abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2008 @ 20:40:50 #76
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59933212
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:31 schreef EchtGaaf het volgende:
De ridiculisering voorbij. Het zou me wat waard zijn.
Nouja, je vond dat de overheid banen moest faciliteren naar de wensen van de mensen. Iedereen moest namelijk doen wat hij leuk vond, zodat er een goed resultaat uit zou komen, of heb je die mening ondertussen bijgesteld?
Carpe Libertatem
  zondag 6 juli 2008 @ 20:48:21 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59933429
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De reacties van menigeen zijn inderdaad werkelijk te lullig voor woorden om daarop te reageren. Ordinair geflame en gebash.

Het zijn net een stel opgeschoten pubers
Ik heb dit deel van het topic nog niemand echt zien flamen of Bashen. Alleen Klopkoek dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 06-07-2008 20:57:49 ]
pi_59933690
quote:
Op zondag 6 juli 2008 19:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jazeker. Je gedraagt je alsof hij een klein kind is welke gepest wordt op het schoolplein en waar jij gelijk een docent moet ingrijpen.
Jij weet niet half hoe je aan het flamen bent, samen met Rotte Appel.
  zondag 6 juli 2008 @ 21:06:58 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59933972
Ah ja, natuurlijk wordt het nu weer mijn kant op gedraait. En natuurlijk ben ik binnen een maand weer geband...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 6 juli 2008 @ 21:09:18 #80
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59934031
Weet je, krijg allemaal de tyfus. Dit forum is een broedplaats voor rechts-extremisme. Waar ze vrij kunnen schieten op linksen, en als linksen terugbijten worden ze geband.

-Edit- Voor klachten over Rock hebben we het Feedback topic. En het liefst in andere bewoordingen

[ Bericht 21% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 07-07-2008 10:50:24 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2008 @ 21:14:18 #81
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59934170
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:09 schreef Klopkoek het volgende:
Weet je, krijg allemaal de tyfus. Dit forum is een broedplaats voor rechts-extremisme. Waar ze vrij kunnen schieten op linksen, en als linksen terugbijten worden ze geband.
-Edit- Voor klachten over Rock hebben we het Feedback topic.
Even quoten mocht je je bedenken.

[ Bericht 8% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 07-07-2008 10:49:32 ]
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2008 @ 21:17:51 #82
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59934257
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:56 schreef rebel6 het volgende:
De opmerkingen van mij komen nog niet eens in de buurt van flamen. Het enige wat ik doe is EchtGaaf (en jou ook) confronteren met jullie zelf. Iets wat jullie niet willen doen; jullie willen namelijk anderen dwingen zich aan te passen aan jullie eigen onvermogen.

Opzich een prima, alhoewel immorele, opvatting, maar verbloem dat niet onder de noemer van eerlijkheid. Jullie willen gewoon meer zonder daar zelf moeite voor te doen en wijzen boos naar mensen die het wel voor elkaar hebben.
Carpe Libertatem
pi_59935007
quote:
Je bent binnen een week weer terug. Hooguit 3.

[ Bericht 9% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 07-07-2008 10:51:15 ]
pi_59935113
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:40 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nouja, je vond dat de overheid banen moest faciliteren naar de wensen van de mensen. Iedereen moest namelijk doen wat hij leuk vond, zodat er een goed resultaat uit zou komen, of heb je die mening ondertussen bijgesteld?
Ik vind dat overheid meer mag reguleren als het gaat om verdeling van arbeid. Dat begint al met het jaarlijks vaststellen van maximale aantallen studenten per studierichting. (numerus fixus).

Dat is wat anders dan met een ridicuul statement te komen al zou iedereen dan ineens zanger of coureur zou moeten willen en kunnen worden.

Voor wat dat laatste betreft heb ik steeds volgehouden dat werk voor iedereen een recht hoort te zijn, mits mensen er uiteraard voor gekwalificeerd zijn voor hun beroep van hun keuze. Uiteraard kan dan niet iedereen chirurg worden. etc.
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2008 @ 21:48:01 #85
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59935174
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind dat overheid meer mag reguleren als het gaat om verdeling van arbeid. Dat begint al met het jaarlijks vaststellen van maximale aantallen studenten per studierichting. (numerus fixus).
Dat is precies het tegenovergestelde als wat je eerder in de reeks zei.
Carpe Libertatem
  zondag 6 juli 2008 @ 22:01:02 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59935609
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geen slecht idee voor vele studies (psychologie om er eens een te noemen). Maar wat betreft technische studies is het niet nodig. Alleen ASML al wil per jaar meer nieuwe mensen dan er studenten afstuderen.
quote:
Voor wat dat laatste betreft heb ik steeds volgehouden dat werk voor iedereen een recht hoort te zijn, mits mensen er uiteraard voor gekwalificeerd zijn voor hun beroep van hun keuze. Uiteraard kan dan niet iedereen chirurg worden. etc.
Werk voor iedereen is een goed streven. Maar je kun van een overheid niet gaan verwachten dat wanneer je een bepaald opleidingsnivo hebt gehaald dat deze je dan een salarisnivo garandeert. Jij vind dat een academicus er definitie meer moet verdienen dan een laagopgeleide vakman. Maar dat werkt in de realiteit gewoon niet zo. Goede vakmensen zijn zeldzaam tegenwoordig en zullen dus in waarde stijgen (iets dat jou als linkse stemmer toch eigenlijk wel moet verheugen). Sommige mensen zijn ook gewoon goed bezig in hun carriere en weten zonder bul boven academici uit te komen. Daar doe je niets tegen behalve met een vrijwel communistisch systeem.
pi_59935658
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:56 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ik doelde dat flamen inderdaad vooral door DS4 de laatste tijd. Echt in walgelijke vormen. Jij en ik hebben hier het lef om kwetsbaar op te stellen en eerlijk te zijn dat levensloop niet altijd naar wens is....

Dan probeert DS4 je eerst te "lijmen" met woorden als "ik heb he echt met je te doen" om vervolgens geen kans onbenut te laten om je te beschadigen....

Dat doet hij vooral ook door mij stelselmatig te proberen in de "foute" hoek te plaatsen. Door onze opvatting " beperking van het aantal gelukzoekers" , hetgeen ook bij zijn eigen partij als gangbaar wordt beschouwd, volkomen in de extreem rechte hoek te plaatsen. (kwam laatst nog met Stormfront op de proppen ) .

Mij flikt hij het om mijn al meerdere malen genuanceerde standpunt mbt ECHTE asielzoekers steeds maar weer zwart-wit neer te zetten. Als zijnde hartstikke "fout". Buitengewoon laf van hem, want daar is zo ongeveer niet tegen te vechten. Ik doe er dan ook geen moeite meer op.

Een andere voorbeeld om mij steeds maar weer in de "foute" hoek te plaatsen is vanmiddag weer. Mijn opvatting, dat het zonde van mijn opleiding is om loodgieter te worden.......doet meneer af als zijnde "elitair, het is zeker je te min, je kijkt zeker op ze neer...." . Valt ook niet tegen te vechten is dus danig laf te noemen.

Als klap op de vuurpijl kwam DS4 een paar dagen terug met het verwijt aan mijn adres dat ik geen oplossing heb voor de honger in de wereld. (alsof hij het probleem wel kan oplossen, nou we hebben nu de volgende Nobelprijswinnaar ) In de trant van "jij bekommerd alleen om jezelf" . Ook te walgelijk voor woorden, ik maak me al tien jaar druk over groeiende verschillen tussen top en onderkant. Ik maak me al jaren druk over de verkilling van het sociaal economisch klimaat. Waarbij ik juist een zwak heb voor de zwakken....

Steeds weer valt hij mij aan op pure opportunisme. Ik heb nog geen een opvatting van DS4 kunnen lezen, dat daadwerkelijk in tegenstrijd komt met zijn eigen belang.

Treffend voor dat laatste was mijn idee van een AZC bij hem aan de achtertuin en wat hij daarvan zou vinden....Komt ie dan terug met "niemand wil daar dichtbij wonen" Intussen weigert hij nog steeds een antwoord te geven wat hem betreft het maximum aantal asielzoekers dit land zou moeten kunnen opnemen......(want ook voor hem is er een maximum, zo liet hij eerder blijken. Precies wat ik ook vind, alleen hij is dan niet extreem rechts itt tot mijn persoon ! ) ).

Aan het adres van B_A wil ik dit kwijt: zuigen helpt ook niet echt.

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 06-07-2008 22:22:48 ]
pi_59936752
quote:
Op zondag 6 juli 2008 20:35 schreef rebel6 het volgende:

Een bedrijf dat geluk heeft ken ik niet, ik ken wel mensen die geluk hebben. Een aantal daarvan zijn al aan bod geweest in deze reeks. Ik noem geen namen anders gaan we weer over poppetjes praten en het heeft ook weinig zin want wie ik ook noem, jij zal altijd beweren dat het geboren talenten zijn die weinig tot niks aan geluk hebben te danken.
Geer en Goor zijn jouw "bewijs"? Prachtig! Duidelijker kan het niet worden dat jouw onderbouwing drijfzand voorbij is gestreefd als slechte fundering....
quote:
Jij claimt ook de wijsheid in pacht te hebben.
Dat is onzin, maar ik durf wel te stellen dat ik wat meer weet van ondernemingen en ondernemers. Dat is ook niet zo gek, ik moet het beroepshalve weten.

Het grote verschil is dat ik met onderbouwing vertel waarom ik het beter weet en jij roept alleen maar dat je het beter weet. Succes met het ontkennen hiervan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59936798
quote:

Klopkoek, zoek professionele hulp.

[ Bericht 10% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 07-07-2008 10:52:41 ]
pi_59936917
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:02 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik zal deze post zodra ik er tijd voor heb even met bewijs torpederen.
pi_59936938
quote:
Op zondag 6 juli 2008 21:17 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De opmerkingen van mij komen nog niet eens in de buurt van flamen. Het enige wat ik doe is EchtGaaf (en jou ook) confronteren met jullie zelf. Iets wat jullie niet willen doen; jullie willen namelijk anderen dwingen zich aan te passen aan jullie eigen onvermogen.
De vrijheid van mensen in de marge is mij meer waard dan de vrijheid van een rijke minderheid om zichzelf nog verder te verrijken.
quote:
Opzich een prima, alhoewel immorele, opvatting, maar verbloem dat niet onder de noemer van eerlijkheid. Jullie willen gewoon meer zonder daar zelf moeite voor te doen
Bron?
quote:
en wijzen boos naar mensen die het wel voor elkaar hebben.
Ik ben niet boos op die mensen, ik lach vooral om jullie dwaasheid dat jullie niet zien dat succes maar zelden een keuze is.
pi_59936983
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zal deze post zodra ik er tijd voor heb even met bewijs torpederen.
Doe geen moeite. Ik ben er echt klaar mee.
pi_59937002
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:34 schreef rebel6 het volgende:
ik lach vooral om jullie dwaasheid dat jullie niet zien dat succes maar zelden een keuze is.
Kijk, dit is nu precies waar ik het over heb. Die misplaatste arrogantie...
pi_59937339
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Geen slecht idee voor vele studies (psychologie om er eens een te noemen). Maar wat betreft technische studies is het niet nodig. Alleen ASML al wil per jaar meer nieuwe mensen dan er studenten afstuderen.
Ik loop al een tijdje mee, geloof mij dat een sollicitatie met honderden sollicitanten bepaald geen uitzondering was.
quote:
Werk voor iedereen is een goed streven. Maar je kun van een overheid niet gaan verwachten dat wanneer je een bepaald opleidingsnivo hebt gehaald dat deze je dan een salarisnivo garandeert. Jij vind dat een academicus er definitie meer moet verdienen dan een laagopgeleide vakman. Maar dat werkt in de realiteit gewoon niet zo. Goede vakmensen zijn zeldzaam tegenwoordig en zullen dus in waarde stijgen (iets dat jou als linkse stemmer toch eigenlijk wel moet verheugen). Sommige mensen zijn ook gewoon goed bezig in hun carriere en weten zonder bul boven academici uit te komen. Daar doe je niets tegen behalve met een vrijwel communistisch systeem.
En sla je precies mijn probleem stelling mbt salariėring op zijn kop. De zwaarte wordt niet direct gewaardeerd, maar schaarste. En dat vind ik niet correct van het systeem dat markt heet.

Waarom zou je een zware opleiding doen als je met een lbo baan veel meer kan verdienen? Je moet dan wel heel veel van je vak houden, wil je dan nog nog zo'n mega investering doen

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 06-07-2008 22:55:09 ]
pi_59937716
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik doelde dat flamen inderdaad vooral door DS4 de laatste tijd. Echt in walgelijke vormen. Jij en ik hebben hier het lef om kwetsbaar op te stellen en eerlijk te zijn dat levensloop niet altijd naar wens is....
Juist ja, te walgelijk voor woorden gewoon. Zonder dat ze iets weten over onze achtergrond roepen ze dat we vooral de schuld bij onszelf moeten zoeken. Zoals vroeger allerlei ziektes een straf van God waren ipv domme pech, dat niveau.

Bovendien toont het aan dat ze niet begrijpen dat perfecte systeem niet bestaan, zelfs niet in de economie. Goed, DS4 roept wel af en toe dat het kapitalisme niet perfect is, maar probleem met hem is dat hij weigert om daar consequenties uit te trekken, nl. dat er dus wel eens wat mis gaat met de verdeling van het geld.
quote:
Dan probeert DS4 je eerst te "lijmen" met woorden als "ik heb he echt met je te doen" om vervolgens geen kans onbenut te laten om je te beschadigen....
Geheel in de lijn van zijn denken, succesvolle mensen moet je extra belonen (let op het woordje 'extra', dus mensen/bedrijven die al veel hebben mogen er wat hem betreft nog een flinke schep bij, the sky is the limit).

Mensen die het buiten hun schuld wat achterblijven die moet je vooral niet helpen met constructieve oplossingen, nee die moeten beter "gestimuleerd" worden.

Het liefst met de zweep want het gaat in zijn ogen vooral om mensen die niet hard genoeg werken of die foute keuzes hebben gemaakt, alsof mensen op hun 18e bewust kiezen voor wel of geen succes en dan later niet moeten zeuren als het verkeerd uitpakt, je kent het wel typisch cda/vvd 'denken' .
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2008 @ 23:08:03 #96
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59937888
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:34 schreef rebel6 het volgende:
Ik ben niet boos op die mensen, ik lach vooral om jullie dwaasheid dat jullie niet zien dat succes maar zelden een keuze is.
Succes is wel degelijk een keuze. Goed, je moet er af en toe wat geluk bij hebben, maar dat is met alles in het leven zo.

Het aantal mensen dat met alleen maar geluk succes heeft, voor zover je dan kan spreken van succes, is zeer gering. Die mensen waar jullie op afgeven. De topverdieners. Die zijn daar echt gekomen omdat ze wat anders kozen en ze met geluk daar terecht zijn gekomen. Ze hebben gekozen om allerlei andere dingen opzij te zetten, weken van minimaal 80 uur te draaien, gezin en tijd opzij te zetten en ze krijgen voor als beloning een riant salaris en leuke bonussen.
Carpe Libertatem
  zondag 6 juli 2008 @ 23:12:00 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59937985
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik loop al een tijdje mee, geloof mij dat een sollicitatie met honderden sollicitanten bepaald geen uitzondering was.
Hmm ik hoor hier andere verhalen en ik ken uit het studentenleven heel veel afgestudeerde TU/e studenten die grotendeels geen klagen hebben. Maar dat kan aan de omgeving liggen. In Eindhoven is dan ook veel technische industrie.
quote:
En sla je precies mijn probleem stelling mbt salariėring op zijn kop. De zwaarte wordt niet direct gewaardeerd, maar schaarste. En dat vind ik niet correct van het systeem dat markt heet.
Zo werkte het al in de steentijd. Iemand die iets kan dat anderen erg graag willen is veel waard.

En jij koopt toch ook liever een product waar je wat aan hebt dan een product dat geavanceerder is maar voor jou minder toegevoegde waarde heeft?

Evenals je al toegaf dat werkgevers niet in de rij staan bij een studie culturele antropologie en wel bij een loodgieter.
quote:
Waarom zou je een zware opleiding doen als je met een lbo baan veel meer kan verdienen?
Omdat een goede studie veel meer kansen bied om nog veel meer geld te gaan verdienden dan die LBO'er. Niet alleen het papiertje maar ook ervaringen die je opdoet, contacten die je opdoet, het wereldje waar je in komt etc. Het grootste deel van de topverdieners heeft wel een studie gevolgd. Over het algemeen worden academici toch echt beter betaald dan lbo'ers. Maar dat is dus geen wet.
pi_59941753
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:35 schreef EchtGaaf het volgende:

Doe geen moeite.
Ik begrijp best dat jij liever niet hebt dat ik laat zien dat je aantoonbare onzin probeert te verkopen.
  maandag 7 juli 2008 @ 09:38:07 #99
66825 Reya
Fier Wallon
pi_59941963
quote:
Op zondag 6 juli 2008 22:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Waarom zou je een zware opleiding doen als je met een lbo baan veel meer kan verdienen? Je moet dan wel heel veel van je vak houden, wil je dan nog nog zo'n mega investering doen
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat LBO-ers meer verdienen dan academici, maar, ja, ik heb enorm veel plezier in waar ik me bezig hou; dat is voor mij onbetaalbaar.
  maandag 7 juli 2008 @ 09:39:06 #100
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_59941986
Klopkoek, zoek professionele hulp.

Begrepen Il Principo!
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')