer dan dertig jaar hoogleraar aan Stanford. Professor Tiller ging door waar Einstein ophield en ontdekte dat informatie zich sneller kan verplaatsen dan het licht. We komen nu op het gebied van "Star Trek Wetenschap" ; de zg. hyperspace. Ik kan hier een heel wetenschappelijk verhaal gaan quoten maar voorlopig is het genoeg te stellen dat informatie (en emoties zijn ook een soort informatie) materie kan beinvloeden.

Of kijk bijvoorbeeld naar Masaru Emoto, een Japanse Pseudowetenschapper die ook voorkomt in "What the bleep do we know! ". Hij stelde vast dat water onder invloed van positieve gedachten bijzonder mooie en complexe kristallen vormt. Hij zegt: 'If thoughts can do this to water, imagine what they can do to us!'. Mensen bestaan immers ook voor een groot deel uit water.

Skeptisch zijn is goed, en de typisch amerikaanse manier waarop The Secret wordt gehyped kan je tegenstaan, maar iedereen die het zomaar afdoen als onzin staat niet echt open voor wetenschappelijk bewijs, maar zit opgesloten in zijn of haar eigen overtuigingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vivi op 06-07-2008 18:42:45 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 6 juli 2008 @ 08:40:26 #27
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59920988
Misschien is het interessant als we een test doen met mensen hier, zoals in het boek ook wordt aangegeven; de man die een veer visualiseert, en die vervolgens ergens in een openbaar gebouw vindt.. ? .
  zondag 6 juli 2008 @ 09:06:24 #28
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59921047
quote:
Op zondag 6 juli 2008 08:40 schreef Vivi het volgende:
Misschien is het interessant als we een test doen met mensen hier, zoals in het boek ook wordt aangegeven; de man die een veer visualiseert, en die vervolgens ergens in een openbaar gebouw vindt.. ? .
Geen slecht idee!
Ik wil ook een veer!
The truth was in here.
pi_59921138
Je gelooft het niet, maar ik ging net de vuilniszak op de galerij zetten en toen kwam er een veertje langsgevlogen!!!

OMG!!!

Ik vind het maar eng!!
  zondag 6 juli 2008 @ 09:31:13 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59921147
Nou dat noem ik snel resultaat .

=edit= Ben ik met mn meiden in de speeltuin, raad eens wat er voor mijn voeten komt aangewaaid!
Natuurlijk meegenomen als bewijs

[ Bericht 54% gewijzigd door Bastard op 06-07-2008 12:28:24 ]
The truth was in here.
  zondag 6 juli 2008 @ 14:41:47 #31
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_59925581
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:18 schreef DroogDok het volgende:
Nogal logisch dat als je positief denkt er positieve dingen gebeuren. Maat TS, wil je beweren dat zonder dat je van The Secret had geweten deze dingen niet waren gebeurt? Dat lijkt me nogal sterk eigenlijk.
Of je het the secret noemt of niet, het werkt. Er is een directe relatie tussen om iets vragen en het ontvangen. Energie (en alles is per slot van rekening energie) volgt intentie.
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 12:57 schreef Bastard het volgende:
Nog een voorbeeld;
Ik kan tegenwoordig als ik naar het dorp ga de auto voor de deur kwijt! Mijn vrouw kan het zelfs af en toe niet geloven...
Klopt inderdaad ook. Alleen noemden wij dat vroeger geen "secret" maar varkensgeluk.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 6 juli 2008 @ 14:42:46 #32
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_59925606
Vraag: Ik wil de parkeerplaats voor mijn flat hebben, echter mijn buurman ook. En dan?
  zondag 6 juli 2008 @ 14:45:57 #33
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_59925689
Whahaha, en TS is nog een man ook
  zondag 6 juli 2008 @ 14:52:52 #34
105263 Litso
Interlectueel.
pi_59925844
quote:
Op zondag 6 juli 2008 01:41 schreef mike_another het volgende:

[..]

Het gaat erom dat een positieve houding op 2 manieren je leven beinvloedt:
1) positieve dingen gaan je meer opvallen, waar je ze eerst als vanzelfsprekend aannam en meer op de negatieve dingen lette.
2) Je zult daadwerkelijk meer positieve kansen herkennen en kunnen aangrijpen, waar je er eerst overheen gekeken zou hebben.
3) Negeer de negatieve dingen die je overtuiging tegenspreken. Exact aangetoond door je eigen "geen negatieve reacties in mijn topic" eis.

Je hebt dan niet direct je realiteit om je heen verandert, maar enkel je gedrag. Als je bv positief en enthousiast solliciteert heb je uiteraard meer kans om een baan te krijgen.
Ik denk dat hierin eigenlijk de kern van The Secret ligt. Ik geloof niet dat het DHL busje met de oude vriend van Bastard niet was langsgeweest als hij er niet aan had gedacht. De kans bestaat wel dat hij door zijn positieve insteek en de gedachtes aan die vriend hij de kans vergroot heeft dat hij hem ook daadwerkelijk zag en herkende.
Dat je er echt de realiteit mee verandert geloof ik niet. Dat het je leven beter kan maken omdat je nu eenmaal op een positievere manier tegenover dingen staat, en je dat ook uitstraalt, geloof ik wel.

Doet me denken aan een onderzoek waar ik het fijne niet meer van weet, maar het ging erover dat mensen in een krant iets bepaalds op moeten zoeken. Degenen die pessimistisch dachten vonden datgene. Degenen die positiever dachten en in hun eigen geluk geloofden waren veel openstaander en oplettender, en vonden een berichtje in de krant waarin stond dat ze iets gewonnen hadden.
Dat berichtje stond er bij beiden in, maar door de positieve insteek van die mensen stonden hun ogen beter open voor andere dingen.
The Secret werkt, omdat mensen die erin geloven er ook 'bewijs' voor zullen vinden, en daardoor op een positievere manier naar het leven gaan kijken
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zondag 6 juli 2008 @ 14:58:16 #35
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_59925972
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:03 schreef NED het volgende:
Ik heb nu geen tijd om die hele film te kijken, maar wat "werkt" er dan en hoe doe je dat?
Energie (en daar bestaat alles uit) volgt intentie. Als jij direct vraagt, zal je ontvangen. Mischien niet direct, mischien niet op de manier die je verwacht, maar je zal ontvangen. Dit principe berust op het idee dat alles energie is en een bepaalde frequentie heeft. Die frequentie trekt gelijke frequenties, die bij jouw wensen horen, aan.

Enkele belangrijke aandachtspunten:
- vraag niet alleen, maar geloof er ook in. Vaak vragen mensen om iets terwijl ze in hun hart denken dat het toch niet werkt. Dan zal je ook niets ontvangen, omdat de overheersende frequentie die je uitzendt "het lukt toch niet" is. En dus werkt het niet. Je krijgt wat je vraagt, en feitelijk vraag je "het lukt toch niet".
- hou je niet bezig met hou het doel bereikt moet worden. Dat is jouw taak niet, jouw zorg niet. Het universum regelt dat. Jij bent er namelijk heilig van overtuigd dat als je een Audi TT wilt hebben, je daarvoor toch een tijdje zal moeten werken en dat je die niet voor niets krijgt. En het is die overtuiging die het proces tegenwerkt, omdat je daarmee aangeeft naar het universum: "Een Audi TT krijg je niet zomaar, daarvoor moet je lang werken". En wat straal je daarmee uitnaar het universum, met andere woorden wat is je vraag? Juist, "Een Audi TT krijg je niet zomaar". En dus krijg je hem niet.
- vraag ook niet opnieuw om iets. Laat het universum zijn werk doen. Vertrouw erop dat je zult ontvangen.
- herken ook signalen die je in de goede richting sturen. Opmerkelijke voorvallen, toevalligheden, herken ze en handel er naar. Je mag het best vreemd vinden, maar handel er naar.
- vraag concrete dingen. Geen winnend staatslot, geen 10 miljoen, maar bijvoorbeeld die fiets of TV die je allang hebt willen hebben. Stel je voor dat je hem al hebt, dat het al van jou is. Ervaar dat gevoel.

En als je het niet vertrouwt of je je "schaamt", je hoeft niemand te vertellen dat je ermee bezig bent of waar je om gevraagd hebt. Dat boeit niet. Het is jouw vraag, jouw wens en daar heeft een ander niets mee te maken. Als je je ervaringen wilt delen, dan mag dat gerust, het hoeft niet.

En wat heb je ermee te verliezen? Je hebt er alleen maar mee te winnen. Maar vergeet niet: je denken is geconditioneerd op "dit werkt toch niet". En daardoor zal het soms niet (helemaal) werken. Je moet je echte gedachten goed beseffen voor je deze kunt loslaten. Geef het gewoon een kans zonder je druk te maken over "of het echt wel werkt" en in je hart te denken "dat het toch niet werkt". Laat los die gedachten.
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:09 schreef NED het volgende:
Ik zou er meer van staan te kijken als een bijstandsmoedertje ineens een spik spinter nieuwe Rolls op de stoep zou hebben staan dankzij dit "secret"
Het is maar net wat je graag wilt. Als die persoon nu een Audi TT heel mooi vindt? Persoonlijk vind ik niets aan een Rolls.

En wie ben jij of ik om te bepalen wat een ander moet of mag ontvangen?

[ Bericht 2% gewijzigd door vogeltjesdans op 06-07-2008 15:12:55 ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 6 juli 2008 @ 15:04:04 #36
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_59926119
quote:
Op zondag 6 juli 2008 09:31 schreef Bastard het volgende:
Nou dat noem ik snel resultaat .

=edit= Ben ik met mn meiden in de speeltuin, raad eens wat er voor mijn voeten komt aangewaaid!
Natuurlijk meegenomen als bewijs
Jij hebt vista en IE Waarom heb jij nog geen FF?
  zondag 6 juli 2008 @ 15:19:25 #37
8372 Bastard
Persona non grata
pi_59926436
quote:
Op zondag 6 juli 2008 15:04 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Jij hebt vista en IE Waarom heb jij nog geen FF?
Omdat deze browser nu ook tabbladen heeft

Je klinkt alsog je bekend bent met the secret, heb je ook dingen meegemaakt die je daar aan zou kunnen toekennen?
The truth was in here.
pi_59926510
quote:
Op zondag 6 juli 2008 14:58 schreef vogeltjesdans het volgende:

<knip>
En wat zijn jouw succesverhalen ?
  zondag 6 juli 2008 @ 20:53:18 #39
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_59933581
Laat ik het zo zeggen, of je het nu the secret noemt of niet, vragen aan het universum werkt.

Zo verwachtte ik meerdere malen een vervelend gesprek op mijn werk. Ik heb toen gevraagd om dit soepel te laten verlopen. En precies die keren dat ik daarom vroeg, verliep het gesprek soepel. En dat is zeker drie keer achter elkaar gebeurd.

Je kunt ook reiki sturen naar bepaalde situaties. Dat heeft me ook een paar keer flink geholpen. Zo betrof het een situatie met een derde partij waarmee ik een vervelende relatie op werkgebied in het verleden had, en waar ik toen mee moest samenwerken (zeker drie man). Het gesprek verliep buiten verwachting goed, en de personen waarmee ik samenwerkte verlieten binnen drie maanden het bedrijf.
  zondag 6 juli 2008 @ 21:51:44 #40
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59935291
Interessant, ik ga eind deze maand voor Reiki 1.
pi_59952324
Hmmm niet echt succes verhaal maar meer dat ik de wensen die ik dus wil met vertraging krijg. Voorbeeld ik wilde steeds iemand zien die ik erg leuk vond , nu ben ik kwaad op hem heb ik ruzie kom ik hem tegen
Een soort liefdesverklaring krijgen als je net bezig bent met begrafenis van een tante is erg raar. Op het moment dat ik er dus totaal niet meer bij stilsta erg apart.
pi_59994344
Lees de OP nog eens goed
quote:
Het topic is niet bedoeld om de discussie aan te gaan over de werking of het wel niet werkt dat zoek je zelf eerst maar uit of je opent een apart topic erover.

[ Bericht 74% gewijzigd door Bastard op 09-07-2008 13:50:12 ]
Lambo of Rekt
pi_59994509
quote:
Op zondag 6 juli 2008 01:41 schreef mike_another het volgende:

[..]

Die eis kun je niet zomaar stellen, dan is je topic toch echt spam geworden. Een openbaar forum betekent discussies, alternatieven noemen en ook mogelijk kritiek te horen krijgen, zolang het maar beschaafd is. Anders moet je er een aparte eigen site voor openen. Je poneert hier een stelling, door zelf heel gewichtig te zeggen dat je het eerst maar niks vond maar er toch in bent gaan geloven omdat... en dan noem je de voorbeelden. Dan ben je daarmee argumenten aan het formuleren, dus daar komen disucssies over.

De posts zoals ik ze van jouw gewend ben. Kwaliteitsuser!
Lambo of Rekt
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:43:08 #44
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59994738
Als je nog meer vragen hebt - stel ze gerust en ik doe weer m'n best om het te verduidelijken

[ Bericht 41% gewijzigd door Bastard op 09-07-2008 13:52:03 (Maar niet in dit topic.) ]
zzz
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:57:27 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_59995105
quote:
Op maandag 7 juli 2008 17:39 schreef formerjellybean het volgende:
Hmmm niet echt succes verhaal maar meer dat ik de wensen die ik dus wil met vertraging krijg. Voorbeeld ik wilde steeds iemand zien die ik erg leuk vond , nu ben ik kwaad op hem heb ik ruzie kom ik hem tegen
Een soort liefdesverklaring krijgen als je net bezig bent met begrafenis van een tante is erg raar. Op het moment dat ik er dus totaal niet meer bij stilsta erg apart.
Dat is dus ook wat The Secret beschrijft; je moet het loslaten, dan komt het .
  woensdag 9 juli 2008 @ 13:58:14 #46
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_59995126
Interessant. Ik heb het boek hier liggen en vond het onnodig zweverig gezever. Ik geloof wel in het principe 'wie goed doet, goed ontmoet', maar dat je het universum dingen kunt vragen, dat vind ik onzin . Tvptje dus, ik vind de verhalen hier wel interessant .
KuikenGuppy
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:05:45 #47
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_59995328
Op een ochtend werd ik waker en vond dat ik een 1 persoonsfrituurpan moest hebben en diezelfde avond belde mijn moeder me dat ze een 1 persoonsfrituurpan had gezien en voor me had meegenomen , ik had er niet met haar over gepraat .
En ik was een keer aan het einde van mijn geld en ik maakte me geen zorgen en dacht komt goed en toen werd ik lid van de bieb en vond ik 100 euro in het eerste boek wat ik opensloeg .en
diezelfde avond trok ik een dagkaart en daarop stond iets in de trant van : zie je wel dat mazzel ook in de onverwachte hoeken zit .
Ik heb me niet zo verdiept in the secret maar ben me wel bewust dat vragen aan het universum
wel werkt en dat er een mechanisme in werking word gezet om je te geven wat je vraagt en dat je vertrouwen moet hebben , mijn zusje heeft het altijd over " the law of attraction" en intenties uitspreken en werkt ook voor haar , alles is energie dus ook gedachten en je creeerd idd je eigen werkelijkheid .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:09:45 #48
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59995420
Ik had een keertje honger en toen wou ik eten en toen bleek er honderd meter verderop een mcdonalds te zitten !
zzz
pi_59995455
Ik heb zojuist een staatslot gekocht. Als het niet werkt hou ik TS aansprakelijk voor de schade van 14.50 euro.
Mocht het wel werken krijgt TS natuurlijk ook 14.50
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:39:01 #50
115186 Yekx
it's a mystery
pi_59996103
Ik heb het boek gelezen en de film gezien. Alweer een tijdje geleden. Het is een leuk idee/concept. Positief zijn is uiteraard niets mis mee, maar het is moeilijk en ingewikkeld te bewijzen dat dit daadwerkelijk invloed heeft op het dagelijks leven van ons allen. Wat ik eigenlijk jammer vond, was dat er weinig werd geschreven over twijfel... Mensen twijfelen, Ga Hamlet van Shakespeare maar is lezen

Cogito ergo sum, ik denk dus ik ben... Twijfel lijkt mij in een onzekere, onduidelijke leefomgeving als die van de mens, zeer gezond!!! En volgens mij is er geen positiviteit zonder negativiteit Als jij met je positieve gevoel net mijn parkeerplekje inpikt, voelt dat voor mij allerminst positief... Zoek een gezonde balans tussen positiviteit en negativiteit ipv hopen op het onmogelijke
All are lunatics, but he who can analyze his delusion is called a philosopher.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')